Mikael Haraldsson är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Lund

och har varit registrerad mäklare sedan 2003. Mikael Haraldsson har varit aktiv på Reco.se sedan 2017 och har fått 118 omdömen sedan 2017-12-02. Mikael Haraldsson har haft 67 försäljningar det senaste året och har tillfrågat 78% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det är så kul att göra affärer och att få förtroendet att förmedla något som betyder mycket för både säljare och köpare. Jag gillar även att lösa problem och att se möjligheter där andra ser hinder.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Om du är intresserad av att både göra en trygg affär och att få bäst betalt för din bostad ska du ringa mig. Jag guidar dig genom bostadsaffären från start till mål.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är rak, tydlig och enkel att ha att göra med. Dessutom är jag rutinerad efter att ha sålt bostäder i Lund med omnejd sedan 2003.
    Försäljningar 2019-10 - 2020-09

Läs vad 118 Läs vad Mikael Haraldsson

• Köpte en bostadsrätt (radhus). Min upplevelse: bostaden hade visning under måndagskväll. Under visningen var det ok med information och vi fick titta på vad vi ville. Det som främst drar ner betyget är att vi inte kunde få tag på mäklaren under nästan hela tisdagen - dagen efter visning. Efter vi hade lagt bud fram och tillbaka och vi till slut var överens med köparen så fick vi väldigt lite information. Ett samtal på fem minuter där vi fick veta att vi skulle skriva papper dagen efter. Hade varit väldigt uppskattat om vi fått veta mer vad vi behöver ordna tills pappersskrivningen och vad som händer sen, denna vägledningen saknade vi som köpare. Däremot när vi träffades och skrev kontrakt var det väldigt professionellt. Gick lugnt och sansat igenom kontraktet och var mån om att vi skulle förstå allting, så där blir pluspoäng!
    Andreas S köpte sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    2020-09-28
    • 5:a
    • 117.0 m²
    • Södra Sandby
    2020-09-28
    Tack för bra input, Andreas! Visning och kontraktsskrivning är de kanske viktigaste momenten, men precis som du skriver är det viktigt att vi också är tydliga gentemot köparen med vad som händer däremellan. Du har helt rätt i att jag satt upptagen i möten hela dagen efter visning, skulle givetvis informerat er om detta redan på visningen. Vi går alltid igenom kontrakten före signering, så att båda parter känner sig trygga. Jag ska tänka på att tydligare förklara framöver så ingen information missas i förväg. Och än en gång, tack för jättebra input, hjälper oss mycket framöver! Lycka till med försäljningen av er egen bostad. Allt väl, vi håller kontakten fram till tillträdet! / Mikael H

Visa svar
  • Jag köpte en lägenhet med ett rum strax utanför centrala Lund. Mäklaren bemötte mig på ett öppet och välkomnande sätt och utstrålade villighet att hjälpa till med frågor eller genom att förklara olika saker. Dessutom var Mikael noggrann under kontraktsskrivningen och förklarade ordentligt och utförligt vilket var mycket bra för mig som är nybörjare.
    Cedrik R köpte sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    2020-09-25
    • 26.0 m²
    2020-09-25
    Tack för fin Reco! Roligt att vi kunde hjälpa till och att allt kändes tryggt i första affären. Jättefin lägenhet du köpt! Hoppas studietiden i Lund blir fantastisk, vi hör av oss så snart medlemskapet är godkänt! / Mikael H

Visa svar
  • Vi har idag sålt vår sommarstuga (Rökarev. 9, Löddeköpinge) via Mikael Haraldsson. Vi valde Mikael pga att vi tyckte han var så duktig när vi köpte fastigheten. När vi nu sålde fastigheten så uppkom en ganska strulig situation. Mikael såg dock möjligheter i den problematiska situationen och allting löste sig på absolut bästa sätt. Vi är oerhört nöjda. Kan vi rekommendera Mikael för andra som ska sälja eller köpa fastigheter? Absolut! Hej/Martin Rieman 0734 244516 o Pia Ursten-Rieman
    Martin R sålde sitt hus med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    2020-09-23
    • 106.0 m²
    • Sandskogen
    2020-09-23
    Stort tack för jättefin rekommendation! Vi är först och främst problemlösare, kul att det uppskattas! Extra kul att få återkommande förtroende med både köp och sälj med ett par års mellanrum. Hoppas det dröjer ett par år innan det blir nya affärer, övertygade om att ni kommer trivas utmärkt och stanna länge i ert nya fina hus i Lödde! / Mikael H

Visa svar
  • Jag anlitade Mikael när jag sålde min etta. Allt gick smidigt och jag kunde slappna av under hela processen. Mikael hade bra inputs och lade upp en bra strategi, det märks att han har erfarenhet i branschen. Superbra!
    Samuel B sålde sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    2020-09-18
    • 26.0 m²
    2020-09-18
    Tack för fin Reco, Samuel! Roligt att du upplevt det som smidigt trots att du varit på distans mesta av tiden. Resultatet blev ju utmärkt och intresset var jättestort. Erfarenhet stämmer utmärkt, inne på mitt artonde år som mäklare i Lund:) / Mikael H

Visa svar
  • Köpt Tordmulevägen 4 A. MH var kunnig och tog tid på dig att förklara alla papper som måste gås igenom. Saklig, vänlig tillmötesgående. Fick stort förtroende för honom.
    Lillemor A
    Lillemor A köpte sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    2020-09-12
    • 2:a
    • 66.0 m²
    • Klosters Fälad
    2020-09-12
    Stort tack för fina ord, Lillemor! Så roligt att du hittade din lägenhet på bottenvåning till slut. Övertygad om att du kommer trivas med uterum och trädäck framöver! Ta hand om dig och lycka till med din egna försäljning, så hörs vi när et närmar sig tillträde efter nyår. / Mikael H

Visa svar
  • Mikael har under hela processen haft ett mycket tillmötesgående, professionellt och sakligt bemötande. Han har dessutom varit mycket flexibel i kontakter med snabb återkoppling och behjälplig i att hitta lösningar då vi varit tvungna att göra upp affären på distans.
    Anna M köpte sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    2020-09-06
    2020-09-06
    Stort tack för fina ord! Roligt att ni uppskattade möjligheten att kunna signera avtal på vårt kontor i Torslanda. Inte så enkelt alltid att åka skytteltrafik på E6:an mellan Göteborg och Lund för att köpa lägenhet:) Vi gör förstås vad vi kan för att underlätta för er. Hoppas lägenheten på Tuna blir till belåtenhet! / Mikael H

Visa svar
  • Mikael sålde min etta och från att vi träffades tog det ca 1 vecka sen var alla papper signerade och fick ett mycket bra pris. Mikael var rak, tydlig och trevlig. Otroligt nöjd med Mikael som mäklare, blir inte mer effektivt än såhär!
    Alexander S sålde sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    2020-09-02
    2020-09-02
    Hej Alexander! Kul att du uppskattat mitt jobb. Det var verkligen snabba ryck denna gång, men det var precis vad alla parter behövde för att det skulle gå i lås. "Rak, tydlig, trevlig och effektiv" - det tar jag som bästa möjliga betyg:) Lovar hjälpa till att hitta en lämplig tvårummare till dig nu när du sålt din bostad. Förhoppningsvis träffas vi på visning redan på tisdag. Väl mött! / Mikael

Visa svar
  • Mikael sålde min studentbostad i östra Lund. Jag valde Mikael som mäklare eftersom han gav ett seriöst intryck och hade en tydlig plan för hur han skulle få så mycket som möjligt ur min lägenhet. I efterhand är jag nöjd med mitt val eftersom Mikael fick till en försäljning som kändes bra från början till slut. Eftersom jag har bott och arbetat på annan ort under försäljningen har Mikael tagit hand om det mesta kopplat till försäljningen. Det har fungerat bra och kommunikationen mellan oss på distans har varit god. Sammanfattningsvis har min upplevelse med Mikael som mäklare varit felfri.
    Otto D sålde sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    2020-08-28
    2020-08-28
    Stort, tack Otto för fin Reco. Tycker du beskriver bra hur viktigt det är att ha någon som kan sköta om det mesta kring försäljningen när man, som du, befinner sig på annan ort. Tack för gott samarbete! / Mikael H

Visa svar
  • Hejsan! Vi har köpt en bostadsrätt i Lund på Tunavägen. Mäklaren upplevdes positiv och hade mycket bra kundbemötande.
    Pernilla T köpte sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    2020-08-23
    2020-08-23
    Hej Pernilla! Vad roligt att kunna hjälpa till på ett bra sätt med lägenhetsköpet och att ni är nöjda med vår service! Vi håller kontakten fram till tillträdet, på återhörande! / Mikael H

Visa svar
  • Professionellt och sakligt. Bra bemötande.
    Anders T köpte sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    2020-08-19
    2020-08-19
    Tack för fint omdöme, Anders. Hoppas lägenheten kommer passa perfekt under sonens studietid i Lund. Återkommer i nästa vecka när jag fått avtalen i retur med posten. / Mikael H

Senaste försäljningarna

Spårsnögatan