Proforma Clinic

Rosenlundsgatan 29 A, 118 63 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Proforma Clinic!

Vi är Sveriges största klinik inriktad på ögon- och plastikkirurgi. Vi menar att service och kvalitet av högsta klass inte behöver kosta skjortan.
  • Lång erfarenhet och Säkra metoder
  • Över 35000 Plastikoperationer och 3000 Ögonoperationer utförda.
Tjänster: Bröstförstoring, ögonlocksplastik, RLE och ICL ögonoperation, ansiktslyft, vistabel, bukplastik, pannlyft, bukplastik, fillers och mycket mer.

Tveka inte att höra av dig till oss om du är intresserad av våra tjänster så ser vi till att du får den bästa upplevelsen!
Mån: 08:00-20:00
Tis-Fre: 08:00-18:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 103 kunder tycker om Proforma Clinic

• 2020-08-12

Kerstin Sofie G skrev om Proforma Clinic
    Jag kan varmt rekommendera Dr Said Saidian. Han är så professionell, ödmjuk, lugn och så himla duktig. Läs mer
  • 2020-08-11

OLIVIA F skrev om Proforma Clinic
    Jag har opererat brösten hos Dr Said, och jag fyller även läpparna hos honom. Dr Said är väldigt professionell och lyssnar alltid på kunden. Jag har ända från början velat ha ett naturligt resultat, vilket jag fått i både bröst och läppar. Jag har aldrig haft några problem med mina bröst, de är väldigt fint gjorda med små små ärr.
    Mina läppar är så fina, naturliga och de flesta ser inte att jag har gjort dem. Och jag får aldrig några blåmärken efter att vi har gjort dem.

Said är väldigt trevlig och man kan alltid lita på honom.
    Om jag vill fixa något mer på min kropp så är det endast Said jag kommer att gå till.
    Du är bäst! 🌟

Vänligen,
    Olivia Fernström Läs mer
  • Marcela A

2020-08-07

Marcela A skrev om Proforma Clinic
    I just want to say how great full I am with Dr Said. He it’s a wonderful plastic surgery. He listen all your needs, he is respectful and so kind. I came to him with a horrible scar from another surgery and he just disappear my scar and now efter many failed surgery’s in other clinics, he just Change all and I’m so happy with my breast now. He will be my Dr. for ever. 🙏 Läs mer
    Marcela A gillar detta
  • 2020-08-07

Debbie May H skrev om Proforma Clinic
    Så oerhört nöjd med Dr. Said! Han är professionell, trevlig, snäll och oerhört lyhörd. Man känner sig trygg och ett starkt förtroende för Dr. Said.
    Kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • 2020-08-06

STEPHANIE J skrev om Proforma Clinic
    Jag har opererat mig hos Dr Said vid ett flertal tillfällen och har alltid känt att jag är i väldigt trygga händer!
    Jag Känner att han verkligen lyssnar och ser till sin patients bästa. Han är en riktig stjärna! Läs mer
  • 2020-08-06

HILAL A skrev om Proforma Clinic
    Jag är otroligt nöjd med mitt val av klinik och kirurg. Dr. Said Saidian har lyssnat på mina önskningar och uppfyllt dem. Han har varit omtänksam, hjälpsam och genuin. Jag har inte haft någon komplikation efter min operation, vid frågor har Said alltid svarat snabbt både via samtal och meddelande. Jag har genom hela processen känt mig trygg tack vare Said och det är något jag uppskattat väldigt mycket då jag var nervös angående operationen. Skulle helhjärtat rekommendera Said till alla! Läs mer
    HILAL A gillar detta
  • AMANDA B

2020-08-03

AMANDA B skrev om Proforma Clinic
    Kan varmt rekommendera Said! Otroligt professionell, lyhörd och noggrann!! Läs mer
  • MAY JOY Å

2020-08-02

MAY JOY Å skrev om Proforma Clinic
    Kan varmt rekommendera Dr Said. Han är otroligt ödmjuk och lugn. Lyhörd och mycket noggrann i allt han gör och otroligt professionell. Läs mer
  • 2020-07-30

RAWINA E skrev om Proforma Clinic
    Rekommenderar dr. Said till ALLA! Lyhörd, engagerad, otroligt proffesionellt och hjälpsam! Läs mer
  • 2020-07-20

SYLVIA N skrev om Proforma Clinic
    Vänlighet, ödmjukhet, diskretion och professionalism genomsyrar mötet med denne doktor.
    Med en skicklighet och fingertoppskänsla för estetik gör Said Saidian underverk.
    Så nöjd med den fettsugning han gjort! Läs mer
  • 2020-07-19

SANNA B skrev om Proforma Clinic
    Kan varmt rekommendera Dr Said Saidian. Han är väldigt professionell och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-07-17

Francis C skrev om Proforma Clinic
    Efter att jämfört olika plastikkirurger på nätet bestämde jag mig för att operera mig hos bästa Dr Said Saidian, jag har läst mycket gott om honom på nätet. Jag tycker att han är en fantastisk duktig plastikkirurg. Väldigt snabb på att svara om man har frågor eller funderingar efter operationen oavsett om det är helg, kväll eller om han är borta på semester. Jag är så glad att jag gjorde mina operationer hos Said och kan verkligen rekommendera honom! Bästa plastikkirurgen ever! Läs mer
  • Vanessa Elisabeth D

2020-07-17

Vanessa Elisabeth D skrev om Proforma Clinic
    Nu har det gått ca 3v. Sedan min bröstop. Och jag är redan förälskad i mina bröst. Opererades av Said och ville ha de så naturligt som möjligt och redan nu börjar det forma sig.
    Said är även så proffsig och får än att känna sej super trygg både innan och efter. Läs mer
  • 2020-07-16

Jessica Christina Victoria N skrev om Proforma Clinic
    Jag gjorde min andra bröstoperation ( efter 2 barn) hos Said och jag kunde inte vara mer nöjd. Otroligt professionell, engagerad och lyhörd. Resultatet blev över förväntan 😊 Jag rekommenderar utan tvekan honom! Läs mer
  • 2020-07-09

SANNE J skrev om Proforma Clinic
    År 2016 gjorde jag en bröstförstoring hos en annan kirurg, som blev allt annat än bra - långt ifrån i närheten av vad jag önskat. Redan direkt efter operationen kändes det hopplöst. Jag hade då träffat på Said strax innan min första operation & han var den som stannade kvar på kvällen och pratade med mig & tröstade mig efter operationen, och även den som tog emot mig vid mina återbesök. Redan då hann han bygga upp ett extremt stort förtroende hos mig och jag kände att jag var i helt rätta händer.
    År 2018 beslutade jag att Said skulle få göra om min operation, och trots att jag någonstans var orolig för att få ett misslyckat resultat en gång till, så bad Said mig att lita på honom. Och det ångrar jag verkligen inte! Redan direkt efter operationen kändes det helt perfekt! Än idag, 2 år senare är dom helt perfekta! Said är en oerhört engagerad, omtänksam, trevlig, förstående och duktig kirurg, och jag skulle inte för något i världen välja någon annan kirurg idag!
    Jag har rekommenderat vidare Said till alla i min bekantskapskrets och 3 av mina närmaste vänner har opererat sig hos Said efter mig och är precis lika nöjda som jag!
    Tack Said för det oerhört duktiga jobb du gör, och för att du är den absolut bästa ❣️ Läs mer
  • 2020-07-07

HILLEVI S skrev om Proforma Clinic
    Gjorde bröstförstoring hos said.
    Otroligt lyckat.
    Otroligt nöjd! Läs mer
  • JELENA M

2020-07-06

JELENA M skrev om Proforma Clinic
    Har opererats på Proforma Clinic 3 gånger nu, de 2 senaste gångerna hos Dr Said, Han är väldigt lyhörd och ger ett väldigt lugn inför operationen. Det känns väldigt tryggt. Min senaste operation var en fett injektion i mina läppar och jag är så OOOOTROLIGT NÖJD. SÅ glad jag gjorde detta hos Said. Rekommenderar honom till alla som frågat om min operation. Blir det någon nästa operation för mig i framtiden kommer jag definitivt gå till Said igen. Läs mer
  • 2020-07-01

SHIRIN N skrev om Proforma Clinic
    Ödet förde mig till Said hade varken läst eller hört om honom tidigare. När jag träffade honom fick jag direkt ett starkt förtroende för honom och bestämde mig direkt att han är kirurgen som kommer att hjälpa mig. Har opererats hos honom nu 3 gånger, armplastik lårplastik samt stor bukplastik med sydda magmuskler. Har en bit av resan kvar och ser verkligen framemot slutresultatet och det ser lovande ut kan jag säga.
    Han är otroligt professionell och är grymt bra på det han gör. Han är omtänksam och lyhörd. Han tar alltid det säkra först och tar patientens bästa framför allt. Han är tillgänglig hela veckan och nästan dygnet runt och svarar på frågor och jag rekomenderat honom starkt och skulle aldrig byta kirurg 🌺🌺 Läs mer
  • 2020-06-29

SIMA H skrev om Proforma Clinic
    Jag rekommenderar verkligen Said. Jag har genomgått både kirurgiskt ingrepp och även injektioner i form av fillers och botox hos honom. Otroligt professionell, har ett öga för detaljer samt riktigt trevlig och lägger sin tid på en som kund. Läs mer
  • Catherine Alexandra I

2020-06-29

Catherine Alexandra I skrev om Proforma Clinic
    Gjorde microneedling/dermapen hos Proforma 29 oktober, framför allt för att minska de redan tämligen obefintliga nasolabiala vecken. Har aldrig haft problemhy. Fick information om att hyn under ca 1 vecka kunde bli röd/flammig och stram men att det sedan skulle upphöra. Behandlingen skulle inte innebära några risker, tvärtom.
    Behandlingen förstörde min hy. Huden blev torr, fick rynkor och blev obalanserad. Ser flera år äldre ut. Detta pågick under flera månader, har först nu börjat lägga sig.

Troligtvis har behandlingen utförts felaktigt/nålarna har gått ned för djupt och skadat hyn. Proforma vägrar dock ta ansvar. Både själva behandlingen, och agerandet efteråt, är oprofessionellt och ansvarslöst. I efterhand har jag sett att de har många missnöjda patienter, det finns bl.a. en grupp på facebook "Missnöjda med Proforma Clinic" med idag ca 70 medlemmar.

De kommentarer jag skrivit på Proformas Instagram och Facebook har dem tagit bort och dessutom blockerat mig. De svarar inte på mail. Läs mer
  • Seyedeh Shadi H

2020-06-26

Seyedeh Shadi H skrev om Proforma Clinic
    Jag och min syster operera oss hos Dr. Said och han är utan tvekan bäst. Resultatet är över förväntan. Vi är så nöjda.
    Dr. Said är ödmjuk och lyssnar verkligen till dina önskemål. Han är verkligen mån om sina patienter och det märkes då han oavsett tid på dygnet svarade vid minsta lilla fråga. Rekommenderar Dr. Said starkt Läs mer
  • 2020-06-26

JESSICA JINA F skrev om Proforma Clinic
    Gjort en operation hos den bästa Dr Said! Kan inte beskriva hur nöjd jag blev och fått så extremt bra komplimanger för mina bröst!
    Jätte trevlig, lyhörd och ger verkligen 100! Man märker att Dr Said genuint bryr sig om sina patienter! Alltid anträffbar! Följer upp hur du mår och hur allt gått! Rekommenderade honom till 4 av mina vänner som gjort både BBL bröst och nu går vi alla runt super nöjda 🤩 Dr Said gör magi! Läs mer
  • 2020-06-25

NADIA D skrev om Proforma Clinic
    Opererades hos dr Said. Han är fantastisk på alla sätt. Lyhörd noggrann och otroligt professionell. Aldrig stött på en sådan kompetent doktor. Läs mer
  • 2020-06-25

Piia Q skrev om Proforma Clinic
    Opererade mig hos Dr. Said Saidian, toppen bemötande och en fantastisk kirurg!
    Lyhörd och trygg.
    Rekommenderas! Läs mer
  • VALBONA K

2020-06-25

VALBONA K skrev om Proforma Clinic
    Bästa kliniken.Dr Said Saidian har opererat mig och jag är otrolig nöjd over resultatet.Han också gör filler och botox på ett jättebra sätt.Man ser vackert och naturlig ut.Han är bästa kirurgen jag har träffat i Sverige men också i utomlands.⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
  • 2020-06-23

CHARLOTTE L skrev om Proforma Clinic
    För två år sen opererades jag brösten hos en annan kirurg, TVÅ gånger andra gången förstörde han mitt vänstra bröst totalt jag var helt knäckt och två av personalen på proforma rekommenderade mig att prata Med Dr Said i stället, hjälten Said stannade kvar efter sin sista operation den kvällen för att prata med mig och se vad han kunde göra för att rätta till sin kollegas jobb och som han räddade mig. ❤️Han var intresserad, omhändertagande, förstående, bästa stödet, bästa resultatet, bästa kirurgen! Han har räddat situationen och mina bröst. All cred till honom, han räddade erat rykte. Tack till Dr. Saidian, rekommenderar honom från hjärtat!! Läs mer
  • CAMILLA H

2020-06-22

CAMILLA H skrev om Proforma Clinic
    Jag opererades av Dr Said för några år sedan. Både stor bukplastik och bröstimplantat. Från och med första mötet med Dr Said till eftervård och inte minst resultatet, kändes det att vi hittat rätt! 100% genuin, proffsig och en kirurg jag skulle rekommendera till var och en. Läs mer
  • 2020-06-22

AGNES-CECILIA B skrev om Proforma Clinic
    Jag opererade mina bröst hos dr Said. Implantatbyte och lyft. För mig var valet av kirurg självklart. Jag visste sedan tidigare att han var en superduktig kirurg och mycket omtyckt både hos kollegor och tidigare patienter. Said är trygg, kunnig och noggrann. Han tar sig tid och finns med hela vägen från start till mål. Resultatet blev precis så som jag önskade och jag blev så otroligt lättad och glad när jag såg hur fint det blev. Rekommenderar verkligen dr Said - redan under det fösta mötet känner man att det här någon man tryggt kan lita på. Läs mer
  • 2020-06-21

DENISE P skrev om Proforma Clinic
    Jag går bara till Said. Även min mamma. Han gjorde mina bröst efter amning och dom blev så perfekta. Nu har jag snart ammat två barn till och kommer självklart gå till honom och snygga till dom lite (om de behövs). Said har verkligen tagit hand om både mig och min mamma. Han är underbar, trygg och omhändertagande. Dessutom grym på de han gör! Hela proforma clinic har endast gett mig positiva upplevelser! Läs mer
  • May Josefine S

2020-06-21

May Josefine S skrev om Proforma Clinic
    Jag har opererats hos proforma och jag fick implantaten bakom bröstmuskeln trots jag skulle ha framför, tack vare dom blandade ihop mig med en annan patient. Dåligt bemötande vid infektion i ärr efteråt. Några år senare drabbades jag av breast implant illness, nonchalant bemötande från kliniken. Idag, ett halvår efter explant (på annan klinik) är jag fortfarande sjukskriven och kämpar för att få tillbaka mitt liv. Rekommenderar inte proforma till någon och LÄS om Breast implant illness innan ni ens funderar på en bröstoperation. Läs mer
  • SARA B

2020-06-21

SARA B skrev om Proforma Clinic
    Jag har gjort tre bröstoperationer med implantat hos Proforma, en hos Örjan gribbe och två hos Said. Jag vart drabbad utav det man kallar Breast Implant Illness och blev oerhört sjuk, trodde att jag skulle mista mitt liv många gånger. Under ca ett år förstod jag inte varför jag var så sjuk och utreddes hos flera läkare men ingen hittade något fel. Jag snubblade sen över begreppet Breast Implant Illness när jag googlade på mina egna symptom. Vart då såklart livrädd och kontaktade Proforma för hjälp. Ingen i personalen alltså inte heller kirurgerna jag träffade där trodde att det kunde bero på mina implantat. Jag vart rådd att uppsöka ännu mer vård istället. Men jag bestämde tillslut att jag ville ta ut mina implantat i hopp om att bli frisk och få mitt liv tillbaka. Jag valde då att träffa både Örjan och Said för att kunna väga mellan de två innan implantaten togs ut. Hos Örjan kände jag mig oerhört illa bemött, det var som att han bara ville att jag skulle gå därifrån. Han verkade inte bry sig om något jag sa eller berättade, han var väldigt kall i sitt bemötande mot mig så det var uppenbart att inte välja honom. Said respekterade mitt beslut och var villig att hjälpa mig, han trodde dock inte på att implantaten var grunden till mina problem men jag kände ändå att han ville mitt bästa.

Att ta ut implantat är en helt ny värld och det finns många alternativ och metoder. Jag önskade att implantaten skulle tas ut ihop med den omkringliggande kapseln vilket Said lovade att göra sitt bästa med. När jag vaknar har han dessvärre inte fått ut så mycket som jag önskade för att inte orsaka för mycket skada eller blödning. Jag vet att det hade varit möjligt att få ut mer eller allt om han varit mer kunnig inom detta område men det verkar som att många kirurger är oerfarna när det kommer till att ta ut implantat tillsammans med kapseln. Efter detta fick jag en kraftig reaktion från kroppen där jag svettades något enormt, hade en stark metallsmak i munnen, fick finnliknande utslag över hela bröstet och ansiktet samt att jag behövde springa på toaletten hela tiden. Ingen på kliniken kunde svara på vad det var jag upplevde. Nu i efterhand förstår jag att kroppen desperat försökte rensa ut alla gifter som hade släppts ut från mina implantat när kapseln öppnades upp.

Efter implantaten kom ut vart jag frisk på bara några veckor. Jag gick från att vara konstant sjuk och i smärta varje dag till att bli frisk igen och helt utan smärtor ❤️ Kliniken var väl medveten om mitt fall och hur jag blev påverkad av implantat men jag fick själv gräva efter information hur jag skulle anmäla mina biverkningar, det fanns noll intresse i att ta mitt fall vidare. Det var som att man bara ville sopa mitt fall under mattan och gå vidare. Jag har fått sköta all anmälan på egen hand trots att det idag finns tusentals kvinnor som blir sjuka av implantat precis som jag blev. Jag har bett kliniken och Said att informera sina patienter mer om denna risk innan en operation men det är dom inte intresserade utav. Jag vet också att flera kvinnor har kontaktat Proforma med samma problem som jag och att dom då spelat som att dom aldrig hört talas om det förut. Det är dags att klinkerna ställer sig på kvinnornas sida och ställer krav från implantatföretagen. Men allt är styrt av pengar idag och trots att jag kände mig omhändertagen av Said så kändes det bara som något han gjorde för att han var tvungen. Hade han haft ett sant intresse i min hälsa hade han sett allvarligt på mina biverkningar och hjälpt mig att gå till botten med hur det kunde bli som det blev. Så jag känner mig djupt besviken på kliniken och branschen som dagligen fortsätter sätta in dessa implantat i kvinnor som kommer bli sjuka på samma sätt som jag förr eller senare trots medvetenheten om hur kvinnor insjuknar. Man kan lätt luras och tro att dom bryr sig om en, men i verkligheten blundar dom för stora problem som finns med bröstimplantat och vägrar att inse att de kanske inte är så säkra. Jag kommer aldrig stoppa något främmande i min kropp igen och inte heller lita på någon som påstår att det är tryggt.

Vill också tillägga att sköterskorna på kliniken talade om för mig att kvinnor ibland behöver ta ut sina implantat för att deras kroppar inte klarar av dom, alltså att det hade hänt hos dom förut trots att kirurgerna på Proforma inte hade hört talas om detta förut. Mitt bästa råd är att inte skaffa implantat över huvudtaget ❤️

Om någon är mer intresserad finns min historia att se på youtube här, https://youtu.be/I7JsZsCLG9k

Eller läsa hos Veckorevyn här, https://veckorevyn.com/halsa/sara-28-jag-blev-sjuk-av-mina-brostimplantat/ Läs mer
  • 2020-06-20

HANNA JOSEFIN K skrev om Proforma Clinic
    Jag kan varmt rekommendera Dr. Said! Han är otroligt professionell samtidigt som han verkligen engagerar sig och ger det där lilla extra till varje kund! Både jag och andra i min närhet som har varit hos Dr. Said är otroligt nöjda med hans behandlingar, bemötande och skicklighet i sitt arbete!

Alla som letar efter en kirurg som verkligen engagerar sig för sina patienter och verkligen vill att du ska bli nöjd borde besöka Dr. Said! Läs mer
  • DANIELA FRANCISCA E

2020-06-19

DANIELA FRANCISCA E skrev om Proforma Clinic
    Jag opererade med Dr Said för ett par år sen och är väldigt nöjd med resultatet. Professionell och trevlig bemötande, rekomenderar starkt 👌🌟 Läs mer
  • 2020-06-19

EMMA V skrev om Proforma Clinic
    SAID! Vilken stjärna 💘 Så ödmjuk, så lugn och trygg. Noga på handen. Gör den finaste botoxen och de bästa operationerna. Kan varmt rekomendera Said! ❤️ Läs mer
  • 2020-06-19

MARIE T skrev om Proforma Clinic
    Jag opererades av Said för ca tre veckor sen. Said har ett tryggt och sakligt bemötande, han är ärlig med vilket resultat man kan få efter ens egna förutsättningar. Än så länge så är jag mer än nöjd med mitt resultat. Han svarar snabbt på mail både före och efter operation. Från första kontakt till nu så har allt varit jätte smidigt. Jag kan varmt rekommendera Proforma Clinic och Said. Läs mer
  • ISABELLA W

2020-06-19

ISABELLA W skrev om Proforma Clinic
    Jag började min resa för flera år sedan. Min kropp har gått igenom en helhetsförvandling efter en massiv viktnedgång. Jag hade blivit rekommenderad proforma redan innan jag var redo för operationerna, så för mig har det aldrig funnits ett annat alternativ.

Mitt första möte var med Said och det hade aldrig kunnat bli bättre. Han har varit så förstående, kunnig och stöttande längs hela vägen. Han har hela tiden guidat och varit en avgörande del till varför alla mina operationer har gått så bra, tror jag är uppe i 5 stycken vid det här laget då jag hade så mycket hud att ta bort och bröst att förminska och lyfta.

Varje gång någon frågar mig om mina operationer säger jag alltid, "Det är Said du ska ha".

Jag mår så fantastiskt och är så nöjd efter våra år tillsammans även om det har varit påfrestande med alla återhämtningar tätt inpå varandra, jag hade inte kunnat få bättre resultat eller stöd. Både från Said och Proforma Clinic.

Tusen tack för allt! ❤️ Läs mer
  • FRIDA L

FRIDA L skrev om Proforma Clinic
    Har gjort min operation hos Said efter en mindre lyckad operation hos annan kirurg. Varit så himla nöjd genom hela
    processen, Said är bådre proffesionell , extremt kunnig & en bra lyssnare 🙏🏼 Läs mer
  • JENNY H

JENNY H skrev om Proforma Clinic
    Said är den bästa kirurgen jag träffat, kunnig, noggrann och ett helt fantastiskt resultat ❤️🤩 Läs mer
  • TOVE S

TOVE S skrev om Proforma Clinic
    Jag gjorde en bröstoperation hos Said 2019 för att rätta till ett minst sagt misslyckat resultat från en tidigare operation på en annan klinik (2015)
    Jag hade verkligen inget förtroende kvar för någon kirurg efter dem upplevelserna jag tidigare varit med om eller ens förhoppningar om att jag någonsin skulle kunna bli nöjd igen efter min första operation, men jag blev rekommenderad Said av nära vänner och gav det en sista chans efter många konsultationer på andra kliniker.
    Min konsultation med Said gav mig nytt hopp. Han är förtroendegivande, noggran, lyhörd, har svar på alla frågor och har minst sagt ett öga för det estetiska och bryr sig om dig som patient till 100% och gör allt för att du ska få det resultatet du önskar. Jag är jättenöjd med resultatet efter min operation hos Said och jag rekommenderar honom till ALLA som funderar på att göra en operation! Läs mer
  • KARIN J

KARIN J skrev om Proforma Clinic
    Jag har gjort flera operationer och de senaste året har jag tävlat mycket så formen försvunnit och sökt och varit på några kliniker för göra mina bröst större. Och Said var den som verkligen tog sig tiden och gav ett lugnt intryck! Han förstod mig och vi kom överens om den storlek jag ville ha! De är viktigt med
    Tryggheten då man valt fel tidigare, rekommenderar honom till alla ! Skulle aldrig välja någon annan ! Nedräkning till min operation igång! Läs mer
  • RIMA C

2020-06-17

RIMA C skrev om Proforma Clinic
    Jag hade hört om Dr Saidian via rekommendationer och bokade tid hos honom. Dr Said Saidian är en klok och professionell kirurg som är lyhörd gentemot sina patienter och har ett öga för perfektion, någon jag upplever att många kirurger saknar. En kirurg som är duktig på att lyssna på dina önskemål för att sedan komma med kloka och anpassbara rekommendationer! Söker ni en kirurg som vet vad som passar din kropp och sedan resultera i perfekt resultat, ja då är det definitivt Dr Said Saidian på Proforma ni ska vända er till och ingen annan. Läs mer
  • 2020-06-17

Catarina H skrev om Proforma Clinic
    Jag blev tvungen att operera ut mina bröstimplantat då jag fick en svår infektion i brösten efter att jag börjat amma. För mig som alltid älskat mina bröst var det hemskt att behöva ta det beslutet. Som tur var fick jag träffa Dr. Said Saidian (som inte jobbade på
    ProForma då jag gjorde den första förstoringen för många år sedan). En mer lyhörd, omtänksam och professionell kirurg får man leta efter. Han sa precis vad jag behövde höra och både rådde och avrådde mig i de olika tankar jag hade inför ingreppet och ev framtida ingrepp.
    Han har tagit sig tid att svara på alla frågor jag har haft, både vid personliga möten, över telefon och via mail. Man märker att han brinner för sitt arbete och vet vad han gör. Han är otroligt noggrann och jag har känt mig mer än trygg med honom. Jag har verkligen fått förtroende för Said och längtar till dess att jag kan boka en konsultation för att se vad vi kan göra åt mina bröst som nu har fått vila från infektion.
    Jag skulle rekommendera Said alla gånger! Läs mer
  • 2020-06-17

STINA W skrev om Proforma Clinic
    Min upplevelse hos Proforma Clinic är exceptionell. Jag opererades av Dr. Said Saidian och han prickade in precis allt jag vill att en kirurg ska ha. Han är vänlig, mjuk och förstående. Han vet vilka förväntningar på resultat jag har som kund och kan dessutom uppfylla dem. Said lyssnar in, förstår och inger trygghet inför operationen. Jag skulle alltid återkomma till honom om jag i framtiden ska göra någon till operation. Kliniken och Said rekommenderas varmt av mig då jag fått ett proffsigt intryck rätt igenom! Läs mer
  • 2020-06-16

SHAYESTEH D skrev om Proforma Clinic
    Opererade mina bröst 2015 hos Dr Said!
    Nästan 5 år har gått och dem är lika perfekta.
    Jätte bra kirurg som lyssnar på dina önskemål och lägger ner tid och intresse.
    Alltid tillgänglig när jag haft frågor även flera år efter min operation! Rekommenderar verkligen Dr Said :) Läs mer
  • FRIDA Å

2020-06-16

FRIDA Å skrev om Proforma Clinic
    Opererades på Proforma sommaren 2019 av Dr. Said Saidian. Väldigt lyhörd, kunde svara på frågor så att man själv förstod. Kom in på sin lediga dag för att ha konsultation med mig, bara en sån sak. Efter min beskrivning om hur jag ville ha det gav han mig sina synpunkter och rekommendationer, ett år senare har jag precis det resultatet jag var ute efter. Inga komplikationer och snabb att svara på Mail vid frågor. Har rekommenderat alla som velat operera sig att välja honom som kirurg och kommer fortsätta med det ☺️ Läs mer
  • 2020-06-16

NIKI H skrev om Proforma Clinic
    Mikael förstörde mina bröst för två år sen och stod inte för de fel han gjort. Jag skulle aldrig rekommendera honom till nån. Ett år senare kom hjälten Dr. Said och räddade mig. Han var intresserad, omhändertagande, förstående, bästa stödet, bästa resultatet, bästa kirurgen! Han har räddat situationen och mina bröst. All cred till honom, han räddade erat rykte. Tack till Dr. Saidian, rekommenderar honom STARKT! Läs mer
  • Mikaela Johanna T

2020-06-16

Mikaela Johanna T skrev om Proforma Clinic
    Jag opererade mig hos Dr.Said. Wow wow wow säger jag bara. Han är helt otrolig på alla sätt och vis! Jag är så nöjd med resultatet!
    Rekommenderar starkt! Läs mer
  • EMELIE R

EMELIE R skrev om Proforma Clinic
    Jag fick mina bröst förstörda utav en tidigare kirurg, men hade turen att träffa Said som valde att hjälpa mig att korrigera om mina bröst. Jag skulle aldrig rekommendera någon annan än Said, han ser inte bara sitt arbete som sitt arbete, han ser hela människan framför sig! Tillmötesgående och professionell, med ett öga för varje liten detalj! Han är duktig, och man känner sig trygg i hans händer! Funderar ni på plastikkirurgi, så är det Said ni ska boka in en konsultation hos! Jag kommer vara honom evigt tacksam! Han är en fantastisk människa! Läs mer
  • JOANNA P

JOANNA P skrev om Proforma Clinic
    Har opererat mig hos Dr. Said Saidian. Fick direkt en bra magkänsla och kände mig otroligt trygg. Jätte bra och snabb återkoppling både innan och efter operationen. Kan varmt rekommendera honom ! Läs mer
  • Inger Elisabeth Mariana K

Inger Elisabeth Mariana K skrev om Proforma Clinic
    Jag har opererat mig hos Dr. Said på kliniken.
    Kan verkligen rekommendera denna fina människa. Han är proffsig och bryr sig om sina patienter. Med Dr Said och kliniken som kombo så är garantierna att ingreppet blir det bästa Läs mer

Rosenlundsgatan 29 A, 118 63 Stockholm