Mikael Haraldsson
Registrerad mäklare sedan 2003
Aktiv på Reco.se sedan 2017
2019-02 - 2020-01
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det är så kul att göra affärer och att få förtroendet att förmedla något som betyder mycket för både säljare och köpare. Jag gillar även att lösa problem och att se möjligheter där andra ser hinder.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Om du är intresserad av att både göra en trygg affär och att få bäst betalt för din bostad ska du ringa mig. Jag guidar dig genom bostadsaffären från start till mål.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är rak, tydlig och enkel att ha att göra med. Dessutom är jag rutinerad efter att ha sålt bostäder i Lund med omnejd sedan 2003. Läs mer

Läs vad 82 Läs vad Mikael Haraldsson

• Ines A sålde sitt hus med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2020-02-11

Rinnebäck
    Mikael har sålt vårt hus på Östra Ringgatan 17.
    Redan från vårt allra första möte visade Mikael ett proffesionellt bemötande med att vara lyssnade, stödjande och förstående. Under fösäljningens gång hade vi en bra löpande kommunikation där jag kände att Mikael månade och jobbade på att lösa försäljningen på bästa sätt. Supernöjd! Läs mer
    2020-02-11 Mikael H svarar Ines A
    Stort tack för fina ord, Ines! Jätteroligt att få hjälpa er med ert fina hus i Kävlinge! Även jag är jättenöjd med vårt samarbete, känns som att vi dragit åt samma håll och velat samma sak med försäljningen. Vi håller kontakt! / Mikael
  • Mats A sålde sitt hus med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2020-02-10

Rinnebäck
    Sålt ett enplanshus på120 kvadrat. Vi blev bemöta på ett bra o trevligt sätt. Våra förväntningar på pris o tilvidargångsätt var enligt förväntningar.trevligt o bra! Läs mer
    2020-02-10 Mikael H svarar Mats A
    Tack, Mats! Vad glad jag blir. Tack själva för bra samarbete kring försäljningen, tycker vi haft en bra dialog från start till mål. Njut nu av sista året i huset, vet att ni längtar mycket till er nya lägenhet! / Mikael H
  • Lena L sålde sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2020-02-07

Väster
    Sålt bostadsrätt.
    Blivit mycket trevligt bemött. Mikael har hela tiden hört av sig om hur budgivningen går, råd om hur vi ska göra och övrig information. Positiv och upplevs som mycket pålitlig. Skicklig mäklare med som det känns erfarenhet och fingertoppskänsla. Läs mer
    2020-02-09 Mikael H svarar Lena L
    Tack! Roligt att du känt att informationen fungerat, trots att du inte varit i Lund under själva försäljningen. Extra viktigt att vi är tydliga i kommunikationen när en av säljarna är på distans. Erfarenheten finns, är inne på mitt 17:e år som mäklare i Lund:) Lycka till med tömningen av lägenheten, så hörs vi på telefon inför tillträdesdagen. Trevlig helg! / Mikael H
  • Ann-kristin M sålde sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2020-02-07

Väster
    Har sålt en lgh. i Lund,
    Mikael var mycket informativ och tydlig.
    Hade ett vänligt och fint bemötande,
    Tog hand om allt. Läs mer
    2020-02-07 Mikael H svarar Ann-kristin M
    Hej Ann-Kristin! Tack för fina ord. Skönt att höra att vi på ett bra sätt hjälpt till med helheten, varit jätteroligt att hjälpa er att sälja lägenheten ni fick som gåva. Vet att köparen är lika glad åt sin nya bostad. Lycka till med tömning/städning, så syns vi redan om en månad ca. / Mikael H
  • Bengt J sålde sitt hus med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2020-01-22

Södra Sandby
    Vi är nöjda med det Mikael har hjälpt oss, med försäljning av vår fastighet på sönnervång Läs mer
    2020-01-22 Mikael H svarar Bengt J
    Tack själva, Bengt! Varit roligt att hjälpa till med både försäljningen och ert köp på Nattviolen i Södra Sandby. Njut nu av sista våren/sommaren på Sönnervång! / Mikael Haraldsson
  • Catarina L sålde sitt hus med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2020-01-03

Kävlinge
    På ett smidigt sätt hanterat försäljningen av vår villa. Utan öppna visningar och Hemnet publicering sköttes kontakten smidigt mellan mäklare och intressenter då vår villa låg som ett kommande prospekt. Läs mer
    2020-01-03 Mikael H svarar Catarina L
    Tack för fint omdöme, Catarina! Roligt att ni upplevt försäljningen med Läge+ och Varudeklarerat som smidig. Fungerar utmärkt som i ert fall när det tar ett tag innan nyproduktionen står färdig för inflytt. Njut av sista året i villan, så firar ni nästa jul i nya lägenheten:) Vi håller kontakt! / Mikael H
  • Rachad A köpte en tomt med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2019-11-26

Bara Backar
    Köpt en tomt. Duktig och trevlig mäklare när de gäller budgivningsprocessen.

Själva kontraktskrivningen är vi mindre nöjda med.

Hela skrivningen gick på 20 min.
    Gick skyndsamt igenom upprättat avtal, kändes inte helt rätt eftersom avtalet ej hade skickats för översyn innan genomgång, paragrefer hoppades över vid genomgången ej heller återspeglade genomgången överenskommelser mellan köpare och mäklare. En annan känsligare köpare hade kunnat hoppa av tack vare detta.

Skulle även erhålla en offert för försäljning av mitt hus men detta togs inte upp.

Frågade om man kunde få en kopp kaffe, men detta hade inte mäklaren tid med. Inget glas vatten eller annat fanns på plats. Kändes som att man blev utkastad från kontoret när det var klart. Måste tyvärr uttrycka en djup besvikelse över denna process.

Sämsta upplevelsen jag haft på en kontraktskrivning, och då har jag varit med om ett 20-tal. Läs mer
    2019-11-28 Mikael H svarar Rachad A
    Grattis till tomtköpet och bra dialog under budgivningen. Ledsen om själva kontraktsskrivningen inte motsvarade förväntningarna, tar kritiken till mig och ska försöka lära mig något av den. Tack också för bra samtal nyss, tror vi redde ut en del missförstånd på telefon. Ser fram emot att få en ny chans att hjälpa dig med nästa affär och försäljningen av huset, lovar bjuda på kaffe nästa gång vi ses:) Allt väl! / Mikael H
    SAMIR H gillar detta
  • Märta K sålde sitt hus med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2019-11-21

Bjärred
    Mikael sålde vårt radhus. Med en gedigen yrkesskicklighet genomförde han hela säljprocessen otroligt professionellt, från första kontakt ända till slutet. Som säljare kändes det tryggt att lämna över allt i hans händer, jag kunde helt lita på att han skötte allt till det bästa. Läs mer
    2019-11-22 Mikael H svarar Märta K
    Tack, Märta! Blir jätteglad att ni är nöjda med vår hjälp. Vi sätter stort värde på att allt ska kännas tryggt för båda parter, blir enklast så för alla! Njut nu av sista tiden i huset så hörs vi framöver. / Mikael H
  • Magnus K sålde sitt hus med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2019-11-21

Bjärred
    Micke har sålt två hus åt mig. Jag är otroligt nöjd med hans hantering av försäljningarna, från intag, via budgivning till avslut.
    Micke har bevisat sin skicklighet som mäklare, jag rekommenderar varmt att nyttja hans tjänster. Läs mer
    2019-11-21 Mikael H svarar Magnus K
    Vilka fina ord. Vad glad jag blir! Jag tackar så mycket för gott samarbete än en gång. Extra kul att hjälpa återkommande kunder. Hoppas ni kommer trivas fint i nya huset i Bjärred:) / Mikael H
  • Iman Z
    Iman Z sålde sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2019-11-06

Arenaparken
    Hej
    jag sålde en ny bostadsrätt belägen högst upp i nya Central Park i Lund. Samarbetet med Mikael på svefast var för mig en smidig process, han förstår mig som kund och vet vad jag vill uppnå.

Jag har haft samarbete med Mikael tidigare och kan mycket väl tänka mig att jobba med Mikael även vid nästa försäljning. Läs mer
    2019-11-08 Mikael H svarar Iman Z
    Tack för fin rekommendation, Iman! Roligt med återkommande kunder. Jätteviktigt att vi som mäklare lyssnar in och förstås vad du som kund vill uppnå med försäljningen. Vi utgår alltid från den specifika situationen, gör att allt går mycket smidigare. Övertygad om att köparen kommer njuta av föreningens bästa utsikt framöver:) Välkommen tillbaka om det blir fler affärer framöver! / Mikael H

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Lund

Mikael Haraldsson