Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst

Kungsporten 6E, 427 50 Billdal — Visa karta

Havsutsikt, balkong, stor trädgård, sjötomt? Valen är många här i sydvästra delen av Göteborg och det är bara ni som sätter gränsen för vad som är möjligt. Vi på Svensk Fastighetsförmedling hjälper er gärna hitta ert nya drömhem!

Ska du sälja eller byta bostad här i området? Vi har koll på hela processen från värdering, till vad du ska tänka på inför visning och hur du hittar rätt köpare. Genom att vi ingår i en stor mäklarkedja kan vi erbjuda ett brett sortiment av tjänster och vi kan anpassa vårt erbjudande efter din bostad, din situation och dina önskemål.

Kom gärna förbi vår BoButik och ställ dina frågor direkt till oss! Då kan vi ge dig personlig service och ta reda på hur vi kan hjälpa dig få ut det mesta av din bostadsaffär!

Läs vad 232 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst

• 2020-06-06

Bengt N skrev om Jakob Franzon en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Köpt lägenhet,
    Trevligt bemötande
    Ja, tydlig och informativ Läs mer
  • 2020-06-04

Cecilia P skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Proffsig, hjälpsam även efter att köpet är gjort. Läs mer
  • 2020-06-03

Jarl A skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Stort engagemang, kunnig o serviceminded. Läs mer
  • 2020-05-30

Åsa S skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Lisa är rak och tydlig och enkel att kommunicera med och man märker stt hon är mån om att affären ska bli lyckad för både säljare och köpare. Läs mer
    2020-06-02 Svensk Fastighetsförmedling svarar Åsa S
    Tack för återkoppling Åsa!
    Skönt att det löste sig på ett bra sätt. Nu hittar vi en bra köpare till er så skall du se att du kan njuta ordentligt av din nya bostad efter sommaren!
    Soliga hälsningar Lisa
  • 2020-05-29

Margareta J skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Jag har precis sålt min bostadsrätt.
    Jag upplever Lisa som en engagerad, lyhörd och kompetent fastighetsmäklare. Hon gjorde ett seriöst intryck och var målmedveten i sitt agerande.
    Jag kan med gott samvete rekommendera henne. Läs mer
    2020-06-02 Svensk Fastighetsförmedling svarar Margareta J
    Tack snälla för era vänliga ord! Det har varit jättetrevligt att arbeta med er och jag hoppas att det kommer bli bra för er även framöver. Ta hand om er och njut av sommaren så hörs/ses vi!
    Soliga hälsningar Lisa
  • 2020-05-28

Magnus K skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Fredrik sålde vår Villa i Kullavik med bravur.
    Vi är nog inte världens enklaste kunder i alla lägen men Fredrik löste uppgiften på ett mycket bra sätt i en besvärlig marknad.
    Han har dessutom i läge två att hjälpa oss hitta ny bostad varit väldigt proaktiv och positiv. Läs mer
    2020-06-01 Fredrik H svarar Magnus K
    Hej och tack för det fina omdömet!

• 2020-05-12

Thom M skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Vi fick bra och proffsig hjälp med att köpa hus. Hade som köpare önskat lite mer raka besked men på det hela taget mycket nöjd.

Tack Fredrik för att du hjälpte oss att köpa vårat drömhus.

Mvh Thom o Anna Läs mer
    2020-05-28 Fredrik H svarar Thom M
    Hej,
    Tack för er feedback, lycka till med ert drömhus!
  • 2020-05-11

Anders H skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Fredrik har sålt min villa, jag har bara gott att säga om Fredrik vad jag har för erfarenhet om honom gällande detta objekt under denna relativt korta tid. Lugn, trevlig och har god empati. Läs mer
  • 2020-04-28

Niklas H skrev om Jakob Franzon en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Jakob hjälpte oss att sälja vårt hus! Proffsigt och bra bemötande genom hela affären! Läs mer
  • 2020-04-28

Niklas H skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Köpt en bostadsrätt av Per-Olof Bengtsson på Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst. Proffsigt och bra bemötande genom hela affären! Läs mer
  • 2020-04-22

Håkan B skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Peo var i alla avseende professionell när vi sålde vår villa våren 2020. Läs mer
  • 2020-04-17

Margareta W skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    köpt villafastighet i Kullavik.Bra bemötande i alla avseenden.Förväntade mig en kunnig och engagerad mäklare som även värnade köparens intresse.P-O levde upp till förväntningarna.
    Sammanfattningsvis blev det en affär som var snabb,effektiv och upplevdes tillfresställande även i Corona-tid. Läs mer
  • 2020-04-15

Stephen J skrev om Jakob Franzon en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Jakob was great, he was very patient and helped us both sell for a great price but he also helped us find our dream home. We sold an apartment and our new house is in an area we have been hoping to move to for a long time. Jakob is very professional, easy to talk to and helpful. We would definitely recommend him. Läs mer
  • 2020-04-14

Peter L skrev om Jakob Franzon en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Vi har anlitat Jacob vid två tillfällen; försäljning av bostadsrätt respektive villa. Jacob är mycket professionell och positiv med ett gott kundbemötande. Han har varit väldigt bra på att hålla oss uppdaterade och håller en mycket hög servicenivå. Rekommenderas verkligen / Peter och Nelly Läs mer
  • 2020-04-04

Eva R skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Jag har köpt en bostadsrätt.
    Fick ett utmärkt bemötande av Fredrik som uppfyllde
    alla förväntningar och ingav fötroende.
    Sammanfattning 100% nöjd. Läs mer
    2020-05-05 Fredrik H svarar Eva R
    Tack Eva,
    Lycka till med ditt nya boende!
  • 2020-03-31

Peter A skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Fredrik har sålt en lägenhet för vår räkning och hanterade hela processen mycket väl. Läs mer
    2020-05-05 Fredrik H svarar Peter A
    Tack Peter,
    Kul att jobba ihop.
  • 2020-03-29

Magnus K skrev om Malin Zetterberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Köpte hus i Billdal med Malin som mäklare. Hon var professionell, trevlig och oerhört flexibel. Och hjälpte även oss som köpare i denna snåriga process! Läs mer
  • 2020-03-29

Jenny K skrev om Malin Zetterberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Malin var fantastisk i flexibilitet och bemötande och väldigt proffsig när vi köpte vårt drömhus i Billdal. Läs mer
    2020-05-26 Malin Z svarar Jenny K
    Tack snälla. Där kommer ni att trivas! :)
    Malin Z gillar detta
  • 2020-03-26

Mats-inge W skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Jag tycker att Fredrik är trevlig och tillmötesgående, lätt att sammarbet med. Kunnig i sin yrkesroll som Mäklare. Läs mer
    2020-05-05 Fredrik H svarar Mats-inge W
    Tack Max,

Tackar för förtroendet att sälja ert hus och lycka till i ert nya
  • 2020-03-09

Charlotte B skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Bra bemötande som inger förtroende.

Lyssnat på våra önskemål ang. försäljning av villa i Billdal.

Kan varmt rekommendera Per-Olof! Läs mer
  • 2020-03-09

Henrik E skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Sålt Villa
    Mycket bra och proffsigt.
    Vi har anlitat dem förut.
    Allt gick smidigt. Läs mer
    2020-03-12 Svensk Fastighetsförmedling svarar Henrik E
    Tack Henrik för återkoppling! Det har varit jätteroligt att jobba med er och jag hoppas verkligen att ni kommer trivas gott även framöver. Vi hörs!
  • 2020-03-07

Claes A skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Mycket proffessionell hantering altifrån rådgivning, löpande info och sättet han fick igång budgivningen. Dessutom mycket bra att 2 st personer ifrån mäklarfirman involverade både map kontalt med mig men även att ta hand om pot köpare på visningarna.
    Mycket trevligt och bra bemötande ifrån båda och lagom personligt Läs mer
  • 2020-03-05

Emilia I skrev om Malin Zetterberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Köpt Bostadsrätt med Malin som mäklare. Upplevde henne vänlig och tillmötesgående. Hon stannade kvar extra på visningen för att vänta in oss då vi blev sena. Under kontraktsskrivandet var hon pedagogisk och hjälpsam. Kunde inte ha fått ett bättre bemötande! Läs mer
    2020-03-29 Malin Z svarar Emilia I
    Tack Emilia! Är glad att jag kunde hjälpa er hitta er nästa bostad här på västra sidan av landet :)
  • 2020-02-29

Vlatko I skrev om Malin Zetterberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Professionell
    Lätt att nå
    Lyhörd Läs mer
    2020-03-05 Malin Z svarar Vlatko I
    Tack Vlatko!
    Ska bli spännande att följa er "husresa" :)
  • 2020-02-28

Fanny E skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Trevlig, flexibel och noggrann!
    Kan varmt rekommendera Läs mer
    2020-02-28 Svensk Fastighetsförmedling svarar Fanny E
    Tack för er återkoppling Fanny, så roligt att få hjälpa er till Kullavik!
    Ni får ett fantastiskt hem och jag är övertygad om att ni kommer skapa något riktigt bra tillsammans!
  • 2020-02-21

Katarina H skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Proffesionell och kunnig! Driftig men ändå lyhörd. En mycket trevlig person! Läs mer
    2020-02-26 Svensk Fastighetsförmedling svarar Katarina H
    Tack snälla för fina ord, det värmer!
  • 2020-02-19

Charlotta E skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Mycket bra erfarenhet av Fredrik Hjelm som har gjort sitt yttersta att hjälpa mig i processen att hitta en ny bostad. Alltid tillgänglig och med ett positivt bemötande. Han gjorde det möjligt med en snabb och smidig inflyttning. Läs mer
    2020-02-19 Fredrik H svarar Charlotta E
    Hej Charlotta,
    Det underlättar arbetet när kunderna är beslutsamma:)
    Hoppas ni kommer trivas i ert nya boende
    Mvh Fredrik
  • 2020-02-18

Patrik L skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Lisa har hanterat försäljningen av vår villa på ett utmärkt sätt.
    Hon är engagerad, positiv och lösningsinriktad. Läs mer
    2020-02-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Patrik L
    Tack snälla ni för trevlig återkoppling! Det har varit jätteroligt att jobba med er och nu önskar jag er lycka till med er "nya resa" framöver!
  • 2020-02-18

Lars H skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Snabb
    Lyhörd
    Uppmärksam
    Korrekt/noggrann Läs mer
    2020-02-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Lars H
    Tack snälla för återkoppling, det värmer med er feedback! Jag hoppas att ni kommer trivas bra i vårt härliga område! Vi ses framöver!
    Bästa hälsningar, Lisa
  • 2020-02-17

Kristoffer L skrev om Malin Zetterberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Kändes bra, ifall vi kommer sälja vårt hus och behöver anlita mäklare så kommer Malin vara vårt förstaval
    Med vänlig hälsning Kristoffer Läs mer
    2020-02-18 Malin Z svarar Kristoffer L
    Tack Kristoffer! Blir spännande att följa ert nya husprojekt!
  • 2020-01-24

Leendert Jan Willem V skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    He was really friendly and helpful during the viewing and also during signing the contract. Läs mer
  • 2020-01-24

Jan C skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Per-Olof Bengtsson har sedan vår första kontakt skött vårt ärende på ett mycket proffsigt sätt och han är hela tiden lugn och trevlig i sitt bemötande Läs mer
    Svensk Fastighetsförmedling, Mona-noura V gillar detta
  • Mona-noura V

2020-01-24

Mona-noura V skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    PO var helt fantastiskt under hela processen. Tydlig, professionell och trevlig! Kunde inte önska mig en bättre mäklare! Läs mer
  • 2020-01-23

Finn J skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Hjälpsam och påläst. Ställde upp på obekväm arbetstid. Läs mer
    2020-01-23 Fredrik H svarar Finn J
    Hej Finn,
    Det glädjer mig att ni uppskattat mitt arbete.
    Lycka till i ert nya boende
  • 2020-01-15

Jenny O skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Proffsig, snabb och tydlig, utmärkt stöd i bostadsaffären. Läs mer
    2020-01-15 Fredrik H svarar Jenny O
    Tack Jenny.
    Ni kommer få ett jättefint boende.
  • 2020-01-12

Peter S skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Seriös och effektiv mäklare, mycket enkelt att samarbeta med! Läs mer
    2020-01-12 Fredrik H svarar Peter S
    Tack för gott samarbete och fint omdöme
  • 2020-01-04

Kurt M skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Fredrik Hjälm är en mycket utmärkt mäklare som
    bemötte oss på ett proffsigt sätt när jag köpte bostad
    Vi rekommenderar gärna Fredrik
    Hälsningar
    Kurt Maack Läs mer
    2020-01-16 Fredrik H svarar Kurt M
    Hej Kurt!
    Tack för ett bra samarbete och lycka till i ditt nya boende
  • 2019-12-28

Parviz K skrev om Jakob Franzon en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Hej
    Jakob Franzon gjorde sitt jobb utmärkt , vi är mycket nöjda med honom och det som han trodde sålde vi vårt bostadsrätt han får 5/5 mycket bra .
    Parviz Kiani / Robin isberg Läs mer
    Svensk Fastighetsförmedling, Jakob F gillar detta
  • 2019-12-17

Sandra S skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Per _ Olof sålde vårat hus, han var proffsig och ett bra stöd i försäljning. Samt hade hög integritet.

Han var också förstående att processen kan vara arbestsam för oss som familj. Läs mer
  • 2019-12-16

Niklas L skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Vi sålde ett hus via Svensk Fast. Mycket proffessionelt bemötande, och en lång erfarenhet av fastighetsmäkleri. Överlag rekommenderas Svensk Fast som en pålitlig och bra mäklare som lever upp till förväntningarna. Läs mer
  • 2019-11-25

Hans O skrev om Jakob Franzon en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Sålt ett hus i Billdal.
    Blev bemött på ett positivt och bra sätt.
    Att försäljningen skulle gå fort. Det tog tid men när rätt köpare kom gick det fort.
    På det hela taget är vi nöjda. Läs mer
  • 2019-11-19

Mattias W skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Trevligt bemötande, professionell service Läs mer
  • 2019-11-18

Isak M skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Fredrik Hjelm är en duktig och tillmötesgående mäklare. Läs mer
    2019-11-18 Fredrik H svarar Isak M
    Hej Isak,

Tack för ditt omdöme, lycka till i ert nya boende.

• 2019-11-18

Martin J skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Vi köpte en lägenhet utav Lisa, och fick ett väldigt trevligt och seriöst intryck utav henne. Alltid snabba svar och återkoppling på frågor både via mail och telefon, vilket uppskattas som köpare. Vi kommer definitivt återkomma till henne den dagen vi skall sälja! Läs mer
    2019-11-20 Svensk Fastighetsförmedling svarar Martin J
    Tack snälla för återkoppling och fina ord!
    Jag är övertygad om att ni kommer trivas bra framöver och hoppas att det dröjer innan jag får sälja för er ;-)

Må gott så hörs/ses vi!
  • 2019-11-16

Eva T skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Jag köpte ett parhus i juli 2019. P-O var mycket trevlig och serviceinriktad, hjälpte mig med en snabb affär. Jag kände mig trygg genom hela köpet. Läs mer
  • 2019-11-15

Katarina E skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Sålt villa och köpt lägenhet. Ett mycket trevligt och glatt bemötande alltid. Lisa har funnits där hela tiden med alla frågor vi haft och svarat snabbt, det Lisa ej vetat har hon tagit reda på och svarat.Lisa är en bra och kunnig mäklare vi kan rekommendera henne. Är jättenöjda och ett stort TACK Läs mer
    2019-11-16 Svensk Fastighetsförmedling svarar Katarina E
    Tack snälla för era fina rekommendationer!
    Det har varit en liten resa men vi har fixat det tillsammans. Nu har ni det nya att se fram emot!

Vänliga hälsningar Lisa
  • 2019-11-15

Ingrid W skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Lisa är :

engagerad
    kunnig
    lätt att nå, ringer alltid tillbaka så fort hon kan.
    Som kund känner man att hon verkligen ”bryr sig”
    Byte från villa till bostadsrätt. Läs mer
    2019-11-16 Svensk Fastighetsförmedling svarar Ingrid W
    Ingrid, det är så härligt att alltid få positiv återkoppling från dig! Det är verkligen roligt att veta att du trivs så bra med det "nya", att det blev så rätt för dig som jag hoppades på!

Vi hörs & ses!

Varma hälsningar, Lisa
  • Kerstin S

2019-11-14

Kerstin S skrev om Lisa Stafsing en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Jag har köpt en bostadsrätt och även fått hjälp med en såld bostad .
    Jag har blivit bemött " som man säger med utmärkt beröm godkänd "

Jag har haft en fin kontakt med Lisa och övrig personal, samt ett mycket snyggt överlämnande av den nya lägenheten i dag.

Jag kan varmt rekommendera Sv. Fastighetsförmedling i sydväst Läs mer
    2019-11-16 Svensk Fastighetsförmedling svarar Kerstin S
    Tack Kerstin, det känns så roligt att du redan trivs gott med den nya lägenheten!

Bästa hälsningar, Lisa och kollegorna på SF Billdal
  • 2019-11-14

Björn L skrev om Per-Olof Bengtsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Trevlig och ärlig. Hjälpte både köpare och säljare bra med särskilda omständigheter. Läs mer
  • 2019-11-14

Ulla B skrev om Fredrik Hjelm en del av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Sydväst
    Försäljning av villa. Den kontaktade kvinnliga mäklaren ersattes när säljprocessen hade startat av Fredrik Hjelm utan att hon hade meddelat det. Upplevde att Fredrik är ny i rollen som mäklare och det förhållandet skapade en viss osäkerhet för mig som säljare.
    Det blev då semstertid och huset annonserades som kommande objekt med följden att det visades för ett dussintal intressenter. Det såldes på så sätt att en intresserad köpare fick köpa det utan konkurrens av annan/ andra köpare.. Allt i samråd mellan mig och Fredrik Hjelm, som hade den sommarlediga, äldre kollegan som rådgivare. Hela situationen var för mig inte bra, men jag sålde till den enda köparen och ville inte gå vidare med annonsering och styling.
    Fredrik var alltid tillgänglig, lätt att kommunicera med och förstod min osäkra situation, då den ursprungliga tänkta mäklaren gick på ledighet. Upplevde att han stod i en svår situation.Mitt betyg hade varit högre om jag känt större tillit och säkerhet i hela kontakten med fastighetsförmedlingen, men tiden gick och det här blev resultatet. Det drabbar Fredrik, som jag tycker är en bra person och jag tror att han kommer att bli en bra mäklare. Läs mer
    2019-11-14 Fredrik H svarar Ulla B
    Hej Ulla
    Tack för din återkoppling. Beklagar att du känt detta men min ambition har varit att stötta dig dig genom hela affären och jobbat mot att få en trygg affär med bra slutmål.
    Önskar dig lycka till och hoppas du ska trivas i ditt nya boende

Kungsporten 6E, 427 50 Billdal