Trygg-Hansa

1.6

7 omdömen om Trygg-Hansa

Viktor N
Skrev om Trygg-Hansa

!!varning!! Jag körde på en refug och fick en skada på bilen (styrenheten på airbag). Ni på trygg hansa påstod att skadan inte uppstod pga av krocken, den gick bara sönder precis samma millisekund som krocken, men de har inget med varandra att göra? Sjukt att krocken och styrenheten gick sönder på samma millisekund? Verkstadsmekanikern var på mitt lag och kunde inte förstå hur er tekniker gjorde den bedömningen. Om ni funderar på att skaffa en bilförsäkring via Trygg hansa så tänk om! Jag lovar att det är värt att ta ett annat bolag. Vilket som helst egentligen.

Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
4.4/5 i betyg av 230 omdömen 4.4 av 230 omdömen
Badge2023

Bra och snabb handläggning. Tydlig info.

Josefin T Josefin T
Alexander B
Skrev om Trygg-Hansa

Har blivit bollad fram och tillbaka avseende ett skadeärende (Bil) och efter att fått svar från er så menar ni att det är en förslitningsskada trots att skadeverkstaden menat på att det inte är så.... Har haft er som försäkringsleverantör på alla fordon samt övriga försäkringar men detta va droppen och jag kommer säga upp samtliga samt sprida informationen om hur ni behandlar trogna och troligtsvis även nya kunder! Skäms på er!

Åsa F
Skrev om Trygg-Hansa

Bedrövligt kundmottagande, oförmåga, okunskap, ovilja att hantera ärenden, må det vara fakturafrågor eller skadeärende. Bedrövligt långsam hantering av allt, med en växel, läs "skadehantering" som blockerar, fördröjer, förhalar och förvägrar. Lovar runt, men håller intet.

ICA Försäkring AB
3.9/5 i betyg av 334 omdömen 3.9 av 334 omdömen

Vi har använt oss av försäkringen och allt fungerade super!

Antonia B Antonia B
Mattias S
Skrev om Trygg-Hansa

Mycket bra försäkringsbolag. Hjälpsamma när det behövs. Hälften av kostnaden på en av formabilarna jämfört mot Folksam.

Jonas D
Skrev om Trygg-Hansa

Jag vill utfärda en varning å det grövsta för den av Trygg Hansa ägda Moderna Djurförsäkringar. I egenskap av uppfödare ansluten till kennelklubben valde jag att den 9e maj i vanlig ordning att försäkra min valpkull i Moderna. Jag trodde att det som stod på förköpsinformationen stämde. En valp stannade kvar hos mig längre än planerat då jag inte var säker på om jag ville behålla henne. Den 27e juni insjuknade valpen och i samråd med behandlande veterinär togs beslutet att hon skulle få somna in. I skadeanmälan uttryckte...

Magnus H
Skrev om Trygg-Hansa

Var i kontakt med Trygg Hansas avdelning på SOS international som enligt hemsidan erbjuder "akuthjälp och rådgivning". Istället fick jag en försäkringsjuridisk föreläsning om att villkoren i hemförsäkringen inte gäller eftersom det minst signifikanta av symtomen (huvudvärk) förelåg några dagar innan avresa. Vidare får jag information om att ni helt enkelt inte bryr er om vad läkarna säger, så det spelar ingen roll att jag undersöktes noggrant med bland annat magnetkamera innan avresa och då fick beskedet att det inte var...

BERNT A
Skrev om Trygg-Hansa

Blir uppringd av deras robot som genast sa klick och bröt. Jag försöker kommunicera att de inte ska störa fler gånger i deras chatt men de hänvisar bara vidare till att jag ska söka upp klagomålsavdelningen ( puh ..) Ett otyg med robotar och tidsätande chattar.