Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster

Traneredsvägen 39, 426 77 Västra frölunda — Visa karta

Vi har köpare till din bostad! Varmt välkommen till oss om du vill göra en trygg och smidig bostadsaffär. Vi är kunniga och erfarna mäklare som ligger i topp när det gäller kundnöjdhet. Det är vi mycket stolta över.

Vi är även stolta över att få arbeta för Sveriges starkaste varumärke inom mäkleri - Svensk Fastighetsförmedling - helt fristående från banker och försäkringsbolag. Ett första möte med någon av våra mäklare är alltid kostnadsfritt och förbehållsfritt. Väljer du oss som fastighetsmäklare får du en trygg och modern tjänst med stort och proffsigt innehåll. Dessutom matchar vi din bostad mot branschens största spekulantregister.

Vi har specialiserat oss på att sälja bostadsrätter, radhus, villor, fritidshus och tomter i Långedrag, Hagen, Kungsten, Påvelund, Ekebäck, Grimmered, Högsbo, Tynnered, Näset, Önnered, Frölunda, Järnbrott, Askim, Hovås samt på öarna i södra skärgården så som Vrångö, Donsö, Styrsö, Asperö, Brännö och Köpstadsö.

Varmt välkommen till oss på Svensk Fastighetsförmedling!
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 353 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster

• 2020-08-08

André B skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Victor har varit väldigt bra under hela processen från att jag anmälde intresse på en lägenhet tills vi skrev kontrakt.

Alltid snabba svar på mail och sms vilket är ett väldigt stort plus hos mig! Läs mer
  • 2020-07-24

Anh Quan T skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Victor is very nice. I'm a foreigner. I don't know Swedish much and how all the sell/buy process works. But Victor has very patient to explain everything for me, also answer very clear all of my questions. Very nice broker. 100/100 Läs mer
  • 2020-07-20

Henrik R skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Lena är proffsig och super kompetent. Återkopplar snabbt och är väldigt effektivt i sitt arbete. Kan marknaden till 100%. Det är enkelt och mycket trevligt att arbeta med Lena. Högsta betyg! Läs mer
  • Anders R

2020-07-13

Anders R skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Uppfyllde alla mina förväntningar. Proffsigt bemötande. Läs mer
  • 2020-07-10

Marie D skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Lena´s professionalism, lyhördhet och goda kommunikationsförmåga gjorde att alla steg inför försäljningen gick mycket smidigare och snabbare än förväntat.
    Lena har ett stort kontaktnät med t ex stylist, besiktningsman mm som hon frikostigt har delat med sig av och som gjorde att vårt parhus i Hagen kunde presenteras på bästa möjliga sätt.

Försäljningen gick över förväntan beroende på Lena´s gedigna erfarenhet och vi är mer än nöjda!
    Vi vill varmt rekommendera att boka ett möte med Lena nör ni planerar att sälja er bostad.
    Mvh, Marie o Kenneth Läs mer
  • 2020-07-09

Anja S skrev om Lena Brissman Janhäll en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Hon var mycket lyhörd och bra att ha och göra med.
    Jag köpe en nybyggd 4:a i Sisjödal. Läs mer
  • 2020-07-09

ANNA K skrev om Magnus Eklöw en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Magnus är en kunnig, seriös och lugn mäklare. Ett tryggt och proffesionellt bemötande. Jag kan varmt rekommendera honom Läs mer
  • 2020-07-06

Peter B skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Trevlig, korrekt, hjälpsam, glimten i ögat, kunnig. Läs mer
  • 2020-07-01

Pia O skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag har köpt en 3a. Christian var lugn o trevlig . Han gick igenom alla papper o förklarade det jag ej förstod på ett bra sätt. Läs mer
    2020-07-01 Christian K svarar Pia O
    Tack för det Pia! Lycka till med din försäljning nu så hörs vi snart igen!
  • 2020-06-26

Frida F skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Har både köpt och sålt lägenhet med Viktor som mäklare. Finns absolut inget att klaga på, mycket bra bemötande och uppfyllde alla våra förväntningar! Läs mer
  • 2020-06-26

Oscar F skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt en villa.
    Mycket proffsigt intryck redan från start.
    Väldigt nöjd ned hela tjänsten. Tack!! Läs mer
    2020-06-26 Gert K svarar Oscar F
    Hej Oscar!

Tack snälla för denna rekommendation!
    Det har varit ett nöje att hjälpa er med försäljningen.
    Ha en underbar sommar!
  • 2020-06-26

Isabelle B skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi köpte en villa där Gert var mäklare, Gert är saklig och kunnig vilket ger förtroende. Om vi någonsin säljer kommer vi att anlita Gert! Läs mer
    2020-06-26 Gert K svarar Isabelle B
    Hej Isabelle.
    Stort tack för denna fina rekommendation!
    Hoppas ni får en riktigt skön sommar, så hörs vi när det börjar närma sig tillträdet.
    Hälsa så gott.
  • Anny Maria F

2020-06-25

Anny Maria F skrev om Magnus Eklöw en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Duktig trevlig och kommunikativ Läs mer
  • 2020-06-23

Mattias H skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Helt okej
    Helt okej
    Helt okej Läs mer
    Christian K gillar detta
  • 2020-06-23

Fredrik G skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Trevlig, kunnig och tydlig. Fick ett proffsigt intryck men ändå mänsklig. Läs mer
  • 2020-06-23

Wilson D skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    jag har köpt en lägenhet och bemötandet med Christian har varit mycket bra. han uppfyllde mina önskningar vad gäller val / tillval av lägenheten. Christian är jätte trevligt och lyhörd person vilken jag till hundra procent skulle rekommendera. Läs mer
    2020-07-01 Christian K svarar Wilson D
    Tack för det, Wilson! Hörs i veckan!
  • 2020-06-19

Iris Solveig G skrev om Magnus Eklöw en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Magnus har sålt vår villa mitt under Corona-krisen. Magnus är professionell, tålmodig, vänlig och neutral. Han har kommit med goda råd och han uppfyllde alla de förväntningar vi hade på en mäklare. Han har hållit oss kontinuerligt uppdaterade under hela försäljningsprocessen. Vi rekommenderar honom.
    Solveig och Lars-Erik Läs mer
  • 2020-06-18

Linn W skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag sålde min 1a i Högsbo med Victor och var väldigt nöjd med allt från bemötande till tillgänglighet och professionalitet! Läs mer
  • Ranj R

2020-06-15

Ranj R skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag köpte en lägenhet på Turkosgatan! Väldig trevlig bemötande! Bästa förklaringen för allt som man behöver veta för och köpa en bostad! Det kan inte blir bättre!
    Med vänlig hälsning,
    Ranj Läs mer
  • 2020-06-13

Ylva L skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Effektiv, tillmötesgående och hjälpsam vid mitt första köp av bostad. Läs mer
  • 2020-06-09

Staffan H skrev om Magnus Eklöw en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Kunnig, alltid tillgänglig och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-06-08

Ingemar H skrev om Magnus Eklöw en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt , jag och Staffan föräldrarnas radhus i Västra FRölunda.
    Magnus lade upp hela affären på ett fint sätt. Vi blev bra bemötta både Staffan och jag. Inga särskilda förväntningar
    hade jag innan. Jag är i stort sett nöjd med alltihop. Läs mer
  • 2020-06-02

Eva M skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt bostad 3 rum och kök.
    Christian var duktig, snabb och effektiv! I dessa Coronatider också hänsyns- och respektfull!
    Vidtog åtgärder för säkerheten.
    Trevlig, saklig, god ordning!
    De förväntningar jag hade levde Christian upp till med råge.
    Professionell är ett sammanfattande ord för min upplevelse! Läs mer
    2020-06-02 Christian K svarar Eva M
    Tack för din rekommendation Eva, har varit jättespännande att få vara med dig på denna försäljning. Vi hörs och ses!

//Christian
  • 2020-05-28

Carin B skrev om Magnus Eklöw en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi valde Magnus Eklöw som mäklare när vi skulle sälja vårt hus, därför att vi fått ett väldigt seriöst intryck av honom på de visningar vi själva besökt som spekulanter tidigare.

Magnus fick den tuffa uppgiften att sälja vår villa just när Corona-pandemin slog till, och han överträffade alla våra förväntningar. Han ordnade enskilda visningar för alla som så önskade, trots lång resväg till villan som ligger på en ö. Han ledde oss genom hela försäljningsfasen med trygg och proffsig hand och med bra resultat. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-05-28

Johanna Z skrev om Magnus Eklöw en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt villa.
    Sparsam återkoppling, oengagerad inställning Läs mer
  • 2020-05-26

Christer H skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Objektet var en fin BR i Västra Frölunda.
    Hela affären gick väldigt smidigt till från början till slut.
    Victor var under hela resan lagom informativ och saklig, kollade upp mina frågor och funderingar och snabb återkoppling.
    Kontraktsskrivningen med genomgång var utmärkt, alla ? rätades ut.
    Har sedan tidigare mycket goda erfarenheter av Svensk Fastighetsförmedling!
    Trevlig sommar! Läs mer
  • 2020-05-07

Johan Peder W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Korrekt och trevlig. Kunnig om fastighetens konstruktion och området. Läs mer
    2020-05-07 Martin B svarar Johan Peder W
    Tack Johan, mycket trevligt att göa er bekantskap och grattis till ett toppenfint hus!
  • 2020-05-06

Tomas C skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Bra bemötande vid flera visningar samt bra och korrekt hantering av affären när vi väl hittade vårt hus. Läs mer
  • 2020-05-05

Rickard F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt Villa. Martin har varit väldigt kommunikativ och tillmötesgående och bidragit till att affären har känts trygg. Läs mer
    2020-05-05 Martin B svarar Rickard F
    Hej Rickard! Tack, det var trevligt att få ett så fint betyg. Nu återstår bara genomgången av besiktningen som säkert kommer gå bra.
  • 2020-05-04

Jakub K skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Bästa mäklare
    Verkligen rekommenderar Läs mer
  • 2020-04-30

Lennart H skrev om Magnus Eklöw en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag har köpt ett fritidshus i skärgården. Jag blev hela tiden proffesionellt bemött i telefon och han var mycket trevlig och lättsam att prata med när vi träffades.
    Jag fick all hjälp jag behövde och ofta frågor om jag saknade någon information. Snabba svar och lätt att komma i kontakt med.
    Jag kan bara rekommendera denna mäklare å det var,måste. Läs mer
  • 2020-04-30

Jan N skrev om Magnus Eklöw en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt en enplans villa på Vrångö. Mycket kompetent mäklare på alla sätt. Förväntningarna infriades till fullo. Läs mer
  • 2020-04-27

Jakob D skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålde en 2:a i Ruddalen. Vi upplevde Victor som proffsig, kunnig, social och engagerad genom hela processen. Han svarade på alla frågor snabbt och lyckades sälja vår lägenhet för ett bra pris trots svåra tider. Vi skulle varmt rekommendera Victor till andra som tänker sälja sin bostad. Läs mer
  • 2020-04-23

Christian L skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt hus;

Snabb och trygg affär.
    Kunnig och pålitlig mäklare. Läs mer
    2020-04-23 Gert K svarar Christian L
    Hej Christian.
    Tack för dessa fina ord och omdöme.
    Vi ses och hörs vidare.
    Ha det fint!
  • 2020-04-22

Birgitta Ann-louise J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Har just sålt mitt radhus.
    Min mäklare Martin har varit till stor hjälp och mycket tillgänglig närhelst jag undrat något.
    Tyvärr inföll försäljningen under denna coronatid, men Martin har varit lyhörd och mycket förstående och hjälpsam så jag har känt mig trygg och väl omhändertagen.
    Martin är är alltid artig och trevlig att tala med.
    Med vänlig hälsning
    Birgitta Jurland Läs mer
    2020-04-23 Martin B svarar Birgitta Ann-louise J
    Hej Birgitta! Tack för det fina omdömet, att du har känt dig trygg och väl omhändertagen. Jag önskar dig all lycka nu när du snart skall flytta närmare barn och barnbarn.
  • 2020-04-22

Ulla Christina B skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag har köpt och sålt lägenhet med hjälp av mäklare Lena Svensson.
    Har fått mycket stöd och uppmuntran av Lena, under tiden försäljning av bostad.
    Lena kunde genomföra en försäljning i dessa civil-19 tider !!
    Det är ett mycket gott betyg och en lättnad för mig ! Så TACK till Lena Svensson. Läs mer
  • 2020-04-20

Madeleine S skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Samarbetet med Christian Karlsson har varit utmärkt. Vi har sålt en lägenhet på Fagottgatan i Västra Frölunda.

Vi blev väl bemötta vid första träffen och kommunikationen har sedan dess fungerat mycket bra. Han har uppfyllt våra förväntningar. Läs mer
    2020-04-21 Christian K svarar Madeleine S
    Hej Madeline,

Vad roligt att höra, kul att ni är nöjda!

Vi hörs snart igen!

// Christian
  • 2020-04-20

Christer G skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vår försäljning av en bostadsrätt, 1:a, i V Frölunda har överträffat alla förväntningar, mycket tack vare Christian.

Trevligt och professionellt bemötande och agerande. Läs mer
    2020-04-20 Christian K svarar Christer G
    Hej Christer,

Tack för din rekommendation, Vi hörs och ses snart igen.

// Christian.
  • 2020-04-18

Martin R skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Väldigt tillmötesgående, tog sig tid att svara på våra frågor, mycket erfaren och bra kunskap runt hus och området vi köpte huset i Läs mer
    2020-04-21 Gert K svarar Martin R
    Hej Martin.

Tack för dessa fina ord!
    Är övertygad om att ni kommer trivas mycket bra med både hus och område.
    Ha det fint så ses vi längre fram.
  • 2020-04-17

Zengxun W skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    With his great prefessonlism and experience Victor will maximize the feasibilty of selling your property for a very good price! Läs mer
  • 2020-04-17

Jing L skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    A professional, smart and easy going broker we can trust. Highly recommend!!! Läs mer
  • 2020-04-13

Marianne S skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålde vår villa i Askim. Första intrycket av Gert var att han var förtroendegivande och kunnig . Oturligt nog hamnade vi mitt i en rusande pandemi och de förväntningar vi hade från början gällande försäljnings priset fick vi sänka något. Vi tycker att Gert utifrån det aktuella läget med plötslig ökad arbetslöshet och ekonomiska kriser mm lyckades mycket väl med försäljningen.
    Vi är nöjda och tacksamma och vi kan varmt rekommendera honom. Läs mer
    2020-04-21 Gert K svarar Marianne S
    Hej Marianne.

Tack snälla för det fina omdömet och rekommendationen!
    Vi ses och hörs lite närmare tillträdet.
  • 2020-04-10

Johan L skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålde min lgh via Christian Karlsson på Svensk Fastighetsförmedling. Perfekt och proffsigt genomförande från första kontakt till avslut. Kan starkt rekommendera Christian om ni skall sälja er bostad.
    Johan Leissner Läs mer
    2020-04-14 Christian K svarar Johan L
    Tack för de fina orden, ha det fint så ses vi!

/ Christian
  • 2020-04-10

Jessica B skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Victor har sålt vår 1,5a på 41kvm i Norra Tynnered och genomfört allt ifrån första mötet till avslut med en stor entusiasm och driv. Vi har blivit väl informerade under processens gång och fått ärliga och pålästa svar vid alla frågor som dykt upp kring försäljningen. Vi rekommenderar varmt Victor och kan bara sammanfatta vår upplevelse med att vi är otroligt nöjda! Läs mer
  • 2020-04-08

Gabriella K skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har precis köpt en bostadsrätt med en härlig uteplats. Vi upplevde att Christian gav alla en chans till budgivning, vilket var gott för flera, men samtidigt svårt för oss som också gärna ville köpa bostaden.

Efter budgivningen har Christian bara bemött oss väldigt väl och proffesionellt. Han har mött våra önskningar, samt gjort köpet enklare för oss. Vår bedömning är att hangar gjort ett gott jobb! Läs mer
    2020-04-09 Christian K svarar Gabriella K
    Hej Gabriella,

Tack för rekommendationen.

Ha det fint så ses vi snart igen!
  • 2020-04-08

Niklas Anders B skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt enfamiljsvilla. Mycket nöjd med bemötande, villkor och servicenivå. Läs mer
    2020-04-08 Gert K svarar Niklas Anders B
    Hej Niklas.

Tack för denna rekommendation. Vi hörs lite närmare tillträdet. Glad Påsk!
    Mvh Gert.
  • 2020-04-06

Ove Stellan L skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    I samband med försäljningen av vårt kedjehus har vi haft kontakt med Gert Karlsson.
    Han har genom hela försäljningsprocessen varit förtroendegivande och har gedigna kunskaper om husmarknaden. Han är som person mycket lugn och behaglig.
    Från vårt första möte under hela processen har han uppfyllt våra förväntningar.
    Kan med största nöje rekommendera honom till dem som i framtiden skall sälja sitt hus. Läs mer
    2020-04-07 Gert K svarar Ove Stellan L
    Hej på er.
    Tack snälla för den fina rekommendationen. Det värmer!
    Vi ses och hörs lite längre fram.
    Mvh Gert Karlsson
  • 2020-04-05

Jonathan B skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt en 4a på 98 kvadrat vid Frölunda Torg och upplevde Viktor som lugn, trygg och social med god kunskap om området vilket fick oss att känna oss bekväma.

Fick hjälp med allt från hur vi skulle tänka vid planering och styling av rum samt när och till vilket pris lägenheten skulle säljas för till alla frågor som kom under resans gång. Läs mer
  • 2020-04-04

Maria T skrev om Magnus Eklöw en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag har för min mammas del sålt hennes villa. Magnus har varit professionell samtidigt som han har haft ett trevligt bemötande både mot mig, min sambo och inte minst min mamma. Ett ex är att Magnus tog sig tid att sätta sig ner och prata med min mamma som bor på ett äldreboende en lång stund. Vidare har han alltid varit lätt att få kontakt med samt att han varit snabb med att ge information. Sammantaget är vi väldigt nöjda och jag rekommenderar Magnus! Läs mer
  • 2020-04-03

Ardeshir Z skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpte ett tomt. Mäklarens bemöttande var trevlig och proffsigt.
    Fick allt information som jag bad om.
    Är mycket nöjd. Läs mer
    2020-04-07 Christian K svarar Ardeshir Z
    Hej,

Vad roligt att höra. Tack så mycket för rekommendationen.

/ Christian.

Traneredsvägen 39, 426 77 Västra frölunda