Mikael Haraldsson är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Lund

Mikael Haraldsson har varit registrerad mäklare sedan 2003-07. Mikael Haraldsson har varit aktiv på Reco.se sedan 2017-12 och har fått 190 omdömen med ett betyg på 4.7. Mikael Haraldsson har haft 29 försäljningar sen 2021-08 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det är så kul att göra affärer och att få förtroendet att förmedla något som betyder mycket för både säljare och köpare. Jag gillar även att lösa problem och att se möjligheter där andra ser hinder.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Om du är intresserad av att både göra en trygg affär och att få bäst betalt för din bostad ska du ringa mig. Jag guidar dig genom bostadsaffären från start till mål.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är rak, tydlig och enkel att ha att göra med. Dessutom är jag rutinerad efter att ha sålt bostäder i Lund med omnejd sedan 2003.

Försäljningar 2021-08 - 2022-07

Läs vad 190 Läs vad Mikael Haraldsson

• köpte sitt hus med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    2022-07-29 Verifierad kund
    Fick felaktig information av mäklaren.
  • sålde sitt hus med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    2022-07-01 Verifierad kund
    Bemötande: Professionellt, lyssnande och avstämmande - inte schablonmässigt försäljande.
    Förväntningar: Marknadskännare och insatt i detaljer. Gitt omdöme.
    Sammanfattning: I en volativ marknad bra med en som har erfarenhet och fingrarna på pulsen. VI är mer intresserade av en god köpare än en klippaffär..
    Vi är mycket nöjda kunder i en utsatt tid.
    Utropspris och slutpris precis på marknadens nivå.
    Stort tack för fint omdöme, Håkan! Jätteviktigt att träffa rätt med utgångspriset på en marknad som börjat röra på sig, jag tackar för gott samarbete från start till mål. All lycka med flytten till nya huset ! / Mikael H Mikael Haraldsson
    2022-06-30 Verifierad kund
    Mikael Haraldsson var den idealiska eskorten vid försäljning av vår villa. Redan vid besiktningen märktes på samtalet mellan besiktningsmannen och mäklaren hur djup detaljkunskap om byggnadstekniska frågor han besatt, och det fortsatte genom intresse för bostadens detaljer och insikt i vad som är viktigt när man bor där, till hur hårt han fick jobba vid visning och själva försäljningen. Den senare krävde extra energi i o m att hela bostadsmarknaden ändrade sig mellan räntehöjningar. Köparna har fått ett fantastiskt hus, men Mikael fick lägga mycket tid. Och hela vägen var han lugn, stabil, på gott humör och 'någon att hålla i handen'!
    Stort tack för fina ord! Byggnadskunskapen sitter djupt efter snart 20 års mäklande, det mesta har jag faktiskt lärt mig av Mats och hans kollegor på Anticimex:)

Jätteviktigt att vi är lugna och stabila när marknaden ändras, går utmärkt att göra affärer även nu, men på delvis annat sätt än tidigare. Och ett gott humör kostar sällan något extra, haha.

Skämt åsido, stort tack för fint samarbete från start till mål. Önskar en en riktigt fin sommar! / Mikael
    Mikael Haraldsson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    2022-06-09 Verifierad kund
    Mikael fokuserade på en bra affär för både mig och köparen. Tydlighet och struktur i varje steg. Ett extra plus till Mikaels kollega Anna som gjorde det extraordinära för att få till en för alla parter bra affär.
    Stort tack för bra samarbete med både köp och sälj. Alltid roligt att få hjälpa till med hela processen. Jag har hälsat Anna att hennes insats som visningsvärd på en extra veckovisning var uppskattad, kanonlösning för alla parter med kort varsel:) Allt gott, lycka till med flytten! / Mikael H Mikael Haraldsson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    2022-06-09 Verifierad kund
    Jag har på alla sätt blivit bemött som jag önskat. Både den inledande telefonkontakten, visningen med Anna Engman och den avslutande delen med kontraktsgenomgång och underskrift. Mest imponerad blev jag av det faktum att Anna bara är i början av sin karriär; hon framstod för mig som en mäklare med både erfarenhet och kunskap långt över nivån man kan förvänta sig av en "nybörjare". Hatten av!
    Tack så hemskt mycket för fina ord. Jättefint att vi fick till en extravisning med Anna i sista stund, blev ju bästa tänkbara utfall för alla parter. Tack vare det är du nu ägare till en jättefin lägenhet på Väster i Lund. Bara en sån sak:) Anna må vara ny i mäklarbranschen, men hon har jobbat med service i halva sitt liv, så hon är snart långt bättre än jag nånsin varit trots 19 års heltidsmäklande:) Allt gott, vi meddelar när medlemskapet är klart! / Mikael Mikael Haraldsson
    • Nya Linero
    2022-05-30 Verifierad kund
    Vänligt, seriöst och erfaret intryck. Kändes tryggt.
    Tack för fina ord, Peter! Förutom att hjälpa våra kunder att få bäst betalt är tryggheten det vi brukar lyfta högst. Jätteviktigt att både säljare och köpare känner så i samband med en stor affär i livet. Lycka till med Uppsalaflytten! / Mikael H Mikael Haraldsson
    • Nya Linero
    2022-05-30 Verifierad kund
    Vi fick ett mycket professionellt och handfast bemötande av Mikael. Vi behövde en mäklare som hade överblick över hela processen och kommunicerade väl med oss under resans gång och det fick vi i Mikael. Han var transparent och rak med vad som förväntades av oss och vad vi kunde förvänta oss, vilket gjorde att vi visste både vad vi behövde göra och vad som påverkade vår försäljning.
    Fint beskrivet, Gunnel. Vi fungerar i mångt och mycket som projektledare för att hjälpa kunden att få maximalt betalt. Jag tackar ödmjukast för fint samarbete från start till mål. Jättekul att få hjälpa er igen efter 11-12 år:) Bästa betyget jag kan få som mäklare! Allt gott! /Mikael H Mikael Haraldsson
    2022-05-08 Verifierad kund
    Mikael hade ett stort engagemang och kom med många bra tips. Han överträffade våra förväntningar med råge. Vi är mycket nöjda och kan verkligen rekommendera Mikael som mäklare.
    Tack Helena! Vi hoppas alltid att vårt engagemang märks och att vi är beredda att anstränga oss lite, lite extra för att slutresultatet ska bli bästa tänkbara. Roligt att överträffa förväntningar, precis så vi vill ha det! / Mikael Mikael Haraldsson
    2022-05-05 Verifierad kund
    En trygg upplevelse, både hur han presenterade objektet, tog hand om oss och slutligen lotsades oss igenom kontraktsskrivningen.
    Stort grattis till köpet av din nya, fantastiska lägenhet. Vilken utsikt du köpt! Och en 5-plus-planslöning, en av de bästa jag sett JM bygga. Kommer blir jättebra! Roligt att köpet kändes bra och stort tack för förtroendet att även sälja din befintliga lägenhet. Vi håller tät kontakt framöver med foto/styling/visningar osv, så hjälper jag dig att få bäst betalt för lägenheten på Steglitsvägen. Allt gott! / Mikael Mikael Haraldsson
    2022-05-05 Verifierad kund
    Vi blev väldigt väl bemötta, och vi fick tidigt ett stort förtoende för Mikael. Våra förväntningar var att få en smidig och problemfri försäljning, och så klart bästa möjliga pris.
    Den plan som Mikael beskrev för oss, och som vi gillade, följdes i hela försäljningsprocessen till 100%. För vår del kan vi inte tänka oss en bättre mäklare. Det blev perfekt.
    /Jörgen
    Jag blir väldigt glad över ditt fina omdöme, precis så här vill vi att det ska kännas och genomföras. Tackar ödmjukast för väldigt trevligt samarbete från start till mål, har varit en fröjd att jobba tillsammans med er. Önskar dig en fin dag! / Mikael Mikael Haraldsson