Proforma Clinic

Proforma Clinic

www.proformaclinic.se
  • BadgeTwoYears

Välkommen till Proforma Clinic! Vi är Sveriges största klinik inriktad på ögon- och plastikkirurgi. Vi menar att service och kvalitet av högsta klass inte behöver kosta skjortan. * Lång erfarenhet och Säkra metoder * Över 35000 Plastikoperationer och 3000 Ögonoperationer utförda. Tjänster: Bröstförstoring, ögonlocksplastik,...

263 omdömen om Proforma Clinic

Sedan starten hos Reco 2020

Susanne W
Skrev om Proforma Clinic

Bästa bemötande med läkaren o teamet under operationen och natten … men ssk efter operationen va Inge trevlig man tordes knappt säga ett ljud .. men ni andra var grymt bra 20/10 ❤️

Elma B
Skrev om Proforma Clinic

Allt gick super smidigt. Läkaren bemötte alla mina frågor och oro och lyssnade på alla mina önskemål. Jag hade hängiga bröst och resultatet blev ett lyft utan att ens behöva lägga cilikon (efter amning). Fantastiskt!

Paitoon F
Skrev om Proforma Clinic

Trevligt Doctor , Trevligt bemötande personal, fin och fräsch Clinic.

Elionore susanna patricia W

Är jätte nöjd med mina bröst! Trots att läkningen inte går som den ska! Får all hjälp av kliniken vilket känns super bra! Är så glad att jag valde Proforma Clinic! ⭐️⭐️

Maria S
Skrev om Proforma Clinic

Från första telefonkontakt med receptionen för bokning av konsultation till avresedag efter operation har allt bara varit fantastiskt och tillmötesgående hos Proforma Clinic! Dr. Christian som opererade mig är varm, vänlig, lyssnar, förklarar bra och förstår önskemål. Man känner sig så välkommen. Sjuksköterska Henrik hjälpte verkligen till att känna trygghet inför sövning för bröstförminskning. Nattsköterska Ylva var en trygghet under kvällen och natten. Supernöjd!!

Zulfiye C
Skrev om Proforma Clinic

Väl mött,av reception för konsultation,Saklig genomgång med kirurgen.Mycket väl omhändertagande av all personal.Väntar på återbesök om 3 dagar

Ann Katrin K
Skrev om Proforma Clinic

Genom varje steg har jag blivit väl bemött och väl informerad. Också när jag stötte på problem i läkningsprocessen fick jag bra stöd. Skulle inte tveka att söka mig till kliniken igen.

Mathilda J
Skrev om Proforma Clinic

Är så glad att jag valde Proforma clinic, har blivit så bra bemött och omhändertagen sen min konsultation, operation och alla frågor eller funderingar som uppstått innan och därefter. Jag har gjort ett bröstlyft och kommer lite längre fram att göra min bröstförstoring, det är dr Christian som är min kirurg och han är så himla lugn, trygg, pedagogisk, duktig, kunnig och lyssnar verkligen på vad man önskar att få åstadkomma. Jag är så himla nöjd, glad och tacksam att jag fick honom. Ett stort tack också till min narkosläkare...

Habiba S
Skrev om Proforma Clinic

Opererad mig hos Christian. Fick ett väldigt bra bemötande. Resultatet blev jättebra och stöd och kontakten i efterhand har varit toppen! Christian förstod verkligen min målbild och gjorde det därefter, jag är jättenöjd med honom!

Linnea E
Skrev om Proforma Clinic

Fantastisk upplevelse, från konsultation till operation är man i de tryggaste händer. Ett varmt och personligt bemötande. Så nöjd och rekommenderar varmt.

Eleonor E
Skrev om Proforma Clinic

Jag blev mycket väl bemött på Proforma, alla var mycket vänliga och trevliga. Jag gjorde en bröstförminskning och det känns jättebra. Blev så väl omhändertagen av både dag och nattpersonal. Doktor Christian var mycket trevlig och berättade hur han skulle göra.Narkospersonalen var verkligen gulliga då jag var lite nervös innan sövningen. Nu väntar jag med spänning på resultatet.

Julia E
Skrev om Proforma Clinic

Skulle jag bara sätta betyg på läkaren Christian så blir det verkligen 5/5. Otroligt duktig! Väldigt tillmötesgående och han förklarar lugnt vad som går att göra och ger förslag men lyssnade verkligen på mina önskemål som jag hade. Sköterskorna och även tjejen i receptionen bemötte mig jätte bra. Det ända jag kunde känna var att jag var nervös över att sövas vilket jag även sa till dem och de verkade lite rörigt med att hitta det de skulle ha runt om mig och verkade lite skämtsamma. Där och då hade jag behövt lite mer lugn...

Josefin D
Skrev om Proforma Clinic

Jättenöjd med allting! Från första bemötande till utskrivning. Var så lätt att få kontakt och jag gjorde även en extra konsultation då jag kände mig osäker. Inget av detta var något problem och alla tjejer i receptionen var super trevliga och lösningsorienterade när jag var tvungen att byta dag 2 ggr. Christian förklarade allting mycket pedagogisk och förstod precis vad jag var ute efter. Kändes så lugnt och tryggt och även sköterskorna på avdelningen samt narkosen fick mig att känna mig trygg. Kan verkligen rekommendera...

Nadja L
Skrev om Proforma Clinic

Är tyvärr väldigt missnöjd, kort konsultation där man inte fick tillräckligt med information, jag fick prova en enda storlek och valde den, men blev inte informerad om hur mycket dom krymper efteråt. Jag har samma bh storlek som innan operationen, så 40tusen kronor bortkastat. Brösten blev äggformade, kunde undvikits om läkaren hade informerat om att större implantat än 200 skulle fyllt ut brösten mer, så hade man sluppit äggformade bröst. Hade behövt mer information om storlekarna och hur det blir i efterhand. Så ett tips...

Nadja L gillar detta
Annelie L
Skrev om Proforma Clinic

Blev jättetrevligt bemött. Redan vid konsultationen så var han/Christan väldigt noggrann och fick jag ett väldigt seriöst intryck. Jag valde att göra en fettsugning och är supernöjd med hela teamet. Jag sov kvar ett dygn så dom bevakar att inget händer, vilket jag tycker är väldigt bra. Jag är så otroligt glad att just Christian opererade mig, han känns väldigt kompetent och erfaren! Kan varmt rekommendera Proforma.

Anna G
Skrev om Proforma Clinic

Bra bemötande, trygg och lugn miljö. Kan verkligen rekommendera dr Ramirez till alla. Ger ett lugnande intryck vilket gör att man känner sig trygg med honom!

Christine Johanna H
Skrev om Proforma Clinic

Underbar personal och Dr. Calle är en jätteduktig kirurg som gör superfina bröst! Stötte på komplikationer pga yttre påverkan (inget med kliniken att göra)och har haft lång eftervård och sprungit här var och varannan vecka i två månader. Inte en enda gång har jag känt mig annat än välkommen och väl omhändertagen. Sköterskan Natalie är fantastisk ❤️ Rekommenderar stark den här kliniken!

Jenny I
Skrev om Proforma Clinic

Jättetrevligt bemötande av all personal, jag kände mej väl omhändertagen. Christian Ramirez är väldigt lätt att prata med och han förstår verkligen hur man vill ha resultatet. Min bröstförstoring vart jättebra och jag rekommenderar honom starkt. Ett stort plus för att man får sova över en natt.

Moa B
Skrev om Proforma Clinic

Jättenöjd med allt från personal, kirurg Christian och upplevelsen. Blev väl omhändertagen och kände mig trygg!

Anwar A
Skrev om Proforma Clinic

Hej, jag opererade mig för 6 dagar sedan, och operationen var väldigt lätt för honom, och jag fick vackra resultat.Jag är mycket nöjd och jag tackar läkaren och sjuksköterskorna för alla deras ansträngningar.

Aom B
Skrev om Proforma Clinic

Christian Ramirez, han är helt fantastisk och får en att känna sig trygg både under konsultation och på operationssalen. Han är jätte duktig. Jag är jätte nöjd. Rekommenderas varmt!

Marianne C
Skrev om Proforma Clinic

Läkaren Christian verkligen lyssnade in vad jag ville, och kom med kloka råd, Så bra resultat, bästa bästa

Linda S
Skrev om Proforma Clinic

Bra bemötande av personalen o snabb hjälp under övernattningen. Kirurgen förklarade tydligt.

Linda L
Skrev om Proforma Clinic

Jag gjorde ett bröstimplantat byte den 4/3. Jag fick ett samtal på morgonen att doktor Calle var sjuk, men eftersom jag kom från Skåne så löste de så att jag fick dr Christian istället. Och wow vad jag är glad för det. Vilken underbar människa. Han lyssnade på mina tankar och funderingar. Nu är ju mina bröst svullna och lite blåslagna men jag ser redan hur de kommer att kunna bli. Och de är fantastiska. Jag blev väl bemött av alla så fort jag klev innanför proformas dörrar till jag åkte hem. Jag rekommenderar alla som...

Kristiina E
Skrev om Proforma Clinic

Har gjort över och under ögonlocks lyft på båda ögonen fick ett tipps från en vän som hade hört från någon som varit på Proforma clinic på Rosenlund blivit så nöjd.. Jag har varit där nu själv så många gånger och alltid blivit lika bra och väl bemött av all personal dom är fantastiska både i receptionen , sköterskorna och Christian som gjort mina operationer jag kan verkligen varmt rekommendera denna klinik .Hälsningar Kristiina Emilsson

Malin B
Skrev om Proforma Clinic

Kände omgående att jag blev väl omhändertagen och kirurgen var mycket professionell och lyssnade och väldigt bra på att förklara Skulle absolut rekommendera Proforma Clinic i och även göra ett besök till där och jag skulle vilja ha ytterligare hjälp i framtiden ! Så väldigt proffsig personal 100% Proforma Stockholm :)

Donna F
Skrev om Proforma Clinic

Hela upplevelsen var 10/10 Otroligt nöjd med Christian samt så var Nathali ssk en stjärna!

Oanchisa A
Skrev om Proforma Clinic

Proforma tar hand om sina kunder även om det blir problem efter en operation så löser dom det till slut

Saara-liisa U
Skrev om Proforma Clinic

Jag gjorde en bröstförstoring. De var väldigt pedagogiska och noggranna i förklaringen av hur det går till, steg för steg. De kunde svara på samtliga av mina frågor. Jag uppfattar de som transparenta och ärliga. De som jobbar på kliniken är väldigt omhändertagande och proffsiga.

Nathalie J
Skrev om Proforma Clinic

Har gjort två operationer på Proforma och jag hade aldrig kunnat rekommendera denna klinik om det inte vore för operation nr 2 av DR.Christian! Så otroligt lugn, lyhörd, har en förmåga att läsa mellan raderna, för bästa resultat! Han gjorde ett otroligt jobb efter den första misslyckade operationen av annan kirurg. (Som inte är kvar på kliniken) Om jag skulle få för mig att göra brösten igen så är det ingen annan än Christian som får utföra operationen! Tack Christian & tack Proforma!

Michaela I
Skrev om Proforma Clinic

Jättefint och tryggt bemötande av min kirurg Christian Ramirez och all annan personal som var där under mitt dygn på kliniken. Evigt tacksam! Jag gjorde en stor bukplastik med lyft och fettsugning.

Angelica B
Skrev om Proforma Clinic

Opererades hos proforma för 6 veckor sedan. Jag önskade att boka en extra konsultation inför op då jag ville prova ut implantat igen för att känna mig helt säker på mitt beslut. Min tid bokades om 3-4 gånger och sista gången skulle jag få tid till detta samma dag som op. Kändes sådär, men väl på kliniken blev jag väl omhändertagen av sköterskorna. Även min rädsla för nålar (infart) blev bemött med stor respekt och sjuksköterskan var helt fantastisk! Är väldigt nöjd i det stora hela trots att jag fick en ”dålig” start....

Anna H
Skrev om Proforma Clinic

Otroligt bra och kompetent personal både i reception och sköterskor samt läkare , Dr Christian är helt fantastisk, lyhörd och man känner sig omhändertagen på bästa sätt. Narkossköterskan som tog han om mig vid sövning ska också ha en stor ros för att man kände sig väl omhändertagen. Nervositeten släppte fort och skratt var nära.

Mikaela A
Skrev om Proforma Clinic

Jag har opererats sammanlagt 3 gånger där nu och blir alltid fint bemött. Kunnig personal som får en att känna sig trygg. Både kirurgerna och sköterskorna är proffesionella. Dock var receptions personalen lite kall i bemötandet och inte lika välkomnande.

Johanna G
Skrev om Proforma Clinic

Efter många rekommendationer från vänner och bekanta valde jag Proforma. Fantastisk personal. Allt kändes tryggt. Alla har varit lyhörda, omhändertagande och proffsiga. Jag kommer återgå!

Arazu K
Skrev om Proforma Clinic

-bästa bemötande -hade stora förväntningar och dem uppfyllde dom! Dem gav mig trygghet och var väldig tydliga i hur min operation skulle gå till! Kändes tryggt och är super nöjd med min operation som jag gjorde för cirka 2 veckor sedan :)

Mikaela H
Skrev om Proforma Clinic

Att operera in RLE-linser är bland det bästa jag gjort, och jag kommer alltid att skatta mig lycklig som hittade Proforma och inte per automatik bara valde marknadens till synes största (och mycket dyrare) aktör. Från mitt allra första besök kände jag mig trygg och omhändertagen av proffsig och vänlig personal, och den snabba och fullkomligt smärtfria operationen blev till och med en trevlig tilldragelse. Jag kunde inte vara nöjdare.

Leticia O
Skrev om Proforma Clinic

Allt vad utmärkt vid min bröstförstoring och fettsuggning, trevlig personal och mysigt rum. Dr. Christian är jättetrevlig och pedagogisk, rekommenderar starkt!

Liselott A
Skrev om Proforma Clinic

Mitt första besök så va tågen sena men Proforma löste detta så jag ändå fick min operation! Mitt andra besök va jag jätte tidig åter igen så löste detta sig så jag kom in tidigare! Bemötandet va på väldigt proffsig och hög nivå! Jag gjorde RLE operation och rekommenderar denna klinik!!!

Eva D
Skrev om Proforma Clinic

Mycket trevligt och proffsigt bemötande av all personal. Lätta att få kontakt med via telefon. Jag gjorde en RLE operation i movember -23. Dr Markus Erngrund var mycket lugnande och tydlig under operationen och jag kände mig helt lugn och trygg hela tiden.

Tommie G
Skrev om Proforma Clinic

Jag har gjort ett linsbyte. Allt har varit bra. Snabb och bra service inga konstigheter. Bra och trevlig personal i alla kategorier, optiker, reception, undersköterska, ssk osv.

Johanna M
Skrev om Proforma Clinic

Trevligt professionellt bemötande, bra information, lättillgängliga vid komplikationer. Jag har alltid känt att jag är i trygga händer, att min åsikt och vilja är väl bemött. Väljer jag att göra något mer ingrepp i framtiden, kommer jag absolut välja Proforma ännu en gång!

Maria W
Skrev om Proforma Clinic

Har gjort både linsbyte och ögonlocksoperation. Supernöjd!

Diala A
Skrev om Proforma Clinic

En superbra klinik med ett gott och profesionellt bemötande och omhändertagande av all personal jag träffat där. 5 av 5.

Ingeborg Britt Camilla P

Har en så bra upplevelse med mig efter min operation (Calle)! Från bokning till konsultation, operation och kontakt efter. Jag blev väl omhändertagen och kände mig helt trygg. Nu ser jag fram emot nästa operation!

Alexandra K
Skrev om Proforma Clinic

Opererade brösten den 13/12 av Christian Ramirez. Wow! Från konsultation till operationen och allt där emellan har varit fantastiskt och ett fint resultat på det, bättre än vad jag kunde föreställa mig. Han tog mina tankar och gjorde dom verkliga. Varm och omtänksam, får en att känna sig trygg! Nattsköterskan (var väldigt vimsig men tror hon hette ayla?) var underbar och hjälpa mig med allt. Anestesisköterskan var också super trevlig och fick en att känna sig lugnt och trygg. Rekommenderar alla som ska göra en bröstförstoring/ korrigering att göra den hos proforma och christian!

Duygu K
Skrev om Proforma Clinic

Otroligt nöjd med min kirurg Christian Ramirez samt sjuksköterskorna Henrik, Ingegärd och Ayan. Stort tack för trevliga bemötandet och omhändertagandet, har verkligen känt mig i trygga händer.

ANNELI H
Skrev om Proforma Clinic

Ett bra mottagande…trevlig personal som tar hand om en på bästa sätt. Seriös optiker och seriös ögonläkare med noggranna kontroller inför en operation …och även efterkontroll. Är mycket nöjd patient och kan rekommendera starkt!

Marie M
Skrev om Proforma Clinic

Ett professionellt bemötande har proforma. Från det jag klev in genom dörren tills jag åkte hem blev jag omhändertagen av de som arbetade under min operation. Min förväntning av företaget var att jag skulle bli av med mitt överhäng på magen. Operationen blev över förväntan. Jag kan varmt rekommendera proforma

Faye E
Skrev om Proforma Clinic

Har opererats hos Proforma 2 gånger och blivit lika nöjd båda gångerna. Nu var det bara några dagar sen sist, så jag kan inte än se slutresultatet. Men man blir väl omhändertagen både innan och efter operation, vilket uppskattas så mycket. Tack till er sköterskor och läkare som är så fina :)