Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster

Marconigatan 13, 421 44 Västra frölunda — Visa karta

Vi har köpare till din bostad! Varmt välkommen till oss om du vill göra en trygg och smidig bostadsaffär. Vi är kunniga och erfarna mäklare som ligger i topp när det gäller kundnöjdhet. Det är vi mycket stolta över.

Vi är även stolta över att få arbeta för Sveriges starkaste varumärke inom mäkleri - Svensk Fastighetsförmedling - helt fristående från banker och försäkringsbolag. Ett första möte med någon av våra mäklare är alltid kostnadsfritt och förbehållsfritt. Väljer du oss som fastighetsmäklare får du en trygg och modern tjänst med stort och proffsigt innehåll. Dessutom matchar vi din bostad mot branschens största spekulantregister.

Vi har specialiserat oss på att sälja bostadsrätter, radhus, villor, fritidshus och tomter i Långedrag, Hagen, Kungsten, Påvelund, Ekebäck, Grimmered, Högsbo, Tynnered, Näset, Önnered, Frölunda, Järnbrott, Askim, Hovås samt på öarna i södra skärgården så som Vrångö, Donsö, Styrsö, Asperö, Brännö och Köpstadsö.

Varmt välkommen till oss på Svensk Fastighetsförmedling!
Öppet just nu
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 272 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster

• 2020-02-18

Joakim B skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Trevligt bemötande
    Bra på återkoppling
    Lyhörd och proffsig Läs mer
  • 2020-02-18

Per J skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Bra energi och gott resultat!
    Bra och erfaret bollplank! Läs mer
  • 2020-02-17

Jenny K skrev om Caroline Ohlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Har sålt en bostadsrätt och var skeptisk till en början och trodde inte att jag skulle få så mycket betalt. Caroline sa från första början vad hon trodde vi kunde få och hon hade rätt. Kände mig trygg genom hela proceduren med henne som mäklare.
    Är supernöjd på alla sätt och vis! Läs mer
    2020-02-17 Caroline O svarar Jenny K
    Tack snälla ! :) Vi ses på tillträdet om några månader!
  • 2020-02-16

Kjell M skrev om Martin Barne en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Martin Barne har varit vår mäklare vid försäljningen av en villa i Askim. Hans kvaliteter som mäklare kan kort sammanfattas som
    seriös, erfaren och förtroendeingivande. Försäljningen av vår villa gick betydligt trögare än vad både Martin och vi hade förväntat oss. Martin lyckades dock driva affären till ett lyckligt slut.
    Vi kan varmt rekommendera Martin! Läs mer
    2020-02-17 Martin B svarar Kjell M
    Tack Kjell! Det blev ett bra resultat i slutet.
  • Christina K

2020-02-16

Christina K skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Jag blev mycket bra bemött av Victor.
    Han är mycket trevlig och mycket bra.
    Lätt att prata med.
    Allt och mer därtill blev efter förväntningarna. Victor arbetade på ärendet och det gick snabbt.
    Jag är nöjd med allt. Läs mer
  • 2020-02-15

Manilla P skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har köpt en lägenhet och kontanten med Victor har varit utmärkt. Jag hade inga specifika förväntningar mer än att det ska kännas genuint, ärligt och tryggt vilket jag tycker kontakten med Victor varit och är. Sammanfattningsvis en gid kontakt och helt klart en kontakt jag skulle rekommendera! Läs mer
  • 2020-02-14

Anna K skrev om Martin Barne en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt ett hus av Martin Barne, han var toppen, kändes trygg och ärlig och ville att det skulle kännas bra för både säljare och köpare Läs mer
    2020-02-14 Martin B svarar Anna K
    Tack Anna! Det var jättetrevligt att lära känna er och att just ni blev köpare till det här fina huset. Lycka till med försäljningen av ert hus!
  • 2020-02-14

Lars K skrev om Martin Barne en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Lugn, sansad och saklig. Gav väldigt tryggt intryck. Hög social förmåga. Kan rekommenderas alla dar i veckan. Stor kontrast mot andra mäklare som ofta är för gåpåiga och negligerande om ev brister på objektet. Dessa skulle behöva gå som lärling hos Martin. Upplevde också att han hade bra kontakt och kommunikation med säljaren. Processen kändes väldigt transparent. Läs mer
    2020-02-14 Martin B svarar Lars K
    Tack så hemskt mycket Lars! Det betyder mycket för mig och bekräftar att jag arbetar på rätt sätt!
  • 2020-02-12

Hedda S skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag har sålt 2 rums lägenhet på Beryllgatan.

Victor Helgesson Är en Bra, Påläst, och väldigt engagerad
    mäklare. Jag fick ett bättre pris än jag kunde drömma om. Läs mer
  • 2020-02-12

Sima A skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt min tvåa på Turkosgatan. Långt över förväntan.

Victor är väldigt professionell och ärlig, håller sina löften och har bemött mig med respekt under hela resans gång.

Victor levde upp till alla mina förväntningar och lite till!

Jättefin upplevelse av hela affären och Victor som person. Tacksam! Läs mer
  • 2020-02-07

Alva S skrev om Caroline Ohlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Rekomenderas, mycket nöjd och snabb affär. Läs mer
    2020-02-07 Caroline O svarar Alva S
    Tack så mycket Alva för den fina kommentaren!🤗 Vi ses på tillträdet!
  • Sana T

2020-02-02

Sana T skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Genom hela säljprocessen från första kontakten till påskrivet kontrakt så har Victors bemötande och engagemang varit hundra procent. Han har agerat proffesionellt, påvisat stor kunskap samt fingertoppskänsla för att hjälpa till på bästa sätt. Jag rekommenderar starkt Victor och ser fram emot ev framtida samarbete igen. Läs mer
  • 2020-01-27

Anders E skrev om Caroline Ohlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har sålt en bostadsrätt genom Caroline vilket var en mycket smidig process. Hon är kunnig och lyhörd. Läs mer
  • 2020-01-23

Maria F skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har precis köpt en bostadsrätt på Kapplandsgatan och Victor Helgesson har varit en perfekt mäklare. Trevlig och bra visning där man fick tid att ställa frågor. Bra bemötande och hjälp hela vägen igenom. Han har hela tiden gett feedback och information om vad som händer under budgivning osv. Dessutom svarar han direkt på sms, mail eller telefon oavsett om det är torsdag, söndag eller fredag kväll.
    Hälsningar
    Maria, Erling och Simon Forsberg Läs mer
  • 2020-01-22

Kent H skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt en fastighet i Tångudden/Långedrag, Göteborg. Har från första stund till avslut, känt ett stort förtroende för Gert Karlsson som mäklare och person.
    Rekommenderar honom gärna!
    Kent Hansson Läs mer
    2020-01-22 Gert K svarar Kent H
    Hej Kent.
    Stort tack för de fina orden och för rekommendationen.
    Är helt övertygad om att ni kommer trivas förträffligt i ert nya boende.
    Vi ses lite längre fram.

Gert Karlsson
  • 2020-01-21

Jonathan H skrev om Caroline Ohlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Caroline har verkligen varit hjälpsam och duktig i hennes uppdrag att förmedla vår 3-rumslägenhet i Västra Frölunda. Hon har varit ett bra stöd under hela processen och vi är verkligen nöjda. Vi kan varmt rekommendera Caroline som mäklare. Läs mer
    2020-01-21 Caroline O svarar Jonathan H
    Hej Jonathan! Tack så jättemycket för er fina kommentar! :) Vi ses snart vid tillträdet!
  • 2020-01-19

Niklas J skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt bostad med Christian.
    Mycket bra och lättsam mäklare Läs mer
    2020-01-20 Christian K svarar Niklas J
    Tack för det Niklas! Ha det fint så ses vi.

• 2020-01-17

Elin K skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag har köpt en bostadsrätt i form av en lägenhet. Jag fick ett mycket bra bemötande av mäklaren, som var mycket flexibel och ordnade en privat visning inom mycket kort varsel. Mäklaren levde upp till mina förväntningar och överträffade dem med sin anpassningsförmåga och sitt snabba arbete. Läs mer
  • 2020-01-17

Sara L skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålde bostad, gick enkelt och smidigt att sälja bostaden . Christian är trevlig och duktig och hjälpte oss bra genom försäljningen med bra information och tillgänglighet. Läs mer
    2020-01-20 Christian K svarar Sara L
    Hej Sara,

Tack så mycket för de fina orden och rekommendationen. Vi hörs och ses!

• 2020-01-15

Ulf E skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Har sålt en bostadsrätt, jag blev bra bemött från början till slut inga konstigheter där. Viktor var väldigt engagerad och utförde sitt jobb fantastiskt så jag är väldigt nöjd! Läs mer
  • 2020-01-13

Ulf K skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag och min dotter har köpt en lägenhet av Victor Helgesson.
    Vi är helnöjda över bemötandet och affären genomfördes enkelt och smidigt trots att jag inte kunnat närvara vid visning då jag bor på annan ort.
    Vi båda har endast positiva erfarenheter av Victor , och det är troligt att vi använder oss av honom i fortsättningen om det blir tillfälle. Läs mer
  • 2020-01-10

Elizabet D skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt en bostadsrätt på 2 rum o kök av Victor. Köpet har gått på ett utmärkt, enkelt och smidigt sätt av mäklaren. Väldigt tydlig i sina genomgång och trevlig bemötande. Bra tillgänglighet och bra service.
    Känner mig nöjd med mitt köp och har fått svar på de meste kring affären.

Tack för eran hjälp. Läs mer
  • 2020-01-08

Emil T skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Trevlig, saklig & tillgänglig! Inget negativt :) Läs mer
  • 2019-12-23

Damaris L skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Hej

Jag Damaris har sålt min trea i Tynnered efter ett antal visningar .

Vi har haft hjälp av Göteborgs genomtiderna Bästa mäklare Victor Helgesson, där han med stort engagemang och hängivenhet, oförtrutet sökt och funnit en köpare som vi är så glada ska få bo i den lägenhet vi älskat så mycket.

Vi är så glada att vi valde just er mäklarfirma som samarbetspartner, och att vi redan från början fick en bra kontakt med Christian som gav oss den trygghet och förtroende som sedan Victor levererade med bravur, STORT TACK !!!

Damaris & Stig Läs mer
  • 2019-12-21

Johan K skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Proffsigt och vänligt bemötande. Gick att nå nästan 24/7. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-12-20

Mikael J skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har sålt en villa. Bra bemötande genomgående. Lena överträffade våra förväntningar och agerade med handlingskraft och bra tempo, samt med bra resultat för alla inblandade. Läs mer
  • 2019-12-19

Frida S skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    • köpt en nyproducerad 2a
    • väldigt väldigt bra bemött! Så trevlig!
    • hade ej några förväntningar
    • mycket bra upplevelse! Driven och duktig mäklare! Läs mer
  • 2019-12-03

Jan Erik Ö skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Rak och bra mäklare gott omdöme //bra kunskap i området Läs mer
  • 2019-12-03

Lena Ö skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Har bara bra att säga om bemötande och återkoppling. Läs mer
  • 2019-12-02

Axel B skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt bostadsrätt. Fick ett utmärkt, trevligt, och professionellt bemötande. Från första början har en tillit skapats till Victor och som har funnits under hela köpprocessen. Det är lätt att få tag i Victor och vi har fått snabb respons före och efter köpet. Mycket nöjda klienter. Läs mer
  • 2019-12-01

Younan S skrev om Martin Barne en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt en bostad där Martin varit väldigt trevlig och tillmötesgående. Han kunde svara på samtliga frågor samtidigt som han uppfyllde alla våra önskningar. Läs mer
    2019-12-05 Martin B svarar Younan S
    Tack Younan! Det var trevligt att träffas och glädjande att just ni blev köpare till det här fina huset. Hela familjen gillade huset och det passar alla era önskemål förutom att dottern behöver fler garderober. Det löser sig säkert och ni alla kommer att få det härligt där framöver.
  • 2019-12-01

Linnéa Ö skrev om Caroline Ohlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Mycket bra och trygg!!
    Känts jättebra med Caroline!❣️ Läs mer
    2019-12-02 Caroline O svarar Linnéa Ö
    Tack så mycket Linnéa, roligt att höra att allt känns bra! Vi ses på tillträdet :)!
  • 2019-11-27

Niklas J skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt en bostad. Bra helhetsupplevelse Läs mer
  • Thomas F

2019-11-25

Thomas F skrev om Caroline Ohlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Caroline var mkt informativ & stödjande när jag sökte en 4a i Tynnered och guidade mej i mål på ett mkt sympatiskt sätt Läs mer
    2019-12-02 Caroline O svarar Thomas F
    Tack så mycket Thomas, kul att höra att du tyckte att allt kändes bra :)! Vi ses snart på tillträdet!
  • 2019-11-25

Sara L skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt bostad, proffsigt kunnig och lätt att få kontakt med.
    Uppleva personlig i sitt bemötande Läs mer
  • Pia A

2019-11-24

Pia A skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Victor sålde en bostadsrätt till oss. Från första kontakt har han varit mycket hjälpsam och intresserad med ett glatt och positivt bemötande. Han ordnade så säljaren möjliggjorde en egen visning då jag flög upp till Gtbg bara för att titta på lägenheter under en helg. Presenterade objektet på ett objektivt sätt, lyssnade och svarade på frågor eller bad att få återkomma om han inte hade svar och återkommer med upplysningar.
    Proffsig med en balanserad attityd som belyser både säljares och köpares önskemål och funderingar. Köpet ordnades snabbt och smidigt och förtroende ingivande. Läs mer
  • 2019-11-24

Björn S skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har köpt en lgh på handelsmyntet16.
    Victor har visat upp ett proffsigt och trevligt bemötande.
    Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-11-24

Ingemar L skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    sålt bostadsrätt, kontaktade tre olika mäklare för bedömning.
    Ville få en bild av vad som var bäst att göra, renovera innan eller släppa den direkt.

En var lite ointresserad.
    En var för mycket "på" ville visa lägenheten tidigare innan annons, för hen hade en likadan lägenhet till försäljning i samma område. Ringde mig då jag sa att jag satt lite "trångt" till, men visade ingen hänsyn. "två minuter har du väl"

Victor
    Bra bemötande, saklig. sms:ade hövligt efteråt och sa att det är bara att höra av sig och att inga frågor är ointressanta. Tog sedan kontakt med honom själv. Och allt har löpt på bra.
    Det som Victor missade vid första kontakten, hur mycket deras omkostnader är. Men dom ligger ungefär i samma prisspann Läs mer
  • 2019-11-22

Philip H skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt lägenhet via Victor!
    Fantastiskt bemötande, gott snack & visar att även han är människa och pratar öppet och ohindrat kring diverse problem, frågeställningar & renoveringsmöjligheter.

Kan varmt rekommendera att göra en bostadsaffär med denna kille! Läs mer
  • Fredrik R

2019-11-16

Fredrik R skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Christian var helt grym! Enkel och härlig och fick oss att känna trygghet i vårt lägenhetsköp! Verkar vara väldigt mån om sina kunder och kan starkt rekommendera honom för andra! Detta var mitt första lägenhetsköp och där hjälpte Christian till med allt som jag undrade och kände osäkerhet kring. Läs mer
    2020-01-20 Christian K svarar Fredrik R
    Hej Fredrik,

Kul att höra att ni är nöjda. Hoppas ni kommer trivas bra i den fina lägenheten. Ses snart!

• 2019-11-13

Magnus E skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt en bostadsrätt.
    Köpte denna bostadsrätt av Victor för ca 2år sedan.
    Om inte Victor varit bra så hade vi anlitat honom igen

Tack Victor Läs mer
  • 2019-11-13

Zheng W skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi säljer en lägenheten hos Viktor. Det är mycket spännande, han gjorde allt som han kan och hjälp oss på hela perioden. Många bra förslag och tips erbjuds av Viktor, vi känner mycket nöjda och tacksam för honom.

Zheng Läs mer
  • 2019-11-12

Yvonne R skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt 2 rumslägenhet, sålt 3 rumslägenhet. Mycket trevligt o proffsigt bemötande av Victor Helgesson Läs mer
  • 2019-11-11

Iman S skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag är nöjd med försäljningen Läs mer
  • 2019-11-11

Helena A skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi köpte en bostadsrätt av Victor.
    Kunde nog inte fått en trevligare mäklare!
    Blev så respektfullt bemött av Victor.
    Han var bättre än mina förväntningar.
    Min upplevelse var så bra! Läs mer
  • 2019-11-11

Sara E skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har köpt en bostadsrätt lägenhet
    Vi blev väldigt bra bemött
    Han va över all förväntan
    Alt har gått smidigt o snabbt Inge krångel han gick igenom allt vi undra de va toppen Läs mer
  • 2019-11-11

Daniel A skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Håller på att köpa en lägenhet på Guldringen

Blev bemött på ett jätte bra sätt

Viste inte va jag skulle förvänta mig då det var fösrta gången.
    Men han gjorde ett grymt jobb. Satte ribban högt Läs mer
  • 2019-11-09

Khosro R skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Det var första gången som kom i kontakt med en mäklare som heter Viktor Helgesson för att sälja min lägenhet och som mäklare var han neutral och ärligt, serviceinriktad och insatt samt erfaren och vid eventuella hus eller lägenhets affär kommer definitivt anlita honom i framtiden och vill varmt rekommendera honom till samtliga dvs både köpare och säljare. Tack Viktor
    MVH
    KR Läs mer
  • 2019-11-09

Markus L skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag köpte en 2a i frölunda, första gången jag kom dit så visade han lägenheten och var väldigt trevlig, han har hjälpt till och vi har haft bra kontakt under hela processen

väldigt bra mäklare 👍 Läs mer
  • 2019-11-08

Patrik H skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpte hus av Gert. Allt funkade väldigt bra. Rekommenderas! Läs mer
    2019-11-21 Gert K svarar Patrik H
    Hej Patrik.

Tack för din fina rekommendation!
    Hoppas ni kommer trivas bra i huset och med och i området.
    Vi ses och hörs.

Mvh Gert