Värmebolaget

Värmebolaget

Ring 08-408 326 60 www.varmebolaget.se
4.4

Vi på Värmebolaget erbjuder dig allt inom värmepumpar och VVS - till rätt pris. Vårt företag påbörjade resan 1988 och sedan dess har vi arbetat med helhetslösningar för våra kunder. Främst är vi inriktade på energieffektivisering och installationer av värmepumpar, både för små villor och stora fastigheter. Med oss får du totalentreprenad...

22 omdömen om Värmebolaget

Per Øivind Epland J

Familjeföretag som är trevliga, kunniga, pålitliga med bästa offerten mht kvalite och kostnad. Mycket nöjd med utbyte av luft/vattenpump i mitten av februari.

Kyl & Värmepumpservice IVT Center
4.5/5 i betyg av 223 omdömen 4.5 av 223 omdömen

Trevlig och kompetent servicetekniker. Väl utförd underhållsservice. Snabb respons på förfrågan, kort väntetid för besöket. Dessutom kom

Sebastian Vicente D
Skrev om Värmebolaget

Väldigt nöjda med bergvärmeinstallationen som utfördes i vårt hus 2021. Ett effektivt, snyggt och snabbt arbete, till ett rättvist pris. Bra tillgänglighet och bemötande både inför och efter installation.

ROGER W
Skrev om Värmebolaget

Jag kan varmt rekommendera Värmebolaget som hjälpt mig med installation av bergvärmepump. Efter genomgång av ett antal offerter och möten med potentiella leverantörer föll valet på Värmebolaget och Tomas Dehnisch som gav ett gott intryck och även erbjöd det mest fördelaktiga priset. Installationen av värmepump, borrning och grävning genomfördes allt inom 3 veckor efter godkännandet från Kommunen. Efter installationen visade det sig att det var läckage i en slangkoppling från borrhålet, Tomas tog tag i detta direkt...

Luftmiljöbutiken
4.3/5 i betyg av 298 omdömen 4.3 av 298 omdömen

Bra service vid bokning av tjänst. Trevlig och proffsig tekniket. Toppbetyg på alla sätt!

Bengt J
Skrev om Värmebolaget

Tomas Dehnisch (värmebolaget) har installerat,en Luftvatten- Värmepump i min fastighet Basgränd 32 162 47 Vällingby. Jag är mycket nöjd med pumpen och installationen ,som gått både smidigt och fort. Även efter instellatinen har jag haft flera kontakter med Tomas,som alltid varit lätt att nå och alltid varit Hjälpsam och ställt upp med ,frågor jag haft angående skötsel av pumpen. Tomas Dehnisch och hans son är duktiga och pålitliga hantverkare varför jag vill rekommendera Värmebolaget På det bästa Kälvesta 5'jan 2018. Bengt Jonsson

Gunnar N
Skrev om Värmebolaget

Total entreprenad för installation av bergvärmepump. från dag 1 super service och allt i tid och väl installerat. resultatet får topp betyg

Effektiv Energi Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 68 omdömen 4.9 av 68 omdömen
BadgeFourYears

Jag är kund hos Effektiv Energi Stockholm AB och dom har sålt och installerat bergvärme till mig. Allt från första telefon samtalet har va

Christian H Christian H
Ulf T
Skrev om Värmebolaget

Köpt ny värmepump till bergvärmeanläggning från 2003. Installationen, inklusive borttagningen av den äldre värmepumpen, gick snabbt, och överlämnandet gick smidigt. Vattnet behövde stängas av bara några timmar under en dag.

Andrea H
Skrev om Värmebolaget

Bästa tänkbara bemötande, snabba svar, installation av ny maskin och återkom efteråt för att försäkra sig om att allt fungerade. Högsta betyg!

Team Wåhlin Värmeteknik AB
4.7/5 i betyg av 1645 omdömen 4.7 av 1645 omdömen

För ca, 12 år sedan skulle jag byta från el-värme till bergvärme. kontaktade då Team Wåhlin om ett kostnadsförslag. Då bemötandet var hjälp

Urban L
Skrev om Värmebolaget

Föredömlig hantering från start till mål. Bra diskussioner före projektet, och hela installationen gick på mindre än en vecka. Anläggningen fungerar oklanderligt.

Fredrik E
Skrev om Värmebolaget

Utbyte av bergvärmepump, Thermia Vi valde Värmebolaget efter att frågat 5 av Thermias återförsäljare, fyra i Stockholm och ett bolag 25 mil bort. För att kolla prisbild och lösningsförslag. Vi valde värmebolaget av följande anledning - Vi fick ett bra intryck, familje företag,en bra energikalkyl och att de inte översålda en dyrare pump till oss. Bra prisbild - De har funnits på marknaden i 30 år, har bra ekonomi och de har fått bra referensbetyg av kund och av Thermias konsument support. Resultatet Vi är nöjda,...

Relax Rör & Värme IVT Center
4.6/5 i betyg av 184 omdömen 4.6 av 184 omdömen
BadgeThreeYears

De är inte så där proffsiga i sitt sätt att göra saker eller jobba.

Markus F
Skrev om Värmebolaget

Samma erfarenhet som Malin nedan. Hutlös faktura och obefintlig kommunikation innan jobbet gjordes. Dessutom flera uppenbara brister i det jobb som utförts. Väldigt svåra att få tag på och när man väl etablerar kontakt möts man av en dryg och oprofessionell attityd. Rekommenderas inte!

Lars
Skrev om Värmebolaget

Ringde Värmebolaget på annandag påsk för att "förvarna" (prata in meddelande på telefonsvarare) att jag behövde hjälp med värmepumpen som stannat pga larm. Tänkte att bolaget hör av sig dagen därpå. Dock, Värmebolaget ringde upp efter 10 minuter (!) och jag fick då instruktioner via telefon för hur jag skulle köra på elpatronen enbart. Pratade igen med Värmebolaget tre timmar senare och vi konstaterade då tillsammans att det felet inte var enkelt avhjälpt av mig och värmepumpen funkade inte. Värmebolaget kom till oss dagen...

VärmeKompaniet Stockholm AB
4.5/5 i betyg av 311 omdömen 4.5 av 311 omdömen

Alltid snabba på att återkoppla. Snabb och smidig installation

Malin  M
Skrev om Värmebolaget

Dålig kommunikation, utförde arbeten som vi inte hade kommit överens om utan att fråga först, tog hutlöst betalt. Har under flera månaders tid bett om att få ritningar över hur de har dragit golvvärmen på vår nedervåning men har ännu inte fått det. Anlitade ny rörmokare som upptäckte läckage vid en röranslutning, vilket förmodligen var orsaken till att värmepumpen stannade. Slutsats, kommer aldrig anlita dem igen.

Peter E
Skrev om Värmebolaget

Noggrann och väl utförd installation av bergvärme som omfattade planering, borrning, bortforsling av gammal värmeanläggning samt installation av pump samt installation av tre nya radiatorer. Byte av samtliga radiator regulatorer. Har dessutom efteråt varit förbi och kollat att allt funkar som det ska och svarat på nyuppkomna frågor om systemet. Summering: som det alltid borde vara och dessutom prisvärda!

Energipartner Sverige AB
4.5/5 i betyg av 220 omdömen 4.5 av 220 omdömen

Har IVT bergvärme från Energipartner sedan drygt 10 år, den bara går och går. När jag vid något enstaka tillfälle behövt hjälp fick jag snab

Anita S
Skrev om Värmebolaget

Utbyte av gammal bergvärmepump och installation av ny

Ali M
Skrev om Värmebolaget

Värmebolaget hjälpte oss med installation av ny värmepump och rördragningar i samband med en totalrenovering av vårt hus. Riktigt kunniga och väldigt trevliga. Proffsigt och snyggt resultat.

Inneklimat Service IVT Center
4.3/5 i betyg av 315 omdömen 4.3 av 315 omdömen

Vi bor på ön och tänkte anlita lokala Vi har installerat två värmepump från IVT företaget! Slutsatsen är medarbetare har väldigt dåligt omdö

Mohannad O Mohannad O
Patrik G
Skrev om Värmebolaget

Bra betyg för utfört arbete till ett rimligt pris, dock fått ringa och jaga på vid upprepade tillfällen.

Lil R
Skrev om Värmebolaget

Jag har fått ett bra och tillmötesgående bemötande av Värmebolaget AB och bra utfört arbete. Det arbete som utfördes var att installera bergvärme och rivning av befintligt badrum och iordningställande av ett nytt helt från grunden och installerande av golvvärme.Dessutom har ledning dragits till vattenledning till trädgården. Jag är helt nöjd med arbetet.

Revider Energi AB IVT Center
4.4/5 i betyg av 109 omdömen 4.4 av 109 omdömen

Från första mötet med en omtänksam, kunnig och kundfokuserad William som ville ge mig bästa pumpen efter mitt behov och bästa servisen till

Claes-göran S
Skrev om Värmebolaget

Produkt: Installation av bergvärmepump. +Bra utfört arbete. +Möjlighet att nå installatören på icke kontorstid för frågor och trevligt bemötande. +Ansvarstagande och intrycket av att se till att kunden är nöjd. +Jag är mycket nöjd med helheten från första kontakt, offerten och installationen. +Tomas är en trevlig och sympatisk person. +Fördelen av att ingen försäljare lovar en massa och sedan kommer någon helt annan för att installera

Mikael G
Skrev om Värmebolaget

Jag köpte bergvärme av dem och det har fungerat bra. Snabb installation och bra service så långt. Allt har funkat.

Rördoktorn IVT Center
4.8/5 i betyg av 83 omdömen 4.8 av 83 omdömen

Richard på Rördoktorn har varit otroligt hjälpsam vid en felsökning. Kunnig och engagerad. Tack vare Rördoktorn så löste det sig med det fal

Anders O
Skrev om Värmebolaget

Mycket nöjd. Smidigt och inga avvikelser från offert. Trevligt folk! Skulle utan problem anlita dem igen om behov uppstår.

Thomas F
Skrev om Värmebolaget

Värmepump. Mycket bra bemötande. Personlig service som lever upp till alla mina förväntningar.

Värmedynamik
4.7/5 i betyg av 289 omdömen 4.7 av 289 omdömen

Vi har anlitat Värmedynamik vid de senaste tre tillfällena då vår värmepanna, en 16 år gammal IVT 490, gått sönder eller strulat. Vid samtli

Carl-olav S
Skrev om Värmebolaget

Professionellt bemötande och god tillgänglighet vid problem. Utfasning av oljepanna tank och installation av bergvärmepump samt extraelemet.