Våningen & Villan Malmö

Mariedalsvägen 45, 217 45 Malmö — Visa karta

Våningen & Villan är idag en av de ledande mäklarföretagen i sydöstra Skåne och sedan starten 1998 har vi även expanderat till Norrköping, Nyköping och Stockholm. Med erfarenhet och kompetens hjälper vi dig genom hela bostadsaffären. Vi strävar efter att göra varje bostadsaffär till en bästa, en strävan som får våra kunder att återkomma gång på gång.

Vår affärsmodell bygger på mervärden och med hjälp av dessa skräddarsyr vi din affär efter dina behov och önskemål. Därigenom kan vi se till att din bostad blir såld till bästa pris för bästa möjliga arvode. Dessutom gör vi säljprocessen så enkel och bekymmersfri som möjligt.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer!

Läs vad 800 kunder tycker om Våningen & Villan Malmö

• Kerstin A

2020-01-17

Kerstin A skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Madeleine arbetar effektivt och noggrant. Jag fick en tydlig genomgång vid första mötet av vårt samarbete hur detta skulle gå till från början till slut. Mina behov levdes upp till. Fick sålt min bostadsrätt redan efter 2 visningar. Mitt mål var en snabb process vilket levdes upp till utan att ge avkall på kvalitén. Rekommenderas! Trevligt bemötande, tillgänglig för frågor, stylingen blev väldigt fin. Jag är väldigt nöjd över valet av mäklare! Läs mer
  • 2020-01-17

Iréne F skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Köpt lägenhet. Trevligt och kompetent bemötande i alla steg i processen. Snabb och tydlig kommunikation. Kan varmt rekommendera Madeleine Jansson som mäklare. Läs mer
  • 2020-01-15

Viktoria N skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Nina fick uppdraget att sälja min lägenhet i Malmö. Hon var väldigt kunnig om både området och föreningen och skötte uppdraget utmärkt! Läs mer

Per T skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Trevlig, serviceminded och professionell Läs mer

Anna Frida Margareta D skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Nina är en fantastiskt grym och vass mäklare!!! Läs mer

Robert K skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Förarbetet och planen gick extremt smidigt med ypperlig planering, Nina hjälpte till på ett väldigt pedagogisk sätt vilket inte gav några överraskningar senare. Under själva säljprocessen var kommunikationen komplett och vi fick uppdateringar om alla intressenter löpande.
    Vi fick bra betalt, Nina tog kvadratmeterrekord i byn. 10 av 10 poäng! Läs mer

Peter T skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Supertrevlig och hjälpsam mäklare! Läs mer
  • 2020-01-06

Jan D skrev om Våningen & Villan Malmö
    Outstanding mäklare!
    Under de senaste 3 åren har familjen sålt tre villor och två bostadsrätter i Malmö och Höllviken - alla via Johan Linde som mäklare. Johan har ett mycket stort engagemang och agerar på ett mycket proffsigt sätt. Vi är väldigt nöjda och kan verkligen rekommenda Johan. Läs mer
    2020-01-06 Johan L svarar Jan D
    Nöjet är alltid på vår sida att få hjälpa familjen och vem vet det kanske är snart igen :-)?!
  • SAMIR H

2019-12-23

SAMIR H skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Nina var en mardröm!

Hon var ”mäklare” för ett hus som hade varit till salu ett tag och samtliga visningar hade hållits. Under närmare en hel vecka var jag den enda budgivaren som lagt begärt pris på 4 995 000 kronor.

Trots detta så svarade Nina aldrig på telefonsamtal och besvarade sms först efter 12-24 timmar. Hon uppgav dessutom felaktig uppgift på visning.

Fascinerande att man får behålla jobbet med den ”servicenivån”. Det säger en hel del om hennes arbetsgivare kan tyckas.

Bakgrund:
    Efter att ha legat på i över en vecka, så såldes huset till annan budgivare, helt utan förvarning. Till en budgivare som dessutom tidigare lagt ett underbud på närmare 100 000kr.

Jag bad alltså i flera dagar om att avsluta affären men Nina Ollhage, bad i sin tur om att få återkomma och dagarna gick och hon gjorde sig onåbar. Hon besvarade inte på samtal.

Så helt plötsligt, en fredag kväll, var det snabba puckar och huset såldes till den andra budgivaren för samma summa som jag hade lagt under en hel vecka.

Dessutom så återkom hon aldrig till mig för att kolla hur jag tänkte ställa mig till det hela och om jag skulle vilja lägga ett högre bud. Mycket märkligt, men när man vet orsaken, så faller hennes agerande sig naturligt.

Med facit i hand så var det alltså inte konstigt att hon INTE återkom. Men det gör det hela än värre.

Nu kommer det att bli ett ärende som får analyseras juridiskt, huruvida Nina agerat rätt och riktigt enligt regler och sk ”god sed”. (Utöver FMI).

Skötselns (misskötseln) av affären handlade om att inget skulle få äventyra affären med den andra budgivaren, som hon ville gynna till varje pris. Hon hörde nämligen av sig på sms först när kontraktet var påskrivet och det därmed var för sent för mig att agera.

Då ska man även veta att vi kunde flytta in omgående och tidigare än den som sen köpte huset kunde. Trots att säljaren (ett företag) uppgett att de ville sälja till den som kunde flytta in tidigast.

Hon valde att gynna gammal kund på vår bekostnad
    Hon har favoriserat den ena budgivaren framför den andra och ”köpt tid” till andra budgivaren. Hon ville till varje pris att den andra budgivaren skulle köpa, trots att de inte hade lagt bud på utgångspris från början. Det känns orätt att en mäklare kan agera på de sättet, sätta systemet ur spel och riskera att jag skulle dra mig ur och med det även kunna riskera att helt stå utan köpare.

Det ännu märkligare var att hon inte kollade med mig hur jag ställer mig till att budgivare nummer 1 får köpa, om jag alltså väljer att lägga ett högre bud. Det borde vara i hennes intresse att se efter även säljarens intresse och inte agera assistent till den som faller henne i tycke.

Det visade sig att den hon sålde / att köparen var en gammal kund till Våningen & villan. Det förstärker bara misstankarna ytterligare att hon agerat orätt och låtit andra intressen gå före.

Säljaren uppger att:
    Jag har kontaktat företaget som sålde huset. De säger att de ser allvarligt på uppgifterna och överväger åtgärder. De kände dessutom inte till att jag fanns med i bilden utifrån mitt bud under en hel veckas tid. De kände inte heller till detaljerna kring hanteringen av ”mäklaren”. Säljaren/företaget har av mig fått ta del av alla uppgifterna och dokumentation som jag har fört sen första kontakten. Tur var det.

Detta är även just nu ett ärende hos FMI.

Att köparen av huset dessutom här i ett omdöme uppgett att de haft en nära och bra kontakt med Nina och att hon varit hjälpsam, styrker bara bilden av att hon redan från början valt att gynna den ena. Jag hade svårt att få tag i ”mäklaren” medans den andra parten uppger att kontakten var tät, talar sitt tydliga språk.

Då ska jag påminna om att mäklaren inte säljer hus, mäklaren förmedlar och agerar mellanhand, inget annat. I detta fall, säkert i fler fall, så har mäklaren agerat säljare.

Då inväntar vi juridiskt utspel på det hela. Läs mer
  • 2019-12-19

Oguz Y skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag har köpt en lägenhet.
    Jag har upplevt mycket trevligt bemötan och fick svar alla mina frågar .
    Lisa Ivarsson är mycket trevligt och duktigt mäklare och hon kan sitt jobb..
    Hon hjälpte mig till allt möjligt som jag behövde.
    Jag ska rekommendera henne till alla jag känner som vill köpa eller sälja bostad. Läs mer
  • 2019-12-18

ANTON S skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Emir var usel på att återkoppla under säljprocessen, hanterade budgivningen på ett dåligt sätt då han inte gav någon återkoppling och hade dålig koll på informationen samt marknadsvärdet, samt koll på prisläget i området. Han tog ibland upp till dagar att svara, samt återkoppla inte när jag la några bud på lägenheten, trots att skrivit att han skulle.

Varit i kontakt med många mäklare under tiden som stryker under att Emir skött detta extremt oproffsigt. Upplevde hela processen från första mötet till avslut uselt! Läs mer
    SAMIR H gillar detta
  • 2019-12-12

Can B skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Super Bra mycket nöjd. Lyhörd pålitlig och omtänksam Läs mer
  • 2019-12-07

Maria M skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi köpte ett hus via Nina. Supertrevlig och tillmötesgående mäklare, skulle definitivt rekommendera henne vidare! Läs mer
  • 2019-12-05

Darko N skrev om Philip Ekdahl en del av Våningen & Villan Malmö
    Great collaboration and easy to work with! He knows his job so I can highly recommend him! Läs mer
  • 2019-12-05

Elin H skrev om Philip Ekdahl en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag har sålt min bostadsrätt. Jag tycker att Philip levde upp till förväntningarna och jag fick ett bra bemötande. Mycket bra. Läs mer
  • 2019-11-24

Besnik K skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi har köpt en bostädsret villa i Svedala. Hurtig og betrygende håndtering fra mäklaren. Läs mer
  • 2019-11-22

Arnela A skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Har än så länge bara köpt av henne men Lisa har varit helt fantastisk, hon har hjälpt oss en massa och varit så förståelsefull och tålmodig. Kan inte rekommendera henne nog! Nu ska vi även sälja vår lägenhet med hjälp av Lisa och det känns så himla tryggt och bra. Läs mer
  • Anders S

2019-11-21

Anders S skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag har sålt en etta i Ellstorp och Madeleine har hela tiden varit klar och tydlig och lyssnat på just mina önskemål. Allt har fungerat mycket bra så jag kan varmt rekommendera henne! Anders Stolt Läs mer
  • 2019-11-20

Lukasz W skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Köpte en 2:a i Malmö. Mycket proffsigt bemötande, snabb och smidig affär. Läs mer
  • 2019-11-20

Martin D skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Nina är väldigt lyhörd och har ett fantastiskt sätt att ta människor på.
    Ninas styrka är att man känner sig bekväm i både en roll som köpare och säljare av en bostad. Nina är väldigt saklig och påläst i sin yrkesroll och allt känns väldigt genuint och naturligt

Kan varmt rekommendera Nina Läs mer
  • 2019-11-12

Luljeta K skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag köpte en lägenhet förra veckan och är mer än nöjd med Ninas bemötande och hjälpen jag fick. Hon är mycket trevlig och snabb som hjälpte mig att skriva på köpet samma dag jag ringde henne. Läs mer
  • 2019-11-03

Elisabet T skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt.
    Alltid väldigt trevlig. Läs mer
  • 2019-11-02

Lisbeth F skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Nina är jättebra på att få dig som kund att känna sig tryg. Läs mer
  • 2019-11-01

Theodora G skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Köpt lägenhet!
    Madeleine hade ett mycket trevligt bemötande, svarade relevant på mina frågor vid de två olika visningar jag varit på.
    Hörde av sig direkt efter första för att stämma av då jag visat intresse. Då det blev ett snabbt köp så anser jag att hon hela tiden var tillgänglig mellan mig och säljaren. Förmedlade direkt och bemötte alla mina frågor och min okunskap med att svara/förklara.
    Vill gärna tacka henne för detta!
    Kan varmt rekommendera henne!
    Med vänlig hälsning Theodora Läs mer
  • 2019-10-22

Elin H skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Madeleine hjälpte mig med försäljningen av min lägenhet på Ellstorp. Jag är så nöjd över hur snabbt och smidigt allt gick och att vi sålde till ett fantastiskt pris.
    Madeleine hade full koll på föreningen och svarade på alla mina frågor.
    Jag har inte ångrat en sekund att jag valde Madeleine som mäklare! Läs mer
  • 2019-10-21

Dominique G skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt en bostadsrätt på ellstorp. Blev bra bemött och är jättenöjd med Madeleine, snabb med återkoppling/ge information. Allting gick väldigt snabbt och smidigt! Läs mer
  • 2019-10-21

Adam G skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Har köpt en bostadsrätt i ellstorp (2:a) 48 m2. Blev bra bemött och fick svar på alla mina frågor. Mäklaren skötte sitt jobb utmärkt. Läs mer
  • 2019-10-20

Felicia W skrev om Philip Ekdahl en del av Våningen & Villan Malmö
    Bara positivt, riktigt flexibel, professionel och snabb. Kan starkt rekommendera philip! Läs mer
  • 2019-10-20

Edith S skrev om Philip Ekdahl en del av Våningen & Villan Malmö
    Philip var ett utmärkt val för oss då vi var under tight tidspress och behövde en mäklare som kunde agera snabbt och korrekt. Philip stötte oss hela vägen och hela processen var undanstökat i under en vecka, från att vi tackade ja till Våningen & Villan tills vi skakade hand med Philip för ett lyckat affär. Vi kom överens om utgångspriset 1,595.000 kr och sålde slutligen för 1,645.000 kr.

Förutom att vi behövde en snabb och kunnig mäklare, ville vi ha någon som var tillmötesgående och mänsklig. Inte för "säljig" men ändå skarp och ytterst professionell. Det var Philip! Philip var väldigt snabb och tydlig i kommunikationen med oss och hade tålamod. Läs mer
  • 2019-10-18

Kajsa N skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Har nu köpt en lägenhet, en 2a i i ellstorp. Har aldrig köpt lgh tidigare så hade inte så mkt förväntningar alls. Men lisa har varit väldigt tålmodig med alla mina frågor och alltid mycket trevlig. Hon har också varit otroligt lätt att få tag på när jag undrat något. Läs mer
  • 2019-10-17

Britt L skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt tvårumslägenhet på Jägersrovägen. Mycket bra bemötande av mäklaren.
    Bra och tät kontakt under försäljningstiden.
    Rekommenderar varmt Lisa Ivarsson. Läs mer
  • 2019-10-13

Britt-Marie D skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Madeleine var proffsig genom hela processen när vi sålde vår trea på Per Wickenbergsgatan. Hon fick oss att känna oss trygga. Läs mer
  • 2019-10-11

Jerry R skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    It was very short and efficient process . It took about one week and the house was sold. Läs mer
  • 2019-10-11

Mikias Y skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Alltid glad och positiv! Väldig uthållig när jag köpte bostad. Lisa var lätt att ha att göra med återkopplade alltid och det var inget krångel. Anpassar sig efter kundens behov! Mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-10-10

Torben M skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Bliver mødt af en glad og smilende Lisa, som skal sælge min bostadsrätt. Hun virker meget kompetent. Hun kender området og ved hvor meget boliger er værd. Läs mer
  • 2019-10-10

Alice N skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi har sålt en trea i Slottstaden. Fick en bra känsla första gången vi träffades. Hon var påläst och pedagogisk när hon förklarade hur dem brukar arbeta. Lätt att prata med och tillgänglig. Förväntningar var att hela processen skulle gå smidigt och att mäklaren lockade många till visning. Vilket vi tycker att mäklaren levde upp till eftersom vi bl.a. lyckades få flera privata visningar. I det stora hela är vi väldigt nöjda. Läs mer

Jonas H skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Blev bemöt väldigt bra och proffsigt när vi köpte vår lägenhet,nu ska vi oxå få hjälp med att sälja våra två objekt,håller alla tummar att det kommer gå lika bra..
    Kan varmt rekommendera henne vidare Läs mer

Paulina P skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Mycket bra bemötande vid köp av lägenheten. Läs mer

Pantea E skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Har sålt en bostadsrätt och blev väldigt bra bemött av Madeleine. Hon var hjälpsam och tillmötesgående Läs mer
  • 2019-10-07

Jonna N skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Har köpt en bostadsrätt utav Madeleine
    Hon har även fått i uppdrag att sälja min nuvarande
    Bemötandet var positivt Läs mer
  • 2019-10-07

Emelie W skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Mitt köp av lägenhet på västra stallmästaregatan gick väldigt snabbt och smidigt. Madeleine var lättillgänglig och väldigt bra att prata med. Jag är väldigt nöjd med mitt köp och hela processen har känts trygg och bra. Tack så mycket! Läs mer
  • 2019-10-06

Linda Å skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Vårt lägenhetsköp gick smidigt och lätt. Vi fick all hjälp och info från Lisa som vi behövde för att lägga bud, genomföra köp, snabb kontraktsskrivning och guidning genom processen. Läs mer
  • 2019-10-04

Sascia Z skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Lisa gjorde ett grymt bra jobb med att sälja vår lägenhet - hon var lyhörd, positiv, tillgänglig vid behov och snabb med att återkomma efter visning etc. Rekommenderar henne! Läs mer
  • 2019-10-02

Karin K skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Briljant!
    Trevligt bemötande, tillgänglig, vi fick vår drömlägenhet. Läs mer
  • 2019-10-02

Nicole D skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Trevligt och positivt bemötande av en mäklare som var lyhörd efter mina önskemål. Läs mer
  • 2019-09-30

Niklas K skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Köpt bostadsrättslägenhet. Korrekt och positivt bemött över det hela. Läs mer
  • 2019-09-15

Sara B skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålde vår lägenhet på fyra dagar med en bra vinst. Lisa uppdaterade oss hela tiden och det kändes väldigt tryggt. Allting kändes bra från början till slut och jag kan starkt rekommendera Lisa. Läs mer
  • 2019-09-13

Tobias B skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Lisa är en trevlig mäklare som uppvisade ett stort engagemang vid försäljningen av vår bostadsrätt. Läs mer
  • Agneta Pårup E

2019-09-11

Agneta Pårup E skrev om Våningen & Villan Malmö
    Sålt lägenhet.
    Bemötande med stor empati, glada leenden, goda råd med stöttning från både Johan o Douglas.
    De gjorde försäljningen smidig.😍
    Är mycket nöjd rekommenderas varmt. ⚘⚘⚘⚘⚘ Läs mer
    2019-09-17 Johan L svarar Agneta Pårup E
    Det var ett sant nöje att få hjälpa dig från en våning till en annan Agneta. Tack för din rekommendation och lycka nu till med det nya livet.
    Johan L gillar detta
  • 2019-09-06

Oliwer H skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt lägenhet på ellstorp.
    Trevlig och lätt att prata med och hörde av sig ofta och berättade hur det gick med försäljningen. Läs mer
Emir Salkic
Nina Ollhage