Ventilio Group AB

Ventilio Group AB

www.ventilio.se
  • BadgeThreeYears

Ventilio grundades då vi såg att mycket saknades i ventilationsbranschen som kunde förbättras. Vi är stationerade i hela Mälardalen och finns för dig som behöver hjälp med kvalitets ventilation. Vi tror på ett gediget arbete utan huvudvärk där vi är med dig från start till mål. Vi utför jobb på alla typer av ventilationssystemen....

67 omdömen om Ventilio Group AB

Sedan starten hos Reco 2021

Björn M
Skrev om Ventilio Group AB

Fick hjälp med ett litet jobb att flytta ventilationen till en spis. Kom ut innan för att se vad som skulle göras, utförde sen jobbet snabbt, supertrevlig och svarade på alla mina frågor. Jag är supernöjd

Kenth B
Skrev om Ventilio Group AB

Trevligt bemötande & bra service, vi är nöjda

Karolina R
Skrev om Ventilio Group AB

Proffsigt bemötande och snabb återkoppling. Värmeväxlaren i vårt Ftx - aggregat från swegon hade skurit sig. Funkar nu utmärkt men utbytt del.

Ville N
Skrev om Ventilio Group AB

Bra utförande . Har varit stor betydelse av nytt luft aggregat till huset .

Nikolaj S
Skrev om Ventilio Group AB

Proffsig och bra service Rätt delar och ett bra jobb

Anne-Lill L
Skrev om Ventilio Group AB

Duktiga, vänliga och kunniga på plats. Dock sena till första bokningstillfället och upplevdes långsamma att besvara mail. Fick aldrig en fakturakopia till försäkringsbolaget.

Jonas S
Skrev om Ventilio Group AB

Utmärkt från start till mål! Nu har vi ett helt tyst FTX-system och fantastisk inomhusluft. Inga dolda kostnader utan tydligt från början till slut. Stark rekommendationen!

Berndt Stefan E
Skrev om Ventilio Group AB

Mkt trevliga o duktiga medarbetare som har gjort ett utmärkt jobb

Martin Å
Skrev om Ventilio Group AB

Mycket bra samarbetspartner. Håller vad dom lovar, bra utfört arbete, ny ventilationsanläggning, kan varmt rekomenderas

Pia Maria Elis B
Skrev om Ventilio Group AB

Proffsigt med ett mycket fint kundbemötande Kände mig trygg i att vid besöket bli väl informerad och involverad och att killarna metodiskt genom ett pedagogiskt och kunskapsmässigt sätt lotsade mig till hur jag skall sköta mina grejer vilket jag inte ens som Nyinflyttad fick

Darius G
Skrev om Ventilio Group AB

Jag har fått nog av företaget nu. De fixade FTX på min villa. Från beställning till avslutningen av projektet tog nästan 8 månader. Jag hade total renovering i mitt hus och jag stressade hela tiden att dem ska vara klar innan alla andra för att mina hantverkare skulle kunna göra gömma alla rör. De var precis sista personer som lämnade mitt hus. På grund av försening ventil rören krockade med el-centralen och jag blev tvungen att betala extra kostnader. Hela vinter klagade jag på att ute delen av värme pumpen fryser men dem...

László P
Skrev om Ventilio Group AB

Utmärkt! Rakt igenom mkt bra från start till klart genomfört på ett proffsig, trevligt och framförallt kunnigt sätt.

Marianne L
Skrev om Ventilio Group AB

Jag blev mycket trevligt och professionellt bemött av både säljare och tekniker. Hela processen gick över förväntan bra vad gäller bemötande, resultat och dokumentation. Jag beställde service och rengöring av FTX-system. Med orderbekräftelsen fick jag en hel arbetsbeskrivning och pris. Efter utfört arbete fick jag ett detaljerat flödesprotokoll med resultat, vissa anmärkningar och erbjudande om offer på åtgärder.

Jakob G
Skrev om Ventilio Group AB

Trevlig support och montören jobbar snabbt och snyggt. (Installation av FTX i komplementsbyggnad).

Anton D
Skrev om Ventilio Group AB

Köpte ett komplett ftx system till vårt villabygge. Montören Marcus gjorde en exceptionell installation 👌

Jennifer R
Skrev om Ventilio Group AB

Behövde byta fläktmotor på vinden. Fick snabbt svar och trevligt bemötande. Snabbt & smidigt besök när de installerade den nya motorn. Rimlig prissättning. Vi är nöjda 😊

Veronica H
Skrev om Ventilio Group AB

Fick otroligt bra hjälp. Snabb och bra service. Återkopplingen var också mycket bra. För att inte tala om reparatörerna!

Amir O
Skrev om Ventilio Group AB

Mkt nöjd. Mitte la tiden och gjorde ett noggrant jobb.

Nils Gustav R
Skrev om Ventilio Group AB

Ventilationsgenomgång och rengöring & service av FX. Från dialog till genomförande mycket uppskattat, kunnig tekniker och faktura i enlighet med vad som var överenskommet. Kan rekommenderas!

Ufuk M
Skrev om Ventilio Group AB

Mitte som hjälpte oss var noggrann och trevlig o h gjorde ett bra arbete vi blev nöjda med.

Frida Birgit Viola H
Skrev om Ventilio Group AB

Supertrevlig & proffsig personal som gjorde ett kanonjobb åt oss. Rekommenderas varmt!

Anders S
Skrev om Ventilio Group AB

Trevligt bemötande. Bra utfört arbete. Installation av nytt ventilationssystem . Ett lyft mot det gamla. Snabb utfört arbete. Tack !

Pia B
Skrev om Ventilio Group AB

Nytt aggregat, jätteduktiga och mycket trevliga!!

Tobias J
Skrev om Ventilio Group AB

Böt frånluftsfläkt. Jobbet blev gjort. Trevligt bemötande, fick svar på de frågor jag hade. 👍

Bernt B
Skrev om Ventilio Group AB

Kunnig och trevlig personal mycket nöjd

Mickael B
Skrev om Ventilio Group AB

De gjorde det lilla extra då de kom. Först hade de problem att komma då kund innan fått elproblem men med rak kommunikation så bestämdes en annan tid. De rengjorde alla kanaler och fick igång Ventilationsaggregatet Heru 100 och ställde in alla värden optimalt så flödena uppnåddes i alla rum. Hade annars bra dialog med chefen.

Jonas K
Skrev om Ventilio Group AB

Utmärkt från början till slut! Mycket nöjd med såväl bemötande, genomförande som resultat. Ett företag jag varmt rekommenderar.

Aree Omer Abdulla A
Skrev om Ventilio Group AB

Väldigt bra bemötande. Personalen var alltid tillgänglig och professionellt, när man ringde fick alltid direkt svar. Jobbet tagit lite längre tid än förväntad men man få leva med det. Nöjd med mitt val.

Peter K
Skrev om Ventilio Group AB

Bra och proffsigt bemötande. Nöjd med utfört arbete.

Louise B

Flexibla, tillmötesgående, proffsiga!

Bella E
Skrev om Ventilio Group AB

Utmärkt service, kvalité och kunskap. Vi kontaktade Ventilio AB för att utföra montering, återställning och kalibrering av vårt FTX-aggregat. Vi passade även på att få alla våra kanaler rengjorda. Både Tommi, Sebastian och Marcus har varit väldigt trevliga, tillmötesgående och lyhörda under hela processen. Vi fick tydliga och utförliga svar på alla våra frågor, oavsett komplexitet. Vid framtida uppdrag kommer vi helt klart att anlita företaget igen. Vi upplevde Ventilio AB som mycket professionella och kunniga inom området och kan starkt rekommendera deras tjänster.

Hanna Ö
Skrev om Ventilio Group AB

Väldigt trevligt bemötande och med stor servicevilja. God rådgivning utan att vara ”krängiga”. Svarar snabbt på frågor och funderingar. Vi kan varmt rekommendera Ventilio. Mvh, Hanna

Anna A
Skrev om Ventilio Group AB

Allt va toppen! Bra bemötande och bra utfört jobb’

Anne M
Skrev om Ventilio Group AB

Mycket bra bemötande från början till slut. Teknikern som var här var oerhört noggrann och mycket trevlig! Alla som jag har varit i kontakt med på företaget får högsta betyg☀️

Henrik S
Skrev om Ventilio Group AB

Kanonbra bemötande, service, leverans.

Adam E
Skrev om Ventilio Group AB

Uppdrag: Bygga om felaktigt installerad köksventilation Snabbt och professionellt bemötande och ett bra utfört jobb.

Bernt J
Skrev om Ventilio Group AB

Ventillio installerade ett FTX ventilationssystem i vårat hus. Mycket trevligt bemötande av samtliga som vi kom i kontakt med och väldigt måna om att utföra ett professionellt arbete. Arbetet utfördes över förväntningarna. /Bernt

Svar från Ventilio Group AB

Stort tack för ditt fina omdöme Bernt! Med vänliga hälsningar, Rickard Lyrsell Ventilio

Magnus E
Skrev om Ventilio Group AB

Anlitade Ventilio för nyinstallation av FTX-ventilation och frikyla - är supernöjd! Utmärkt kommunikation hela vägen från start till slut. De håller vad de lovar och "går den extra milen" för att kunden ska bli nöjd. Ett seriöst och proffsigt företag - skulle starkt rekommendera dem!

Svar från Ventilio Group AB

Stort tack för projektet och det fina omdömet Magnus! Med vänliga hälsningar, Rickard Lyrsell Ventilio

Juwanro H
Skrev om Ventilio Group AB

professionell och trevligt bemötande. Ärligt, tidligt och noggrant gällande pris och information om produkt. Noggrannhet i samband med installation av det nya aggregatet. Mycket nöjd med alt från början till slut.

Svar från Ventilio Group AB

Stort tack för omdömet Juwanro! Vi får bättra på vårt kaffedrickande till nästa gång :). Med vänliga hälsningar, Rickard Lyrsell Ventilio

Lennart B
Skrev om Ventilio Group AB

Professionellt utförande och bemötande.

Svar från Ventilio Group AB

Tack för ditt fina omdöme! Återkom till oss om du behöver hjälp i framtiden så kommer vi ut! Med vänliga hälsningar, Rickard Lyrsell Ventilio

Rib E
Skrev om Ventilio Group AB

Det enda negativa var att ventilationsskåpet blev repigt i lackeringen undertill efter att skåpet demonterats ifrån väggen och detta framgår så tydligt när man går in och ut genom lokalen

Svar från Ventilio Group AB

Stort tack för ditt omdöme! Tråkigt att den blev repig när vi lyfte ner aggregatet. Hör gärna av dig till mig om du vill att vi kommer ut och fixar till det! Med vänliga hälsningar, Rickard Lyrsell 072 - 250 84 13 Ventilio

Hsb B
Skrev om Ventilio Group AB

Bra support innan uppdrag. Lätt att diskutera fram en lösning. Kom i tid, gjorde ett snyggt jobb och städade efter sig.

Svar från Ventilio Group AB

Tack för ert fina omdöme! Är det något är vi bara ett samtal bort. :) Med vänliga hälsningar, Rickard Lyrsell Ventilio

Michael S
Skrev om Ventilio Group AB

Ventilio hjälpte oss installera nytt FTX ventilationssystem i vårt radhus med självdrag. Arbetet utfördes snabbt och noggrant. Utmärkt kommunikation under hela processen och svar på alla frågor jag hade. De hjälpte oss även byta ut köksfläkten vilket också var väldigt smidigt. Ventilio har i hela processen varit extremt professionella och trevliga. Jag är mycket imponerad och väldigt nöjd med resultatet. Rekommenderar dem starkt!

Svar från Ventilio Group AB

Stort tack för ditt fina omdöme Michael! Jag blir väldigt glad att du är nöjd med allt och så ska det fortsatt vara :). Hör av dig vid minsta lilla så hjälper vi till direkt! Med vänliga hälsningar, Rickard Lyrsell Ventilio

Seint B
Skrev om Ventilio Group AB

Sebastian och hans personal är lyhörda, kunniga, lösningsorienterade och riktigt jävla trevliga. Lämnar snabba offerter och tar ansvar för sina jobb, vi kommer ta in dem till fler projekt framöver!

Svar från Ventilio Group AB

Stort tack för det fina omdömet och förtroendet! Vi finns alltid ett samtal bort, så tveka inte att höra av er om ni har några frågor eller funderingar. Med vänliga hälsningar, Rickard Lyrsell Ventilio

Darine N
Skrev om Ventilio Group AB

Jag rekommenderar starkt Ventilio. Jag anlitade firman för flytt av ventilationsrör i samband med renovering. Trots komplikationer och förseningar under renoveringen så var killarna tillmötesgående och löste de problem som dök upp. Mycket trevliga och proffsiga. Kommer att anlita dem igen.

Svar från Ventilio Group AB

Bugar och bockar för ditt fina omdöme Darine. Är det något i framtiden är vi ett samtal bort. :) Trevlig kväll, Med vänliga hälsningar, Rickard Lyrsell Ventilio

Rolf W
Skrev om Ventilio Group AB

Trevliga gubbar och arbetet är proffsigt utfört. Allt fungerar som det ska. Skulle det bli några problem så vet jag att Ventilio ställer upp till att avhjälpa felet

Svar från Ventilio Group AB

Vi ställer alltid upp, även på helgen ;). Stort tack för ditt fina omdöme Rolf! Med vänliga hälsningar, Rickard Lyrsell Ventilio

Håkon B
Skrev om Ventilio Group AB

Vänliga, trevliga, snabba, professionella, rekommenderas varmt.

Marica L
Skrev om Ventilio Group AB

Jag hade sökt flera företag som jag tänkte kunde hjälpa mig med min lite äldre ventilationsanläggning, men utan att få hjälp. När jag fick kontakt med Ventilio gick det oerhört snabbt och smidigt att få hjälp med felsökning, byte av mekaniska delar och att aggregatet sedan fungerade fint igen. Mycket nöjd!

Abdi A
Skrev om Ventilio Group AB

Väldigt professionella grabbar. Efter installationen var det ett tjutande ljud från aggregatet. Talade om det för. De kom tillbaks och fixade det omgående. Rekommenderar de starkt.

Anders H
Skrev om Ventilio Group AB

Bra service o proffsigt utförande