Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

Gymnasiegatan 4, 442 34 Kungälv — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling i Kungälv!

Letar du boende här i trakterna runt Kungälv och vackra Bohuslän? Då ska du kontakta oss så hjälper vi till. Vi på Svensk Fastighetsförmedling vet hur prisläget ser ut, var alla köpare och säljare finns och vad de letar efter.

Vår kedja finns i hela landet. Vi har stor erfarenhet och vet precis när läget är det rätta för en bostadsaffär. Vare sig du vill köpa, sälja eller få goda råd kan du höra av dig till oss, vi hjälper dig till drömboendet inom kort!
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 278 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Kungälv

• 2020-07-25

Olof B skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Sålt under årens lopp åtta hus och fastigheter. Marie är den mäklare som gjort störtst intryck med sin kunnighet omtanke vänlighet. Klart bäst av de mäklare vi träffat på.
    Det vi sist sålt är ett litet torp.
    Vänliga hälsningar
    Anna och Olof Berglin. Läs mer
    2020-07-26 Marie E svarar Olof B
    Åh, tusen tack Olof för fina ord, det värmer verkligen! Vi hörs under veckan, allt gott till er! /Marie
  • Olof N

2020-07-22

Olof N skrev om Ann-Sofie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Ann-Sofie sålde ett hus till mig i Kode. Jag är mer än nöjd med både huset och med Ann-Sofie som mäklare. Hon är pålitlig, lättsam, proffsig och lyhörd. Jag rekommenderar henne utan att tveka. /Olof Läs mer
    2020-07-22 Ann-Sofie J svarar Olof N
    Tusen tack för ditt fina omdöme Olof. Värmer gott i hjärtat.
  • 2020-07-08

Lena K skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Vi har sålt vår mors fastighet då hon avlidit. Vi valde att träffa två mäklarbyråer och valde sedan Svensk Fastighetsförmedling, med Marie Engström som mäklare. Hon gav ett seriöst och kompetent intryck. Var uppmärksam på våra behov och anpassade processen utifrån våra önskemål. Hela processen har Marie varit lyhörd gentemot oss och mot marknaden och intressenter.
    På ett personligt och professionellt sätt har Marie lotsat affären i hamn med ett lyckat resultat. Hon har varit snabb och smidig i dialogen. Alltid återkopplat som avtalat, vänlig och kompetent.
    Hon har, som jag uppfattar det, varit rak och ärlig med vad vi kan förvänta oss och hjälpt oss i vissa vägval under hela processen.

Marie har levt upp till mina förväntningar, vilka var höga. Att sälja en fastighet är en stor affär och i det här fallet då det rör sig om platsen jag växt upp på och att det är ett dödsbo, blir processen väldigt personlig och ibland lite känslig. I det sammanhanget vill jag särskilt lyfta Maries smidiga, balanserade och professionella sätt att arbeta tillsammans med oss.

Kan varmt rekommendera Marie som mäklare! Läs mer
    2020-07-08 Marie E svarar Lena K
    Det värmer att läsa det du skrivit Lena, verkligen! Tusen, tusen tack! Och tack för att jag fick hjälpa till med försäljningen av ert mysiga hus! Vi hörs snart igen! /Marie
  • 2020-07-07

Mats K skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Marie har hjälpt oss att sälja vår mammas hus, och vi har blivit väldigt positivt bemötta hela vägen.
    Upplever också att hon har varit lyhörd för våra önskemål, samt på ett pedagogiskt sätt förklarat saker som vi inte har haft kunskap om. Läs mer
    2020-07-07 Marie E svarar Mats K
    Tusen tack Mats! Tack för att jag fick hjälpa till med försäljningen! Allt gott, vi hörs! /Marie
  • 2020-07-01

Anna Ö skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Trevligt och professionellt bemötande och bra på att ge information. Läs mer
    2020-07-01 Marie E svarar Anna Ö
    Tack snälla Anna för det! Önskar er en fin sommar! /Marie
  • 2020-06-26

Else-marie B skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Vi har köpt tomt och sålt hus med Peters hjälp, vi har ingenting att klaga på, han har hela tiden varit behjälplig på alla sätt Läs mer
    2020-06-26 Peter E svarar Else-marie B
    Tack Else-Marie för den fina rekommendationen. Ska bli kul att se ert nya hus framöver!
  • 2020-06-23

Anette K skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Hej!
    Har haft ett par mäklare hos mig, men fastnade för Marie. En ödmjuk personlig mäklare som är lyhörd, positiv, tillgänglig. Jag kan varmt rekommendera rekommendera henne till mina vänner.
    Anette kolbe Läs mer
    2020-06-23 Marie E svarar Anette K
    Tack Anette! Vilka fina ord, det värmer att höra! Vi hörs och ses snart igen! /Marie
  • 2020-06-22

Liza B skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Vi har både köpt och sålt med Marie och vi har fått ett kunnigt proffsigt bemötande Läs mer
    2020-06-22 Marie E svarar Liza B
    Tack snälla! Det värmer att höra! Vi hörs och ses snart igen, ta hand om er till dess! /Marie
  • 2020-06-21

Ola N skrev om Ann-Sofie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Tre veckor efter att jag träffar Ann-Sofie första gången så är mitt hus sålt på förhand till det pris som jag ville ha. Hon har varit helt suverän på alla sätt. Ändrade helt min lite negativa inställning till fastighetsmäklare som jag hade innan. Läs mer
    2020-06-21 Ann-Sofie J svarar Ola N
    Tusen tack Ola för ditt fina omdöme, värmer gott ❤️
  • 2020-06-20

Sami T skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Köpte en lägenhet och fått väldigt trevlig och proffsig bemötande Läs mer
    2020-06-20 Marie E svarar Sami T
    Tusen tack för det Sami! Vi hörs och ses, allt gott! /Marie
  • 2020-06-18

Daniel M skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Enkel, smidig, hjälpsam och snabb. Läs mer
    2020-06-18 Marie E svarar Daniel M
    Tusen tack för det Daniel! Ha en riktigt fin midsommar, vi hörs! /Marie
  • 2020-06-05

Pia C skrev om Ann-Sofie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Trevlig, snabb kommunikation och med en bra ton! Läs mer
    2020-06-05 Ann-Sofie J svarar Pia C
    Tusen tack för fint omdöme, värmer!
  • 2020-06-01

Rickard S skrev om Ann-Sofie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Ann-Sofie hjälpte oss att sälja våran bostad snabbt och enkelt. Precis vad vi hade önskat. Vi kunde inte ha varit mer nöjda med tillgänglighet, information och driv. Läs mer
    2020-06-01 Ann-Sofie J svarar Rickard S
    Tusen tack Rickard. Tack också för att jag fick äran att förmedla ert paradis. All lycka till er med ert nya. Varma hälsningar Ann-Sofie
  • 2020-06-01

Niclas S skrev om Ann-Sofie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Engagerad och mycket trevlig. Hon var enkel och störde inte visningen genom onödigt prar. Läs mer
    2020-06-01 Ann-Sofie J svarar Niclas S
    Tusen tack för ert fina omdöme! Varma hälsningar från Ann-Sofie
  • 2020-05-31

Melita A skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Vi har köpt ett hus med hjälp av Peter som har visat god tillgänglighet, service och varit hjälplig. Läs mer
    2020-06-01 Peter E svarar Melita A
    Tack Melita! Riktigt fint hus ni kommer flytta in i.
  • Christian M

2020-05-29

Christian M skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Jag har sålt ett hus och är väldigt nöjd med mäklaren bra bemötande och hjälpsam Läs mer
    2020-05-29 Peter E svarar Christian M
    Tack Christian! Vi hörs och syns framöver!
  • 2020-05-29

Mohammad H skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Since my Swedish is not that good yet, I really appreciated when Niclas spoke English. He had good information about the apartment and was fast about communication. Läs mer
  • 2020-05-27

Eva B skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Niclas sålde vårt sommarhus. Han är alltid proffsig och snabba svar, med lite is i magen fick han klar en bra affär vilket vi alla är tacksamma för.
    Vi blev rekommenderade att använda Niclas och han motsvarande våra förväntningar. Läs mer
  • 2020-05-26

Patrik Z skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Mycket bra kommunikation genom hela processen. Supernöjd! Läs mer
    2020-05-26 Peter E svarar Patrik Z
    Tack Patrik för det fina omdömet!
  • 2020-05-25

Mats I skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Kunnig och bra tillgänglighet både för säljare och köpare Läs mer
  • 2020-05-23

Djelil D skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Väldigt proffsig. Kändes tryggt i både budgivning och vid kontraktsskrivning. Såg till att vi hade svar på alla våra frågor och löste dessutom en andra visning över en natt. Läs mer
    2020-05-23 Marie E svarar Djelil D
    Tack Djelil! Det värmer verkligen att höra, kul att ni känner så! Hoppas ni ska trivas i många år i huset. Vi ses och hörs! /Marie
  • 2020-05-23

Ulf E skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Vi har köpt en tomt och blev trevligt bemött och fick en bra genomgång av vårt köpkontrakt.
    Fick svar på våra frågor.
    Bra helt enkelt. Läs mer
    2020-05-25 Peter E svarar Ulf E
    Tack Ulf, Ni kommer få ett riktigt fint hus med ett fantastiskt läge!
  • 2020-05-22

Johanna R skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Marie har gjort ett kanonjobb med försäljningen av vår villa, hon är väldigt genuin och finns alltid tillhands. Massa Tack! Läs mer
    2020-05-22 Marie E svarar Johanna R
    Åh, tack Johanna! Det värmer att höra! Vi hörs snart igen! /Marie
  • 2020-05-20

Erik B skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Köp Bäckliden 10 Kungälv .

Mycket nöjd med hela upplevelsen . Bra service , tillgänglighet och tydlighet . Läs mer
    2020-05-20 Marie E svarar Erik B
    Tack Erik! Det värmer verkligen att höra! Vi hörs och ses! /Marie
  • 2020-05-09

Aron A skrev om Johan Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Vi fick ett professionellt och förtroendeingivande bemötande av Johan under köpet av vår lägenhet. Johan fanns tillgänglig vid behov och gav bra svar på alla våra frågor.

Johan bemötte våra behov under en märklig tid när det inte var möjligt med fysiska möten, ändå löste sig situationen till det bästa. Vi rekommenderar Johan varmt till framtida bostadsköp. Läs mer
    2020-05-15 Johan E svarar Aron A
    Hej Aron!

Tack för de fina orden och ett stort lycka till med ert nya boende. Det kommer bli toppen!
  • 2020-05-08

Michaela H skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Vi sålde vårt hus med Marie och är väldigt nöjda med hennes insats. Glad och positiv och väldigt målinriktad och med stenkoll på det mesta. Effektiv och återkopplar snabbt. Allt fungerade väldigt smidigt trots tuffa tider. Vi rekommenderar verkligen Marie! Läs mer
    2020-05-08 Marie E svarar Michaela H
    Tack snälla ni för de orden, det värmer verkligen att höra! Vi hörs och ses snart igen! Allt gott till er!
  • 2020-05-07

Maria K skrev om Johan Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Har sålt en lägenhet på Komarken och är en mycket nöjd kund. Johan har skött hela affären på ett utmärkt sätt, snabb, tillgänglig och ett mycket gott bemötande. Jag har känt mig trygg och lugn och kan ge mina bästa rekommendationer. Läs mer
    2020-05-07 Johan E svarar Maria K
    Tack Maria för din fina rekommendation men framförallt ett extra stort tack för att jag fick förtroendet att hjälpa dig med din försäljning. Vi ses snart igen. Må bäst!
  • 2020-04-30

Johan E skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Niclas har hjälpt mig att sälja min lägenhet med ett fantastiskt resultat. Klara och tydliga direktiv genom hela försäljningsprocessen vilket innebär att man ständigt känner sig välinformerad. Rekommenderar Niclas till alla som ska sälja sin bostad.

Tack för ett mycket bra samarbete! Läs mer
  • 2020-04-30

Jovanna R skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Peter sålde vår villa i Häljeröd. Han är kunnig, pålitlig, effektiv och riktigt trevlig! Bra kommunikation och snabb återkoppling genom hela processen. En grym mäklare som jag rekommenderar alla dar i veckan! Läs mer
    2020-05-03 Peter E svarar Jovanna R
    Tack för den väldigt grymma rekommendationen, betyder mycket för mig.
  • 2020-04-29

Jimmy E skrev om Ann-Sofie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Ann-Sofie hjälpte oss med vårt villaköp. Vi upplever att hon varit mycket tillmötesgående. Har haft en god kontakt med oss köpare under hela processen.
    Hon har bemött alla våra frågor och hjälpt till med allt runt själva köpet på ett exemplariskt sätt. Rekommenderas varmt. Läs mer
    2020-04-30 Ann-Sofie J svarar Jimmy E
    Tusen tack för ert fina omdöme! Värmer och ett otroligt fint kvitto. All lycka till er.
  • 2020-04-29

Jonatan B skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Vi har köpt villa i Kungälv och är mycket nöjda med mäklare. Lätt att få tag i och bra information om objekt. Vi kände oss trygga. Läs mer
    2020-04-29 Peter E svarar Jonatan B
    Tack för den fina rekommendationen!
  • 2020-04-27

Tobias J skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Köpte både vårat första och nu vårat andra hus av Niclas, Gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2020-04-25

Håkan A skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Peter hjälpte oss med försäljning av vår hästgård. Vi är mycket nöjda med Peters arbete. Vi kan varmt rekommendera Peter , och hans fina engagemang. Läs mer
    2020-04-27 Peter E svarar Håkan A
    Tack Håkan, det värmer att höra!
  • 2020-04-24

Daniel L skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Fastighet såld innan visning, mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-04-22

Therese L skrev om Niclas Hylander en del av Svensk Fastighetsförmedling Ale
    Sålt villa.
    Smidig hantering och tydlig info. Allt gick snabbt och enkelt.
    Ev något som kan förbättras så var det kanske mer information under pågående budgivning. Annars superbra! Läs mer
  • 2020-04-22

Jöran G skrev om Ann-Sofie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Sålt fritidsfastighet. Mäklaren har skött sej alldeles utmärkt. Informerat, hållit kontakt via sms och mail. Rekommenderar henne alla dagar i veckan. Läs mer
    2020-04-22 Ann-Sofie J svarar Jöran G
    Tusen tack Jöran, tacksam över förtroendet av att förmedla "Landet" <3.
  • 2020-04-21

Margareta E skrev om Ann-Sofie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Ann-Sofie gav ett vänligt och proffsigt första intryck. Vi sålde vår mammas lantställe så vi var som säljare ombud för vår mamma. Ann-Sofie gav feedback till oss hela tiden innan, under och efter försäljningen så vi visste hela tiden i vilket läge försäljningen låg.
    Vi fick ett pris som vi var nöjda med och som Ann-Sofie innan gav en fingervisning att det kunde bli, på ett ungefär.

Ann-Sofie var bra att bolla med och hon var otvetydligt positiv i alla lägen! Läs mer
    2020-04-21 Ann-Sofie J svarar Margareta E
    Tusen tack Maggan, så värmande att höra <3 Tack snälla du också för alltid vänligt bemötande och tusen tack för ert förtroende.
  • 2020-04-20

Mattias E skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Marie hjälpte mig att sälja min lilla villa i Kode under våren -20.
    Jag fick bra intryck av henne redan vid värderingen under hösten -19 och det bara förstärktes under hela processen.

Väldigt enkel att ha med att göra, hon var lyhörd för mina behov och man kände sig väldigt omhändertagen. Man märkte att hon kunde sina saker och att hon hade stor erfarenhet samtidigt som hon visade att hon verkligen gjorde sitt yttersta i alla lägen för att både jag och spekulanterna skulle vara nöjda.

Jag kan starkt rekommendera Marie för både hennes servicekänsla och kompetens och om det blir aktuellt att flytta tilbaka till hennes område i framtiden så är hon den första (och enda) jag kommer att kontakta! :-) Läs mer
    2020-04-20 Marie E svarar Mattias E
    TACK för dina fina ord Mattias, det värmer verkligen! Tacksam att jag fick hjälpa dig. Hoppas att ni ska trivas i ert nya hus och lycka till med allt! Vi hörs och ses! /Marie
  • 2020-04-07

Jessica M skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Köpt en lägenhet i Kungälv. Peter är mycket kunnig och hjälpsam. Han har ett proffsigt bemötande med svar på alla frågor som rörde mitt köp. Ett självklart val av mäklare! Läs mer
    2020-04-07 Peter E svarar Jessica M
    Tack Jessica! Vi hörs och syns!
  • 2020-04-06

Oskar B skrev om Ann-Sofie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Köpt ett hus i Kungälvs kommun.
    Blev bemött av en pigg o engagerad kvinna som va positiv o lätt att prata med. Hade väll inte några speciella förväntningar men blev häller inte besviken eller missnöjd med något.
    Har inget o klaga på. Detta är mitt första bostads köp så har häller inte så mycket att jämn föra med. Är väldigt nöjd med hur smidigt allt gick, samt all hjälp ang frågor o svar även senare på dagarna! Läs mer
    2020-04-06 Ann-Sofie J svarar Oskar B
    Tusen tack Oskar, värmer gott att höra!
  • 2020-04-03

Daniel E skrev om Peter Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Är mycket imponerad va Peter. Han visste att jag sökte hus ute u Tjuvkil/Kungälv och ringt och presenterat hus för mig, han har ringt och kollat hur det gått med min egna husförsäljning mm. Han har visat en väldigt proffsigt sätt och varit en fantastisk mäklare Läs mer
    2020-04-03 Peter E svarar Daniel E
    Tack för den fina rekommendationen! Det är alltid kul att få sådana fina ord.
  • 2020-04-02

Maria A skrev om Johan Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Har köpt ett hus i Kungälv som Johan sålde. Allt har gått otroligt snabbt och smidigt. Mäklaren var driven och engagerad och dom frågor vi hade fick vi svar på direkt. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-03-29

Andreas Å skrev om Ann-Sofie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Ann Sofie har varit toppen ,
    Hon sålde bostaden direkt

Hon är mycket bra o kunnig i sin sak

Andreas o madelene Kungälv Läs mer
    2020-03-30 Ann-Sofie J svarar Andreas Å
    Tusen tack Andreas och Madelene för er fina rekommendation och för ert förtroende!
  • 2020-03-27

Emelie D skrev om Ann-Sofie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Hon har varit helt fenomenal i processen som gick så snabbt! Ett toppenstöd i vårt första köp av bostad, skulle rekommendera henne till alla! Världens goaste Göteborgare! Läs mer
    2020-03-27 Ann-Sofie J svarar Emelie D
    Tusen tack fina Emelie och Kim, all lycka till er!!
    Ann-Sofie J gillar detta
  • 2020-03-26

Anders P skrev om Johan Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Tycker att Johan har skött vårt köp exemplariskt, tydligt informativt samt med ett bra driv. Läs mer
    2020-03-26 Johan E svarar Anders P
    Tack Anders för den fina rekommendationen!
  • 2020-03-23

Johan S skrev om Johan Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Sålt bostadsrätt
    Alltid glad o trevlig finns inget o klaga på direkt. Jag är nöjd Läs mer
    2020-03-26 Johan E svarar Johan S
    Tack Johan för din rekommendation och för förtroendet. Ett stort lycka till med din nya bostad i Göteborg!
  • 2020-03-21

Jessica P skrev om Johan Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Vi har köpt en etta i Kungälv. Johan har skött detta exemplariskt. Han har varit väldigt tillmötesgående och hjälpsam. Johan överträffade våra förväntningar. Vi ger Johan 10 av 10 möjliga. Läs mer
    2020-03-25 Johan E svarar Jessica P
    Tusen tack Jessica! Det har varit superkul att få hjälpa er med köpet av lägenheten. Lycka till med allt!
  • 2020-03-04

Martin L skrev om Ann-Sofie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Ann-Sofie har med sitt engagemang och driv hjälpt oss i försäljningen av vårt hus på ett föredömligt sätt. Läs mer
    Ann-Sofie J gillar detta
  • 2020-03-02

Sandra S skrev om Marie Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    Bra på att hitta rätt objekt till rätt familj. Trevlig, ödmjuk, inte för påstridig som jag tidigare upplevt att mäklare kan vara. Läs mer
    2020-03-02 Marie E svarar Sandra S
    Tack så mycket Sandra för det fina omdömet! Vi ses och hörs!
  • 2020-03-02

Anneli K skrev om Ann-Sofie Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kungälv
    En trevlig och hjälpsam mäklare.
    Kunde svara på alla de frågor som dyker upp vid köp. Läs mer
    2020-03-02 Ann-Sofie J svarar Anneli K
    Hej Anneli, tusen tack för din rekommendation.

Gymnasiegatan 4, 442 34 Kungälv