Marie Engström
Registrerad mäklare sedan 2010
Aktiv på Reco.se sedan 2017
2019-04 - 2020-03
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att jobba som mäklare är att man får den stora förmånen att se så många fina hem och att hjälpa dig som kund vid den troligtvis största affären i ditt liv.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Jag är driven, engagerad och lyhörd. Jag uppdaterar kontinuerligt dig som säljare under affärens gång och är väldigt mån om att det ska bli en trygg och smidig affär.

Hur ser din drömbostad ut?
Min drömbostad är ett stort hus vid vattnet. Sjö eller hav spelar ingen roll. Läs mer

Läs vad 35 Läs vad Marie Engström

• Sandra S köpte sin lägenhet med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2020-03-02

Kungälv
    Bra på att hitta rätt objekt till rätt familj. Trevlig, ödmjuk, inte för påstridig som jag tidigare upplevt att mäklare kan vara. Läs mer
    2020-03-02 Marie E svarar Sandra S
    Tack så mycket Sandra för det fina omdömet! Vi ses och hörs!
  • Kristina S
    Kristina S sålde sitt hus med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2020-01-17

Kode
    Har sålt mitt hus i Kode, norr om Kungälv.
    Tog kontakt med Marie då jag skulle sälja efter att ha mött henne i samband med visningar när jag köpte denna fastighet.
    Fick ett otroligt gott intryck av Marie var gång vi möttes och tänkte ibland att ”ska jag sälja är det henne jag kommer att ringa”. Och så blev det.
    Och nu, efter ett mycket tillfredsställande samarbete och oerhört väl utförd försäljning är jag glad och tacksam över mitt val.
    Marie har ett vinnande sätt, man tycker instinktivt om henne. Hon är förtroendeingivande och med sitt mjuka men kompetenta och övertygande sätt går hon i mål och gör en fantastiskt bra affär!! Läs mer
    2020-01-17 Marie E svarar Kristina S
    Tusen tack för dessa ord Kristina! Det värmer verkligen att få höra! Jag är tacksam och glad att jag fick hjälpa dig med försäljningen av ditt fina hus. Vi hörs snart igen! /Marie
    Marie E gillar detta
  • Niklas B köpte sitt hus med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2020-01-15

Kungälv
    Trevligt och bra bemötande, tillgänglig och engagerad Läs mer
    2020-01-15 Marie E svarar Niklas B
    Tusen tack Niklas! Hoppas ni ska trivas i huset!
  • Christina B
    Christina B sålde sitt hus med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2020-01-11

Kungälv
    Marie har varit mycket tillmötesgående och proffsig.!En varm och pålitlig person . Jag rekommenderar henne till mina vänner/ Christina Boquist Läs mer
    2020-01-11 Marie E svarar Christina B
    Tack snälla Christina! Det värmer! Vi hörs snart igen!
    /Marie
    Marie E gillar detta
  • Michael S sålde sitt hus med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2019-12-21

Kungälv
    Marie hjälpte oss att sälja vårt hus. Affären gick otroligt snabbt och smidigt. Marie var väldigt kunnig och proffsig! Läs mer
    2019-12-21 Marie E svarar Michael S
    Tack snälla Michael för det! Vi beställer nya pennor till tillträdet bara! ;) /Marie
    Marie E gillar detta
  • Peter W sålde sitt hus med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

Romelanda
    Vi sålde vår villa. Marie var alltid positiv och engagerad. Det var en stor trygghet att ha med henne genom processen. Läs mer
    2019-11-07 Marie E svarar Peter W
    Tusen tack Peter! Det värmer att höra. Vi hörs snart igen!
  • Kristoffer T köpte sitt hus med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

Positiv och hjälpsam. Lugn och ordningssam. Läs mer
    2019-11-07 Marie E svarar Kristoffer T
    Tusen tack Kristoffer, hoppas ni ska trivas i huset i många år! Vi hörs!
    Marie E gillar detta
  • Linda W sålde sitt hus med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

Romelanda
    Fick väldigt bra hjälp av Marie med att sälja vårt hus utanför Kungälv. Marie har varit väldigt hjälpsam, engagerad och omtänksam. Hon varit mån om att återkoppla under hela processen och varit väldigt stöttande. Läs mer
    2019-11-07 Marie E svarar Linda W
    Tack Linda för de orden, det värmer! Vi hörs snart igen!
    Marie E gillar detta
  • Gun Berit Marie D sålde sitt hus med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2019-10-12

Kungälv
    Marie Engström anlitades för att sälja min villa där jag bott i över 50 år. Från första kontakten till dess att affären blev klar har Marie visat sin proffessionalitet. Hon är kunnig, tillmötesgående, tjänstvillig och har en mjuk och fin personlighet. Har alltid varit lätt att få tag och kunnat svara på alla frågor. Hon är en mäklare som jag skulle kunna rekommendera till alla mina vänner. Läs mer
    2019-10-14 Marie E svarar Gun Berit Marie D
    Vilka fina ord Berit! Tusen, tusen tack för det! Det värmer! Hoppas vi ses på stan, annars får du komma förbi på en kaffe vid tillfälle. Allt gott! /Marie
    Marie E gillar detta
  • Yoe H sålde sitt hus med hjälp av Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

2019-10-09

Kungälv
    Alltid trevlig och med bra bemötande samt mycket tålamod! Tack! Läs mer
    2019-10-09 Marie E svarar Yoe H
    Tack snälla du! Vi hörs snart igen, allt gott! /Marie