Värma Norden AB

Värma Norden AB

varma.nu
  • Badge2024
4.4

Värma Norden AB startades 2012 i Märsta men flyttade 2018 till Sollentuna, Vi täcker hela Stockholm/Uppsala län samt Dalarna /Västmanland. Vi utför även jobb i Sundsvallsområdet. Vi har personal som arbetat med olika värmepumpslösningar sedan 1988. Vi finns idag i Sollentuna, Saltsjö-Boo , Sala & Sundsvall. Vi säljer, Installerar...

37 omdömen om Värma Norden AB

Sedan starten hos Reco 2024

Samuel H
Skrev om Värma Norden AB

Värma Norden anlitades för att felsöka min luftvärmepump som ofta fick igenisad utedel och stängde av sig när som helst. En annan auktoriserad firma (den som installerade pumpen) hade varit här flera gånger och misslyckats laga den. Killen som kom hit var otrolig noggrann och lyckades åtgärda problemet. Sedan dess fungerar den felfritt (den har nu gått felfritt december till maj). Fem stjärnor på arbetet. Det enda negativa var att han inte med ett enda ord nämnde de rejäla merkostnaderna innan han åtgärdade problemet....

Svar från Värma Norden AB

Hej Samuel! Tack för ditt omdöme. Vi får ta på oss att det blev en miss i kommunikationen från oss

Brf
Skrev om Värma Norden AB

Trevliga montörer bra jobbat Smidig montering

Svar från Värma Norden AB

Toppen !tack så mycket för ert fina betyg

Magnus K
Skrev om Värma Norden AB

Bra och tydlig offert. Bra kompetens på de som installerade.

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för ditt betyg Magnus!

Sandra F
Skrev om Värma Norden AB

Bra service men hade vart ännu bättre om de hade haft El behörighet

Tack för betyget. Tyvärr är vi inte behöriga elektriker :/

Urban S
Skrev om Värma Norden AB

Ett trevligt bemötande och proffsigt utförd jobb

Svar från Värma Norden AB

Tack för ditt fina betyg Urban!

Susan D
Skrev om Värma Norden AB

Kunnig säljare. Tyvärr hittat brister i monteringen.

Svar från Värma Norden AB

Tråkigt att höra. Är det något vi kan komma och förbättra så hör av dig

Leif L
Skrev om Värma Norden AB

VI installerade med hjälp av Värma en klimatanläggnng då vi under sommarmånaderna har stort behov av att kyla vår bostad. Vi kan verkligen rekommendera Värma. Alla steg från offert, produktval, installation och efterarbete har fungerat helt perfekt. Alltid snabbt, professionellt, trevligt och kundfokuserat bemötande från ytterst kompetent personal. En helt igenom positiv upplevelse.

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för ditt fina betyg Leif!

Bamo M
Skrev om Värma Norden AB

Mycket bra företag! Jag har bytt min värmepump och då köpte jag hos dem ! Nu fungerar värme pumpen perfekt!

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för ditt fina betyg Bamo!

Gustav E
Skrev om Värma Norden AB

Ringde för att få hjälp med Appen Melcloud, men det kunde dom inget om.

Svar från Värma Norden AB

Hej Gustav! Tyvärr är vi inte it-tekniker och har inte support på appen. Hoppas du fick hjälp av Mitsubishi

Karin S
Skrev om Värma Norden AB

Snabb installation, snyggt och prydligt. De kom tillbaka när vi behövde hjälp och såg till att allt fungerade utan diskussion.

Svar från Värma Norden AB

Tack för ditt fina betyg Karin!

Marius C
Skrev om Värma Norden AB

Värma Norden installerade en split luft-vatten värmepump på en dag hos mig, både innedelen och utedelen. Jag är mycket nöjd med upplevelsen från bemötandet till avslutad uppdrag. De tog emot produkten från leverantören, som är mycket praktiskt, och rev ner den gamla pannan. Jag litar på deras professionella installation, precis som jag förväntade mig.

Svar från Värma Norden AB

Vi uppskattar verkligen ditt betyg Marius!

Göran F
Skrev om Värma Norden AB

Snabba och kunniga utom hur man får appen att fungera. Fick dock hjälp av Bosch centralt.

Svar från Värma Norden AB

Tur att du fick hjälp av bosch! Tyvärr är vi inte it -tekniker

Jonny L
Skrev om Värma Norden AB

Jag är mycket nöjd med Värma Nordens hantering från offertförfrågan till och med installationen. Fick ett snabbt svar på offerförfrågan och uppföljning på offerten via telefonsamtal. Kort ledtid från beställning till installation. Installationen sköttes också bra och snabbt. Trevligt bemötande i alla kontakter och professionellt handlagt.

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för ditt omdöme Jonny!

Anette B
Skrev om Värma Norden AB

Jag köpte en Mitsubichi dubbelvärmepump. Installationen gick bra trots dåligt väder. Installatören var duktig och hade ett trevligt bemötande. Det som blev fel åtgärdades snabbt. Jag är nöjd och yrivs med mina värmepumpar.

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för ditt fina betyg Anette!

Hans C
Skrev om Värma Norden AB

Bra dialog genom hela processen och jobbade över för att värmen skulle vara igång innan de åkte för kvällen.

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för ditt betyg Hans!

Banhan K
Skrev om Värma Norden AB

Pris samt arbete utförts som lovad. Rent och snygg efter jobbet är klar. Lätt att kontakta och inget krångel. Rekommenderas stark.

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för betyget Banhan!

Dragos B
Skrev om Värma Norden AB

Seriöst och engagerade företag. Bra kommunikation och hjälpfull säljare.

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för ditt betyg Dragos!

Leif J
Skrev om Värma Norden AB

Fick påminna om en offert efter telefonkontakt. Firman ändrade installationsdag utan att meddela kunden. Men installatören gjorde ett bra jobb. Vi är nöjda med vår nya luftvärmepump.

Svar från Värma Norden AB

Hej Leif! Vi skickade ut ett mail och sms . Men det kanske hamnade i skräpposten? Kul att du är nöjd med installationen!

Anna M
Skrev om Värma Norden AB

Inget att klaga på, bara massa + Leverans i tid och allt enligt offert. Rekommenderas.

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för ditt fina betyg Anna!

Rolf K
Skrev om Värma Norden AB

Fick en luft/vattenpump installerad allt gick otroligt smidigt från offert till installerat. Kort leveranstid. Inga problem att få support om man har frågor. Så vi är väldigt nöjda. Kan verkligen rekommendera.

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för ditt fina betyg Rolf!

Birgitta T
Skrev om Värma Norden AB

Trevligt bemötande och hjälp med mitt val av varmvattenberedare.

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för ditt fina betyg Birgitta!

Niklas Ekman N
Skrev om Värma Norden AB

Snabba och tillmötesgående. Fick ett hembesök av dom, vilket vi uppfattar inte är självklart vid installation av luftvärmepump. Installationen gick snabbt och smidigt och grabbarna lyssnade på önskemål.

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för ditt fina betyg Niklas!

Folke A
Skrev om Värma Norden AB

Snabbt och elegant ! Montören gjorde det precis som jag tänkt.

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för ditt fina betyg Folke!

Mohammed A
Skrev om Värma Norden AB

De var mycket proportionella vid val av värmepump

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för ditt betyg Mohammed!

Åsa R
Skrev om Värma Norden AB

Bra utfört arbete och mycket trevlig installatör!

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för ditt betyg Åsa!

Tove Å
Skrev om Värma Norden AB

Köpte en Qlima S 4635 i augusti 2023. Installerad enligt löfte och har fungerat hela vintern i sommarstuga på underhållsvärme. Har inget att klaga på.

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för ditt betyg Tove!

Elin G
Skrev om Värma Norden AB

Köpte luft/vatten pump. Bra kommunikation och snabb installation när produkten väl kom. Dock problem med att den stänger av sig hela tiden. De säger det är obalans i systemet men trotts diverse åtgärder (av mig) är problemet kvar. Det har gått ett år. Får fortfarande rådet att "lufta".

Svar från Värma Norden AB

Hej Elin! Hör gärna av dig igen så skickar vi ut någon för att kolla

Tom I
Skrev om Värma Norden AB

Bara bra...bara bra... bara bra... bara bra...

Svar från Värma Norden AB

Tack Tom än för ditt fina betyg!

Olle N
Skrev om Värma Norden AB

Trevligt bemötande! Snabb och konkurrenskraftig offert. Professionell installation av luftvärmepumpen. Rekommenderar gärna Värma Norden AB till andra kunder.

Svar från Värma Norden AB

stort tack för ditt fina betyg!

Peter K
Skrev om Värma Norden AB

Snabb återkoppling, suverän installation och efter städning. All kontakt skedde smidigt och snabbt.

Svar från Värma Norden AB

stort tack! för ditt fina betyg!

Ida M
Skrev om Värma Norden AB

Pålitliga och noggranna. Bra kommunikation. Rekommenderas!

Svar från Värma Norden AB

stort tack för ditt fina betyg!

Roger H
Skrev om Värma Norden AB

Mycket bra service. Erik svarar eller ringer upp när man sökt honom.Även Mycket trevliga o hjälpsamma montörer

Svar från Värma Norden AB

Stort tack Roger för ditt fina betyg! Vi svarar och hjälper till så gott vi kan :)

Christer L
Skrev om Värma Norden AB

Installerade luftvärmepump i sommarstugan. Professionellt jobb. Mycket nöjd.

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för ditt fina betyg Christer!

Inger L
Skrev om Värma Norden AB

En positiv upplevelse i allt. Fem stjärnor

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för ditt fina betyg Inger!

Vivianne B

Kom på utsatt tid. Var noggranna. Duktiga

Svar från Värma Norden AB

Stort tack för ditt fina betyg Vivanne!

Dan B
Skrev om Värma Norden AB

Mycket trevlig och duktig servicemontör samt snabb återkoppling

Svar från Värma Norden AB

tack så mycket för ditt betyg Dan!

Sirose Z
Skrev om Värma Norden AB

Sämsta bemötande och har erfarenhet att lura kunder med olika bud bla finansiering av köp och att dem fixa den i efterhand och det kan dem inte göra då sitter kunden fast med en hög räkning och dem följer inte sina åtagande med Garanti ärende . Jag rekommendera inte företaget .

Svar från Värma Norden AB

Kan inte hitta ditt namn i vårt system men antar att du skriver under alias, men jag tror jag vet vem detta handlar om Såhär var det Du köpte en värmepump av oss. Betalade hälften. Slutade sen betala. Vi fick inte tag i dig trots flera påminnelser. Vi var därför tvungna att ta ärendet till kronofogden. Du ringer då upp oss och vill betala resten (nästan 100 tusen) kontant. Vi säger nej då vi inte kan ta emot kontanter. Vi får då ca 10 tusen inbetalat per dag till vårt konto. Sen ringer du igen och säger att bankerna har...