Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Stockholm Östermalm Tandläkare Jenny Tingstam
Rekommenderat företag 2016 - Tandläkare Jenny Tingstam
Rekommenderat företag 2015 - Tandläkare Jenny Tingstam

Tandläkare Jenny Tingstam

Kungsgatan 24 5tr, 111 35 Stockholm — Visa karta

En extra snäll tandläkare som sätter stort värde i att det ska vara trevligt att gå till tandläkaren, det är Jenny Tingstam. Kvalitet och hållbarhet i lagningar, proteser och annat är väldigt viktigt, men det ska också bli snyggt.

Jenny erbjuder många olika behandlingar och undersökning är billigare för dig som är 20-29 år och gratis för barn. Måttlig till väldigt tandvårdsrädda är välkomna och blir väl omhändertagna hos Jenny Tingstam.

Kliniken ligger centralt på Kungsgatan 24, vid Saga biografen. Ring för att boka en tid!

*Torsdagar har varierande tider
**Fredagar är bokningsbara ojämna veckor
Mån: 08:30-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 49 kunder tycker om Tandläkare Jenny Tingstam

• Anna A
    Anna A skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jenny är en jättebra tandläkare som jag varmt rekommenderar. Jag har varit kunder hos henne i över tio år och alltid fått bra hjälp och ett vänligt bemötande.
  • Ija H
    Ija H skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Tandläkare Jenny Tingstam är mycket duktig på att hjälpa patienter som är rädda och tycker att det är obehagligt att gå till tandläkaren. Hon förklarar och är lugn så man känner sig trygg! Samarbetet mellan tandläkare Jenny och sköterskan Silvi är mycket proffesionellt.
  • Jenny H
    Jenny H skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jag har gått till Jenny med mina tänder i många år nu och är alltid lika nöjd med bemötandet och servicen.
    Att gå till tandläkaren kan för många vara förknippat med rädslor och stress, men det är tydligt hur väl Jenny och hennes arbetskamrater är utbildade att hantera just dessa rädslor.
    Dom gör alla sitt yttersta för att se till att man känner sig bekväm.
  • Lena F
    Lena F skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Toppen service, nya fräscha lokaler och god omvårdnad!
  • Liselotte V
    Liselotte V skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    familj om fyra som alla går regelbundet till Jenny för kontroller och behandlingar . Alldeles särskilt har det varit bra för barnen att få komma till Jenny , som med sitt lugn och mjuka sätt helt avdramatiserar tandläkarbesöket. Vi rekommenderar varmt Jenny.
  • Lennart S
    Lennart S skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jenny är den bästa av de tandläkare jag haft genom åren. Man får leta efter en mer professionell och omhändertagande person. Mycket skicklig vad det gäller reparation av trasiga tänder och med en oerhört stör noggrannhet. Jag kan varmt rekommendera Jenny till alla som behöver byta tandläkare. Lennart S
  • Anna S
    Anna S skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Väldigt noggrann och duktig. Man blir riktigt glad och lugn över att komma dit och lyssna på trevligt småprat under tiden.
  • Susanna M
    Susanna M skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jag har varit kund hos Jenny Tingstam under många år och fått hjälp med allt från allmän tandvård till mitt ihärdiga tandgnisslande och konsekvenserna av det. Jenny är varm, lyhörd och uppdaterad på det senaste. Jag känner mig oerhört trygg med henne och rekommenderar henne å det varmaste.
  • Thomas B
    Thomas B skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Alltid trevligt och professionellt bemötande. Jag har upplevt utmärkt resultat av samtliga behandlingar hos Jenny. Har varit patient hos henne i flera år och kan definitivt rekommendera det till andra.
  • Eva L
    Eva L skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jag är mycket nöjd! Jenny är superbra och dessutom väldigt trevlig. Har gått hos henne i flera år och hon är aldrig stressad utan tar sig alltid tid att förklara. Tack vare henne vågade äntligen min dotter som har tandläkarskräck gå och kontrollera sina tänder igen.
  • Håkan L
    Håkan L skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Det anda möjliga betyget är "Utmärkt". Jenny är alltid lika trevlig , omtänksam och såvitt jag kan bedöma mycket kunnig i sitt yrke.
  • Jakob F
    Jakob F skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Pedagogisk, proffsig och supertrevlig.
  • Anette U
    Anette U skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Ett mycket professionellt och trevligt bemötande. Går på regelbunden kontroll av tänderna. Hon är mycket duktig och bra med sina kunder/patienter. Rekommenderar henne mycket starkt.
  • Björn J
    Björn J skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Bra tandläkare som är lätt på handen. Jag har aldrig upplevt att det varit otäckt eller gjort ont.
    Björn
  • Lennart J
    Lennart J skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jenny Tingstam har under knappt två år skött om mina tänre. Det har varit rotfyllning och tillskapande av ny krona m m. Jenny är mycket kompetent, noggrann och ansvarstagande. Exempelvis har hon en gång tagit in en second opinion från en äldre och mer erfaren kollega inför sitt beslut att inte dra ut en tand. Kollegan bekräftade Jennys uppfattning. Det inger en känsla av trygghet att vara patient hos Jenny.
  • Sofia R
    Sofia R skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jenny Tingstam är mycket duktig tandläkare som jag gärna rekomenderar. Förutom att hon är väldigt professional och trevlig är hon tandläkaren som jag inte kan byta. Flyttat själv utomlands, men återvänder alltid till Sverige för att få mina tänder undersökta av Jenny.
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Har lång erfarenhet av att gå hos Jenny och är en tandläkare jag alltid rekommenderar till andra!
  • Kerstin P
    Kerstin P skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Mycket vänligt, proffsigt och korrekt bemötande, vi har lång erfarenhet av Jenny Tingstam. Jenny är vår familjetandläkare sen flera år och till och med våra barn och barnbarn går på regelbundna kontroller hos Jenny. Vi får alltid den hjälp vi behöver med vår tandhälsa. Hälsningar från Staffan o Kerstin Persson
  • Sofie
    Sofie skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jag kan varmt rekommendera Jenny. Hon tar alltid god tid på sig vid undersökningar och förklarar allt på ett mycket pedagogiskt sätt. Hon gör inga lagningar i onödan och ger bra tips på hur du kan sköta din tänder på bästa sätt. Bara positivt att säga!
  • Tomas W
    Tomas W skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Har varit patient hos Jenny Tingstam under 10 års tid och alltid varit helnöjd med både det trevliga bemötandet samt resultatet av besöken.
  • Inger H
    Inger H skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Hos Jenny blir man alltid bemött på ett vänligt och professionellt sätt. Denna gång var det dags för min årliga undersökning. Jag har också gjort större jobb med rotfyllning och nya kronor och vid varje besök är Jenny alltid lika lugn och skicklig.
    Det brukar inte vara kul att gå till tandläkaren, men jag har aldrig upplevt några problem på Jennys mottagning.
  • Christer U
    Christer U skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jenny är en duktig och trevlig tandläkare. Hon får en alltid att känna sig bekväm och i trygga händer även när man måste göra åtgärder som normalt kan kännas obehagliga. Vi går nu hela familjen och även syskon med deras familjer till Jenny. Rekommenderas varmt!
  • Emma P
    Emma P skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jenny möter alltid upp med ett leende och ger ett personligt bemötande. Jag skulle absolut rekommendera Jenny! Hon är lyhörd och känner av situationen vilket jag tycker är viktigt hos en tandläkare.
  • Hannah A
    Hannah A skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Sedan jag var liten har jag haft stor tandläkarskräck och varje besök hos Folktandvården har därför orsakat ångest och oro flera veckor i förväg. När jag började hos Jenny (som vad jag förstår har tidigare erfarenhet av just patienter med tandläkarskräck) så blev allt annorlunda. Varje gång jag är där visar hon alltid stor förståelse och tålamod, tar sig tid att förklara vad det är hon ska göra och låter mig bekanta mig med instrumenten hon använder. På det sättet känns det inte alls lika obehagligt.

Att gå till tandläkaren nu känns betydligt mer personligt och tryggt. Jag är inte alls lika rädd längre och för någon vecka sedan klarade jag till och med av att gå dit helt själv - för första gången någonsin! Som ung har jag inte råd att lägga hur mycket pengar som helst på tandläkarbesök, men hos Jenny är det dessutom väldigt prisvärt. Jag skulle rekommendera alla (med eller utan tandläkarskräck) att gå dit!
  • Markel A
    Markel A skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Vänlig bemötande. Proffsig behandling och bra rådgivning.
  • Arne S
    Arne S skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Ett utmärkt bemötande
    Kontinuerlig tandvård
  • Mattias H
    Mattias H skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Fantastiskt bemötande där du och dina tänders bästa är i fokus.
    Professionellt, pedagogiskt och prisvärt.

Hos Jenny kan du räkna med att bli väl omhändertagen med eller utan skräck för tandläkarvisiter.
  • Charlotte L
    Charlotte L skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jag har haft Jenny som tandläkare under många år och kan varmt rekommendera henne. Jag har alltid blivit väl bemött med ett glatt humör, en hög servicekänsla och där patienten alltid är i fokus.
  • Alex K
    Alex K skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Utan tvekan kan jag lugnt utlova att Jenny Tingstam är en av de i särklass mest skickliga tandläkarna som finns att få tag på i Stockholm. Hon är exceptionell skicklig, såväl i teknik som i ren sakkunskap.

Hon är något av tandläkarnas Rolls-Royce, som andas kunnande och kvalitet i allt hon gör. Hon är professionell och har blick för detaljer. Hon är lyhörd inför patients upplevelse och uppfattar direkt om man är ängslig eller vill fråga om något.

Ingen fråga är för dum och hon tar sig alltid tid (om man vill) att förklara innebörden i behandlingens olika moment.

Vissa tandläkare kan upplevas vara lite mossiga och trötta efter många års tjänst och maler på som de alltid gjort. Jenny är en superbegåvning som är kreativ och i farten med stor kunskapstörst. Hon håller hög klass och säkerställer att hon alltid är i framkant, med uppdaterare kunskaper i nya tekniker och rön inom yrket.

Hennes yrkesskicklighet känns fräsch och uppdaterad.

Utöver sitt yrkeskunnande är hon helt enastående trevlig. Ljuv och glad utan att vara flamsig, sprider hon ljus och positivism kring sig. Man är trygga händer och vet att man får den bästa tänkbara vård/behandling som finns att finna i Stockholm.

Jag kan varmt rekommendera Jenny Tingstam till alla de som uppskattar och värderar sympatiska och trevliga människor med stor yrkesskicklighet.
  • Peter J
    Peter J skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jenny är den bästa tandläkare jag träffat. Jag behöver ganska sällan laga några hål i tänderna och jag är inte rädd för tandläkare, men det faktum att hon arbetar med människor som är det gör att hon kommunicerar på ett sätt som också gör mig som vanlig kund/patient enormt trygg. Jag upplever alltid att jag får ett glatt och proffsigt bemötande av både Jenny och dem hon arbetar med.

Hon informerar, peppar och coachar också väldigt bra kring tandvård i största allmänhet och får mig alltid att vilja bli bättre på att förebygga när det dyker upp nåt som behöver fixas, och måste man borra är det nästan lika trevligt ändå!
  • Anna H
    Anna H skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Super proffsig, kunnig och trevlig
  • Gisela A
    Gisela A skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Mycket trevligt och professionellt bemötande.
  • Per W
    Per W skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Väldigt bra, trevligt, tryggt och proffsigt bemötande. Tandkontroll samt en mindre lagning.

Har haft Jenny som tandläkare tidigare och känner redan till hennes kvaliteter. Hade stora förväntningar på hennes kunskap som tandläkare när jag träffade henne igen och fick dem infriade.
    Jenny är dessutom en väldigt trevlig och uppmärksam person som tar sitt jobb på högsta allvar.
    Kan starkt rekommendera Jenny och teamet runt henne!
  • Pia W
    Pia W skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Serviceminded och professionell. Förklarar alla steg, så att du som patient känner dig trygg. Rekommenderar varmt Jenny som tandläkare.
  • Eva-Lotta A
    Eva-Lotta A skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jenny Tingstam är en trevlig och professionell tandläkare.
  • Linda B
    Linda B skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jag har gått hos Jenny i snart 4 år och har aldrig träffat en så trevlig och proffsig tandläkare. Jag har alltid haft tandläkarskräck, men hos Jenny känner jag mig trygg och säker. Jag vet att jag får bästa möjliga tandläkarvård. Jenny bryr sig verkligen om sina patienters tandvård.
  • Caroline E
    Caroline E skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Eftersom jag under många år lidit av tandläkarskräck, var mitt första möte med Jenny väldigt positivt. Hon har en förmåga att få kunden att känna sig trygg och välkomnad, och jag kände genast att det inte skulle vara något problem att komma tillbaka. Hon är tydlig med vad som skall göras när hon undersöker och lagar tänderna, och har alltid en glad och positiv inställning. Jag skulle utan tvekan rekommendera Jenny Tingstam som tandläkare.
  • Anna E
    Anna E skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jenny Tingstam är verkligen en tandläkare jag kan rekommendera till 100%!
    Noga, kunnig, lugn och alltid lika trevlig.
    Både jag och min 9 åriga dotter går hos Jenny och är supernöjda fastän vi bor i en helt annan kommun. Skulle inte byta tandläkare för "allt smör i Småland"!!
  • Mathias L
    Mathias L skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Lugn och bra tandläkare med ett trevligt bemötande.
  • Alan K
    Alan K skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Började med ett tandundersökning tandstensborttagning/polering och sedan lett till annat. Jenny och hennes assistenter har alltid bemött mig jättebra och varit kul att gå dit.

Är väldigt nöjd med resultatet hon har gjort med mina tänder.
    Hon är verkligen en noga och duktig tandläkare.

// Alan
  • Mirek W
    Mirek W skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Mycket bra och trevligt bemötande. Jag går till Jenny på årliga kollar.
    har gjort det i flera år.

Företaget/produkterna/tjänsterna och personalen är mycket bra och trevliga precis som de alltid varit : )
  • Victor M
    Victor M skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jag började gå till Jenny för drygt två år sedan och det är något jag verkligen kan rekommendera alla att göra. Super trevligt och proffsigt bemötande! Numera ser jag fram emot att gå till tandläkaren!

Victor Molander
  • anna p
    anna p skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Bra, kan varmt rekommenderas!!
  • Anna M
    Anna M skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jenny, tandläkare och Linn, tandsköterska är fantastiska.
    -Varma, välkomnande, varsamma och framförallt väldigt duktiga!
  • Camilla D
    Camilla D skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    En kanontjej som är professionell, varm och mycket duktig. Rekommenderar henne varmt liksom hennes sköterska. Dessutom har hon en TV-skärm monterad i taket vilket distraherar och är avkopplande ;-)
  • Tan
    Tan skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jenny är mycket skicklig och omtänksam. Jag är vanligen rädd för att gå till tandläkaren, men inte till Jenny. Jag rekommenderar verligen henne och kommer själv aldrig att byta tandläkare.
    Tan T
  • Amanda Q
    Amanda Q skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jenny är vänlig men professionell, tar alltid sig tid att förklara behandlingar om man vill. Fräscht med modern utrustning och det märks att hon är både noggrann och kompetent.
  • Fanny M
    Fanny M skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Seriös, noggran, kompetent med ett mycket trevligt bemötande. Lokaler centralt i Stockholm som är lätt att ta sig till.
  • Robert H
    Robert H skrev om Tandläkare Jenny Tingstam
    Jenny är en mycket skicklig tandläkare som får mig som patient att slappna av och känna mig trygg. Hon berättat alltid metodiskt vad som kommer att ske, vilket jag uppskattar väldigt mycket som patient. Jag rekommenderar gärna Jenny till andra. Robert

Kungsgatan 24 5tr, 111 35 Stockholm