Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Göteborg Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster

Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster

Marconigatan 13, 421 44 Västra frölunda — Visa karta

Vi är kunniga och erfarna mäklare som ligger i topp när det gäller kundnöjdhet. Vårt kontor har högst betyg på Reco dvs. nöjdast köpare och säljare av alla mäklare i Västra Göteborg. Det är vi mycket stolta över.

Vi är även stolta över att få arbeta för Sveriges starkaste varumärke inom mäkleri - Svensk Fastighetsförmedling - helt fristående från banker och försäkringsbolag. Svensk Fastighetsförmedling har funnits i över 80 år. I Västra Göteborg har vi haft ett kontor i över 30 år. Ett första möte med någon av våra mäklare är alltid kostnadsfritt och förbehållsfritt. Väljer du oss som fastighetsmäklare får du en trygg och modern tjänst med stort och proffsigt innehåll.

Vi har specialiserat oss på att sälja bostadsrätter, radhus, villor, fritidshus och tomter i Långedrag, Hagen, Kungsten, Påvelund, Ekebäck, Grimmered, Högsbo, Tynnered, Näset, Önnered, Frölunda, Järnbrott, Askim, Hovås samt på öarna i södra skärgården så som Vrångö, Donsö, Styrsö, Asperö, Brännö och Köpstadsö.

Varmt välkommen till oss på Svensk Fastighetsförmedling!
Öppet just nu
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 129 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster

• Marcus A

2019-01-15

Marcus A skrev om Martin Barne en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Det är andra bostaden vi köper genom Martin Barne som är rutinerad och väldigt trygg i sin roll och som då ger en genuin trygghet.
    Kan absolut rekommenderas! Läs mer
  • Johan F

2019-01-06

Johan F skrev om Katarina Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har använt Katarina vid flera försäljningar. Hon är toppen! Läs mer
  • 2019-01-05

Admira R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Hade nöjet att stöta på Victor flera gånger innan han hjälpte mig med mitt lägenhetsköp. Väldigt duktig, trevlig och tillgänglig mäklare. Hela köpet gick snabbt och smidigt. Jag är så så nöjd!

Kan inget annat än och rekommendera honom till alla! Läs mer
  • 2019-01-04

Pauline D skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har sålt ett litet hus i Västra Göteborg, för andra gången de senaste 4 åren har vi anlitat samma mäklare - Lena Svensson. Vi har även köpt hus av henne en gång, det var så vi fick kontakt med henne. Hon fick oss att ge det lilla extra den gången, men med värdighet och känslan av lugn och sans. Samma har hon nu gjort för oss för andra gången.
    Hon är trevlig, kompetent och saklig. Steg för steg tar hon en igenom det som ska göras för att få försäljningen i mål. Att man väljer om, och väljer om och väljer om samma mäklare. Det måste väl vara det bästa betyget? Läs mer
    2019-01-09 Lena S svarar Pauline D
    Tack så mycket för dom fina orden Pauline. Det är en ära att få lova att hjälpa er med era fastighetsaffärer och jag hoppas ni kommer trivas i er nya bostad.
  • 2018-12-27

Alexander D skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Kanonbra service rätt igenom. En bra relation som kändes personlig och gav de råd och tips som behövdes.

Kan varmt rekommendera Lena vidare till nästa. Hon är grym! Läs mer
    2019-01-09 Lena S svarar Alexander D
    Tack så mycket Alexander, de fina orden och rekommendationen uppskattas varmt. Jag måste även säga att ni är fantastiska både som säljare och köpare. Vill även passa på att önska er lycka till i ert nya hus!
  • 2018-12-19

Jens K skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålde min bostadsrätt. Victor var väldigt professionell och hade stor kunskap om området och föreningen. Jag är väldigt nöjd med både bemötandet och hans engagemang. Läs mer
    2018-12-20 Victor H svarar Jens K
    Hej Jens!

Tack för den fina rekommendationen. Önskar en god jul och ett gott nytt år!

Hälsningar, Victor Helgesson Svensk Fastighetsförmedling i Västra Göteborg
  • 2018-12-19

Wentao C skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    professional and patient, so nice a broker Läs mer
    2018-12-20 Victor H svarar Wentao C
    Hi Wentao!

Thank you for your kind recommendation. Have a nice day!

Hälsningar, Victor Helgesson Svensk Fastighetsförmedling i Västra Göteborg
  • Zuluonedrop S

2018-12-19

Zuluonedrop S skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Ska ni hitta en riktigt bra mäklare fråga efter Christian Karlsson. Läs mer
  • 2018-12-18

Kerstin A skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Både köpt och sålt via Svensk Fastighetsförmedling. Rekommenderas varmt! Kompetens. Tillgänglighet. Driv. Trots en svajig marknad är jag mycket nöjd både som köpare och säljare. Tack! Läs mer
  • Ulla-Britt H

2018-12-10

Ulla-Britt H skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Har sålt lägenhet på Fagottgatan 4, våning 11 Västra Frölunda. Hade Christian Karlsson som mäklare. Blev alltid trevligt bemött av mäklaren och han svarade snabbt på mina frågor via email och telefon. Christian höll mig hela tiden uppdaterad av hur det gick med visningarna och senare under budgivning stämde han av med mig så vi hade samma åsikt om hur länge vi skulle fortsätta driva på köparna. Sammantaget är jag mycket nöjd med vår mäklare som gjorde sitt yttersta för att vi och kunden skulle bli nöjda med affären. Läs mer
    2018-12-10 Lena B svarar Ulla-Britt H
    Hej

Stort tack för din fina rekommendation! Härligt att höra att ni är nöjda med er mäklare Christian Karlsson. Det värmer. Han hälsar så gott och tackar för de fina orden.

Önskar dig en fortsatt fin vecka!

Hälsningar Lena Brissman Janhäll och Gert Karlsson, franchisetagare på Svensk Fastighetsförmedling i västra Göteborg
  • 2018-12-01

Anton L skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Har varit väldigt lätt och enkelt att ha Viktor som mäklare.
    Allt har gått bra samt väldigt tydlig steg för steg Läs mer
    2018-12-04 Lena B svarar Anton L
    Hej Anton!

Stort tack för den fina rekommendationen av din mäklare Victor Helgesson. Härligt att höra att du känner att det varit smidigt och tydligt att sälja via oss.

Önskar dig en fortsatt fin december!

Med vänliga hälsningar Lena Brissman Janhäll och Gert Karlsson, franchisetagare på Svensk Fastighetsförmedling i Västra Göteborg
  • 2018-11-30

Petter H skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Gäller försäljning av fastighet. Bra och stabil upplevelse. Rätt vägledning vid rätt tillfälle. Här räknades inte snabba cash utan en trygg affär stod i centrum vilket vi uppskattade stort. Att sälja sitt hus är en skakig upplevelse och vår mäklare bidrog till att göra det enkelt för oss att fatta rätt beslut. Läs mer
    2018-12-04 Gert K svarar Petter H
    Hej Petter.

Tack för din fina rekommendation.
    Det var trevligt att få förtroendet att sälja ert fina radhus och att ni uppskattade mitt sätt att jobba.

Önskar dig en fortsatt bra dag! Hälsningar Gert Karlsson och Lena Brissman Janhäll, franchisetagare för Svensk Fastighetsförmedling i Västra Göteborg
  • Ali A

2018-11-27

Ali A skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Victor var oerhörd engagerad på ett mycket proffsigt sätt. Bidrog oerhört positivt till att få lägenheten såld till ett bra pris. Kontakten under hela säljprosessen var ypperligt bra. Kan verkligen rekommenderas!" Läs mer
    2018-11-28 Lena B svarar Ali A
    Hej och tack för din fina rekommendation. Härligt att höra att ni trots en lite trögare marknad fått ett bra pris och att allt gått smidigt och bra. Din mäklare Victor Helgesson hälsar och tackar för fin feedback!

Önskar dig en fortsatt bra dag! Hälsningar Lena Brissman Janhäll och Gert Karlsson, franchisetagare för Svensk Fastighetsförmedling i Västra Göteborg
  • 2018-11-15

Fredrik M skrev om Magnus Eklöw en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt fristående villa på friköpt tomt
    Maktarenan var lyhörd för våra önskemål och genomförde försäljningen på ett mycket smidigt och bra sätt Läs mer
    2018-11-27 Lena B svarar Fredrik M
    Hej Fredrik

Vill tacka för den fina rekommendationen av din mäklare Magnus Eklöw. Härligt att höra att ni är nöjda och att allt gick smidigt och bra. Önskar er en fortsatt fin vecka!

Mvh Lena Brissman Janhäll och Gert Karlsson, franchisetagare för Svensk Fastighetsförmedling i Västra Göteborg
  • 2018-11-08

Moa N skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Victor ingav stort förtroende till oss även om vi var köpare. Genuint trevlig i kontakten med oss. Läs mer
    2018-11-08 Lena B svarar Moa N
    Hej Moa

Vad glada vi blir för dina fina ord. Er mäklare Victor Helgesson är verkligen en toppenmäklare och det var härligt att höra att ni är nöjda.

Önskar er en fortsatt fin kväll och en bra helg!

Med vänliga hälsningar
  • Karin A

2018-11-05

Karin A skrev om Katarina Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt en 4 rum och kök m en gillestuga. Katarina Engström svensk fastighetsförmedling gjorde ett bra jobb, snabb effektiv kunnig och gav ett bra intryck och jag kände ett stort förtroende för hennes kunskap och engagemang. Läs mer
    2018-11-07 Lena B svarar Karin A
    Hej Karin och stort tack för att du tagit dig tid att skriva så fint om din mäklare Katarina Engström.

Jättehärligt att höra att ni är nöjda med er mäklare och med er bostadsförsäljning.

Vi önskar dig en fortsatt fin dag!

Hälsningar från Lena Brissman Janhäll och Gert Karlsson, franchisetagare för Svensk Fastighetsförmedling i Västra Göteborg.
  • 2018-10-23

Simon E skrev om Katarina Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Lyhörd. Engagerad. Uppdaterar hela tiden under processen. Brinner för sitt jobb. Bästa mäklaren i Gbg. Läs mer
    2018-10-26 Lena B svarar Simon E
    Hej Simon

Tack för att du tagit dig tid att rekommendera oss. Håller med dig om att din mäklare Katarina Engström är toppen! Hon hälsar så gott och tackar för de fina orden.

Önskar dig en riktigt fin helg.

Med vänliga hälsningar, Lena Brissman Janhäll och Gert Karlsson, franchisetagare för Svensk Fastighetsförmedling i västra Göteborg.
  • 2018-10-22

Christian J skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köp av bostadsrättslägenhet i Frölunda, Göteborg. Christian har en professionell attityd och är hjälpsam och trevlig. Christians yrkesskicklighet gjorde oss trygga i en viktig bostadsaffär. Läs mer
    2018-10-23 Lena B svarar Christian J
    Hej Christian och stort tack för att du tagit dig tid att rekommendera din mäklare Christian Karlsson. Håller med dig om att han är en mycket duktig mäklare. Härligt att höra att ni är nöjda. Nu håller vi tummarna att hela flytten går lika smidigt!

Ha en fortsatt fin dag! Hälsar Lena Brissman Janhäll och Gert Karlsson, franchisetagare för Svensk Fastighetsförmedling i västra Göteborg
  • 2018-10-19

Javos I skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag har köpt en bostadsrätt. Jag blev väldig bra bemött av mäklaren. Mäklaren levde upp till mina förväntningar, han var kunnig i sitt område. Jag är väldig nöjd med mäklaren. Allt var toppen. Läs mer
    2018-10-23 Lena B svarar Javos I
    Hej Javos och stort tack för dina värmande ord. Härligt att höra att du är nöjd med din mäklare Victor Helgesson. Han hälsar så gott och ser fram emot att ses igen när det är dags för inflyttning.

Ha en fortsatt fin dag!

• Angela J

2018-10-08

Angela J skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålde en bostadsrätt. Blev mycket väl bemött av min mäklare, vi träffades ett par gånger och gick igenom vad som skulle stå i annonsen och fotograferingen gick fort eftersom vi redan hade förberett oss. Mäklaren levde upp till våra förväntningar, då vi hade lite otur med den första budgivningen, och de ångrade sig. Men efter en ny visning kom budgivningen i gång på riktigt, både vi och mäklaren var på väg att ge upp, men han gav inte upp och det lönade sig. Alla blev nöjda till slut. Läs mer
    2018-10-09 Lena B svarar Angela J
    Hej Angela och stort tack för att du tagit dig tid att rekommendera din mäklare Christian Karlsson. När marknaden är i förändring så som den är nu så spelar mäklarens erfarenhet stor roll och det är riktigt härligt att höra att ni upplever att er mäklares jobb lönade sig.

Önskar dig en fortsatt fin vecka!

• Sören Fredrik B

2018-10-07

Sören Fredrik B skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt en 4 relativt centralt. Haft en rak och tydlig kommunikation med Christian Karlsson. Genom hans erfarenhet från branschen så levererade han svar proffsigt på våra frågor kring lägenheten och andra frågor kring köp. Kan varmt rekommendera honom. 😀
    Fredrik Bergsbo Läs mer
    2018-10-09 Lena B svarar Sören Fredrik B
    Hej och stort tack för att du tagit dig tid att rekommendera din mäklare Christian Karlsson. Jättekul att höra att ni kände er proffsigt bemötta och att ni fick nytta av Christians erfarenhet. Det betyder mycket för oss att våra kunder känner att vi levererar både kunskap och kvalitet.

Återigen stort tack för dina fina ord! Ha en fortsatt bra vecka!

• 2018-10-06

Helena F skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Allt bra! Trevligt bemötande, noggrann och hjälpsam! Läs mer
    2018-10-09 Lena B svarar Helena F
    Hej Helena

Tack för att du tog dig tid att rekommendera din mäklare Victor Helgesson. Härligt att höra att du är nöjd. Det betyder mycket för oss. Victor hälsar så gott och tackar han med!

• 2018-10-05

Aina P skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Bostadsrätt.
    Bra bemötande,inget att anmärka på. Läs mer
    2018-10-09 Lena B svarar Aina P
    Hej

Stort tack för er fina rekommendation. Härligt att höra att ni är nöjda. Er mäklare Christian Karlsson hälsar så gott!

Vänliga hälsningar
  • 2018-10-02

Maria L skrev om Katarina Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Kontaktade Katarina i samband med min försäljning då jag själv köpte min lgh av henne för ca 6 år sedan. Alltid tillgänglig när man behöver henne. Sålde nu min bostad på rubingatan 41 i västra Göteborg. Toppen mäklare Läs mer
    2018-10-05 Lena B svarar Maria L
    Hej Maria

Stort tack för din fina rekommendation av din mäklare Katarina Engström. Hon hälsar så gott! Det är alltid extra roligt med kunder som är återkommande. Önskar dig en riktigt fin helg!

Mvh Lena Brissman Janhäll och Gert Karlsson, franchisetagare för Svensk Fastighetsförmedling i västra Göteborg.
  • 2018-09-29

Elisabet Ö skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Mitt husköp har varit en positiv erfarenhet rakt igenom. Gert Karlsson är helt enkelt en riktigt bra, kompetent yrkesmänniska; kunnig, erfaren och dessutom väldigt vänlig. Läs mer
    2018-10-01 Lena B svarar Elisabet Ö
    Hej Elisabet

Vilken bra start på veckan att få höra att du är nöjd med ditt husköp och med din mäklare Gert Karlsson. Det var värmande, fina ord. Gert tackar så hjärtligt och hälsar så gott!

Önskar dig en fortsatt fin höst!

Med vänliga hälsningar Lena Brissman Janhäll, franchisetagare för Svensk Fastighetsförmedling i västra Göteborg
  • 2018-09-26

Ewa W skrev om Katarina Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Tålamod, energi och mycket god kunskap av mäklaryrket. Ett yrke som kräver en helhet av många starka egenskaper och kompetenser.
    Katarina Engström rekommenderas! Läs mer
    2018-09-27 Lena B svarar Ewa W
    Hej Ewa

Så härligt att höra att du är nöjd och stort tack för att du tog dig tid att lämna en rekommendendation för din mäklare Katarina Engström. Trots en lite trög marknad fick vi ett jättefint resultat tack vare en god insats både av dig och av mäklaren. Teamwork när det är som bäst.

Ha en fortsatt fin vecka!

Hälsningar Lena Brissman Janhäll och Gert Karlsson, franchisetagare för Svensk Fastighetsförmedling i västra Göteborg
  • Arda K

2018-09-25

Arda K skrev om Katarina Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    -köpt lägenhet
    -hon var snäll och väl informerad
    -Det var viktigt för mig att mäklaren var bra på att ge kommunikation mellan mig och säljaren
    -jag är väldigt nöjd med mäklaren också glad att jag har köpt den lägenhet jag vill Läs mer
    2018-09-26 Lena B svarar Arda K
    Hej Arda

Vad härligt att höra! Det är verkligen en jättemysig lägenhet du köpt. Kul att det kändes bra med din mäklare Katarina Engström. Hon hälsar så gott och önskar dig en fortsatt fin vecka trots regn och rusk utomhus.

Med vänliga hälsningar
  • 2018-09-24

Louise Camilla H skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Utmärkt! Reg. Fastighetsmäklare Lena Svensson, SVENSK FASTIGHETSFÖRMEDLING, Marconigatan 13, 421 44, Västra Frölunda, har sålt mitt radhus på Näset, och hon levde upp till mina förventningar 100%. Tack, Lena! Läs mer
    2018-09-25 Lena B svarar Louise Camilla H
    Hej!

Stort tack för att du tog dig tid att lämna en rekommendation. Härligt att höra att du är nöjd med din mäklare Lena Svensson. Hon är grym! Lena hälsar och tackar för de fina orden!

Önskar dig en fortsatt bra dag! Mvh Lena Brissman Janhäll och Gert Karlsson, ägare till Svensk Fastighetsförmedling i västra Göteborg
  • 2018-09-13

Rose-Marie T skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Kompetent trevlig kunnig det är ord som jag har att säga är mycket nöjd Läs mer
    2018-09-18 Lena B svarar Rose-Marie T
    Hej!

Tack för din fina rekommendation. Härligt att höra att du är nöjd. Din mäklare Christian Karlsson hälsar så gott och önskar er en fortsatt fin vecka!

Mvh Lena Brissman Janhäll och Gert Karlsson, ägare Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
  • Linda S

2018-09-10

Linda S skrev om Katarina Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag och min sambo sålde nyligen våran lägenhet med hjälp av Katarina Engström. Vi möttes av professionalism och noggrannhet. Hon uppfyllde alla våra förväntningar! Läs mer
    2018-09-11 Lena B svarar Linda S
    Hej Linda

Katarina är en jätteduktig mäklare. Kul att ni fann varann och att ni är nöjda med tjänsten. Hon hälsar så gott och önkskar er en fortsatt fin vecka!

• 2018-09-10

David S skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi köpte ett radhus. Kan inte klaga på något, allt fortlöper så som jag tänker mig en försäljning ska gå till. Läs mer
    2018-09-11 Lena B svarar David S
    Hej David!

Härligt att höra att du känner dig nöjd med din mäklare Lena Svensson! Hon hälsar och tackar för de fina orden.

Ha en fortsatt bra vecka!

• 2018-09-06

Ted L skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Trevlig kille. Upplevde att Christian tog sig tid för att svara på mina frågor, samt tillmötesgående med alla mina behov och idéer. Försäljningen sköttes snabbt och effektivt med alla parter nöjda. Rekommenderas Läs mer
    2018-09-11 Lena B svarar Ted L
    Hej Ted

Härligt att höra att du är nöjd med din mäklare Christian Karlsson. Fina rekommendationer betyder mycket! Christian hälsar så gott och önskar dig en fortsatt bra vecka!

Mvh Lena Brissman Janhäll och Gert Karlsson, franchisetagare för Svensk Fastighetsförmelding i västra Göteborg
  • Jonas G

2018-08-17

Jonas G skrev om Katarina Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Klanderfritt, kan inte bli bättre. Läs mer
    2018-08-20 Lena B svarar Jonas G
    Hej Jonas

Härligt! Din mäklare Katarina Engström är verkligen en toppentjej. Kul att höra att du är nöjd! Hon hälsar så gott!

Mvh Lena Brissman Janhäll och Gert Karlsson, franchisetagare på Svensk Fastighetsförmedling i västra Göteborg
  • 2018-08-09

Freshteh F skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har köpt en bostadsrätt. Victor var vår mäklare som är väldig driven och trevlig person. Vi fick all hjälp som vi behövde på vägen. Läs mer
    2018-08-10 Lena B svarar Freshteh F
    Hej Freshteh och tack för din fina rekommendation. Härligt att höra att du är nöjd med din mäklare Victor Helgesson.

Önskar dig en fortsatt bra fredag och en skön helg!

• 2018-08-02

Ola H skrev om Katarina Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Min bror och jag sålde nyligen en lägenhet (dödsbo) med hjälp av Katarina Engström som gjorde ett fantastiskt jobb på alla vis. Hennes insats var professionell (driven, noggrann, punktlig och med uppföljning av ALLT), personlig (glad och lättsam) och förenklande (imponerande tillgänglighet, bra att rådgöra med, alltid ett steg före oss och utan undantag väl förberedd).

Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-08-06 Lena B svarar Ola H
    Hej Ola och stort tack för att du tagit dig tid att rekommendera din mäklare Katarina Engström. Härligt att höra att ni är nöjda. Det är viktigt för oss. Katarina hälsar så gott och tackar för de värmande orden.

Med vänliga hälsningar Lena Brissman Janhäll och Gert Karlsson, franchisetagare för Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
  • 2018-07-30

Fredrik S skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har sålt en etta på flöjtgatan i Göteborg som vi köpte för två år sedan. Vi kan enbart ge goda vitsord om Viktor ett fantastiskt engagemang. Viktor levde upp och överträffade mina förväntningar raka ärliga och enkla svar precis det man vill ha som kund. Det har varit en ära att jobba med Viktor alltid lösningsorienterad och ser möjligheter istället för problem. Läs mer
    2018-08-06 Lena B svarar Fredrik S
    Hej Fredrik och stort tack för dina värmande ord. Jättekul att höra att ni är nöjda. Er mäklare Victor Helgesson hälsar så gott!

Mvh Lena Brissman Janhäll och Gert Karlsson, franchisetagare vid Svensk Fastighetsförmedling i västra Göteborg
  • 2018-07-17

Peter skrev om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    För två år sedan köpte vi en bostadsrätt som en mäklare från detta kontor ombesörjde försäljningen av. Efter att vi vunnit budgivningen var det väldigt bråttom med kontraktsskrivningen. Eftersom allt verkade vara i sin ordning och vi tyckte vi hade koll på lägenhetens skick och området så skrev vi på kontraktet.

Några veckor senare gjorde vi av en slump upptäckten att det låg ute ett förslag på detaljplan där grannfastigheten som idag är en mindre affärslokal ska rivas och ge plats åt ett enormt flerbostadshus. Detta kommer totalt skymma vår utsikt samt exponera vår lägenhet för insyn från de nybyggda bostäderna. Förslaget hade legat ute ett bra tag och var således inte någon nyhet för de som sålde lägenheten eller för mäklaren. Mäklaren hade inte sagt ett ord om detaljplanen vid visningen eller någon annan gång.

Eftersom kontrakten redan var påskrivna fanns det ingen återvändo utan vi flyttade in och har bott i lägenheten i två år. Arbetet med detaljplanen har dragit ut på tiden men den kommer tas upp för antagande inom kort.

Nu när vi nu ska köpa hus och försöka sälja lägenheten pratade vi med flera mäklare och samtliga sa att det enda rätta var att berätta för samtliga spekulanter om detaljplanen. Mäklaren vi valde gjorde detta och hade även skrivit ut detaljplaner för spekulanterna för att de skulle få all information som kan tänkas påverka deras beslut. Självklart medförde detta att de flesta tappade intresset och vi fick till slut godta ett bud där vi förlorat flera hundra tusen på denna lägenhet.

Självklart kan detta till viss del förklaras av att marknaden är svalare nu än när vi köpte men enligt mäklaren var det flera av intressenterna som valde att avstå just på grund av detaljplanen.

Jag är medveten om att det är köparen som är skyldig att undersöka eventuella detaljplaner som kan påverka det objekt man ska köpa men jag tycker ändå att det var oproffsigt och oetiskt gjort av mäklaren att inte informera om detaljplanen. Hade vi fått denna information vid visningen hade vi garanterat avstått från att lägga bud på lägenheten.

De mäklare som jag pratat med från andra företag samt representanter från stadsbyggnadskontoret har ställt sig mycket frågande till varför en mäklare INTE väljer att informera spekulanterna om detta. Enligt mäklarsamfundets etiska regler ska en mäklare "utföra sitt uppdrag omsorgsfullt och enligt god fastighetsmäklarsed" samt " i förhållande till köpare och säljare visa objektivitet och söka att efter bästa förmåga tillvarata båda parters berättigade intressen". Jag har svårt att se hur mäklaren från Svensk Fastighetsförmedling har följt dessa regler vid vårt köp.

Utöver detta var mäklaren svår att få tag på. Vi bad henne återkoppla när handpenningen kommit in på dennes konto (det gjorde hon inte). Vi såg att det låg kvar pantbrev som skulle blivit lösta vid tillträdet. Detta fick vi påpeka flertalet gånger via mail och telefon innan vi fick hjälp med att lösa det.

Så summan av kardemumman blir att vi inte kan ge något annat än en etta i betyg för Svensk Fastighetsförmedlings Frölunda-kontor. Vi kommer definitivt inte anlita dom vid någon försäljning. Läs mer
    2018-07-17 Lena B svarar Peter
    Hej Peter

Det här var helt nya uppgifter för mig. Kan inte ens räkna ut vilken gata det handlar om. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig. Vi har aldrig fått in någon reklamation om detta och jag kan ju inte se dina kontaktuppgifter här. Det låter också väldigt konstigt det du skriver om pantbreven, då det inte finns pantbrev på bostadsrätter. Ring mig gärna så att jag kan få svar på vilken adress och vilken mäklare detta rör sig om. Jag nås på 0768-6906901. Med vänlig hälsning Lena Brissman Janhäll.
  • Tom Ö

2018-07-13

Tom Ö skrev om Katarina Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi sålde vår lägenhet i Frölunda med hjälp av Katarina Engström. Väldigt nöjda med hela konceptet. Katarina är väldigt kundinriktad och flexibel. Tack för fint samarbete! Läs mer
    2018-07-13 Lena B svarar Tom Ö
    Hej

Det var härligt att höra. Håller med dig om att er mäklare Katarina Engström är toppen! Hon hälsar så gott och önskar er en fortsatt skön sommar!

Mvh Lena Brissman Janhäll och Gert Karlsson, franchisetagare vid Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
  • 2018-07-06

Jessica P skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag har sålt min lägenhet. Fick bra hjälp av Victor . Han är duktig, trevlig och han levde upp till mina förväntningar.
    Är väldigt nöjd med Victor som mäklare. Rekommenderar honom gärna vidare . Läs mer
    2018-07-06 Lena B svarar Jessica P
    Hej Jessica

Tack för att du tog dig att lämna en så fin recension. Victor hälsar så gott och önskar dig en fortsatt fin sommar!

• 2018-07-05

Anders J skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag har sålt min mammas dödsbo, ett radhus.
    Jag fick ett väldigt bra bemötande av Lena, det var lite speciellt eftersom det var ett dödsbo samt mitt förädrahem. Lena "spelade med mig" och vi tog det hela i mitt tempo. Hon gav mig goda råd under processen, ex om vi skulle sälja med befintligt lösöre mm mm. I slutfasen pratade vi var vi skulle lägga oss map utgångsbud. Det blev väldigt bra och allt slutade med att jag fick betydligt mer än vad jag förväntade mig.
    Sammanfattningsvis har Lena gjort ett strålande jobb från start till mål! Läs mer
    2018-07-13 Lena B svarar Anders J
    Hej Anders! Vilket fint omdöme. Din mäklare Lena Svensson tackar och hälsar att ni varit mycket trevliga att jobba tillsammans med. Hon önskar er en fortsatt riktigt bra sommar!

Mvh Lena Brissman Janhäll och Gert Karlsson, franchisetagare för Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
  • 2018-07-02

Elisabeth Ö skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Försäljning av en tvårumslägenhet i Järnbrott/Flatås i Göteborg. Vi har blivit mycket vänligt bemötta av mäklaren. Han är kunnig och verkar ha god erfarenhet av området. Försäljningen har gått snabbt med stor öppenhet och klara besked i olika frågor. Mäklaren är också lätt att nå per telefon och mail. Frågor besvaras omgående. En ung och tillmötesgående och kunnig mäklare som kan varmt rekommenderas. Läs mer
    2018-07-03 Lena B svarar Elisabeth Ö
    Hej Elisabeth och stort tack för dina värmande rader! Er mäklare Victor Helgesson hälsar så gott och önskar er en fortsatt fin sommar!

Mvh Lena Brissman Janhäll och Gert Karlsson, franchisetagare Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
  • 2018-06-27

Wiliam G skrev om Katarina Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Blivit väldigt bra bemött och det var aldrig några konstigheter. Fick hjälp med att sälja en lägenhet och vi fick sålt den innan visningarna.

Det kändes tryggt och bra, vi fick svar på alla våra frågor. Läs mer
    2018-07-02 Lena B svarar Wiliam G
    Hej William och tack för dina fina ord. Din mäklare Katarina Engström hälsar så gott och önskar dig en fortsatt bra sommar!

• 2018-06-23

Ulla Birgitta H skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi sålde ett radhus som var i behov av renovering. Vår mäklare hade ett lugnt och trevligt bemötande. Han gav ett väldigt trovärdigt intryck och nu när försäljningen är klar kan vi verkligen bekräfta att det blev en bra resa från början till slut. Läs mer
    2018-06-23 Gert K svarar Ulla Birgitta H
    Hej Birgitta och tack för de fina orden! Det var trevligt att få hjälpa er med försäljningen och få lära känna er lite grann.
    Hälsa så gott och ha en riktigt härlig sommar! Med vänlig hälsning Gert Karlsson och Lena Brissman Janhäll.
  • 2018-06-22

Antje B skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Mycket engagerad och personlig i sitt bemötande som upplevdes positivt Läs mer
    2018-07-02 Lena B svarar Antje B
    Hej och tack för din fina rekommendation. Din mäklare Christian Karlsson hälsar och önskar en fortsatt skön sommar!

• Kent J

2018-06-19

Kent J skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Engagerad och noggrann mäklare som dessutom är seriös och som håller sig såväl till regelverket som att han ser både till säljare och köpare. Hanterade väl en tilltrasslad situation. Snabb i kommunikation och svar samt konstant tillgänglig. Vårt högsta betyg och varma rekommendationer till Gert Karlsson! Läs mer
    2018-06-20 Gert K svarar Kent J
    Hej Kent och stort tack för den fina rekommendationen! Det var en krokig väg till målet men vi kom dit tillsammans.
    Det har varit trevligt att lära känna er och jag önskar er en trevlig sommar och lycka till med ert nya boende.

Men vänliga hälsningar Gert Karlsson och Lena Brissman Janhäll
  • 2018-06-10

Cajsa M skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt vårt hus.
    Mäklaren ingav förtroende och hade stor kunskap. De var lyhörda och lyssnade till våra behov men kom även med bra råd och tips vi kunde ta till oss och hade nytta av.
    Bemötandet och servicen överträffade mina förväntningar. Jag är mycket nöjd med hela processen och rekommenderar varmt dessa mäklare. Läs mer
    2018-06-11 Lena B svarar Cajsa M
    Hej Cajsa och stort tack för dina fina ord. Det har verkligen varit en ära att få arbeta med försäljningen av ert fantastiska hus. Önskar er all lycka framöver i ert nya boende!

Med vänliga hälsningar Gert Karlsson och Lena Brissman Janhäll
  • 2018-06-07

Lukas S skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi är jättenöjda med Victor som hjälpte oss med vårt lägenhetsköp. Han är genuint trevlig och alltid mycket professionell. Vi fick god hjälp under alla moment av processen och vi kan varmt rekommendera honom till alla! Läs mer
    2018-06-08 Lena B svarar Lukas S
    Hej Lukas och stort tack för dina värmande ord. Din mäklare Victor Helgesson hälsar så gott och önskar er en fortsatt skön sommar!

• 2018-06-06

Karin N skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Bostatsrätt. 2 rum och kök.
    Bra bemött och lätt att samtala med.
    Snabb budgivning och bra beläget kontor. Läs mer
    2018-06-07 Lena B svarar Karin N
    Hej och stort tack för din fina rekommendation. Kul att du är nöjd med vår tjänst och roligt att höra att du tycker vårt kontor är bra beläget. Din mäklare Christian Karlsson hälsar så gott och önskar dig en fortsatt bra sommar!

• 2018-06-04

Joakim A skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt en äldre villa.

Mäklaren är kunnig, har god kunskap om området, dess fördelar och potential. Läs mer
    2018-06-05 Lena B svarar Joakim A
    Hej Joakim och stort tack för att du gav oss ett så fint betyg och tog dig tid att skriva ett par rader. Det betyder mycket för oss. Din mäklare Gert Karlsson tackar och bockar!

Mvh Lena Brissman Janhäll
  • 2018-06-03

Oskar L skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har både köpt och sålt lägenhet med Victor och han har alltid varit tillgänglig. Han jobbar hårt för att försöka få alla parter nöjda. Mycket tillmötesgående och trevlig!

Rekommenderas! Läs mer
    2018-06-04 Lena B svarar Oskar L
    Hej Oskar och stort tack för att du tog dig tid att skriva ett par rader om din mäklare Victor Helgesson. Det betyder mycket både för honom och för oss. Önskar dig en fortsatt skön sommar!

Marconigatan 13, 421 44 Västra frölunda