Alla kategorier Mäklare Skåne Lund Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Lund

Svensk Fastighetsförmedling Lund

Scheelevägen 27, 223 70 Lund — Visa karta

Mäklare med koll på läget. Vi kan Lund!

Vill du köpa eller sälja bostad i Lund, Lomma och Kävlinge? Våra kunniga fastighetsmäklare kan sina områden i detalj. Vi vet var närmsta skola finns, hur den enklaste vägen till jobbet ser ut och var de bästa restaurangerna ligger. Vi har koll på hela processen, från vilken typ av bostad köparna letar efter till värdering och försäljning. Vänd dig till mäklare som har koll på läget för att få ut det mesta av din bostadsaffär.

En trygg affär och bäst betalt!
Säljarna vi träffar efterfrågar oftast två saker: För det första vill de göra en trygg affär. För det andra vill de ha bäst betalt för sin bostad. Precis det kan vi på Svensk Fastighetsförmedling i Lund hjälpa till med.

Funderar du också på att sälja din bostad? Då vill vi gärna komma hem och berätta hur vi tillsammans hittar den bästa lösningen för dig att göra affären trygg och se till att du får bäst betalt.

Alla våra spekulanter erbjuds före visning ett lånelöfte från SEB med väldigt bra räntor. Vi jobbar aktivt med Svensk Fastighetsförmedlings populära tjänster Läge+ och Varudeklarerat. Får vi komma hem till dig berättar vi gärna hur dessa tjänster kan hjälpa dig att göra en trygg affär och få bäst betalt för just din bostad.

Du kommer till en väldigt lokal mäklare! Vi säljer enbart i Lunds, Lomma och Kävlinge kommuner och vi säljer uteslutande villor, radhus och bostadsrätter.

Hjärtligt välkommen att höra av dig!

PS! Vi finns på elfte våningen i Ideon Gateway.
Mån: 10:00-16:30
Tis-Tor: 08:30-16:30
Fre: 08:30-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 172 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Lund

• 2019-09-14

Sara D skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vi köpte en trea i Kävlinge, och hela processen gick väldigt snabbt och smidigt. Vi hörde av oss till mäklaren på en måndag, och skrev kontrakt på fredagen samma vecka.
    Vi fick en privat förhandsvisning bara några dagar efter första samtalet, vilket uppskattades mycket. Det fanns en kontinuerlig kommunikation mellan oss och mäklaren vilket gav oss insyn i hela köpet.

Som förstagångsköpare var det skönt att få en bra mäklare som gav raka direktiv och gav oss goda råd. Betyget 5 av 5 möjliga är ett rättvist betyg! Läs mer
  • 2019-09-12

Olle N skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Sålde en bostadsrätt med hjälp av Charlott. Fick höra talas om henne från släktingar som också använt henne och som varit mer än nöjda.

Efter att själv ha gått igenom en försäljningsprocess kan jag bara instämma i jubelkören. Trevligare och proffsigare mäklare får man leta efter. Allt från regelbunden kontakt, vägledning genom processen och själva försäljningen har gått hur bra som helst!

Skulle helt klart höra av mig till henne igen om jag skulle behöva sälja ännu en bostad! Läs mer
  • 2019-09-02

Nina N skrev om Andreas Holmberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Mycket bra service i samband med lägenhetsköp har gett oss stort förtroende för Andreas som mäklare. Läs mer
    2019-09-02 Andreas H svarar Nina N
    Hej Nina,
    Vad kul att höra och tack för er fina rekommendation! Det glädjer mig att ni känner er nöjda och trygga med köpet.
    Hälsa alla så ses vi inom snar framtid!

• 2019-08-28

Ulf M skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Sofia har hjälpt oss att sälja vår villa. Hon har från första dagen mött oss med respekt och ödmjukhet. Hennes engagemang och kompetens har verkligen hjälpt och stöttat oss genom hela försäljningsprocessen. Högsta betyg får hon av oss! Läs mer
    2019-09-02 Sofia M svarar Ulf M
    Hej Ulf!

Högsta betyg, stort tack! Vi hade vår första stora visning på söndagen där anmälan krävdes och dagen efter var er villa såld till ett fantastiskt slutpris. Det glädjer mig att höra att ni är nöjda med vårt samarbete.
    Ha en härlig höst så ses vi på tillträdet!

• 2019-08-20

Christoffer R skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vi kom i kontakt med Sofia när vi skulle sälja vår tomt och hade höga förväntningar på återkoppling, kompetens, förtroende och affärsmässighet. Sofia har levererat långt över våra högt ställda förväntningar på samtliga punkter. Hon är kompetent, professionell och väldigt sympatisk. Kort och gott kan vi ge våra varmaste rekommendationer att anlita henne! Läs mer
    2019-08-28 Sofia M svarar Christoffer R
    Hej Christoffer!

Vilken fin Reco ni er! Jag tackar ödmjukast! Det har varit otroligt roligt att få hjälpa er och det glädjer mig att ni nöjda både med försäljningsprocessen samt slutpriset. Tack för ett bra samarbete och hälsa hem.

Vi ses på tillträdet!

//Mvh Sofia Munther
  • 2019-08-13

Morteza M skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    My wife and I have had the experiences of both buying and selling properties with Mikael as broker. He was always very patient in answering our questions either as a buyer or seller. We are really satisfied with his work, and we find him a professional in this job. Läs mer
    2019-08-14 Mikael H svarar Morteza M
    Thanks a lot for a nice recommendation. It´s been a pleasure helping you find a property and selling your apartment at Gunnesbo. Wish you good luck with building your new house! // Yours sincerely, Mikael
  • 2019-07-31

Emilia T skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Sofia var lyhörd och tydlig. Mycket professionell och trevlig. Snabb på att återkoppla om man hade frågor. Läs mer
    2019-08-01 Sofia M svarar Emilia T
    Hej Emilia!

Tack för din fina Reco, det glädjer mig att ni är nöjda över processen och slutresultatet. Ha en fortsatt skön sommar!
  • 2019-07-29

Elin T skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Sålde dödsbo. Mycket nöjd över hjälpen och kunskapen. Det kan ju bli lite rörigt med flera säljare.
    tycker det har gått smidigt och är nöjd med resultatet. Läs mer
    2019-07-31 Sofia M svarar Elin T
    Hej Elin!
    Tack så mycket för dina ord och vårt samarbete! Jag önskar dig en fortsatt fin sommar.
    // Sofia Munther
  • 2019-07-26

Anna L skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Hjälpte min mamma att köpa ett bostadsrättsradhus. Vi fick fint, snabbt och proffsigt bemötande genom hela processen. Läs mer
    2019-07-26 Sofia M svarar Anna L
    Hej Anna!
    Tack för din Reco! Det glädjer mig att höra att ni är nöjda med processen. Ha en skön sommar så hörs vi av när tillträde närmar sig!
  • 2019-07-01

Per-åke F skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Jag ville sälja mitt ganska udda, unika hus och förväntade mig att det kunde ta tid att hitta rätt köpare, Tog kontakt med Mikael i tidigt skede och han gav ett bra intryck, rak och entusiastisk. Vi valde att sälja varudeklarerat, besiktigat och med försäkring. Tillsammans med en mycket duktig fotograf tog Mikael fram en fantastiskt fin objektsbeskrivning. En första publicering "på Ingång" gav gott gensvar som sköt ordentlig fart via sociala medier. Det kom snabbt in många intressenter som ville komma på visning. Efter några veckor utan tillräckligt bra bud kom vi överens om publicering på Hemnet. Det kom igen snabbt in många intressenter som efter ett par visningar på kort tid ledde fram till ett bud på rätt nivå som blev affär. Tack Mikael för gott arbete. Uppskattar ditt raka och ganska tydliga sätt att kommunicera men främst att du och ditt team så snabbt lyckades fånga in "rätt" intressenter och navigera fram till affär. Läs mer
    2019-07-01 Mikael H svarar Per-åke F
    Bra beskrivning av försäljningen från start till mål. Med rätt upplägg och raka tydliga besked brukar slutresultatet bli jättebra. Jag tackar för mkt gott samarbete, alltid raka, snabba svar även från din sida. Önskar all lycka med flytten ner till Portugal! Bättre väder där, men blir svårt att hitta bostad med lika fint bilgarage som ditt gamla elverk:) Glad sommar! / Mikael H

Catrin H skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Han var kunnig och engagerad och vi var nöjda med hans insats! Läs mer
    2019-07-01 Mikael H svarar Catrin H
    Tack för fin Reco! Kunnig tar jag som ett gott betyg:) Vi håller kontakt, ha en fin sommar så länge! / Mikael H
  • 2019-06-24

Daniel H skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Professionell och väldigt snabb återkoppling.
    Väldigt bra på att hitta spekulanter som kom och tittade på lägenheten vilket resulterade i stort intresse vid budgivningen.

Mycket nöjd. Läs mer
    2019-06-25 Svensk Fastighetsförmedling Lund svarar Daniel H
    Hej Daniel! Vilken fin Reco jag fick av dig, tack så hjärtligt! Ha en fantastisk sommar så ses vi på tillträdet. / Charlott S
  • 2019-06-24

Jan Tomas S skrev om Josefine Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Otroligt nöjd med det kunnandet och bemötandet. Ger försäljningen det där lilla extra i form av bra tips. Läs mer
    2019-06-25 Josefine K svarar Jan Tomas S
    Tack för dina varma ord Tomas! Jag hoppas att ni och hundarna kommer trivas bra i Malmö. Vi ses på tillträdesdagen!
  • 2019-06-22

Tania H skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Bra och rak kommunikation och hjälp vid svåra beslut. Läs mer
    2019-06-23 Mikael H svarar Tania H
    Tack för gott samarbete. Svåra beslut tillhör processen ibland, då underlättar raka tydliga besked! Vi håller kontakten under avsyckningsprocessen. Trevlig sommar tills dess! / Mikael
  • 2019-06-16

Stefan R skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Sålt udda villa fastighet I Kävlinge
    Fick ett mycket trevligt och proffsigt bemötande av mäklaren Mikael Haraldsson.
    Förväntningarna var att få en fastighet såld som en tidigare mäklare inte lyckats med.
    Proffsigt och bra affärsbemötande samt en trevlig person. Läs mer
    2019-06-17 Mikael H svarar Stefan R
    Tack för fin Reco, Stefan! Alltid viktigt att agera proffsigt och med ett affärsmässigt tänk kring försäljningen. Extra viktigt när kundgruppen är smal (det är den alltid när det är "udda" fastigheter.. - sen kan man diskutera hur udda det är att ha en kombination äldre stenvilla/gammal kvarn/massa ekonomiytor...) och kunden haft mindre goda erfarenheter av tidigare mäklarkontakter. Tackar för gott samarbete, Stefan, uppskattar rak kommunikation och alla kort på bordet från första mötet. Hälsa familjen så gott, nu lägger vi fokus på att hitta nästa boende för er. Går på några veckors semester efter midsommar, men kontoret är fortsatt bemannat hela sommaren och vi håller fortsatt kontakt! Glad sommar så länge:) / Mikael H
  • 2019-06-05

David S skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Jag fick den allra bästa hjälpen av Mickael och hans medhjälpare Erica. Objektet var en tomt i S Sandby som skulle säljas pga ändrade planer i familjen.

Jag kan rekommendera dem. Läs mer
    2019-06-11 Mikael H svarar David S
    Tack! Gick ju jättebra att göra affären på distans. Vet att även köparna är jättenöjda med tomten och ser fram emot att bygga nytt och flytta till Sandby. Ha en skön sommar hälsar vi nere från Lund! / Mikael och Erica
  • Per Emil S

2019-06-03

Per Emil S skrev om Andreas Holmberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Jag och min fru har sålt en sekelskifteslägenhet i centrala Lund.

Vi har från första början känt oss trygga med vår mäklare, Andreas Holmberg. Både beroende på hur vi blivit bemötta och hur tydligt det har varit hur processen skulle gå till.

Andreas har tagit stor hänsyn till våra behov och samtidigt sett till att fotograferingar och visningar och budgivning har gått så bra som möjligt.

Vi har känt att han har tagit ett stort personligt ansvar för arbetet och det är vi väldigt tacksamma för.

För att sammanfatta, så är vi väldigt nöjda med Andreas som har överträffat våra förväntningar. Läs mer
    2019-06-03 Andreas H svarar Per Emil S
    Tackar ödmjukast för er fina reco, Per Emil och Myra!
    Jag är också väldigt nöjd med hela försäljningsprocessen och jag får tacka er för ett fint samarbete.

Önskar er en fantastisk kommande semester, vi håller kontakten!

Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Per Emil S gillar detta
  • Bengt E

2019-05-25

Bengt E skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Mikael Haraldsson var vår mäklare när vi sålde vår villa i Södra Sandby. Han var tydlig med att han trodde på en metodik där det ingick en besiktning av Anticimex vilket vi accepterade.
    Denna besiktning är ju till gagn för både säljare och köpare och medförde att vi rättade till saker som kunde uppfattas som negativt av eventuella köpare.
    Han gav oss goda råd om vad som var viktigt inför en visning.
    En förhandsvisning gjordes för att få en uppfattning om intresse och lämpligt utgångspris.
    Efter annonsering med pris gjordes ett antal visningar men det fanns bara en budgivare med ett bud som låg under utgångspriset. Vi trodde att en annonsering på Hemnet skulle få fart på budgivningen och Mikael visade prov på lyhördhet då han annonserade där trots att han egentligen skulle ha väntat med detta till en senare tidpunkt.
    När det dök upp fler budgivare visade det sig att de flesta hade varit där på förhandsvisningen.
    Buden började trilla in och nivån på buden höjdes till en nivå som vi upplevde som mycket positivt.
    Nu satte Mikael press på budgivarna genom att ange en fredag som den dag som kontraktet skulle skrivas.
    Till slut var det bara två budgivare kvar och det är möjligt att den ena budgivaren inte fick tillräckligt med tid på sig för att bestämma om de ville fortsätta budgivningen.
    Vi var dock nöjda med slutbudet och vi skrev kontakt på fredagskvällen.

Vi upplevde Mikael som en mycket duglig mäklare som kommunicerade bra med oss och som fick till stånd en affär där både säljare och troligen också köpare var nöjda med resultatet. Läs mer
    2019-05-29 Mikael H svarar Bengt E
    Stort tack för fina ord! Beskriver på ett klargörande sätt hur processen kan se ut från start till mål. Förberedelser via Läge+ och Varudeklarerat och sen agera utifrån säljarens önskemål. Varit ett nöje att samarbeta, önskar all lycka med husköpet i Portugal! / Mikael H
  • 2019-05-25

Sofia F skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Jag har sålt en tvåa i Lund. Sofia var väldigt proffsig under hela försäljningen. Hon var positiv men också realistisk så att man förstod vad man kunde förvänta sig av försäljningen. Det kändes väldigt tryggt att ha henne som planerade och ledde allting. Hon gav väldigt bra tips på blad man behövde göra för att få till en bättre försäljning och vad som var onödigt arbete. Hon jobbade riktigt hårt och i slutändan blev det en smidig försäljning med bra pris trots att marknaden en trög marknad överlag. Läs mer
    2019-05-28 Sofia M svarar Sofia F
    Sofia! Tack för dina fina ord och Reco. Det har varit fantastisk roligt att få hjälpa dig och ett väldigt bra samarbete. Det är alltid lika roligt när alla tre parter är nöjda!

Ha en skön sommar så ses vi på tillträdet!

• 2019-05-19

Anna S skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Försäljning av bostadsrätt.
    Sofia har från första kontakt till kontrakt varit oerhört proffsig, kunnig, serviceminded, lyhörd och vänlig. Ett fullblodsproffs helt enkelt. Fullständigt lysande! Läs mer
    2019-05-28 Sofia M svarar Anna S
    Anna! Vi fotograferade på onsdagen och två dygn senare var den såld till helt rätt köpare från vårt kundregister, innan den ens hann marknadsföras på Läge+, sociala medier eller Hemnet. Tack för ett fint och roligt samarbete samt din varma Reco.
    Ha en fantastisk sommar!

Vi höras av!

//Mvh Sofia Munther
  • Amanda G

2019-05-13

Amanda G skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Trevlig mäklare, noga med att framföra viktig information. Mån om både köpare och säljare. Läs mer
    2019-05-17 Sofia M svarar Amanda G
    Tack Amanda för ditt omdöme! Jag hoppas du ska trivas i ditt nya boende, tveka inte att höra av dig om du har några funderingar.
    Vi ses på tillträdet!

• 2019-04-27

Mattias S skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Försäljningen blev bra med en liten bit över begärt pris. Proffsig, kunnig, förtroendeingivande.
    Inför försäljningen blev vi lovade hjälp med att deklarera husförsäljningen där reavinst etc ska deklareras, något vi tycker är lite klurigt. Efter försäljningen (när det var dags att deklarera) skickade vi flera mail där vi efterfrågade denna utlovade hjälp, men fick inte ens svar. Därav en 3:a istället för en 5:a. Läs mer
    2019-05-02 Charlott S svarar Mattias S
    Hej Mattias! Tack för din feedback! Den uppskattas! Jag har sökt dig för ett samtal och beklagar att ni känner er bortglömda. Självklart önskar jag hjälpa er, så att er försäljning blir fullständig. Tveka inte att ringa mig så hittar vi en lösning. Med vänlig hälsning Charlott
  • 2019-04-23

Åke W skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Jag är väldigt glad att Sofia Munther var vår mäklare vid husförsäljningen. Hon är trevlig och väldigt lätt att samarbeta med. Sofia styrde oss med en vänlig men bestämd) hand genom alla möjliga besiktningar och sammanfattade sedan det hela med ett ytterst professionellt prospekt till spekulanter.
    Jag uppfattar Sofia som en ytterst målmedveten mäklare. Hon vet vart hon vill nå. Detta paras med en utomordentlig ordning och reda så att underlag osv är ytterst väl förberedda när det är dags för en avslutande diskussion eller underskrift. Allt marknadsföringsmaterial (fotografering och prospekt mm) blir högklassigt och professionell utfört. Lite skämtsamt skulle man kunna uttrycka det så att man när man ser det får man lust att sälla sig till spekulanternas skara *smile* VI upplever också att Sofia ä kunnig som mäklare och besvarar våra frågor klart entydigt och koncist Läs mer
    2019-04-29 Sofia M svarar Åke W
    Tack Åke för din fina Reco och de varma orden! Det glädjer mig att höra att du uppskattar mitt arbetssätt med varudeklaration, vardagsrumspresentation och är väldigt nöjd med din husförsäljning, det är det allra viktigaste. Vi ses på tillträdet!
  • Erik G

2019-04-16

Erik G skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    * Såld bostadsrätt till utgångspris.
    * Bra dialog med mäklaren och tydliga besked.
    * Förvänta oss ett lägre slut pris när vi gick in projektet men fick det som mäklaren värdera det till.
    * En bra upplevelse med ett bra resultat. Läs mer
    2019-04-16 Charlott S svarar Erik G
    Hej Erik!
    Jag är tacksam för att din/er upplevelse blev som förväntat eller t.o.m bättre!
    Det blir alltid bra när man har ett bra samarbete!
    Ser fram emot att ses igen!
  • 2019-04-16

Stefan L skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Jag är mycket nöjd med bemötandet då vi köpte en villa i Löddeköpinge. Läs mer
    2019-04-16 Charlott S svarar Stefan L
    Hej Stefan!
    Tack för ditt omdöme och för att du tog dig tid att tycka!
    Tveka inte att höra av dig om ni har funderingar.
    Jag ser fram emot att se er igen på tillträdet!

Önskar en fin Påskhelg!
  • 2019-04-15

Erica J skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vi har sålt vårt hus via läge +
    En snabb och smidig affär.
    Mikael har varit snabb och flexibel och anpassat sig efter våra önskemål. Bra och trevligt bemötande.
    Vi hade lite lägre förväntningar då vi haft en mäklare innan detta tillfället från en annan firma som inte alls gav oss de vi förväntade oss. Men Mikael gjorde oss imponerande med tät kontakt så vi är väldigt nöjda. Läs mer
    2019-04-16 Mikael H svarar Erica J
    Tack för goda vitsord! Läge+ kan vara både snabbt och smidigt. Extra kul att lyckas när vi vet om att ni haft sämre erfarenheter av mäklare sedan tidigare. Snabba svar och tät kontakt brukar underlätta när beslut ska tas. Vi hörs av! / Mikael
  • Johanna B

2019-04-13

Johanna B skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Köpte Väpplingevägen 17B av Sofia, trotts resa till Japan och en märklig process så lyckades köpet tillslut gå igenom. Sofia har sköt det mycket bra och var en supertrevlig mäklare som verkligen engagerar sig personligt både för köpare och säljare. Öppen och ärlig genom hela processen och svarade snabbt på alla eventuella frågor man kunde tänkas ha. Hade inte så mycket förväntningar när jag först tittade på huset men eftersom vi fick privata visningar där vi kunde ta oss tid till huset och eventuella frågor så kändes huset som helt rätt för oss och Sofia var en viktig länk i detta. Läs mer
    2019-04-18 Sofia M svarar Johanna B
    Hej Johanna!
    Stort tack för dina fina ord, de värmer. Det glädjer mig att ni är nöjda köpare och tveka inte att höra av dig om ni har funderingar. Ha nu en fortsatt fantastisk resa så ses vi på tillträdet!

• Johannes K

2019-04-11

Johannes K skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vi har köpt en bostadsrätt i Lund, för vilken Charlott var mäklare. Charlott gav sannerligen ett mycket professionellt bemötande. Hon hade en bra presentation av lägenheten vid visningstillfället, och var väldigt tålmodig och tillmötesgående efter visningen, där vi inväntade ett bankbyte.

Mina förväntningar på en mäklare är tämligen höga. Jag uppskattar bland annat professionalism, tydliga förklaringar, och ödmjukhet. Charlott levde upp till alltsammans.

Jag vill tillägga att Charlott efter avtalsskrivning var snabb med att skicka kontrakt till vår bankkvinna och återkoppla till oss. Något som skapar trygghet i köpet, tillit till mäklaren och firman hon representerar, och förhindrar eventuell stress.

Jag vill varmt rekommendera Charlott! Läs mer
    2019-04-11 Charlott S svarar Johannes K
    Hej Johannes!

Stort tack för dina ord!
    Jag är glad att ha kunnat hjälpa er att bli ägare av ert nya hem och hoppas verkligen att vi ska leva upp till era förväntningar även i framtiden.
    Det peppar mig till att vara ännu bättre i nästa möte!

Hade det funnits en reco för köpare hade jag skickat en femma tillbaka!

Vi ses igen på tillträdet!
  • 2019-04-10

Emma L skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vi köpte vårt drömboende och vi är ytterst tacksamma för det. Vi har aldrig köpt en bostad tidigare och kanske är det så att jag hade andra förväntningar än vad som är rimligt att ha på en mäklarbyrå. Mina förväntningar var att mäklaren är en mellanhand mellan köpare och säljare och att en mäklarbyrå finns för stöd på båda sidor.

Vi fick en förhandsvisning då vi förhandlat fram ett pris med ägarna via mäklaren ett par hundratusen över utropspriset- samma pris förhandlades fram tre gånger totalt, så vi var mycket osäkra på köpet. Trots att det var vårt drömboende så höll vi på att backa ur köpet på grund av att samma pris "accepterades" så många gånger - men sedan drogs accepten tillbaks, för att sedan fastställas igen. Vi var osäkra på vad som var sant eller falskt. MIn make fick ett samtal efter första accepten eftersom mäklaren inte visste om att vi var gifta för att höra om han ville lägga ett högre bud. Det var extremt förvirrande.

Dagen innan påskrift visste vi inte om vi skulle få skriva på, eller om det ens fanns en accept trots allt. Omöjligt att få tag på mäklaren. Försökt många gånger på sms, mail och telefon, utan framgång. Vi sa till oss själva att om vi inte hört något före klockan åtta på kvällen så drar vi oss ur. Det var vårt drömboende, men det är för mycket pengar att lägga om det inte finns någon trovärdighet i köpet. Klockan halv åtta kvällen fick vi besked om att vi skulle infinna oss för påskrift nästkommande dag kl 9 på morgonen - detta via ett sms. Vi hade en diskussion om vi skulle genomföra det, eftersom det inte fanns tilltro till byrån från vår sida - var detta på riktigt nu? Eftersom det var vår drömbostad så genomförde vi köpet. Fast jag har skrivit på finns en osäkerhet hos mig om vi faktiskt har köpt huset. Det var en extremt förvirrande upplevelse för mig och min make.

Efter köpet så ville vår bank få kontraktet. Jag försökte nå mäklaren under några timmar på dagen - mailade, smsade och ringde. mäklaren skrev i ett mail på eftermiddagen att det skickar kontraktet och objektsbeskrivningen direkt till banken och att allting är löst. Några vekckor senare får jag ett samtal från banken om att det inte är inskickat och att det behövs för att vi ska kunna lägga upp lånet. Vilket väcker ytterligare en osäkerhet på om köpet är genomfört. Det står inget på Booli eller hemnet om slutpriset så som det gör på hus som sålt efter "vårt", så det finns en rädsla hos mig att detta inte gått rätt till. Är allting inskickat? Är saker gjorda? Jag hoppas att vi inte är bostadslösa om en och en halv månad för att saker blivit felbehandlade. Nu tror jag inte det, men en liten del av mig vågar inte hoppas på att vårt köp är genomfört förrän vi får våra nycklar till vår nya bostad.

Som sagt så har jag aldrig köpt en bostad tidigare och det är möjligt att detta är en vanlig gång vid husköp och att jag bara är dåligt insatt, men min känsla har varit stor osäkerhet och liten trovärdighet både under och efter köpet. Läs mer
    2019-04-10 Charlott S svarar Emma L
    Hej Emma!

Efter vårt samtal hoppas jag att era frågetecken har rätats ut och att vi har en bra kontakt i framtiden. Vårt mål är att genomföra en trygg affär för både köpare och säljare och önskar minimera alla överraskningar. Ni är varmt välkomna att ventilera eventuell oro med oss och vi vill bemöta er på bästa sätt.

Ser fram emot att träffas på tillträdet! // Charlott Stockenberg
  • 2019-03-29

Marcus G skrev om Josefine Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Köpt en villa i löddeköpinge. Mäklare var Josefine Karlsson och jag upplevde henne som mycket tillmötesgående och hjälpsam och kan mycket väl tänka mig att använda mig av Josefine vid en framtida försäljning... Läs mer
    2019-04-12 Josefine K svarar Marcus G
    Tack för dina varma ord Marcus. Jag hoppas och tror att du och barnen kommer att trivas bra i huset! Vi ses på tillträdet längre fram.//Josefine
    Josefine K gillar detta
  • 2019-03-27

Andrea R skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vi köpte en fantastisk villa på två plan på Malvavägen i Dalby.
    Vår mäklare visade prov på stor finess i de snabba beslut som kom att fattas från oss som köpare. Hon har elegant kunnat möta våra behov utan att för den delen göra avkall på sitt uppdrag gentemot säljaren. Vi är glada och nöjda över att ha fått en sådan kompetent mäklare att förvalta vårt drömboende. Läs mer
    2019-04-10 Charlott S svarar Andrea R
    Hej Andrea. Jag är så tacksam för den fina Recon, det värmer. Jag önskar er stort lycka till i er nya bostad och är övertygad om att ni kommer att trivas utmärkt! / Charlott
  • 2019-03-25

Linnea F skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vi köpte en villa och är mycket nöjda med kontakten med mäklaren. Bra återkoppling på frågor. Seriöst och bra skött i alla kontakter. Läs mer
    2019-04-16 Mikael H svarar Linnea F
    Roligt att ni uppfattat oss som seriösa och ger bra återkoppling. Vi vet om att många uppskattar våra vardagspresentationer och att vi alltid har färdiga Varudeklarerat-protokoll med redan på visningarna. Underlättar för alla parter, enklare att svara på frågor då:)

Lycka till med tillökning! Vi hörs efter sommaren när allt förhoppningsvis lugnat ner sig. / Mikael
  • 2019-03-24

Henrik L skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Sålt hus.
    Positiv bild av mäklaren - proffesionellt bemötande.
    Kunnig, positiv och rekommenderas starkt!
    Många tummar upp Läs mer
    2019-04-16 Mikael H svarar Henrik L
    Tack för fina ord:) Bästa rekommendationerna kommer från tidigare kunder! Vi håller kontakten, hoppas ni hittar nytt hus så snart som möjligt. / Mikael H
  • 2019-03-24

Marie S skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vi är nöjda med dialogen och återkoppling från mäklaren. Läs mer
    2019-04-16 Mikael H svarar Marie S
    Tack själva för god dialog hela vägen från start till mål! Håller tummarna att ni hittar ert nya hus så snart som möjligt. VI håller kontakten! / Mikael
  • 2019-03-19

Ida J skrev om Andreas Holmberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vi har köpt villa. Mycket trevligt och hjälpsamt bemötande, vi kände oss lyssnade på och stöttade av dig i processen! Tack! Vi har ingen större erfarenhet av mäklarkontakter sedan tidigare och vår förstaupplevelse är positiv! Läs mer
    2019-03-20 Andreas H svarar Ida J
    Hej Ida!
    Tack för din fina reco. Det glädjer mig att höra att ni känner er trygga i processen, det är det allra viktigaste! Jag är säker på att ni kommer stortrivas i ert nya boende. Hälsa Per Ola, vi hörs av längre fram.

• 2019-03-11

Ingela K skrev om Josefine Karlsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Sålt ett bostadsrättsradhus. Mäklaren bemötte oss mycket korrekt och på ett proffsigt sätt. Våra förväntningar har verkligen uppfyllts. Och vi ser fram emot vårt nya boende. Läs mer
    2019-03-12 Svensk Fastighetsförmedling Lund svarar Ingela K
    Hej Ingela. Vad glad jag blir över ert fina Reco. Tack för ett fint samarbete och lycka till i nya bostaden! /Josefine
  • 2019-03-11

Harald E skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Mäklaren har sålt min fasters lägenhet och varit grundlig, seriös, tydlig, ansvarstagande och tänkt på alla parter. Hon har haft ett tydligt engagemang som sträckt sig längre än att bara snabbt få ut så mycket som möjligt i pengar. Jag tycker att hon är väldigt pålitlig och seriös och grundlig. Läs mer
    2019-03-14 Sofia M svarar Harald E
    Vilka fina ord! Stort tack, de värmer verkligen och uppskattas mycket. Jag tackar dig för det bra samarbete vi har haft och hoppas att vi får möjlighet att ses igen.

Sofia Munther
  • Anette H

2019-03-08

Anette H skrev om Sofia Munther en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    I mitt sökande efter ny bostad var jag på flera visningar. Sofia var den mäklare som förmedlade min nya bostad. Sofia är lyhörd och proffesionell, jag tycker hon mycket väl förmedlade och balanserade kommunikationen i förhandlingen, jag fick förtroende för Sofia och är mycket nöjd med affären. Läs mer
    2019-03-14 Sofia M svarar Anette H
    Stort tack Anette för de fina orden. Så bra allt blev! Det gäller att vara kreativ.
    Jag önskar dig en fantastisk tid i din nya bostad. Vi ses snart igen på tillträdet.

Ha det fint tills dess,

Sofia Munther
  • 2019-02-18

Ann-Christine J skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vi fick hjälp med att sälja vår bostad och upplevde att mäklaren hjälpte och stöttade oss till 100%. Läs mer
    2019-02-19 Svensk Fastighetsförmedling Lund svarar Ann-Christine J
    Stort tack för bra samarbete! Ser fram emot att träffa er igen på tillträdet. /Charlott S
  • 2019-02-17

Henrik C skrev om Mikael Haraldsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Trevlig och trovärdig. Lätt att få kontakt. Läs mer
    2019-02-18 Mikael H svarar Henrik C
    Tack själv för mycket gott samarbete från start till mål! Alltid roligt att få vara med i hela processen, från husköpet i Sandby till försäljningen på Östra Torn. Vi håller kontakten! / Mikael
  • 2019-02-11

Susann N skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Vi har både köpt och sålt bostadsrätt via Charlott Stockenberg som har skött båda affärerna på ett engagerat och proffsigt sätt. Vi rekommenderar verkligen att anlita Charlott när ni skall handla med en bostad!
    Med vänlig hälsning Läs mer
    2019-02-12 Svensk Fastighetsförmedling Lund svarar Susann N
    Hej Susann! Tack för dina ord. Så glad jag blir att ni är nöjda. Jag hoppas att vi får möjlighet att ses igen. / Charlott S
  • 2019-02-09

Angelika L skrev om Andreas Holmberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Fantastisk! Man känner sig superbekväm och lyssnad till. Läs mer
    2019-02-11 Andreas H svarar Angelika L
    Hej Angelika,

Vad skönt att allt känns bra! Jag önskar dig lycka till med det nya boendet och även med egen försäljning. Vi hörs av längre fram.

• 2019-02-09

Rouzbeh P skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Klar och redig! Gav tydlig information från första början och jobbade hårt för att få lägenheten såld. Lyckades! Läs mer
    2019-02-12 Svensk Fastighetsförmedling Lund svarar Rouzbeh P
    Hej Rouzbeh! Det glädjer mig att du är nöjd med försäljningen och tackar för ett fint teamwork. / Charlott S
  • 2019-02-08

Ragnhild N skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Kunnig!
    Bra känsla för hur man gör objektet attraktivt!
    Bra strategisk förmöga! Läs mer
    2019-02-12 Svensk Fastighetsförmedling Lund svarar Ragnhild N
    Tack för en fin Reco och för ett bra samarbete. Vi ses igen i mars! / Charlott S
  • 2019-02-08

Heléne M skrev om Andreas Holmberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Andreas Holmberg hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt på gamla sockerbruksområdet i centrala Lund. Han har skött allt mycket professionellt. Han var punktlig, engagerad och återkopplade, så vi visste var vi befann oss i försäljningsprocessen. Vi tackar för ett gott samarbete och teamwork. Kan varmt rekommendera Andreas Holmberg Läs mer
    2019-02-08 Andreas H svarar Heléne M
    Hej Heléne!

Tack för din fina rekommendation. Som du själv säger, teamwork makes dreamwork, utan din och Henriks hjälp hade det varit betydligt svårare att ni dit som vi gjorde. Jag tackar för gott samarbete och ser fram emot när vi ses om några månader.
    Allt gott tills dess!

• 2019-02-05

Jing T skrev om Andreas Holmberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    It was a great experience to work with our broker. He is professional and gives us accurate information. Läs mer
    2019-02-06 Andreas H svarar Jing T
    Hi Jing!
    Thank you for your kindly words. Im sure you will enjoy you new home. See you in a couple of months. Until then, take care!

Best regards
  • Monica S

2019-01-29

Monica S skrev om Andreas Holmberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Lägenhetsköp Fredsgatan i Lund.
    Vi är supernöjda med Andreas på svensk fastihetsförmedling. Punktlig, lyhörd och hjälpsam på alla vis - rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-01-29 Andreas H svarar Monica S
    Hej Monica,
    Tack för dina fina ord! Jag hoppas att renoveringen av lägenheten går/har gått bra.
    Hälsa övriga familjen så gott!

• 2019-01-15

Gunilla B skrev om Andreas Holmberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Har sålt en lägenhet i Lund med hjälp av Andreas Holmberg, Svensk Fastighetsförmedling. Uppdraget har skötts mycket professionellt. Läs mer
    2019-01-16 Svensk Fastighetsförmedling Lund svarar Gunilla B
    Hej Gunilla, stort tack för din fina reco!
    Tack även för ett gott samabete, hälsa Andreas och de andra så gott!

• 2018-12-27

Maria T skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Har sålt en bostadsrätt i Bjärred Läs mer
    2019-01-08 Charlott S svarar Maria T
    Hej Maria! Tack för att du tog dig tid att ge mig en besömning på Reco.
    Jag samarbetar gärna med dig igen! Hälsningar Charlott
  • 2018-12-22

Ylva M skrev om Charlott Stockenberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Lund
    Jag har sålt en bostadsrätt, 2 rok.

Mäklaren var väldigt trevlig och engagerad och jag kände verkligen att jag fick bolla idéer, ställa frågor och kunde lita på hennes omdöme.
    Allt ifrån styling till vad som behöver fixas till (eller också inte fixas till) innan lägenheten skulle säljas har jag fått hjälp med.
    Allt som allt en engagerad, glad och energifylld mäklare som jag rekommenderar varmt. Läs mer
    2019-01-08 Charlott S svarar Ylva M
    Tack Ylva! Det värmer att din upplevelse av vårt samarbete är så postitiv precis som min!
    Jag ser fram emot framtida samarbeten! Hälsningar Charlott

Scheelevägen 27, 223 70 Lund