Svensk Fastighetsförmedling Lund

Scheelevägen 27, 223 70 Lund — Visa karta

Mäklare med koll på läget. Vi kan Lund!

Vill du köpa eller sälja bostad i Lund, Lomma och Kävlinge? Våra kunniga fastighetsmäklare kan sina områden i detalj. Vi vet var närmsta skola finns, hur den enklaste vägen till jobbet ser ut och var de bästa restaurangerna ligger. Vi har koll på hela processen, från vilken typ av bostad köparna letar efter till värdering och försäljning. Vänd dig till mäklare som har koll på läget för att få ut det mesta av din bostadsaffär.

En trygg affär och bäst betalt!
Säljarna vi träffar efterfrågar oftast två saker: För det första vill de göra en trygg affär. För det andra vill de ha bäst betalt för sin bostad. Precis det kan vi på Svensk Fastighetsförmedling i Lund hjälpa till med.

Funderar du också på att sälja din bostad? Då vill vi gärna komma hem och berätta hur vi tillsammans hittar den bästa lösningen för dig att göra affären trygg och se till att du får bäst betalt.

Alla våra spekulanter erbjuds före visning ett lånelöfte från SEB med väldigt bra räntor. Vi jobbar aktivt med Svensk Fastighetsförmedlings populära tjänster Läge+ och Varudeklarerat. Får vi komma hem till dig berättar vi gärna hur dessa tjänster kan hjälpa dig att göra en trygg affär och få bäst betalt för just din bostad.

Du kommer till en väldigt lokal mäklare! Vi säljer enbart i Lunds, Lomma och Kävlinge kommuner och vi säljer uteslutande villor, radhus och bostadsrätter.

Hjärtligt välkommen att höra av dig!

PS! Vi finns på elfte våningen i Ideon Gateway.
Mån: 10:00-16:30
Tis-Tor: 08:30-16:30
Fre: 08:30-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 222 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Lund

• 2020-01-22

Bengt J skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vi är nöjda med det Mikael har hjälpt oss, med försäljning av vår fastighet på sönnervång Läs mer
    2020-01-22 Mikael H svarar Bengt J
    Tack själva, Bengt! Varit roligt att hjälpa till med både försäljningen och ert köp på Nattviolen i Södra Sandby. Njut nu av sista våren/sommaren på Sönnervång! / Mikael Haraldsson
  • 2020-01-07

Ann Therese W skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vi köpte ett radhus som vi är väldigt nöjda med.
    Tyvärr är vi ganska besvikna på kontakten med mäklaren. Det var enormt svårt att få kontakt med henne, trots tiotal missade samtal och flera mail tog det över ett dygn (en vanlig veckodag) innan hon hörde av sig till oss och då hade hon inte ens läst mailen vi skickat. Det var tydligt att säljaren ville sälja snabbt och smidigt och vi som köpare var också sugna på att göra en snabb och smidig affär, men tyvärr satte mäklaren käppar i hjulet genom att vara okontaktbar.

Däremot fick vi ett trevligt bemötande när vi väl pratade i telefon och träffades på visning och kontraktskrivning. Läs mer
    2020-01-08 Charlott S svarar Ann Therese W
    Hej! Tack för att du gör mig uppmärksam på din upplevelse som köpare. Jag tar det till mig och hoppas kunna återkoppla snabbare vid kontakt i framtiden. Hälsningar Charlott
  • 2020-01-03

Catarina L skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    På ett smidigt sätt hanterat försäljningen av vår villa. Utan öppna visningar och Hemnet publicering sköttes kontakten smidigt mellan mäklare och intressenter då vår villa låg som ett kommande prospekt. Läs mer
    2020-01-03 Mikael H svarar Catarina L
    Tack för fint omdöme, Catarina! Roligt att ni upplevt försäljningen med Läge+ och Varudeklarerat som smidig. Fungerar utmärkt som i ert fall när det tar ett tag innan nyproduktionen står färdig för inflytt. Njut av sista året i villan, så firar ni nästa jul i nya lägenheten:) Vi håller kontakt! / Mikael H
  • Pegah N

2019-12-30

Pegah N skrev om Andreas Holmberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    We bought an apartment and everything was explained very good by the broker. Läs mer
    2020-01-10 Andreas H svarar Pegah N
    Hi Pegah,
    Thank you for your words! I think you guys really are gonna enjoy your new home.

Best Regards
  • 2019-12-28

Marie J skrev om Andreas Holmberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    När vi träffade mäklaren från Svensk Fastighetsförmedling kände vi genast ett förtroende att låta dom sköta försäljningen av vår lägenhet . Och det visade sig vara rätt beslut. Lägenheten är såld och vi är nöjda med slutpriset. Vi kommer att rekommendera svensk fastighetsförmedling till andra . Läs mer
    2020-01-07 Andreas H svarar Marie J
    Hej Marie,
    Tack för era fina ord! Det var ett nöje att jobba tillsammans med er. Våra förberedelser och goda samarbete gjorde att vi nådde bästa möjliga resultat, bra jobbat!

• 2019-12-23

Hans M skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vi har sålt en lägenhet. Sofia Munther skötte affären på ett proffsigt sätt med tydlig information löpande under hela processen.Vår primära förväntan var att hon skulle få ut bästa möjliga pris och det tycker vi att hon lyckades med. Läs mer
    2019-12-27 Sofia M svarar Hans M
    Hej Hans!
    Tack för de fina orden, det glädjer mig! Genom kundregistret hittade vi era köpare och sålde lägenheten på Läge+ med endast en områdesbild och planskiss. En snabb och effektiv affär. Tack för ett bra samarbete!

Önskar dig ett gott nytt år!

• 2019-12-21

Sven M skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Bra tempo i uppdraget. Regelbunden återkoppling. Känns positivt. Bra jobbat Läs mer
    2019-12-27 Sofia M svarar Sven M
    God fortsättning!
    Tack för en fin Reco Sven! Det glädjer mig att du är nöjd med vårt samarbete och så skönt att lägenheten såldes så snabbt att vi inte ens behövde ta bilder.

Önskar dig ett gott nytt år!

• 2019-12-21

Anette M skrev om Julia Nyman en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Sålt min bostAdsrätt
    Professionell , ärlig , insatt och hög effektivitet. Läs mer
    2020-01-17 Julia N svarar Anette M
    Tack så mycket för dina ord och ett bra samarbete, Anette. Vi ses på tillträdet.
  • 2019-12-15

Zheng D skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    I bought a townhouse in Lund. Sofia is very friendly and helpful all the time. We enjoyed the communication with Sofia and we are very happy to buy our first townhouse in Lund with the help of Sofia. Definitely we are more than happy to recommend Sofia to my friends who are looking for or selling house. Läs mer
    2019-12-21 Sofia M svarar Zheng D
    Thank you Zheng for those kind words and your Reco!! Glad I could help.

Wish you a wonderful Christmas together with your family!

Regards,
    Sofia Munther
    Sofia M gillar detta
  • 2019-12-13

Michael A skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Har sålt en bostadsrätt med hjälp av Sofia Munther
    Hon har varit till stor hjälp och visat engagemang och intresse.
    Hon har gjort affären lätt och smidig för oss,vilket var vad vi önskade. Läs mer
    2019-12-16 Sofia M svarar Michael A
    Hej Michael!

Tack för din fina Reco och för ett bra samarbete med ert radhus! Så roligt att vi hittade en köpare i vårt kundvårdssystemet och inte ens behövde ta foto på lägenheten utan sålde den smidigt på Läge+.

Önskar er en god jul och ett gott nytt så hörs vi av!

• 2019-12-12

Morgan H skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Erfaren, proffsig, personlig, hjälpsam! Läs mer
    2019-12-13 Charlott S svarar Morgan H
    Tack snälla Morgan! Det har varit ett stort nöje att få hjälpa dig att nå det bästa resultatet! Smidigt blev det också för precis alla parter! Hoppas att vi ses på tillträdet! // Charlott
  • 2019-12-11

Emma S skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Ganska svår att få tag i. Försäljningen blev fördröjd. Men till slut gick det vägen. Överlag nöjd. Läs mer
    2019-12-12 Charlott S svarar Emma S
    Hej Emma! Tack för din bedömning! Ser fram emot att träffas igen på tillträdet. // Charlott
  • 2019-11-26

Rachad A skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Köpt en tomt. Duktig och trevlig mäklare när de gäller budgivningsprocessen.

Själva kontraktskrivningen är vi mindre nöjda med.

Hela skrivningen gick på 20 min.
    Gick skyndsamt igenom upprättat avtal, kändes inte helt rätt eftersom avtalet ej hade skickats för översyn innan genomgång, paragrefer hoppades över vid genomgången ej heller återspeglade genomgången överenskommelser mellan köpare och mäklare. En annan känsligare köpare hade kunnat hoppa av tack vare detta.

Skulle även erhålla en offert för försäljning av mitt hus men detta togs inte upp.

Frågade om man kunde få en kopp kaffe, men detta hade inte mäklaren tid med. Inget glas vatten eller annat fanns på plats. Kändes som att man blev utkastad från kontoret när det var klart. Måste tyvärr uttrycka en djup besvikelse över denna process.

Sämsta upplevelsen jag haft på en kontraktskrivning, och då har jag varit med om ett 20-tal. Läs mer
    2019-11-28 Mikael H svarar Rachad A
    Grattis till tomtköpet och bra dialog under budgivningen. Ledsen om själva kontraktsskrivningen inte motsvarade förväntningarna, tar kritiken till mig och ska försöka lära mig något av den. Tack också för bra samtal nyss, tror vi redde ut en del missförstånd på telefon. Ser fram emot att få en ny chans att hjälpa dig med nästa affär och försäljningen av huset, lovar bjuda på kaffe nästa gång vi ses:) Allt väl! / Mikael H
  • 2019-11-21

Märta K skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Mikael sålde vårt radhus. Med en gedigen yrkesskicklighet genomförde han hela säljprocessen otroligt professionellt, från första kontakt ända till slutet. Som säljare kändes det tryggt att lämna över allt i hans händer, jag kunde helt lita på att han skötte allt till det bästa. Läs mer
    2019-11-22 Mikael H svarar Märta K
    Tack, Märta! Blir jätteglad att ni är nöjda med vår hjälp. Vi sätter stort värde på att allt ska kännas tryggt för båda parter, blir enklast så för alla! Njut nu av sista tiden i huset så hörs vi framöver. / Mikael H
  • 2019-11-21

Magnus K skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Micke har sålt två hus åt mig. Jag är otroligt nöjd med hans hantering av försäljningarna, från intag, via budgivning till avslut.
    Micke har bevisat sin skicklighet som mäklare, jag rekommenderar varmt att nyttja hans tjänster. Läs mer
    2019-11-21 Mikael H svarar Magnus K
    Vilka fina ord. Vad glad jag blir! Jag tackar så mycket för gott samarbete än en gång. Extra kul att hjälpa återkommande kunder. Hoppas ni kommer trivas fint i nya huset i Bjärred:) / Mikael H
  • Iman Z

2019-11-06

Iman Z skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Hej
    jag sålde en ny bostadsrätt belägen högst upp i nya Central Park i Lund. Samarbetet med Mikael på svefast var för mig en smidig process, han förstår mig som kund och vet vad jag vill uppnå.

Jag har haft samarbete med Mikael tidigare och kan mycket väl tänka mig att jobba med Mikael även vid nästa försäljning. Läs mer
    2019-11-08 Mikael H svarar Iman Z
    Tack för fin rekommendation, Iman! Roligt med återkommande kunder. Jätteviktigt att vi som mäklare lyssnar in och förstås vad du som kund vill uppnå med försäljningen. Vi utgår alltid från den specifika situationen, gör att allt går mycket smidigare. Övertygad om att köparen kommer njuta av föreningens bästa utsikt framöver:) Välkommen tillbaka om det blir fler affärer framöver! / Mikael H
  • 2019-11-05

Klara T skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vi har köpt en 3:a. Bemötandet var väldigt bra och mäklaren var hjälpsam. Förväntningarna om ett smidigt och förtroendeingivande köp är mött. Upplevelsen var bra! Läs mer
    2019-11-05 Charlott S svarar Klara T
    Hej Klara! Tack för din bedömning! Jag önskar er stort lycka till med ert nya hem och ser fram emot att ses i vår. Mvh Charlott
  • 2019-10-31

Mia J skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Jag är förstagångsköpare och hade Sofia som mäklare vilket kändes otroligt tryggt. Jag uppskattade att Sofia var engagerad och hade en hög servicenivå. Jag upplevde det som att hon ville det bästa för såväl säljare som köpare. Vi fick till ett snabbt och smidigt köp och jag är väldigt nöjd. Jag rekommenderar varmt Sofia som mäklare. Läs mer
    2019-11-01 Sofia M svarar Mia J
    Hej Mia!

Tack så jättemycket för dina varma ord! Det glädjer mig att du är nöjd med köpet och min prestation som mäklare mot dig som köpare. Jag hoppas att du kommer trivas!

Ha en fortsatt fin höst så ses vi på tillträdet!

• 2019-10-28

Per-Åke J skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Proffsigt, tydligt och trevligt mottagande. Läs mer
    2019-11-05 Charlott S svarar Per-Åke J
    Hej Per-Åke! Tack för dina ord! Jag uppskattade vårt samarbete mycket. Mvh Charlott
  • 2019-10-27

Hans S skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    2019-11-05 Charlott S svarar Hans S
    Hej Hans! Tack för din bedömning! Hoppas att du trivs bra i lägenheten. Mvh Charlott
  • 2019-10-26

Ulla W skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Charlotte var en väldigt positiv och socialt kunnig och förstående mäklare. Hon sålde vårt bostadsrättsradhus. Snabba ryck vid förhandling och en bra tydlighet vid avslut av uppdraget Läs mer
    2019-11-05 Charlott S svarar Ulla W
    Tack för dina ord Ulla! Vi hade en slingrig väg att gå men resultatet blev det önskade. Hoppas att du trivs bra i din nya bostad. Mvh Charlott
  • 2019-10-23

Damir K skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Köpte en tvåa på 60 kvm. Blev professionellt bemött och Charlott var både effektiv och flexibel. Oklanderligt! Läs mer
    2019-10-24 Charlott S svarar Damir K
    Tack Damir! Dina ord gör mig jätteglad! Ser fram emot att ses på tillträdet snart! Mvh Charlott

Ida L skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vår mäklare var väldigt professionell och vi upplevde henne kunnig och be hjälpsam. Vi sålde en lägenhet i Lund och är väldigt nöjd med mäklarens insats. Däremot sålde vi innan visning och innan den ens hann läggas ut på hemnet så det är svårt att bedöma hela processen. Läs mer
    2019-10-24 Charlott S svarar Ida L
    Tack Ida för din rekommendation! Jag försäkrar er att ni gjorde en mycket bra affär och hjälper er gärna igen! Mvh Charlott
  • Anette E

2019-10-23

Anette E skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Sålde min bostadsrätt. Hon var påläst, kunnig, presenterade att bra upplägg och var behjälplig kring både det juridiska och skattetekniska.
    Svarade snabbt, lätt att få tag på. Läs mer
    2019-10-24 Charlott S svarar Anette E
    Tack Anette! Jag var så glad för att få hjälpa er. Hoppas att ni har fått det bra i nya bostaden! // Charlott
  • 2019-10-23

Marie B skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Jag behövde jaga mäklaren för att få återkoppling på de bud jag la på den bostad hon förmedlade. Mäklarens jobb bör vara att hålla en tät kontakt med uppenbart intresserade spekulanter.
    Jag la 4 bud, samma visa varje gång. Jag var dessutom enda budgivaren. Läs mer
    2019-10-24 Charlott S svarar Marie B
    Hej Marie! Tack för dina ord. Ibland stämmer inte säljarens önskan med budgivarens. Jag är ledsen för att du upplevde det som negativt från min sida. /Charlott
  • 2019-10-23

Maria T skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Sålt en fristående villa
    Mina förväntningar uppfylldes inte
    Jag har fått korrigera mycket, bla enkla saker som en mäklare bör kunna göra felfritt. Vi var 2 som sålde huset, men hon agerade inte opartiskt. Jag framförde mina önskemål men hon lyssnade inte. Läs mer
    2019-10-24 Charlott S svarar Maria T
    Tack Maria för att du tog dig tid att skriva dina tankar. Jag är tacksam för att du valde mig som mäklare och att jag fick hjälpa er till ett bra avslut, men är mycket ledsen över att din upplevelse inte blev som du önskade.
  • 2019-10-23

Maria O skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    - Sålt lgh.
    - positivt bemötande
    - Levde upp till förväntningarna
    - föredömligt Läs mer
    2019-10-23 Charlott S svarar Maria O
    Tack, Jörgen, för din rekommendation! Det gör mig mycket glad att ha kunnat hjälpa er!

Lena H skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Upplevde att jag fick ett sant bemötande av min mäklare. Förklarade för- och nackdelar med försäljningsstrategin. Priset på lgh blev lägre än förväntat och intresset var inte så stort som kommunicerat men till sist fick vi en köpare. Läs mer
    2019-10-23 Mikael H svarar Lena H
    Tack för fin Reco. Extra viktigt att vi är ärliga och ger för/nackdelar när marknaden i vissa fall börjar svikta lite. Övertygad om att ni tog helt rätt beslut, även om både ni och jag siktade på ett högre slutpris initialt. I nuvarande marknad fanns helt enkelt inte möjlighet att nå ett högre pris, och vi gjorde allt vad vi kunde tillsammans. Hoppas allt går bra med flytten till Landskrona om ett tag. Ta hand om er! / Mikael

Johanna P skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Köpte ett radhus i Lund, blev bra bemött och fick mycket personlig hjälp med att genomföra köpet. Kunnig och eftersom det såldes som varudeklarerat så kändes allt väldigt tryggt. Läs mer
    2019-10-30 Sofia M svarar Johanna P
    Hej Johanna!

Tack så jättemycket för ditt fina omdöme. Vad kul att ni som köpare är nöjda med mitt arbete samt att huset är Varudeklarerat.
    Önskar er en fortsatt fin höst och hoppas att ni trivs i er nya bostad!

Gösta G skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Just sålt min lägenhet. Mäklaren Mikael Haraldsson var inte bara genomtrevlig utan trygg och professionell. Bara positivt från första mötet och genom den fortsätta processen. Mina ganska högt ställda förväntningar uppfylldes helt. Alltigenom bra! Läs mer
    2019-10-21 Mikael H svarar Gösta G
    Stort tack för gott samarbete, Gösta! Bra med högt ställda förväntningar, ännu roligare att vi lyckades ro det hela i land på bästa sätt. Gick mycket snabbare än vi tänkt från början, men det löste vi galant tillsammans. Lycka till med den relativt korta flytten från Klostergården till Arenaparken:) / Mikael H

Harald E skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vänlig, engagerad, snabb och duktig Läs mer
    2019-10-21 Sofia M svarar Harald E
    Hej Harald!

Tack för 5/5 och dina fina ord. Det glädjer mig.
    Önskar dig en trevlig höst!

• Cevrie O

2019-10-21

Cevrie O skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Helt fantastisk :).

Köpt Tomt i Bara Backar. Väldigt trevlig, engagerad och erfaren. Vi fick all information kring Tomten vi köpte vid köpet, hade fin mail och telefon kontakt sedan dag 1.

Tack vi glömmer aldrig dig. Läs mer
    2019-10-21 Mikael H svarar Cevrie O
    Vad glad jag blir! Riktigt roligt att höra att ni är nöjda med min/vår hjälp. Köpa tomt är lite annorlunda än husköp, viktigt att vi kan lotsa er rätt genom alla frågeställningar. Hoppas att ni får till ert riktiga drömhus på tomten. Vet att ni kommer fixa det på bästa sätt! / Mikael

Maria B skrev om Andreas Holmberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Förutom att han svarade snabbt på frågor så engagerade han sig i förberedelserna av lägenheten och bokade in extra visningar på kundernas önskemål. Läs mer
    2019-10-22 Andreas H svarar Maria B
    Hej Maria,
    Tack för ett gott samarbete! Vi nådde ett bra slutresultat på grund av goda förberedelser och engagemang. Hoppas att ni trivs bra i ert nya boende!

Anders S skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Saklig, kunnigt och gav ett bra intryck vid första mötet. Det.mesta gick utan problem. Läs mer
    2019-10-21 Mikael H svarar Anders S
    Tack Anders! Roligt att höra. Kunnig tar jag som en fin komplimang:) Hoppas allt är bra med er! Hälsa. / Mikael H

Sofie W skrev om Andreas Holmberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Jättebra bemötande, förklarade allt på ett lugnt, trevligt och bra sätt. Läs mer
    2019-10-22 Andreas H svarar Sofie W
    Hej Sofie,
    Tack för dina fina ord. Skönt att höra att ni känner er trygga med ert köp, det är speciellt att köpa sitt första hus. Jag är säker på att du och Robin kommer stortrivas!

Per Emil S skrev om Andreas Holmberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vi sålde en tvåa i centrala Lund. Andreas var duktig på att förklara den strategin han trodde på och hade alltid en öppen och klar dialog. Läs mer
    2019-10-22 Andreas H svarar Per Emil S
    Hej Per Emil,
    Det var ett nöje att samarbeta med dig och Myra, hjälpsamma och flexibla! Hoppas att ni trivs bra i ert nya boende.

• 2019-10-20

Karin Ulrika W skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Mikael förklarade bra vilka steg som skulle tas för att sälja vår villa. Han hade god ordning och var alltid bra förberedd inför de olika momenten. Han informerade om vad som hände och gjorde oss därigenom lugna. Läs mer
    2019-10-21 Mikael H svarar Karin Ulrika W
    Stort tack för fina ord! Ordning och reda och bra förberedelser kommer man långt med när det gäller husförsäljning:) Hoppas ni trivs riktigt bra i nya lägenheten och att allt med flytten gick som förväntat! Hälsa! / Mikael H
  • 2019-10-18

Oskar V skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Kan inte lämna ett omdöme då affären har sköts helt och hållet mellan säljare och köpare utan ngn som helst inflytande av mäklaren... Läs mer
    2019-11-04 Mikael H svarar Oskar V
    Hej Oskar! Helt rätt, du är min första kund på 16 år som gjort upp affären direkt med säljaren utan min inblandning på visning/förhandling:) Alla sätt att göra affärer på är bra, även om det här var ett annorlunda upplägg, medges! Hoppas du i alla fall är nöjd med vår hantering av kontraktsskrivning/tillträde/Varudeklarerat. All lycka med utvecklingen av fastigheten, övertygad att du kan göra något riktigt bra av den gamla möllan! Ha en fin dag! / Mikael
  • 2019-10-18

Adam L skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Allt gick smidigt och bra. Vi var köpare av en tomt och fick all information vi behövde innan köp och efter. Läs mer
    2019-10-21 Mikael H svarar Adam L
    Hej Adam! Tack för fin Reco. Hoppas allt går bra med tomtbygget. Gissar det tar ett tag innan allt står färdigt, men hoppas att ni under tiden även fått bra hjälp av mina kollegor i Staffanstorp med er gamla bostad. Hälsa familjen! / Mikael H

Caroline R skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Köpt bostadsrätt. Positivt och engagerad. Upplevs ärlig och genuin. Vill inte lura på oss något. Läs mer
    2019-10-15 Sofia M svarar Caroline R
    Hej Caroline!
    Tack för din fina Reco. Vad glad jag blir att du har känt dig trygg och är nöjd med min prestation. Tack för 5/5!
    Vi ses på tillträdet!

Kenan H skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Väldigt enkel att göra med, ger dig exakt den information du behöver utan att fråga. Inte pushig, professionell i sitt åtagande och gjorde hela affären väldigt smidig för både köpare och säljare. Läs mer
    2019-10-16 Mikael H svarar Kenan H
    Vad glad jag blir, vilket fint omdöme! Vårt mål är precis som du skriver att underlätta för både säljare och köpare. De bästa säljarna/mäklarna är sällan de mest pushiga, däremot ska vi hjälpa till att fatta rätt beslut i en stor affär. Såg precis att medlemskapet blev godkänt också, så nu är det bara att vänta in den stora dagen på tillträdet när ni får nycklarna till er fina lägenhet. Ha en fin dag! / Mikael H

Peter O skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Sålde vår bostadsrätt. Mikael stod för ett gott bemötande och gjorde ett bra jobb på en svag marknad. Hade förväntat oss ett bättre försäljningspris, men fick nog ut vad som var möjligt. Läs mer
    2019-10-16 Mikael H svarar Peter O
    Tack för fina ord! Bra beskrivning hur affären varit, tycker jag. Märkbart sista tiden att marknaden börjat svalna av något, då är det ännu viktigare att ha en duktig mäklare som hjälper till att ro affären i land så att båda parter kan vara nöjda. All lycka med flytten närmare havet, vi håller kontakten fram till tillträdet. / Mikael
  • Henrik L

2019-09-30

Henrik L skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Sålt en fastighet i Lomma. Bemötandet var ypperligt och fick kontinuerligt bra återkoppling. Allt gick väldigt smidigt från första mötet till överlåtelse av huset. Mikael är både kompetent och trevlig mäklare. Läs mer
    2019-10-01 Mikael H svarar Henrik L
    Tack för fin Reco, uppskattas! Stort tack för gott samarbete. Har fungerat smidigt genom hela processen, inklusive Varudeklarationen som jag vet att du initialt var lite tveksam till. Extra kul att du känner att allt gått smidigt, viktigt för oss att vi levererar en helhetslösning, från ditt köp på Limhamn till försäljningen av huset i Lomma. Bra resultat blev det också med ett pris en bra bit över min första värdebedömning. Allt gott, vi håller kontakten fram till överlåtelsedagen i december. / Mikael H
  • 2019-09-29

Elin B skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    På grund av sjukdom blev Sofia tilldelad att sälja min villa och det kunde inte ha blivit bättre. Sofia är rak i kommunikationen, ger bra tips, är professionell och empatisk. Sofia är engagerad, motiverande och informerar fortlöpande under processen. Läs mer
    2019-09-30 Sofia M svarar Elin B
    Hej Elin!

Vad roligt att du är så nöjd med vårt samarbete, det värmer. Att du dessutom uppskattade upplägget med Varudeklarerat och Läge+ glädjer mig. Jag tackar så hemskt mycket för din fina Reco!

Önskar dig en trevlig höst!

// Med vänliga hälsningar, Sofia Munther
  • Mikael Å

2019-09-26

Mikael Å skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Har precis sålt min bostadsrätt.
    Valet som mäklare föll på Svensk Fastighetsförmedling och Sofia Munther.
    Sofia är strukturerad,glad och kunnig mäklare och överträffade mina förväntningar.

Tack för ett väl genomfört uppdrag!.

Kan varmt rekomendera henne för era nya uppdrag!.

/Mikael Läs mer
    2019-09-28 Sofia M svarar Mikael Å
    Hej Mikael!

Det glädjer mig att du är nöjd med mitt arbete och vill rekommendera mig, det är ett väldigt fint betyg.
    Stort tack för bra samarbete och för din fina Reco!

Ha en fin höst!

// Med vänliga hälsningar
    Sofia Munther
  • 2019-09-21

Mazen H skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Mycket trevlig och duktig mäklare. Perfekt👌 Läs mer
    2019-09-23 Sofia M svarar Mazen H
    Hej Mazen!
    Vad kul att du som köpare är nöjd med affären och mitt arbete. Stort tack för fin Reco och betyg!

• Viktora K

2019-09-21

Viktora K skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Super trevlig effektiv och rättvis. Läs mer
    2019-09-23 Sofia M svarar Viktora K
    Hej Viktoria!
    Tack för din Reco och ditt betyg! Jag hoppas ni kommer trivas bra i ert nya boende!

• 2019-09-19

Inger W skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Sålt bostadsrätt.Försäljningen har skötts väldigt bra,även om vi hade lite högre förväntningar på intresset för lägenhet. Läs mer
    2019-09-19 Charlott S svarar Inger W
    Tack Inger för ditt fina omdöme!

Vi har sett att det är färre spekulanter ute på visningar nu och fler köpare har problem med att få lån. Det är det vi har sett effekten av. Även om många skulle vilja köpa har de inte möjlighet. Nu är det inte lika självklart att slutpriset går förbi utgångspriset som för ett år sedan och vår köpare mötte oss där.

Jag är tacksam för att ha fått hjälpa er och ser fram emot att träffas igen i februari.

Hälsningar Charlott
  • 2019-09-16

Niklas N skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Sålde en bostadsrätts lägenhet igenom tjänsten ”Läge +”

Mäklaren tog kontakt med oss och förklarade genomgående vad ”Läge +” konceptet innebär och det tilltalade oss.
    Hela processen med fotograferingen annons och pappers arbete har gått väldigt bra och vi har fått bra coachning av mäklaren.
    Lägenheten blev såld på rekordtid med kontrakts klausuler som passade oss perfekt.

Allt som allt är vi väldigt nöjda. Läs mer
    2019-09-17 Sofia M svarar Niklas N
    Niklas! Precis som du skriver så såldes din bostadsrätt på Läge+ till ett fantastiskt slutpris med ett längre tillträde som passar både säljare och köpare. Vi har verkligen jobbat med tiden du haft till din fördel och fått ett mycket bra slutresultat. Dina köpare är så nöjda.

Hälsa hem så ses vi på tillträdet!

• 2019-09-16

Anders L skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vi sålde en äldre villa, proffsig insäljning. Kanske lite få bilder i min smak. Snabbt avslut. Läs mer
    2019-09-18 Mikael H svarar Anders L
    Tack för rekommendation och fint samarbete. Alltid roligt att få hjälpa kunder som kommer tillbaka efter ett par år när det är dags för försäljning. Antal bilder i marknadsföringen är en vanlig diskussion, vår inställning generellt är att hellre ha färre, bra bilder än för många. Syftet är främst att locka spekulanterna på visning. Men vi är väl bekanta med åsikten och det är ingen vetenskap vi sysslar med:) Slutresultatet blev ju bra oavsett. Snabbt avslut dessutom en bonus.
    Vi håller kontakten fram till tillträde. / Mikael H

Scheelevägen 27, 223 70 Lund