Sverigesenergi Elförsäljning AB

1.0

3 omdömen om Sverigesenergi Elförsäljning AB

Michał B
Skrev om Sverigesenergi Elförsäljning AB

I am very unhappy. I don't recommend this company to anyone. They were very nice only to the moment when we signed contract. They not informed us that we have right to change contract or change supplier when we moved to other apartment. Insted they perlog contract but on their terms - they add triple garanti and they know that we don't want this option. After a contact with support they promised that they will remove it, but next month the same situation. Liars and fraudsters.

Telinet Energi AB
4.0/5 i betyg av 1848 omdömen 4.0 av 1848 omdömen
BadgeTwoYears

Trevligt bemötande och svarade snabbt i telefon. Tydliga besked och löste i stort det jag behövde hjälp med. Saknar dock återkoppling

Fredrik J
Skrev om Sverigesenergi Elförsäljning AB

Blev uppringd av en säljare från detta elbolag när dåvarande avtal höll på att gå ut, han informerade om deras priser och sa att dom va billigast i Sverige, jag jämförde då med vårat bolag och deras pris va exakt samma som bolaget vi hade. Vi bytte till detta bolag, men när räkningarna börja dyka upp i brevlådan så inser jag att dom har nått jävla påslag på räkningarna som gör att vi betalar ca 3 gånger så mycke, nu har jag bytt tillbaka till det vi hade före dessa jävla lurendrejare, på sista räkningen är det en straffsumma...

Bo Ingevald S
Skrev om Sverigesenergi Elförsäljning AB

Ett oseriöst företag där man lockar med lågt elpris men är Sveriges dyraste på elcertifikaten. Exvis var inköpspriset för elcertifikat under Maj-18, 1,32 öre/kwh. De fakturerade 7,50 öre/kwh till mitt företag. Ett påslag med över 600%.. Till mig privat lade de på ytterligare, så priset blev 9 öre/kwh Bytte till annat bolag idag.