Alla kategorier Bergvärme Stockholms län Sundbyberg Värmebolaget

Värmebolaget

Grahamsvägen 15, 174 46 Sundbyberg — Visa karta

Vi på Värmebolaget erbjuder dig allt inom värmepumpar och VVS - till rätt pris.

Vårt företag påbörjade resan 1988 och sedan dess har vi arbetat med helhetslösningar för våra kunder. Främst är vi inriktade på energieffektivisering och installationer av värmepumpar, både för små villor och stora fastigheter. Med oss får du totalentreprenad där vi sköter allt från demontering till bortforsling eller installation.

Vi är auktoriserade återförsäljare av Thermia värmepumpar och har dessutom kunskap om både olja, gas och VVS-arbeten för både kök och badrum.

Varmt välkommen till oss!

Läs vad 19 kunder tycker om Värmebolaget

• Bengt J
    Bengt J skrev om Värmebolaget
    Tomas Dehnisch (värmebolaget) har installerat,en Luftvatten-
    Värmepump i min fastighet Basgränd 32 162 47 Vällingby.
    Jag är mycket nöjd med pumpen och installationen ,som gått både smidigt och fort. Även efter instellatinen har jag haft flera
    kontakter med Tomas,som alltid varit lätt att nå och alltid varit
    Hjälpsam och ställt upp med ,frågor jag haft angående skötsel av pumpen. Tomas Dehnisch och hans son är duktiga och pålitliga hantverkare varför jag vill rekommendera Värmebolaget
    På det bästa Kälvesta 5'jan 2018.
    Bengt Jonsson Läs mer
  • Gunnar N
    Gunnar N skrev om Värmebolaget
    Total entreprenad för installation av bergvärmepump.
    från dag 1 super service och allt i tid och väl installerat.
    resultatet får topp betyg Läs mer
  • Ulf T
    Ulf T skrev om Värmebolaget
    Köpt ny värmepump till bergvärmeanläggning från 2003.
    Installationen, inklusive borttagningen av den äldre värmepumpen, gick snabbt, och överlämnandet gick smidigt. Vattnet behövde stängas av bara några timmar under en dag. Läs mer
  • Andrea H
    Andrea H skrev om Värmebolaget
    Bästa tänkbara bemötande, snabba svar, installation av ny maskin och återkom efteråt för att försäkra sig om att allt fungerade. Högsta betyg! Läs mer
  • Urban L
    Urban L skrev om Värmebolaget
    Föredömlig hantering från start till mål. Bra diskussioner före projektet, och hela installationen gick på mindre än en vecka. Anläggningen fungerar oklanderligt. Läs mer
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Värmebolaget
    Utbyte av bergvärmepump, Thermia

Vi valde Värmebolaget efter att frågat 5 av Thermias återförsäljare, fyra i Stockholm och ett bolag 25 mil bort. För att kolla prisbild och lösningsförslag.

Vi valde värmebolaget av följande anledning
    - Vi fick ett bra intryck, familje företag,en bra energikalkyl och att de inte översålda en dyrare pump till oss. Bra prisbild
    - De har funnits på marknaden i 30 år, har bra ekonomi och de har fått bra referensbetyg av kund och av Thermias konsument support.

Resultatet
    Vi är nöjda, det har gått enkelt, arbetet har blivit utfört på avtal tid och till överenskommen kostnad.

Jag rekommenderar Värmebolaget

/Fredrik Läs mer
  • Markus
    Markus skrev om Värmebolaget
    Samma erfarenhet som Malin nedan.
    Hutlös faktura och obefintlig kommunikation innan jobbet gjordes. Dessutom flera uppenbara brister i det jobb som utförts.
    Väldigt svåra att få tag på och när man väl etablerar kontakt möts man av en dryg och oprofessionell attityd.
    Rekommenderas inte! Läs mer
  • Lars
    Lars skrev om Värmebolaget
    Ringde Värmebolaget på annandag påsk för att "förvarna" (prata in meddelande på telefonsvarare) att jag behövde hjälp med värmepumpen som stannat pga larm. Tänkte att bolaget hör av sig dagen därpå. Dock, Värmebolaget ringde upp efter 10 minuter (!) och jag fick då instruktioner via telefon för hur jag skulle köra på elpatronen enbart.
    Pratade igen med Värmebolaget tre timmar senare och vi konstaterade då tillsammans att det felet inte var enkelt avhjälpt av mig och värmepumpen funkade inte. Värmebolaget kom till oss dagen därpå (=första vardagen) och lagade de fel som var på pumpen.
    HÖGSTA BETYG på Värmebolagets inställning att vilja hjälpa kunden, kompetens och vilja få jobbet klart samma dag. Läs mer
  • Malin  M
    Malin M skrev om Värmebolaget
    Dålig kommunikation, utförde arbeten som vi inte hade kommit överens om utan att fråga först, tog hutlöst betalt. Har under flera månaders tid bett om att få ritningar över hur de har dragit golvvärmen på vår nedervåning men har ännu inte fått det. Anlitade ny rörmokare som upptäckte läckage vid en röranslutning, vilket förmodligen var orsaken till att värmepumpen stannade. Slutsats, kommer aldrig anlita dem igen. Läs mer
  • Peter E
    Peter E skrev om Värmebolaget
    Noggrann och väl utförd installation av bergvärme som omfattade planering, borrning, bortforsling av gammal värmeanläggning samt installation av pump samt installation av tre nya radiatorer. Byte av samtliga radiator regulatorer.

Har dessutom efteråt varit förbi och kollat att allt funkar som det ska och svarat på nyuppkomna frågor om systemet.

Summering: som det alltid borde vara och dessutom prisvärda! Läs mer
  • Anita S
    Anita S skrev om Värmebolaget
    Utbyte av gammal bergvärmepump och installation av ny Läs mer
  • Ali M
    Ali M skrev om Värmebolaget
    Värmebolaget hjälpte oss med installation av ny värmepump och rördragningar i samband med en totalrenovering av vårt hus.
    Riktigt kunniga och väldigt trevliga. Proffsigt och snyggt resultat. Läs mer
  • Patrik G
    Patrik G skrev om Värmebolaget
    Bra betyg för utfört arbete till ett rimligt pris, dock fått ringa och jaga på vid upprepade tillfällen. Läs mer
  • Lil R
    Lil R skrev om Värmebolaget
    Jag har fått ett bra och tillmötesgående bemötande av Värmebolaget AB och bra utfört arbete. Det arbete som utfördes var att installera bergvärme och rivning av befintligt badrum och iordningställande av ett nytt helt från grunden och installerande av golvvärme.Dessutom har ledning dragits till vattenledning till trädgården. Jag är helt nöjd med arbetet. Läs mer
  • Claes-göran S
    Claes-göran S skrev om Värmebolaget
    Produkt: Installation av bergvärmepump.

+Bra utfört arbete.
    +Möjlighet att nå installatören på icke kontorstid för frågor och trevligt bemötande.
    +Ansvarstagande och intrycket av att se till att kunden är nöjd.
    +Jag är mycket nöjd med helheten från första kontakt, offerten och installationen.
    +Tomas är en trevlig och sympatisk person.
    +Fördelen av att ingen försäljare lovar en massa och sedan kommer någon helt annan för att installera Läs mer
  • Mikael G
    Mikael G skrev om Värmebolaget
    Jag köpte bergvärme av dem och det har fungerat bra. Snabb installation och bra service så långt. Allt har funkat. Läs mer
  • Anders O
    Anders O skrev om Värmebolaget
    Mycket nöjd. Smidigt och inga avvikelser från offert. Trevligt folk! Skulle utan problem anlita dem igen om behov uppstår. Läs mer
  • Thomas F
    Thomas F skrev om Värmebolaget
    Värmepump. Mycket bra bemötande. Personlig service som lever upp till alla mina förväntningar. Läs mer
  • Carl-olav S
    Carl-olav S skrev om Värmebolaget
    Professionellt bemötande och god tillgänglighet vid problem.

Utfasning av oljepanna tank och installation av bergvärmepump samt extraelemet. Läs mer

Grahamsvägen 15, 174 46 Sundbyberg