Vårda Ögon Stockholm

Vårda Ögon Stockholm

Ring 0107-09 99 99 www.varda.se
4.2

Välkommen till Vårda Ögon Stockholm! Det trygga och moderna valet för synfelsbehandlingar - sedan 1999. Vår serviceinriktade personal har hjälpt många människor med synfel under åren. Vi erbjuder ett flertal metoder av avancerad och säker laserteknologi/linsbyte, helt beroende på dina förutsättningar. Vi behandlar alla synfel...

46 omdömen om Vårda Ögon Stockholm

Väldigt fint bemötande som alltid, när jag besöker Novius Ögonklinik

Birgitta K Birgitta K
ELIN M
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Jag valde att genomföra en ögonlaseroperation hos Vårda Stockholm efter mycket research och ha fått bolaget rekommenderat av vänner men är tyvärr på det stora hela mycket missnöjd med företaget av flertalet anledningar, jag listar ett urval av dem nedan, och jag har därutöver upplevt bemötandet av alla förutom två av deras anställda som oproffsigt. Jag brukar aldrig skriva recensioner om företag, men jag kan efter 1,5 år inte släppa detta och vill dela med mig av mina upplevelser så att framtida kunder kan göra ett välavvägt...

Kajsa A
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Jag opererade mig med NoCut och hade -2,75 på båda ögonen. Det gick som smort. Fick all information som jag ville ha på undersökningen och sen gick operationen jättefort på det andra besöket! Ögonläkaren förklarade processen utförligt innan det var dags. Det tog bara några sekunder med lasern. Efter att jag plockade ut mina skyddslinser så började synen bli allt bättre, det var också något som dom hade berättat för mig. Man får lite suddig syn när man häller i dom olika ögondropparna med tanke på linserna som används de...

PER N
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Jag gjorde min ögonoperation på Vårda Ögonklinik den 12 mars 2020. Operationen utfördes av klinikens ägare Hans Remanius. Mitt högra öga blev felkorrigerat och jag kan inte längre fokusera blicken på det ögat. Tyvärr utvecklades jag grå starr samt fick glaskroppsavlossning på bägge ögonen ca 6 månader efter operationen. När jag vid återkontroll besökte Vårda Ögonklinik i augusti så sa chefsläkaren Hans Remanius att allt såg bra ut och att jag bara hade fått lite glaskroppsavlossning som var pågrund av min ålder. Men när...

Svar från Vårda Ögon Stockholm

Hej Per! Det är ett mycket beklagligt sammanträffande. Du har gjort många av våra patienter oroliga eftersom du skriver att laserbehandlingen har givit dig gråstarr eller nämner det i samma härad. Vi slår härmed fast, en gång för alla, att ytbehandling likt NoCut inte kan ge gråstarr. Det är inte något som är känt och finns inte heller dokumenterat. Hade vi utfört en metod där man delvis skär i ögat så hade sannolikheten för glaskroppsavlossning och näthinneavlossning varit betydligt större, eftersom man trycker till...

Anna F
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Jag opererades för närsynthet med utmärkt resultat. Personalen var professionell, lugn och empatisk i sitt bemötande. Jag fick träffa olika personer vid varje tillfälle, vilket möjligen inte är helt optimalt. Detta vägdes dock upp av att all personal stöd för ett mycket gott bemötande. Läkaren var förtroendeingivande och hade en unik förmåga att genom lugnt bemötande och väl avvägd information ta bort rädsla och nervositet inför operationen. Även under operationen känns läkaren professionell och helt närvarande.

Shanker Prasad S
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Gjorde en RLS linsbyte på Vårda kliniken. Både bemötandet och min upplevelse av behandlingen var till allra störst belåtenhet.

Richard Peter O
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Överlag ett gott intryck, men ett sämre vid själva operationstillfället där allt kändes väldigt bagitaliserat av läkaren samt att återkopplingen efter var bristande. Intrycket blev således att såfort pengarna var betalda och operationen klar så lades man åt sidan.

Stephanie S
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Jag gjorde en NoCut ögonlaseroperation på Vårda ögonklinik. Min upplevelse av dem var att de var vänliga, tillmötesgående och redan från min första samtal från dem så kände jag ett starkt förtroende. Jag förväntade mig att bli bemött på ett professionellt sätt vilket jag gjorde. Jag kände att det tog sig tid att informera mig angående varje steg och jag hade möjlighet att ställa frågor både innan och efter. Sammanfattningsvis skulle jag säga att jag är jättenöjd med min operation hos dem och jag kände mig väl bemött av alla på Vårda ögonklinik.

Marcus E
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Gjorde en ögonlaser (nocut). Professionellt och vänligt bemötande genom hela processen. Jag kände verkligen att Vårda såg till min situation och inte var ute efter att sälja in något som riskerade att inte bli bra för mig. Resultatet var fantastiskt. Kan verkligen varmt rekommendera Vårda!

Cornelia K
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

No cut laser på båda ögonen. Huvudsakligen bra bemötande, men hade behövt mer information om att jag kanske inte skulle kunna se alls på två veckor, vilket var fallet för mig. Jag var ganska oförberedd på det. Läkaren som undersökte mig några månader efteråt var inte heller lyhörd när jag berättade om det som fortfarande inte var bra med min syn (svårt att fokusera på nära håll), utan det verkade som om han bara ville att jag skulle säga att allt blivit bra (för statistik, kanske?).

Susanne D
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Bytte linser,o slipper glasögon nu. Blev så jättebra bemött, trevlig personal. Rekommenderar gärna detta ställe till andra. Mina förväntningar infriades.

Gunilla W
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Genomgått ett linsbyte båda ögon. Det innebar op grå starr samt linser, som gör att jag inte mer behöver några progressiva glasögon. Dyrt, nen det var det värt. Allt igenom ett trevligt bemötande.

Lennart H
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

jag kan bara instämma som de flesta andra säger, varför har man inte gjort detta tidigare? toppbetyg på bemötande och utförande, gjorde inte det minsta ont vare sig under op eller efteråt, såg 1,5 på båda när jag förnyade körkortet 4 veckor efter operationen.

Carina S
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Jag gjorde en RLE och är enormt nöjd både med personalens bemötande och operationsresultatet.

Manjula W
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Very helpful pre-assessment, took time in examination and to explain different options. Surgeon was so kind and made me feel very comfortable as I was very nervous All staff at the clinic were very nice and the operation Went well

Frida L
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Jag köpte no cut ögonoperation, jag har blivit bra bemött och fått den hjälp jag behöver. Operationen har lyckats, och jag ser hittills väldigt bra. Det har gått halvår nu och jag ser väldigt bra utan linser, och ögonen känns bra.

Johanna H
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Synfelkorrigering från -3 på båda ögon. Det enda jag kan gnälla om var att jag själv fick kontakta kliniken för efterkontroll, mer än ett halvår efter behandling. Jag kan absolut rekommendera min typ av behandling hos Vårda.

Anja T
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Jag fick hjälp med undersökning inför en laseroperation samt laseroperation och efterkontroller till denna. Positivt bemötande, professionell personal.

Mikael I
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Laseroperation. Allt gick enligt förväntan och stämde med den information jag fått innan från kliniken.

Henrik G
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Bra och vänligt bemötande. Inga problem när jag ville göra om operationen för att få till det sista.

Simon H

proffsigt, sanbbt och effektivt

Linah N
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Riktigt riktigt uselt klinik. Oprofsigt, labilt bemötande. Ser nu mkt sämre än vad jag såg innan operationen!!!

Kent J
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Ögonoperation blev misslyckad och blev mycket ljuskänslig och ser mycket dåligt på nära häll, så det känns som att man fått bort ett synfel och fått flera på köpet.

Andreas H
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Var positivt i allt väsentligt, kompetent och trevlig personal. Opererade båda ögonen.

Lennart L
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Bra service proffsigt bemötande samt det viktigaste för mig ett bra första intryck som gav förtroende för operationen.

Magnus L
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Superb kundservice och väldigt professionella. Har bara bra saker att säga om mina besök hos vårda och min behandling hos dom

Bektur J
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Hade jämfört och undersökt många olika kliniker där man utför ögon laseroperation. Var hos vårda för gratis undersökning och även hos memira. Bra bemötande hos båda kliniker, av de som utförde undersökningen men blonda personen med glasögonen som sitter i receptionen hos vårda, Karin eller något var otrevlig och osocial person som höll på sabba valet. Jämförde metoden och prisen och valet föll på vårda helt klart. Dagen då det skulle ske läkaren var professionell. Allt gick ganska snabbt och smärtfritt. Fick linser på...

Kenneth P
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

För ett år sedan gjorde jag en "no-cut" laserbehandling och är idag väldigt nöjd med resultatet. Synen är perfekt och bieffekter existerar inte. Bemötandet jag fick på Vårda var väldigt professionellt och jag kände hela tiden att jag var i goda händer. Jag kan verkligen rekommendera detta till folk som funderar på behandling.

Emma B
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Jag fick ett bra och tryggt bemötande. Fick svar på alla frågor jag hade och är mycket nöjd med resultatet.

Katarina L
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Väldigt nöjd! Från första kontroll, till frågor till läkare inför, till själva ingreppet och alla efterkontroller! Ser idag fortfarande perfekt (2,5år efter operationen) från att ha haft -6 och astigmatism på båda ögonen

Johan A
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Gjorde en NoCut-laseroperation. Inget att klaga på från första till sista kontakt.

Carlos C
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Det kändes som en familj, bemötande var underbar. RLE multifocal, torisk ,var det jag tjänst som jag köpte. Under mer en ett år ,träffades regelbundet och som sagts det kändes som familjen.

Ingvar L
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Företaget var mycket tillmötes gående från första stund. Dom tog hand om mig och förklarade allt ingående. Trevliga lokaler så man kände sig välkommen. Intraokularlinse.

Fredrik L
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Jag är mycket nöjd med min operation. Det var snart ett år sedan jag opererades och allt känns perfekt!

Fredrik S
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Dålig uppföljning. Ingen försäkran om att resultatet blivit enligt förväntan.

Elin H
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Mycket trevligt bemötande och behandlingen gick smidigt. Skönt att de har strukturerat behandlingen så väl, så man slipper vänta och oroa sig innan det börjar. Dessutom tog de väl hand om en direkt efter behandlingen. Det enda jag saknar är en uppföljning på synen hur den ser ut ett år senare. Jag får ju själv ta kontakt med dem om jag vill, men känner att det kanske vore av intresse för både dem och mig att veta att min syn nu är stabil. Bra pris för studenter, vilket var toppen!

Gilgamesh A
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Jag är nöjd, fick ett mycket bra bemötande både före och efter operationen, inget att klaga på alls, mycket nöjd.

Eva B
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Tycker det har varit väldigt trevligt bemötande fram till nu. Har bytt lins till Multifokal men har tyvärr blivit närsynt istället för att få den perfekta syn som utlovats. Har dessutom blivit väldigt känslig i ögat som ofta rinner och irriterar. Väntar just nu på att få genomföra en justerande laseroperation med får inte kontakt med den personal jag haft kontakt med tidigare. I avtalet som tecknades när jag beslutade mig för operation har läkaren strukit den del som varnar för problem vid mörkerseende. Detta p.g.a....

Fredrik A
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Mycket bra bemötande och professionella. Jättenöjd med min ögonlasee!

Eric T
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Bemötandet var otroligt bra från början till slut, instruktioner var väldigt tydliga och resultatet över förväntan!

David B
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Jag har gjort ögonoperation på båda ögonen för synfel. Det tog 1 år men nu börjar jag återfå den syn jag hade innan operationen. Jag behåller även samma synskärpa när jag blir trött, något jag inte hade tidigare. Så det känns positivt. Det känns som en lång läkeprocess på 1 år, men samtidigt var jag medveten om det innan operationen. Bemötandet har varit bra men stundtals oprofessionellt. Det gäller framförallt vid ett tillfälle när jag ombads komma in till Stockholm från Hallstavik. Jag frågade om det inte gick att...

Andreas L
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Proffsigt bemötande och det känns som prio ett när det gäller något så känsligt som dina ögon. Laseroperationen var smärtsam i efterhand men det visste man om. Inga problem med kontakt för efterkontroller. Fick inte med något "bra att veta" efter operationen. Men det löste sig med ett samtal och sen dök det upp ett brev med posten.

Erika W
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Jättebra bemötande, uppstyrning och behandling.

Marie E
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Jag blev alltid trevligt bemött och väl omhändertagen. Även när jag ringde jourtelefonen efter operationen var de vänliga och lugnade mig. Lokalerna kändes mindre som ett sjukhus än som ett snyggt kontor, men operationsrummet var enligt alla regler. Jag kände mig trygg där. Rekommenderas!

Mikael H

Petra W
Skrev om Vårda Ögon Stockholm

Superbra bemötande från alla jag träffat och pratat med. Kom i kontakt med Vårda när jag sökte tvättmedel på nätet, det blev inget tvättmedel, det blev en ögonoperation några månader senare. Allt gick snabbt och smidigt, personalen var trygga och lugna så man själv kände sig lugn, sist men inte minst så har jag nu en helt perfekt syn, hade dessutom turen att helt slippa smärta efteråt. Bra pris, tjänade 6000 kr på att välja Vårda istället för en klinik i min hemstad. Jag är helt enkelt så nöjd man bara kan bli, rekomenderar Vårda till alla som funderar på att göra en ögonoperation.