Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna

Funderar ni på att förändra ert boende i Sollentuna? Eller kanske flytta hit? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden i Sollentuna, vet vad köparna vill ha och hur prisläget ser ut. Vår BoButik ligger längs Sollentunavägen, strax söder om Sollentuna Centrum och hit är du alltid välkommen när du har frågor eller funderingar rörande ditt boende.

Vi kan stå till tjänst med allt från värdering till försäljning, via fotografering visning. Med marknadsföringstjänster som 3D-visning och vårt rikstäckande spekulantregister har du och din bostad goda chanser att hitta rätt köpare. För dig som vill köpa är 3D-visning också smidigt då du kan gå på visning närhelst det passar dig, direkt från soffan, och vi hjälper självklart gärna till med råd och tips inför din stundande bostadsaffär.

Välkommen!

Läs vad 168 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna 2

2022-08-09 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande, snabb att svara och återkoppla. Fick lägenheten såld till bra pris snabbare än vad jag trodde.
    Hej Malou!

Tusen tack för det fina omdömet! Önskar dig en fortsatt fin sommar så ses vi vid tillträdet :)

2022-08-09 Verifierad kund
    Philip Ivarsson is a vary nice agent with timely communication, also helped me for negotiation.
    Hello Varghese!

Thank you for your review! I'm happy that we could make a good deal for everyone :)

Best regards,
    2022-07-21 Verifierad kund
    Professionellt bemötande och hantering från första visningen till kontraktskrivningen, vi är väldigt nöjda!
    Hej Inger och familj!

Tusen tack för det fina omdömet, det betyder mycket! Trevlig sommar så ses vi på tillträdet :)

2022-07-18 Verifierad kund
    Bemötandet var väldigt trevligt och positivt.
    Själv vågade jag inte hoppas för mycket ,men han var alltid framåt. Man fick förtroendet att det ska gå bra. Och det gjorde det!
    Han har bra förmåga att hantera folk ,så olika som vi kan vara.
    Försäljningen gick snabbt och korrekt.
    Han tog hand om både köparen och säljaren. Tack.
    Hej Regina!
    Tusen tack för de fina orden, det värmer verkligen och jag är så glad att du är nöjd med min prestation! Tack för ett fint samarbete! Önskar dig en fin sommar så ses vi vid tillträdet :)

2022-06-12 Verifierad kund
    Vi blev mycket bra bemötta av Peter. Han uppvisade stort engagemang, driv och var inlyssnande. Han återkopplade och utvärderade frekvent.

Vi är mycket nöjda med hans fantastiska insats!

//Rima och Robert
    Hej Robert! Stort tack för ert fina omdöme, mkt uppskattat. Tack för grymt samarbete och ser fram emot att ses i samband med tillträdet!
    • Häggvik
    2022-06-11 Verifierad kund
    professionellt, korrekt och effektivt i alla delar, jag ar mycket nöjd. Utmärkt - kan verkligen rekommendera Peter
    Hej Jesper! Mycket tacksam för ditt fina omdöme. Stort tack för gott samarbete. Det har i allra högsta grad varit ett internationellt samarbete, med allt vad det innebär:)
    Mvh Peter Andersson Svensk Fastighetsförmedling / Sollentuna
  • Sandra A
    sålde sin lägenhet med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2022-06-10 Verifierad kund
    Min upplevelse har varit kanon sen dag 1. Vi kände direkt att Peter var en engagerad och trevlig mäklare och det höll i sig. Vi har fått löpande information och tips på hur vi ska tänka. Bara positivt!
    Hej Sandra! Tack för ditt fina omdöme, mycket uppskatttat! Lycka till med allt och ser fram emot att ses vid tillträdet!
    Trevlig helg
    2022-06-05 Verifierad kund
    Haft Peter som mäklare, trevlig och energifull, kan absolut rekommendera honom för den som letar ny bostad.
    Stort tack för dina fina ord, mkt uppskattat!
    2022-05-14 Verifierad kund
    Vi har bra kommunikation och mäklaren verkar ha bra koll marknadsmässigt.
    Tack för det fina omdömet
    2022-05-13 Verifierad kund
    Mäklaren var väldigt trevlig och kunnig så allt flöt på väldigt bra
    Stort tack för ditt fina omdöme och goda samarbete. Trevlig helg
    2022-05-12 Verifierad kund
    De har bra service.det är Mycket trevlig upplevelse!
    Che, Che Miaojun!!
    Mvh Peter Andersson Svensk Fastighetsförmedling / Sollentuna
    2022-05-08 Verifierad kund
    Peter har från vårt första möte verkligen lyssnat in våra behov, följt upp och varit tydlig och snabb i sin kommunikation. Vi är väldigt nöjda med Peters insats under den här processen!
    Linn och Micke, Stort tack för det fina berömmet och för ett riktigt bra samarbete. Lycka till med allt Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2022-05-05 Verifierad kund
    Vi blev bemötta av Peter (mäklaren) på ett ypperligt sätt. Peter levde upp till alla våra förväntningar och uppvisade ett stort engagemang och skötte kontakten med oss ypperligt.
    Hej Robert, stort tack för de fina orden och för gott samarbete Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2022-05-04 Verifierad kund
    Trevligt och väldigt informativt bemötande. Regelbunden återkoppling via telefon, vilket gjorde att man aldrig kände sig bortglömd. Lätt att ha och göra med.
    Hej Maria och tack för ditt fina omdöme och trevliga samarbete. Lycka till med allt! Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2022-04-21 Verifierad kund
    Blev väldigt bra bemött av mäklaren och han levde upp till alla förväntningar vi hade.
    Stort tack Sören! Vi ses på beach volley planen😄
    /Peter
    2022-04-20 Verifierad kund
    Väldigt trevlig och professionell. Pedagogisk vid genomgång av överlåtelseavtalet. Bidrog till en bra känsla av objektet.
    Stort tack för ditt fina omdöme. Mycket uppskattat.
    /Peter
  • Monica R
    sålde sitt hus med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2022-04-19 Verifierad kund
    Otroligt proffsig och väldigt trevlig mäklare som var så lätt att jobba med. Mycket nöjda med Peter Andersson som sålde vårt hus till ett riktigt bra pris! Tack 🌸
    Stort tack Monica och hoppas att du med familj har haft en riktigt trevlig påsk.
    Ha det
    • Häggvik
    2022-03-30 Verifierad kund
    Trevlig och duktig Mäklare som hade stort tålamod med oss.
    2022-03-10 Verifierad kund
    Mycket nöjd med den support och engagemang, som mäklaren visat.
    Hej Roland! Stort tack för dina fina ord, mycket uppskattat.
    Ha det bra och lycka till med allt! Vi håller kontakten!
    Hälsningar
  • Monica R
    köpte sitt hus med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2022-03-10 Verifierad kund
    Mycket snabb återkoppling, trevlig och proffsig!
    Hej Monica!
    Än en gång stort tack för ditt betyg, mycket uppskattat!
    Ser fram emot att träffas imorgon!
    Hälsningar
  • sålde en tomt med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2022-03-03 Verifierad kund
    Redan vid första kontakten med Stefan Stjernfeldt kändes allting rätt. Hans snabba återkoppling och ständiga uppdateringar gör att man som kund känner sig trygg. Bara +++++
    Tack Eva. Det var ett rent nöje att hjälpa Er med försäljningen. Med vänlig hälsning, Stefan Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2022-02-17 Verifierad kund
    Min andra affär med Mathias och skulle aldrig välja en annan mäklare, oerhört trevligt bemötande, lugnt och proffesionellt med bra information om processen. Trots alla våra frågor och ändringar åt olika håll så hjälpte Mathias oss klockrent hela vägen, ska ni köpa eller sälja i Sollentunaområdet, hör av er till honom direkt då, bättre hjälp går inte att få!
    Vad glad jag blir att höra detta! Stort tack för det fina omdömet Daniel! Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2022-02-17 Verifierad kund
    Har bara positivt att säga. Vi är så nöjda! +++++++
    Stort tack för de fina orden Sofia! Det glädjer mig att ni är nöjda! Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    • Mörbyskogen
    2021-12-03 Verifierad kund
    Carl gjorde ett bra arbete i samförstånd med oss säljare.
    Ingen hets och med en bra uppfattning om vad marknaden kunde betala.
    Blir det aktuellt kommer vi att anlita Carl i framtiden

Mats Rengbrand
    Tack Mats för de fina orden. Hoppas att ni trivs bra med den nya bostaden och på återhörande nästa gång ni går i säljtankar. /Carl Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2021-11-25 Verifierad kund
    Jag har blivit mycket väl bemött och affären hanterades väldigt bra och proffsigt av vår mäklare. Skönt med en lite äldre mäklare som är i samma ålder som oss.
    Vår mäklaren levde upp till våra förväntningar.

Det enda som jag inte tycker om var svävarvillkoret i Varudeklarerat som gjorde oss lite onödigt oroliga, men det har inget med mäklaren att göra.
    Tack för ert fina omdöme.
    2021-09-27 Verifierad kund
    Great help and open communication.
    Having no experience with brokers in Sweden whatsoever, this was a very pleasant surprise.
    The broker was friendly, calm, answered all of our question rapidly, and was able to provide most important details of the contract in English.
    2021-09-12 Verifierad kund
    Skulle rekommendera Mathias alla dagar i veckan! Allt gick väldigt smidigt när vi skulle sälja. Väldigt trevlig och lätt att kommunicera med.
    • Viby
    2021-07-21 Verifierad kund
    jättebra bemött fick svar på allt man ville fråga om man kunde ringa när man ville och fick svar.eller så ringde han upp .är jätte nöjd med min mäklare kan rekommendera honom till andra.
    2021-07-20 Verifierad kund
    Vi är väldigt nöjda med Sollentunas Svensk Fastighetsförmedling. Vår mäklare Jan Christiansen var kunnig, trygg och förtroendeingivande hela vägen. Det kändes väldigt bra. Sedan att hela försäljningscykeln gick relativt fort blev som grädde på moset. :)
    Tusen tack för det fina omdömet och att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen!
    Hälsningar Jan C.
  • Mattias H
    sålde sitt hus med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    • Gillbo
    2021-07-02 Verifierad kund
    Trygg, lugn och kunnig mäklare som alltid tänkte på kundens bästa.
    • Edsviken
    2021-06-30 Verifierad kund
    Jan Christensen är vår mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna.
    Vi fick från allra första början ett mycket gott intryck av Jan. Han är lugn och erfaren och har alltid tid för besök och frågor. Detta gjorde att vi inte kontaktade någon annan mäklare inför vår villaförsäljning. Nu är villan såld och vi kommer att ha fortsatt kontakt med Jan gällande frågor kring försäljningen.
    Vi kan verkligen rekommendera honom.

Lars och Ingrid Strömberg
    Astervägen 3
    Sollentuna
    • Edsviken
    2021-06-28 Verifierad kund
    Välorganiserad visning. Gott om tid att titta runt. Dessvärre tog det lång tid att få återkoppling på vårt bud och säljarna var veliga.
    2021-06-13 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande!
    Priset och datum för visningarna.
    Det blev en lyckad försäljning.
    En öppenhet för frågor och bra förklaringar och ett stort tålamod!
    Tack för det fina omdömet.
    2021-06-07 Verifierad kund
    Jag sålde min lägenhet i Silverdal via mäklare Mathias Björnfot
    Mina förväntningar överensstämde med det jag fick levererat
    Mathias har lyssnat och visat stort intresse på mina kundens behov .Han har besvarat mina frågor på ett tryggt och bra sätt.Allt för att försäljningen skulle bli så bra som möjligt

Jag kan varmt rekommendera Mathias till mina vänner
    • Helenelund
    2021-06-02 Verifierad kund
    Sålde en villa. Mäklaren var påläst och sa en del bra saker som har med försäljningen att göra. Men mäklaren var för het på gröten när det gäller att sälja fastigheten innan visning. Jag som säljare trodde och tror att en allmän visning hade gett ett högre försäljningspris. Jag lät mig övertalas...
  • XiCheng W
    köpte sin lägenhet med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2021-06-02 Verifierad kund
    The experience is great. The broker is professional.
    Hej!
    Jag har köpt en trea i Sollentuna. Jag fick ett fantastiskt hjälp och mäklaren ”Mathias ” var ödmjuk, lätt att prata med samt hade vi ständig kontakt med varandra och jag fick kontinuerlig uppdatering.
    En fantastisk mäklare med en fin känsla. Jag jätte nöjd med båda servicen och kommunikationen.
    Tack för tålamodet och ödmjukhet.
    Sålt en villa.

Bemött på det absolut bästa sätt man kan tänka sig.

Engagemang, proffsighet, göra det bästa för både oss som säljare och även köparna.
    Alla förväntningar blev med råge uppfyllda.

Den absolut bästa upplevelsen av alla mäklare vi träffat hade vi med Carl. Kan rekommendera Carl och Svensk Fast till alla som vill känna sig trygga i sitt livs affär.
    Tack Danny. Härligt att ni är nöjda med allt. Nu skall vi se till att hitta en riktigt bra ny bostad åt er också. Ha en fin helg.
    Carl
    2021-04-09 Verifierad kund
    Vi sålde vår villa och blev bemött på ett väldigt positivt och professionellt sätt.
    Otroligt kompetent mäklare på alla sätt och vis.
    Mina förväntningar var höga och Calle levde upp till dessa med råge.
    Väldigt smidig process från start till mål. Glada säljare, glada köpare, glad mäklare.
    Rekommenderar varmt Carl Vestersköld.
    Tack Caroline för de varma orden. Roligt att jag kunde bidra till en smidig flyttprocess. Hoppas att du och barnen skall trivas bra i nya lägenheten.
    Carl
    2021-04-08 Verifierad kund
    Sålt ett dödsbo
    Mycket bra
    Förväntningarna blev bättre
    Mycket hjälpsam mäklare. Erfaren och visste hur allt gick till
    Stort tack för omdömet, det uppskattas! / Mvh Jan C. Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2021-03-29 Verifierad kund
    Jag sålde en lägenhet genom sv.fastighetsförm.i Sollentuna.Mäklaren var proffsig och behaglig.Jag kände mig lugn genom hela processen,mäklaren levde upp till mina förväntningar.Jag kan varmt rekommendera denna mäklare.
    Tusen tack för det fina omdömet, Birgitta! Hälsningar Jan Christensen Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    • Helenelund
    2021-03-15 Verifierad kund
    Förväntningarna var att få huset sålt, och så blev det till slut !
    2021-03-08 Verifierad kund
    Proffsigt hanterad affär från första kontakten till avslut. Kan varmt rekommendera Mathias & Carl som mäklare.
    2021-03-02 Verifierad kund
    Har sålt en bostadsrätts lgh. Mäklaten har uppträtt profitionellt och skickligt. Jag är helnöjd med bemötande och försäljningen
    Kommer att rekomendera andra som ska sälja fastigheter att anlita denna fastighets förmedling.
  • Marie Elisabeth H
    köpte sin lägenhet med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2021-02-20 Verifierad kund
    svårt att svara på nä inte hela affären är klar!!!!!
    så här långt är allt bra
    Nu är affären gjord och Mattias skötte sig väldigt bra
    2021-02-14 Verifierad kund
    Jag sålde en bostadsrätts lägenhet för några dagar sedan.
    Mäklaren var otroligt trevlig och kunnig och kunde på ett utmärkt sätt leva upp till alla mina förväntningar.
    2021-02-13 Verifierad kund
    Svårt att svara på frågor, dålig tillgänglighet. Dock trevligt bemötande...
    • Töjnan
    2021-02-13 Verifierad kund
    Seriös, tillgänglig, flexibel, hårt arbetande-bidrog till måluppfyllelse
    2021-02-13 Verifierad kund
    Vi sålde vår bostadsrätt med hjälp av Mathias som vi skulle kunna absolut rekommendera! Han är duktig på att lyssna och agerar under försäljnings processen. Han uppfyllde alla våra förväntningar.
    • SOLLENTUNA
    2021-01-31 Verifierad kund
    Thank you for asking, Very responsive and helpful
    Tack för det fina omdömet.