Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster

Marconigatan 13, 421 44 Västra frölunda — Visa karta

Vi har köpare till din bostad! Varmt välkommen till oss om du vill göra en trygg och smidig bostadsaffär. Vi är kunniga och erfarna mäklare som ligger i topp när det gäller kundnöjdhet. Det är vi mycket stolta över.

Vi är även stolta över att få arbeta för Sveriges starkaste varumärke inom mäkleri - Svensk Fastighetsförmedling - helt fristående från banker och försäkringsbolag. Ett första möte med någon av våra mäklare är alltid kostnadsfritt och förbehållsfritt. Väljer du oss som fastighetsmäklare får du en trygg och modern tjänst med stort och proffsigt innehåll. Dessutom matchar vi din bostad mot branschens största spekulantregister.

Vi har specialiserat oss på att sälja bostadsrätter, radhus, villor, fritidshus och tomter i Långedrag, Hagen, Kungsten, Påvelund, Ekebäck, Grimmered, Högsbo, Tynnered, Näset, Önnered, Frölunda, Järnbrott, Askim, Hovås samt på öarna i södra skärgården så som Vrångö, Donsö, Styrsö, Asperö, Brännö och Köpstadsö.

Varmt välkommen till oss på Svensk Fastighetsförmedling!
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 245 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster

• 2019-12-03

Jan Erik Ö skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Rak och bra mäklare gott omdöme //bra kunskap i området Läs mer
  • 2019-12-03

Lena Ö skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Har bara bra att säga om bemötande och återkoppling. Läs mer
  • 2019-12-02

Axel B skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt bostadsrätt. Fick ett utmärkt, trevligt, och professionellt bemötande. Från första början har en tillit skapats till Victor och som har funnits under hela köpprocessen. Det är lätt att få tag i Victor och vi har fått snabb respons före och efter köpet. Mycket nöjda klienter. Läs mer
  • 2019-12-01

Younan S skrev om Martin Barne en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt en bostad där Martin varit väldigt trevlig och tillmötesgående. Han kunde svara på samtliga frågor samtidigt som han uppfyllde alla våra önskningar. Läs mer
    2019-12-05 Martin B svarar Younan S
    Tack Younan! Det var trevligt att träffas och glädjande att just ni blev köpare till det här fina huset. Hela familjen gillade huset och det passar alla era önskemål förutom att dottern behöver fler garderober. Det löser sig säkert och ni alla kommer att få det härligt där framöver.
  • 2019-12-01

Linnéa Ö skrev om Caroline Ohlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Mycket bra och trygg!!
    Känts jättebra med Caroline!❣️ Läs mer
    2019-12-02 Caroline O svarar Linnéa Ö
    Tack så mycket Linnéa, roligt att höra att allt känns bra! Vi ses på tillträdet :)!
  • 2019-11-27

Niklas J skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt en bostad. Bra helhetsupplevelse Läs mer
  • Thomas F

2019-11-25

Thomas F skrev om Caroline Ohlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Caroline var mkt informativ & stödjande när jag sökte en 4a i Tynnered och guidade mej i mål på ett mkt sympatiskt sätt Läs mer
    2019-12-02 Caroline O svarar Thomas F
    Tack så mycket Thomas, kul att höra att du tyckte att allt kändes bra :)! Vi ses snart på tillträdet!
  • 2019-11-25

Sara L skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt bostad, proffsigt kunnig och lätt att få kontakt med.
    Uppleva personlig i sitt bemötande Läs mer
  • Pia A

2019-11-24

Pia A skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Victor sålde en bostadsrätt till oss. Från första kontakt har han varit mycket hjälpsam och intresserad med ett glatt och positivt bemötande. Han ordnade så säljaren möjliggjorde en egen visning då jag flög upp till Gtbg bara för att titta på lägenheter under en helg. Presenterade objektet på ett objektivt sätt, lyssnade och svarade på frågor eller bad att få återkomma om han inte hade svar och återkommer med upplysningar.
    Proffsig med en balanserad attityd som belyser både säljares och köpares önskemål och funderingar. Köpet ordnades snabbt och smidigt och förtroende ingivande. Läs mer
  • 2019-11-24

Björn S skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har köpt en lgh på handelsmyntet16.
    Victor har visat upp ett proffsigt och trevligt bemötande.
    Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-11-24

Ingemar L skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    sålt bostadsrätt, kontaktade tre olika mäklare för bedömning.
    Ville få en bild av vad som var bäst att göra, renovera innan eller släppa den direkt.

En var lite ointresserad.
    En var för mycket "på" ville visa lägenheten tidigare innan annons, för hen hade en likadan lägenhet till försäljning i samma område. Ringde mig då jag sa att jag satt lite "trångt" till, men visade ingen hänsyn. "två minuter har du väl"

Victor
    Bra bemötande, saklig. sms:ade hövligt efteråt och sa att det är bara att höra av sig och att inga frågor är ointressanta. Tog sedan kontakt med honom själv. Och allt har löpt på bra.
    Det som Victor missade vid första kontakten, hur mycket deras omkostnader är. Men dom ligger ungefär i samma prisspann Läs mer
  • 2019-11-22

Philip H skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt lägenhet via Victor!
    Fantastiskt bemötande, gott snack & visar att även han är människa och pratar öppet och ohindrat kring diverse problem, frågeställningar & renoveringsmöjligheter.

Kan varmt rekommendera att göra en bostadsaffär med denna kille! Läs mer
  • Fredrik R

2019-11-16

Fredrik R skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Christian var helt grym! Enkel och härlig och fick oss att känna trygghet i vårt lägenhetsköp! Verkar vara väldigt mån om sina kunder och kan starkt rekommendera honom för andra! Detta var mitt första lägenhetsköp och där hjälpte Christian till med allt som jag undrade och kände osäkerhet kring. Läs mer
  • 2019-11-13

Magnus E skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt en bostadsrätt.
    Köpte denna bostadsrätt av Victor för ca 2år sedan.
    Om inte Victor varit bra så hade vi anlitat honom igen

Tack Victor Läs mer
  • 2019-11-13

Zheng W skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi säljer en lägenheten hos Viktor. Det är mycket spännande, han gjorde allt som han kan och hjälp oss på hela perioden. Många bra förslag och tips erbjuds av Viktor, vi känner mycket nöjda och tacksam för honom.

Zheng Läs mer
  • 2019-11-12

Yvonne R skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt 2 rumslägenhet, sålt 3 rumslägenhet. Mycket trevligt o proffsigt bemötande av Victor Helgesson Läs mer
  • 2019-11-11

Iman S skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag är nöjd med försäljningen Läs mer
  • 2019-11-11

Helena A skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi köpte en bostadsrätt av Victor.
    Kunde nog inte fått en trevligare mäklare!
    Blev så respektfullt bemött av Victor.
    Han var bättre än mina förväntningar.
    Min upplevelse var så bra! Läs mer
  • 2019-11-11

Sara E skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har köpt en bostadsrätt lägenhet
    Vi blev väldigt bra bemött
    Han va över all förväntan
    Alt har gått smidigt o snabbt Inge krångel han gick igenom allt vi undra de va toppen Läs mer
  • 2019-11-11

Daniel A skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Håller på att köpa en lägenhet på Guldringen

Blev bemött på ett jätte bra sätt

Viste inte va jag skulle förvänta mig då det var fösrta gången.
    Men han gjorde ett grymt jobb. Satte ribban högt Läs mer
  • 2019-11-09

Khosro R skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Det var första gången som kom i kontakt med en mäklare som heter Viktor Helgesson för att sälja min lägenhet och som mäklare var han neutral och ärligt, serviceinriktad och insatt samt erfaren och vid eventuella hus eller lägenhets affär kommer definitivt anlita honom i framtiden och vill varmt rekommendera honom till samtliga dvs både köpare och säljare. Tack Viktor
    MVH
    KR Läs mer
  • 2019-11-09

Markus L skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag köpte en 2a i frölunda, första gången jag kom dit så visade han lägenheten och var väldigt trevlig, han har hjälpt till och vi har haft bra kontakt under hela processen

väldigt bra mäklare 👍 Läs mer
  • 2019-11-08

Patrik H skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpte hus av Gert. Allt funkade väldigt bra. Rekommenderas! Läs mer
    2019-11-21 Gert K svarar Patrik H
    Hej Patrik.

Tack för din fina rekommendation!
    Hoppas ni kommer trivas bra i huset och med och i området.
    Vi ses och hörs.

Mvh Gert
  • 2019-11-02

Caroline L skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt bostad. Jättetrevlig. Inte sådär jobbigt trevlig eller på utan ba skön snubbe lixom! Hade inga direkta förväntningar men han va grym! Läs mer
  • 2019-10-31

Inger S skrev om Martin Barne en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt villa, trevligt bemötande av mäklaren.
    Hade nog förväntat mig lite högre köpeskilling från början men köpet gick väldigt fort p.g.a. objektet bara låg på kommande och att det bara fanns en spekulant just då.
    Ändå skönt att slippa många visningar. Läs mer
    2019-10-31 Martin B svarar Inger S
    Hej Inger!
    Kul att du hör av dig och är nöjd med mig. Vi hade en fin kontakt hela tiden och det blev en smidig och bra försäljning som efter lite förhandlande ändå kom att hamna på ett slutpris som både du och köparna var nöjda med.
  • 2019-10-30

Riyad F skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Mycket bra bemötande. Tillgänglig och hjälpsam på alla sätt. Levde upp till alla förväntningar. Victor är
    seriös, kunnig, engagerad, flexibel och tålmodig. Han är även positiv och väldigt trevlig. Jag är så nöjd och kände mig trygg hela vägen. Läs mer
  • 2019-10-27

Barbro Dorothy A skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Mycket bra bemötande. Tillgänglig och hjälpsam på alla sätt. Levde upp till alla förväntningar. Läs mer
  • 2019-10-26

Christina B skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har sålt en villa.
    Lena är fantastisk, engagerad, kunnig på allt.
    Hon kollar upp saker. Är bra på kommunikation mellan alla parter, snabbt och korrekt.
    Hon är positiv och väldigt trevlig.
    Många bra tips och råd med allt som behövs.
    Jag skulle rekommendera henne till andra och gärna anlita henne vid nästa köp eller försäljning.
    SUPER helt enkelt! Läs mer
  • 2019-10-17

Pedro M skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    I bought one apartment, the broker was super nice, and took the meeting in english and help me with everything I needed. I was treated with respect at all times. Läs mer
  • 2019-10-17

Katarina L skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt på Mandolingatan 7. Jag tycker mäklaren var snabb i respons, hade hög servicegrad i min önskan om förhandsvisning och snabb affär. Humor, energisk och positiv. Håller tider. Jag är jättenöjd. Vänligen Katarina Landers Läs mer
  • 2019-10-15

Margareta B skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Seriös och kunnig, vi är mycket nöjda med Victors insats! Läs mer
  • 2019-10-15

Anna H skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag har köpt en bostadsrätt i Västra Göteborg och blev väldigt väl bemöt av mäklaren som även ställde upp på extra visning för mig. Läs mer
  • Shakar J

2019-10-07

Shakar J skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Inget vinst.
    Väldigt bra bemötande.
    Att det skulle gå sälja fort men det ej blev som vi hade tänkt det. Och att vi skulle få vinst men ej blev det med.

Dröjde med försäljningen och fick ej vinst för min bostad som var värd mer än vad både jag och mäklaren tänkte.

Mvh Läs mer
  • 2019-10-07

Inger G skrev om Martin Barne en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Lade ner minimal tid när han var här för att visa huset.2 ggr á 45 min tror jag det var. Dessutom fick jag visa huset själv 2 ggr. Besiktningsprotokoll och foto av rummen var också katastrof. Mäklarens bemötande var det inget fel på ,men jag tror han skall undvika att försöka ta sig ann försäljning av hus som man inte kan ta bilen till. Läs mer
    2019-10-09 Lena B svarar Inger G
    Hej Inger

Tack för din feedback. Det läsarna bör veta att huset ligger på Vrångö. En riktigt härlig ö, där vi gärna arbetar. När vi säljer hus i skärgården anpassar vi alltid visningarna till färjornas ankomst- och avgångstider för att det ska bli så smidigt som möjligt för de som vill komma och titta. Ditt hus visades av mäklaren vid tre tillfällen. Utöver dessa tre ordinarie visningar så var det två spekulanter som önskade se huset med väldigt kort varsel och på ej utannonserade tider. Det bästa hade självklart varit om mäklaren skött även dessa visningar och här tar vi till oss av din kritik.

Besiktningsprotokollet är något som vi som mäklarfirma inte kan påverka. Visst kan det kännas obehagligt att som säljare få kännedom om de fel och brister som finns i bostaden men samtidigt är det ju mycket bättre att eventuella brister redovisas före försäljningen så att man slipper tvister med sin köpare.

Gällande bilderna så har man som säljare ett ansvar att inför fotograferingen ställa i ordning rummen och göra i ordning trädgården så att det ser prydligt ut. Om man av någon anledning inte blir nöjd med bilderna så går det självklart att boka in en ny fotografering. Då behöver vi dock få veta att man är missnöjd i samband med att huset läggs ut till försäljning och inte först långt efter det att huset är sålt.

Med vänliga hälsningar Lena Brissman Janhäll, franchisetagare vid Svensk Fastighetsförmedling i västra Göteborg
  • 2019-10-06

Carina M skrev om Magnus Eklöw en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    sålt fristående äldre hus. Mäklaren var lyhörd, stöttande, insatt, trevlig. Viktigaste av allt kändes stabil utan massa ” snack”. Rekommenderas!! Läs mer
  • 2019-10-04

Hanna H skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpte en fyra. Affären funkade smidigt. Har inget att klaga på. Läs mer
  • 2019-10-03

Esme B skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag har köpt en bostad. Mäklaren var: Kunnig, engagerad, flexibel, tålmodig, informativ, tillgänglig. Läs mer
  • 2019-10-03

Sebastian K skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Proffsig, kunning, förtroendeingivande. Läs mer
    2019-10-04 Gert K svarar Sebastian K
    Hej Sebastian.
    Tack för de fina orden och för rekommendationen.
    Vi ses och hörs lite längre fram.
    Mvh Gert Karlsson
  • 2019-10-03

Staffan H skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Helt ok. Träffat mer engagerade mäklare i andra affärer. Men affären gick ju i lås och både säljare och köpare var nöjda med försäljning respektive köp. Läs mer
    2019-10-08 Gert K svarar Staffan H
    Hej Staffan och tack för din feedback. Härligt att höra att du är nöjda med ditt köp även om jag såklart alltid strävar efter att både köpare och säljare ska tycka att jag är betydligt bättre än bara ”ok”. Ha en fortsatt fin vecka! Mvh Gert
  • 2019-10-02

Kamil K skrev om Martin Barne en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Min fru skötte kontakten med Martin och hon var mycket nöjd med det bemötande som hon fick.

Jag tyckte att allt gick smidigt och är mycket nöjd med mäklaren.

Rekommenderas! Läs mer
    2019-10-02 Martin B svarar Kamil K
    Hej Kamil! Tack för ditt fina omdöme, jag blir verkligen extra glad eftersom vi inte har träffats utan Cristina har skött allt och du har lugnt kunnat lita på att jag har skött allt på bästa sätt för att ni skall känna er trygga med köpet av det här toppenfina huset. Hälsa och tacka Cristina och så hoppas jag vi ses framöver.
  • 2019-10-02

Evelina F skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Gott bemötande, professionell, tillgänglig och gjorde försäljningsprocessen så stressfri som möjligt.
    Victor levererade över våra förväntningar. Läs mer
  • 2019-10-02

Marie Å skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Victor gav ingående och korrekt information, utstrålar förtroende och gav tydlig och snabb återkoppling. Läs mer
  • 2019-09-30

Susanna M skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag har köpt en bostadsrätt.
    Jag fick ett gott, proffsigt bemötande, där han förstod min situation och var väldigt hjälpsam.
    Mina förväntningar var att hitta en bostad. Det blev jag hjälpt med från visning till kontrakt till köpet. Jag är så nöjd och kände mig trygg hela vägen. En mycket positiv inställning. Läs mer
  • 2019-09-30

Lisa J skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Personligt och ärligt bemötande. Vi kände oss omhändertagna genom processen att köpa lägenheten. Victor fick anstränga sig för att knyta ihop affären. Läs mer
  • 2019-09-30

Ulrika H skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag har köpt ett radhus i en närförort till Göteborg och fick ett bra bemötande. Lena gjorde ett gott och pålitligt intryck. Gav en god bild, pekade även på bristerna och det gjorde intryck på mig. Läs mer
  • 2019-09-30

Maria A skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Trygg. Mycket erfarenhet, vilket var bra vid försäljning av fastighet med renoveringsbehov. Läs mer
    2019-10-01 Gert K svarar Maria A
    Hej Maria.
    Tack för de fina orden och rekommendationen.
    Må så gott.

Med vänlig hälsning.
    Gert Karlsson
  • 2019-09-30

Elin Charlotta A skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt. Det var inget roligt första köp. Dock har jag en fin lägenhet nu även om det blev en hel del problem under/efter köpet. Undersökningsplikt var det som hjälpte oss. Läs mer
    2019-10-01 Lena B svarar Elin Charlotta A
    Hej Elin

Ja, du råkade ju tyvärr ut för strul både med en köksfläkt som inte fungerade och med nycklar som fattades vilket såklart känns trist när man köper sin första lägenhet. Jag hoppas dock att våra försök till medling mellan dig och säljaren uppskattades och det är glädjande att höra att du trivs gott i din fina lägenhet. Önskar dig en fortsatt bra höst!

Med vänlig hälsning, Lena Brissman Janhäll, franchisetagare på Svensk Fastighetsförmedling i västra Göteborg
    2019-10-28 Elin Charlotta A svarar Lena B
    Hej,
    Det var ett väldigt arrogant svar som inte passar ihop med vår verklighet.
    Ditt svar är inte korrekt.
    Vi kommer inte rekommendera era tjänster.
    Avslutar här med konversationen.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-09-30

Lars L skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Radhus Lena fixade allt
    Fungerade perfekt Läs mer
  • 2019-09-30

Jonathan P skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Christian löste försäljning perfekt. Läs mer
    2019-10-01 Christian K svarar Jonathan P
    Hej Jonathan!

Roligt att höra. Lycka till i nya lägenheten :)
  • 2019-09-30

Lena E skrev om Martin Barne en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt en villa. Blivit mycket bra och proffsigt bemött. Läs mer
    2019-10-01 Martin B svarar Lena E
    Tack Lena, det värmer! Mycket trevligt att samarbeta med dig och allt gick bra med försäljningen. Ha det gott så ses vi på tillträdet.

Marconigatan 13, 421 44 Västra frölunda