Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra

Göteborgsvägen 75, 433 63 Sävedalen — Visa karta

Välkommen till oss på Svensk Fastighetsförmedling i Östra Göteborg!

Vi förmedlar bostäder, både villor och bostadsrätter, i Partille kommun, Utby, Kviberg, Kortedala, Bergsjön, Hjällbo, Gårdsten, Angered, Gunnilse och Olofstorp. Eftersom vi verkligen brinner för att göra bra bostadsaffärer kan du förvänta dig hög kvalitet och service från vår sida, oavsett om du ska köpa, sälja eller byta bostad.

Under 2016 har vi satsat mycket på bred digital marknadsföring och har sett tydliga resultat. Vi är en lokal mäklare, med en rikstäckande mäklarkedja bakom oss, vilket gör att vi dels kan erbjuda god lokalkännedom och personligt bemötande, men också ett stort kundregister och effektiv marknadsföring i flera kanaler.

Kom förbi i vår BoButik så kan vi tillsammans komma fram till hur vi kan hjälpa dig få ut det mesta av din bostadsaffär!

Läs vad 218 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra

• 2020-02-20

Christopher L skrev om Karolina Järvholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Köpte bostadsrätt.
    Blev mycket bra bemött. Göad och trevlig.
    Hjälpsam och påläst. Mäklaren levde upp till detta. Läs mer
    2020-02-20 Karolina J svarar Christopher L
    Stort tack för dina ord, jag är övertygad om att du kommer att trivas i din nya lägenhet!
  • 2020-02-20

Netha H skrev om Emil Möller en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    We bought a rowhouse with Emil's assistance. He was excellent with communication and planning. He also spent his time generously with us to explain the details about the house. We are glad that he worked for us. Läs mer
    2020-02-20 Emil M svarar Netha H
    Thank you so much for the nice recommendation Netha.
    I really hope you and Anver will like your new house, and welcome to Partille.
  • 2020-02-18

Birgitta J skrev om Alexandra Björkquist en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Vi har sålt vårt radhus. Vi har blivit bemötta på ett mycket bra och trevligt sätt. Alexandra är hjälpsam på alla sätt. Läs mer
    2020-02-18 Alexandra B svarar Birgitta J
    Tusen tack Birgitta, både för förtroendet att få sälja ert hus och för att du tog dig tid att recensera! Det var ett rent nöje att samarbeta med er!
  • 2020-02-07

Edmond S skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Lätt att få kontakt med, tydlig i det hon förklarar, om det är något man vill ha reda på så tar hon reda på det genast och sist med inte minst väldigt smidig i kontraktsskrivningen. Läs mer
  • Kerstin T

2020-01-31

Kerstin T skrev om Alexandra Björkquist en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Har sålt ett radhus.

Har haft en god ton och öppna samtaler med mäklaren.
    Har fått god vägledning då det är första gången jag ska sälja hus.
    Har fått goda oppsummeringar sedan första mötet.
    Har haft en god process.
    Var ganske neutral i mina förväntningar i möte av mäklare.
    Har följt Alexandra B, mäklarens strategi på upplägget till försäljning av radhuset, men har själv haft ett klart slutpris för huset. Läs mer
    2020-02-05 Alexandra B svarar Kerstin T
    Tusen tack för ett gott samarbete och för att du tog dig tid att recensera. Det betyder mycket för mig och mitt framtida arbete!
  • 2020-01-28

Birgitta J skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Vi har köpt en bostadsrätt. Det har varit en jättefin kontakt med Alexandra som har varit till stor hjälp med alla frågor. Läs mer
  • 2020-01-27

Robert F skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Vart inte alls nöjd med Alexandra. När vi anlitade henne så pratade hon på om hur duktig hon var och att hon kan sälja vad som helst. Visade sig att hon bara ville göra en snabb affär. Det två gånger som jag blev kallad till kontoret för nyckelöverlämning och kontraktskrivning så hade hon inte tid att närvara utan skickade en praktikant. Hon försökte inte ens få upp buden, jag själv fick sälja in lägenheten till köparen med en extra, privat visning. Mycket snack, lite verkstad. Rekommenderas verkligen inte. Läs mer
    2020-02-04 Aleksandra W svarar Robert F
    Hej Robert, Vad ledsen jag blir av det du skriver. Jag upplevde det inte alls på detta sättet. Ang priset på lägenheten så hade jag endast en spekulant att förhandla med och slutpriset blev till slut 100 000 kr över utgångspriset. Så jag känner att jag gjorde allt för att få bästa möjliga pris. Ang nyckelinlämningen så nämnde jag för dig att om du inte kunde vara hemma innan visningen så kunde du lämna in en nyckel på kontoret som är öppet mellan 9-17. Då du inte hörde av dig för att boka en tid så var jag inte på plats utan vår assistent tog emot nyckeln. Och ang kontraktet, att jag inte kunde närvara då var för att jag opererades samma dag. Om du inte fick information om det är det högst olyckligt. Jag är ledsen för att du uppfattat det på det sätt du beskriver. Mitt mål är alltid att göra mitt allra bästa vilket jag känner att jag även gjort för dig.
  • 2020-01-24

George J skrev om Karolina Järvholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Jag tycker Hon är bäst jag rekommenderar henne Läs mer
    2020-01-27 Karolina J svarar George J
  • 2020-01-14

Julia E skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Vi har sålt vår lägenhet.
    Aleksandra är en glad och vänlig mäklare. Kunnig, noggran, bra att kommunicera med. Snabb med att svara för att hjälpa till. Läs mer
  • 2020-01-07

Inel A skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Allt gick perfekt till från början till slut!

Aleksandra var grym och erbjöd oss all hjälp som vi önskade! Läs mer
  • 2020-01-04

Linda I skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Jag har köpt en nyrenoverad bostad. Aleksandra kändes som en trygg och erfaren mäklare. Men upptäckte efter köpet att det som marknadsfördes vid försäljningen inte riktigt stämde. Tror inte det hade något med Aleksandra att göra. Utan snarare säljare. Men viktigt att när man tar sig an uppdraget tänker på köparna. Tänker att man vill kunna vända sig och luta tillbaks vad som var sagt från start med hjälp av mäklaren. I detta fallet var det många saker som ändrades, inte var klart osv. En frustration. Men om det skulle vara så eller kan tänkas bli är det viktigt att det kommer fram. Förutom kontakt med och krångel med säljarna är jag jätte glad för köpet! Läs mer
  • 2019-12-24

Ilir I skrev om Johanna Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Vi har köpt vår bostad och upplevde Johanna som en duktig och kunnig mäklare. Johanna har ett trevligt bemötande och är påläst. Läs mer
    2020-01-07 Johanna B svarar Ilir I
    Tack för fina ord! Jag hoppas ni trivs bra i huset! :)
  • 2019-12-21

Michaela O skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Sålt en bostadsrätt.
    Första gången vi sålde, men det gick bra med Aleksandra.
    Lägenheten blev såld på förhand, så antar att det är ett plus. Läs mer
  • 2019-12-21

Sofia L skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Jag var köpare.
    Allt var väldigt smidigt och fick bra bemötande hela vägen.
    Väldigt trevlig och lättsam mäklare, ärlig och bra. Läs mer
  • 2019-12-20

Sophia W skrev om Caroline Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Vi var nöjda med svensk fast. Bra bemötande dock fick vi byta mäklare tre gånger vilket var mindre bra. Läs mer
  • 2019-12-20

Rouzbeh N skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Såldes en lgh via henne och mycket nöjd med priset och marknadsföring Läs mer
  • 2019-12-20

Joachim N skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Sålt Bostadsrätt i Angered (Salviadalen)
    Väl bemött med stort engagemang
    Det blev tyvärr den billigaste bostaden i förening under året, mest troligt pga en kortvarig svacka.
    När överlåtelsen gjordes på mäklarkontoret var det inte Aleksandra som hanterade ärendet, utan det blev någon annan. Hade önskat att det var samma person från början till slut. Läs mer
  • 2019-12-20

Jonas S skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Hon ljög på visningen, påstod tex att badrummet var ok att duscha i utan kabin. stämde inte.

Sa att elementen skulle vara monterade vid inflytt. stämde inte.

Påstod att lägenheten har kvällssol. stämmer inte.

Undanhöll info om att lägenheten var renoverad pga vattenskador. påstod att ägaren bara gjorde detta för att få up värdet på lägenheten.

Lägenheten var dåligt städad, vilket jag vet inte är alexandras fel. men jag årkade inte ta tag i det pga allt annat problem.

kortfattat så skulle jag aldrig anlita en sådan person som ni förstår. Läs mer
    2020-02-05 Aleksandra W svarar Jonas S
    Hej Jonas,
    Här råder delade meningar om vad som har sagts. Jag hoppas ändå att du trivs i din lägenhet och önskar dig allt gott.

Vänligen, Aleksandra Widmark, Svensk Fastighetsförmedling Partille
  • 2019-12-18

Chamika R skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Vi har köpt en bostadsrätt. Hon har hjälpt med den bästa sättet vi önskad. Positivt bemötande. Fick hjälp med många olika saker. Det är vårt första bostad som vi har köpt och är jätte nöjd med den. Läs mer
  • Ulrika R

2019-12-18

Ulrika R skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Hon handlade enbart i säljarens intresse. Hon stressade fram försäljning av lägenheten trots att jag befann mig utomlands och tvingade mig att skaffa fram ett ombud. Sedan sattes inbetalning av handpenning till ett så kort datum så hon visste att jag inte skulle hinna med pga av min vistelse utomlands. Hon försökte även få mig att ta över lägenheten omgående trots att föreningen då inte haft tid att att godkänna mig och hon visste att jag behövde sälja min för att finansiera köpet. Henne skulle jag akta mig för! Läs mer
    2020-01-14 Aleksandra W svarar Ulrika R
    Ulrika, det är tråkigt att du kände dig stressad när du köpte lägenheten. Jag informerade dig exakt hur processen skulle gå till innan budgivningen och du valde att vara med och köpa lägenheten. Jag hoppas att du trivs i din lägenhet och önskar dig allt gott.
  • 2019-12-18

Hiroko S skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    She was very helpful and kind during entire process of buying the apartment, i really appreciate her professional support :) Läs mer
  • 2019-12-18

Martin K skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    När affären var klar gav hon över till en annan mäklare för kontraktsskrivning? Läs mer
    2020-02-05 Aleksandra W svarar Martin K
    Hej Martin,
    Anledningen till att en kollega tog över själva kontraktsskrivningen var pga att jag behövde opereras akut. Det var olyckligt att du inte fick den informationen. Jag hoppas att ni trivs i lägenheten och önskar er allt gott.

Med vänliga hälsningar
    Aleksandra Widmark
  • 2019-12-18

Uliks A skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Hjälpsam och kunnig mäklare. Helt klart en av dem bästa i branschen! Läs mer
  • 2019-12-16

Karin H skrev om Karolina Järvholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Karolina hjälpte oss sälja vår bostadsrätt i Sävedalen.Efter att ha försökt med annan mäklare i månader som inte lyckats sälja tar Svensk fastighetsförmedling och Karolina över.
    Hon gör en visning och får lägenheten såld, trots lite motgång längst vägen lyckas hon lösa allt till det bästa.
    Hon är den bästa mäklaren man kan tänka sig och otroligt proffsig.
    Karin & Henrik Läs mer
    2020-01-08 Karolina J svarar Karin H
    Stort tack, vilken fin rekommendation. Det värmer mycket med så härliga och nöjda kunder som ni. Tack för ett gott samarbete och hoppas att ni hittat ert drömhem!
  • 2019-12-16

Ing-britt S skrev om Karolina Järvholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Sålt lägenhet som var brådskande och Karolina hade en utmärkt förmåga att fixa i bästa förmåga ett jättebra teamwork vilket resulterade i 100%
    Bra utgång med försäljningen under de
    mest osannolika tider för en så bra utgång som vi fick.
    Mvh Tomas Läs mer
    2020-01-08 Karolina J svarar Ing-britt S
    Stort tack för din rekommendation och vad kul att höra att ni är så nöjda!
  • 2019-12-15

Shervin E skrev om Karolina Järvholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Bra proffesionellt mäklare som hjälpte oss på bästa sätt att sälja vårt bostadsrätt Läs mer
  • 2019-12-15

Roman B skrev om Karolina Järvholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    I’ve bought my first apartment with the help of Karolina.
    There were times when she was too insisting to get my answer though I couldn’t do anything faster, was waiting for response from bank.
    Also some information about association was incorrect.
    In all other aspects it was ok to deal with Karolina. Läs mer
  • 2019-12-14

Eva B skrev om Karolina Järvholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Köpt bostadsrätt i Kviberg och allt kring köpet gick smidigt och var proffsigt utfört av mäklare Karolina Järvholm. Utöver ett proffsigt bemötande var Karolina både trevlig och stöttande i alla frågor vi hade. Rekommenderas absolut :) Läs mer
    2020-01-08 Karolina J svarar Eva B
    Tack för din fina rekommendation Eva! Nöjet var helt på min sida.
  • 2019-12-13

Rim B skrev om Karolina Järvholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Jag köpte en bostad vid Kviberg och var i kontakt med Karolina under hela processen. Karolina var otroligt proffesionell och anpassa sig till våra behov utan några problem alls. Vi fick gå på två privata visningar och hon gav oss även möjlighet och otroligt mycket tid till att tänka över vårat bud. Hon var väldigt tålmodig och jag är väldigt glad över att hon var mäklaren. Jag hade förväntat mig en mäklare som skulle stressa fram ett beslut så dem kunde gå vidare till nästa affär så därför är jag väldigt tacksam för hennes tålmodighet och hjälp. Läs mer
    2020-01-08 Karolina J svarar Rim B
    Tack för din recension! Hoppas att du trivs i din nya bostad så hörs vi säkert igen i framtiden!
  • 2019-12-13

Stålmannen B skrev om Johanna Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Köpt radhus ihop med min sambo.
    Verkligen toppen bemött av Johanna!
    Mitt första köp så allt var nytt för mig men det var inga konstigheter, Johanna svarade på det jag undrade.

I det stora hela så är jag grymt nöjd.
    Vid kontakt med mäklare är det Johanna som jag kommer att vända mig till Läs mer
    2019-12-16 Johanna B svarar Stålmannen B
    Tusen tack för dina fina ord!! Det värmer att höra. Önskar er en fin jul och ett gott nytt år! :)
  • 2019-12-11

Emma D skrev om Johanna Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Köpt villa i Partille. Trevlig och kompetent mäklare, rekommenderas varmt. Läs mer
    2019-12-11 Johanna B svarar Emma D
    Tack för fint omdöme Emma! Hoppas ni trivs bra i huset!
  • Irene M

2019-12-08

Irene M skrev om Karolina Järvholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Karolina är noggrann, kompetent, lätt att få tillit till. Skulle absolut rekommendera henne! Läs mer
    2019-12-09 Karolina J svarar Irene M
    Stort tack, din recension betyder mycket för mig!
  • 2019-12-07

Sofie J skrev om Karolina Järvholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Jag köpte en lägenhet, Karolina var duktig, snäll, proffsig och tillmötesgående. Det blev väldigt bra tycker jag. Läs mer
    2019-12-09 Karolina J svarar Sofie J
    Tusen tack för dina fina ord och stort lycka till med din nya fina bostad!
  • 2019-12-02

Hans L skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Bra och engagerad i affären och en snabb process. Läs mer
  • 2019-11-27

Hala Ahmed Y skrev om Johanna Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Johanna är verkligen en duktig mäklare, lätt att samarbete med henne,hjälpsam.
    Hon hjälpt oss att köpa en villa.
    Hon kommer också att värdera vårt hus som ska vi sälja.
    Jag rekommenderar henne till mina bekanter. Läs mer
    2019-11-29 Johanna B svarar Hala Ahmed Y
    Tusen tack Hala för detta, det värmer!
  • 2019-11-27

Visar S skrev om Johanna Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Köpt radhus
    Blev benöt på bra sätt,
    Inget att klaga på förväntningar, fick till o med att se huset efter visningstiden hade varit

Bara bra Läs mer
    2019-11-27 Johanna B svarar Visar S
    Stort tack för dina ord! Jag hoppas ni ska trivas i er nya bostad!
  • 2019-11-25

Rebecca W skrev om Karolina Järvholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Blev väldigt bra bemötta av Karolina både på visningen och under kontraktsskrivningen. Fick den hjälp vi kände att vi behövde. Läs mer
    2019-11-26 Karolina J svarar Rebecca W
    Tack för din fina recension Rebecca!! Jag är säker på att ni kommer trivas i er nya bostad!
  • 2019-11-22

Leonard L skrev om Karolina Järvholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Vi sålde vår bostad i Sävedalen.

Karolina levde upp till våra förväntningar till 100%!

Efter kontakt med henne, var hon mycket snabb med att åka ut och besöka vår lägenhet för att bedöma. Hon hade empati för oss med tanke på att vi ville flytta så fort som möjligt, och hon gjorde allt för att detta skulle hända. Processen var mycket snabb och hon var mycket varm och förstående.

Vi kan starkt rekommendera Karolina Järvholm!!

PS: Tack Karolina! Från familjen Lindberg. Läs mer
    2019-11-22 Karolina J svarar Leonard L
    Tusen tack för er fina recesion! Vad glad jag blir. Det var ett rent nöje att samarbeta med er. Hoppas ni ska trivas fint i er nya bostad!
  • 2019-11-20

Nivin G skrev om Alexandra Björkquist en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Sålt en villa.
    Blev väldigt bra bemött. Väldigt trevlig, förståelig, lyssnar och finns tillgänglig när man har frågor och behöver hjälp.
    Levde upp till förväntningarna och lyckades med vårt mål. Läs mer
    2020-02-05 Alexandra B svarar Nivin G
    Tusen tack för dina fina ord! Det värmer att höra :) Jag hoppas att allt går bra med födsel och flytt och önskar hela familjen allt gott!
  • Catarina J

2019-11-18

Catarina J skrev om Johanna Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Sålt ett radhus med hörntomt.
    Trevlig lugn inlyssnande
    Som förväntan
    Som förväntan Läs mer
    2019-11-19 Johanna B svarar Catarina J
    Tack Catarina för ett fint samarbete!
  • 2019-11-18

Staffan J skrev om Karolina Järvholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Lägenheten såldes på förhand, enkelt och smidigt för alla inblandade. Läs mer
  • 2019-11-15

Matilda F skrev om Johanna Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Vi köpte ett radhus i Utby med Johanna som mäklare. Johanna är proffsig, kommunikativ och väldigt trevligt bemötande. Rekommenderas! Läs mer
    2019-11-18 Johanna B svarar Matilda F
    Tack Matilda för fina ord! Jag hoppas ni kommer att trivas i er nya bostad! :)
  • 2019-11-08

Maj-Britt J skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Ett mycket korrekt och professionellt bemötande. Kände ett stort förtroende för Aleksandra. Läs mer
  • 2019-10-23

Susanna M skrev om Johanna Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Vi sålde vårt radhus och vår mäklare var bra och tydlig berättade hur hela försäljningen skulle gå till.
    Var med hela tiden och man kände sig väl bemött och att hon kunde området. Läs mer
  • 2019-10-21

Siv Ingela L skrev om Johanna Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Sålt hus.
    Mycket nöjda med vår Johanna.
    Alltid positivt o vänligt bemötande. Läs mer
  • 2019-10-04

Martin T skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Köpt 4 rok.
    Trevligt och bra bemötande. Lite otydligt efter kontraktet var skrivet och handpenningen skulle betalas. Läs mer
  • 2019-10-03

Lena N skrev om Hanna Zackariasson en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Hanna är proffsig, engagerad och lyhörd. Hon har koll på allt och har gett absolut bästa servicen genom hela processen när vi sålde vårt hus. Vi är supernöjda och rekommenderar henne varmt. Läs mer
  • Denny K

2019-10-02

Denny K skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Aleksandra widmark hjälpte oss att sälja våran bostadsrätt och allt gick smidigt och snabbt. Grymt trevlig och kunnig. Läs mer
  • 2019-09-25

Chi-Tak C skrev om Johanna Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Bra bemötande, känns tryggt och en kunnig mäklare. Läs mer
  • 2019-09-25

Mikael N skrev om Aleksandra Widmark en del av Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Sålt en bostadsrätt, bra bemötande, våra förväntningar levde mäklaren upp till. Visning söndag, kontraktskrivning måndag, kan inte bli bättre. Läs mer

Göteborgsvägen 75, 433 63 Sävedalen