Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster

Traneredsvägen 39, 426 77 Västra frölunda — Visa karta

Vi har köpare till din bostad! Varmt välkommen till oss om du vill göra en trygg och smidig bostadsaffär. Vi är kunniga och erfarna mäklare som ligger i topp när det gäller kundnöjdhet. Det är vi mycket stolta över.

Vi är även stolta över att få arbeta för Sveriges starkaste varumärke inom mäkleri - Svensk Fastighetsförmedling - helt fristående från banker och försäkringsbolag. Ett första möte med någon av våra mäklare är alltid kostnadsfritt och förbehållsfritt. Väljer du oss som fastighetsmäklare får du en trygg och modern tjänst med stort och proffsigt innehåll. Dessutom matchar vi din bostad mot branschens största spekulantregister.

Vi har specialiserat oss på att sälja bostadsrätter, radhus, villor, fritidshus och tomter i Långedrag, Hagen, Kungsten, Påvelund, Ekebäck, Grimmered, Högsbo, Tynnered, Näset, Önnered, Frölunda, Järnbrott, Askim, Hovås samt på öarna i södra skärgården så som Vrångö, Donsö, Styrsö, Asperö, Brännö och Köpstadsö.

Varmt välkommen till oss på Svensk Fastighetsförmedling!

Läs vad 402 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster

• 2020-11-27

Eva O skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpt 2:a i Järnbrott, Göteborg

Mina förväntningar på en mäklare är att den ska kunna få både säljare och köpare att känna förtroende. Man ska kunna lita på det som sägs. Mäklaren ska vara noggrann så att ingenting blir missat i hanteringen av köpet/försäljningen.

Christian Karlsson bemötte oss med respekt och intresse. Han lyssnade på oss. Han ingav förtroende. Han återkopplade snabbt och fick affären att löpa smidigt. Han hade koll på alla dokument och var professionell både i sitt bemötande och i sitt kunnande.

Sammanfattningsvis uppfattade vi det som att han gjorde ett mycket bra jobb. Läs mer
    2020-11-27 Christian K svarar Eva O
    Hej Eva,

Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva en recension och kul ni är nöjda med mig! Hoppas och tror de kommer trivas fint i lägenheten!

Vi hörs och ses!
  • 2020-11-25

Karin P skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi fick ett professionellt och trevligt bemötande av Gert och kan helt klart rekommendera honom. Läs mer
    2020-11-25 Gert K svarar Karin P
    Hej Karin.
    Tack för denna fina rekommendation.
    Vi ses och hörs lite närmare tillträdet.
  • 2020-11-24

Karsten V skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag har sålt en lägenhet på Sjömilsgatan.
    Victor har skött affären på ett alldeles utmärkt sätt.
    Snabbt och professionellt utfört. Läs mer
  • 2020-11-23

Birgitta R skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Christian har förmedlat försäljning av mitt radhus. Han är vänlig, kunnig och tillmötesgående. Läs mer
    2020-11-23 Christian K svarar Birgitta R
    Hej Birgitta,

Tack så mycket för din rekommendation. Har varit roligt att få hjälpa till med försäljningen av ditt radhus.

Allt gott!
  • Sofia G

2020-11-17

Sofia G skrev om Ulrika Bernhardsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpte nyss radhus med Ulrika som mäklare och fått mkt bra, trevlig och proffsig hjälp! Läs mer
    2020-11-18 Ulrika B svarar Sofia G
    Tack så jättemycket för fina omdömet. Så trivsamt att jobba med er.
  • 2020-11-16

Veronika N skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Gert har gedigen kunskap och erfarenhet runt just vår typ av hus som är ett gammalt trähus byggt på berggrund från 20-talet. Han är initierad och förklarar tydligt runt konstruktionen runt huset, stomme, källare m.m. Stort TACK till Gert som varit lugn, trygg, engagerad och tillgänglig hela vägen från start till mål. Vi är så tacksamma och mycket nöjda! Läs mer
    2020-11-16 Gert K svarar Veronika N
    Hej Veronika.
    Tack så mycket för detta fina omdöme!
    Det har varit nöje att få hjälpa till med försäljningen av ert vackra hus.
  • 2020-11-15

Malin E skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålde en 1:a i Västra Frölunda och är mycket nöjd. Christian har haft ett trevligt och professionellt bemötande sedan start. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-11-15 Christian K svarar Malin E
    Tack för det Malin, roligt att höra! Ha en bra dag så ses vi!
  • 2020-11-13

Claes L skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt Kedjehus
    Har fått ett mycket trevligt och proffsigt bemötande och tycker att han gjort ett mycket bra jobb. Läs mer
    2020-11-13 Gert K svarar Claes L
    Hej Claes.
    Tack för denna fina rekommendation!
    Trevlig helg
  • 2020-11-12

Helene N skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Korrekt och förtroendeingivande. Glad och trevlig. Läs mer
    2020-11-15 Christian K svarar Helene N
    Tack så mycket för din rekommendation Helene! Ha en bra dag så hörs vi!
  • 2020-11-09

Harriet G skrev om Ulrika Bernhardsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt radhus. Mäklaren gav bra råd om hur försäljningen borde genomföras, vilket resulterade i många besök på visning, flera budgivare och ett pris som var över förväntan. Läs mer
    2020-11-09 Ulrika B svarar Harriet G
    Tack Peter! Vi har tillsammans gjort det goda resultatet. Du har lyssnat på mina råd och det har varit lätt och smidigt att samarbeta med dig. Detta har gjort att det blev bästa marknadspris. //Ulrika
  • 2020-11-06

David A skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålde våran bostadsrätt och köpte radhus. Bemötandet av mäklaren har varit bra. Läs mer
  • 2020-11-03

Johanna A skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpte precis ett radhus av Malin.

Malin va bra och snabb i återkoppling, samt enkel att få kontakt med när vi hade frågor. Vi hade en väldigt bra köpupplevelse tack vare Malin. Läs mer
    2020-11-04 Malin S svarar Johanna A
    Tack Johanna - nu hoppas jag (fast jag är helt övertygad redan nu) att ni kommer stormtrivas i ert nya fina hus!
  • 2020-11-02

Agneta L skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har sålt vårt radhus. Malin har lotsat oss genom hela processen med kunskap och erfarenhet så att vi kunnat känna oss helt trygga. Alltid tillgänglig för våra frågor och funderingar. Vi är väldigt nöjda! Läs mer
    2020-11-03 Malin S svarar Agneta L
    Tack för fina ord och roligt att få hjälpa er med denna fina försäljning!
  • 2020-11-02

Christian L skrev om Malin Solvang Forsberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Då vi nyligen sålde vårt radhus hade vi den bästa tänkbara hjälp av Malin. Hennes kunskap och engagemang bidrog till att vi var trygga genom hela processen. Kan varmt rekommendera Malin! Läs mer
    2020-11-03 Malin S svarar Christian L
    Tack Christian - tack och för dina värmande ord - roligt att få bistå i er lyckade försäljning.
  • 2020-11-02

Thilde Omjit O skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Rekommenderar varmt att kontakta Victor Helgesson om man vill sälja. Proffs på det han gör verkligen. Man känner tryggt att ha honom som mäklare. Läs mer
  • 2020-11-01

Irmtraut Adele Regina Lina Marie M skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt hus på Patrullgatan 20B i i Långedrag.

Väldigt bra bemött dä vi hade en konstruktiv dialog kring vilka åtgärder som behövde förbereras för att försäljningen skulle bli så lyckad som möjligt.

Mäklaren levde väl upp til förväntningarna.

Bra samarbete, bra upplägg, bra resultat för både säljare och mäklare samtidigt som köparen fick sitt drömhus. Läs mer
    2020-11-02 Christian K svarar Irmtraut Adele Regina Lina Marie M
    Tack för er rekommendation, har varit ett nöje att samarbeta med er från första dagen. Allt gott!
  • 2020-11-01

Louise K skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Mycket nöjda hela vägen! Sålde ett hus i behov av renovering. Läs mer
    2020-11-02 Christian K svarar Louise K
    Jätteroligt att höra Louise, tack för att du tog dig tid och skriva ett omdöme :) Vi hörs och ses!
  • 2020-10-27

Eva S skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpte en bostadsrätt i Göteborg via våra barn då vi bor på annan ort. Har bara haft telefonkontakt. Mycket positivt bemötande. Barnen har bara gott att säga om Kristian. Förväntningarna infriade hittills. Sammanfattningsvis mkt gott intryck. Läs mer
    2020-10-27 Christian K svarar Eva S
    Hej Eva! Tack så mycket för din rekommendation. Hoppas och tror ni skall trivas i lägenheten :)
  • 2020-10-25

Rolf Arne William H skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Professionell, kunnig och trevligt bemötande.
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-10-24

Nils Wolrath L skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har sålt vår 8-rumsvilla med biträde av mäklaren Gert Karlsson. Han har under hela processen hållit oss und Läs mer
    2020-11-02 Gert K svarar Nils Wolrath L
    Tack Nils för rekommendationen.
  • 2020-10-15

KERSTIN A skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Säljare: En helt underbar mäklare, både kunnig och hjälpsam. Tar sig tid med att informera och hålla oss uppdaterade.
    Detta är den bästa mäklaren jag har träffat på, hon är guld värd för Svensk Fastighetsförmedling. Läs mer
  • 2020-10-15

Oskar L skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Tydlig och proffsig. Perfekt för oss som är förstagångsköpare. Läs mer
  • 2020-10-15

Dragutin M skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt en bostadsrätt. Bemötandet har varit utmärkt. Informativ, tålmodig, vänlig och professionell. Mina förväntningar uppfylldes med råge. Läs mer
    2020-10-15 Christian K svarar Dragutin M
    Tack för de fina orden, ha en fin vecka så hörs vi :)
  • 2020-10-12

Tom H skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har köpt en bostadsrätt i Frölunda

Vi blev bemötta på ett lugnt och tryggt sätt.

Fanns alltid till hands och hjälpte till.

5 av 5 Läs mer
  • 2020-10-12

Ellinor T skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
  • 2020-10-10

Malin F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi köpte en villa i Önnered. Magnus var alltid trevlig och lätt att få tag på. Vi fick hjälp att hitta en egen visning eftersom vi inte kunde gå på ordinarie visningar. Budgivningen blev väldigt utdragen vilket var väldigt frustrerande som spekulant. Jag hade önskat ett lite högre engagemang från mäklaren under de dagarna. Annars skötte han allt snabbt och snyggt rakt igenom. Läs mer
  • 2020-10-09

Staffan S skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt parhus. Resultatet överträffade förväntningarna. Läs mer
    2020-10-12 Christian K svarar Staffan S
    Tack så mycket för rekommendation. Ha en fin dag!
  • 2020-10-07

Vesna L skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Professionell mäklare med väldigt trevligt kundbemötande. Läs mer
  • 2020-10-05

Peter S skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Gert sålde vårt hus på Tråkärrslättsvägen. Väldigt trevlig och professionell. Rekommenderas varm om du går i säljtankar. Läs mer
    2020-10-05 Gert K svarar Peter S
    Hej Peter.
    Tack för denna fina rekommendation!
    Lycka till med nybygget.
    Vi ses och hörs framöver.

Samuel F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi köpte en villa där Magnus var säljare. Kontakten var god och återkopplingen i budgivningen var snabb. Alltid kontaktbar. Läs mer
  • 2020-10-04

Karin B skrev om Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Naturlig trevlig och kunnig. Inget ytligt säljsnack. Smidig i dialogen och proffsig Läs mer
  • 2020-10-04

Lisa S skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Gert Karlsson på Svensk fastighetsförmedling hjälpte oss att sälja vår villa. Han är professionell, kunnig och lyhörd. Han får både köpare och säljare att känna sig trygga i en stor affär och vi kan varmt rekommendera Gert till er som söker en erfaren mäklare med stor kunskap. Läs mer
    2020-10-05 Gert K svarar Lisa S
    Hej Lisa.
    Tack så mycket för denna fina rekommendation.
    Det har varit ett nöje att få hjälpa till med försäljningen av ert fina hus.
    Vi ses och hörs framöver.
    Lisa S, Gert K gillar detta
  • 2020-10-03

Gunnar G skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag har fått ett mycket trevligt bemötande av Christian i samband med mitt köp av bostadsrätt i Hagen. Han skötte affären med ett kunnigt lugn i alla delar av processen. Läs mer
    2020-10-03 Christian K svarar Gunnar G
    Tack för det Gunnar, tror du kommer trivs fint i lägenheten :) Trevlig helg!
  • 2020-10-02

Lucas Ö skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Kedjehus i Hovås. Bra bemötande. Läs mer
    2020-10-05 Gert K svarar Lucas Ö
    Hej Lucas.
    Tack för dessa ord. Hoppas ni kommer trivas bra i huset.
  • 2020-09-25

Monica S skrev om Ulrika Bernhardsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi köpte radhus i Fiskebäck som Ulrika förmedlade. Hon var lugn, saklig och framförallt närvarande och sakkunnig. Processen kändes tryggt.
    Förväntade inte det bemötandet då vi var köpare och inte säljare.
    Sept 2020 Läs mer
    2020-09-25 Ulrika B svarar Monica S
    Tack Monica för dina fina ord. Även ni är öppna , trevliga och goa köpare. Ses på måndag.
  • 2020-09-25

Karin K skrev om Ulrika Bernhardsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har sålt ett radhus i Västra Frölunda.
    Ulrika som är en mycket erfaren mäklare, har väglett oss på ett mycket bra sätt.
    Ulrika har alltid varit behjälplig och svarat på frågor. Hon har hela tiden hållit oss uppdaterade och kommit med tips och råd.
    Jag kan varmt rekommendera Ulrika som mäklare. Läs mer
    2020-09-25 Ulrika B svarar Karin K
    Hej Karin, tack för dina varma och fina ord om mig. Önskar er en trevlig helg så återkommer jag efter besiktningen på måndag.
  • 2020-09-20

Soroush D skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Processen var positiv och smidig. Victor är en trevlig person och professionell mäklare. Läs mer
  • 2020-09-20

Seyedeh Shaghayegh H skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi sålde en lägenhet, 5a. Vi hade inte så mycket erfarenhet och behövde en mäklare som kunde ta oss igenom processen. Viktor var mycket professionell och trevlig. Lätt att få kontakt och svar på frågor. Han fanns alltid tillgänglig och guida oss genom hela processen.
    Tack Victor! Läs mer
  • 2020-09-18

Linn W skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Jag har köpt en bostadsrätt på 2 rok. Blev väl bemött av mäklaren som var väldigt tillmötesgående och trevlig. Läs mer
    2020-09-21 Christian K svarar Linn W
    Tack för din rekommendation! Vi ses och hörs :)
  • 2020-09-17

Per A skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Mycket pedagogisk och lugn. Detta uppskattades med tanke på huer stort beslut det är att köpa bostad. Läs mer
  • 2020-09-15

Lisbeth G skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi har sålt två dödsbon med Victor. Victor har varit mycket proffsig och tillmötesgå. Vi rekommenderar varmt Victor som säljare. Läs mer
  • 2020-09-14

Johanna Å skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpte bostadsrätt. Victor var under hela processen trevlig och tillmötesgående, svarade gärna på frågor och visade med sitt sätt att inga frågor var för dumma. Mycket omhändertagande! Läs mer
  • 2020-09-12

Jussi Ö skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Vi köpte en bostadsrätt genom Victor, som är mycket hjälpsam och tillmötesgående. Det kändes tryggt hela vägen. Full pott! Läs mer
  • 2020-09-09

Malie F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Magnus sålde min pappas hus ute i Hagen under Covid-19 så jag hade inte så höga förväntningar men han lyckades verkligen med det omöjliga och jag fick 1 050 000kr extra från utgångspriset.
    Magnus är en väldigt varm och omtänksam person som verkligen gör sitt yttersta för att det skall bli en sån bra försäljning som möjligt. Magnus är alltid tillgänglig och väldigt lätt att bolla med.
    Magnus gjorde detta så smärtfritt som möjligt och hjälpte mig igenom det jobbiga att sälja min pappas hus.
    Kan varmt rekommendera Magnus Eklöw!!!! Läs mer
    2020-09-09 Magnus E svarar Malie F
    Hej Malie, tack så jättemycket för de fina orden! Uppskattar verkligen din feedback och jätteglad att det gick bra och att du är nöjd.
    Ses snart igen vid tillträdet.
    Vänligen,
    Magnus Eklöw
  • 2020-08-31

Johanna A skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Har köpt en bostadsrätt. Blev proffsigt bemött. Victor höll mig uppdaterad om läget både via telefonsamtal och sms. Läs mer
  • 2020-08-24

Robin G skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Väldigt proffsigt bemötande: Ärligt och enkelt att göra affär med Victor. Läs mer
  • 2020-08-22

Anita L skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Har köpt en bostadsrätt i Högsbo, Göteborg. Trevligt och professionellt bemötande och bra information. Mycket kunnig, allt var perfekt. Läs mer
  • 2020-08-19

Sofia F skrev om Gert Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Sålt bostad med hjälp av Gert som är väldigt erfaren och kunnig. Kändes tryggt hela vägen. Läs mer
    2020-10-05 Gert K svarar Sofia F
    Hej Sofia.
    Tack för den fina rekommendationen.
    Ha det fint.
  • 2020-08-18

Frits Stellan H skrev om Christian Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Köpte en tvåa.
    Proffsig försäljning av Christian - och trevlig! Läs mer
    2020-08-18 Christian K svarar Frits Stellan H
    Hej Stellan och tack så mycket för rekommendationen! Hoppas och tror du kommer trivas fint i nya lägenheten :)
  • 2020-08-08

André B skrev om Victor Helgesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    Victor har varit väldigt bra under hela processen från att jag anmälde intresse på en lägenhet tills vi skrev kontrakt.

Alltid snabba svar på mail och sms vilket är ett väldigt stort plus hos mig! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte