Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst

Kungsporten 6E, 427 50 Billdal — Visa karta

Havsutsikt, balkong, stor trädgård, sjötomt? Valen är många här i sydvästra delen av Göteborg och det är bara ni som sätter gränsen för vad som är möjligt. Vi på Svensk Fastighetsförmedling hjälper er gärna hitta ert nya drömhem!

Ska du sälja eller byta bostad här i området? Vi har koll på hela processen från värdering, till vad du ska tänka på inför visning och hur du hittar rätt köpare. Genom att vi ingår i en stor mäklarkedja kan vi erbjuda ett brett sortiment av tjänster och vi kan anpassa vårt erbjudande efter din bostad, din situation och dina önskemål.

Kom gärna förbi vår BoButik och ställ dina frågor direkt till oss! Då kan vi ge dig personlig service och ta reda på hur vi kan hjälpa dig få ut det mesta av din bostadsaffär!

Läs vad 253 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst

• 2020-08-09

Eva K skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Vi har sålt ett hus i Billdal med hjälp av Fredrik.
    Fredrik är en sådan mäklare som vi själva skulle vilja möta på en visning, trevlig, inkännande, korrekt och kunnig.
    Vi har haft tät kontakt under säljprocessen och fått bra återkoppling, han har varit tillgänglig både på helger och under sin semester.
    Vi är mycket nöjda.😊 Läs mer
  • 2020-07-31

Hillevi K skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Vi köpte en bostadsrätt och Lisa var vår mäklare. Hon gav oss all tänkbar hjälp och var mycket positiv och kunnig. Köpet gick väldigt snabbt och smidigt trots att det var mitt i semestertider.
    Vi kan varmt rekommendera Lisa som mäklare! Läs mer
    2020-08-03 Svensk Fastighetsförmedling svarar Hillevi K
    Tack snälla för er fina återkoppling! Så roligt att allt löste sig och perfekt med tanke på att vi ändå var hemma en stormig dag eller två mitt i båtsemestern. ;-))) Jag är övertygad om att ni kommer trivas gott i er nya bostad - Varmt välkomna tillbaka!
    Soliga hälsningar, Lisa
  • 2020-07-29

Eric H skrev om Jakob Franzon en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Köpte bostad.
    Väldigt snabb återkopplig och bra service.
    Reko mäklare. Läs mer
  • 2020-07-29

Emil H skrev om Jakob Franzon en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Sålt en bostadsrätt i Skintebo, Etagelägenhet 83kvm.
    Snabb och smidig affär där lägenheten såldes på förhand. Läs mer
  • 2020-07-27

Anders O skrev om Jakob Franzon en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Förtroendeingivande, gav bra svar på frågor och var tillgänglig under hela processen. Mycket nöjd köpare. Läs mer
  • 2020-07-24

Åsa S skrev om Jakob Franzon en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Jakob har varit vår mäklare både vid köp och försäljning av vårt radhus. Han är mycket trevlig och tillmötesgående och visar stor flexibilitet och lyhördhet. Han är rak och ärlig och inger förtroende. Vi kan bara ge honom de bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2020-07-21

Malin T skrev om Malin Zetterberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Sålt radhus. Bemötandet var trevligt men hon glömde en massa olika saker. Bad oss fixa saker i sista minuten. Kontrollerade ej handlingar i tid så de blev merjobb för oss. Även när vi kom för att skriva och vid övertagande så var ej alla handlingar korrekta.

Kändes som hon jobbade för köparen och ej säljaren. Dålig valuta för pengarna. Läs mer
  • 2020-07-17

Fredrik L skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Sålde Villa i Kullavik söder om Göteborg.

- Mycket bra bemötande och service vid ev frågor.
    - Vi tycker absolut att Lisa levde upp till våra förväntningar
    - Totalt sett mycket nöjda och vi gör gärna fler affärer med hjälp av Lisa. Läs mer
    2020-07-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Fredrik L
    Tack snälla Fredrik!
    Nu hoppas jag att ni skall trivas bra i ert nya hem, men jag hjälper er självklart jättegärna igen om ni ångrar er..! Det har varit jätteroligt att få arbeta tillsammans med er, även om det gick väldigt fort.

Njut av sommaren så hörs och ses vi framöver!
  • 2020-07-16

Emma E skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Fick mycket got intryck av Lisa. Hon var lugn och tydlig och gick väl igenom alla delar av tomtköpet. Uppfattade henne även som pålitlig och ärlig, inget ful spel. Läs mer
    2020-07-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Emma E
    Tack för era fina ord! Så roligt att det löste sig och vi kunde få till affären. Nu ser jag fram emot vad som komma skall och att ni kan få bygga ert drömhus framöver.
    Trevlig sommar!
  • 2020-07-06

Glenn S skrev om Jakob Franzon en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Köpt av Jakob, han var kunnig och flexibel i fråga om tider när han kunde visa objekt. Mkt nöjd. Läs mer
  • 2020-06-28

Gertrud B skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    PO Bengtsson genomförde försäljningen av bostadsrätten på ett utmärkt sätt! Han är informativ, professionell, flexibel och trevlig!
    Rekommenderas!! Läs mer
  • 2020-06-28

Dennis L skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Lisa skötte försäljningen av min mors bostadsrätt. En mycket professionell mäklare med engagemang för att göra en optimal affär. Jag fick utmärkt stöd och återkoppling genom hela processen. Trevlig, hjälpsam och lätt att kommunicera med.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
    2020-07-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Dennis L
    Tack snälla Dennis för dina värmande ord!
    Det har varit jätteroligt att arbeta med dig och att jag är tacksam för att jag fick hjälpa till att sälja din mammas fina lägenhet!

Ha nu en skön sommar så ses vi på bryggan framöver.

Bästa hälsningar, Lisa
  • 2020-06-22

Kristin E skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Nya Särö penthouse H-1401
    Blev bemött med professionalitet på högt nivå,
    med en behaglig hantering av försäljningen. Trevlig och bra på att lyssna in mina önskemål .
    Kan varmt rekommendera Fredrik för andra som vill köpa och sälja sin bostad Läs mer
  • 2020-06-20

Björn O skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Sålt +55 boende parhus brf.
    Proffsigt och kunnigt bemötande, Lisa känner väl till området och kunderna. Läs mer
    2020-07-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Björn O
    Tack Björn för din fina rekommendation!
    Ha en skön sommar så hörs vi framöver!

• 2020-06-19

Olof O skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Lisa har hjälpt oss att sälja vår mammas bostadsrätt/parhus, en fin tvåa med två underbara uteplatser och trädgård. Under hela processen har Lisa varit professionell, kunnig, lugn och trevlig. Läs mer
    2020-06-19 Svensk Fastighetsförmedling svarar Olof O
    Tack snälla för er fina återkoppling, det har varit jätteroligt att få hjälpa er!

Ha nu en riktigt fin midsommar så hörs/ses vi framöver!

Soliga hälsningar, Lisa
  • 2020-06-18

David I skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    En utmärkt mäklare som tar sin roll på största allvar. Kommer garanterat att använda oss utav honom för framtida bostads affärer, rekommenderas starkt. Läs mer
    2020-06-21 Per-Olof B svarar David I
    Tack David för de fina orden, de värmer! Roligt att ni hittade er lägenhet som jag vet att ni kommer att trivas jättebra i. Lycka till!
  • 2020-06-15

Ulrika R skrev om Malin Zetterberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Sålt villa!
    Mycket bra engagemang från Malin oavsett tid på dygnet eller helg. Läs mer
    2020-06-30 Malin Z svarar Ulrika R
    Tack så mycket Ulrika! Har varit roligt att få hjälpa er! :)
  • 2020-06-13

Maria A skrev om Jakob Franzon en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Snäll mäklare som ställde upp för en privat visning samt var lättillgänglig på telefon även kvällstid. Kunde varit mer driven under budgivning då det var väldigt långdraget (Nästan 3 veckor) Läs mer
  • 2020-06-12

Sara D skrev om Malin Zetterberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Köpt ett hus av Malin. Hon är trovärdig, lugn och genuin. Mycket bra mäklare. Läs mer
    Svensk Fastighetsförmedling, Malin Z gillar detta
  • 2020-06-06

Göran S skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Köpt Brf, skall sälja villa.
    Fsg gått enl önskemål, diskret.
    Önskar sälja på samma sätt. Vi får se.
    Det administrativa gått smidigt.
    Helt nöjda so far. Läs mer
  • Ingemar H

2020-06-06

Ingemar H skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Har just sålt vår bostadsrätt i Särö. Fredrik är sympatisk, skicklig förhandlare, har bra lokalkännedom och kan komma till avslut. Läs mer
  • 2020-06-06

Bengt N skrev om Jakob Franzon en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Köpt lägenhet,
    Trevligt bemötande
    Ja, tydlig och informativ Läs mer
  • 2020-06-04

Cecilia P skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Proffsig, hjälpsam även efter att köpet är gjort. Läs mer
    2020-06-06 Svensk Fastighetsförmedling svarar Cecilia P
    Tack Cecilia för din återkoppling! Jag gör mitt bästa, tack :-) Nu hoppas vi att detta blir bra för er!
    Vi hörs och ses!
    Må gott!
  • 2020-06-03

Jarl A skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Stort engagemang, kunnig o serviceminded. Läs mer
    2020-06-06 Svensk Fastighetsförmedling svarar Jarl A
    Tack för din feedback, så roligt att det gick både snabbt och smidigt! Hoppas att detta blir bra för er nu!
    Vi hörs och ses framöver. Ta hand om er!
    Vänligen, Lisa
  • 2020-05-30

Åsa S skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Lisa är rak och tydlig och enkel att kommunicera med och man märker stt hon är mån om att affären ska bli lyckad för både säljare och köpare. Läs mer
    2020-06-02 Svensk Fastighetsförmedling svarar Åsa S
    Tack för återkoppling Åsa!
    Skönt att det löste sig på ett bra sätt. Nu hittar vi en bra köpare till er så skall du se att du kan njuta ordentligt av din nya bostad efter sommaren!
    Soliga hälsningar Lisa
  • 2020-05-29

Margareta J skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Jag har precis sålt min bostadsrätt.
    Jag upplever Lisa som en engagerad, lyhörd och kompetent fastighetsmäklare. Hon gjorde ett seriöst intryck och var målmedveten i sitt agerande.
    Jag kan med gott samvete rekommendera henne. Läs mer
    2020-06-02 Svensk Fastighetsförmedling svarar Margareta J
    Tack snälla för era vänliga ord! Det har varit jättetrevligt att arbeta med er och jag hoppas att det kommer bli bra för er även framöver. Ta hand om er och njut av sommaren så hörs/ses vi!
    Soliga hälsningar Lisa
  • 2020-05-28

Magnus K skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Fredrik sålde vår Villa i Kullavik med bravur.
    Vi är nog inte världens enklaste kunder i alla lägen men Fredrik löste uppgiften på ett mycket bra sätt i en besvärlig marknad.
    Han har dessutom i läge två att hjälpa oss hitta ny bostad varit väldigt proaktiv och positiv. Läs mer
    2020-06-01 Fredrik H svarar Magnus K
    Hej och tack för det fina omdömet!

• 2020-05-12

Thom M skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Vi fick bra och proffsig hjälp med att köpa hus. Hade som köpare önskat lite mer raka besked men på det hela taget mycket nöjd.

Tack Fredrik för att du hjälpte oss att köpa vårat drömhus.

Mvh Thom o Anna Läs mer
    2020-05-28 Fredrik H svarar Thom M
    Hej,
    Tack för er feedback, lycka till med ert drömhus!
  • 2020-05-11

Anders H skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Fredrik har sålt min villa, jag har bara gott att säga om Fredrik vad jag har för erfarenhet om honom gällande detta objekt under denna relativt korta tid. Lugn, trevlig och har god empati. Läs mer
  • 2020-04-28

Niklas H skrev om Jakob Franzon en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Jakob hjälpte oss att sälja vårt hus! Proffsigt och bra bemötande genom hela affären! Läs mer
  • 2020-04-28

Niklas H skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Köpt en bostadsrätt av Per-Olof Bengtsson på Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst. Proffsigt och bra bemötande genom hela affären! Läs mer
  • 2020-04-22

Håkan B skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Peo var i alla avseende professionell när vi sålde vår villa våren 2020. Läs mer
  • 2020-04-17

Margareta W skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    köpt villafastighet i Kullavik.Bra bemötande i alla avseenden.Förväntade mig en kunnig och engagerad mäklare som även värnade köparens intresse.P-O levde upp till förväntningarna.
    Sammanfattningsvis blev det en affär som var snabb,effektiv och upplevdes tillfresställande även i Corona-tid. Läs mer
  • 2020-04-15

Stephen J skrev om Jakob Franzon en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Jakob was great, he was very patient and helped us both sell for a great price but he also helped us find our dream home. We sold an apartment and our new house is in an area we have been hoping to move to for a long time. Jakob is very professional, easy to talk to and helpful. We would definitely recommend him. Läs mer
  • 2020-04-14

Peter L skrev om Jakob Franzon en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Vi har anlitat Jacob vid två tillfällen; försäljning av bostadsrätt respektive villa. Jacob är mycket professionell och positiv med ett gott kundbemötande. Han har varit väldigt bra på att hålla oss uppdaterade och håller en mycket hög servicenivå. Rekommenderas verkligen / Peter och Nelly Läs mer
  • 2020-04-04

Eva R skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Jag har köpt en bostadsrätt.
    Fick ett utmärkt bemötande av Fredrik som uppfyllde
    alla förväntningar och ingav fötroende.
    Sammanfattning 100% nöjd. Läs mer
    2020-05-05 Fredrik H svarar Eva R
    Tack Eva,
    Lycka till med ditt nya boende!
  • 2020-03-31

Peter A skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Fredrik har sålt en lägenhet för vår räkning och hanterade hela processen mycket väl. Läs mer
    2020-05-05 Fredrik H svarar Peter A
    Tack Peter,
    Kul att jobba ihop.
  • 2020-03-29

Magnus K skrev om Malin Zetterberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Köpte hus i Billdal med Malin som mäklare. Hon var professionell, trevlig och oerhört flexibel. Och hjälpte även oss som köpare i denna snåriga process! Läs mer
  • 2020-03-29

Jenny K skrev om Malin Zetterberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Malin var fantastisk i flexibilitet och bemötande och väldigt proffsig när vi köpte vårt drömhus i Billdal. Läs mer
    2020-05-26 Malin Z svarar Jenny K
    Tack snälla. Där kommer ni att trivas! :)
    Malin Z gillar detta
  • 2020-03-26

Mats-inge W skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Jag tycker att Fredrik är trevlig och tillmötesgående, lätt att sammarbet med. Kunnig i sin yrkesroll som Mäklare. Läs mer
    2020-05-05 Fredrik H svarar Mats-inge W
    Tack Max,

Tackar för förtroendet att sälja ert hus och lycka till i ert nya
  • 2020-03-09

Charlotte B skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Bra bemötande som inger förtroende.

Lyssnat på våra önskemål ang. försäljning av villa i Billdal.

Kan varmt rekommendera Per-Olof! Läs mer
  • 2020-03-09

Henrik E skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Sålt Villa
    Mycket bra och proffsigt.
    Vi har anlitat dem förut.
    Allt gick smidigt. Läs mer
    2020-03-12 Svensk Fastighetsförmedling svarar Henrik E
    Tack Henrik för återkoppling! Det har varit jätteroligt att jobba med er och jag hoppas verkligen att ni kommer trivas gott även framöver. Vi hörs!
  • 2020-03-07

Claes A skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Mycket proffessionell hantering altifrån rådgivning, löpande info och sättet han fick igång budgivningen. Dessutom mycket bra att 2 st personer ifrån mäklarfirman involverade både map kontalt med mig men även att ta hand om pot köpare på visningarna.
    Mycket trevligt och bra bemötande ifrån båda och lagom personligt Läs mer
  • 2020-03-05

Emilia I skrev om Malin Zetterberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Köpt Bostadsrätt med Malin som mäklare. Upplevde henne vänlig och tillmötesgående. Hon stannade kvar extra på visningen för att vänta in oss då vi blev sena. Under kontraktsskrivandet var hon pedagogisk och hjälpsam. Kunde inte ha fått ett bättre bemötande! Läs mer
    2020-03-29 Malin Z svarar Emilia I
    Tack Emilia! Är glad att jag kunde hjälpa er hitta er nästa bostad här på västra sidan av landet :)
  • 2020-02-29

Vlatko I skrev om Malin Zetterberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Professionell
    Lätt att nå
    Lyhörd Läs mer
    2020-03-05 Malin Z svarar Vlatko I
    Tack Vlatko!
    Ska bli spännande att följa er "husresa" :)
  • 2020-02-28

Fanny E skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Trevlig, flexibel och noggrann!
    Kan varmt rekommendera Läs mer
    2020-02-28 Svensk Fastighetsförmedling svarar Fanny E
    Tack för er återkoppling Fanny, så roligt att få hjälpa er till Kullavik!
    Ni får ett fantastiskt hem och jag är övertygad om att ni kommer skapa något riktigt bra tillsammans!
  • 2020-02-21

Katarina H skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Proffesionell och kunnig! Driftig men ändå lyhörd. En mycket trevlig person! Läs mer
    2020-02-26 Svensk Fastighetsförmedling svarar Katarina H
    Tack snälla för fina ord, det värmer!
  • 2020-02-19

Charlotta E skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Mycket bra erfarenhet av Fredrik Hjelm som har gjort sitt yttersta att hjälpa mig i processen att hitta en ny bostad. Alltid tillgänglig och med ett positivt bemötande. Han gjorde det möjligt med en snabb och smidig inflyttning. Läs mer
    2020-02-19 Fredrik H svarar Charlotta E
    Hej Charlotta,
    Det underlättar arbetet när kunderna är beslutsamma:)
    Hoppas ni kommer trivas i ert nya boende
    Mvh Fredrik
  • 2020-02-18

Patrik L skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Lisa har hanterat försäljningen av vår villa på ett utmärkt sätt.
    Hon är engagerad, positiv och lösningsinriktad. Läs mer
    2020-02-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Patrik L
    Tack snälla ni för trevlig återkoppling! Det har varit jätteroligt att jobba med er och nu önskar jag er lycka till med er "nya resa" framöver!
    Vi ses!
  • 2020-02-18

Lars H skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Snabb
    Lyhörd
    Uppmärksam
    Korrekt/noggrann Läs mer
    2020-02-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Lars H
    Tack snälla för återkoppling, det värmer med er feedback! Jag hoppas att ni kommer trivas bra i vårt härliga område! Vi ses framöver!
    Bästa hälsningar, Lisa

Kungsporten 6E, 427 50 Billdal