Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Partille Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra

Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra

Göteborgsvägen 75, 433 63 Sävedalen — Visa karta

Läs vad 14 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra

• Catherine Z
    Catherine Z skrev om Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Mäklaren var väldigt professionnellt och hjälpsam med praktiska och administrative grever. Vi fick et bra pris av vår lägenhet tack vare mäklarenstips.
  • Marianne F
    Marianne F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Professionellt bemötande. Sakligt. Kunnigt. Tryggt. Jag är helt nöjd.
  • Sirvan A
    Sirvan A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Jag tycker att jag har fått riktigt bra bemötande och jag är mer än nöjd för all hjälp jag har fått hittills.
  • Johanna V
    Johanna V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Personligt och tryggt! Supernöjd med Den kontakt vi haft med Hanna på svenskast.
  • Petra B
    Petra B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Mycket bra bemötande, självsäkra, duktiga. Jag är mycket nöjd.
  • Irene S
    Irene S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Positivt bemötande, härligt engagemang, hjälpsam, flexibel och ingav oss trygghet.
  • Dödsboet Inga G
    Dödsboet Inga G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    jag är nöjd hur affären har sköts,och mäklarens bemötande
  • Stefan D
    Stefan D skrev om Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Vet inte riktigt vart jag ska böra men det blev riktigt tråkig affär. Mäklaren hade noll koll och sa olika saker om bla vatten och parkering på visningen. Mäklaren hade även lyckats boka in tillträdet på en söndag då bankerna är stängda vilket vi fick omboka. Parkering skulle vara ”gratis” och ingå i avgiften, vilket jag även fick skriftligt. Sen ändrades det att det inte var så utan att det kostade. Sen försökte det bortförklara det med att det pratat om en ”annan” besöksparkering osv. Försökte lägga skulden på säljaren att det hade svarat ”fel”. Sen när jag ville ha kompensation så sa de bara att det inte ”kommer ihåg” något som sagts på visningen. Vad gäller vattnet så fick jag info från mäklaren om att det antingen kunde väljas en fast avgift man betala till föreningen för att få använda obegränsat med vatten eller att man betalade rörlig avgift efter förbrukningen. När jag senare ringde föreningen själv så visade sig att man blev debiterad i förskott och sen betalade man det som behövdes (extra) om man hade förbrukat mer eller fick tillgodo till nästa gång (man kunde inte välja en fast avgift). I objektbeskrivningen så står det att vatten ingår i avgiften. Vilket det inte gör. Jag tror att då mäklaren haft noll koll har blandat ihop vad som ingår i avgiften och hur vatten debiteras. För dessa fel tyckte jag det vore rimligt att få en ersättning på ca 3000kr för missarna de gjort vilket skulle motsvara några månaders parkering och vattenförbrukning. Efter en del samtal kunde ge med sig att det kunde tänka ”swisha” över 1000kr privat till mig (trots att det inte gjort något fel eller ville erkänna det). Jag tackade nej då jag tyckte det var för lite och att det hade hanterat allt otroligt dåligt. Jag fick även kommentaren att ”men du fick ju lägenheten så billigt juh” vilket det tyckte var en bra anledning till att inte behöva kompensera mig för de fel de gjort.
    Ni borde skämmas.
    Vill även tillägga att på tillträdet så var inte mäklaren med utan en annan mäklare fick ta han om affären i slutet.
    2017-01-12 Caroline S svarar Stefan D
    Det är väldigt tråkigt att du upplever din bostadsaffär på det sätt du beskriver, vi är väldigt måna om att både säljare och köpare ska göra en trygg och bra affär med oss. Vi har tyvärr lite olika uppfattning om vad som sagts men jag tar inte ifrån dig hur du upplevt det och kan inte annat än be om ursäkt. Jag skulle gärna vilja få kontakt med dig så vi kan prata igenom affären, du når mig på telefon 031 719 58 01. Vänligen, Caroline Svanberg, Franchisetagare, Svensk Fastighetsförmedling Partille
    2017-01-12 Stefan D svarar Caroline S
    Jag vet inte riktigt vad det ni vill prata om då allt finns på mejl. Men jag undviker gärna er via telefon då jag föredrar att ha allt skriftligt pga hur ni hanterat försäljningen. Om ni verkligen vill komma i kontakt med mig så är det bara att ringa mig och ni har ju mitt nummer. Kompensationen nu är ju helt ointressant. Vad som är riktigt förvånande är att ni hävdar att ni så gärna värnar om era kunder. Jag visa er två rättsfall från ARN som hade liknande fall när det hade blivit fel. Ni bara viftade bort det och sa att det inte var aktuellt. Så hela hanteringen kring den här affären är ju otroligt dåligt där ni påstår att jag har fel på alla punkter och missuppfattat allt samt att föreslagen kompensation är inget att tänka på. Att "swisha" 1000kr vid sidan om kommer ni säkerligen inte "komma ihåg" att ni föreslagit istället för en riktig lösning. Så vill bara varna andra för er. Visst går allt ok så fungerar säker ni som mäklare men den gången man råkar få lite problem så är det kört. Tycker det är helt otroligt att om man gör affär för flera miljoner och tycker att en bråkdel av summan som kompensation för en snabb och smidig lösning är otänkbart.
    Er nya slogan borde vara "Kunden har alltid fel".
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Rolf A
    Rolf A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Hanna är en kanonbra mäklare som vi varmt rekommenderar.
  • Sara N
    Sara N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Jag tycker att Camilla har varit väldigt professionell, engagerad, tydlig, trevlig genom vår försäljning.
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Hanna är lyhörd och vi upplevde verkligen en känsla av att hon jobbade och slet för vårt bästa! Resultatet av det syntes också när sista budet var lagt!!
  • Ryan E
    Ryan E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Jättemöjda med Leif, kunnig, pålitlig och alltid tillgänglig!
  • Ylva R
    Ylva R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Det kändes tryggt att lämna över ansvaret till en kunnig mäklare.
  • Claes  E
    Claes E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Partille/Göteborg Östra
    Väldigt nöjd med Leif som mäklare, rak och ärligt.

Göteborgsvägen 75, 433 63 Sävedalen