Alla kategorier Mäklare Skåne Malmö Våningen & Villan Fastighetsförmedling Våningen & Villan Malmö

Våningen & Villan Malmö

Mariedalsvägen 45, 217 45 Malmö — Visa karta

Våningen & Villan är idag en av de ledande mäklarföretagen i sydöstra Skåne och sedan starten 1998 har vi även expanderat till Norrköping, Nyköping och Stockholm. Med erfarenhet och kompetens hjälper vi dig genom hela bostadsaffären. Vi strävar efter att göra varje bostadsaffär till en bästa, en strävan som får våra kunder att återkomma gång på gång.

Vår affärsmodell bygger på mervärden och med hjälp av dessa skräddarsyr vi din affär efter dina behov och önskemål. Därigenom kan vi se till att din bostad blir såld till bästa pris för bästa möjliga arvode. Dessutom gör vi säljprocessen så enkel och bekymmersfri som möjligt.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer!

Läs vad 926 kunder tycker om Våningen & Villan Malmö

• Rikke K
    Rikke K skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Nina gav bra rådgivning, var tydlig och stöttande genom hela processen. Fantastisk varmt och trevligt bemötande dessutom. Tack!
  • Sara P
    Sara P skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Nina är en fantastisk mäklare. Hon lyckas kombinera professionalism med ett personligt och jordnära bemötande. Nina är dessutom väldigt engagerad och tillgänglig.

Vi är jättenöjda!
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Malin Schön en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Malin har gett ett proffsigt och trevligt bemötande under hela säljprocessen. Hon var lyhörd för våra funderingar och önskemål och fick lägenheten såld snabbt och smidigt.
  • Dennis M
    Dennis M skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Trevlig, rakt på sak (tydlig) och kunnig.
  • Olivia K
    Olivia K skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Supertrevlig mäklare, mycket hjälpsam och engagerad
  • Anna B
    Anna B skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Niclas är oerhört skicklig som mäklare, han ger ett tryggt och ärligt intryck och ger snabb återkoppling vilket gör att jag som kund känner mig uppdaterad och delaktig.
  • Joakim M
    Joakim M skrev om Nina Berglund en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Super trevlig mäklare o allt kändes riktigt bra. Jag e riktigt nöjd med allt, absolut högsta betyg
  • Gerth J
    Gerth J skrev om Malin Schön en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Vänligt och proffisionellt bemötande, förstroendeingivande och trevlig!
  • Sadri B
    Sadri B skrev om Malin Schön en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Det känns som Malin har jobbat med detta i hundra år, så duktig och så säker är hon på det hon gör. Alltid lika trevlig och glad, hon sätter verkligen kunden i fokus. Vi är supernöjda med Malin. Behöver vi sälja någon gång kommer vi att anlita Malin.
  • Ida H
    Ida H skrev om Malin Schön en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Är jätte nöjd, alltid har gått bra och smidigt. Väldigt bra bemötande.
  • Blerta M
    Blerta M skrev om Anni Johansson en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Supersmidig affär! Trevlig mäklare, utmärkt bemötande, proffsig och kan verkligen service! Ser verkligen till att både säljare och köpare är nöjda och hon är enormt snabb och flexibel! Kunde inte önska mig smidigare affär!
  • Enes B
    Enes B skrev om Malin Schön en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Mycket trevlig och duktig mäklare !
  • Tonny O
    Tonny O skrev om Malin Schön en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Trevligt o proffsigt 👍 Bra marknadsföring snabb affär smidigt
  • Kenan A
    Kenan A skrev om Malin Schön en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Malin är en fantastisk mäklare, hon har hållt kontakten med mig och gjort ett jättebra jobb!
  • Johanna H
    Johanna H skrev om Philip Ekdahl en del av Våningen & Villan Malmö
    Philip är en väldigt lyhörd och duktig mäklare. Han var noga med att hålla mig informerad och jag kände mig lugn och trygg med honom. Jag upplevde även att han gjorde sitt bästa för försäljningen.
  • Lars J
    Lars J skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Utmarkt och professionel service utöver det vanliga.
  • Frida L
    Frida L skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Niclas har gjort ett utomordentligt jobb med att sälja min lägenhet. Han har i processen varit väldigt professionell samt tillgänglig för funderingar och frågor. Han har analyserat marknaden på ett bra sätt och levererat det han 'lovat' och har verkligen levt upp till de förväntningarna och förhoppningar som har funnits inför försäljningen. Jag kan varmt rekommendera honom som mäklare.
  • Josefine K
    Josefine K skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag som kund har fått ett genomgående bra bemötande av Madelein. Från dagen på visningen till dagen då kontrakt skrevs. Hon är lättsam, trevlig, hjälpsam och sätter kunden i första hand, men framförallt så märks det att hon brinner för sitt yrke genom sitt genomgående engagemang. Sammanfattningsvis har Madelein levt upp till min förväntan gällande hur en mäklare ska bemöta och behandla mig som kund.
  • Ebba H
    Ebba H skrev om Våningen & Villan Malmö
    Mycket professionellt bemötande!
  • Maria S
    Maria S skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Madeleine har levt upp till alla våra förväntningar på en bra mäklare! Allting har känts lätt, -härligt att bli positivt bemött oberoende av vad man frågar om! Ung med massor av engagemang men med en tydlighet och pondus som visar på erfarenhet och kompetens. Rekommenderar gärna henne vidare!
  • Victor K
    Victor K skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Det började bra . Men kände inte att hon lyssnade på våra önskemål utan hade bråttom med allt vilket resulterade i missnöje.
    2017-09-18 Madeleine J svarar Victor K
    Tack Viktor för din feedback.
    Givetvis tycker jag att det är tråkigt att höra att hanteringen av försäljningen resulterade i missnöje hos dig. Jag ska självklart ta åt mig kritiken och sträva efter att bli mer tydlig i vår kommunikation framöver. Som vanligt i mina affärer har mitt mål varit ett samarbete som ska leda dig till en lyckad affär. Du är alltid välkommen att kontakta mig för mer diskussion kring den delen du känner dig missnöjd med. Jag är säker på att vi kommer att hitta ett svar på situationen som uppstått. Ser fram emot det. Vänligen Madeleine
  • Catinca C
    Catinca C skrev om Våningen & Villan Malmö
    Man behöver inte fundera när man ska välja mäklare! Ingen i min familj skulle välja någon annan mäklarfirma.
    Kvalite och proffesionlism rakt igenom hela mäklarkåren hos Våningen och Villan.
    Det är Johans driv och engagemang hos säljare och köpare som genomsyrar hela företaget!
  • Anton G
    Anton G skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Otroligt kär och hjälpsam. Då detta var vårt första lägenhetsköp fanns det många frågor men Nina tog sig tid och besvarade dessa på ett klart sätt. Hon kommer vi kontakta när det blir dags för nästa lägenhetsbyte! /Anton Greko.
  • Thomas S
    Thomas S skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Nina er super fantastisk.
    Fik solgt min lejlighed på 1 1/2 uge.
    Kan klart anbefale Nina til alle andre.
  • Peter T
    Peter T skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag tyckte att Madeleine var serviceminded och väldigt duktig på att hålla kontakt och följa upp saker och ting under säljprocessen.
    Sedan är bostadsrätter en komplicerad historia och där känner jag att mäklarna i allmänhet inte ger en heltäckande bild. För mycket fokus på månadsavgift och för lite fokus på föreningens totala situation.
    Jag tyckte dock att Madeleine var väl inläst på föreningens reparationshistoria.
  • Helen F
    Helen F skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Mycket bra bemötande och hjälp med försälning av lägenheten.
  • Jan H
    Jan H skrev om Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi fick genast en god kontakt med Patrik och korrekta svar
    på alla frågor.
    Vi är nöjda med vår affär och det bemötande och kunnighet
    som Patrik förmedlade till oss.
    2017-09-01 Patrik T svarar Jan H
    Tack för ert omdöme Jan.
    Jag önskar er lycka till med ert nya boende.

Med vänlig hälsning

Patrik
  • Sanna Å
    Sanna Å skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi är jättenöjda med bemötandet vi fick från Madeleine. Hon fanns hela tiden tillgänglig ifall vi hade frågor och var snabb med att återkoppla.
  • Erik J
    Erik J skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Mäklaren var duktig.
    Trevlig och hjälpsam genom hela affärsprossessen.
  • Annika G
    Annika G skrev om Leila Manouchehrian Nilsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Trevlig person, dock fattas nycklar, och styling företaget hade inte plockat bort sina saker i lägenheten.
  • Lisa H
    Lisa H skrev om Leila Manouchehrian Nilsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Som aningens petiga nervösa säljare kunde vi ibland känna att vi önskat tätare återkoppling i processen, men, inser och uppskattar att Leila hellre la sin tid på spekulanterna vilket i slutändan gav ett absolut AMAZING slutpris. Vi kan inte vara något annat än fantastiskt nöjda. Vid vår försäljning så samarbetade också Leila med Maria Glennow från kontoret i Lund. Även hon förtjänar en guldstjärna. TACK
  • Maria W
    Maria W skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Niclas är duktig och proffesionell och får affärer genomförda. Kanske trycker han på en aning för mycket känslomässigt när han inte får ett bud han förväntat sig av en köpare. Annars har allt skötts snabbt, enkelt, tydligt och effektivt. Än så länge :) Alla detaljer är inte klara.
  • Peter H
    Peter H skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Vi har genom åren kommit i kontakt med flertalet mäklare i Sverige & utomlands både privat och inom kommersiella fastigheter.

Niclas levde mycket väl upp till våra högt ställda förväntningar.

Han har agerat mycket proffsigt genom hela processen, alltid varit tillgänglig samt snabbt byggt förtroende hos både oss säljare och köpare. Vi kan varmt rekommendera honom som mäklare - "best in class"!
  • Tina H
    Tina H skrev om Leila Manouchehrian Nilsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Fantastiskt entusiastisk, snabb och proffsig!!
  • Joakim H
    Joakim H skrev om Philip Ekdahl en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi köpte vår lägenhet genom Philip och han gav ett jättebra intryck redan på visningen. Gav ett trevligt och proffsigt bemötande samt var påläst om lägenheten och allt runtomkring. Lätt att få tag i och svarade snabbt på alla frågor och funderingar vi hade. Anlitar gärna Philip den dag det blir dags att sälja!
  • Susanne H
    Susanne H skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Vi är väldigt nöjda med Nicklas som mäklare.
    Trevligt bemötande och kunnig.
  • Martin H
    Martin H skrev om Philip Ekdahl en del av Våningen & Villan Malmö
    Philip har varit fantastisk sen första minut. Han har hela tiden varit tydlig och ärlig. Respekterar oss som säljare och väldigt trevlig. Kan varm rekommenderas.
  • Char D
    Char D skrev om Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Mikaela genomförde försäljningen av min lägenhet på absolut bästa och smidigaste sätt. Professionellt hanterat från början till slut och in i minsta detalj. Mikaela håller en ovanligt hög servicegrad. Hon undanröjer smidigt eventuella hinder. Supernöjd med både staging, fotografering, liksom den attraktiva broschyren och marknadsföringen. Allt andas kvalitet. I slutänden är det ändå relationer som gör skillnaden och Mikaela kunde inte ha skött processen på ett bättre sätt. Supernöjd med allt!
  • Hans V
    Hans V skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Trevlig, kunnig, snabb, tillgänglig.
  • Kjell Arne T
    Kjell Arne T skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Fick redan vid första telefonkontakten ett bra och proffsigt bemötande, då jag/vi inte kunde komma på en fastlagd visning ordnade hon en separat visning dagen efter. Sedan gick hela affären väldigt snabbt och det mycket tack vare Madeleine.
    Så totalt ett mycket bra bemötande.
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Malin Schön en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Jag tycker att Malin har skött allting väldigt bra. Det har gått snabbt och smidigt och hon förklarar allt väldigt pedagogiskt så det inte blir några funderingar eller frågor alls.
  • Anna M
    Anna M skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Supernöjd med allt. Känt mig trygg processen igenom och dessutom fått ett högre pris än vad jag förväntade mig på lägenheten. Kan varmt rekommendera Madeleine!
  • Malin A
    Malin A skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag har bara en finfin upplvevelse av mitt samarbete med Madeleine Jansson. Hon är bra på att kommunicera och förklara och jag fick superfin hjälp med allt. Lägenheten såldes för rekordsumma innan visningarna ens kommit igång och jag kan inte vara mer än nöjd med Madeleines insats.
  • Lucas J
    Lucas J skrev om Philip Ekdahl en del av Våningen & Villan Malmö
    Mycket proffsigt bemötande. Allt gick smidigt till. Fullt förtroende.
  • Cristoffer F
    Cristoffer F skrev om Philip Ekdahl en del av Våningen & Villan Malmö
    Philip "Pippo" Ekdahl gjorde ett strålande jobb med vår försäljning. Med stort engagemang och bra vägledning gick det väldigt smidigt och snabbt med hela försäljningsprocessen. 5 av 5 möjliga. Utan tvekan.
  • Tore P
    Tore P skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi har blivit väl omhändertagna av Nina.
    Väldigt proffsigt både möte med vår köpare och all kontakt med henne
    Mvh Tore
  • Sofia B
    Sofia B skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag upplevde det som ett personligt och mycket vänligt bemötande. Allt
    anpassades efter mig som kund och jag kände heller ingen press att köpa någon tjänst.
  • Viktor H
    Viktor H skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Hela affären har funkat kanon! Fick ett trevligt bemötande från mäklaren och ett härligt första intryck av lägenheten. Hon var även påläst om objektet och medlade mellan säljare och köpare på ett snabbt och smidigt sätt vilket ledde till en snabb affär.
  • Sofie W
    Sofie W skrev om Mikael Öhlin en del av Våningen & Villan Malmö
    Vid första mötet positivt intryck, kunnig om fastigheten och bra kommunikation inför visning. Vid budgivning och efter signering upplever vi att kommunikationen har varit något bristfällig. Tagit tid att få svar, de svar vi fått har inte varit svar på alla frågor och fortfarande väntar vi på besked. Skulle kunna vara bättre även efter avslutad affär, inte bara inför.
    2017-06-22 Mikael O svarar Sofie W
    Hej Sofie,
    Jag beklagar att ni ej fått svar på alla frågor. Återkom gärna med era frågor via mail eller telefon, så ska ni få svar på era frågor. Med vänlig hälsning Mikael Öhlin.
  • Victor H
    Victor H skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Levde väl upp till förväntningarna.
Johan Dahlgren
Michaela Thulin