Alla kategorier Mäklare Skåne Malmö Våningen & Villan Våningen & Villan Malmö

Våningen & Villan Malmö

Mariedalsvägen 45, 217 45 Malmö — Visa karta

Våningen & Villan är idag en av de ledande mäklarföretagen i sydöstra Skåne och sedan starten 1998 har vi även expanderat till Norrköping, Nyköping och Stockholm. Med erfarenhet och kompetens hjälper vi dig genom hela bostadsaffären. Vi strävar efter att göra varje bostadsaffär till en bästa, en strävan som får våra kunder att återkomma gång på gång.

Vår affärsmodell bygger på mervärden och med hjälp av dessa skräddarsyr vi din affär efter dina behov och önskemål. Därigenom kan vi se till att din bostad blir såld till bästa pris för bästa möjliga arvode. Dessutom gör vi säljprocessen så enkel och bekymmersfri som möjligt.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer!

Läs vad 1203 kunder tycker om Våningen & Villan Malmö

• Johan S
    Johan S skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Köpt en lägenhet på 50kvm och 2rok.

Hörde av mig till mäklaren för att få se lägenheten göra eventuell affär innan visning, blev bemött på ett seriöst och professionellt sätt.

Mina förväntningar var att ha en så bekymmersfri och ärlig kontakt med mäklaren vilket Madeleine levde upp till.

Väldigt nöjd. Läs mer
  • Naserulla B
    Naserulla B skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    *Jag sålde min 4-rok lägenhet.
    *Annonsen var riktig klar och har flera viktiga och exakta informationen.
    *Mäklaren hade många allmänna visningar och flera privata visningar.
    *Mäklaren var ambitiös, snäll och gjorde sin bäst för att sälja lägenheten med bra affä.
    *Hela tiden var mäklaren i kontakt med mig och diskuterade varje händelse och steg. Läs mer
  • Peter N
    Peter N skrev om Caroline Jacobson en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålde min bostadsrätt med hjälp av Caroline. Trevlig, bra återkoppling och även väldigt hjälpsam med diverse frågor! Läs mer
  • Sabrin D
    Sabrin D skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Har köpt lägenhet i von lingens väg och blivit bemött av en underbar mäklare som fixar allt sin jobb på ett bra sätt tack för henne Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Anni Johansson en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Anni är en smidig och påläst mäklare som har en ljus framtid i yrket, hon brinner för att förklara allt , både före och efter att uppdraget är slutfört, högsta betyg till Anni .
    Anni har sålt en bostadsrätt . Läs mer
  • Julia L
    Julia L skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Köpte en trerumslägenhet. Trevlig och tillmötesgående mäklare. Lisa möjliggjorde en snabb affär pga hög tillgänglighet och flexibilitet. Läs mer
  • Christoffer A
    Christoffer A skrev om Caroline Jacobson en del av Våningen & Villan Malmö
    Caroline hjälpte oss på ett bra sätt att sälja vårt radhus till ett pris vi var nöjda med.
    Hon fanns alltid tillgänglig för svar på alla frågor och gjorde ett superbra jobb. Läs mer
  • Irene S
    Irene S skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Försäljningen gick snabbt och smidigt. Lisa är trevlig, hjälpsam och tillmötesgående. Tillgänglig både på mail och telefon. Rekommenderas Läs mer
  • Annika A
    Annika A skrev om Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Professionell noggrann punktlig seriös Läs mer
    2018-07-04 Patrik T svarar Annika A
    Tack för det fina omdömet Annika!

Mvh Patrik
  • Roshanak Z
    Roshanak Z skrev om Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Det kändes att han inte tog oss på allvar. Läs mer
    2018-07-03 Patrik T svarar Roshanak Z
    Det är tråkigt att höra att du kände så. Lycka till i er nya bostad och hoppas ni kommer att trivas.
    Med vänlig hälsning, Patrik
  • Erik R
    Erik R skrev om Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt villa.
    Professionel arbete. Läs mer
    2018-07-02 Patrik T svarar Erik R
    Tack för din rekommendation Erik!

Mvh Patrik
  • Anna J
    Anna J skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Mäklaren var trevlig, hjälpsam och tillmötesgående. Snabb återkoppling vid frågor. Läs mer
  • Michael K
    Michael K skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Sålde vår bostadsrätt i Limhamn via Emil på Våningen och villan. Trots osäker marknad och en köpares marknad lyckades vi få till en snabb affär där både vi som säljare och köpare blev mycket nöjda. Emil är en person som man kan lita på och har hög Och positiv energi. Lokalkännedomen är ett stort plus. Kan rekommendera honom i allra högsts grad. Läs mer
  • Ulvi L
    Ulvi L skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålde bostadsrätt. Fick mycket bra bemötande och hjälp. Lisa var alltid glad och trevlig. Hon levde upp till förväntningar och mer därtill. Mycket nöjd! Läs mer
  • Karin Gunilla A
    Karin Gunilla A skrev om Annsofi Sköld en del av Våningen & Villan Malmö
    Oerhört engagerad , kunnig och noggrann.Gjorde allt för att marknadsföra och sälja vårt hus till bästa pris .Över förväntad insats. Läs mer
  • Irma
    Irma skrev om Claudia Hamington en del av Våningen & Villan Malmö City
    Den här tjejen är i en liga för sig! Fantastisk fastighetsmäklare med förmågan att få mig som kund att känna sig så trygg igenom hela processen. Claudia är väldigt charmig och avslappnad och hon gjorde hela processen väldigt stress fri för oss. Det hon utlovade på första mötet levererade hon galant över min förväntan. Vi valde Claudia just för att hon är en inriktad säljande mäklare och vi förstår varför hon är säljcoach med. Vi fick henne rekommenderad och rekommenderar starkt vidare. Claudias visningspresentation var även i en klass för sig. Hela hon är klass!
    Ett litet minus är att hon är rätt dyr, men man får verkligen vad man betalar för! Vi är helnöjda! Läs mer
  • Carl P
    Carl P skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Jag blev väldigt bra bemött och fick precis den hjälpen jag var ute efter. Riktigt bra mäklare. Läs mer
  • Christina M
    Christina M skrev om Annsofi Sköld en del av Våningen & Villan Malmö
    Annsofi sålde vår 3:a på Koristgatan 20 Lindeborg.
    Affären gick snabbt och vi var nöjda med priset och bemötandet från Annsofi. Annsofi var snabb med att uppdatera oss om vad som hände i processen. Läs mer
  • Mattias H
    Mattias H skrev om Annsofi Sköld en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi sålde vår bostadsrätt via henne. Hon hade bra kännedom om området. Tog sig tid att förklara för oss. Gav oss goda råd hur vi skulle få vår hus att se attraktivt ut. Professionellt arbete. Läs mer
  • Charlotte Å
    Charlotte Å skrev om Annsofi Sköld en del av Våningen & Villan Malmö
    Visning på söndag em och kontraktet skrivet på måndag kväll.
    Smidigaste husaffären.
    Helnöjd! Läs mer
  • Maria Paula H
    Maria Paula H skrev om Annsofi Sköld en del av Våningen & Villan Malmö
    Annsofi var supertrevlig sedan första början, lyhörd och duktig på att förklara. Lyssnade på våra behov och var väldigt tydlig och enkel att jobba med. Effektiv och snabb kontakt på mail och telefon vid behov. Hela processen gick smidigt framåt från början till slut! Hon är bra!!! Läs mer
  • Danny M
    Danny M skrev om Annsofi Sköld en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålda en bostadsrätt med Annsofi som mäklar. Veldigt professionel och på samma tid en trevlig mäklar i ögenhöjd med säljer! Kan absolut rekommanderes! Läs mer
  • Mehran S
    Mehran S skrev om Annsofi Sköld en del av Våningen & Villan Malmö
    Annsofi sköld är en rutinerad erfaren och praktisk mäkare som ställde gärna upp under tiden hon hade uppdraget att sälja vår objekt. Hon ställde upp och svarade snabbt till våra frågor och andra praktiska ärenden nästan dygnet runt.
    Hon har god blick på marknaden och dess svängningar och känner väl till köpare och säljarens intentioner och hållning under en objektaffär.

mvh

mehran seyfali Läs mer
  • Sandra-Louise L
    Sandra-Louise L skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Otroligt trevlig och duktig! Är jättenöjd. Läs mer
  • Pontus O
    Pontus O skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Sålt bostadsrätt. Mycket bra bemötande av mäklaren! Jag fick dessutom bra betalt för bostaden och är därför supernöjd. Läs mer
  • Attila C
    Attila C skrev om Cristina Forsnor Hattenhauer en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Husförsäljning
    Välinformerad,trevlig,proessionell,kunnig
    Mycket lätt att nå , rekomenderas Läs mer
    Cristina H gillar detta
  • Fanolj Z
    Fanolj Z skrev om Cristina Forsnor Hattenhauer en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Köpt villa från Christina. Professionell bemötande. Mäklaren var väldig bra och tydlig med sitt objekt. Mycket hjälpsam. Rekommendera varmt som mäklare. Läs mer
    Cristina H gillar detta
  • Anna W
    Anna W skrev om Philip Ekdahl en del av Våningen & Villan Malmö
    För ca 1 år sedan kom jag i kontakt med Philip i samband med en grannes lägenhetsförsäljning. Under året har vi haft kontinuerlig kontakt med Philip. Han har dels hjälps oss sälja en lägenhet i föreningen (då jag var representat för brf styrelsen) samt sålt vår lägenhet. För övrigt vill jag även nämna att Philip har sålt många andra lägenheter i föreningen och samtliga, både köpare och säljare, uttrycker ofta hur nöjda de är med Philip som mäklare.

Under detta år har Philip hållt kontakten med oss kontinuerligt, då försäljningen planerades först längre fram. Han har resonerat med oss och gett oss råd om när det skulle lämpa sig bäst med försäljning, något vi har uppskattat.( Vilket resulterade att vi la ut lgt tidigare än planerat, vilket gav ett bra resultat.)

Philip är väldigt professionell och ger alltid snabb återkoppling. Philip har en bra förmåga att möta och läsa av både köpare/säljare och kan på så vis föra bra och relevanta dialoger, vilket jag tror tex många gånger resulterar i att potentiel köpare lägger ett bud. Philip använder sitt sunda förnuft och ger på så vis rimliga förväntningar och skapar förtroende hos både köpare och säljare.

Philips professionalism och förmåga att skapa förtroende tror jag är det som gör honom till en brilliant mäklare.

Vi kommer lämna våra starkaste rekommendationer gällande Philip.

Tack för hjälpen,

MVH
    Anna och Per Läs mer
  • Maria H
    Maria H skrev om Nina Berglund en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    -Sålt 1:a i Dockan

-Mycket nöjd med Ninas professionella bemötande

-Att Nina skulle sköta bostadsaffären från början till slut och att vi skulle få ut ett så bra pris som möjligt. Jag var mycket nöjd med Nina. Hade kanske hoppats på ett lite högre pris men är nöjd med affären. Läs mer
  • Magdalena B
    Magdalena B skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Madeleine hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt i Malmö. Hon var professionell och tillmötesgående! Vi är nöjda! Läs mer
  • Martina D
    Martina D skrev om Nina Berglund en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Köpte vårt första hus via Nina. En super mäklare! Allt har känts tryggt och allting har gått smidigt till, vilket har varit viktigt för oss som första husköpare. Kan varmt rekommendera Nina! Läs mer
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Nina Berglund en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Professionell och tillgänglig, överlag mycket nöjd med Ninas bemötande och hantering genom min lägenhetsaffär.

Köpt lägenhet i västra hamnen, 1:a. Läs mer
  • Charlotta I
    Charlotta I skrev om Nina Berglund en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Sålt lgh. Enormt nöjd med Nina som vår mäklare, kan inte bli bättre! Otroligt proffesionell, kunnig och trevlig! Ska vi nån gång sälja igen vill vi absolut anlita henne igen. Läs mer
  • Lule B
    Lule B skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Emil hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt. Emil är tillmötesgående, snabb och återkoppla samt förtroendegivande. Framförallt ärlig i alla situationer och förmedlade rätt och uppriktigt information till både säljare och köpare. Utöver ovanbeskrivna så är Emil mycket hjälpsam, positiv, glad och har en fantastisk förmåga att bemöta kunden på ett professionellt sätt. Tar sig tid och lyssnar aktivt... Vi är mycket nöjda med Emil Sjöberg och rekommenderar därför Emil till alla som vill och behöver det vi beskrivit. Läs mer
  • Helén Ö
    Helén Ö skrev om Caroline Jacobson en del av Våningen & Villan Malmö
    Med hjälp av Caroline sålde vi vår enplansvilla.
    Hon var engagerad och energisk. Caroline var alltid lätt att nå via sms/mobil eller mail och när vi träffades var hon alltid punktlig - en pålitlig person. Det kändes jättetrevligt att ha henne som mäklare vid vår försäljning. Det som också var positivt var att allt gick så snabbt och smidigt. Läs mer
  • Sandra E
    Sandra E skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Professionell. Jag sålde min bostadsrätt i Malmö och bodde inte där under försäljningen. Madeleine med stylister skötte allting på distans och kommunikationen fungerade utmärkt! :) jag sålde lägenheten med en bra vinst och Madeleine hade full koll på läget när det gällde realistiskt utropspris. Affären gick snabbt och bekvämt rätt igenom. Bra bra bra! Läs mer
  • Hans S
    Hans S skrev om Robin Uddén en del av Våningen & Villan Malmö
    4 rums bostadsrätt. Trevligt bemötande. Altid punktlig och håller bra kontakt. Läs mer
  • Marina M
    Marina M skrev om Philip Ekdahl en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt en 1:a och en 3:a lika nöjd båda gångerna! Engagerad och och professionell mäklare och mycket hög känsla för service. Läs mer
  • Eva S
    Eva S skrev om Caroline Jacobson en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi valde Caroline hos Våningen och Villan bland flera mäklare vi jämförde. Caroline gav ett mycket seriöst och proffsigt intryck och bemötande. Avgörande var när hon kunnigt och varmt talade om ”gamla hus”. Försäljningen gick rekordsnabbt och överträffade alla våra förväntningar! Skulle absolut anlita Caroline Jacobsson igen! Läs mer
  • Zena E
    Zena E skrev om Anni Johansson en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Allt var utmärkt. Tydlig och trevlig mäklare Läs mer
  • Susanne L
    Susanne L skrev om Anni Johansson en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Jag och min sambo köpte vår första bostad med hjälp av Anni.
    Första intrycket var jättebra! Hon var väldigt rar och artig och hade läst på om bostaden. Men därefter gick det neråt, det kändes som Anni inte riktigt hade så bra koll på resten av processen.

Eftersom vi köpte vår första bostad ihop så förväntade vi oss att få lite instruktioner och hjälp ifrån Anni hur budgivningen skulle gå till. Men så fort vi närmade oss slutet av budgivningen så ville inte riktigt banken samarbeta med oss för ens vi hade vunnit budgivningen vilket vi inte kunde göra av pågrund av att Anni ville fortsätta höja priset.

Med mannen som budade emot oss ville inte ha lägenheten så det tog runt en vecka innan hon godkände summan även om vi lede budgivningen.

Dem ville stänga dealen så fort som möjligt så kunde vi inte göra det eftersom vi var tvungna att gå till banken i flera omgångar innan vi fick ut lånelöftet.

Vi kände att vi inte fick den servicen vi förtjänade för under besiktningen med säljaren och föreningen valde Anni att avstå utan att förvarna. Det slutade med att säljaren skällde ut Anni via telefon.

Annars var allt okej, vi fick vänta ett tag i början innan vi träffade Anni på kontoret första gången för vi väntade på säljaren. Men detta var förståeligt eftersom man kan inte förvänta sig att alla är samlade i tid. Men vi är väldigt glada att pappersskrivningen gick bra och gick väldigt fort. VI tyckte att Anni var duktig på att avsluta affären. Läs mer
  • Jonas E
    Jonas E skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi har köpt en liten 1-rummare och fick bra kontakt med mäklaren, lätt att nå snabba turer, som det ska vara.
    Noga med att allt var rätt under affärens gång. Läs mer
  • Ajla A
    Ajla A skrev om Robin Uddén en del av Våningen & Villan Malmö
    Tobin är tydlig och pålitlig. Håller vad han lovar och är mån om både säljare och köpare. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Mats M
    Mats M skrev om Robin Uddén en del av Våningen & Villan Malmö
    Ärlig, inget skitsnack, håller ord, återkopplar Läs mer
  • Lars M
    Lars M skrev om Robin Uddén en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt bostadsrätt. Mycket bra bemötande, bra på feedback och info om intresserade tider mm. Eftersom vi hade en annan mäklarbyrå inkopplad först som vi avböjde för att dom inte återkom vid överenskomna tider mm. Så Våningen och Villan levde upp till våra förväntningar med råge. Läs mer
  • Lars W
    Lars W skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Försäljning av bostadsrätt i Malmö.
    Proffsigt bemötande och utförande. Läs mer
  • Christoffer J
    Christoffer J skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Bra service och trevligt bemötande. Lägenheten såldes på kort tid och något över mäklarens värderade pris. Läs mer
  • Kim T
    Kim T skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Både jag och sambon har sålt våra lägenheter med Madeleine och kan verkligen rekommendera henne som mäklare. Hon är engagerad, lyhörd och får hela processen att kännas enkel och trygg. Hon fick båda lägenheterna sålda snabbt och till pris som vi är mycket nöjda med! Läs mer
    Kim T gillar detta
  • Stanislawa C
    Stanislawa C skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi köpte 3-rums lgh.
    Allt gick snabt, bra och smidigt.
    Jag hade inte några förväntningar.
    Jag tycker Emir Salkic är en duktig, ambitiös mäklare.

MVH

Stanislawa Cygan Läs mer
  • Paola M
    Paola M skrev om Claudia Hamington en del av Våningen & Villan Malmö City
    Väldigt bra på alla sätt. Mycket proffsig och vänlig att ha att göra med. Svarar alltid snabbt! Tack Claudia för all hjälp Läs mer
Johan Dahlgren
Michaela Thulin