Alla kategorier Ögonoperation Stockholms län Stockholm Norrmalm Vårda Ögonklinik Stockholm

Vårda Ögonklinik Stockholm

Kammakargatan 7, 111 40 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Vårda Ögonklinik Stockholm! Det trygga och moderna valet för synfelsbehandlingar - sedan 1999.

Vår serviceinriktade personal har hjälpt många människor med synfel under åren. Vi erbjuder ett flertal metoder av avancerad och säker laserteknologi/linsbyte, helt beroende på dina förutsättningar. Vi behandlar alla synfel som närsynthet, översynthet, astigmatism (brytningsfel) och ålderssynthet med:

• Ögonlaser med NoCut® - tekniken där man helt undviker att skära i ögat. Den absolut senaste beprövade tekniken (Schwind Amaris), endast hos Vårda Ögonklinik.
  • Linsbyte med RLE - en av de vanligaste typerna av operationer. Här används högteknologiska linser med flera fokuspunkter (multifokal).

Vi har hjälpt över 50 000 människor med synfelsbehandlingar och operationer som gråstarr. Hos oss sätts du som kund i fokus och vi satsar alltid på att bästa möjliga behandling. Samtliga kliniker är utrustade med operationssalar. Dessutom är vi kvalitetsuppföljda av Sveriges landsting ända sedan start.

Kom ihåg, om du har misstänkt gråstarr och vill operera dig hos oss gäller endast patientavgiften. Självklart får du korta väntetider och ett trevligt bemötande.

Kontakta oss så hjälper vi dig till ett liv med ny syn!

Läs vad 42 kunder tycker om Vårda Ögonklinik Stockholm

• Anna F
    Anna F skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Jag opererades för närsynthet med utmärkt resultat.
    Personalen var professionell, lugn och empatisk i sitt bemötande.
    Jag fick träffa olika personer vid varje tillfälle, vilket möjligen inte är helt optimalt. Detta vägdes dock upp av att all personal stöd för ett mycket gott bemötande.
    Läkaren var förtroendeingivande och hade en unik förmåga att genom lugnt bemötande och väl avvägd information ta bort rädsla och nervositet inför operationen. Även under operationen känns läkaren professionell och helt närvarande. Läs mer
  • Shanker Prasad S skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Gjorde en RLS linsbyte på Vårda kliniken.
    Både bemötandet och min upplevelse av behandlingen var till allra störst belåtenhet. Läs mer
  • Richard Peter O skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Överlag ett gott intryck, men ett sämre vid själva operationstillfället där allt kändes väldigt bagitaliserat av läkaren samt att återkopplingen efter var bristande. Intrycket blev således att såfort pengarna var betalda och operationen klar så lades man åt sidan. Läs mer
  • Stephanie S skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Jag gjorde en NoCut ögonlaseroperation på Vårda ögonklinik. Min upplevelse av dem var att de var vänliga, tillmötesgående och redan från min första samtal från dem så kände jag ett starkt förtroende. Jag förväntade mig att bli bemött på ett professionellt sätt vilket jag gjorde. Jag kände att det tog sig tid att informera mig angående varje steg och jag hade möjlighet att ställa frågor både innan och efter.

Sammanfattningsvis skulle jag säga att jag är jättenöjd med min operation hos dem och jag kände mig väl bemött av alla på Vårda ögonklinik. Läs mer
  • Marcus E
    Marcus E skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Gjorde en ögonlaser (nocut). Professionellt och vänligt bemötande genom hela processen. Jag kände verkligen att Vårda såg till min situation och inte var ute efter att sälja in något som riskerade att inte bli bra för mig. Resultatet var fantastiskt. Kan verkligen varmt rekommendera Vårda! Läs mer
  • Cornelia K skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    No cut laser på båda ögonen.

Huvudsakligen bra bemötande, men hade behövt mer information om att jag kanske inte skulle kunna se alls på två veckor, vilket var fallet för mig. Jag var ganska oförberedd på det.

Läkaren som undersökte mig några månader efteråt var inte heller lyhörd när jag berättade om det som fortfarande inte var bra med min syn (svårt att fokusera på nära håll), utan det verkade som om han bara ville att jag skulle säga att allt blivit bra (för statistik, kanske?). Läs mer
  • Susanne D skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Bytte linser,o slipper glasögon nu. Blev så jättebra bemött, trevlig personal.
    Rekommenderar gärna detta ställe till andra. Mina förväntningar infriades. Läs mer
  • Gunilla W
    Gunilla W skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Genomgått ett linsbyte båda ögon. Det innebar op grå starr samt linser, som gör att jag inte mer behöver några progressiva glasögon. Dyrt, nen det var det värt. Allt igenom ett trevligt bemötande. Läs mer
  • Lennart H skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    jag kan bara instämma som de flesta andra säger, varför har man inte gjort detta tidigare?
    toppbetyg på bemötande och utförande, gjorde inte det minsta ont vare sig under op eller efteråt, såg 1,5 på båda när jag förnyade körkortet 4 veckor efter operationen. Läs mer
  • Carina S
    Carina S skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Jag gjorde en RLE och är enormt nöjd både med personalens bemötande och operationsresultatet. Läs mer
  • Manjula W skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Very helpful pre-assessment, took time in examination and to explain different options. Surgeon was so kind and made me feel very comfortable as I was very nervous
    All staff at the clinic were very nice and the operation Went well Läs mer
  • Frida L skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Jag köpte no cut ögonoperation, jag har blivit bra bemött och fått den hjälp jag behöver. Operationen har lyckats, och jag ser hittills väldigt bra. Det har gått halvår nu och jag ser väldigt bra utan linser, och ögonen känns bra. Läs mer
  • Johanna H skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Synfelkorrigering från -3 på båda ögon.
    Det enda jag kan gnälla om var att jag själv fick kontakta kliniken för efterkontroll, mer än ett halvår efter behandling. Jag kan absolut rekommendera min typ av behandling hos Vårda. Läs mer
  • Anja T
    Anja T skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Jag fick hjälp med undersökning inför en laseroperation samt laseroperation och efterkontroller till denna. Positivt bemötande, professionell personal. Läs mer
  • Mikael I skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Laseroperation. Allt gick enligt förväntan och stämde med den information jag fått innan från kliniken. Läs mer
  • Henrik G skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Bra och vänligt bemötande. Inga problem när jag ville göra om operationen för att få till det sista. Läs mer
  • Simon H skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    proffsigt, sanbbt och effektivt Läs mer
  • Linah N skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Riktigt riktigt uselt klinik. Oprofsigt, labilt bemötande. Ser nu mkt sämre än vad jag såg innan operationen!!! Läs mer
  • Kent J skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Ögonoperation blev misslyckad och blev mycket ljuskänslig och ser mycket dåligt på nära häll, så det känns som att man fått bort ett synfel och fått flera på köpet. Läs mer
  • Andreas H skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Var positivt i allt väsentligt, kompetent och trevlig personal. Opererade båda ögonen. Läs mer
  • Lennart L skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Bra service proffsigt bemötande samt det viktigaste för mig ett bra första intryck som gav förtroende för operationen. Läs mer
  • Magnus L skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Superb kundservice och väldigt professionella. Har bara bra saker att säga om mina besök hos vårda och min behandling hos dom Läs mer
  • Bektur J skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Hade jämfört och undersökt många olika kliniker där man utför ögon laseroperation. Var hos vårda för gratis undersökning och även hos memira. Bra bemötande hos båda kliniker, av de som utförde undersökningen men blonda personen med glasögonen som sitter i receptionen hos vårda, Karin eller något var otrevlig och osocial person som höll på sabba valet.

Jämförde metoden och prisen och valet föll på vårda helt klart. Dagen då det skulle ske läkaren var professionell. Allt gick ganska snabbt och smärtfritt. Fick linser på som skulle sitta och hjälpa med smärtan och läkningen. Fick påsar med smärtstillande och ögondroppar. Kom hem och sov och vaknade med smärtan i ena ögat som jag inte tror att jag har upplevt tidigare. Misstänkte att linsen hade ramlat av, kände även med fingret. Kontaktade vårda men fick råd om smärtstillande, gå och osv. De sa att det kommer göra ont. Väntade så en dag men åkte dit ändå kunde inte tåla det längre. Läkaren sa att linsen hade ramlat av och satte dit en ny.

Började se suddigt men bättre och bättre. Var själv tvungen att ringa till vårda för att boka en tid för kontroll när tiden kom 6 veckor efter. Väntade en halv timme trots bokad tid pga samma otrevliga receptionist som förut. De hörde inte av sig. Inte heller hörde de inte av sig när sista kontrollen skulle göras.

Gå gärna och gör fri undersökning men kräv och se till att allt görs så att du känner dig trygg och säker. De gör det bra och professionellt men känns som att de vill bara bli av med patienter efter det.

Rädd om de som har eller haft komplikationer efter laseroperationen. Läs mer
  • Kenneth P
    Kenneth P skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    För ett år sedan gjorde jag en "no-cut" laserbehandling och är idag väldigt nöjd med resultatet. Synen är perfekt och bieffekter existerar inte. Bemötandet jag fick på Vårda var väldigt professionellt och jag kände hela tiden att jag var i goda händer. Jag kan verkligen rekommendera detta till folk som funderar på behandling. Läs mer
  • Emma B skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Jag fick ett bra och tryggt bemötande. Fick svar på alla frågor jag hade och är mycket nöjd med resultatet. Läs mer
  • Katarina L skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Väldigt nöjd! Från första kontroll, till frågor till läkare inför, till själva ingreppet och alla efterkontroller! Ser idag fortfarande perfekt (2,5år efter operationen) från att ha haft -6 och astigmatism på båda ögonen Läs mer
  • Johan A skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Gjorde en NoCut-laseroperation. Inget att klaga på från första till sista kontakt. Läs mer
  • Carlos C skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Det kändes som en familj, bemötande var underbar.
    RLE multifocal, torisk ,var det jag tjänst som jag köpte.
    Under mer en ett år ,träffades regelbundet och som sagts det kändes som familjen. Läs mer
  • Ingvar L skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Företaget var mycket tillmötes gående från första stund. Dom tog hand om mig och förklarade allt ingående. Trevliga lokaler så man kände sig välkommen.
    Intraokularlinse. Läs mer
  • Fredrik L skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Jag är mycket nöjd med min operation. Det var snart ett år sedan jag opererades och allt känns perfekt! Läs mer
  • Fredrik S skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Dålig uppföljning. Ingen försäkran om att resultatet blivit enligt förväntan. Läs mer
  • Elin H skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Mycket trevligt bemötande och behandlingen gick smidigt. Skönt att de har strukturerat behandlingen så väl, så man slipper vänta och oroa sig innan det börjar. Dessutom tog de väl hand om en direkt efter behandlingen. Det enda jag saknar är en uppföljning på synen hur den ser ut ett år senare. Jag får ju själv ta kontakt med dem om jag vill, men känner att det kanske vore av intresse för både dem och mig att veta att min syn nu är stabil. Bra pris för studenter, vilket var toppen! Läs mer
  • Gilgamesh A skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Jag är nöjd, fick ett mycket bra bemötande både före och efter operationen, inget att klaga på alls, mycket nöjd. Läs mer
  • Eva B skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Tycker det har varit väldigt trevligt bemötande fram till nu.

Har bytt lins till Multifokal men har tyvärr blivit närsynt istället för att få den perfekta syn som utlovats. Har dessutom blivit väldigt känslig i ögat som ofta rinner och irriterar.
    Väntar just nu på att få genomföra en justerande laseroperation med får inte kontakt med den personal jag haft kontakt med tidigare.

I avtalet som tecknades när jag beslutade mig för operation har läkaren strukit den del som varnar för problem vid mörkerseende. Detta p.g.a. att jag inte ville fullfölja operaitonen så jag fick reda på att mörkerseendet kunde bli sämra.

Det är också väldigt svårt att komma fram via telefon till receptionen. Läs mer
  • Fredrik A skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Mycket bra bemötande och professionella. Jättenöjd med min ögonlasee! Läs mer
  • Eric T skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Bemötandet var otroligt bra från början till slut, instruktioner var väldigt tydliga och resultatet över förväntan! Läs mer
  • David B skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Jag har gjort ögonoperation på båda ögonen för synfel. Det tog 1 år men nu börjar jag återfå den syn jag hade innan operationen. Jag behåller även samma synskärpa när jag blir trött, något jag inte hade tidigare. Så det känns positivt.

Det känns som en lång läkeprocess på 1 år, men samtidigt var jag medveten om det innan operationen.

Bemötandet har varit bra men stundtals oprofessionellt. Det gäller framförallt vid ett tillfälle när jag ombads komma in till Stockholm från Hallstavik. Jag frågade om det inte gick att ta på telefon eftersom det går åt en hel arbetsdag för mig att ta mig in till Sthlm. Det gick inte. Väl på plats fick jag ett 5 min samtal med läkaren. Ingen undersökning alls. Helt onödigt att åka in och det kostade mig 1500 kr i utebliven arbetsinkomst. Ni kan tänka er min frustration! Läs mer
  • Andreas L skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Proffsigt bemötande och det känns som prio ett när det gäller något så känsligt som dina ögon.

Laseroperationen var smärtsam i efterhand men det visste man om. Inga problem med kontakt för efterkontroller. Fick inte med något "bra att veta" efter operationen. Men det löste sig med ett samtal och sen dök det upp ett brev med posten. Läs mer
  • Erika W skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Jättebra bemötande, uppstyrning och behandling. Läs mer
  • Marie E skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Jag blev alltid trevligt bemött och väl omhändertagen. Även när jag ringde jourtelefonen efter operationen var de vänliga och lugnade mig. Lokalerna kändes mindre som ett sjukhus än som ett snyggt kontor, men operationsrummet var enligt alla regler. Jag kände mig trygg där. Rekommenderas! Läs mer
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
  • Petra W skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Superbra bemötande från alla jag träffat och pratat med. Kom i kontakt med Vårda när jag sökte tvättmedel på nätet, det blev inget tvättmedel, det blev en ögonoperation några månader senare. Allt gick snabbt och smidigt, personalen var trygga och lugna så man själv kände sig lugn, sist men inte minst så har jag nu en helt perfekt syn, hade dessutom turen att helt slippa smärta efteråt. Bra pris, tjänade 6000 kr på att välja Vårda istället för en klinik i min hemstad. Jag är helt enkelt så nöjd man bara kan bli, rekomenderar Vårda till alla som funderar på att göra en ögonoperation. Läs mer

Kammakargatan 7, 111 40 Stockholm