Proforma Clinic

Rosenlundsgatan 29 A, 118 63 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Proforma Clinic!

Vi är Sveriges största klinik inriktad på ögon- och plastikkirurgi. Vi menar att service och kvalitet av högsta klass inte behöver kosta skjortan.
  • Lång erfarenhet och Säkra metoder
  • Över 35000 Plastikoperationer och 3000 Ögonoperationer utförda.
Tjänster: Bröstförstoring, ögonlocksplastik, RLE och ICL ögonoperation, ansiktslyft, vistabel, bukplastik, pannlyft, bukplastik, fillers och mycket mer.

Tveka inte att höra av dig till oss om du är intresserad av våra tjänster så ser vi till att du får den bästa upplevelsen!

Läs vad 120 kunder tycker om Proforma Clinic

• 2020-11-20

IZLA A skrev om Proforma Clinic
    DR Said har varit både proffsig och ödmjuk. En kombination som varit svår att hitta bland de kirurger jag träffat. Resultatet är över förväntan och jag rekommenderar honom starkt Läs mer
  • 2020-11-16

OLOV L skrev om Proforma Clinic
    Min fru var hos Davor för att boka tid för övre ögonlocksplastik. Vid de två besöken som föregick bokningen av operationen var det idel positiva tongångar. "Jag har gjort det här i 35 år och jag har aldrig misslyckats" var Davors mantra. Så no worries. Tiden bokades och på operationsdagen kom vi dit och fick direkt ett avtal som min fru var tvungen att skriva på för att opereras. Där stod det att kliniken tar noll ansvar för resultatet och att ev. korrektion innebär att man måste betala igen. När vi ifrågasatte den totala bristen på garanti eller ansvarstagande kom receptionisten och gjorde ett långt utlägg om hur krävande kvinnor var efter bröstoperationer och att det därför inte gick att garantera något. "Men jag är här för att operera ögonlocken..." försökte min fru, men se det bet inte på receptionisten - avtalet är detsamma. Det slutade med att vi efter 2,5 tim. väntan över tiden fick träffa Davor som helt plötsligt hade en helt annan syn på operationen. Nu var den helt sonika förknippad med ett oändligt antal olika risker och att be honom att ta ett ansvar för det han utför var tydligen förnärmande för honom. Han förvandlades från en självsäker läkare till en gnällig gubbe med glorian på sned. Alla gör som de vill, men att lägga sig under skalpellen hos någon som är så osäker på resultatet att han inte ens kommer att försöka korrigera ett ev. halvdant resultat skulle jag personligen aldrig göra. Det finns betydligt bättre kliniker som har ett helt annat synsätt på sitt hantverk och sina kunder. Läs mer
  • 2020-11-06

MARIA S skrev om Proforma Clinic
    Efter två misslyckade bröstoperationer på en annan klinik så ledde min väg mig till Said. Det är jag oerhört glad för. Said är den mest genuina och bästa kirurgen jag mött. Han är lyhörd och så otroligt hjälpsam. Från dag ett har jag känt mig så trygg i Saids händer och jag kommer aldrig låta någon annan kirurg röra min kropp igen om det blir aktuellt för något mer. Läs mer
  • SOFIA J

2020-11-06

SOFIA J skrev om Proforma Clinic
    Jag har gått till Said i minst 2-3 år nu och är supernöjd! Jag är vanligtvis rädd för sprutor men med honom så känner jag mig alltid lugn, han är noggrann och proffsig. Jag blir alltid så glad efter ett besök där! Vi ses snart igen Said :) Läs mer
  • 2020-10-04

TINDRA E skrev om Proforma Clinic
    Jag gjorde en bbl hos Dr. Said Saidian och är otroligt nöjd med både bemötande och resultat. Professional, skicklig och noggrann är bara några egenskaper som beskriver fantastiska Said! Jag kände mig otroligt trygg under hela proceduren och fick ett väldigt fint mottagande redan från början. Said bryr sig verkligen om sina kunder och att man ska bli nöjd. Jag har fått så mycket fina komplimanger efter operationen och jag ångrar inte en sekund att jag genomförde den. Nu har jag äntligen en riktig hourglass figur som jag alltid velat ha! Eventuella framtida operationer kommer jag alltid utföra hos duktiga Said! Tack igen, du är verkligen bäst <3! Läs mer
  • 2020-09-05

MARIA N skrev om Proforma Clinic
    Jättenöjd!!!
    Bröstförstoring hos Dr. Said Saidian. Jättebra bemötande och superfint, naturligt resultat! Rekomenderar Dr. Said starkt! 🙌🙌 Läs mer
  • Céline Maria Madeleine S

2020-09-05

Céline Maria Madeleine S skrev om Proforma Clinic
    5 av 5!!❤️

Blev så otroligt väl omhändertagen av Dr Said och tjejerna på kliniken

Även om jag en tid efter operationen hade otur att ena implantatet gled ner en bit så hörde jag bara av mig och Dr Said hjälpte mig men en snabb korrigering på stört och är så himla nöjd med mina bröst 🙌🏻 ❤️ Läs mer
  • Esmeralda Rakel A

2020-09-02

Esmeralda Rakel A skrev om Proforma Clinic
    Solklar 5/5!!!
    Jag var hos Dr Said,
    Han är otroligt omhändertagande och har sån förståelse.

Fantastisk service under hela natten. Jag var bekväm under hela min vistelse!

Jag är extremt nöjd med mina nya bröst som jag inte trodde gick att göra så perfekt,
    Efter jag gick ner nästan 50 kilo hade jag ingenting förutom hud kvar..
    Dr Said gjorde ett fantastiskt jobb och jag skulle rekommendera honom alla dagar i veckan ❤️
    10/10 till dr Said och dom fantastiska tjejerna på Proforma. Läs mer
    Jasmine gillar detta
  • 2020-09-01

MIMMI B skrev om Proforma Clinic
    Efter en komplikation från tidigare operation och konsultationer med ett antal andra kirurger träffade jag Dr. Said. Med sitt professionella och varma sätt kände jag mig trygg hos honom efter att mitt förtroende för hans bransch kollegor brustit. Tack Said för all den tid du la ner på att lyssna på mig, svara på mina tusen frågor och för de omtänksamma bemötandet du gav mig. Rekommenderar starkt! Läs mer
    Jasmine gillar detta
  • 2020-08-22

ANETTE J skrev om Proforma Clinic
    Har gjort 2 st bröstoperationer av Dr Said med mycket gott resultat. Han lyssnar och gör presics så bra resultat man kan önska sig. Bästa Läs mer
  • 2020-08-19

Ebba Linnea Maria L skrev om Proforma Clinic
    Gjorde en bröstförstoring hos Proforma Clinic under 2016. Kunde inte blivit mer nöjd med både resultat och servicen! Otroligt tillmötesgående och duktig kirurg! Läs mer
  • Amela C

2020-08-17

Amela C skrev om Proforma Clinic
    Jag gjorde bröstlyft och bröstförstoring hos Proforma Clinic. Kan verkligen rekommendera honom är super nöjd med både storleken, hans bemötande och förståelse.Resultatet överträffade mina förväntningar. Super snygga och naturliga !
    Kan100% rekommendera honom och kliniken.
    Förutom att jag är väldigt nöjd med storleken blev de så himla mycket snyggare än vad jag hade vågat förvänta mig. Har rekommenderat kirurgen till fler som är också super nöjda .Snart ska jag boka en bukplastik och välja honom igen Läs mer
  • 2020-08-17

SADAF A skrev om Proforma Clinic
    Opererades hos Proforma Clinic förra våren och jag är SÅ nöjd med kliniken och kirurgen från början till slut. Så otroligt trevliga och tillmötesgående. Han är fantastiskt professionell och så snäll och omhändertagande. Kunde inte kännas mer rätt. Man känner sig så trygg. Rekommenderar honom STARKT till alla. Är så tacksam för allt! Läs mer

NICOLE Ö skrev om Proforma Clinic
    Supernöjd!

Dr XXXX är en otrolig kirurg. Han är supertrevlig och bryr sig mycket om sina kunder. Han är otroligt noggrann och lyssnar på ens önskemål och levererar exakt det resultat jag bad om.
    Han är även väldigt ärlig och besvarar alla frågor. Jag kände mig supertrygg i hans händer och jag är otroligt nöjd med resultatet!

Tack, jag har aldrig haft ett sådant självförtroende som jag har nu.
    Allt tack vare dig!

// N Läs mer

GALIA O skrev om Proforma Clinic
    Dr xxxx är den vänligaste och mest professionella läkare jag någonsin mött. Han ger dig tiden du behöver för att kunna ställa exakt ALLA frågor du behöver ha svar på innan du bestämmer dig för att genomgå operation. Jag kände mig trygg och väl omhändertagen inför mitt ingrepp. Läs mer

AZITA G skrev om Proforma Clinic
    Jag opererade om mig hos Dr. xxxx efter att jag har genomgått en misslyckad bröstoperation. Den professionella, varma, pålitliga och omhändertagande bemötande som jag fick av kirurgen har jag ALDRIG fått uppleva tidigare. Han gick igenom allt väldigt noggrant, förklarade tydligt ärligt, visade en stor empati till min känsla och önskemål och han var villig till att hjälpa mig och se till att jag fick chansen att uppleva min dröm. Han följer noga upp sina klienter, han hade väldigt bra kontakt med mig både före men även efter operation. Jag är så tacksam att han finns för det han gör är alla gånger ett Mirakel ! Släpp rädslan och lita på hans process, för är det någon du ska lita på och som vet vad han gör så är det utan tvekan dr xxxx Läs mer
  • GERALDINE J

2020-08-16

GERALDINE J skrev om Proforma Clinic
    Jag opererade mig hos Dr. xxxx efter att ha upplevt en misslyckad bukplastik i Sophia hemmet.
    Jag kan säga att jag nästan är glad att ha gått igenom allt jag gjorde så jag kunde hitta denna kirurg.
    Har varit på många konsultationer innan men jag har inte träffat en kirurg som honom - verkligen en öppen, varm och professionell person. Han vill patientens och vill uppnå en bra resultatet. Han tar sin tid med allt och lyssnar på sina patienter!
    Jag har genomgått en bröstförstoring och fettsög mig hos honom.
    Planerar flera operationer där! Läs mer

Shahrzad Jasmine L skrev om Proforma Clinic
    Jag hade en operation hos dr xxxx som är helt fantastisk och professionell på alla sätt och vis. Han tog sig all tid både före och efter operation och jag kände mig mycket trygg! Jag är otroligt nöjd med resultatet efter mitt ingrepp. Bemötandet av all personal samt eftervården på proforma är utmärkt . Läs mer
  • ISABELLE S

2020-08-16

ISABELLE S skrev om Proforma Clinic
    Stor bukplastik inkl fettsugning hos Proforma Clinic!

Världens bästa och seriösaste. Som gör sitt yttersta för att göra mig nöjd som kund. Superfint resultat och finns alltid till hands för frågor.
    Väldigt ödmjuk och snäll och har ett imponerande cv över sin utbildning. Jag är jättenöjd med allt och han är en skulptör som ser en likt ett konstverk.. Perfektion till max.
    Om det är någon man ska göra sin bukplastik hos, så är det hos Proforma Clinic 🤩👍😊 Läs mer
  • 2020-08-12

Kerstin Sofie G skrev om Proforma Clinic
    Jag kan varmt rekommendera Proforma Clinic. Kirurgen är så professionell, ödmjuk, lugn och så himla duktig. Läs mer
  • 2020-08-11

OLIVIA F skrev om Proforma Clinic
    Jag har opererat brösten hos Proforma Clinic, och jag fyller även läpparna där. Kirurgen är väldigt professionell och lyssnar alltid på kunden. Jag har ända från början velat ha ett naturligt resultat, vilket jag fått i både bröst och läppar. Jag har aldrig haft några problem med mina bröst, de är väldigt fint gjorda med små små ärr.
    Mina läppar är så fina, naturliga och de flesta ser inte att jag har gjort dem. Och jag får aldrig några blåmärken efter att vi har gjort dem.

Kirurgen är väldigt trevlig och man kan alltid lita på honom.
    Om jag vill fixa något mer på min kropp så är det endast honom jag kommer att gå till.
    Du är bäst! 🌟

Vänligen,
    Olivia Fernström Läs mer
  • Marcela A

2020-08-07

Marcela A skrev om Proforma Clinic
    I just want to say how great full I am with him. He it’s a wonderful plastic surgery. He listen all your needs, he is respectful and so kind. I came to him with a horrible scar from another surgery and he just disappear my scar and now efter many failed surgery’s in other clinics, he just Change all and I’m so happy with my breast now. He will be my Dr. for ever. 🙏 Läs mer
    Marcela A gillar detta
  • 2020-08-07

Debbie May H skrev om Proforma Clinic
    Så oerhört nöjd med Dr. xxxx Han är professionell, trevlig, snäll och oerhört lyhörd. Man känner sig trygg och ett starkt förtroende för Dr. xxxx
    Kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • 2020-08-06

STEPHANIE J skrev om Proforma Clinic
    Jag har opererat mig hos Proforma Clinic vid ett flertal tillfällen och har alltid känt att jag är i väldigt trygga händer!
    Jag Känner att han verkligen lyssnar och ser till sin patients bästa. Han är en riktig stjärna! Läs mer
  • 2020-08-06

HILAL A skrev om Proforma Clinic
    Jag är otroligt nöjd med mitt val av klinik och kirurg. Han har lyssnat på mina önskningar och uppfyllt dem. Han har varit omtänksam, hjälpsam och genuin. Jag har inte haft någon komplikation efter min operation, vid frågor har han alltid svarat snabbt både via samtal och meddelande. Jag har genom hela processen känt mig trygg tack vare honom och det är något jag uppskattat väldigt mycket då jag var nervös angående operationen. Skulle helhjärtat rekommendera han till alla! Läs mer
    HILAL A gillar detta
  • MAY JOY Å

2020-08-02

MAY JOY Å skrev om Proforma Clinic
    Kan varmt rekommendera Proforma Clinic. Han är otroligt ödmjuk och lugn. Lyhörd och mycket noggrann i allt han gör och otroligt professionell. Läs mer
  • 2020-07-30

RAWINA E skrev om Proforma Clinic
    Rekommenderar dr. xxxx till ALLA! Lyhörd, engagerad, otroligt proffesionellt och hjälpsam! Läs mer
  • 2020-07-20

SYLVIA N skrev om Proforma Clinic
    Vänlighet, ödmjukhet, diskretion och professionalism genomsyrar mötet med denne doktor.
    Med en skicklighet och fingertoppskänsla för estetik gör han underverk.
    Så nöjd med den fettsugning han gjort! Läs mer
  • 2020-07-19

SANNA B skrev om Proforma Clinic
    Kan varmt rekommendera Dr xxxx. Han är väldigt professionell och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-07-17

Francis C skrev om Proforma Clinic
    Efter att jämfört olika plastikkirurger på nätet bestämde jag mig för att operera mig hos bästa Proforma Clinic, jag har läst mycket gott om honom på nätet. Jag tycker att han är en fantastisk duktig plastikkirurg. Väldigt snabb på att svara om man har frågor eller funderingar efter operationen oavsett om det är helg, kväll eller om han är borta på semester. Jag är så glad att jag gjorde mina operationer hos han och kan verkligen rekommendera honom! Bästa plastikkirurgen ever! Läs mer
  • Vanessa Elisabeth D

2020-07-17

Vanessa Elisabeth D skrev om Proforma Clinic
    Nu har det gått ca 3v. Sedan min bröstop. Och jag är redan förälskad i mina bröst. Opererades av Proforma Clinic och ville ha de så naturligt som möjligt och redan nu börjar det forma sig.
    Kirurgen är även så proffsig och får än att känna sej super trygg både innan och efter. Läs mer
  • 2020-07-16

Jessica Christina Victoria N skrev om Proforma Clinic
    Jag gjorde min andra bröstoperation ( efter 2 barn) hos Proforma Clinic och jag kunde inte vara mer nöjd. Otroligt professionell, engagerad och lyhörd. Resultatet blev över förväntan 😊 Jag rekommenderar utan tvekan honom! Läs mer
  • 2020-07-09

SANNE J skrev om Proforma Clinic
    År 2016 gjorde jag en bröstförstoring hos en annan kirurg, som blev allt annat än bra - långt ifrån i närheten av vad jag önskat. Redan direkt efter operationen kändes det hopplöst. Jag hade då träffat på kirurgen strax innan min första operation & han var den som stannade kvar på kvällen och pratade med mig & tröstade mig efter operationen, och även den som tog emot mig vid mina återbesök. Redan då hann han bygga upp ett extremt stort förtroende hos mig och jag kände att jag var i helt rätta händer.
    År 2018 beslutade jag att han skulle få göra om min operation, och trots att jag någonstans var orolig för att få ett misslyckat resultat en gång till, så bad han mig att lita på honom. Och det ångrar jag verkligen inte! Redan direkt efter operationen kändes det helt perfekt! Än idag, 2 år senare är dom helt perfekta! han är en oerhört engagerad, omtänksam, trevlig, förstående och duktig kirurg, och jag skulle inte för något i världen välja någon annan kirurg idag!
    Jag har rekommenderat vidare honom till alla i min bekantskapskrets och 3 av mina närmaste vänner har opererat sig hos han efter mig och är precis lika nöjda som jag!
    Tack för det oerhört duktiga jobb du gör, och för att du är den absolut bästa ❣️ Läs mer
  • 2020-07-07

HILLEVI S skrev om Proforma Clinic
    Gjorde bröstförstoring hos Proforma Clinic.
    Otroligt lyckat.
    Otroligt nöjd! Läs mer
  • JELENA M

2020-07-06

JELENA M skrev om Proforma Clinic
    Har opererats på Proforma Clinic 3 gånger nu, de 2 senaste gångerna hos Dr xxxx, Han är väldigt lyhörd och ger ett väldigt lugn inför operationen. Det känns väldigt tryggt. Min senaste operation var en fett injektion i mina läppar och jag är så OOOOTROLIGT NÖJD. SÅ glad jag gjorde detta hos Proforma Clinic. Rekommenderar honom till alla som frågat om min operation. Blir det någon nästa operation för mig i framtiden kommer jag definitivt gå till han igen. Läs mer
  • 2020-07-01

SHIRIN N skrev om Proforma Clinic
    Ödet förde mig till xxxx hade varken läst eller hört om honom tidigare. När jag träffade honom fick jag direkt ett starkt förtroende för honom och bestämde mig direkt att han är kirurgen som kommer att hjälpa mig. Har opererats hos honom nu 3 gånger, armplastik lårplastik samt stor bukplastik med sydda magmuskler. Har en bit av resan kvar och ser verkligen framemot slutresultatet och det ser lovande ut kan jag säga.
    Han är otroligt professionell och är grymt bra på det han gör. Han är omtänksam och lyhörd. Han tar alltid det säkra först och tar patientens bästa framför allt. Han är tillgänglig hela veckan och nästan dygnet runt och svarar på frågor och jag rekomenderat honom starkt och skulle aldrig byta kirurg 🌺🌺 Läs mer
  • 2020-06-29

SIMA H skrev om Proforma Clinic
    Jag rekommenderar verkligen Proforma Clinic. Jag har genomgått både kirurgiskt ingrepp och även injektioner i form av fillers och botox hos honom. Otroligt professionell, har ett öga för detaljer samt riktigt trevlig och lägger sin tid på en som kund. Läs mer
  • Catherine Alexandra I

2020-06-29

Catherine Alexandra I skrev om Proforma Clinic
    Gjorde microneedling/dermapen hos Proforma 29 oktober, framför allt för att minska de redan tämligen obefintliga nasolabiala vecken. Har aldrig haft problemhy. Fick information om att hyn under ca 1 vecka kunde bli röd/flammig och stram men att det sedan skulle upphöra. Behandlingen skulle inte innebära några risker, tvärtom.
    Behandlingen förstörde min hy. Huden blev torr, fick rynkor och blev obalanserad. Ser flera år äldre ut. Detta pågick under flera månader, har först nu börjat lägga sig.

Troligtvis har behandlingen utförts felaktigt/nålarna har gått ned för djupt och skadat hyn. Proforma vägrar dock ta ansvar. Både själva behandlingen, och agerandet efteråt, är oprofessionellt och ansvarslöst. I efterhand har jag sett att de har många missnöjda patienter, det finns bl.a. en grupp på facebook "Missnöjda med Proforma Clinic" med idag ca 70 medlemmar.

De kommentarer jag skrivit på Proformas Instagram och Facebook har dem tagit bort och dessutom blockerat mig. De svarar inte på mail. Läs mer
  • Seyedeh Shadi H

2020-06-26

Seyedeh Shadi H skrev om Proforma Clinic
    Jag och min syster operera oss hos Dr. xxxx och han är utan tvekan bäst. Resultatet är över förväntan. Vi är så nöjda.
    Han är ödmjuk och lyssnar verkligen till dina önskemål. Han är verkligen mån om sina patienter och det märkes då han oavsett tid på dygnet svarade vid minsta lilla fråga. Rekommenderar honom starkt Läs mer
  • 2020-06-26

JESSICA JINA F skrev om Proforma Clinic
    Gjort en operation hos den bästa Proforma Clinic! Kan inte beskriva hur nöjd jag blev och fått så extremt bra komplimanger för mina bröst!
    Jätte trevlig, lyhörd och ger verkligen 100! Man märker att han genuint bryr sig om sina patienter! Alltid anträffbar! Följer upp hur du mår och hur allt gått! Rekommenderade honom till 4 av mina vänner som gjort både BBL bröst och nu går vi alla runt super nöjda 🤩 han gör magi! Läs mer
  • 2020-06-25

NADIA D skrev om Proforma Clinic
    Opererades hos dr xxxx. Han är fantastisk på alla sätt. Lyhörd noggrann och otroligt professionell. Aldrig stött på en sådan kompetent doktor. Läs mer
  • 2020-06-25

Piia Q skrev om Proforma Clinic
    Opererade mig hos Proforma Clinic, toppen bemötande och en fantastisk kirurg!
    Lyhörd och trygg.
    Rekommenderas! Läs mer
  • VALBONA K

2020-06-25

VALBONA K skrev om Proforma Clinic
    Bästa kliniken. Proforma Clinic har opererat mig och jag är otrolig nöjd over resultatet.Han också gör filler och botox på ett jättebra sätt.Man ser vackert och naturlig ut.Han är bästa kirurgen jag har träffat i Sverige men också i utomlands.⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
  • 2020-06-23

CHARLOTTE L skrev om Proforma Clinic
    För två år sen opererades jag brösten hos en annan kirurg, TVÅ gånger andra gången förstörde han mitt vänstra bröst totalt jag var helt knäckt och två av personalen på proforma rekommenderade mig att prata Med Dr xxxx i stället, hjälten stannade kvar efter sin sista operation den kvällen för att prata med mig och se vad han kunde göra för att rätta till sin kollegas jobb och som han räddade mig. ❤️Han var intresserad, omhändertagande, förstående, bästa stödet, bästa resultatet, bästa kirurgen! Han har räddat situationen och mina bröst. All cred till honom, han räddade erat rykte. Tack till Dr. xxxx, rekommenderar honom från hjärtat!! Läs mer
  • CAMILLA H

2020-06-22

CAMILLA H skrev om Proforma Clinic
    Jag opererades av Dr xxxx för några år sedan. Både stor bukplastik och bröstimplantat. Från och med första mötet med kirurgen till eftervård och inte minst resultatet, kändes det att vi hittat rätt! 100% genuin, proffsig och en kirurg jag skulle rekommendera till var och en. Läs mer
  • 2020-06-22

AGNES-CECILIA B skrev om Proforma Clinic
    Jag opererade mina bröst hos dr Said. Implantatbyte och lyft. För mig var valet av kirurg självklart. Jag visste sedan tidigare att han var en superduktig kirurg och mycket omtyckt både hos kollegor och tidigare patienter. Said är trygg, kunnig och noggrann. Han tar sig tid och finns med hela vägen från start till mål. Resultatet blev precis så som jag önskade och jag blev så otroligt lättad och glad när jag såg hur fint det blev. Rekommenderar verkligen dr Said - redan under det fösta mötet känner man att det här någon man tryggt kan lita på. Läs mer
  • 2020-06-21

DENISE P skrev om Proforma Clinic
    Jag går bara till Said. Även min mamma. Han gjorde mina bröst efter amning och dom blev så perfekta. Nu har jag snart ammat två barn till och kommer självklart gå till honom och snygga till dom lite (om de behövs). Said har verkligen tagit hand om både mig och min mamma. Han är underbar, trygg och omhändertagande. Dessutom grym på de han gör! Hela proforma clinic har endast gett mig positiva upplevelser! Läs mer
  • May Josefine S

2020-06-21

May Josefine S skrev om Proforma Clinic
    Jag har opererats hos proforma och jag fick implantaten bakom bröstmuskeln trots jag skulle ha framför, tack vare dom blandade ihop mig med en annan patient. Dåligt bemötande vid infektion i ärr efteråt. Några år senare drabbades jag av breast implant illness, nonchalant bemötande från kliniken. Idag, ett halvår efter explant (på annan klinik) är jag fortfarande sjukskriven och kämpar för att få tillbaka mitt liv. Rekommenderar inte proforma till någon och LÄS om Breast implant illness innan ni ens funderar på en bröstoperation. Läs mer
  • SARA B

2020-06-21

SARA B skrev om Proforma Clinic
    Jag har gjort tre bröstoperationer med implantat hos Proforma, en hos Örjan gribbe och två hos Said. Jag vart drabbad utav det man kallar Breast Implant Illness och blev oerhört sjuk, trodde att jag skulle mista mitt liv många gånger. Under ca ett år förstod jag inte varför jag var så sjuk och utreddes hos flera läkare men ingen hittade något fel. Jag snubblade sen över begreppet Breast Implant Illness när jag googlade på mina egna symptom. Vart då såklart livrädd och kontaktade Proforma för hjälp. Ingen i personalen alltså inte heller kirurgerna jag träffade där trodde att det kunde bero på mina implantat. Jag vart rådd att uppsöka ännu mer vård istället. Men jag bestämde tillslut att jag ville ta ut mina implantat i hopp om att bli frisk och få mitt liv tillbaka. Jag valde då att träffa både Örjan och Said för att kunna väga mellan de två innan implantaten togs ut. Hos Örjan kände jag mig oerhört illa bemött, det var som att han bara ville att jag skulle gå därifrån. Han verkade inte bry sig om något jag sa eller berättade, han var väldigt kall i sitt bemötande mot mig så det var uppenbart att inte välja honom. Said respekterade mitt beslut och var villig att hjälpa mig, han trodde dock inte på att implantaten var grunden till mina problem men jag kände ändå att han ville mitt bästa.

Att ta ut implantat är en helt ny värld och det finns många alternativ och metoder. Jag önskade att implantaten skulle tas ut ihop med den omkringliggande kapseln vilket Said lovade att göra sitt bästa med. När jag vaknar har han dessvärre inte fått ut så mycket som jag önskade för att inte orsaka för mycket skada eller blödning. Jag vet att det hade varit möjligt att få ut mer eller allt om han varit mer kunnig inom detta område men det verkar som att många kirurger är oerfarna när det kommer till att ta ut implantat tillsammans med kapseln. Efter detta fick jag en kraftig reaktion från kroppen där jag svettades något enormt, hade en stark metallsmak i munnen, fick finnliknande utslag över hela bröstet och ansiktet samt att jag behövde springa på toaletten hela tiden. Ingen på kliniken kunde svara på vad det var jag upplevde. Nu i efterhand förstår jag att kroppen desperat försökte rensa ut alla gifter som hade släppts ut från mina implantat när kapseln öppnades upp.

Efter implantaten kom ut vart jag frisk på bara några veckor. Jag gick från att vara konstant sjuk och i smärta varje dag till att bli frisk igen och helt utan smärtor ❤️ Kliniken var väl medveten om mitt fall och hur jag blev påverkad av implantat men jag fick själv gräva efter information hur jag skulle anmäla mina biverkningar, det fanns noll intresse i att ta mitt fall vidare. Det var som att man bara ville sopa mitt fall under mattan och gå vidare. Jag har fått sköta all anmälan på egen hand trots att det idag finns tusentals kvinnor som blir sjuka av implantat precis som jag blev. Jag har bett kliniken och Said att informera sina patienter mer om denna risk innan en operation men det är dom inte intresserade utav. Jag vet också att flera kvinnor har kontaktat Proforma med samma problem som jag och att dom då spelat som att dom aldrig hört talas om det förut. Det är dags att klinkerna ställer sig på kvinnornas sida och ställer krav från implantatföretagen. Men allt är styrt av pengar idag och trots att jag kände mig omhändertagen av Said så kändes det bara som något han gjorde för att han var tvungen. Hade han haft ett sant intresse i min hälsa hade han sett allvarligt på mina biverkningar och hjälpt mig att gå till botten med hur det kunde bli som det blev. Så jag känner mig djupt besviken på kliniken och branschen som dagligen fortsätter sätta in dessa implantat i kvinnor som kommer bli sjuka på samma sätt som jag förr eller senare trots medvetenheten om hur kvinnor insjuknar. Man kan lätt luras och tro att dom bryr sig om en, men i verkligheten blundar dom för stora problem som finns med bröstimplantat och vägrar att inse att de kanske inte är så säkra. Jag kommer aldrig stoppa något främmande i min kropp igen och inte heller lita på någon som påstår att det är tryggt.

Vill också tillägga att sköterskorna på kliniken talade om för mig att kvinnor ibland behöver ta ut sina implantat för att deras kroppar inte klarar av dom, alltså att det hade hänt hos dom förut trots att kirurgerna på Proforma inte hade hört talas om detta förut. Mitt bästa råd är att inte skaffa implantat över huvudtaget ❤️

Om någon är mer intresserad finns min historia att se på youtube här, https://youtu.be/I7JsZsCLG9k

Eller läsa hos Veckorevyn här, https://veckorevyn.com/halsa/sara-28-jag-blev-sjuk-av-mina-brostimplantat/ Läs mer
  • DANIELA FRANCISCA E

2020-06-19

DANIELA FRANCISCA E skrev om Proforma Clinic
    Jag opererade med Dr xxxx för ett par år sen och är väldigt nöjd med resultatet. Professionell och trevlig bemötande, rekomenderar starkt 👌🌟 Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte