Alla kategorier Mäklare Skåne Malmö Våningen & Villan Våningen & Villan Malmö

Våningen & Villan Malmö

Mariedalsvägen 45, 217 45 Malmö — Visa karta

Våningen & Villan är idag en av de ledande mäklarföretagen i sydöstra Skåne och sedan starten 1998 har vi även expanderat till Norrköping, Nyköping och Stockholm. Med erfarenhet och kompetens hjälper vi dig genom hela bostadsaffären. Vi strävar efter att göra varje bostadsaffär till en bästa, en strävan som får våra kunder att återkomma gång på gång.

Vår affärsmodell bygger på mervärden och med hjälp av dessa skräddarsyr vi din affär efter dina behov och önskemål. Därigenom kan vi se till att din bostad blir såld till bästa pris för bästa möjliga arvode. Dessutom gör vi säljprocessen så enkel och bekymmersfri som möjligt.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer!

Läs vad 1381 kunder tycker om Våningen & Villan Malmö

• Irja S

2019-01-22

Irja S skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Emil är bäst , trevlig , lyhörd, tveka inte att ta kontakt med honom, Jag är 100% nöjd, Våningen & Villan kan jag utan tvekan att recommendera. Läs mer
  • 2019-01-22

Said Salah S skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Köpt bostadsrätt.
    Madeleine var hjälpsam och trevlig. Vi fick hjälp med allt vi behövde.
    Hon kunde svara på alla frågor och var en mycket trevlig mäklare Läs mer
  • Kajsa H

2019-01-18

Kajsa H skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag har köpt en bostadsrätt i Malmö. Lisa var väldigt flexibel med förhandsvisning, snabb på att svara och supertrevlig! Hon levde verkligen upp till mina förväntningar då jag ville ha en snabb och smidig affär. Jag är helnöjd med upplevelsen! Läs mer
  • 2019-01-18

Jesper B skrev om Robin Uddén en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag och min sambo köpte en lägenhet på Sköldgatan i Malmö där Robin var mäklare. Robin var alltid trevlig och tillmötesgående, han var tillgänglig nästintill 24/7 även om det absolut inte var något som vi tog för givet eller räknade med. Eftersom detta var vårt första köp samt första stora lån var han kanske lite extra hjälpsam vilket kändes tryggt. Han var ärlig gällande budgivning och andra frågor som ställdes och han stod fast vid saker som han sagt. Vi skulle inte tveka en sekund på att anställa Robin som mäklare vid en framtida försäljning! Läs mer
  • 2019-01-18

Savvas p skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt bostadsrätt
    Mycket bra
    Snabb återkoppling Läs mer
  • Helena A

2019-01-17

Helena A skrev om Robin Uddén en del av Våningen & Villan Malmö
    I first encounter Robin when I visit the apartment I later on bought. Robin was super nice and received every one in a very generous way. Always smiling and willing to help. Läs mer
  • 2019-01-17

Josefine S skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag har Sålt Bostadsrätt
    Nina är en jätte härlig tjej, som är positivt, glad och ödmjuk. Vet hon är proffsig då jag varit på visning hos henne tidigare. Så för mig var det ett enkelt val.
    Utförde sitt arbete utmärkt mot mina förväntningar. Snabb på att informera och ge mig råd. Inga problem att köra visningar som inte var planerade.

Jag är super nöjd med Nina och hade valt henne alla dagar i veckan :) Läs mer
  • 2019-01-15

Shilan A skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Lisa är professionell, lätt tillgänglig, kompetent och trygg i sitt arbete. Som köpare är jag väldigt nöjd hur smidig och effektiv allt har gått. Lisa har ett bra bemötande, alltid glad och extrem trevlig. skulle stark rekommendera henne som mäklare. Läs mer
  • 2019-01-09

Veronica P skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Emil på Våningen & Villan hjälpte mig att göra min första bostadsaffär. Emil var väldigt hjälpsam och tillmötesgående från första kontakt till avslutad affär, vilket fick mig att känna mig trygg med mitt köp. Jag skulle gärna anlita Emil vid en framtida försäljning och rekommenderar gärna till andra.
    Tack för hjälpen! Hälsningar Veronica Läs mer
  • 2019-01-07

Nikolina G skrev om Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag har sålt bostad på Konsultgatan 10. Jag tycker att Patrik är fantastisktbra mäklare. Mvh Nikolina Läs mer
    2019-01-08 Patrik T svarar Nikolina G
    Tack för den fina rekommendationen Nikolina!

Mvh Patrik
  • 2019-01-06

Mona S skrev om Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Köpt bostad, Bostadsrätt 2 rum, bra bemött, snabb hantering, bra återkoppling, Läs mer
    2019-01-07 Patrik T svarar Mona S
    Tack för rekommendationen Mona!

• 2019-01-06

Sardar Saad R skrev om Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Köpt en radhus. Han var inte på sin bästa den visning dag men efter detta var det helt ol. Läs mer
    2019-01-06 Patrik T svarar Sardar Saad R
    Hej!
    Tack för er bedömning.
    Hoppas att ni trivs i ert hus.

• 2019-01-05

Rolf Gunnar O skrev om Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi sålde ett radhus i Oxie. Det hela fungerade mycket bra, trevligt bemötande och snabbt agerande som resulterade i en affär som vi var nöjda med. Vi kan rekommendera Våningen och Villan och Patrik Truedsson. Läs mer
    2019-01-05 Patrik T svarar Rolf Gunnar O
    Tack för det fina omdömet Rolf!
  • 2019-01-04

Lars E skrev om Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt etta på Pilåkersvägen Malmö
    Mycket bra mottagande av mäklaren
    Förväntningarna uppfylldes, men vi hade hoppats på budgivning och högre pris, såklart.
    Sammanfattning, klart mer än ok Läs mer
    2019-01-04 Patrik T svarar Lars E
    Tack för det fina omdömet Lars och god fortsättning!

Hälsningar Patrik
  • 2019-01-03

Linda M skrev om Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag köpte min första bostadsrätt genom vången och villan, och hade Patrik som mäklare. Patrik var svår att få tag i för att boka en visning. När han väl ringer upp säger han att han hade en visning igår som jag kunde ha gått på! Vi bokar en tid två dagar senare. Samma dag lägs det bud på lägenheten och Patrik ringer upp och frågar om jag fortfarande är intresserad då priset har stigit.

Patrik kommer några minuter sent till visningen. Han kunde inte svara på mina frågor utan hänvisade till hemsidan eller årsredovisningen. När jag sedan la bud blev han en gnutta mer engagerad och ringde upp och svarade på en av mina frågor.

När han fått lånelöfte skickat till sig och vi pratar om kontraktsskrivning frågar jag om jag ska betala handpenningen redan, Patrik ifråga sätter mig och säger ” ja har du inte de pengarna eller? ” jag förklarar att det är första bostadsrätten som jag ska köpa och vet inte hur det går till och eftersom det är inflytt först 5 månader senare undrar jag.
    Vi rings upp igen senare och ännu en gång ifråga sätter Patrik om jag har pengarna till handpenningen eller inte.

När vi väl ses på kontoret för kontraktsskrivning har någon lagt ett högra bud. Jag budar över och Patrik visar väldigt uttrycksfullt ansiktet att han tycker att det är ett lågt bud. Säljaren accepterar och sedan tar det ca 45 minuter för Patrik att göra klart kontraktet.

Under kontrakt ställer jag en fråga och Patrik blir märkbart irriterad /arg och ger mig en utskällning om hur fel jag har. Återigen ifråga sätter han mig om jag har pengarna för handpenning när jag frågar om jag ska vänta in tills min pappa har skickat in ett papper till honom för jag för över pengarna. Som sagt är det första gången jag köper en bostadsrätt och har därmed inte så bra koll på hur allt går till.

Patrik levde absolut inte upp till mina förväntningar och jag aldrig blivit så ifrågasatt om jag har pengar eller inte. Jag förväntade mig en mäklare som skulle kunna svara på mina frågor i en trevlig ton, hjälpa och förklara om jag ansåg något var otydlig. Läs mer
    2019-01-04 Patrik T svarar Linda M
    Hej Linda! Tråkigt att du fick denna uppfattning och hoppas att du tycker att avslutet på affären kommer att vara en bättre upplevelse.

Så här var det;
    Lägenheten hade legat ute på marknaden/internet i 11 dagar och under den tiden hade jag haft tre bokningsbara visningstillfällen på lägenheten. Den senaste avslutades 45 min innan, samma kväll du skickade ett mejl till mig att du önskade komma på visning. Anledningen till att det tog tid att kontakta dig var att jag hade en pågående budgivning på lägenheten och ett omfattande antal kunder från visningarna som skulle kontaktas dagen efter (totalt 40 st hade varit på visningarna) parallellt med möten och visningar. Jag erbjöd mig att visa lägenheten för dig nästkommande dag därefter, vilket passade säljaren. Den dagen hade budet gått upp 75.000 kr över utgångspriset och det budet var villkorat med kontraktsskrivning samma dag och därför var jag tvungen att säkerställa att du fortfarande var intresserad av lägenheten utifrån den nu högre budnivån så att vi inte skulle spilla varandras tid med en visning.

Anledningen till att jag var några minuter sen var att det inte fanns några p-automater på Köpenhamnsvägen i närheten av lägenheten utan de var placerade på Bellevuevägen så det tog tid att gå dit för att lösa en biljett och gå tillbaka.
    Jag minns inte vilka frågor du ställde och jag brukar vara påläst men har jag hänvisat till årsredovisningen på vår hemsida så kan det ha varit djupgående frågor om föreningens ekonomi som man som spekulant får analysera och som ingår i undersökningsplikten.

Beklagar om du kände att jag ifrågasatte om du hade handpenning men du sa att du studerade, du hade medlåntagare på ditt
    lånelöfte och då tog jag även upp kravet på att du behövde borgensman för att bli godkänd i bostadsrättsföreningen och det var det pappret jag väntade på. Det ingår i mitt arbete att säkerställa att affären blir så smidig som möjligt för alla parter.

Ja det tog lite tid att få ihop kontraktet sen eftersom jag inte lagt in dina personuppgifter, slutpris etc. än pga att ett bud från en annan spekulant kommit in när du var på väg till kontoret. Jag behövde då avbryta kontraktsförberedelsen och istället diskutera den uppkomna situationen med säljaren.
  • 2019-01-03

Annika Charlotta L skrev om Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag har sålt min villa i Eslöv. Patrik var professionell, inlyssnande och gav ett mycket trevligt intryck. Han var rak och tydlig och vi kunde tillsammans redan från första kontakt lägga upp försäljningen. Han levde upp till mina förväntningar i hela processen. Hans raka stil med fokus på en just snabb affär utifrån en realistisk bild av marknaden passade mig perfekt. Han hade en god kunskap om både marknaden och typ av hus och hur vi skulle sälja huset. Kände mig delaktig i varje moment och jag känner att vi hittade helt rätt köpare till huset. Övrig personal som jag träffade stylister, fotograf mfl reagerade positivt när de hörde att det var Patrik som var mäklare och bekräftade min bild av Patrik och att jag verkligen valt rätt mäklare. Kan verkligen rekommendera Patrik till andra. Läs mer
    2019-01-03 Patrik T svarar Annika Charlotta L
    Tack för det fina omdömet Annika och god fortsättning!

Mvh Patrik
  • 2018-12-23

Jihad Z skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag har precis köpt ett radhus i oxie. Lisa har alltid varit lätttillgänglig och underlättat allt under resans gång. Allt har gått smidigt och jag har fått svar på alla mina frågor. Lisa rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2018-12-21

Emilia Slavica M skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Har sålt en bostad

Emir var lyhörd, engagerad målinriktad.

Förväntingar på försäljningspriset var högre men hela bostadsmarknaden rasade
    under tiden och jag är nöjd att bostaden blev sålt i tid.

Emir är charmig person, med stor social kompetens och viljan att nå resultat. Läs mer
  • Deisa C

2018-12-20

Deisa C skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Emir är den bästa mäklaren jag någonsin haft att göra med. Han anatränger sig verkligen, får saker att hända, är snabb, effektiv, korrekt och gör att allt känns enkelt. Han fixade hus bpde till mig och till min dotter precis bredvid varandra, precis som vi hade önskat oss. Han gjorde omöjliga möjligt. Utöver det är van mycket trevlig och karismatisk. Läs mer

Zinab T skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi har köpt ett kedjehus av mäklaren och sålde därefter vår lägenhet. Bemötandet var väldigt proffsigt och vi var och är mycket nöjda med vår mäklare.
    Allt han lovade höll han fast vid och kunde även prata lugnande med oss när vi var oroliga över att lägenheten inte skulle säljas i tid. Läs mer

Nena T skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi har sålt flera bostäder med Emir Salkic på Våningen & Villan och har alltid blivit bra bemötta och fått utmärkt service.Emir är lyhörd och känner bra till vad som händer på bostadsmarknaden.Återkopplar snabbt om nyheter kring försäljningen och ger bra råd på hur man ska gå tillväga.Mycket trevlig och professionell mäklare! Läs mer

Thomas S skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Köpt en 2.a på Krutmeijers gatan.
    Jag blev mycket väl bemött av mäklaren. Han ingav förtroende.
    Han levde mer upp till förväntningarna än jag hade hoppats på. Har aldrig köpt en bostadsrättlägenhet, men mäklaren svarade tydligt på alla mina frågor.
    Helt perfekt. Mycket god kontant. Emir var trevlig och professionell.
    Jag tittade på flera olika lägenheter, men Emir hade nog en ganska stordel att jag köpte just den lägenhet. Och att gick mycket snabbt. Inget krångel Läs mer
  • 2018-12-18

Martin P skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag har sålt en lägenhet.
    Mycket hjälpsam och tillmötesgående mäklare. Läs mer
  • 2018-12-16

Fatima A skrev om Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    När jag skulle sälja min lgh hade jag 1 månad på mig att flytta från Malmö till Göteborg. Jag träffade flera mäklare och de flesta kändes så desperata och på. Som om dom skulle sälja på dig en massa strunt du inte ville ha.

Men Mikaela var annorlunda. Mycket Annorlunda 💖 Hon var som klassisk musik för själen. Hon skötte allt så fint och smidigt. Sålde lägenheten för lite mer än vad hon lovade mig att hon skulle sälja den för. En dröm att ha med att göra. Läs mer
    2018-12-17 Mikaela M svarar Fatima A
    Stort tack för ditt fina omdöme Fatima! Hoppas du trivs bra i ditt nya boende :)
    /Mikaela
  • 2018-12-12

Ulrika M skrev om Amanda Larsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag bor i New Orleans och köpte en bostadsrätt tillsammans med min son som flyttar till Malmö. Amanda var mycket vänlig, hjälpsam och professionell. Läs mer
  • 2018-12-11

Fredrik L skrev om Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Väljer att "copypasta" ett mail jag skickade till Våningen & Villan efter den senaste försäljningen:

Hej Johan!

Jag och min fru har under våren genomfört en försäljning av vår lägenhet i Limhamn (och i samband med detta även köpt ett nyproducerat radhus via er). Jag fick ett mail där jag ombads besvara några frågor och samtidigt betygsätta vår upplevelse. Det är gjort, men vi vill ändå personligen rikta ett stort tack till Våningen & Villan i allmänhet samt Maria Åkerblom (då Andersson) och Mikaela Malmgren i synnerhet.

Men, för att ta det hela från början. För drygt 6 år sedan skulle vi sälja vår dåvarande bostad, även den i Limhamn. Vid det tillfället gjorde vi vår ”hemläxa” och träffade ett antal mäklare (jobbar själv med inköp/försäljning). Initialt föll valet på en annan mäklarfirma, som dessvärre inte levde upp till förväntningarna. Vi hade köpt en ny lägenhet (den vi nu har sålt) av JM och pga det då rådande marknadsläget skulle vi sannolikt behöva nyttja trygghetspaketet som JM erbjuder. För att kunna göra detta var vi ”tvungna” att vända oss till er vilket vi gjorde, och fick då träffa Maria som på ett synnerligen effektivt sätt tog sig an uppdraget och genomförde försäljningen så att vi kunde flytta till vår nya lägenhet.

Tack vare en kompetent mäklare i Maria, och en mycket bra totalupplevelse i stort med Våningen & Villan så behövde vi inte överhuvudtaget fundera på vilket mäklarföretag vi skulle använda oss av vid nästa försäljning. Då vi i höstas låg i köp/säljtankar så hade vi ganska bra kläm på vårt område och vem som var mäklare på de olika objekt som såldes, vilket var Mikaela. Jag tog därför direktkontakt med henne, och processen från första möte till överlåtelse har skötts på ett föredömligt sätt.

Dessa två försäljningar genom Våningen & Villan har präglats av lyhördhet, kompetens, effektivitet och inte minst trygghet för oss. Många kan säkert tycka att mäklararvodet är dyrt, och ja, möjligen i kronor räknat är det nog så. Men sätter man det i kontexten att det handlar om några få procent av den sannolikt största affär du kommer att göra så är det värt varenda krona att kunna luta sig mot en hög kompetens och slippa problem.

Avslutningsvis vill jag på nytt framföra vårt varmaste tack till er. Jag vill även nämna Margareta Meijer som har varit vår kontakt i köpet av radhuset, och kan inte säga annat att även den kontakten har varit en positiv upplevelse.

Trevlig helg! Läs mer
    2018-12-17 Mikaela M svarar Fredrik L
    Hej Fredrik och stort tack igen för dina fina ord, det värmer! Hoppas ni trivs bra i radhuset! :)
    /Mikaela
  • 2018-12-11

Madeleine L skrev om Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Penthouse Dockan

Mikaela är en mycket lugn och vänlig person med ett angenämt bemötande. Vi hade absolut känslan av att vara i goda händer. Tyvärr hade Mikaela under försäljningen semester, vilket förmodligen bidrog till att försäljningen blev nagot langdragen.
    Mikaela far av oss bästa betyg! Läs mer
  • 2018-12-10

Emma J skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Köpt en bostadsrätt och är mycket nöjd med mäklaren! Hjälpsam vid visning samt vid kontraktskrivningen. Läs mer
  • 2018-12-06

Torbjörn B skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    enkelt och trevligt bemötande utan att ge avkall på juridisk korrekthet Läs mer
  • 2018-12-04

Michael M skrev om Amanda Larsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Professionell, snabb och pålitlig Läs mer
  • 2018-12-02

Anton P skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Trevlig och professionell. Kan starkt rekommendera Madeleine och Våningen & Villan Läs mer
  • 2018-12-02

Jesper T skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålde en bostadsrätt genom Madeleine på Våningen & Villan. Seriös, påläst och engagerad mäklare. Något dyrt mäklararvode som erbjuds genom Våningen och Villan i jämförelse med övriga firmor i staden. Madeleine motsvarar dock de högt ställda förväntningarna man kan ha på en mäklare. Rekommenderas. Läs mer

Fredrik S skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Är grymt nöjd med allt. Kontakten va toppklass. Allt va toppklass. Läs mer

Kristian F skrev om Amanda Larsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Våningen o villan är proffs på alla sätt, har köpt o sålt genom dem 5 gånger och kan starkt rekommendera Amanda o alla de andra. Läs mer

Karin W skrev om Amanda Larsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Bra info vid försäljning och avtalsskrivning. Mycket tillgänglig. Inga dumma frågor. Läs mer

Dennis S skrev om Amanda Larsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Amanda Larsson är en toppenmäklare. Bra information, kom med bra förslag på upplägg gällande affären. Lägenheten låg på Kronborgsvägen i Malmö och jag fick bra betalt.
    Jag kan verkligen rekommendera Amanda, toppen helt enkelt. Läs mer

Rickard A skrev om Amanda Larsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt en 2:a i Slottsstaden.
    Ett professionellt och varmt bemötande. Jordnära och inte någon diva. Fokus på hur jag kände inför försäljningen och hur hon kände att marknaden kunde svara mot det.
    Flexibel, hjälpsam och snabb i all stegen. Läs mer

Oskar W skrev om Amanda Larsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Amanda hjälpte oss att sälja vår bostad. Vi fick ett professionellt bemötande, en mycket träffsäker värdering samt mycket bra hjälp med beslutsunderlag för förhandling med köpare. Vi fick sålt med 150000 över förväntan och vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Lena I

2018-11-24

Lena I skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Jag ha blivit mycket bra bemött. Emil Sjöberg har varit mycket lyhörd och alltid funnits att nå. Eftersom det inte är säsong nu är jag mycket nöjd med utgången av försäljningen och jag skulle rekommendera Emil Sjöberg och Våningen o Villan i Västra Hamnen till alla jag känner. Läs mer
  • 2018-11-24

Serine A skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Jag har köpt en lägenhet på Söderkulla via mäklaren Emil..
    Det som jag upplevde under den processen var..
    Trevligt och professionellt bemötande..
    Mäklaren håller kunden uppdaterad...
    Han är kunnig och hjälpsam...
    Jag kan rekommendera honom till andra Läs mer
  • Karin K

2018-11-22

Karin K skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Niclas sålde vår lägenhet på Skomakaregatan 4A, Gyllenstjärnan under våren 2016. Arbetsam och vänlig, gav ett gediget intryck som gjorde att vi valde honom före etablerade mäklare. /Karin &Ola Läs mer
  • 2018-11-16

Moa E skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag anlitade Lisa för att sälja min 2:a vid Folkets park. Jag hade fattat ett snabbt beslut om att flytta till annan ort och var i behov av en mäklare som skulle göra försäljningen smidig och enkel. Lisa har varit supertrevlig och proffsig och varit så tillmötesgående mot mina behov av enkla lösningar. Det har verkligen känts tryggt att överlämna lägenheten i hennes händer! Läs mer
  • 2018-11-14

Sofia D skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi köpte en lägenhet och allting gick smidigt, vi är väldigt nöjda processen och bemötandet Läs mer
  • Jonna B

2018-11-12

Jonna B skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag har köpt min första bostadsrätt och Madeleine har kännt mig trygg i affären och under processen med Madeleine som mäklare. Läs mer
  • 2018-11-11

Håkan D skrev om Philip Ekdahl en del av Våningen & Villan Malmö
    Philip förmedlade försäljningen av mammas lägenhet, snygg presentation och annons ute i 13 dagar. Hittade köpare, höll kontakt hela tiden. När det sedan blev några "hickups" i processen visar sig Philips styrka. Hittar nya lösningar, håller hela tiden kontakten presenterar nya idéer. Han svarar alltid på telefon, sms och mail. Fixade privat visning för slutliga köparen, drog hela processen i hamn med gott resultat. Läs mer
  • 2018-11-09

Richard L skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    3,5a Värnhemsgatan 15
    Niclas kände till området väl och var professionell och engagerad genom hela säljprocessen. Läs mer
  • 2018-11-07

Parisa K skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Första träffen med Nina var i december 2017. Vi berättade att vi våra nya hus (som vi skulle flytta till) skulle bli klara tidigast sep 2018 och senast november 2018.
    Annonsen till försäljning av vårt hus lades ut 21.a maj och första visningen var 27.e maj.
    Vi hade redan frågat Nina om det inte var lite sen och om man inte borde lägga ut annonsen tidigare, men hon tyckte inte det. Under kommande veckorna gjorde vi precis som Nina sa, men i början av juli hade vi fortfarande inte sålt vårt hus och hade inga spekulanter heller. Vi hade t.o.m. föreslagit att vi skulle gå ner i pris, men hon tyckte inte det. Nina föreslog då att vi skulle ta bort vår annons från hemnet i några veckor och börja igen efter semester.
    Vi hade då fått besked att våra nya hus skulle vara klara i slutet av september. Skulle 2 månader räcka till att annonsera, ha visning och ha huset fint, hitta köpare, sälja och packa inför flytten?
    Det slutade med att vi sa upp avtalet med Våningen och Villan och hittade en köpare själva.
    Fick ändå betala 5000 kr för stylingen, eftersom vi hade skrivit på.
    Skulle tyvärr aldrig rekommendera Nina. Hon är jättetrevlig och säkert bra till bostäder som säljer sig själva, men hon är ingen bra mäklare. Läs mer
  • 2018-11-03

Rakel C skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt en tvårumslägenhet. Mycket gott bemötande och lyssnade på mina önskemål. Rak och ärlig kommunikation. Snabb med att svara och tillgänglig. Hjälpte med råd vid köp av ny bostad. Läs mer
  • 2018-11-01

Camilla Anneli C skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Nina kommer med ett leende, hon är mild o h väldigt kunnig. Beskriver hur hela processen fungerar och lyssnar på dina önskemål.
    Nina hjälpte oss med försäljning av huset på Ostvägen 34 i åkarp. Duktig på att informera hur visningen / visningarna gått..
    Kände Nina sen 3,5 år tillbaka då hon hjälpte oss att sölja bostadsrätten på koristgatan 16 Lindeborg.
    Kan varmt rekommendera Nina Läs mer
  • 2018-10-30

Caroline C skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Extremt trevlig och professionell. Jobbar effektivt och är väldigt tydlig och kunnig. Kommer alltid anlita/rekommendera Nina i framtiden! Läs mer
Johan Dahlgren
Michaela Thulin