Thermovent

Torshamnsgatan 35, 164 40 Kista — Visa karta

4.3 i betyg av av 7 omdömen

Från starten i Umeå 1992 fram till flytten söderut i början på 2000-talet arbetade vi på Thermovent främst med bergvärmepumpar. Numera är vi verksamma i hela storstockholm och har utökat vår kunskap till flera olika energieffektiva system för att följa med i utvecklingen.

Med berg-, luft- och solvärme investerar du inte bara i din egen inomhusmiljö utan bidrar också till lägre koldioxidutsläpp och minskar miljöpåverkan i stort.

Vi samarbetar med många små företag för att kunna erbjuda lokal service, men vi tar alltid ansvar för hela projektet och sköter all kommunikation för din räkning. Vi hjälper gärna till med rådgivning och ger förslag på smarta energilösningar för just din bostad.

Kontakta oss så kommer vi förbi och ser över din fastighet!

Läs vad 7 kunder tycker om Thermovent

• Anna R

2020-02-24

Anna R skrev om Thermovent
    Varning för Thermovent!

Jag vände mig till Thermovent för att få hjälp med radiatorer som inte blir varma (variationer i värme mellan olika radiatorer i fastigheten).

De skickade en rörmokare som berättade att han även skulle besöka 2 grannar i min samfällighet samma dag.

Rörmokaren kommer och kollar att det inte är luft i radiatorerna på övervåningen (totalt 5 st). Han konstaterar att det är OK, ingen luft i radiatorerna. Han vrider också lite på rattarna för in/retur-flöde för som reglerar flödet för samtliga radiatorer. Detta tar totalt ca 15 minuter. Han konstaterar att det inte är något fel på mina radiatorer utan felet är i samfällighetens 1-rörssystem. Trycket är för svagt och troligen har de ställt in för låg temperatur i värmecentralen säger han.
    Total tid för undersökning och förklaringar är ca 30 min hos mig.

Rörmokaren går iväg och säger att han nu ska besöka de två grannarna. Sen kommer han tillbaka efter ca 30 min och säger att ingen av de andra grannarna öppnade. Jag vet inte varför han kom tillbaka till mig för att berätta det då jag inte är ansvarig för dessa grannar på något sätt.

Sen kommer fakturan (efter flera dagar) via papperspost fast jag bett a få den via email. Då jag får fakturan återstår endast ett par dagar att betala eftersom betalningsvillkoret endast är 10 dagar och förfallodatum dessutom är på en Söndag.
    Thermovent debiterar
    Arbete: 1 200 kr exkl moms (rörmokaren var hos mig ca 30 min)
    Resor och transporter: 300 kr exkl moms (jag bor 11 km från Thermovent)

Jag ringer Jerry på Thermovent och frågar vad de debiterar per timme. Han svarar att de debiterar 600 kr/h och att rörmokaren angett arbetstid 2 h hos mig. Jag säger att det inte stämmer och Jerry börjar svamla om "omkostnader" men säger att han ska skicka en korrigerad faktura. Detta gör han aldrig utan mailar istället ett förslag att jag ska ska swisha 800 kr. Jag svarar att jag gärna gör det men att jag ju behöver en verifikation (fakturan etc). Jag kan ju inte bara skicka pengar på swish utan något skriftligt underlag. Jerry mailar tillbaka mer hotfullt och säger att i så fall kommer de att lägga till flera resor samt administrationstid.

Nu är det så nära förfallodatum att jag känner mig tvungen att betala originalfakturan då jag inte fått någon kreditfaktura eller ersättningsfaktura. Jag lägger in betalningen via internetbank och meddelar Jerry.

Detta företag är inte seriösa. Det verkar ju som om de lät mig betala för mina grannar de påstod hade bokat tid (men som inte öppnade när rörmokaren ringde på). Läs mer
    JK Servicemontage - Mitsubishi Electric
    4.9 / 5 i betyg — 71 omdömen
    Badge2020
    "Kan verkligen rekommendera denna kunniga, ordentliga och trevliga installatör!"
    JÖRGEN R
  • 2018-09-17

Tom P skrev om Thermovent
    Thermovent har installerat en CTC värmepump Eco Air hos oss, en installation som gick både fort och smidigt. Ett år senare har vi halverad elförbrukning och bra värme och varmvatten. Jerry på Thermovent har givit oss mycket bra service och support. Vi
    rekommenderar gärna Thermovent!
    TP Järfälla Läs mer
  • Daniel A

2017-06-15

Daniel A skrev om Thermovent
    Utmärk väldigt proffisionella lyssnar på kunds önskemål och förklarar varför något annat är ett bättre allternativ ( blev billigare för mig som kund ) En utmärkt hel entrepenad från offert till städning av emballage ,,,, verkligen nöjd . Nogranna med att förklara hur allt fungerar , Läs mer
    Energikomfort Sverige AB
    4.4 / 5 i betyg — 229 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bra kommunikation, snabbt och inget krångel. Korta Ledtider och bra service."
    Karl Per-Ola S
  • 2017-06-15

Jan O skrev om Thermovent
    Bra bemötande och effektivt utfört arbete Läs mer
  • Gonzalo G

2017-06-15

Gonzalo G skrev om Thermovent
    Jätte nöjd med värmepump .Kanon service från början till slut Läs mer
    Effektiv Energi Stockholm AB
    4.9 / 5 i betyg — 34 omdömen
    Badge2020
    "Vi hade ynnesten att träffa Gerhard och Kristina när de installerade bergvärme hos oss i Knivsta. Hela arbetet var perfekt från start till s"
    Natalie B
  • 2017-06-15

Gonzales G skrev om Thermovent
    kannon service från början till slut .Rätt pris och bra sevice . Läs mer
  • 2014-06-12

tobias f skrev om Thermovent
    bra vänlig och kunnig service Läs mer
    EVEPE AB
    4.4 / 5 i betyg — 69 omdömen
    Badge2020
    "Luftvärmepump Mycket bra bemötande då jag kom oanmäld. Kunde direkt framföra och diskutera mina önskemål och frågor. Levde mycket väl upp"

Bästa Företagen inom luftvärmepump nära Thermovent:

Anders R Anders R tycker: