Silverviksgatan 2, 213 74 Malmö — Visa karta

Vi på Ultra Clean är städföretaget som har extra fokus på nöjda kunder!

Hos oss kan du få ett flertal städtjänster. Vår städfirma erbjuder hemstädning, storstädning, flyttstädning, golvvård, fönsterputs och mycket mer därtill. Miljön är viktig för oss och därför följer vi kontinuerligt upp vårt arbetssätt samt använder så energisnåla lösningar som möjligt när vi städar.

Snabb service och hög kvalitet är våra ledord. Kontakta oss så sköter vår erfarna personal städningen medan du fokuserar på något annat. Välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 34 kunder tycker om Ultra Clean AB

Carita M skrev om Ultra Clean AB
    Jag blev mycket nöjd med fönsterputsningen. De var noga och det gick snabbt. Jag blev väl mött vid beställningen och av de två som var här. Läs mer
    2020-10-23 Ultra Clean AB svarar Carita M
    Hej Carita,
    Tack för ditt fina omdöme. Vi vill att alla skall känna sig välkomna till oss och vi skall utföra en bra service.
    Hälsning

Annelsechristina E skrev om Ultra Clean AB
    Har anlitat firman ett par ggr och de gör ett bra jobb, passar tider och är trevliga. Vi anlitar dem i vår bostadsrättsförening också. Läs mer
    2020-10-22 Ultra Clean AB svarar Annelsechristina E
    Hej Ann Else Christina,
    Tack för din fina kommentar.
    Du är välkommen tillbaka när du behöver putsa dina fönster igen.
    Hälsninmg

Philipp W skrev om Ultra Clean AB
    Mycket bra kontakt och riktigt noggrant städning. Rekommenderas! Läs mer
    2020-10-22 Ultra Clean AB svarar Philipp W
    Hej Philipp
    Tack för ditt omdöme här på Reco.
    Flyttstädning är en viktig städning så att du som flyttar ut kan känna dig trygg med överlämningen.
    Välkommen tillbaka om du flyttar igen.
    Hälsning
  • 2020-10-21

Tatiana C skrev om Ultra Clean AB
    Putsning av balkonginglasningen. Jag är nöjd med utförande av arbetet Läs mer
    2020-10-21 Ultra Clean AB svarar Tatiana C
    Hej Tatiana,
    Tack för din kommentar här om den fönsterputsning som vi utförde hos dig.
    Vi hälsar dig välkommen nästa gång det är dags att putsa din inglasade balkong.
  • 2020-10-19

Thomas J skrev om Ultra Clean AB
    Jag beställde flyttstäda. Dem städa lägenheten från top till tå. Blev jätte nöjd med deras arbete. Jag blev bemött bra från företaget till bra pris. Kan rekommenderas. Läs mer
    2020-10-19 Ultra Clean AB svarar Thomas J
    Hej Thomas,
    Vi är glada att läsa att du är nöjd med den flyttstädning vi gjorde av din lägenhet.
    Vår flyttstädning utförs av erfarna medarbetare och med garanti på utfört arbete.
    Vi önskar dig lycka till i ditt nya boende.

• 2020-10-19

Linda S skrev om Ultra Clean AB
    Inte så väldigt prisvärt och för det priset inte tillfredställande rent Läs mer
    2020-10-19 Ultra Clean AB svarar Linda S
    Hej Linda,
    Tack för din återkoppling till oss gällande din fönsterputsning. Det är tråkigt att läsa att du inte var helt nöjd med det utförda arbetet. Vi skulle uppskatta om du kan höra av dig till oss så att vi kan hitta en lösning på detta som passar dig. För oss är det viktigt att vi har nöjda kunder, oberoende av vilken tjänst som ni som kund köper av oss.
    Tel: 040 - 22 86 20
    Email: info@ultraclean.se
  • 2019-09-08

Hampus R skrev om Ultra Clean AB
    Jag beställde flyttstädning. Katastrofalt utfört arbete där arbetsledarna fick komma tillbaka och rätta till. Städarna tar rökpauser samt privata telefonsamtal utan att arbete, vilket UltraClean tycker är något som ingår i fakturan. Försökte få kontakt med kundtjänsten 5 gånger varav de 5 gången utlovade svar men hörde inget från dem. Efter många om och men och en bestriden faktura så drog UltraClean av rökpauser och privata telefonsamtal.

Oseriösa arbetare, arbetsledare och ledning.

I övrigt väldigt missnöjd.

Positivt:
    - Kom i avtalad tid
    - Kom och rättade till städmissarna rätt så omgående

Kommer inte rekommendera UltraClean Malmö till någon! Läs mer
  • 2019-04-09

Gunvor N skrev om Ultra Clean AB
    Fönsterputsning. Trevliga duktiga killar. Läs mer
  • 2018-11-22

Rebecka S skrev om Ultra Clean AB
    Bra service och väl utfört med samtal före och under tjänsten! Läs mer
    Ultra Clean AB, Lucy P gillar detta
  • 2018-09-06

Lisa L skrev om Ultra Clean AB
    Fönsterputsning via Riksbyggen.
    Trevligt bemött.
    Höga förväntningar eftersom jag tidigare anlitat annan synnerligen professionell fönsterputsare. Förväntnkngsrna uppfylldes inte helt.
    Dessutom: Fönstren putsades enbart in- och utsida, inte mellan fönstren trots att det var avtalat. Läs mer
    2018-09-06 Aliki B svarar Lisa L
    Hej Lisa,
    Tack för ditt svar. Vi har gjort jobbet via Riksbyggen och det har varit ett missförstånd mellan oss och dem. Men det är löst, så vår fönsterputsare kommer ta kontakt med dig för att putsa även dina mellanglas. Vi kommer ringa dig under nästa vecka för att få detta gjort.
    Med vänliga hälsningar
  • 2018-09-05

India W skrev om Ultra Clean AB
    Jag beställde flyttstäd av min lägenhet när jag skulle flytta. Jag hade en bra dialog med personalen på ultraclean och dom svarade på mina frågor redan samma dag. Lägenheten blev superren och noggrant städad. Rekommenderar varmt ultraclean! Läs mer
    Lucy P gillar detta
  • 2018-07-16

Lennart T skrev om Ultra Clean AB
    Snabbt rena fönster och skrapat bort något som jag inte fick bort. Läs mer
  • 2018-07-16

Anita P skrev om Ultra Clean AB
    Tyckte det var väldigt dyrt , måste man vara två? Vänligt bemötande. Läs mer
    2018-07-16 Aliki B svarar Anita P
    Hej Anita,

Tack för din bedömning och vi är glad för att du vill dela med dig. Du hade beställt fönsterputs av balkong. Vi gjorde jobbet för 527 kr innan RUT avdrag, (efter RUT 330 kr) . Det var två personer eftersom de jobbar i grupp, de skall vidare till nästa jobb som kräver 2 personer. På Ultra Clean tänker vi på miljön, vi samåker och sparar på utsläppen i största möjliga mån. Du som kund betalar inte bara för 1 timmes arbete, de har också haft en körtid ut till dig, de måste betala parkeringen, utöver det tillkommer material och medel. Du betalar för 1 timme. Hoppas du har fått en bättre förklaring och att du är nöjd med jobbet.
    Med vänliga hälsningar
  • 2018-04-20

Johan H skrev om Ultra Clean AB
    Flyttstädning

Bemötandet var profisionellt och förtroendeingivande. Det kändes enkelt.

Jag förväntade mig att det skulle bli rent. Ja vi hade en kommunikationsmiss som vi snabbt redde ut sen gick allt som smort.

Sammanfattningsvis är jag nöjd med tjänsten och kan tänka mig att använda mig av företaget igen när jag har behov av hjälp. Läs mer
  • 2017-12-13

David E skrev om Ultra Clean AB
    De gjorde sitt jobb. Inga klagomål. Läs mer
  • 2017-12-13

Marina G skrev om Ultra Clean AB
    Jag har fått god service av personal och ledning på Ultra Clean. Tjänsterna har varit av god kvalitet. Läs mer
  • 2017-12-12

Byggnadsaktiebolaget G skrev om Ultra Clean AB
    Rätt prisbild men kanske inte så hög kvalitet på utförandet. Läs mer
  • 2017-12-11

Thomas J skrev om Ultra Clean AB
    Vi har använt Ultra Clean 2 gånger.
    Bemötandet var bra bägge gångerna.
    Första städningen var mycket bra, förutom att en glidskena på en kökslåda blev förstörd.
    Ingen sa något om det, utan jag upptäckte det själv efter ett tag.
    Andra städningen var inte alls bra, vilket får oss att inte anlita UC mer.
    Thomas Jönsson
    0708-185836 Läs mer
    2017-12-11 Aliki B svarar Thomas J
    Hej Tomas,
    Jag beklagar din upplevelse med Ultra Clean, vi följer alltid upp på alla jobb, samtlig personal har checklistor som lämnas efter varje utfört jobb till Arbetsledare. Vi ser även till att Kvalitetsansvarige är ute på plats och utför kontroller. Det bästa hade varit om du kontaktat oss direkt så hade vi kommit ut och sett på den input du hade och åtgärdat. Ställer vi till med en olycka så ser vi till att ersätta, saker kan gå fel, vi har människor som jobbar och den mänskliga faktorn att något kan gå fel finns hos alla. Just därför följer vi upp direkt. Ultra Clean vill självklart ge er den bästa servicen. Normalt om en kund återkopplar till oss med klagomål, så åker vi ut samma dag ser på vad kunden har att säga, kontrollerar att personalen följt de rutiner som vi har utbildat dem i och återkopplar både till dig som kund och till personalen som jobbat samt ansvarig Arbetsledare. Man behöver följa upp direkt efter städningen.
  • 2017-12-08

Magnus P skrev om Ultra Clean AB
    Proffsiga. Alltid positiva och flexibla. Bra utfört arbete. Vi är nöjda! Läs mer
  • 2017-12-08

Anders P skrev om Ultra Clean AB
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande.
    UltraClean har hand om vår städning på över 40000m2 på ett utmärkt vis.
    Duktiga städare och ledare som tänker utanför "boxen".
    Rekommenderas Läs mer
  • 2017-12-07

Anita R skrev om Ultra Clean AB
    Efter genomgång kom en offert med ett fast pris för genomgripande städning av tre trappuppgångar.
    Personalen på plats var mycket inriktade på att uppnå ett bra resultat, vilket också gjorts.
    Ett trevligt bemötande uppskattades!
    Slutresultatet av arbetet har blivit väldigt bra. Läs mer
  • Suzaan B

2017-12-06

Suzaan B skrev om Ultra Clean AB
    TOPPEN!! TREVLIGT!!! PROFFS!!! Läs mer
  • 2017-12-05

Ola G skrev om Ultra Clean AB
    Vi skulle flytta utomlands och flyttmannen var inte fardiga nar Ultraclean kom, men de var valdigt flexibla och sa de kunde komma tillbaka senare.
    Vi hade darfor besiktning medan stadningen fortfarande pagick, men var hyresvard litade pa Ultraclean och vi godkandes utan bemarkningar! Läs mer

Hsb B skrev om Ultra Clean AB
    Positiv när man pratar med arbetsledarna och att de kommer tillbaka direkt.
    Vi har en lokalvårdare som är helt perfekt.
    Bra dialog, kontakt dessutom håller han en hög professionell nivå på sina uppdrag. Bättre än så kan det inte bli.
    Var räd om den här "lokalvårdaren" han skall ah all uppmuntran för sitt sätt att sköta sitt jobb. Läs mer

Siri S skrev om Ultra Clean AB
    Den inledande kontakten vi hade med Ultra Clean gav ett mkt bra intryck och vi fick ett trevligt bemötande.
    Det ändrades dessvärre helt efter att städningen var genomförd, städaren som hade varit hos oss hade slarvat rejält och struntat i ett flertal uppgifter, det var till exempel dammtussar på golvlister, badrumssilen var jättesmutsig, hon lämnade dessutom stora fläckar på parketten från någon form av lösningsmedel som välts ut och mkt mer. Detta upptäckte vi först efter två dagar då vi gemensamt gick in i lägenheten för att ta en extra titt på städningen, i samband med att städningen genomfördes intygade städaren att allt var gjort och vi gick igenom hela checklistan där hon sa att hon hade gjort allt. Dessvärre hade inte vi tid att titta på lägenheten just då utan vi litade på städarens ord. Vi anmälde emellertid inte detta till er eftersom vi hade sådan tidspress på att få igenom lägenhetens besiktning så det slutade med att vi fick städa om hela lägenheten själva. Läs mer
    2017-12-05 Aliki B svarar Siri S
    Hej Siri,

Jag beklagar din upplevelse med Ultra Clean, vi följer alltid upp på alla jobb, samtlig personal har checklistor som lämnas efter varje utfört jobb till Arbetsledare. Vi ser även till att Kvalitetsansvarige är ute på plats och utför kontroller. Det bästa hade varit om du kontaktat oss direkt så hade vi kommit ut och sett på den input du hade och åtgärdat. Ultra Clean vill självklart ge er den bästa servicen. Normalt om en kund återkopplar till oss med klagomål, så åker vi ut samma dag ser på vad kunden har att säga, kontrollerar att personalen följt de rutiner som vi har utbildat dem i och återkopplar både till dig som kund och till personalen som jobbat samt ansvarig Arbetsledare.
    Det kan hända mycket på 2 dagar. Man behöver följa upp direkt efter städningen.

Med vänlig Hälsning

Ali S skrev om Ultra Clean AB
    Pålitliga och snabba. Rekommenderar starkt deras tjänster. Läs mer

Lars H skrev om Ultra Clean AB
    Väldigt proffsigt , utmärkt service Läs mer
  • 2017-12-01

Pernilla O skrev om Ultra Clean AB
    Vi hade Ultra Clean som städfirma ett antal år och vi var nöjda!
    Snabb respons på eventuella fel och missar.
    Fantastisk städledare! Läs mer

Frida S skrev om Ultra Clean AB
    Vi är generellt sett nöjda med Ultra Clean. De är duktiga på att fånga upp problem och återkoppla på dem.
    Ibland kan man märka att det är personalombyte på kvalitén på utförandet vilket jag kan tycka är väldigt tråkigt.
    Vi använder dem till trapphusstäd och lägenhetsstäd. Läs mer

Ellie L skrev om Ultra Clean AB
    Det har fungerat bra. Städerskan är mycket bra! När jag behöver komma i kontakt med företaget får jag oftast snabb respons. Läs mer

Wizkids / Itsac Aktiebolag W skrev om Ultra Clean AB
    Har anlitat Ultra Clean i samband med att akuta avloppsskador har uppstått. De har ställt upp snabbt och plikttroget samt utfört sina arbetsuppgifter på ett hedervärt sätt. Läs mer

Ann-charlotte A skrev om Ultra Clean AB
    Trevlig och serviceinriktat företag. Väldigt måna om sina kunder och om något inte funkar som det ska tar man till sig kritiken och ändra för att det ska vara bra. Läs mer

Lars C skrev om Ultra Clean AB
    kontorsstädning, fönsterputs allt till belåtenhet Läs mer

Tina H skrev om Ultra Clean AB
    Har samarbetat med UC i snart 10 år och alltid bra bemötande.
    har hjälp med all slags städ inom kontor, konferans och grovstäd i kök.

UC lever upp till förväntningarna. och mer därtill

Med vänlig hälsning tina Läs mer

Silverviksgatan 2, 213 74 Malmö