Lena Svensson är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster

Lena Svensson har varit registrerad mäklare sedan 2005-09. Lena Svensson har varit aktiv på Reco.se sedan 2018-12 och har fått 52 omdömen med ett betyg på 4.8. Lena Svensson har haft 23 försäljningar sen 2020-09 och har tillfrågat 96% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar 2020-09 - 2021-08

Läs vad 52 Läs vad Lena Svensson

• sålde sitt hus med hjälp av Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    • Göteborg
    2021-09-17
    Lena är proffsig. Det märks att hon arbetat länge i branschen.
    Vi är nöjda med hennes tjänster. Hon ringde alltid tillbaka när man sökte henne.
    Hon hjälpte oss att räkna på olika scenario - försäljningspris jämfört med köppris.
    Hon förklarade tydligt det som vi inte förstod när det gäller uppskov av skatt m.m.
    • Högsbohöjd
    2021-09-15
    Lena är en driven, erfaren, ambitiös och mycket vänlig mäklare. Hon lyssnade på oss och såg till att vi kände oss trygga med henne. Hela försäljningsprocessen kändes enkel med Lena vid rodret. Enkelt och tryggt. Vi är mer än nöjda med Lena!
  • köpte sitt hus med hjälp av Lena Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Väster
    • Fiskebäck
    2021-08-12
    Tillmötesgående och bra, vi är väldigt nöjda.
    • Hovås
    2021-06-14
    Det var en fantastisk upplevelse när vi sålde vår villa i Hovås under Corona-perioden och Lena med sin professionella natur och marknadskunskap hjälpte oss att hitta rätt säljare. Under denna försäljningsprocess visade Lena alltid empati för vår situation och vad vi kan acceptera. Vi har haft två möjligheter att lära känna Lenas sätt att arbeta både som ur köparens och säljarens perspektiv och var mycket nöjda med henne båda gånger. Vi kände oss väl informerade hela tiden under processen.
    • Ruddalen
    2021-06-08
    Bra service rakt igenom , allt lätt å få tag i, social kompetensen
    • Långedrag
    2021-06-08
    Hej!
    Lena sålde huset i långedrag, för oss. Hon förklarade på ett enkelt sätt arvode, besiktningsprotokollet,energideklarationen, dolda fel försäkringen och vad man har att förvänta sig med budgivningar som inte är bindande.Försäljningen gick till slut ihamn, med ett yngre par med en liten gosse , känns kul att det blev dom.Lena gjorde ett pangjobb! Bra kämpat och lycka till med fortsatta försäljningar.
    Mvh Eddy.
    • Järnbrott
    2021-05-22
    När vi stod inför att sälja vårt hus valde vi Lena som mäklare. Nu är huset sålt och vi är jättenöjda med den insats Lena gjorde som mäklare. Vi upplevde Lena som väldigt kunnig om de olika delarna i försäljningsprocessen och att hon på ett tryggt sätt vägledde oss genom alla moment. Lena var alltid tillgänglig och vi hade en fin dialog kring olika frågor och val som uppstod under processen. Vi kan varmt rekommendera Lena som mäklare.
    Tack Madelene, det har varit en ära att få hjälpa er med både värdering och två år senare med försäljning av ert hus. Så glad för er skull att försäljningen gick så bra och att ni är nöjda det är det som gör att man älskar sitt jobb. Vi syns till tillträdet. Lena Svensson
    • Näset
    2021-05-03
    Radhus.
    Snabb och effektiv och såg till både säljare och kunds bästa!
    Tack Margareta, för de fina orden ha en fin sommar så vi syns till tillträdet. Lena Svensson
    • Kannebäck
    2021-02-20
    Lena gav ett lite hafsigt intryck. Hon var snabb och affärsmässig men saknar den värme som man som kunder behöver när man är gammal och ska lämna ett hus man byggt och bott i i 50 år.
    Lena anlände till ett möte pratandes i telefon vilket upplevdes som att hon inte var närvarande.
    Lena hade skrivit fel på ett par kontraktssidor vilka fick rivas ur och gjorde att processen med att skriva kontrakt kändes instabil. I kontraktet hade hon också infogat ett antal sidor som var erbjudanden från bolag till köparna. Dessa fick jag säga till henne att plocka ur då de ej var något som säljare och köpare avtalar om.
    Vårt helhetsintryck är gott men hafsigt varför vi inte rekommenderar Lena.
    Hej Karin och tack för dina synpunkter. Kul att höra att du tycker jag är snabb och affärsmässig. Desto tråkigare att höra att du tycker jag saknar värme. För den som läser detta vill jag först förklara att jag sålt din mammas hus och att du i den försäljningen varit ett stöd för din mamma. Du och jag har haft en mer affärsmässig relation än den relation jag haft med din mamma, då det i första hand är din mamma jag träffat. Jag tror och hoppas innerligt att hon inte fått samma känsla som du, för det har inte jag känt i min dialog med henne.
    Första gången vi träffades var jag något tidig till mötet så jag stod kvar utanför bilen och avslutade ett pågående samtal när du kom med din bil. Jag ber om ursäkt ifall detta upplevdes som att jag inte var närvarande, men jag kan lova dig att jag gett 100 % i din mammas försäljning vilket också visade sig i det fina slutpris vi fick.
    I samband med kontraktsskrivningen hade det smugit sig in en extra underskriftsrad/datum i avtalet. Detta rättade jag till och den nästan två timmar långa kontraktsskrivningen gick enligt min bedömning väldigt noggrant till. De erbjudanden som lämnades till köparen i samband med kontraktet gäller såklart även din mamma, men det var onödigt att häfta dem med övriga avtalshandlingar. Det hade varit bättre om jag istället lagt de pappren vid sidan av och det kommer jag tänka på framöver.
    • Sisjön
    2020-12-31
    Köpt ett hus.
    Lena var vänlig, tillgänglig, trevlig och service minded.
    Som köpare kände vi oss väl representerade av Lena.
    Tack Petrus för dina fina ord och vi syns till tillträdet. Lena Svensson