Mikael Haraldsson
Registrerad mäklare sedan 2003-07-09
Aktiv på Reco.se sedan 2017-12-02
2019-07 - 2020-06
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det är så kul att göra affärer och att få förtroendet att förmedla något som betyder mycket för både säljare och köpare. Jag gillar även att lösa problem och att se möjligheter där andra ser hinder.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Om du är intresserad av att både göra en trygg affär och att få bäst betalt för din bostad ska du ringa mig. Jag guidar dig genom bostadsaffären från start till mål.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är rak, tydlig och enkel att ha att göra med. Dessutom är jag rutinerad efter att ha sålt bostäder i Lund med omnejd sedan 2003. Läs mer

Läs vad 103 Läs vad Mikael Haraldsson

• Johannes F sålde sitt hus med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2020-06-24

Hofterup
    Vi har sålt en fastighet. Bemötandet har varit väldigt bra. Tydlig information och väldigt lyhörd på vad ville få ut av försäljningen. Läs mer
    2020-06-25 Mikael H svarar Johannes F
    Hej Johannes!

Tack själva för gott samarbete med husförsäljningen. Tycker allt fungerat jättebra från start till mål, skönt att ha allt avklarat före midsommar och semestertider. Njut nu av sista sommaren i huset så hörs vi i augusti när det är dags för tillträde. / Mikael H
  • Maria M köpte sitt hus med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2020-06-22

Hofterup
    Köpt hus. Väldigt trevligt bemötande och informativ sammanfattning under visningen. Lyhörd för frågor. Lätt att få kontakt och tog sig tid att bemöta alla funderingar på ett tydligt sätt. Bra upplevelse! Läs mer
    2020-06-24 Mikael H svarar Maria M
    Vad glad jag blir! Vi vet om att många spekulanter uppskattar våra gemensamma vardagsrumspresentationer, underlättar när beslut ska tas. Övertygad om att ni kommer att trivas i ert nya hus i Hofterup! Ha en fin sommar! / Mikael
  • Susanne F sålde sitt hus med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2020-06-22

Hofterup
    Mikael har hjälpt oss att sälja vårt hus. Han var proffsig i kontakten, agerade snabbt, hade hög anträffbarhet. Kändes tryggt att ha honom som mäklare. Läs mer
    2020-06-24 Mikael H svarar Susanne F
    Tack för fint omdöme! Vi vet att det är viktigt att vara tillgänglig genom hela processen. Jag blir glad om ni känner er trygga genom processen, då har vi gjort ett bra jobb! Ha en skön sommar! / Mikael H
  • Cenita J sålde sitt hus med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2020-06-18

Löddeköpinge
    Blivit välinformerad om husförsäljningen och Blivit uppdaterad Hela tiden Vid mina sms till Harald så återkommer han inom rimlig tid. Det som inte blev så bra var att visning nr1 blev under rusningstid, då huset ligger nära väg. Detta hade jag påpekat tidigare att inte visa huset vid denna tid. Allt annat har varit mycket bra Läs mer
    2020-06-22 Mikael H svarar Cenita J
    Tack för fint omdöme och gott samarbete kring försäljningen.Viktigt att hålla alla informerade under hela försäljningsprocessen. Tack för input gällande visningstider, som vi även pratat om tidigare. Inte helt enkelt att vid varje tillfälle få till optimala visningstider, det styrs till viss del även av tiderna som spekulanterna har möjlighet att komma och titta. Men fullt medveten om problematiken, vi försöker alltid göra vad vi kan för att få till en så bra lösning som möjligt! Önskar er en riktigt skön sommar, hoppas ni får njuta rejält vid poolen under solen! / Mikael H
  • Arne J sålde sitt hus med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2020-06-13

Löddeköpinge
    Han har sålt en fastighet för mig 10 år sedan nöjd då därför nytt förtroende Läs mer
    2020-06-17 Mikael H svarar Arne J
    Jätteroligt att få förnyat förtroende! Det är det roligaste i mitt jobb, att nöjda kunder kommer tillbaka. Stort tack för gott samarbete ännu en gång. Njut av sista sommaren vid poolen, så håller vi kontakten fram till tillträdet! / Mikael
  • Roberto A köpte sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2020-06-04

Karlshamn
    Vi köpte en böstadsrätt radhus. Läs mer
    2020-06-05 Mikael H svarar Roberto A
    Hej Roberto! Roligt att det blev ett hörnradhus på Nattviolen i Södra Sandby till slut! Vet att ni letat ett bra tag efter det. Hoppas ni kommer trivas jättefint där, glöm inte följa bygget på Instagram: @pmbsverige. Ha en fin sommar! Vi håller kontakten. / Mikael H
  • Ning N köpte sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2020-05-19

Lund
    Trevlig bemötande och är kunnig i sitt arbete, rekommenderas! Läs mer
    2020-05-20 Mikael H svarar Ning N
    Tack för fina ord, Ning! Hoppas du kommer trivas väl i hus nummer 8 i Sandby på Nattviolen. Anna Maria hälsar så gott! / Mikael H
  • Nicklas M köpte sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2020-05-18

Karlshamn
    Bra, saklig, bra kommunikation, trevlig. Relativ lätt att få tag på. Läs mer
    2020-05-20 Mikael H svarar Nicklas M
    Tack för fint omdöme, Nicklas! Viktigt att vi är så tillgängliga så gott som möjligt, förenklar för alla parter vid bostadsköpet. Spännande att se området växa fram i Sandby, övertygad om att du kommer stortrivas där! / Mikael och Anna Maria
  • Emanuel P köpte sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2020-05-10

Karlshamn
    Mikael Haraldsson hjälpte oss sälja vår lägenhet och gjorde ett utmärkt arbete. Läs mer
    2020-05-12 Mikael H svarar Emanuel P
    Tack Emanuel! Och stort tack själva för gott samarbete. Jätteroligt att det löste sig med både köp av ny bostad i Sandby och försäljning av er befintliga lägenhet i Lund. Njut av sista sommaren på balkongen! Vi hörs av framöver. / Mikael H
  • Barbro L köpte sin lägenhet med hjälp av Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund

2020-05-08

3:a
    Brunnshög
    jag tog mig till Neversvägen 33 för att se på en 3-rumslägenhet.Mikael berättade om den samtidigt för samtliga spekulanter.En dag senare lade jag bud och köpte den.mikael var vänlig,korrekt och tack vare hans sätt blev det en snabb affär.Angenämt överraskad att allt gick så smidigt,även kontrakts-skrivningen.Jag är synnerligen nöjd och väntar med spänning på att flytta in till hösten.Ett stort tack. Läs mer
    2020-05-08 Mikael H svarar Barbro L
    Vad roligt Barbro att jag fick överraska positivt! Våra vardagsrumspresentationer gör oftast processen enkel för spekulanterna, lätt att avgöra om lägenheten är intressant eller inte. Det gör också att vi kan få relativt snabba besked från alla inblandade. Lycka till med husförsäljningen, i höst står en fin lägenhet med hiss och balkong på Neversvägen och väntar på dig:) Ta hand om dig! / Mikael

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Lund

Mikael Haraldsson