Proforma Clinic

Rosenlundsgatan 29 A, 118 63 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Proforma Clinic!

Vi är Sveriges största klinik inriktad på ögon- och plastikkirurgi. Vi menar att service och kvalitet av högsta klass inte behöver kosta skjortan.
  • Lång erfarenhet och Säkra metoder
  • Över 35000 Plastikoperationer och 3000 Ögonoperationer utförda.
Tjänster: Bröstförstoring, ögonlocksplastik, RLE och ICL ögonoperation, ansiktslyft, vistabel, bukplastik, pannlyft, bukplastik, fillers och mycket mer.

Tveka inte att höra av dig till oss om du är intresserad av våra tjänster så ser vi till att du får den bästa upplevelsen!
Öppet just nu

• 2020-03-04

Clas N skrev om Proforma Clinic
    Ögonoperation
    Mycket proffsigt
    Att slippa glasögon, har fungerat helt perfekt
    Nåt av det bästa jag har gjort Läs mer
  • 2020-03-03

Uno H skrev om Proforma Clinic
    Laseroperation båda ögon. Mycket bra bemött och omhändertagen. Läs mer

Gunnel H skrev om Proforma Clinic
    Ögonoperation. Så skönt att se utan glasögon. Kan varmt rekommendera er till detta. Läs mer

Mikael B skrev om Proforma Clinic
    Jag har bytt linser i ögonen. Jag är jättenöjd med resultatet. Det är ett seriöst företag, dom upptäckte att jag hade en mindre näthinneavlossning jag fick inte göra operationen innan jag fick klartecken från landstinget.
    Jag är mycket nöjd med bemötandet från personalen under hela processen.
    Jag rekommenderar att göra ögon operationen där. Läs mer

Tomas E skrev om Proforma Clinic
    Linsbyte och upplevde trygghet från början till fortfarande, 2 år efteråt. Läs mer

Licia C skrev om Proforma Clinic
    Proffsigt bemötande både i telefon och på mottagningen.Har haft kontakt vid två olika sperata ärenden och är nöjd med resultaten. Läs mer
  • 2020-03-01

Sven Ö skrev om Proforma Clinic
    Ögonoperation väl omhändertagen av personalen Läs mer
  • 2020-03-01

Tommy P skrev om Proforma Clinic
    Proffsigt och vänligt mottagande,super nöjd med operationen Läs mer
  • Peter E

2020-02-29

Peter E skrev om Proforma Clinic
    Jag gjorde en RLE ögon operation 2017.
    Jag är är väldigt nöjd med Proforma Clinic, deras bemötande före och efter operationen.
    Mina förväntningar på RLE operationen uppfylldes.
    Jag kan verkligen rekommendera Proforma Clinic Läs mer
  • 2020-02-29

Marie T skrev om Proforma Clinic
    Väldigt nöjd med hur det funkade vid min ögonoperation. Läs mer
  • Anne-Marie d

2020-02-29

Anne-Marie d skrev om Proforma Clinic
    Mycket nöjd med operationer av ögonen, service och bemötande.
    Proffsig personal och bra priser.
    funderar du på att operera ögon rekommenderar jag verkligen Proforma Clinic!

//Anne-Marie Läs mer
  • 2020-02-29

Stefan B skrev om Proforma Clinic
    Gjorde en RLE operation mycket prisvärt mot deras konkurrenter och proffsig o vänlig personal så jag är jättenöjd och har rekommenderat dom till många andra. Läs mer

Martin S skrev om Proforma Clinic
    Mycket trevligt, förtroendeingivande bemötande. Mycket väl utförd operation med resultat som passar med beskrivning. Man känner sig trygg. Mycket nöjd. Har rekommenderat många//Martin Läs mer

Christoffer L skrev om Proforma Clinic
    Blev mycket bra mottagen. De är vänliga och professionella. Har inte haft några komplikationer efter min operation (EVO ögonoperation). Läs mer

Cathy L skrev om Proforma Clinic
    Professionell och trevligt menande från samtliga. Är jättenöjd med min RLE-operation. Läs mer

Lars-ove E skrev om Proforma Clinic
    Jag gjorde en ögonoperation med linsbyte och senare komplement med en variant av icl för att se bra på långt med ena och nära på andra.förväntningarna innan var skyhöga när man läser alla reklamer om dagens tekniker..blev medveten om att i mitt fall så skulle det bli en kompromiss och det blev det men jag är nöjd och mitt liv har förbättrats. Läs mer

Rungrut L skrev om Proforma Clinic
    Bra! Jag tycker att tjänsten är bra, leende. Läs mer

Irene F skrev om Proforma Clinic
    Jag bytte linser för att slippa använda läsglasögon och det har fungerat bra. Sen dess är jag beroende av ögondroppar tre fyra gånger om dagen för torra ögon, osäkert om det har med linsbytet att göra eller är åldersrelaterat. Har också svårt med bländande ljus vid exempelvis bilkörning i mörker. Jag blev mycket väl bemött redan vid första kontakten och även vid senare kontakt, upplevde en hög grad av professionalitet av all personal som jag varit i kontakt med. Jag var rätt nervös att göra detta byte men förväntningarna jag hade tycker jag att företaget levde upp till, kände mej mycket trygg i ögonläkarens stol vid själva linsbytet. Jag hade förväntat mej att bli kontaktad efter sex månader för uppföljning, som beskrevs i företagets information, lite besviken att detta inte gjordes. Jag vet ju dock att jag själv kan ta kontakt om jag behöver fråga om nåt inom ramen för utlovad garanti på 6 år. Jag har aldrig ångrat mitt linsbyte, det är underbart att slippa ha glasögon Läs mer
    2020-02-28 Proforma Clinic svarar Irene F
    Hej Irene,

Underbart att höra att synen är bra och att du inte ångrat dig. Ljuskänslighet i mörker är tyvärr något som en mindre andel kan få och uppleva speciellt vid bländande ljus. Givetvis ska du ha en uppföljning efter 6 månader, ska genast ta detta med administrationen och se till att den bokas in, då kan vi också kontrollera din ögontorrhet. Och som sagt 6 års garanti gäller så bara ring direkt vid minsta problem.

Med vänlig hälsning

Team Proforma Clinic / Michael
  • 2020-02-27

Susanne A skrev om Proforma Clinic
    Ögonoperation. Mycket proffsigt och trevligt bemötande. Mycket nöjd med operation och återbesök. Läs mer

Elisabeth L skrev om Proforma Clinic
    Gjorde ögonoperation, byte av linser till trifokala(RLE), bra pris, bra bemötande, behandling, eftervård.. Mycket nöjd! Läs mer

Iréne W skrev om Proforma Clinic
    Har svarat tidigare för ca 1 år sedan, men som jag skrev då: opererades för ögonen RLE o gick mycket bra. Personalen var väldigt omhändertagande o kände mig trygg. Är så nöjd med allt! Ska på synundersökning under våren. Kan varmt rekommendera Proforma clinic😀 Läs mer

Marie C skrev om Proforma Clinic
    Byte av lins till trifokala.
    Bra och trygg service Läs mer

Kristina G skrev om Proforma Clinic
    Jag blev mkt professionellt behandlad. Nöjd med resultat och personligt bemötande. Läs mer

Brian F skrev om Proforma Clinic
    RLE. Det har fungerat jättebra. Både med besök, operation och syn. Läs mer

Ayhan D skrev om Proforma Clinic
    Nya ögon,,, trifokal operation, fantastiskt bra bemötande, från tjejerna i receptionen till läkaren som opererade, inga frågor som vart obesvarade, vid varje tillfälle ringde tillbaka om jag hade sökt dem, jättebra!!!
    jag kan varmt rekommendera att göra ett besök där om ni har syn problem Läs mer

Jörgen P skrev om Proforma Clinic
    RLE operation! Mycket bra bemött !👍Dom levde upp till mina förväntningar! Perfekt ! Läs mer

Ulrika H skrev om Proforma Clinic
    Gjorde ett linsbyte fick ett fint bemötande av proffsiga och trevliga människor. Kände mig lugn och bra förberedd. Mitt liv har blivit så mkt lättare och skönare utan glasögon. Känner att jag alltid ksn höra av mig vid ev problem Läs mer

Taisto K skrev om Proforma Clinic
    Byte av lins hö öga. Väldigt väl bemött!
    Motsvarade till 100% de förväntningar jag hade!

Kan varmt rekommendera denna klinik till andra av samma slags bekymmer. Läs mer

Eva-lena N skrev om Proforma Clinic
    Ögon operation vänster öga inte bra, problemet är att jag inte kan åka själv till Stockholm bor utanför Göteborg jag hittar inte i Stockholm Läs mer
    2020-02-25 Proforma Clinic svarar Eva-lena N
    Hej Eva-Lena,
    Du är varmt välkommen att slå en signal på 08-333355 eller maila till ogon@proformaclinic, så ska vi självklart hjälpa dig vidare!”

mvh
    Proforma Clinic
  • Anders E

2020-02-24

Anders E skrev om Proforma Clinic
    Gjorde en ögonoperation linsbyte multifokal. Sådan professionell hantering med info, förundersökning, operation och uppföljning. Jag är så nöjd och tacksam över denna ögon op och med Proforma Clinic.
    /Anders Läs mer

Anders P skrev om Proforma Clinic
    Jag köpte en ögonoperation, allt gick fint och servicen var mycket bra och professionell.
    Resultatet är en 8 på en 10 gradig skala. Läs mer

Roger B skrev om Proforma Clinic
    RLE operation mycket nöjd med bemötande och resultat av operation och väldigt bra efterbehandlingar Läs mer
  • 2019-08-27

Sara Z skrev om Proforma Clinic
    Jag har varit en trogen botox kund i många år, först gick jag till Amanda och sedan Lina som båda slutar utan någon som helst notifiering.

Vid mitt senaste besök i maj blev injektionen i pannan inte hundra, Lina skulle återkomma till mig om en ny tid för touch up. Jag ringer henne i juli och får beskedet att hon slutat och att man inte bör komma tillbaka inom tre månader efter injektion.

Jag får en ny tid för återbesök, kommer till en Anna som är (1) extremt arrogant (2) lyssnar inte på vad jag säger och (3) vill ta ut fullt pris (över 3 000) när det uppenbart varit ett fel från deras sida. Extremt dålig kundservice och mottagande. Det handlar inte om pengar utan vad som principiellt är rätt. Läs mer
  • Daniella Christina E

2019-08-19

Daniella Christina E skrev om Proforma Clinic
    Mitt absolut största misstag var när jag lät Daniel saiepour operera mina ögonlock.
    Jag var 18 år vid min första operation.
    Den första operationen gav absolut inget resultat. Jag klagade och han sa att han kunde ta bort mer från mina ögonlock och göra ögonbrynslyft via ögonlocken men jag var tvungen att betala för det. Jag litade på honom och gjorde det igen. På uppvaket så lossnade stygnen så han fick sy mig vaken.
    Operationen gav inga resultat och lämnade mig bara med extremt fula ärr!Han har skärt jätte konstigt på ögonlocken och det ser inte klokt ut.Jag fick grova problem med torra ögon efter andra operationen att jag grät varje dag och bara ville plocka ut dem. Var tvungen att göra dyra behandlingar för att åtgärda problemet och börja äta medicin som nu tack och lov håller det under kontroll.
    Jag gick tillbaka och klaga och sa att jag ville ha tillbaka alla mina pengar då det ser värre ut nu än vad det gjorde från början och två operationer utan resultat. Dem försökte först övertala mig som då 21 åring att göra ett pannlyft men det ville jag inte och ville ansolut inte göra samma misstag igen.
    Fick tillbaka alla mina pengar då ledningen ansåg att det här var ett stort misslyckande och att Daniel gjort ett skamligt dåligt jobb.
    Gick sedan till en erfaren plastik kirurg på annan klinik där han sa att mina operationer varit helt i onödan och att det jag hade behövt var ett pannlyft. Nu kan jag inte heller fixa mina ärr för att huden på ögonlocken är för tajta och jag kan riskera att inte kunna stänga dem alls.Daniel är en otroligt dålig plastikkirurg som inte har någon som helst koll på vad han håller på med. Det är läskigt vad det är för människor som får sitta och hålla på med sånt här. Läs mer
    Sara Z gillar detta
  • 2016-01-08

Isabella M skrev om Proforma Clinic
    Vad ska jag säga... gör inte filler på proforma för de tar inte ansvar när de lägger 1 cm fel. De vill istället man ska betala 3000 kr. för att ta bort fillern.
    Det finns faktiskt något som heter lag, tänk på det.
    Jag känner kränkt och ledsen men får absolut noll sympati. Läs mer

Rosenlundsgatan 29 A, 118 63 Stockholm