Alla kategorier Lägga golv Stockholms län Täby Täby Köks- & Badrumsrenoveringar

Oxelvägen 2, 183 60 Täby — Visa karta

Steglitsvägen 55, 19255, SOLLENTUNA

Golvläggare nära Täby Köks- & Badrumsrenoveringar:

Steglitsvägen 55, SOLLENTUNA
Vi bygger speciella lösningar på plats! Jobben utförs med noggrannhet, vilket ge... Läs mer ›
Lars S:
Vi är mycket nöjda från början till slut med vårt altanbygge. Företaget har hållit vad det lovat och dessutom noga angett vilka tider de har...

Mallslingan 22, Täby
I dag består företaget av cirka 25 personer med stor kunskap inom de flesta yrke... Läs mer ›
Mercedes W:
Vi har renoverat hela vårt hus under 5 år, de sista tre åren via Lewéns Golv och Vägg. Vi har höga krav och varit väldigt noggranna med att ...

Läs vad 1 kund tycker om Täby Köks- & Badrumsrenoveringar

• annelie l
    annelie l skrev om Täby Köks- & Badrumsrenoveringar
    Vi anlitade Täby köks & badrumsrenoveringar som vi tyckte verkade vara en bra och erfaren hantverkare, till att renovera vårt badrum.
    Detta var senhöst 2009.
    Efter att ha utfört arbetet så hade vi en del anmärkningar han slarvat med. Bla så var vår nya golvbrunn alldeles repig eftersom han tagit bort skyddsplasten innan han fogade golvet. (Som han fick foga om eftersom det inte heller var snyggt gjort) Det blev repor på duschblandaren efter verktyg och hela duschstången satt först alldeles snett.
    Nu 4 år senare kom den riktiga kallduschen.
    Vi har fått hela nedervåningen vattenskadad eftersom tätskiktet inte håller tätt. Han har dessutom glömt att sätta tätskikt mot tröskeln så där tar sig vattnet ut utan problem.
    Vi har på film hur det vatten man häller på golvet i badrummet kommer ut på andra sidan väggen i vardagsrummet. Vi har haft fler besiktningsmän som dömt ut hela badrummet och ifrågasatt yrkeskunnigheten på den personen som gjort badrummet. Rördragningarna är fel, golvbrunnen är felmonterad och har fel klämring. Bakom handfatet saknas material helt. Bakom toaletten är inte golvet färdigställt.
    Det mesta som kan göras fel är alltså fel.
    Nu till det sorgliga.
    Vi har med tre småbarn fått bo i svartmögel i 3 månader eftersom Helge bråkar med oss och vägrar använda sin ansvarsförsäkring.
    Han har blivit ombedd och rekommenderad att göra detta direkt av sitt ombud då bevisbördan mot honom är så stark. Men han vägrar! Han drar ut på tiden och förhalar såpass att hans eget försäkringsbolag har avsagt sig fallet. Så nu kan han inte längre nyttja sin försäkring och det enda som kvarstår för oss att göra är att stämma honom och gå till rättegång.
    Det är där vi befinner oss nu. Jag vill verkligen varna alla för honom! Han är fruktansvärt otrevlig och hotfull att ha att göra med.
    Skulle vara intressant att få tag på fler som fått sitt badrum renoverat av honom. Han har troligtvis fuskbyggt många av Täbys badrum då vi har fakturanummer 002.
    Här finns filmen för den som vill se: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10151967248301400&id=617991399&ref=m_notif&notif_t=video_processed&_rdr

Oxelvägen 2, 183 60 Täby