USV / Alltomventilation.se

USV / Alltomventilation.se

Ring 08-552 403 20 www.alltomventilation.se
4.4

Ventilationsföretaget har mer än 20 år i branschen! Välkommen till USV / Alltomventilation.se, utgångspunkten för vår verksamhet är att det är viktigt för vår hälsa, produktivitet, komfort och ekonomi att inomhusluften är ren. För att uppnå detta krävs olika lösningar med ventilationsproblem enligt krav och normer. Så att föroreningarna...

122 omdömen om USV / Alltomventilation.se

Mikael B
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Bra kompetens och hjälpsamma,snabb leverans

Luftmiljöbutiken
4.3/5 i betyg av 298 omdömen 4.3 av 298 omdömen

Bra service vid bokning av tjänst. Trevlig och proffsig tekniket. Toppbetyg på alla sätt!

Lars H
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Snabb leverans till bra pris.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack för ert inlägg, det värmer välkommen åter.

Evelina B
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Toppen bra service och super trevligt bemötande. Jag va så nöjd!

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack för ert inlägg, det var självklart att hjälpa er familj så långt jag kunde, hoppas att det löser sig.

Varma Huset — Mitsubishi Electric
4.6/5 i betyg av 250 omdömen 4.6 av 250 omdömen
Badge2019

Vi har anlitat Varma Huset AB i flera tillfälle både som privat och företag, alltid bra resultat, mycket seriöst och kunniga personer, föret

Stenfirma Lapital AB Stenfirma Lapital AB
Martin J
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Mycket hjälpsam personal. Hade inga större förväntningar att hitta vad jag sökte. Rotormotor fix ventilation.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack för ert inlägg, det värmer välkommen åter.

Pär H
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Jag köpte en takfläkt. Jag fick en bra hjälp med att välja och bra instruktioner och tips. NÖJD!

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack Pär för ert införande, välkommen åter trevligt att hjälpa privatpersoner

Glenn W
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Jag har fått fakturan men inga filter. Inte ens någon bekräftelse.

Ulrik I
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Allt bra. Levererar det de ska. Filter till ventilationssystem.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack för ert inlägg, tack för ert beställning välkommen åter.

Erik S
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Jag hade önskat mer information om produkten på hemsidan. Om jag minns rätt hade jag telefonkontakt med kundtjänst som var till stor nytta.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack för ert inlägg, tack för ert beställning, Självklart skall se över produktinformationen, välkommen åter

Josefin N
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Urban var fantastisk! Han lyssnade på våra behov, valde en passande luftvärmepump och fixade installation inom 3 veckor till ett bra pris. Vi är supernöjda!:)

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack Josefin för ert inlägg på Reco, det var ett nöje att få leverera luft / luftvärmepump från Daikin modell 35 till er för att hålla ner energikostnaden samt att inomhusmiljön blir bästa tänkbara för familjen och gäster.

NILS KARL-ERIK H
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Tack Urban för hjälpen med att hitta en ny fläkt till min minimaster,efter många turer fram och åter kom vi till slut iland med rätt fläkt. Tack för hjälpen. Nisse.H

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack Nils för era rader kring beställning - leverans av fläktmotor till ACF minimaster. Stora svårigheter att hitta motorer till äldre aggregat p.g.a. att dom tillverkas i Tyskland som har svårt att få tag på komponenter för tillverkning. Vilket har med fört långa ledtider till våra leverantörer i Sverige och EU.

ANDREAS J
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Engagerad och kunnig företagare. Snabb leverans och ett riktigt bra pris. Rekommenderas.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack för ert inlägg, ditt svar Andreas ger energi att gå vidare inom branschen efter 23 år som företagare. Enligt information kommer många av våra leverantörer ha långa ledtider av motorer, leveranser ligger in i juni månad 2022 . Vi scannar av marknaden för att söka efter motorer mm. till våra kunder.

AHMAD J
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Det var min kompis som tipsade mig om att göra en omdömen på den här sajten och jag tycker att det är en viktig sajt som visar hur bra eller dåligt de butiker man handlar från 👍 så min och din omdömen är viktigt

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack för ert inlägg, Vad som är viktigt är att kunden skall alltid står i centrum, vår målsättning är att göra vårt bästa för våra kunder. Det är många faktorer som är avgörande för alla parter framför allt våra leverantörer av materialet som ligger på hyllan, vilket inte har lyckats till fullo under pandemiåren, detta har påverkat oss alla och problemen kvarstår. God Jul till alla våra kunder

Gunnar W
Skrev om USV / Alltomventilation.se

FTX. Jag är så less på alla dessa småföretagare som inte kan hålla ordning på vad man kommit överens om.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack för ert inlägg, Gunnar vi har levererat materialet enligt Er order i god tid. Jag missade att skicka en ljuddämpare med anledning av att den inte låg med i er orderbeställning. Det kom ett mail med beställning av en ljuddämpare som hamnade i pärmen och glömdes bort, du kunde ha ringt mig. Välkommen åter och God Jul.

Anders T
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Beställde en reservdel till en takfläkt. Bra pris och leveranstid, bra information på hemsidan för att göra rätt val.

Tack för ert inlägg, tack för ert beställning välkommen åter Anders och God Jul

Wail Saif Yahya A
Skrev om USV / Alltomventilation.se

det gick bra och snabbt. jag fick den originala delen med billigast pris i marknaden.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack för ert inlägg, trevligt att leveranserna kommer fram med tanke på hur det ser ut på marknaden med transporter mm God Jul

Anders E
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Något svårtydd hemsida men den persopliga kontakten är mkt bra

Tack för ert inlägg, God Jul Anders mvh Urban

Jonas E
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Har inte fått paketet ännu så jag vet inte

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack order 6042 order daterad 21-11-18 beställning från vårt företa USV AB 21-11-22. Jag inte har missat att lämnat uppgifterna från tillverkare av beställd fläktmotorn. Läget är illa för hela EU p.g.a. att motortillverkare i Tyskland- Sverige med flera länder har långa ledtider, p.g.a. leveranser av elektronik från Japan och China är långa problemet är känt via media. Inköpet av motorn kan enbart beställas av oss som återförsäljare vi System air. Er leverans levererades till kund 21-12-14 ( räkna med 2-3 dagar till kund...

Robert G
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Beställde en fläktmotor för att ersätta min trasiga på taket. Snabb leverans och USV ringde och kollade om varan kommit fram. Hade fråga om kopplingsschema som besvarades snabbt det också. Klart nöjd.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack för ert inlägg, ett gott täcken på att vi har en nöjd Robert God Jul.

Jörgen J
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Ringde två ggr och bad om hjälp med byte av köksfläkt men dom varken kom eller hörde av sig. Har tidigare gjort bra jobb varpå jag ringde dom igen men nu har dom inte levt upp till förväntningarna.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack för ert inlägg, vi utför inga installationer eller andra jobb själva längre. Vi hjälper kunder att hitta rätta produkten för sitt hus eller lgh - bostad. Vid kontakt har vi meddelat Er som kund att vi inte kunde göra jobbet. Företaget USV har delvis kontakter med entreprenörer som vi kan hänvisa till för att få hjälp, kan nämna att det inte är så lätt att få hjälp som privatperson, tiderna har förändrats.

Tony G
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Blev bra bemött i alla delar såsom teknik och ekonomi

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack för ert inlägg, vi gör vårt bästa för våra kunder.

Inger H
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Beställde fel filter först. Fick ringa och beställa nytt. Jag blev bortglömd så jag fick ringa igen. Då löste sig det med nytt filter som kom efter några dagar. Jag har ännu inte fått någon adress dit jag skall skicka det felbeställda filtret. För övrigt är jag nöjd. /Inger

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack för ert inlägg, Vid felbeställning kan de ta lite längre tid för ny leverans p.g.a. att vi då skall vända oss till en annan leverantör av filter. Men man får inte gömma bort kunden som jag gjorde, det har att göra med den mänskliga faktorn.

Thomas S
Skrev om USV / Alltomventilation.se

En ny Fläktmotor. Kompetent bemötande. Bra service. Lite sen med respons.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Hej Thomas, tack för er beställning och inlägg på RECO. Beställning kom in torsdag den 11/6, kl.14.05, beställde er fläktmotor omg. med leveransdag måndag den 15 / 6 Helgen kom i mellan man får räkna med minst 3- 4 arbetsdagar till privatpersoner. Godset kan bli liggande någon dag på utlämningsställe p.g.a. att den skall aviseras kund. Vi själva har inget fraktsedelsnummer p.g.a. att materialet går från fabriken / tillverkare till kund. // trevlig helg önskar Urban Söder // USV AB

Lars-inge E
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Köpt en takfläkt! Bra kontakt! Blev rätt produkt!

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack Lars-inge E, tack för ert införande välkommen åter.

Per-åka E
Skrev om USV / Alltomventilation.se

köpt fläktkåpa,snabb och exakt leverans och bästa pris som jag hittat på nätet.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack Per- Åke E, tack för ert införande välkommen åter.

Folke L
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Mycket bra service, de ringde upp och vi diskuterade oss fram till bästa och billigaste lösningen. Rekommenderas.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack Folke L, för ert införande välkommen åter. Viktigt för vårt företag är att kunden alltid skall stå i centrum och att vi skall ta fram den bästa lösningen åt kunden.

Jan K
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Köpte ventilationsaggregat Mötte ett jättebra engagemang Kan varmt rekommendera företaget

Tack Jan K, för ert införande välkommen åter

Per-erik N
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Köpt värmeväxlare och aggregat för luftburen värme ACJ. Mycket kunnig och trevlig support

Svar från USV / Alltomventilation.se

Bäste kund, tack för ert införande välkommen åter.

Ann-margrete N
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Köpt ett ventilationsaggregat värmeåtervinning och utbyte av ett 38 år gammalt aggregat. Bra rekommendation och det stämde med leveransen. Bra produkt med bra servicetjänster. Allt fungerade som sagt

Svar från USV / Alltomventilation.se

Bäste kund, tack för ert införande om vårt företag och service. Vår målsättning är att hjälpa våra kunder från start till mål, kunder skall alltid vara i centrum i vårt företag!

Joachim P
Skrev om USV / Alltomventilation.se

En takfläkt. Blev bemött på ett proffsigt sätt med stort kunnande inom ämnet jag frågade om. Snabb leverans och till bra pris.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Bäste kund, tack för ert införande om vårt företag och service!

Grzegorz K
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Jag har beställd motor till ventilation - snabbt svar (hade få frågor) och leverans. Motor passar och fungerar utmärkt. Rekommenderar!

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack för ert inlägg på Reco. Vår målsättning är att hjälpa våra kunder hela vägen till mål, för de mesta har vi lyckats men vi har också misslyckats av någon anledning, de kan vara många faktorer som då ligger som grund. Vår ehandel bygger på våra egna erfarenheter efter 23 år på marknaden inom ventilation och försäljning av produkter till marknadens kunder, privatpersoner och företag.

Bo S
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Gogglade runt på nätet (hade små förhoppningar) efter att en motor R2E160-AS52-13 till mitt värmeåtervinningssystem gav upp efter att ha levererat i 24/7 i trettio år. Hittar ett antal länkar men beslutar mig för att kontakta Urban Söder, USV / Alltomventilation. Som privatperson blir man överraskad när någon som Urban lägger sig på samma nivå och ger goda råd och hjälp. Beställning, leverans och betalning fungerade hur bra som helst! Liten synpunkt, återkoppling via mail med kolli id så att man kan följa leveransen vore bra.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Hej Bo, tack för ert införande på Reco. När det gäller motorer samt några av våra leverantörer /tillverkare av fläktar får vi själva inga kolli id, enbart när en produkt har kommit på villovägar. Skickar ett mail till kunden när vi har utfört beställningen.//Med vänlig hälsning / Urban Söder

Reidar S
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Leverans och beskrivning korrekt. Priset var rätt.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Tack för ert inlägg på Reco. 2019-10-05, URSÄKTA MITT SENA SVAR MISSADE ATT SVAR PÅ ERT INLÄGG. KOMMER NU ÅTER 2021-12-22 OCH ÖNSKAR ER EN GOD JUL & GOTT NYTT ÅR 2022

Karl J
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Bra service med stor förståelse för kundens fråga.

Bästa kund, tack för ert Reco svar. Välkommen åter, trevlig helg // urban

Andreas J
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Köpte takfläkt, men kom på att jag beställt fel storlek. Inga problem skickade bara ett mail sedan var det löst

Svar från USV / Alltomventilation.se

Bästa kund, tack för ert Reco svar. Välkommen åter till USV AB // alltomventilation// Med vänlig hälsning / Urban Söder

Björn N
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Det är svårt att hitta förbrukningsdelar via portalen. Tex filter F7 till Heru. Lyckades inte heller via sökfunktion. Skickade fråga om hur jag skulle beställa, med epost, där svaret tog ngn vecka. Gjorde därefter beställning enl svaret. Det fungerade. I denna och mina tidigare kontakter har epostkommunikationen tagit ganska lång tid före beställningar.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Bästa kund, Tack för ert införande ang. filterbeställning via mejl. Filter beställningen kan bli liggande p.g.a. vår arbetsbelastning filter kommer inte som prioriterad leverans, när vi har mycket att göra. Vår målsättning är att kunder skall beställa allt material via vår e-handel vilket de flesta kunder gör, kund som ringer in beställningen kan komma i kläm p.g.a. hög arbetsbelastning, bättre att skicka ett majl. Alla är välkomna viken väg ni än kommer!

Ian G
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Köpt en ACJ B luftvärmeaggregat för att ersätta den gamla som efter nästan 30år i tjänst hade gjort sitt. Det var mycket enkelt att beställa på hemsidan och hela processen från beställning till hemleverans var utan minsta problem. Jag skulle inte tveka till att använder mig av USV i fortsättningen om jag behöver något annat.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Bästa kund, tack för ert Reco svar. Välkommen åter till vårt företag!

Ralf B
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Utmärkt service och engemang att leta rätt på den artickel som jag slkte eftet.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Bästa kund, tack för ert Reco svar. Välkommen åter till vårt företag // Urban Söder

Anders B
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Har beställt och betalat en takfläkt. Väntar ännu på leverans varför?? Varför får jag inte varan jag har beställt o betalat?

Svar från USV / Alltomventilation.se

Hej Anders, Om det gäller er order 496 kom den in till oss den 2019-05-07, kl. 21.20 som var en tisdag. Er order / leverans lämnade fabriken den 9 maj. Den ligger som avisering med ert mobil nr som slutar på 282. Adressen är också ett C/0 Karina för att säkra leveransen. Om inte leveransen har kommit fram eller att ni inte har svarat på mobilen, då har förmodligen leveransen gått åter till transportbolaget. Det är bra två parter ang. leveransen, mottagare kunden och transportfirman där något har gått fel. När leveransen...

Lorentz R
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Har köpt en takfläkt TKS400A. Har fått mycket bra support och övrig hjälp av Urban Söder, både vid val av fläkt och för installation av densamma.

Rickard B
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Köpte reservdel till frånluftstakfläkt. Fick bra rådgivning till rätt del.

Mathias E
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Ringde för att förhöra mig om en frånluftsfläkt och fick all tänkbar hjälp med dimensionering, modellval, montagetips - ja allt! Köpte givetvis fläkten här och kommer att handla här igen!

Folke E

Luftvärmepump Utmärkt bemötande Handlat tidigare med dem God service

Hans S
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Strulade med beställningen men företaget agerade snabbt och erbjöd snabb lösning.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Hej Hans, tack för ert inlägg. När vi får vår order skall den omg. handläggas, när flera ordrar kommer in då kan de ta någon dag extra p.g.a. att vi måste kontakta tillverkaren för kontroll av deras lagerstatus. Där kan de bli fel i orderläggning, vi själva kan också ha lämnat fel uppgifter. Produkter till privatpersoner skall alltid aviseras med ett tele.nr eller SMS till kunden. Här fungerar det inte till 100 % från våra leverantörer p.g.a. vilket avtal de har med transportbolaget. De som levererar till utlämningsställe...

Leif M
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Köpte en reservdel till fläkt. Fungerade bra med leverans

Ulrik I
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Köpt ventilationsfilter. Beställt på nätet. Alltid snabbt o smidigt.

Peter J
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Köpte ersättningsfläktar till ett specifikt ventilationssystem. Trotts påpekande att det inte var samma fläktar så blev vi uppmanade att köpa dessa. Efter installation så har luftutbytet i fastigheten blivit mycket sämre än innan. Vilket efter kontroll stämmer då de rekommenderade fläktarna är klenare än original installerade fläktar. Fläktar som är installerade tas inte i retur. När vi informerade om detta fick vi bara tråkigt bemötande. Kommer inte rekommendera någon att handla från detta företaget

Svar från USV / Alltomventilation.se

Hej Peter, tack för ert inlägg. Er fläktmotor var enligt era uppgifter på 77W och 2150 r/m. Motorn är kända av oss, den passar in på flera typer av aggregat. - Frågan var om vår motor enligt bifogad Pdf har motsvarande ert fläktmått, diameter av 140 mm Enligt ert svar var måttet den rätta - Vår motor har fast fläkt hjul 105 W – 1400 r / m / Er fläkt var enligt ert mail på 77 W och 2150 r/m - Effekten var högre på vår fläktmotor vilket kompensera ett något högre varvtal. - Levererad fläktmotor till kund skall...

Stig H
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Köpte en takfläkt och efter info om att den utgått ur sortimentet utan att få info om att den ersatts av en annan modell så tog jag beslutet att köpa 1 extra för att säkerställa att jag har en fläkt när nästa går sönder. Känns som en seriös firma med snabb leverans.

Bo L
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Köpte två fläktar till min Rexovent som behagat att ge upp på mig efter bara 27 år. Fläktarna dök upp på några ögonblick, men det gjorde däremot inte fakturan. Efter drygt en vecka kontaktade jag USV och fick svaret att man hade lite för mycket att göra, så då var kundens behov viktigare än räkningen kunde jag läsa mellan raderna. Några dagar senare dök räkningen upp via Klarna och den betalades bums. Jodå... Jag är minst sagt nöjd.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Hej Bo, Tack för ert kundsvar. Kom väl ihåg ert telefonsamtal, trevligt samtal kring Er faktura. Kunder som beställer via mail eller telefon kan få vänta något längre på sin faktura p.g.a.min arbetsbelastning. Den består inte enbart av försäljning den omfattar projektering, problemlösningar för kunder samt adm. Kunder som har beställt produkterna med KLARNA som betalare, där går det snabbare efter att jag har godkänt leveransen i systemet. God Jul & Gott Nytt År Önskar Urban Söder Välkommen åter

Syvonne H
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Ny fläktmotor till Mini Master Utmärkt bemötande i telefon. Hitta ny fläktmotor samt leverans till dörren.UVS fixade det åt mej.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Hej igen Syvonne, Tack för ert införande ytterligare ett bevis på att våra frakter kommer farm till kund! Välkommen åter och God Jul & Gott Nytt År önskar Urban

Andreas N
Skrev om USV / Alltomventilation.se

Köpte en Fläktmotor via deras hemsida. Priset på fläkten var ok och själva köpet gick smidigt. Men frakten var hutlöst dyr dessutom så sker leveransen med företagspaket och Schenker. Det innebar att man inte kunde hämta på ett vanligt utlämningsställe eller någon hemkörning istället tvingades ta ledigt från arbetet för att hinna till Schenker godscentral som stänger 17:00. Köpet i sig var bra men ett stort minus för fraktpris och att man var tvungen ta ledigt från jobbet för att kunna hämta sitt paket.

Svar från USV / Alltomventilation.se

Hej Andreas N, Tack för ert införande ang. fraktleveransen! Det är förstagången sen vi började sälja på nätet som en kund kommer i kläm ang. transporten till bostadsort som i ert fall med Schenker. Alla leveranser skall aviseras till kund enligt vår order med ett SMS från Schenker, de kan också ringa kunden för att komma överens om dag för mottagande av beställd leverans. Om kund önskar utlämningsställe så kan han/ hon meddela oss detta. Våra leverantörer har olika kostnader för frakter, i ert fall är ordinarie fraktpris...