Ultra Clean  AB

Ultra Clean AB

Vi på Ultra Clean är städföretaget som har extra fokus på nöjda kunder!

Hos oss kan du få ett flertal städtjänster. Vår städfirma erbjuder hemstädning, storstädning, flyttstädning, golvvård, fönsterputs och mycket mer därtill. Miljön är viktig för oss och därför följer vi kontinuerligt upp vårt arbetssätt samt använder så energisnåla lösningar som möjligt när vi städar.

Snabb service och hög kvalitet är våra ledord. Kontakta oss så sköter vår erfarna personal städningen medan du fokuserar på något annat. Välkommen!

Läs vad 39 kunder tycker om Ultra Clean AB 2

2021-04-03
    Det var första gången jag köpte av Ultra Clean.
    Blev rekommenderade att ta dom.

Dom levde klart upp till mina förväntningar som jag hade.
    Köpte en flyttstädning som jag blev väldigt nöjd över samt lite överraskad.

Så det blir nog fler gånger med dom.
    Tummen Upp 👍👍👍
    Hej Daniel, Tack för ditt fina omdömme. Välkomen tillbaka till oss när du behöver hjälp igen. Hälsning Ultra Clean Ultra Clean AB
  • Amela E
    skrev om Ultra Clean AB
    2021-04-01
    Vi beställde fönsterputs, snabb bokning , trevligt bemötande men framförallt var killen som utförde jobbet otroligt professionell och noga.
    Hej Amela, Tack för ditt fina omdöme. Vi framför till vår fönsterputsare ditt omdöme. Välkomen tillbaka till oss om du behöver någon annan tjänst. Hälsningar Ultra Clean Ultra Clean AB
    2020-11-29
    Proffsigt bemötande, smidigt
    Jobb utfördes som utlovat
    Hej Rickard, Tack för att vi fick förtroendet att flyttstäda din lägenhet. Vi tackar även för dina fina kommentarer om utförandet av arbetet. Vi hoppas att du skall trivas i det nya boendet. Med vänlig hälsning Ultra Clean AB Ultra Clean AB
  • 2020-11-29
    mycket proffessionellt arbete!
    Hej Margareta, Tack för ditt positiva omdöme av vår flyttstädning till dig. Vi önskar dig allt gott i ditt nya boende. Med vänlig hälsning Ultra Clean AB Ultra Clean AB
    2020-11-28
    Jag köpte en flyttstädning + fönsterputs.
    Jag hade beställt ett datum. Men fick chansen att flytta tidigare. Tog då kontakt med Ultra Clean och frågade om de hade möjlighet att städa ett tidigare datum.
    Det var inga problem!
    Jag är supernöjd!!! Det var riktigt bra gjort!
    Hej Linda, Tack för din återkoppling. Vi finns för våra kunder och strävar att tillgodose de önskemål från er som kund. Kul att vi kunde hjälpa dig så att du kunde flytta ut tidigare. Alltid roligt att komma till det nya boendet tidigare. Hoppas att du kommer att trivas i det nya boendet. Hälsning Ultra Clean AB Ultra Clean AB
    2020-10-22
    Jag blev mycket nöjd med fönsterputsningen. De var noga och det gick snabbt. Jag blev väl mött vid beställningen och av de två som var här.
    Hej Carita, Tack för ditt fina omdöme. Vi vill att alla skall känna sig välkomna till oss och vi skall utföra en bra service. Hälsning Ultra Clean AB Ultra Clean AB
  • 2020-10-22
    Har anlitat firman ett par ggr och de gör ett bra jobb, passar tider och är trevliga. Vi anlitar dem i vår bostadsrättsförening också.
    Hej Ann Else Christina, Tack för din fina kommentar. Du är välkommen tillbaka när du behöver putsa dina fönster igen. Hälsninmg Ultra Clean AB Ultra Clean AB
    2020-10-22
    Mycket bra kontakt och riktigt noggrant städning. Rekommenderas!
    Hej Philipp Tack för ditt omdöme här på Reco. Flyttstädning är en viktig städning så att du som flyttar ut kan känna dig trygg med överlämningen. Välkommen tillbaka om du flyttar igen. Hälsning Ultra Clean AB Ultra Clean AB
    2020-10-21
    Putsning av balkonginglasningen. Jag är nöjd med utförande av arbetet
    Hej Tatiana, Tack för din kommentar här om den fönsterputsning som vi utförde hos dig. Vi hälsar dig välkommen nästa gång det är dags att putsa din inglasade balkong. Med vänlig hälsning Ultra Clean AB Ultra Clean AB
    2020-10-19
    Jag beställde flyttstäda. Dem städa lägenheten från top till tå. Blev jätte nöjd med deras arbete. Jag blev bemött bra från företaget till bra pris. Kan rekommenderas.
    Hej Thomas, Vi är glada att läsa att du är nöjd med den flyttstädning vi gjorde av din lägenhet. Vår flyttstädning utförs av erfarna medarbetare och med garanti på utfört arbete. Vi önskar dig lycka till i ditt nya boende. Med vänlig hälsning Ultra Clean AB Ultra Clean AB
    2020-10-19
    Inte så väldigt prisvärt och för det priset inte tillfredställande rent
    Hej Linda, Tack för din återkoppling till oss gällande din fönsterputsning. Det är tråkigt att läsa att du inte var helt nöjd med det utförda arbetet. Vi skulle uppskatta om du kan höra av dig till oss så att vi kan hitta en lösning på detta som passar dig. För oss är det viktigt att vi har nöjda kunder, oberoende av vilken tjänst som ni som kund köper av oss. Tel: 040 - 22 86 20 Email: info@ultraclean.se Med vänlig hälsning Ultra Clean AB Ultra Clean AB
    2019-09-08
    Jag beställde flyttstädning. Katastrofalt utfört arbete där arbetsledarna fick komma tillbaka och rätta till. Städarna tar rökpauser samt privata telefonsamtal utan att arbete, vilket UltraClean tycker är något som ingår i fakturan. Försökte få kontakt med kundtjänsten 5 gånger varav de 5 gången utlovade svar men hörde inget från dem. Efter många om och men och en bestriden faktura så drog UltraClean av rökpauser och privata telefonsamtal.

Oseriösa arbetare, arbetsledare och ledning.

I övrigt väldigt missnöjd.

Positivt:
    - Kom i avtalad tid
    - Kom och rättade till städmissarna rätt så omgående

Kommer inte rekommendera UltraClean Malmö till någon!
    2019-04-09
    Fönsterputsning. Trevliga duktiga killar.
    2018-11-22
    Bra service och väl utfört med samtal före och under tjänsten!
    2018-09-06
    Fönsterputsning via Riksbyggen.
    Trevligt bemött.
    Höga förväntningar eftersom jag tidigare anlitat annan synnerligen professionell fönsterputsare. Förväntnkngsrna uppfylldes inte helt.
    Dessutom: Fönstren putsades enbart in- och utsida, inte mellan fönstren trots att det var avtalat.
    Hej Lisa, Tack för ditt svar. Vi har gjort jobbet via Riksbyggen och det har varit ett missförstånd mellan oss och dem. Men det är löst, så vår fönsterputsare kommer ta kontakt med dig för att putsa även dina mellanglas. Vi kommer ringa dig under nästa vecka för att få detta gjort. Med vänliga hälsningar Ultra Clean Ultra Clean AB
    2018-09-05
    Jag beställde flyttstäd av min lägenhet när jag skulle flytta. Jag hade en bra dialog med personalen på ultraclean och dom svarade på mina frågor redan samma dag. Lägenheten blev superren och noggrant städad. Rekommenderar varmt ultraclean!
    2018-07-16
    Snabbt rena fönster och skrapat bort något som jag inte fick bort.
    2018-07-16
    Tyckte det var väldigt dyrt , måste man vara två? Vänligt bemötande.
    Hej Anita, Tack för din bedömning och vi är glad för att du vill dela med dig. Du hade beställt fönsterputs av balkong. Vi gjorde jobbet för 527 kr innan RUT avdrag, (efter RUT 330 kr) . Det var två personer eftersom de jobbar i grupp, de skall vidare till nästa jobb som kräver 2 personer. På Ultra Clean tänker vi på miljön, vi samåker och sparar på utsläppen i största möjliga mån. Du som kund betalar inte bara för 1 timmes arbete, de har också haft en körtid ut till dig, de måste betala parkeringen, utöver det tillkommer material och medel. Du betalar för 1 timme. Hoppas du har fått en bättre förklaring och att du är nöjd med jobbet. Med vänliga hälsningar Ultra Clean Ultra Clean AB
    2018-04-20
    Flyttstädning

Bemötandet var profisionellt och förtroendeingivande. Det kändes enkelt.

Jag förväntade mig att det skulle bli rent. Ja vi hade en kommunikationsmiss som vi snabbt redde ut sen gick allt som smort.

Sammanfattningsvis är jag nöjd med tjänsten och kan tänka mig att använda mig av företaget igen när jag har behov av hjälp.
    2017-12-13
    De gjorde sitt jobb. Inga klagomål.
    2017-12-13
    Jag har fått god service av personal och ledning på Ultra Clean. Tjänsterna har varit av god kvalitet.
  • 2017-12-12
    Rätt prisbild men kanske inte så hög kvalitet på utförandet.
    2017-12-11
    Vi har använt Ultra Clean 2 gånger.
    Bemötandet var bra bägge gångerna.
    Första städningen var mycket bra, förutom att en glidskena på en kökslåda blev förstörd.
    Ingen sa något om det, utan jag upptäckte det själv efter ett tag.
    Andra städningen var inte alls bra, vilket får oss att inte anlita UC mer.
    Thomas Jönsson
    0708-185836
    Hej Tomas, Jag beklagar din upplevelse med Ultra Clean, vi följer alltid upp på alla jobb, samtlig personal har checklistor som lämnas efter varje utfört jobb till Arbetsledare. Vi ser även till att Kvalitetsansvarige är ute på plats och utför kontroller. Det bästa hade varit om du kontaktat oss direkt så hade vi kommit ut och sett på den input du hade och åtgärdat. Ställer vi till med en olycka så ser vi till att ersätta, saker kan gå fel, vi har människor som jobbar och den mänskliga faktorn att något kan gå fel finns hos alla. Just därför följer vi upp direkt. Ultra Clean vill självklart ge er den bästa servicen. Normalt om en kund återkopplar till oss med klagomål, så åker vi ut samma dag ser på vad kunden har att säga, kontrollerar att personalen följt de rutiner som vi har utbildat dem i och återkopplar både till dig som kund och till personalen som jobbat samt ansvarig Arbetsledare. Man behöver följa upp direkt efter städningen. Ultra Clean AB
    2017-12-08
    Proffsiga. Alltid positiva och flexibla. Bra utfört arbete. Vi är nöjda!
    2017-12-08
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande.
    UltraClean har hand om vår städning på över 40000m2 på ett utmärkt vis.
    Duktiga städare och ledare som tänker utanför "boxen".
    Rekommenderas
    2017-12-07
    Efter genomgång kom en offert med ett fast pris för genomgripande städning av tre trappuppgångar.
    Personalen på plats var mycket inriktade på att uppnå ett bra resultat, vilket också gjorts.
    Ett trevligt bemötande uppskattades!
    Slutresultatet av arbetet har blivit väldigt bra.
  • Suzaan B
    skrev om Ultra Clean AB
    2017-12-06
    TOPPEN!! TREVLIGT!!! PROFFS!!!
    2017-12-05
    Vi skulle flytta utomlands och flyttmannen var inte fardiga nar Ultraclean kom, men de var valdigt flexibla och sa de kunde komma tillbaka senare.
    Vi hade darfor besiktning medan stadningen fortfarande pagick, men var hyresvard litade pa Ultraclean och vi godkandes utan bemarkningar!
    2017-12-04
    Positiv när man pratar med arbetsledarna och att de kommer tillbaka direkt.
    Vi har en lokalvårdare som är helt perfekt.
    Bra dialog, kontakt dessutom håller han en hög professionell nivå på sina uppdrag. Bättre än så kan det inte bli.
    Var räd om den här "lokalvårdaren" han skall ah all uppmuntran för sitt sätt att sköta sitt jobb.
    2017-12-04
    Den inledande kontakten vi hade med Ultra Clean gav ett mkt bra intryck och vi fick ett trevligt bemötande.
    Det ändrades dessvärre helt efter att städningen var genomförd, städaren som hade varit hos oss hade slarvat rejält och struntat i ett flertal uppgifter, det var till exempel dammtussar på golvlister, badrumssilen var jättesmutsig, hon lämnade dessutom stora fläckar på parketten från någon form av lösningsmedel som välts ut och mkt mer. Detta upptäckte vi först efter två dagar då vi gemensamt gick in i lägenheten för att ta en extra titt på städningen, i samband med att städningen genomfördes intygade städaren att allt var gjort och vi gick igenom hela checklistan där hon sa att hon hade gjort allt. Dessvärre hade inte vi tid att titta på lägenheten just då utan vi litade på städarens ord. Vi anmälde emellertid inte detta till er eftersom vi hade sådan tidspress på att få igenom lägenhetens besiktning så det slutade med att vi fick städa om hela lägenheten själva.
    Hej Siri, Jag beklagar din upplevelse med Ultra Clean, vi följer alltid upp på alla jobb, samtlig personal har checklistor som lämnas efter varje utfört jobb till Arbetsledare. Vi ser även till att Kvalitetsansvarige är ute på plats och utför kontroller. Det bästa hade varit om du kontaktat oss direkt så hade vi kommit ut och sett på den input du hade och åtgärdat. Ultra Clean vill självklart ge er den bästa servicen. Normalt om en kund återkopplar till oss med klagomål, så åker vi ut samma dag ser på vad kunden har att säga, kontrollerar att personalen följt de rutiner som vi har utbildat dem i och återkopplar både till dig som kund och till personalen som jobbat samt ansvarig Arbetsledare. Det kan hända mycket på 2 dagar. Man behöver följa upp direkt efter städningen. Med vänlig Hälsning Ultra Clean Ultra Clean AB
    2017-12-04
    Pålitliga och snabba. Rekommenderar starkt deras tjänster.
    Väldigt proffsigt , utmärkt service
  • 2017-12-01
    Vi hade Ultra Clean som städfirma ett antal år och vi var nöjda!
    Snabb respons på eventuella fel och missar.
    Fantastisk städledare!
    2017-11-30
    Vi är generellt sett nöjda med Ultra Clean. De är duktiga på att fånga upp problem och återkoppla på dem.
    Ibland kan man märka att det är personalombyte på kvalitén på utförandet vilket jag kan tycka är väldigt tråkigt.
    Vi använder dem till trapphusstäd och lägenhetsstäd.
    2017-11-30
    Det har fungerat bra. Städerskan är mycket bra! När jag behöver komma i kontakt med företaget får jag oftast snabb respons.
  • 2017-11-30
    Har anlitat Ultra Clean i samband med att akuta avloppsskador har uppstått. De har ställt upp snabbt och plikttroget samt utfört sina arbetsuppgifter på ett hedervärt sätt.
  • 2017-11-30
    Trevlig och serviceinriktat företag. Väldigt måna om sina kunder och om något inte funkar som det ska tar man till sig kritiken och ändra för att det ska vara bra.
    2017-11-30
    kontorsstädning, fönsterputs allt till belåtenhet
    2017-11-30
    Har samarbetat med UC i snart 10 år och alltid bra bemötande.
    har hjälp med all slags städ inom kontor, konferans och grovstäd i kök.

UC lever upp till förväntningarna. och mer därtill

Med vänlig hälsning tina