Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna

Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna

Funderar ni på att förändra ert boende i Sollentuna? Eller kanske flytta hit? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden i Sollentuna, vet vad köparna vill ha och hur prisläget ser ut. Vår BoButik ligger längs Sollentunavägen, strax söder om Sollentuna Centrum och hit är du alltid välkommen när du har frågor eller funderingar rörande ditt boende.

Vi kan stå till tjänst med allt från värdering till försäljning, via fotografering visning. Med marknadsföringstjänster som 3D-visning och vårt rikstäckande spekulantregister har du och din bostad goda chanser att hitta rätt köpare. För dig som vill köpa är 3D-visning också smidigt då du kan gå på visning närhelst det passar dig, direkt från soffan, och vi hjälper självklart gärna till med råd och tips inför din stundande bostadsaffär.

Välkommen!

Läs vad 141 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna 2

• Viby
    2021-07-21
    jättebra bemött fick svar på allt man ville fråga om man kunde ringa när man ville och fick svar.eller så ringde han upp .är jätte nöjd med min mäklare kan rekommendera honom till andra.
    2021-07-20
    Vi är väldigt nöjda med Sollentunas Svensk Fastighetsförmedling. Vår mäklare Jan Christiansen var kunnig, trygg och förtroendeingivande hela vägen. Det kändes väldigt bra. Sedan att hela försäljningscykeln gick relativt fort blev som grädde på moset. :)
    Tusen tack för det fina omdömet och att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen! Hälsningar Jan C. Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
  • Mattias H
    sålde sitt hus med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2021-07-02
    Trygg, lugn och kunnig mäklare som alltid tänkte på kundens bästa.
    2021-06-30
    Jan Christensen är vår mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna.
    Vi fick från allra första början ett mycket gott intryck av Jan. Han är lugn och erfaren och har alltid tid för besök och frågor. Detta gjorde att vi inte kontaktade någon annan mäklare inför vår villaförsäljning. Nu är villan såld och vi kommer att ha fortsatt kontakt med Jan gällande frågor kring försäljningen.
    Vi kan verkligen rekommendera honom.

Lars och Ingrid Strömberg
    Astervägen 3
    Sollentuna
    2021-06-28
    Välorganiserad visning. Gott om tid att titta runt. Dessvärre tog det lång tid att få återkoppling på vårt bud och säljarna var veliga.
    2021-06-13
    Mycket trevligt bemötande!
    Priset och datum för visningarna.
    Det blev en lyckad försäljning.
    En öppenhet för frågor och bra förklaringar och ett stort tålamod!
    2021-06-07
    Jag sålde min lägenhet i Silverdal via mäklare Mathias Björnfot
    Mina förväntningar överensstämde med det jag fick levererat
    Mathias har lyssnat och visat stort intresse på mina kundens behov .Han har besvarat mina frågor på ett tryggt och bra sätt.Allt för att försäljningen skulle bli så bra som möjligt

Jag kan varmt rekommendera Mathias till mina vänner
    2021-06-02
    Sålde en villa. Mäklaren var påläst och sa en del bra saker som har med försäljningen att göra. Men mäklaren var för het på gröten när det gäller att sälja fastigheten innan visning. Jag som säljare trodde och tror att en allmän visning hade gett ett högre försäljningspris. Jag lät mig övertalas...
  • XiCheng W
    2021-06-02
    The experience is great. The broker is professional.
    Hej!
    Jag har köpt en trea i Sollentuna. Jag fick ett fantastiskt hjälp och mäklaren ”Mathias ” var ödmjuk, lätt att prata med samt hade vi ständig kontakt med varandra och jag fick kontinuerlig uppdatering.
    En fantastisk mäklare med en fin känsla. Jag jätte nöjd med båda servicen och kommunikationen.
    Tack för tålamodet och ödmjukhet.
    Sålt en villa.

Bemött på det absolut bästa sätt man kan tänka sig.

Engagemang, proffsighet, göra det bästa för både oss som säljare och även köparna.
    Alla förväntningar blev med råge uppfyllda.

Den absolut bästa upplevelsen av alla mäklare vi träffat hade vi med Carl. Kan rekommendera Carl och Svensk Fast till alla som vill känna sig trygga i sitt livs affär.
    Tack Danny. Härligt att ni är nöjda med allt. Nu skall vi se till att hitta en riktigt bra ny bostad åt er också. Ha en fin helg. Carl Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2021-04-09
    Vi sålde vår villa och blev bemött på ett väldigt positivt och professionellt sätt.
    Otroligt kompetent mäklare på alla sätt och vis.
    Mina förväntningar var höga och Calle levde upp till dessa med råge.
    Väldigt smidig process från start till mål. Glada säljare, glada köpare, glad mäklare.
    Rekommenderar varmt Carl Vestersköld.
    Tack Caroline för de varma orden. Roligt att jag kunde bidra till en smidig flyttprocess. Hoppas att du och barnen skall trivas bra i nya lägenheten. Carl Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2021-04-08
    Sålt ett dödsbo
    Mycket bra
    Förväntningarna blev bättre
    Mycket hjälpsam mäklare. Erfaren och visste hur allt gick till
    Stort tack för omdömet, det uppskattas! / Mvh Jan C. Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2021-03-29
    Jag sålde en lägenhet genom sv.fastighetsförm.i Sollentuna.Mäklaren var proffsig och behaglig.Jag kände mig lugn genom hela processen,mäklaren levde upp till mina förväntningar.Jag kan varmt rekommendera denna mäklare.
    Tusen tack för det fina omdömet, Birgitta! Hälsningar Jan Christensen Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2021-03-15
    Förväntningarna var att få huset sålt, och så blev det till slut !
    • Silverdal
    2021-03-08
    Proffsigt hanterad affär från första kontakten till avslut. Kan varmt rekommendera Mathias & Carl som mäklare.
    • Centrala Sollentuna
    2021-03-02
    Har sålt en bostadsrätts lgh. Mäklaten har uppträtt profitionellt och skickligt. Jag är helnöjd med bemötande och försäljningen
    Kommer att rekomendera andra som ska sälja fastigheter att anlita denna fastighets förmedling.
  • Marie Elisabeth H
    2021-02-20
    svårt att svara på nä inte hela affären är klar!!!!!
    så här långt är allt bra
    Nu är affären gjord och Mattias skötte sig väldigt bra
    2021-02-14
    Jag sålde en bostadsrätts lägenhet för några dagar sedan.
    Mäklaren var otroligt trevlig och kunnig och kunde på ett utmärkt sätt leva upp till alla mina förväntningar.
    2021-02-13
    Svårt att svara på frågor, dålig tillgänglighet. Dock trevligt bemötande...
    • Töjnan
    2021-02-13
    Seriös, tillgänglig, flexibel, hårt arbetande-bidrog till måluppfyllelse
    2021-02-13
    Vi sålde vår bostadsrätt med hjälp av Mathias som vi skulle kunna absolut rekommendera! Han är duktig på att lyssna och agerar under försäljnings processen. Han uppfyllde alla våra förväntningar.
    • SOLLENTUNA
    2021-01-31
    Thank you for asking, Very responsive and helpful
  • Marielouise E
    köpte sitt hus med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2021-01-29
    Sålt villa,
    Mycket professionell och erfarenhetsmässigt stöttande, lätt att prata med och inger förtroende, vet vad han pratar om och kan guida runt även på komplexa husförsäljningar, han är snabb och förstår situationer. Klarar utan problem corona omständigheter och är rak, tydlig och ärligt uppriktig. Med andra ord en mycket bra , kompetent mäklare.
    • Tegelhagen
    2020-12-24
    Vi har sålt en lägenhet från ett dödsbo
    Vi blev väldigt proffsigt bemött och fick hjälp med allt som behövdes göras inför försäljningen, så som att bli medlem i föreningen
    Vi kände oss trygga och bekväma med mäklaren. Det kändes som han visste hur vi ville ha det.
    Han tog även hand om allt så vi slapp åka ner mer än en gång till Sollentuna (vi bor i Norrland) väldigt skönt.
    Han var trevlig och genuin så vi kan varmt rekommendera honom!
    Mvh Gunnar
    Tack för det trevliga omdömet Gunnar. Mvh Mikael Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2020-11-30
    Jag köpte min första lägenhet av Mattias och han var väldigt trevlig och proffsig.
    // Jonathan
  • Jonas K
    sålde sin lägenhet med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2020-11-23
    Sålt BR
    Ansvarig mäklare( Mathias Björnfot) är en kompetent, ung , mycket trevlig man.
    Hans fick , genom sin föreslagna strategi (som tyder på god marknadsskännedom) mitt fulla förtroende och gjorde säljprocessen effektiv och resulterade i att min BR på kort tid såldes till pris över förväntan
    Han får mina varmaste rekommendationer.
    Ett föredöme!
    2020-11-03
    Väl bemött av Mathias B. när vi hade frågor och funderingar kring vår framtida bostad.
  • skrev om Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2020-10-11
    Jan Christensen var min mäklare när jag sålde mitt hus. Han var mycket kunnig och engagerad och ställde alltid upp. Jag kände mig fullständigt trygg. Bättre mäklare kunde jag inte haft.
    • Centrala Sollentuna
    2020-10-03
    Lugn och trygg och mycket mån om en bra affär för alla parter!
    Tack Roger för omdömet, det uppskattas!/Mvh/Jan Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2020-10-02
    Jan Christensen är en mycket trevlig och oerhört professionell mäklare. Som köpare kände jag mig mycket trygg i hela processen, vi är mycket nöjda och ger dom bästa rekommendationerna till Jan.
    Tusen tack för det fina omdömet! Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2020-09-28
    Trevlig mäklare som vet vad han pratade om. Enkel och tillmötesgående.
  • ANTON H
    köpte sitt hus med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    • Norrviken
    2020-09-11
    Köpte ett hus i Norrviken via Mikael som gjorde ett strålande jobb för att få både oss och säljarna nöjda. Stort tack för hans hjälpsamhet även mellan kontraktskrivning och tillträde!
    2020-09-09
    Sålde en relativt ombyggd bostadsrätt.
    Ett mycket trevligt och positivt bemötande från mäklaren.
    Som säljare är jag mycket nöjd med mäklarens insatts.
    2020-07-30
    Köp av lägenhet med Mathias Björnfot som mäklare
    - Svår att få tag på
    - Pratar mer än lyssnar, pratar samtidigt som vi ställer frågor
    - Långsam och ibland ofullständig återkoppling på frågor
    - SMSar eller mailar hellre än ringer vilket är synd eftersom ett samtal ofta kan lösa frågetecken snabbare
    - Ger känslan av att bostadsäffären inte är mer än en veckohandling, dvs förmedlar en attityd som utifrån köparens perspektiv leder till osäkerhet och oro

Jag kommer inte att sälja lägenheten genom Svensk fastighetsförmedling
    2020-07-19
    Svensk fastighetsförmedling i Sollentuna och mäklare Mathias Björnfot har på uppdrag av ett dödsbo sålt en bostadsrätt på Kruthornsvägen i BRF Solhjulet i Edsberg.

Mathias bemötte mig väldigt professionellt och tillmötesgående. Mathias tog dessutom extra hänsyn till att jag är 92 år och underlättade genom hembesök och hjälp med praktiska uppgifter.

Förväntningarna var att få bostadsrätten såld till ett rimligt pris. Mathias överträffade förväntningarna och hjälpte dessutom dödsboet med uppgifter utöver uppdraget. Han visade dessutom ett utomordentligt tålamod då försäljningen pga oenighet bland dödsbodelägarna drog ut på tiden.

Sammanfattningsvis är jag utomordentligt nöjd med det sätt som Svensk Fastighetsförmedling och Mathias genomför detta ganska krångliga uppdrag. Jag vill varmt rekommendera Mathias och Svensk Fastighets förmedling i Sollentuna.
  • köpte en tomt med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    • Södersätra
    2020-07-05
    Grymmaste mäklaren någonsin! Hög servicenivå, kunnig och snabb.
    Alltid tillgänglig och uppmärksammade oss köpare väldigt bra! Den dagen jag säljer kommer jag definitivt anlita Jan!
    2020-06-28
    Jag har sålt ett bostadsrättsradhus. Jag har bara haft positiva upplevelser av mäklaren. Mäklaren har mer än väl levt upp till mina förväntningar. Jag är mao mycket nöjd med försäljningen.
    Tack för ditt fina omdöme. Mvh Mikael Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2020-06-27
    Två fantastiskt , engagerade, kompetenta och framförallt skickliga säljare från Svensk Fastighetsförmedling hjälpte oss att sälja vår lägenhet i ett nafs.
    Tack Alex för de fina orden. Roligt att ni är nöjda med er bostadsaffär. Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2020-06-12
    Sålt lägenhet i Sollentuna, dödsbo
    Vi fick ett profesionellt, trevligt och trovärdigt bemötande. De var /uppföljning. Mäklarna (2 st) ingav förtroende, var välinformerade och gav bra råd, inte rädda för att dessa innebar mer jobb med uppföljning. De klarade att få upp flera budgivare trots trög start. Annonsen kunde varit mer profilerad och pekat på lägenhetens egenskaper. Allt i allt en väldigt positiv upplevelse .
    Tack Johan för de fina orden. Önskar er allihop en trevlig sommar. Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2020-06-09
    Vi är supernöjda med våran mäklare som hjälpte oss att sälja våran lägenhet! Vi fick bra och professionell bemötelse under hela processen.
    Då detta var våran första erfarenhet av försäljning så upplevde vi lite osäkerhet kring hela allting och våran mäklare var stöttande i det, men det enda vi saknade var att få ännu lite mer förklarat till hur saker och ting går till då man själv utan erfarenhet inte vet riktigt vad man ska fråga efter. Som helheten är vi jättenöjda och kommer definitivt kontakta denna mäklarfirma vid nästa försäljning!
    2020-06-06
    Vi har sålt en lägenhet på 75kvm, 1tr.

Mäklaren som var något yngre än väntat var väldigt professionell och kunnig. Vi fick förtroende för honom snabbt. Det som vi, som sålde lägenhet för första gången, skulle vilja ha haft är kanske lite tydligare info om hur allt skulle gå till. Tidsförlopp, vad man lämnar kvar och dylikt. Det förekom några oklarheter när vi skulle närma oss kontraktsskrivning.

Overall, super nöjda!
    2020-06-02
    Mäklaren tog sig tid på en klämdag då han inte tänkt jobba annars.
    Tusen tack för omdömet, Johan! Mvh Jan C Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
  • Maria N
    sålde sin lägenhet med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2020-05-30
    Kompetent, trevlig, bra
    Sålde ett radhus. Ni
    Tack för det fina omdömet Maria, det uppskattas!!/Mvh Jan C Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    • Viby
    2020-05-18
    Trevligt bemötande av mäklaren. Gav tydlighet på de frågor man hade om fastigheten.
    Tusen tack för omdömet Robert, det uppskattas!/Mvh Jan Christensen Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2020-05-02
    Sålt vårt hus. Bra och proffsigt bemötande och alltid tillgänglig vid frågor.
    Tack Rose-Marie för det fina omdömet!/Mvh Jan Christensen Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    2020-04-30
    Sålt lägenhet.
    Mycket bra mäklare.
    Kunnig och ger förtroende.
    Tack Anders för omdömet! Det glädjer mig att du är nöjd! Mvh Mathias Björnfot Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
  • Vahid R
    • Rotebro
    2020-04-29
    Jag har köpt en lägenhet
    Han va snäll
    De va bra med prisen också
    2020-04-28
    Mathias is a professional broker who is easy to reach, has clear answers and helpful in all the way until the property is finalised and I am sure he will be ready to help for any queries arises later on with this journey of buying a home
    Thank you for those kind words Shatrughan! Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna
    • Fullersta
    2020-04-27
    Har sålt villa. Mkt bra bemötande från mäklaren. Mkt engagerad och hela tiden hållt oss uppdaterade.
    Tack för det fina samarbete vid försäljningen av er villa. mvh Mikael Holmberg Svensk Fastighetsförmedling Sollentuna