Alla kategorier Ögonoperation Stockholms län Stockholm Norrmalm Vårda Ögonklinik Stockholm

Vårda Ögonklinik Stockholm

Kammakargatan 7, 111 40 Stockholm — Visa karta

Om Vårda ögonklinik

Erfaren och serviceinriktad personal

Vår serviceinriktade personal har behandlat många ögon sedan 1990-talet. Du som kund sätts alltid i fokus för bästa möjliga bemötande, behandling och resultat.

Avancerad och säker laserteknologi

Ett flertal metoder erbjuds beroende på dina förutsättningar. Med den mest avancerade lasern på marknaden, det tyska Schwind Amaris 750S erbjuder vi NoCut. Vi skär inte i dina ögon, till skillnad från LASIK behandling.

Vi korrigerar med RLE för dig som är 40 år eller äldre.
Skeppargatan 30, 11452, STOCKHOLM
Linda C:
Professionell personal som gav lugnt och tryggt bemötande!! Jag var nervös, men ingreppet gick snabbt och de förklarade noga alla moment som...

Ögonkirurger nära Vårda Ögonklinik Stockholm:

Nybrogatan 59, Stockholm
Välkommen till Lirema Ögonklinik! Kom in för in gratis konsultation så hjälper v... Läs mer ›
Joachim S:
Jag kontaktade Lirema för en Lasekoperation. Från första kontakten, genom förundersökning, operation och efterkontroller, har de varit ytte...

Skeppargatan 30, STOCKHOLM
Låt oss hjälpa dig slippa kontaktlinser och glasögon för gott! Just nu erbjuder ... Läs mer ›
Linda C:

Läs vad 25 kunder tycker om Vårda Ögonklinik Stockholm

• Linah N
    Linah N skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Riktigt riktigt uselt klinik. Oprofsigt, labilt bemötande. Ser nu mkt sämre än vad jag såg innan operationen!!!
  • Kent J
    Kent J skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Ögonoperation blev misslyckad och blev mycket ljuskänslig och ser mycket dåligt på nära häll, så det känns som att man fått bort ett synfel och fått flera på köpet.
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Var positivt i allt väsentligt, kompetent och trevlig personal. Opererade båda ögonen.
  • Lennart L
    Lennart L skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Bra service proffsigt bemötande samt det viktigaste för mig ett bra första intryck som gav förtroende för operationen.
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Superb kundservice och väldigt professionella. Har bara bra saker att säga om mina besök hos vårda och min behandling hos dom
  • Bektur J
    Bektur J skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Hade jämfört och undersökt många olika kliniker där man utför ögon laseroperation. Var hos vårda för gratis undersökning och även hos memira. Bra bemötande hos båda kliniker, av de som utförde undersökningen men blonda personen med glasögonen som sitter i receptionen hos vårda, Karin eller något var otrevlig och osocial person som höll på sabba valet.

Jämförde metoden och prisen och valet föll på vårda helt klart. Dagen då det skulle ske läkaren var professionell. Allt gick ganska snabbt och smärtfritt. Fick linser på som skulle sitta och hjälpa med smärtan och läkningen. Fick påsar med smärtstillande och ögondroppar. Kom hem och sov och vaknade med smärtan i ena ögat som jag inte tror att jag har upplevt tidigare. Misstänkte att linsen hade ramlat av, kände även med fingret. Kontaktade vårda men fick råd om smärtstillande, gå och osv. De sa att det kommer göra ont. Väntade så en dag men åkte dit ändå kunde inte tåla det längre. Läkaren sa att linsen hade ramlat av och satte dit en ny.

Började se suddigt men bättre och bättre. Var själv tvungen att ringa till vårda för att boka en tid för kontroll när tiden kom 6 veckor efter. Väntade en halv timme trots bokad tid pga samma otrevliga receptionist som förut. De hörde inte av sig. Inte heller hörde de inte av sig när sista kontrollen skulle göras.

Gå gärna och gör fri undersökning men kräv och se till att allt görs så att du känner dig trygg och säker. De gör det bra och professionellt men känns som att de vill bara bli av med patienter efter det.

Rädd om de som har eller haft komplikationer efter laseroperationen.
  • Kenneth P
    Kenneth P skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    För ett år sedan gjorde jag en "no-cut" laserbehandling och är idag väldigt nöjd med resultatet. Synen är perfekt och bieffekter existerar inte. Bemötandet jag fick på Vårda var väldigt professionellt och jag kände hela tiden att jag var i goda händer. Jag kan verkligen rekommendera detta till folk som funderar på behandling.
  • Emma B
    Emma B skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Jag fick ett bra och tryggt bemötande. Fick svar på alla frågor jag hade och är mycket nöjd med resultatet.
  • Katarina L
    Katarina L skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Väldigt nöjd! Från första kontroll, till frågor till läkare inför, till själva ingreppet och alla efterkontroller! Ser idag fortfarande perfekt (2,5år efter operationen) från att ha haft -6 och astigmatism på båda ögonen
  • Johan A
    Johan A skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Gjorde en NoCut-laseroperation. Inget att klaga på från första till sista kontakt.
  • Carlos C
    Carlos C skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Det kändes som en familj, bemötande var underbar.
    RLE multifocal, torisk ,var det jag tjänst som jag köpte.
    Under mer en ett år ,träffades regelbundet och som sagts det kändes som familjen.
  • Ingvar L
    Ingvar L skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Företaget var mycket tillmötes gående från första stund. Dom tog hand om mig och förklarade allt ingående. Trevliga lokaler så man kände sig välkommen.
    Intraokularlinse.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Jag är mycket nöjd med min operation. Det var snart ett år sedan jag opererades och allt känns perfekt!
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Dålig uppföljning. Ingen försäkran om att resultatet blivit enligt förväntan.
  • Elin H
    Elin H skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Mycket trevligt bemötande och behandlingen gick smidigt. Skönt att de har strukturerat behandlingen så väl, så man slipper vänta och oroa sig innan det börjar. Dessutom tog de väl hand om en direkt efter behandlingen. Det enda jag saknar är en uppföljning på synen hur den ser ut ett år senare. Jag får ju själv ta kontakt med dem om jag vill, men känner att det kanske vore av intresse för både dem och mig att veta att min syn nu är stabil. Bra pris för studenter, vilket var toppen!
  • Gilgamesh A
    Gilgamesh A skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Jag är nöjd, fick ett mycket bra bemötande både före och efter operationen, inget att klaga på alls, mycket nöjd.
  • Eva B
    Eva B skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Tycker det har varit väldigt trevligt bemötande fram till nu.

Har bytt lins till Multifokal men har tyvärr blivit närsynt istället för att få den perfekta syn som utlovats. Har dessutom blivit väldigt känslig i ögat som ofta rinner och irriterar.
    Väntar just nu på att få genomföra en justerande laseroperation med får inte kontakt med den personal jag haft kontakt med tidigare.

I avtalet som tecknades när jag beslutade mig för operation har läkaren strukit den del som varnar för problem vid mörkerseende. Detta p.g.a. att jag inte ville fullfölja operaitonen så jag fick reda på att mörkerseendet kunde bli sämra.

Det är också väldigt svårt att komma fram via telefon till receptionen.
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Mycket bra bemötande och professionella. Jättenöjd med min ögonlasee!
  • Eric T
    Eric T skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Bemötandet var otroligt bra från början till slut, instruktioner var väldigt tydliga och resultatet över förväntan!
  • David B
    David B skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Jag har gjort ögonoperation på båda ögonen för synfel. Det tog 1 år men nu börjar jag återfå den syn jag hade innan operationen. Jag behåller även samma synskärpa när jag blir trött, något jag inte hade tidigare. Så det känns positivt.

Det känns som en lång läkeprocess på 1 år, men samtidigt var jag medveten om det innan operationen.

Bemötandet har varit bra men stundtals oprofessionellt. Det gäller framförallt vid ett tillfälle när jag ombads komma in till Stockholm från Hallstavik. Jag frågade om det inte gick att ta på telefon eftersom det går åt en hel arbetsdag för mig att ta mig in till Sthlm. Det gick inte. Väl på plats fick jag ett 5 min samtal med läkaren. Ingen undersökning alls. Helt onödigt att åka in och det kostade mig 1500 kr i utebliven arbetsinkomst. Ni kan tänka er min frustration!
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Proffsigt bemötande och det känns som prio ett när det gäller något så känsligt som dina ögon.

Laseroperationen var smärtsam i efterhand men det visste man om. Inga problem med kontakt för efterkontroller. Fick inte med något "bra att veta" efter operationen. Men det löste sig med ett samtal och sen dök det upp ett brev med posten.
  • Erika W
    Erika W skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Jättebra bemötande, uppstyrning och behandling.
  • Marie E
    Marie E skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Jag blev alltid trevligt bemött och väl omhändertagen. Även när jag ringde jourtelefonen efter operationen var de vänliga och lugnade mig. Lokalerna kändes mindre som ett sjukhus än som ett snyggt kontor, men operationsrummet var enligt alla regler. Jag kände mig trygg där. Rekommenderas!
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
  • Petra W
    Petra W skrev om Vårda Ögonklinik Stockholm
    Superbra bemötande från alla jag träffat och pratat med. Kom i kontakt med Vårda när jag sökte tvättmedel på nätet, det blev inget tvättmedel, det blev en ögonoperation några månader senare. Allt gick snabbt och smidigt, personalen var trygga och lugna så man själv kände sig lugn, sist men inte minst så har jag nu en helt perfekt syn, hade dessutom turen att helt slippa smärta efteråt. Bra pris, tjänade 6000 kr på att välja Vårda istället för en klinik i min hemstad. Jag är helt enkelt så nöjd man bara kan bli, rekomenderar Vårda till alla som funderar på att göra en ögonoperation.

Kammakargatan 7, 111 40 Stockholm