Alla kategorier Inkasso Stockholms län Stockholm Hägersten-Liljeholmen Liljeholmen Upplysningscentralen UC AB

Upplysningscentralen UC AB

Årstaängsvägen 1B, 117 43 Stockholm — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Upplysningscentralen UC AB

• Daniela C
    Daniela C skrev om Upplysningscentralen UC AB
    De lurar dig som konsument. Beställde för över ett år sedan deras UC skydd, ville bara ha den för ett par månader men de hade endast att man kunde välja för ett helt år, okej då. Fick bli nästan tusen kr för detta då. (I efterhand ångrade jag även köpet då man inte får något för pengarna).
    Så när ett år hade gått tänkte jag inte mer på den här tjänsten tills de börjar fakturera mig för tjänsten hade plötsligt blivit tillsvidare. Vilka skojare. Jag ber dem säga upp tjänsten men de tvingar en betala för hela TVÅ månader efter att man sagt upp den. Sådana lurendrejare klarar jag mig utan. Läs mer
  • Micael J
    Micael J skrev om Upplysningscentralen UC AB
    När vi Startade vårt företag blev vi kontaktade av en säljare från UC som sade att vi blivit uppgraderade och beräknades som kreditvärdiga hos UC, de ville då också sälja ett diplom och en badge som vi kunde lägga på vår hemsida för 3000kr ungefär, detta slog jag då till på för att jag tyckte det skulle se bra ut på hemsidan.
    Efter 3 månader när vårt första bokslut kom in där vi gjort vinst första året så blev vi plötsligt nedgraderade för att vi inte hade haft tillräcklig vinst... De hade med andra ord uppgraderat oss precis innan bokslutet för att få sälja en badge till hemsidan som sedan blev borttagen när bokslutet kom in... vad de gått på för siffror för att klassa oss som kreditvärdiga innan bokslutet vet jag inte då det inte fanns något att gå på, Detta är så OSERIÖST att det liknar ingenting, ren bedrägeri helt enkelt.
    Efter bokslutet kommit in ringde sedan Soliditet och ville sälja sin badge där vi var kreditvärdiga... men efter att de sätt siffror, mycket mer seriöst. Läs mer
  • Robin S skrev om Upplysningscentralen UC AB
    Efter att ha blivit utsatt för ett bedrägeri där någon försökt ta ett lån med mina personuppgifter ringer jag runt till samtliga kreditupplysningsföretag. På alla bolag förutom UC blir jag vänligt bemött och de svarar hjälpsamt om någon mer har tagit ut kredit uppgifter på mig. Men på UC vägrar de svara eller skicka meddelande till mig på Kivra. De skall absolut ha betalt för detta via deras internet tjänst. Tänker aldrig använda mig av UC varken privat eller i min roll som företagsledare. Läs mer