Alla kategorier Mäklare Skåne Malmö Våningen & Villan Våningen & Villan Malmö

Våningen & Villan Malmö

Mariedalsvägen 45, 217 45 Malmö — Visa karta

Våningen & Villan är idag en av de ledande mäklarföretagen i sydöstra Skåne och sedan starten 1998 har vi även expanderat till Norrköping, Nyköping och Stockholm. Med erfarenhet och kompetens hjälper vi dig genom hela bostadsaffären. Vi strävar efter att göra varje bostadsaffär till en bästa, en strävan som får våra kunder att återkomma gång på gång.

Vår affärsmodell bygger på mervärden och med hjälp av dessa skräddarsyr vi din affär efter dina behov och önskemål. Därigenom kan vi se till att din bostad blir såld till bästa pris för bästa möjliga arvode. Dessutom gör vi säljprocessen så enkel och bekymmersfri som möjligt.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer!

Läs vad 1130 kunder tycker om Våningen & Villan Malmö

• Susanne L
    Susanne L skrev om Anni Johansson en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Jag och min sambo köpte vår första bostad med hjälp av Anni.
    Första intrycket var jättebra! Hon var väldigt rar och artig och hade läst på om bostaden. Men därefter gick det neråt, det kändes som Anni inte riktigt hade så bra koll på resten av processen.

Eftersom vi köpte vår första bostad ihop så förväntade vi oss att få lite instruktioner och hjälp ifrån Anni hur budgivningen skulle gå till. Men så fort vi närmade oss slutet av budgivningen så ville inte riktigt banken samarbeta med oss för ens vi hade vunnit budgivningen vilket vi inte kunde göra av pågrund av att Anni ville fortsätta höja priset.

Med mannen som budade emot oss ville inte ha lägenheten så det tog runt en vecka innan hon godkände summan även om vi lede budgivningen.

Dem ville stänga dealen så fort som möjligt så kunde vi inte göra det eftersom vi var tvungna att gå till banken i flera omgångar innan vi fick ut lånelöftet.

Vi kände att vi inte fick den servicen vi förtjänade för under besiktningen med säljaren och föreningen valde Anni att avstå utan att förvarna. Det slutade med att säljaren skällde ut Anni via telefon.

Annars var allt okej, vi fick vänta ett tag i början innan vi träffade Anni på kontoret första gången för vi väntade på säljaren. Men detta var förståeligt eftersom man kan inte förvänta sig att alla är samlade i tid. Men vi är väldigt glada att pappersskrivningen gick bra och gick väldigt fort. VI tyckte att Anni var duktig på att avsluta affären. Läs mer
  • Jonas E
    Jonas E skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi har köpt en liten 1-rummare och fick bra kontakt med mäklaren, lätt att nå snabba turer, som det ska vara.
    Noga med att allt var rätt under affärens gång. Läs mer
  • Ajla A
    Ajla A skrev om Robin Uddén en del av Våningen & Villan Malmö
    Tobin är tydlig och pålitlig. Håller vad han lovar och är mån om både säljare och köpare. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Mats M
    Mats M skrev om Robin Uddén en del av Våningen & Villan Malmö
    Ärlig, inget skitsnack, håller ord, återkopplar Läs mer
  • Lars M
    Lars M skrev om Robin Uddén en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt bostadsrätt. Mycket bra bemötande, bra på feedback och info om intresserade tider mm. Eftersom vi hade en annan mäklarbyrå inkopplad först som vi avböjde för att dom inte återkom vid överenskomna tider mm. Så Våningen och Villan levde upp till våra förväntningar med råge. Läs mer
  • Lars W
    Lars W skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Försäljning av bostadsrätt i Malmö.
    Proffsigt bemötande och utförande. Läs mer
  • Christoffer J
    Christoffer J skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Bra service och trevligt bemötande. Lägenheten såldes på kort tid och något över mäklarens värderade pris. Läs mer
  • Kim T
    Kim T skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Både jag och sambon har sålt våra lägenheter med Madeleine och kan verkligen rekommendera henne som mäklare. Hon är engagerad, lyhörd och får hela processen att kännas enkel och trygg. Hon fick båda lägenheterna sålda snabbt och till pris som vi är mycket nöjda med! Läs mer
    Kim T gillar detta
  • Stanislawa C
    Stanislawa C skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi köpte 3-rums lgh.
    Allt gick snabt, bra och smidigt.
    Jag hade inte några förväntningar.
    Jag tycker Emir Salkic är en duktig, ambitiös mäklare.

MVH

Stanislawa Cygan Läs mer
  • Paola M
    Paola M skrev om Claudia Hamington en del av Våningen & Villan Malmö City
    Väldigt bra på alla sätt. Mycket proffsig och vänlig att ha att göra med. Svarar alltid snabbt! Tack Claudia för all hjälp Läs mer
  • Maria
    Maria skrev om Claudia Hamington en del av Våningen & Villan Malmö City
    Claudia is amazing! very detail oriented and professional. We are so satisfied with her work and she does much for you as a customer and is available and so knowledgeable! highly recommend her to everyone in malmö Läs mer
  • Erik K
    Erik K skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Mycket proffsig och trevlig man. Visade stort intresse för att sälja vårt hus och hade stor lokalkännedom. Vi fick dessutom bra betalt för huset när vi sålde det till köpare som Emir redan hade kontakt med. Läs mer
  • Ingvar M
    Ingvar M skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Nina är både trevlig, ödmjuk och arbetsam, och det är bra egenskaper om man jobbar som mäklare. Läs mer
  • Fridah B
    Fridah B skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Michaela är grym! Förtroendeingivande och lugn samtidigt som proffsig och charmig.
    Hittade henne på en visning hon hade av en lägenhet vi var intresserade av och gick på magkänsla när vi själva skulle sälja - vilket ledde till att Michaela sålde innan visning och till ett mycket högre pris än vi räknat med! Bara plus! Läs mer
  • Joel B
    Joel B skrev om Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Har köpt lägenhet.

Blev utmärkt bemött av en sakkunnig, duktig och trevlig mäklare.

Hade egentligen inga förväntningar, så helt klart över förväntan.

Det gick snabbt och jätte smidigt. Läs mer
    2018-05-03 Patrik T svarar Joel B
    Tack för det fina omdömet Joel!

Mvh Patrik
  • Malin W
    Malin W skrev om Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt ett radhus i Arlöv
    Bra, trevlig och förstående
    Jag tyckte att allt fungerade som planerat Läs mer
    2018-05-03 Patrik T svarar Malin W
    Tack för ditt fina omdöme Malin !
    Mvh Patrik
  • Tinny O
    Tinny O skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Köpte en 2a på 62 kvm i Gamla Limhamn, ett vackert gammalt hus från 1920-tal med genomgående trägolv, stuckatur och välbevarande detaljer. Emil var mycket flexibel med visningstider och även återbesök där jag själv fick titta på lägenheten samt huset, gav bra information och var närvarande under för frågor men lät mig känna in lägenheten själv. Precis som man önskar! Emil var även flexibel med tid för att skriva kontrakt och gick noggrant igenom kontraktet med både mig och säljaren.

Jag kan varmt rekommendera Emil för både försäljning som köp! Läs mer
  • Ann B
    Ann B skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Trevlig, punktlig, noggrann, trovärdig, lugn Läs mer
  • Kevin L
    Kevin L skrev om Philip Ekdahl en del av Våningen & Villan Malmö
    Philip sålde vår bostad på Dockgatan 3a i Malmö. Han gjorde ett fantastiskt bra jobb, var tydlig med förväntningar, säljprocess och i sin kommunikation med oss! Bostaden såldes efter en och en halv vecka, så vi kan inte klaga och vi rekommenderar därför Philip till alla som går i säljtankar, fantastiskt! Läs mer
  • Mathias S
    Mathias S skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Madeleine stod för försäljningen utav våran 2a på 59kvm. Detta var både min och min sambos första försäljning av bostad och vi båda var väldigt skeptiska, ifrågasättande, stressade och nervösa. Alla dessa orosmoln släpptes redan efter första kontakten med Madeleine! Extremt tydlig med agenda/schema, med datum, tider och vad som behövdes göras. Därefter gick allting så snabbt, orosfritt och fantastiskt bra. Vi räknade med 2-3 månader innan fastigheten skulle bli såld, men efter EN månad från första kontakten så var papper redan påskrivna på försäljningen och till det priset vi verkligen ville ha!

Fantastiskt nöjda med hennes professionalism, effektivitet och hur hon fick oss att må under hela säljprocessen.
    Vi sparar dina uppgifter och hoppas på att du fortfarande jobbar som mäklare när det blir dags för oss att sälja igen!

Med vänlig hälsning Mathias och Felicia Läs mer
  • mats K
    mats K skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Madeleine gjorde det enkelt att välja mäklare då hon tog ansvar för alla detaljer av processen inkl styling/staging. För oss som säljare var det minimalt med arbete. Vi hölls ständigt uppdaterade hur säljprocessen utvecklade sig och själva slutförandet av affären gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • Cecilia N
    Cecilia N skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Blev alltid bemött trevligt men upplevde ointresse när det tog längre tid än väntat att få sålt. Själv hade jag inte bråttom men det kändes stressigt. Läs mer
  • Mirela G
    Mirela G skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Mycket engagerad, lättillgänglig, höll oss informerade under hela resans gång. Riktigt kul att ha lärt känna Emir och vi kommer att vända oss till honom även i framtiden. Vi kan varmt rekommendera Emir.
    Mirela/G Läs mer
  • Emsudin B
    Emsudin B skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Bästa mäklare i Malmö 😗😙🇧🇦🇸🇪🇸🇪🇸🇪💖💖🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓 Läs mer
  • Evald F
    Evald F skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt attraktiv två-rumslägenhet i attraktivt område i Malmö. Motsvarade väl våra förväntningar vad gäller bemötande och resultat. Läs mer
  • Joel R
    Joel R skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Köpte en ny lägenhet med Emir och sålde samtidigt min gamla. Snabbt och smidigt. Lätt att få tag på när man behöver. Läs mer
  • Farhad S
    Farhad S skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt bostad. Super trevlig och kompetent mäklare. 100% levde upp till våra förväntningar. Vill gärna göra fler affärer med Emir i framtiden.
    Mvh Farhad Läs mer
  • Skodran I
    Skodran I skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Emir är en av Malmös bästa mäklare, han kämpar alltid att både säljare o köpare ska känna sig så trygga med affären så möjligt. Läs mer
  • Joakim H
    Joakim H skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Emir är lätt att ha att göra med. Flexibel och uppdaterar hela tiden hur försäljningen går. Kommer med goda råd. Sålt 1ROK i malmö. Läs mer
  • Bengt P
    Bengt P skrev om Caroline Jacobson en del av Våningen & Villan Malmö
    Hej!
    Sålt en trea i Limhamn. Kan verkligen rekommendera Caroline Jacobson som har gjort ett utmärkt jobb. Hon har följt upp och informerat hela tiden och vi har inte behövt vänta på någon information, vilket vi har uppskattat mycket. Vidare är hon väldigt trevlig som person.
    Bengt och Susanne Läs mer
  • Niklas R
    Niklas R skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Engagerad, duktig, trevlig.................... Läs mer
  • Caroline Å
    Caroline Å skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Emir hjälpte mig att sälja min bostadsrätt. Han hjälpte mig genom hela affären och var lyhörd för mina tankar och önskemål. Emir är alltid glad och trevlig samt att han ger bra återkoppling och snabba svar. Läs mer
  • Adem M
    Adem M skrev om Emir Salkic en del av Våningen & Villan Malmö
    Jätte trevlig och positivt mäklare. Läs mer
  • Ingrid C
    Ingrid C skrev om Caroline Jacobson en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt en lägenhet snabbt och enkelt.bemötandet var proffsigt .väldigt nöjd med allt .ringer,smsar mailar för att hålla kontakt.jag kände mig trygg.kan tänka mig att Caroline kan sälja mer för mig Läs mer
  • Per-Anders L
    Per-Anders L skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Sält lokal (BRF)

Bra attention i en trots allt liten affär med mycker strul med externa parter Läs mer
    2018-04-24 Johan L svarar Per-Anders L
    Tack för din feedback. Oavsett storlek på affär anser vi det av vikt att hålla fokus och vara målorienterad och slutet gott allting gott. Varmt välkomna åter! Bästa hälsningar Johan
    Johan L gillar detta
  • Eva M
    Eva M skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Jsg har köpt en lokal.

Jag är mycket nöjd med det bemötande och den snabba respons jag fått på mina frågor/ funderingar som uppkommit under köpprocessen.
    Avslut och all administrativ hantering sköttes exelent!

Jag rekommenderar Johan Linde och Våningen & Villan till alla som går i sälj/ köptankar. Läs mer
    2018-04-23 Johan L svarar Eva M
    Stort tack Eva och kul att du uppskattar respons och feedback. Välkommen åter!
    Johan L gillar detta
  • Karin F
    Karin F skrev om Claudia Hamington en del av Våningen & Villan Malmö City
    Varning. Se till att ta reda på alla uppgifter du får från Claudia, be om skriftliga garantier för vad som sägs, lita inte på lovande och betryggande ord. Att prata väl och utlova garantier är inte förenligt med hög professionalitet och omtanke, då orden inte är sanningsenliga. Tryggheten som förmedlas är falsk och detaljerna Claudia pratar om är inte undersökta. Upplevde inte kvalité. Förd mäklarjournal är enbart i syfte att säkra Claudias del. Information och garantier som förmedlats för köpare/säljares trygghet utesluts ur protokollet. Läs mer
  • Christina O
    Christina O skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Har sålt en etta 41,6 kvadrat nära Sankt Knut i Malmö. Mäklaren var positiv, jordnära och trevlig och allt i bemötandet var bra. Det var lätt att få tag på mäklaren och lätt att få svar på frågor. Toppen helt enkelt! Läs mer
  • Max M
    Max M skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Mycket nöjd... Super trevlig och tydlig :) Läs mer
  • Björn O
    Björn O skrev om Caroline Jacobson en del av Våningen & Villan Malmö
    Caroline har under hela försäljningen varit lätt-tillgänglig och svarat snabbt vid förfrågningar. Hon har givit vad vi tycker är goda och trovärdiga råd, som hjälpt oss i våra beslut. Hennes insatser har präglats av pålitlighet och struktur. Vi skulle anlita henne igen, om så skulle bli fallet. Vi skulle rekommendera henne som fastighetsmäklare om någon frågat oss. Läs mer
  • Jimmy W
    Jimmy W skrev om Madeleine Jansson en del av Våningen & Villan Malmö
    Bra bemötande, riktig värdering och sammanfattningsvis en bra mäklarupplevelse. Läs mer
  • Anita Å
    Anita Å skrev om Cristina Forsnor Hattenhauer en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Cristina Forsnor Hattenhauer är proffsig och personlig, vi rekommenderar gärna henne. Läs mer
  • Per C
    Per C skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Det är lättare att göra kunder nöjda i en het bostadsmarknad men faktum är att Michaela på Våningen och Villan har sålt åt oss med både förlust och med vinst under de senaste 6åren. Michaela är väldigt proffsig och lämnar ingenting åt slumpen. Rak och tydlig kommunikation med en hög servicenivå. Michaela och Våningen och Villan i Malmö har återigen visat sig vara, enligt oss, Malmös bästa mäklare. Per och Joosefin Läs mer
  • Jonna F
    Jonna F skrev om Nina Ollhage en del av Våningen & Villan Malmö
    Proffsigt och väldigt tillmötesgående 👍 Läs mer
  • Ki S
    Ki S skrev om Cristina Forsnor Hattenhauer en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Vi hade et par stycken mäklare ute och lämna offert då vi skulle sälje vårt hus men så fort vi träffade Cristina visste vi attd et var hon vi ville jobba med. Hon är söt, professionel och det duktig. Läs mer
  • Tobias G
    Tobias G skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Vi valde Michaela efter att vi haft totalt fem mäklare på värdering. Hon verkade professionell och gjorde ett gott intryck.
    Vår känsla är dessvärre att så snart uppdrags avtalet blev underskrivet så upplevde vi oss inte alls lika intressanta från hennes sida. Detta är något som vi gärna vill lyfta fram.
    Stylingen inte alls värd pengarna. Läs mer
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Cristina Forsnor Hattenhauer en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Proffsig. Trevlig. Seriös. Omtänksam. Mer än bara mäklare!
    Tack Christina.
    Enda negativa är att du aldrig kommer och hälar på hos oss på Segevägen 7! Läs mer
  • Jenny E
    Jenny E skrev om Philip Ekdahl en del av Våningen & Villan Malmö
    Tack Philip Ekdahl för din utmärkta hjälp med att sälja vår etta i Västra hamnen, Malmö. Vi tyckte särskilt mycket om att du höll en löpande dialog med oss under processen. Alla förväntningar infriades. Vi ger dig våra bästa rekommendationer. Läs mer
  • Karin P
    Karin P skrev om Cristina Forsnor Hattenhauer en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Vi fick ett mycket bra bemötande och kände stort förtroende för Cristina! Hittills har försäljningen av vårt hus motsvarat våra förväntningar. Läs mer
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Cristina Forsnor Hattenhauer en del av Våningen & Villan Limhamn Hyllie
    Mycket trevlig och profisonell. Kände mig trygg och visste att hon gjorde sitt bästa och lite till.

Med vänlig hälsning, Fredrik Läs mer
Johan Dahlgren