Sverigesenergi Elförsäljning AB

Läs vad 3 kunder tycker om Sverigesenergi Elförsäljning AB

• Michał B

2018-11-17

Michał B skrev om Sverigesenergi Elförsäljning AB
    I am very unhappy. I don't recommend this company to anyone. They were very nice only to the moment when we signed contract.
    They not informed us that we have right to change contract or change supplier when we moved to other apartment. Insted they perlog contract but on their terms - they add triple garanti and they know that we don't want this option. After a contact with support they promised that they will remove it, but next month the same situation. Liars and fraudsters. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Telinet Energi AB
    4.0 / 5 i betyg — 695 omdömen
    Badge2020
    "Rekommenderar varmt! Bra bemötande och låg pris"
  • 2018-10-25

Fredrik J skrev om Sverigesenergi Elförsäljning AB
    Blev uppringd av en säljare från detta elbolag när dåvarande avtal höll på att gå ut, han informerade om deras priser och sa att dom va billigast i Sverige, jag jämförde då med vårat bolag och deras pris va exakt samma som bolaget vi hade. Vi bytte till detta bolag, men när räkningarna börja dyka upp i brevlådan så inser jag att dom har nått jävla påslag på räkningarna som gör att vi betalar ca 3 gånger så mycke, nu har jag bytt tillbaka till det vi hade före dessa jävla lurendrejare, på sista räkningen är det en straffsumma som jag måste betala, jag har kontaktat deras kundservice via mail och utryckt mitt missnöje, och då säger dom att om jag vill slippa den avgiften så måste jag bli kund hos dom igen ( i 12månader), straffavgift för brytet avtal = 700kr, påslag/ extraavgift för att köpa el av dom ca:1500kr + el..... köp ingenting av dessa idioter som lurar till sig kunder!!!! Läs mer
  • 2018-06-28

Bo Ingevald S skrev om Sverigesenergi Elförsäljning AB
    Ett oseriöst företag där man lockar med lågt elpris men är Sveriges dyraste på elcertifikaten.
    Exvis var inköpspriset för elcertifikat under Maj-18, 1,32 öre/kwh.
    De fakturerade 7,50 öre/kwh till mitt företag. Ett påslag med över 600%..
    Till mig privat lade de på ytterligare, så priset blev 9 öre/kwh

Bytte till annat bolag idag. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Cell Solar Nordic AB
    4.6 / 5 i betyg — 159 omdömen
    Badge2020
    "Från början en mycket bra kontakt med både säljare och arbetsledare men kanske framför allt med killarna som utförde jobbet. Dom stötte på"
    Nils Lennart L

Bästa elbolagen i Stockholm: