Köpt lägenhet i Tuve, Tuvebo smedja. Förväntade oss ett trevligt bemötande och en mäklare som var intresserad av att ge information för att få sälja.
När vi kom till visningsboden blev vi nonchalerade. Vi kände att vi inte var intressanta kunder. (Ej döma hunden efter håren).
Vi blev tillslängda broschyrer sedan var det en annan kund som fick hela hennes uppmärksamhet i 20-30 min. Vi väntade för vi hade valt ut en lägenhet. Hon skrev snabbt en reservation, hon ringde dagen efter för höra om banken. Skulle sedan ringa upp oss veckan efter, det gick nästan 2 veckor då fick jag jaga henne.
När vi kom till henne för att skriva ”papper”då var det ett okej bemötande.
Läs mer
2019-11-06
Anna S
svarar Gun Elisabet H
Hej Gun! Känns jättetråkigt att ni har upplevt det på detta sätt. Ibland är det svårt för en mäklare på en visning när man ”fastnar” med kunder med många frågor och jag försökte nog ge er broschyrer lite där emellan för att ni skulle kunna börja med att titta igenom materialet. Förstår såklart nu att det upplevdes som hastigt och slarvigt för er, med all rätt. Vet att vi fick en stund därefter då vi själva stod kvar och pratade och jag upplevde att ni fick svar på de funderingar som ni hade och i min värld så finns inga ointressanta kunder så det var aldrig min mening att få er att känna. Efter visningen var jag under förståelsen att ni ville fundera lite och ville inte vara för ”på” då ni skulle stämma av med banken. Ni hade er reservation och jag ville att ni skulle fatta beslut i lugn och ro. Så fel det blev, och vill be om ursäkt att det istället uppfattades som att jag inte återkopplade till er. Jag tar såklart till mig allt i hopp om att bara bli bättre, man växer i sin roll som mäklare för varje år. Jag jobbar hårt i att upprätthålla kvalite för mina kunder och känner mig verkligen uppriktigt ledsen över att förmedlat denna känsla. Jag hoppas på möjlighet att gottgöra och tackar er för att ni tog er tiden till att ge mig ett omdöme. Allt väl! /Anna
gillar detta