Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

Gymnasiegatan 4, 442 34 Kungälv — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling i Kungälv!

Letar du boende här i trakterna runt Kungälv och vackra Bohuslän? Då ska du kontakta oss så hjälper vi till. Vi på Svensk Fastighetsförmedling vet hur prisläget ser ut, var alla köpare och säljare finns och vad de letar efter.

Vår kedja finns i hela landet. Vi har stor erfarenhet och vet precis när läget är det rätta för en bostadsaffär. Vare sig du vill köpa, sälja eller få goda råd kan du höra av dig till oss, vi hjälper dig till drömboendet inom kort!
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 210 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

• 2019-10-12

Gun Berit Marie D skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Marie Engström anlitades för att sälja min villa där jag bott i över 50 år. Från första kontakten till dess att affären blev klar har Marie visat sin proffessionalitet. Hon är kunnig, tillmötesgående, tjänstvillig och har en mjuk och fin personlighet. Har alltid varit lätt att få tag och kunnat svara på alla frågor. Hon är en mäklare som jag skulle kunna rekommendera till alla mina vänner. Läs mer
    2019-10-14 Marie E svarar Gun Berit Marie D
    Vilka fina ord Berit! Tusen, tusen tack för det! Det värmer! Hoppas vi ses på stan, annars får du komma förbi på en kaffe vid tillfälle. Allt gott! /Marie
  • 2019-10-10

Johan T skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Han va sjuk under processen så kan inte säga så mycket. Men Oscar Edström va med under hels tiden och skötte det mycket bra. Läs mer
    2019-10-10 Peter E svarar Johan T
    Hej Johan, framöver behöver jag aldrig operera bort gallblåsan igen😉 Kanon att Oscar löste det strålande ändå. Hoppas ni trivs bra i det nya.
  • 2019-10-09

Yoe H skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Alltid trevlig och med bra bemötande samt mycket tålamod! Tack! Läs mer
    2019-10-09 Marie E svarar Yoe H
    Tack snälla du! Vi hörs snart igen, allt gott! /Marie

Reidar N skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Mycket kunnig informerade oss under försäljningen gång tillmötesgående Läs mer
    2019-10-08 Marie E svarar Reidar N
    Åh, tusen tack Reidar och Anna-Karin! Tack för att jag fick hjälpa er sälja huset och hoppas att ni trivs gott i lägenheten! Hoppas allt är bra med er! /Marie

Marie S skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Bra bemötande och tar kontakt vid förändringar.Säljer hus och köpt lägenhet. Läs mer
    2019-10-08 Peter E svarar Marie S
    Tack Marie! Blir fint i nya lägenheten.
  • 2019-10-08

Christoffer J skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Väldigt duktig mäklare som ser potentialen i objekten och är mån om både säljer och köpare, att alla ska vara nöjda. Läs mer
    2019-10-10 Marie E svarar Christoffer J
    Tusen tack för omdömet Christoffer, det värmer! Hoppas att allt är bra med er! /Marie
  • 2019-10-03

Michaela S skrev om Johan Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Sålt en bostadsrätt och är nöjda med vårt val av mäklare. Enkelt att få kontakt oavsett tid, snabb återkoppling, engagerad och proffsigt bemötande. Läs mer
    2019-10-04 Johan E svarar Michaela S
    Tack ännu en gång för förtroendet. Har varit kul att få samarbeta med er. Stort lycka till med nya huset!

Andreas P skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Kunnig, förtroendeingivande och trevligt bemötande! Läs mer

Andreas A skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Professionell, hjälpsam och trevlig. Läs mer

Aksel S skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Sålt villa. Niclas var kunnig och professionell genom hela processen. Läs mer
  • Jaana N

2019-10-01

Jaana N skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Vid försäljning av vårt hus gick allting snabbt och lätt.
    Valet av mäklare grundade sig på att få ut högre pris och det gick väldigt bra.
    Vi är mycket nöjde med både bemötandet av mäklare och resultatet. Läs mer

Daniella C skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Skicklig, påläst mäklare som har god tillgänglighet och möter behoven både hos mig som säljare men även köpare. Lyssnar till mig som säljare samtidigt som han delar med sig av sin expertis och kunskap på området. Löser uppgifter snabbt och skapar möjligheter för sina säljare. Som köpare känner jag mig trygg och väl informerad av mäklaren och han är tydlig i alla bitar av ett husköp. Upplever att han erbjuder god service och det där lilla extra som man ofta talar om. Läs mer

Gustav O skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Mäklarens bemötande var kanon. Vi var köpare och han behandlade både köpare och säljare kanon från vad vi kan utläsa från våra möten med både mäklare och säljare. Läs mer

Armin K skrev om Johan Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Köpare.
    Alltid trevlig och lätt att ha en dialog med.
    Alltid tillgänglig.
    En väldigt bra upplevelse! Läs mer
    2019-10-01 Johan E svarar Armin K
    Tack för din rekommendation Armin. Stort lycka till med ert nya boende!
  • 2019-09-30

Camilla E skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Ett trevligt och korrekt bemötande med snabb återkoppling. Kan varmt rekommendera mäklare Niclas 😊👍 Läs mer
  • 2019-09-29

Daniel A skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Vi sålde 70 kvadrat fristående villa med bra läge för rätta köparen. Niklas lyckades hitta den. Så nu lever vi lyckliga i alla våra dagar ! Läs mer
  • 2019-09-27

Jonathan L skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Lyhörd, raka rör. Ett stort engagemang, skapade ett intresse. 5+ Läs mer
  • 2019-09-20

Anders A skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    En mycket trevlig och kunnig mäklare som hela tiden återkopplar och förklarar under hela försäljnings precessen. Läs mer
  • 2019-09-19

Inger Ann-Sofie A skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Sålt bostad utkanten av Kungälv.
    Svårsålt hus, men inga ”tomma” visningar. Mäklaren verkade ha goda kundkontakter. Kontaktbar i princip dygnet runt. Läs mer
    2019-09-19 Peter E svarar Inger Ann-Sofie A
    Tack Ann-Sofie! Det var kul att hjälpa er från ett läge till ett annat.
  • 2019-09-14

Annika I skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Vi har köpt en bostad och vi har fått ett gott bemötande, känt oss lyssnade på och stöttade under processen samt känt oss trygga. En trevlig och humoristisk mäklare som har mött oss där vi är som köpare. Läs mer
  • 2019-09-13

Adisa I skrev om Johan Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Köpt ett av bostäderna som Johan sålt, skrev på kontrakt igår. Känns jätte bra. Johan har ett bra bemötande och det känndes tryggt. Tack för en bra affär. Läs mer
    2019-09-22 Johan E svarar Adisa I
    Tack Adisa! Verkligen ett mysigt och charmigt hus ni nu har fått tag i. Grattis och lycka till!
  • 2019-09-12

Ann katrin F skrev om Johan Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    - Bra kommunikation mellan mäklaren och oss
    - Proffsigt, vänligt och positivt bemötande. Läs mer
    2019-09-13 Johan E svarar Ann katrin F
    Tack för det fina omdömet. Det värmer att höra att ni är nöjda!
  • Magnus F

2019-09-09

Magnus F skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Peter Eriksson på SvenskFast hjälpte oss sälja vår villa i Ytterby i Kungälvs kommun på ett trevligt och professionellt sätt. Processen var tydlig, det var lättkommunicerat och priset för tjänsten konkurrenskraftigt. Försäljningspriset landade dessutom i linje med våra förväntningar. Läs mer
    2019-09-09 Peter E svarar Magnus F
    Tack för de fina orden, har varit ett nöje att hjälpa till med försäljningen!
  • 2019-09-06

Eva A skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Har köpt en bostadsrätt.Allt har varit bra Är nöjd med allt.Kan verkligen rekommendera denna mäklare. Läs mer
    2019-09-06 Peter E svarar Eva A
    Vad kul att höra! Det är en riktigt fin bostad du köpt!
  • 2019-09-05

Kajsa B skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Vi köpte en villa.
    Bemötandet av mäklaren var toppen, han var tillmötesgående och informativ utan att vara för påtryckande.
    Han följde upp på frågor som han inte hade svar på på en gång och tog sig tid för alla frågor. Läs mer
  • 2019-09-05

Sara S skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Sålde ett hus på 70 kvm, trodde aldrig att vi skulle få mer än 3.000.000, slutade på 3.810.000 Läs mer
  • 2019-08-28

Nina A skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Peter hjälpte oss att sälja en bostadsrätt.
    Han är definitivt en kille på rätt plats med en härlig energi och trevligt bemötande. Läs mer
    2019-08-28 Peter E svarar Nina A
    Tack för dom fina orden, Mvh Peter
  • 2019-08-28

Anna W skrev om Ann-Sofie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Sålt hus. Trevlig och ambitiös mäklare, som varit mycket tillmötesgående och hjälpt till med både stort och smått. Ann-Sofie har motsvarat mina förväntningar i denna husaffär. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-08-27

Mikael A skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Sålt huset i Kärna. Pris 4 550000:-
    Mycket kunnig och engagerad mäklare.
    Lätt att komma i kontakt med. Läs mer
    2019-08-27 Peter E svarar Mikael A
    Tack Mikael, kul uppdrag och ett fantastiskt hus
  • 2019-08-24

Jennie M skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Vi har sålt vår pappas hus och Niklas har gjort ett fantastiskt jobb både med visningarna och under försäljningen. Hjälpsam, engagerad och mån om att det ska bli bra för alla. Läs mer
  • Fredrik S

2019-08-19

Fredrik S skrev om Johan Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Sålt en bostadsrätt.
    mäklaren beskrev tydligt vad som skulle hända och valde en perfekt tidpunkt att lägga ut den.
    alltid trevlig och man kan ringa när man behöver. Läs mer
    2019-08-19 Johan E svarar Fredrik S
    Tack Fredrik för det fina omdömet. Har varit kul att få samarbeta med er!
  • 2019-08-15

Håkan J skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Jag sålde min fars hus som var i behov av renovering. Visste om Peter sedan tidigare och kände att jag kollar med honom. Visste att han var lätt och prata med och trevigt bemötande. Är mycket nöjd med hela affären gällande denna försäljningen.
    Rekommenderar stort till andra som skall köpa eller sälja.
    Mvh Håkan Läs mer
    2019-08-15 Peter E svarar Håkan J
    Tack Håkan för de fina orden! Det har varit ett nöje att samarbeta med er!
  • 2019-08-15

Tony N skrev om Johan Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Vi har sålt en bostadsrätt. Vi fick ett bra förtroende av mäklaren vid första kontakt. Allt har fungerat bra hitills. Kontrakt skrivet, väntar bara på överlämning. Allt Bra. Läs mer
    2019-08-15 Johan E svarar Tony N
    Hej!

Tack för förtroendet och de fina orden!
  • 2019-08-12

Emil H skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Jag sålde en 2:a i Tveten och jag upplevde att Peter skötte sin del professionellt och dedikerat. Jag skulle rekommendera Peter som mäklare. Läs mer
    2019-08-12 Peter E svarar Emil H
    Tack Emil för den fina rekommendationen!
  • 2019-07-06

Therese D skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Peter svarade väldigt snabbt och allt skedde så fort vilket vi tyckte var väldigt bra :) Vi är väldigt nöjda :) .. Vi köpte vävra 470 och vi känner att de kommer bli jättebra 👍👍 Läs mer
    2019-07-06 Peter E svarar Therese D
    Tack för den fina rekommendationen! Ett riktigt fint hus ni köpt.
  • 2019-07-06

Mattias C skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Vi köpte ett hus i Diseröd där Marie varit mäklare. Marie har varit helt fantastisk hela vägen. Det har kännts tryggt, enkelt och roligt att köpa huset. Hon har varit snabb i sina återkopplingar och tydlig vi kände tillit i processen. Vi rekommenderar henne varmt till andra. Läs mer
    2019-07-08 Marie E svarar Mattias C
    Hej Mattias! Tusen tack för fina ord, det värmer att höra att ni är nöjda. Hoppas ni kommer trivas i många år i ert nya fina hus! Vi hörs! /Marie
  • 2019-06-24

Jacob J skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Har köp ett hus samt såld mitt rad hus med hjälp av Marie Engström.
    Marie skötte mitt köp och försäljning strålande! Läs mer
    2019-06-24 Marie E svarar Jacob J
    Tusen tack för ditt omdöme Jacob! Va roligt att höra! Hoppas ni ska trivas bra i nya huset. Vi hörs och ses! /Marie
  • Anna-Lena N

2019-06-24

Anna-Lena N skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Köpt fritidshus och fick både trevligt och uppmärksamt bemötande av Niclas Hylander.

Dessutom fått ledning för att komma framåt!

Kommer verkligen rekommendera både mäklarfirma och mäklare vidare.
    Försåg mig med en helhetssyn som gav trygghet i alla kontakter om bygglov, lån mm.

Jag är över all förväntan mycket nöjd med denne seriösa mäklare! Läs mer
  • Pontus C

2019-06-24

Pontus C skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Ett på alla vis trevligt och seriöst bemötande.
    👍 Läs mer
  • 2019-06-20

Linda H skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Proffsigt, personligt och smidigt! Läs mer
  • 2019-06-13

Robert A skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Marie gör ett bra jobb, snabb på att återkoppla, tydlig i sin kommunikation och alltid väldigt trevlig. Jag uppfattar henne som väldigt kompetent och kunnig som mäklare. Kan definitivt rekommendera henne. Vi var köpare och hade alltså inte valt Marie i affären som jag har erfarenhet av men är nöjd. Läs mer
    2019-06-13 Marie E svarar Robert A
    Hej Robert! Tusen, tusen tack för ditt fina omdöme! Det värmer att höra! Vi hörs snart igen. Allt gott till dig! /Marie
  • 2019-05-28

Nexhat M skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Niclas har jag både köpt och sålt hus genom. Niclas är en kompetent mäklare men i våra affärer blev det ständigt struligt pga olika missförstånd som lätta hade kunnat undvikas om Niclas hade varit mer fokuserad. Kanske för mätt?
    Jag upplevde att Niclas inte tog hänsyn till vem som var uppdragsgivare utan nyttjade öppningar där han såg dem (köpare eller säljare) istället för att gå uppdragsgivarens ärenden.
    Av mig har har han fått en chans för mycket men aldrig mer. Läs mer
  • 2019-05-21

Per Joacim L skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Duktig ,engagerad mäklare som jag varmt kan rekommendera, hjälpte till med värdering samt kontraktskrivning vid tomtförsäljning.
    Tack Peter
    häls Joacim L Läs mer
    2019-05-21 Peter E svarar Per Joacim L
    Tack Joacim för din fina rekommendation!
  • 2019-05-15

Jonas M skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Köpte hus om ca 100M2. Mäklaren (Marie) gav ett mycket professionellt och gott intryck. Hon guidade oss som köpare igenom processen och eftersom vi var förstagångsköpare förklarade hon noga alla steg och förberedelser. Jag skulle i framtiden gärna anlita Marie för min egen försäljning. Läs mer
    2019-05-15 Marie E svarar Jonas M
    Hej Jonas! Tusen, tusen tack för det fina omdömet! Jag hoppas att ni ska trivas i många år i huset, det är ju ett jättemysigt hus! Allt gott till er, vi ses om några veckor! /Marie
  • 2019-05-11

Carolina M skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Kunnig, informativ och tillmötesgående Läs mer
  • 2019-05-10

Greger A skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Jag har sålt ett radhus.
    Sjävklart hade jag förväntningar på ett högre pris men utifrån rådande marknad gjorde Marie det bästa kunde av situationen och åstadkom en snabb affär.
    Marie har varit trevlig och väldigt professionell i sitt bemötande. Läs mer
    2019-05-10 Marie E svarar Greger A
    Tusen tack Greger! Jag är så glad att jag fick äran att hjälpa er! Allt gott, vi hörs snart igen! /Marie
  • Robin T

2019-04-30

Robin T skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Svensk Fastighetsförmedling levererar! Vi är mycket nöjda med vår
    Försäljning och Mäklare ”Marie Engström” som är förtroendeingivande, lyhörd med ett professionellt bemötande, och återkopplar i alla lägen..

Vi rekommenderar SFF med Marie starkt!
    /Fam. Timbrelli Läs mer
    2019-04-30 Marie E svarar Robin T
    Tusen, tusen tack ska ni ha! Det värmer att höra! Tack än en gång för de fina blommorna, hoppas vi ses och hörs framöver! Lycka till i ert nya hus! Allt gott! /Marie
  • 2019-04-28

Anders W skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Sålde en villa
    Bra mäklare som var lyhörd för mina önskemål. Affären gick fort och smidigt.
    Mäklaren har bra kännedom om orten och prisutvecklingen i området.
    Mäklaren hade en realistisk strategi vad det gäller utgångspris för att få upp intresset införförsäljningen. Läs mer
  • Anna D

2019-04-27

Anna D skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Bra och seriös mäklare! Tydlig!
    Rekommenderas! Läs mer
    2019-04-27 Marie E svarar Anna D
    Åh! Tusen tack för ditt omdöme Anna, det värmer att höra! Lycka till i ert nya hus, vi ses på tillträdet! Mvh Marie
  • 2019-04-16

Jessica H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Sålde ett mysigt litet radhus i Kungälv. Mäklaren var bra och vi fick sålt huset snabbt. Läs mer

Gymnasiegatan 4, 442 34 Kungälv