Marie Engström
Registrerad mäklare sedan 2010-06-24
Aktiv på Reco.se sedan 2017-11-28
2019-08 - 2020-07
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att jobba som mäklare är att man får den stora förmånen att se så många fina hem och att hjälpa dig som kund vid den troligtvis största affären i ditt liv.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Jag är driven, engagerad och lyhörd. Jag uppdaterar kontinuerligt dig som säljare under affärens gång och är väldigt mån om att det ska bli en trygg och smidig affär.

Hur ser din drömbostad ut?
Min drömbostad är ett stort hus vid vattnet. Sjö eller hav spelar ingen roll. Läs mer

Läs vad 49 Läs vad Marie Engström

• Olof N sålde sitt hus med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2020-08-08

Kode
    Marie har hjälpt mig sälja min villa i fina Timmervik söder än Stenungsund. Under två års tid har Marie presenterat huset för presumtiva kunder under tiden jag letat efter ett annat hus som fyller mina behov. Direkt efter att jag köpt mitt nya hus hittade Marie en köpare till mitt hus. Marie är född till att vara fastighetsmäklare. Jag har känt mig trygg och underrättad under hela processen. Marie är noggrann, tydlig, social och målinriktad och nådde med dessa egenskaper och sin målinriktade och erfarenhetsbaserade säljteknik köpare som jag med varm hand kan lämna mitt hus till och det till ett pris jag är mycket nöjd med. Ett talande exempel på Maries omtänksamhet och proffsighet var då hon på sin semester la en dryg halvtimme på att lugnt och betryggande förklara alla punkter i utkastet av mitt köpekontrakt. Jag kan med 100 % ärlighet och övertygelse rekommendera andra att anlita Marie. 🤗 Läs mer
    2020-08-08 Marie E svarar Olof N
    Jag blir alldeles rörd av dina ord Olof, tusen tusen tack! Jag önskar er all lycka i nya huset! Vi hörs och ses! /Marie
    Olof N, Marie E gillar detta
  • Olof B sålde sin stuga med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2020-07-25

3:a
    Romelanda
    Sålt under årens lopp åtta hus och fastigheter. Marie är den mäklare som gjort störtst intryck med sin kunnighet omtanke vänlighet. Klart bäst av de mäklare vi träffat på.
    Det vi sist sålt är ett litet torp.
    Vänliga hälsningar
    Anna och Olof Berglin. Läs mer
    2020-07-26 Marie E svarar Olof B
    Åh, tusen tack Olof för fina ord, det värmer verkligen! Vi hörs under veckan, allt gott till er! /Marie
    Marie E gillar detta
  • Lena K sålde sitt hus med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2020-07-08

Kode
    Vi har sålt vår mors fastighet då hon avlidit. Vi valde att träffa två mäklarbyråer och valde sedan Svensk Fastighetsförmedling, med Marie Engström som mäklare. Hon gav ett seriöst och kompetent intryck. Var uppmärksam på våra behov och anpassade processen utifrån våra önskemål. Hela processen har Marie varit lyhörd gentemot oss och mot marknaden och intressenter.
    På ett personligt och professionellt sätt har Marie lotsat affären i hamn med ett lyckat resultat. Hon har varit snabb och smidig i dialogen. Alltid återkopplat som avtalat, vänlig och kompetent.
    Hon har, som jag uppfattar det, varit rak och ärlig med vad vi kan förvänta oss och hjälpt oss i vissa vägval under hela processen.

Marie har levt upp till mina förväntningar, vilka var höga. Att sälja en fastighet är en stor affär och i det här fallet då det rör sig om platsen jag växt upp på och att det är ett dödsbo, blir processen väldigt personlig och ibland lite känslig. I det sammanhanget vill jag särskilt lyfta Maries smidiga, balanserade och professionella sätt att arbeta tillsammans med oss.

Kan varmt rekommendera Marie som mäklare! Läs mer
    2020-07-08 Marie E svarar Lena K
    Det värmer att läsa det du skrivit Lena, verkligen! Tusen, tusen tack! Och tack för att jag fick hjälpa till med försäljningen av ert mysiga hus! Vi hörs snart igen! /Marie
    Marie E gillar detta
  • Mats K sålde sitt hus med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2020-07-07

Kode
    Marie har hjälpt oss att sälja vår mammas hus, och vi har blivit väldigt positivt bemötta hela vägen.
    Upplever också att hon har varit lyhörd för våra önskemål, samt på ett pedagogiskt sätt förklarat saker som vi inte har haft kunskap om. Läs mer
    2020-07-07 Marie E svarar Mats K
    Tusen tack Mats! Tack för att jag fick hjälpa till med försäljningen! Allt gott, vi hörs! /Marie
    Marie E gillar detta
  • Anna Ö köpte sitt hus med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2020-07-01

Ytterby
    Trevligt och professionellt bemötande och bra på att ge information. Läs mer
    2020-07-01 Marie E svarar Anna Ö
    Tack snälla Anna för det! Önskar er en fin sommar! /Marie
    Marie E gillar detta
  • Anette K sålde sin lägenhet med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2020-06-23

2.5:a
    Munkegärde
    Hej!
    Har haft ett par mäklare hos mig, men fastnade för Marie. En ödmjuk personlig mäklare som är lyhörd, positiv, tillgänglig. Jag kan varmt rekommendera rekommendera henne till mina vänner.
    Anette kolbe Läs mer
    2020-06-23 Marie E svarar Anette K
    Tack Anette! Vilka fina ord, det värmer att höra! Vi hörs och ses snart igen! /Marie
    Marie E gillar detta
  • Liza B sålde sitt hus med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2020-06-22

Kungälv
    Vi har både köpt och sålt med Marie och vi har fått ett kunnigt proffsigt bemötande Läs mer
    2020-06-22 Marie E svarar Liza B
    Tack snälla! Det värmer att höra! Vi hörs och ses snart igen, ta hand om er till dess! /Marie
    Marie E gillar detta
  • Sami T köpte sin lägenhet med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2020-06-20

2.5:a
    Munkegärde
    Köpte en lägenhet och fått väldigt trevlig och proffsig bemötande Läs mer
    2020-06-20 Marie E svarar Sami T
    Tusen tack för det Sami! Vi hörs och ses, allt gott! /Marie
    Marie E gillar detta
  • Daniel M köpte sitt hus med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2020-06-18

Kode
    Enkel, smidig, hjälpsam och snabb. Läs mer
    2020-06-18 Marie E svarar Daniel M
    Tusen tack för det Daniel! Ha en riktigt fin midsommar, vi hörs! /Marie
    Marie E gillar detta
  • Djelil D köpte sitt hus med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2020-05-23

Kungälv
    Väldigt proffsig. Kändes tryggt i både budgivning och vid kontraktsskrivning. Såg till att vi hade svar på alla våra frågor och löste dessutom en andra visning över en natt. Läs mer
    2020-05-23 Marie E svarar Djelil D
    Tack Djelil! Det värmer verkligen att höra, kul att ni känner så! Hoppas ni ska trivas i många år i huset. Vi ses och hörs! /Marie

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

Niclas Hylander