Mikael Haraldsson

Mikael Haraldsson

Mikael Haraldsson är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Lund

Mikael Haraldsson har varit registrerad mäklare sedan 2003-07. Mikael Haraldsson har varit aktiv på Reco.se sedan 2017-12 och har fått 212 omdömen med ett betyg på 4.7. Mikael Haraldsson har haft 16 försäljningar sen 2023-04 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det är så kul att göra affärer och att få förtroendet att förmedla något som betyder mycket för både säljare och köpare. Jag gillar även att lösa problem och att se möjligheter där andra ser hinder.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Om du är intresserad av att både göra en trygg affär och att få bäst betalt för din bostad ska du ringa mig. Jag guidar dig genom bostadsaffären från start till mål.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är rak, tydlig och enkel att ha att göra med. Dessutom är jag rutinerad efter att ha sålt bostäder i Lund med omnejd sedan 2003.

212 omdömen om Mikael Haraldsson

Sedan starten hos Reco 2017
Klara R
Sålde sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
Kobjer

Kunnig, trevlig och väldigt smidig att ha att göra med. Löste alla situationer som uppkom och såg till att hålla och uppdaterade och trygga genom hela affären. Rekommendera absolut.

Svar från Mikael Haraldsson

Vad glad jag blir att höra! Bättre omdöme än så kan jag knappast få. Precis som du skriver så handlar vårt jobb om att lösa uppkomna situationer och hitta lösningar framåt. Extra viktigt i nuvarande marknad när spekulanter har betydligt fler frågor och funderingar än tidigare! Slutet gott, allting gott, det blev en utmärkt lösning med helt rätt köpare till din fina lägenhet! Vi syns på båda tillträdena framöver, både Stångby och Kobjer:) / Mikael

Martin M
Sålde sitt hus med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
Hofterup

Mycket proffsigt bemötande och tog sig verkligen tid att förklara processen och svara på alla frågor. Arbetade aktivt med att hitta köpare och spekulanter för just vårt hus vilket resulterade i en smidig försäljning till rätt köpare. Ska ni sälja eller köpa hus så rekommenderar jag Mikael som ett absolut förstahandsval!

Svar från Mikael Haraldsson

Så roligt att läsa ditt fina omdöme, Martin! Man kan verkligen säga att vi hittade helt rätt köpare till ditt hus. Stort lycka till med nybygget och önskar ett riktigt gott nytt 2024 förstås! / Mikael

Thomas R
Södra Sandby

Väldigt professionellt och korrekt, men samtidigt med stor värme och personligt engagemang! Kan varmt rekommendera Mikael!!!

Svar från Mikael Haraldsson

Stort tack, Thomas! Precis så vill jag att det ska uppfattas:) Kunde inte fått ett bättre omdöme. All lycka med nya huset och hoppas du får en riktigt bra julhelg i stöket med alla flyttkartonger! Vi hörs! / Mikael

Ann-Charlotte R
Södra Sandby

Mikael är en väldigt trygg och kunnig mäklare som levde upp till våra höga förväntningar. Han hjälpte och lotsade oss genom hela processen, med en personlig touche. Rekommenderar Mikael starkt till alla som ska sälja sitt hus eller lägenhet.

Svar från Mikael Haraldsson

Vad glad jag blir, Ann-Charlotte! 2023 års mest välbesökta visning var nog hos er. Inte konstigt att så många förälskade sig i ert fina tegelhus i Sandby - jättecharmigt och fint renoverat! Stort tack för rekommendationen, uppskattas mycket. Önskar en riktigt god jul! / Mikael

Tobias O
Hofterup

Proffisigt bemötande och väl insatt i vad som sker på marknaden Lyhörd för kundens önskemål Bra uppdateringar av hur processen ser ut och de olika stegen Bra förberedelser inför visningen Bra uppdateringar av status Snabb försäljning till över begärt pris MYCKET NÖJD!

Svar från Mikael Haraldsson

Vad glad jag blir för ditt fina omdöme:) Stort tack själva för gott samarbete, Tobias! Varit en fröjd att hjälpa er med försäljningen - klarade vi ju galant tillsammans. Jättefint hus, bra dialog och en bra försäljningsplan. Vi hörs av igen i januari så ska vi även hjälpa er att köpa nästa hus! Tills dess - ha en lugn och skön sista jul i Hofterup:) / Mikael H

Joachim Marcus Adam V
Köpte sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
Stångby

Mikael är professionell och tillmötesgående. Skapar en inspirerande och trygg känsla vid visning och kontraktsskrivning.

Svar från Mikael Haraldsson

Stort grattis till en fantastisk marklägenhet med egen trädgård i Stångby! Så roligt att höra att ni uppskattat våra vardagsrumspresentationer på visning och muntliga genomgångar i samband med kontraktsskrivningen. Vi försöker alltid ge så mycket information som möjligt, allt för att underlätta beslut och ge trygghet på en lite skakig marknad. Vi hörs av framöver! / Mikael H

Julia W
Nilstorp

Tillmötesgående och trevlig. Presenterade lägenheten på ett bra och informativt sätt. Enkel att få kontakt med och tillgänglig!

Svar från Mikael Haraldsson

Stort grattis er nya, fina lägenhet! Tack för fint omdöme, uppskattas! Vad roligt att vi hittade en lägenhet som passade både er familj och på sikt även dina föräldrar med hiss/balkong/parkeringsplats. Lycka till med egna försäljningen, så syns vi på tillträdet i början av nästa år. / Mikael H

Tobias H
Hofterup

Mikael är en väldigt erfaren och kunnig mäklare som genomförde försäljningen av vårt hus på ett väldigt professionellt sätt. Enda anledningen till att det inte blev toppbetyg är att vi kände en viss tendens till att vilja avsluta vår affär lite för tidigt..vilket i och för sig nog gäller de flesta mäklare idag.

Svar från Mikael Haraldsson

Stort tack för mycket gott samarbete, Tobias. Jätteroligt att få hjälpa till med försäljningen av ert fantastiska hus! Tycker vi löst det galant tillsammans, från första mötet i vintras fram till nu. Vi lade en plan och höll oss till den med minutiösa förberedelser inför foto/visning och genomförd Varudeklaration i god tid i förväg. Förhandsvisningarna nu i augusti gick långt över förväntan och det var klokt av er att göra affären redan nu precis som ni gjorde. Det är helt rätt att vi i nuvarande marknad alltid rekommenderar...

Tobias H
Köpte sitt hus med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
Svedala

Alltid trevligt bemötande och en känsla av att Mikael alltid ville vårt bästa. Trots några oväntade vändningar utom vår eller Mikaels kontroll, lyckades vi tillsammans vända förloppet till något positivt, vilket i slutändan ledde till en lyckad affär. Utan Mikaels strategi hade detta inte blivit verklighet. Själva kontraktsskrivningen gick väldigt smidigt och snabbt och Mikael förklarade alla punkter på ett tydligt och lättförståeligt sätt. Mycket nöjda!

Svar från Mikael Haraldsson

Vad roligt att höra, Tobias! Stämmer som du skriver att vi stötte på några oväntade hinder, men det löste ju sig till det bästa i slutändan! Stort grattis till ert drömhus, så håller vi kontakten fram till tillträdet! / Mikael

Jette U
Svedala

Hjälpsom, duktig och trevlig mäklare ☺️

Svar från Mikael Haraldsson

Tack för fina ord, Jette! Och framför allt grattis till köpet, inte många som väntar fem år på att köpa sitt drömhus! Det var några omvägar men vi kom fram till slut så att alla blev nöjda. Önskar dig och din familj en riktigt härlig sommar, hälsa! / Mikael