Alla kategorier Mäklare Skåne Malmö Våningen & Villan Våningen & Villan Malmö

Våningen & Villan Malmö

Mariedalsvägen 45, 217 45 Malmö — Visa karta

Våningen & Villan är idag en av de ledande mäklarföretagen i sydöstra Skåne och sedan starten 1998 har vi även expanderat till Norrköping, Nyköping och Stockholm. Med erfarenhet och kompetens hjälper vi dig genom hela bostadsaffären. Vi strävar efter att göra varje bostadsaffär till en bästa, en strävan som får våra kunder att återkomma gång på gång.

Vår affärsmodell bygger på mervärden och med hjälp av dessa skräddarsyr vi din affär efter dina behov och önskemål. Därigenom kan vi se till att din bostad blir såld till bästa pris för bästa möjliga arvode. Dessutom gör vi säljprocessen så enkel och bekymmersfri som möjligt.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer!

Läs vad 1345 kunder tycker om Våningen & Villan Malmö

• Moa E skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag anlitade Lisa för att sälja min 2:a vid Folkets park. Jag hade fattat ett snabbt beslut om att flytta till annan ort och var i behov av en mäklare som skulle göra försäljningen smidig och enkel. Lisa har varit supertrevlig och proffsig och varit så tillmötesgående mot mina behov av enkla lösningar. Det har verkligen känts tryggt att överlämna lägenheten i hennes händer! Läs mer
  • Sofia D skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi köpte en lägenhet och allting gick smidigt, vi är väldigt nöjda processen och bemötandet Läs mer
  • Jonna B
    Jonna B skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag har köpt min första bostadsrätt och Madeleine har kännt mig trygg i affären och under processen med Madeleine som mäklare. Läs mer
  • Håkan D skrev om Philip Ekdahl en del av Våningen & Villan Malmö
    Philip förmedlade försäljningen av mammas lägenhet, snygg presentation och annons ute i 13 dagar. Hittade köpare, höll kontakt hela tiden. När det sedan blev några "hickups" i processen visar sig Philips styrka. Hittar nya lösningar, håller hela tiden kontakten presenterar nya idéer. Han svarar alltid på telefon, sms och mail. Fixade privat visning för slutliga köparen, drog hela processen i hamn med gott resultat. Läs mer
  • Richard L skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    3,5a Värnhemsgatan 15
    Niclas kände till området väl och var professionell och engagerad genom hela säljprocessen. Läs mer
  • 2018-11-07

Omdömet är under granskning

Parisa K skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Första träffen med Nina var i december 2017. Vi berättade att vi våra nya hus (som vi skulle flytta till) skulle bli klara tidigast sep 2018 och senast november 2018.
    Annonsen till försäljning av vårt hus lades ut 21.a maj och första visningen var 27.e maj.
    Vi hade redan frågat Nina om det inte var lite sen och om man inte borde lägga ut annonsen tidigare, men hon tyckte inte det. Under kommande veckorna gjorde vi precis som Nina sa, men i början av juli hade vi fortfarande inte sålt vårt hus och hade inga spekulanter heller. Vi hade t.o.m. föreslagit att vi skulle gå ner i pris, men hon tyckte inte det. Nina föreslog då att vi skulle ta bort vår annons från hemnet i några veckor och börja igen efter semester.
    Vi hade då fått besked att våra nya hus skulle vara klara i slutet av september. Skulle 2 månader räcka till att annonsera, ha visning och ha huset fint, hitta köpare, sälja och packa inför flytten?
    Det slutade med att vi sa upp avtalet med Våningen och Villan och hittade en köpare själva.
    Fick ändå betala 5000 kr för stylingen, eftersom vi hade skrivit på.
    Skulle tyvärr aldrig rekommendera Nina. Hon är jättetrevlig och säkert bra till bostäder som säljer sig själva, men hon är ingen bra mäklare. Läs mer
  • Rakel C skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt en tvårumslägenhet. Mycket gott bemötande och lyssnade på mina önskemål. Rak och ärlig kommunikation. Snabb med att svara och tillgänglig. Hjälpte med råd vid köp av ny bostad. Läs mer
  • Camilla Anneli C skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Nina kommer med ett leende, hon är mild o h väldigt kunnig. Beskriver hur hela processen fungerar och lyssnar på dina önskemål.
    Nina hjälpte oss med försäljning av huset på Ostvägen 34 i åkarp. Duktig på att informera hur visningen / visningarna gått..
    Kände Nina sen 3,5 år tillbaka då hon hjälpte oss att sölja bostadsrätten på koristgatan 16 Lindeborg.
    Kan varmt rekommendera Nina Läs mer
    Nina O gillar detta
  • Caroline C skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Extremt trevlig och professionell. Jobbar effektivt och är väldigt tydlig och kunnig. Kommer alltid anlita/rekommendera Nina i framtiden! Läs mer
    Nina O gillar detta
  • Robin C
    Robin C skrev om Robin Uddén en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag har sålt min lägenhet ute på Segevång en 2a på 55 kvm.

Jag mötte Robin på en visning hade av en lägenhet som jag var intresserad av och jag fråga om han kunde titta på min och eventuellt sälja den.

Jag blev väldigt bra bemött av Robin, väldigt duktig och super trevlig.

Mina förväntningar var väl att få ett utgångspris som jag själv hade tänkt på innan och sen få sålt lägenheten för utgångspriset eller mer.

Min upplevelse var faktiskt väldigt bra. Enkelt och smidigt, har aldrig sålt en lägenheten innan så visste inte vad jag hade att förvänta mig om det skulle vara jobbigt eller lätt och nu med facit i hand var det väldigt lätt. Så all creed till Robin verkligen en super mäklare, Läs mer
  • Elisabet G
    Elisabet G skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag är jättenöjd. Hon var både lätt att prata med (lättsam) på ett mänskligt plan o professonell/seriös.

(Stylingen gillade jag inte med rosa kuddar rosa vas osv. Dessutom till.svartblankt. Syftet är att en bredd av personer ska bli intresserade o det var stylat för en äldre Hemtexdam. Huset bebos av unga hipsters akademiker mediafolk konstnärstyper etc. Bätre med retroklassiker. Okönade.)

Men Lisa är jag jättenöjd med!!

Snabb i kontakten osv.

Elisabet Gredner Sölvesborgsg 3C Läs mer
  • Ludwig L skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag har köpt en etta och Lisa har varit väldigt hjälpsam. Läs mer
  • Andreas M
    Andreas M skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    Johan har sålt 2 lägenheter för oss, och vi har varit supernöjda båda gångerna! Läs mer
  • Lennart P skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Snabb försäljning av bostaden och bra stöd samt rådgivning under hela tiden. Läs mer
  • Joanna Y skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    We bought a 4 bedroom apartment in central Malmo. Emir was exceptionally helpful with every aspect of the transaction, and exceeded all our expectations. A fantastic experience! Läs mer
  • Yasmine R skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi har köpt ett hus genom Emir. han är mycket tillmötesgående och proffitionella. svara snabbt när vi kontakta honom. Läs mer
  • Dödsboet efter Nils Hjalmar I skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt ett dödsbo - villa
    Mycket proffsigt bemötande från första kontakten. Emir har hittills levt upp till våra förväntningar (slutuppgörelsen äger rum 1/11). Kan gärna att rekommendera honom. Hälsn Kristina Läs mer
  • Gabriela Å skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Köpt och sålt via honom. Blev bra bemöt Läs mer
  • Anton L skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Professionalitet personifierad! Läs mer
  • Daniel P
    Daniel P skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Emir har sålt två lägenheter och ett hus åt oss dom senaste fem åren. Han är oerhört kompetent, en fantastik social förmåga och vet hur man skall hantera alla typer av personer.

Om jag säljer något i framtiden så kommer det bli via Emir. 10 poäng. Läs mer
  • Robert Samuel L skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Mycket professionellt bemötande utav mäklaren Emir Salkic. Sakkunnig inom ett brett område som inger trygghet vid förmedling av köp. Noggrann med detaljer och tydlig om han inte själv har den information som efterfrågas och återkommer när han tagit reda på den. Rekommenderas starkt som mäklare från mig som köpare av fastighet! Läs mer
  • Anita N
    Anita N skrev om Robin Uddén en del av Våningen & Villan Malmö
    Robin U har verkligen verktygen, erfarenheten och kunskapen för att hjälpa en till en lyckad bostadsaffär. Han gör ingenting lagom och skräddarsyr mäklartjänst av högsta kvalitet. Han kommer garanterat vinna ditt kundhjärta. Läs mer
  • Kazem M skrev om Robin Uddén en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag har köpt en lägenhet av Robin. Han bemöt mig på bra och trevlig sätt och han förklarade även tydligt hur kommer att gå processen tills att jag kunna köpa lägenheten.
    När vi skrev på kontraktet då han förklarade allt information och jag var inte rädd att ställa någon fråga. Jag kände mig bekväm och trygg när vi hade mötet.
    Jag bara lite ibland väntade lite längre tid för att få svar när jag skickade någon meddelande till honom men jag förstår att han kanske var upptagen då.
    Jag tycker att Robin är bra, duktig och trevlig mäklare. Läs mer
  • Åsa K skrev om Robin Uddén en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag har köpt en bostadsrätt. Robin var mycket trevlig, tillmötesgående, serviceinriktad och snabb på att återkoppla. Vid kontraktsskrivningen var han lugn, systematisk och kundanpassad.
    Själva affären gick mycket smidigt att genomföra. Läs mer
  • Felix H skrev om Robin Uddén en del av Våningen & Villan Malmö
    Bra och trevligt bemötande. Trevlig affär och inte alls så hetsig som jag upplevt andra mäklare vid annan firma. Kommer rekommendera till andra! Läs mer
  • Per R skrev om Robin Uddén en del av Våningen & Villan Malmö
    Robin är en ytterst kompetent och duktig mäklare. Han har ett mycket trevligt bemötande och lägger ner mycket energi på sitt uppdrag. Jag kan varmt rekommendera Robin och Våningen & Villan vid försäljning av en bostad. Läs mer
  • Maibrith Bredvig L skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    Johan va duktig och mycket professional. Läs mer
  • Johan G skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    Väldigt proffsig och hjälpsam att jobba med, med en fantastisk personlighet! Läs mer
  • Damir M skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi har sålt vår lägenhet via Lisa och är väldigt nöjda med hennes engagemang och sätt som hon skött det hela. Vi upplever Lisa som lugn, trevlig i bemötandet och hon enkel att kommunicera med. Vi rekommenderar starkt denna unga och vänliga mäklare! Läs mer
  • Emma S
    Emma S skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Köpt 2:a

Gick snabbt och lätt. Trevlig och hjälpsam. Läs mer
    Emil S gillar detta
  • Peter E skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Jag har sålt en liten lägenhet som jag egentligen först köpte till min dotter. Då hon inte bor i Malmö så behövde jag hjälp att bli av med lägenheten.

Emil skötte allt perfekt och var trevlig, duktig och driven.

MVH
    Peter Ekholm Läs mer
    Emil S gillar detta
  • Robin S skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    Profesionell, kunnig och förtroendeingivande. Läs mer
  • Jörgen K skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Kompetent, serviceinriktad, professionell.
    Genomförde min försäljning på ett utmärkt sätt. Läs mer
  • Henric C skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    Johan Dahlgren är mycket professionell och genomgående duktig. Läs mer
  • Åsa A skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    Johan är en mycket sympatisk person med vänligt och lugnt bemötande. Han är strategisk och snabb i sitt agerande.Jag sålde min bostadsrätt på två och en halv vecka efter det att den kom ut för försäljning så jag är mycket nöjd med valet av mäklare och rekommenderar honom varmt. Läs mer
  • Johanna Ö skrev om Lisa Ivarsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Köper bostadsrätt med hjälp av Lisa Ivarsson och är mycket nöjd. Hon förklarar bra och bryr sig om alla frågor man kan tänkas ha. Tar sig extra tid för att det ska bli bra under alla moment. Läs mer
  • Christian Herrman S skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    Johan Dahlgren var vänlig, hjälpsam, snabb, saklig, och fungerade väl både i en köpsituation och en säljsituation Läs mer
  • Cristina H skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    Bra. ,,,,,, Cccc. Läs mer
  • Anna-Karin W skrev om Anni Johansson en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Hej,
    Jag har köpt Hyllie Boulevard 9B. Det var mycket trevligt att träffa Anni. Hon hade ett positivt, vänligt och avslappnat bemötande. Hon tog snabbt reda på uppgifter och var hjälpsam med allt jag undrade över. Helt igenom en positiv upplevelse.

Med vänliga hälsningar
    Anna-Karin Wahlgren Läs mer
  • Christer Ö skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    Försäljning av lägenhet på Dockan.
    Väldigt kunnig och proffsig, trevligt bemötande, engagerad och ambitiös.
    Vi rekommenderar Johan å det varmaste. Läs mer
  • Ida-Maria H skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    Köpt en brf i Västra hamnen. Kändes mycket bra och förtroendeingivande.
    Men ni får väldigt gärna sluta skicka ut brev till mig om nya lägenheter som sålts i mitt område. Jag kommer bo här ett tag och det skapar bara badwill att ni fyller min brevlåda. Stort tack!! Läs mer
  • Raija F
    Raija F skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    Sålt min 3a på 86 km på Viktoria Park Malmö
    Köptes 2:a på 67km vid Stora Trädgårdsgatan Malmö
    Sympatisk lyssnande och kompetent
    Ville ha sålt min lägenhet för det avtalade priset vilket jag också fick
    Duktig sympatisk kompetent ung man ! Läs mer
  • Jessie H skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    Meget god , effektiv, vi er meget tilfredse Läs mer
  • Emma R skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    Hade fullt förtroende för Johan! Snabb och enkel försäljning! Läs mer
  • Pontus M skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    Proffsigt skött från första möte till avslut Läs mer
  • Peter P skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    Snabb återkoppling och trevlig att ha att göra med Läs mer
  • Andreas B skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    Fick dålig information. Informationen kom inte tydligt. Bemötandet var lojt. Ingen tydlighet i vilken riktning köpet skulle gå. Hade förväntat mig mer från en mäklare på en firma som har så högt anseende. Läs mer
  • Gustaf B skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    Suverän kontakt, smidigt och enkelt. Bra service Läs mer
  • Magnus F skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    snabbt, smidigt, enkel att ha att göra med Läs mer
  • Christine B skrev om Johan Dahlgren en del av Våningen & Villan Malmö City
    Köpte en bostadsrätt.
    Snabb respons , trevligt bemötande.
    Kunde svarar på de flesta av mina frågor.
    Jag tyckte han hade bra kunskap om marknaden.
    Ordning på allt som bevövdes.
    Bra intryck. Läs mer
Johan Dahlgren