Ventilio Group AB

Ventilio grundades då vi såg att mycket saknades i ventilationsbranschen som kunde förbättras. Vi är stationerade i hela Mälardalen och finns för dig som behöver hjälp med kvalitets ventilation.
Vi tror på ett gediget arbete utan huvudvärk där vi är med dig från start till mål.

Vi utför jobb på alla typer av ventilationssystemen.
Här är ett urval av vad vi gör dagligen:
  • Rengöring av ventilationskanaler
  • Service av fläktar och aggregat
  • Utbyten av fläktar och aggregat
  • Installation av ventilationssystem
Vi som jobbar på Ventilio har jobbat många år och har en gemensam erfarenhet på över 50 år, så du kan känna dig trygg när du kontaktar Ventilio med ditt ventilationsbehov.

Läs vad 45 kunder tycker om Ventilio Group AB 2

2022-10-25 Insamlad av företaget
    Nytt aggregat, jätteduktiga och mycket trevliga!!
    2022-10-23 Insamlad av företaget
    Böt frånluftsfläkt. Jobbet blev gjort. Trevligt bemötande, fick svar på de frågor jag hade. 👍
    2022-10-23 Insamlad av företaget
    Kunnig och trevlig personal mycket nöjd
    2022-10-23 Insamlad av företaget
    De gjorde det lilla extra då de kom. Först hade de problem att komma då kund innan fått elproblem men med rak kommunikation så bestämdes en annan tid. De rengjorde alla kanaler och fick igång Ventilationsaggregatet Heru 100 och ställde in alla värden optimalt så flödena uppnåddes i alla rum.
    Hade annars bra dialog med chefen.
    2022-10-23 Insamlad av företaget
    Utmärkt från början till slut!

Mycket nöjd med såväl bemötande, genomförande som resultat.

Ett företag jag varmt rekommenderar.
  • 2022-08-21 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemötande. Personalen var alltid tillgänglig och professionellt, när man ringde fick alltid direkt svar. Jobbet tagit lite längre tid än förväntad men man få leva med det. Nöjd med mitt val.
    2022-08-18 Insamlad av företaget
    Bra och proffsigt bemötande.
    Nöjd med utfört arbete.
    2022-06-14 Insamlad av företaget
    Flexibla, tillmötesgående, proffsiga!
    2022-06-12 Insamlad av företaget
    Utmärkt service, kvalité och kunskap.

Vi kontaktade Ventilio AB för att utföra montering, återställning och kalibrering av vårt FTX-aggregat. Vi passade även på att få alla våra kanaler rengjorda.
    Både Tommi, Sebastian och Marcus har varit väldigt trevliga, tillmötesgående och lyhörda under hela processen. Vi fick tydliga och utförliga svar på alla våra frågor, oavsett komplexitet. Vid framtida uppdrag kommer vi helt klart att anlita företaget igen.

Vi upplevde Ventilio AB som mycket professionella och kunniga inom området och kan starkt rekommendera deras tjänster.
    2022-06-11 Insamlad av företaget
    Väldigt trevligt bemötande och med stor servicevilja. God rådgivning utan att vara ”krängiga”. Svarar snabbt på frågor och funderingar. Vi kan varmt rekommendera Ventilio.
    Mvh, Hanna
    2022-06-09 Insamlad av företaget
    Allt va toppen! Bra bemötande och bra utfört jobb’
    2022-06-09 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande från början till slut.
    Teknikern som var här var oerhört noggrann och mycket trevlig!
    Alla som jag har varit i kontakt med på företaget får högsta betyg☀️
    2022-06-09 Insamlad av företaget
    Kanonbra bemötande, service, leverans.
    2022-06-09 Insamlad av företaget
    Uppdrag: Bygga om felaktigt installerad köksventilation

Snabbt och professionellt bemötande och ett bra utfört jobb.
    2022-04-10 Insamlad av företaget
    Ventillio installerade ett FTX ventilationssystem i vårat hus. Mycket trevligt bemötande av samtliga som vi kom i kontakt med och väldigt måna om att utföra ett professionellt arbete. Arbetet utfördes över förväntningarna.
    /Bernt
    Stort tack för ditt fina omdöme Bernt!

2022-04-07 Insamlad av företaget
    Anlitade Ventilio för nyinstallation av FTX-ventilation och frikyla - är supernöjd!

Utmärkt kommunikation hela vägen från start till slut. De håller vad de lovar och "går den extra milen" för att kunden ska bli nöjd.

Ett seriöst och proffsigt företag - skulle starkt rekommendera dem!
    Stort tack för projektet och det fina omdömet Magnus!

2022-03-04 Insamlad av företaget
    professionell och trevligt bemötande. Ärligt, tidligt och noggrant gällande pris och information om produkt. Noggrannhet i samband med installation av det nya aggregatet. Mycket nöjd med alt från början till slut.
    Stort tack för omdömet Juwanro!
    Vi får bättra på vårt kaffedrickande till nästa gång :).

2022-03-02 Insamlad av företaget
    Professionellt utförande och bemötande.
    Tack för ditt fina omdöme!
    Återkom till oss om du behöver hjälp i framtiden så kommer vi ut!

2022-03-02 Insamlad av företaget
    Det enda negativa var att ventilationsskåpet blev repigt i lackeringen undertill efter att skåpet demonterats ifrån väggen och detta framgår så tydligt när man går in och ut genom lokalen
    Stort tack för ditt omdöme!

Tråkigt att den blev repig när vi lyfte ner aggregatet.
    Hör gärna av dig till mig om du vill att vi kommer ut och fixar till det!

072 - 250 84 13
    2022-03-01 Insamlad av företaget
    Bra support innan uppdrag. Lätt att diskutera fram en lösning. Kom i tid, gjorde ett snyggt jobb och städade efter sig.
    Tack för ert fina omdöme!
    Är det något är vi bara ett samtal bort. :)

2022-03-01 Insamlad av företaget
    Ventilio hjälpte oss installera nytt FTX ventilationssystem i vårt radhus med självdrag. Arbetet utfördes snabbt och noggrant. Utmärkt kommunikation under hela processen och svar på alla frågor jag hade. De hjälpte oss även byta ut köksfläkten vilket också var väldigt smidigt. Ventilio har i hela processen varit extremt professionella och trevliga. Jag är mycket imponerad och väldigt nöjd med resultatet. Rekommenderar dem starkt!
    Stort tack för ditt fina omdöme Michael!
    Jag blir väldigt glad att du är nöjd med allt och så ska det fortsatt vara :).
    Hör av dig vid minsta lilla så hjälper vi till direkt!

2022-03-01 Insamlad av företaget
    Sebastian och hans personal är lyhörda, kunniga, lösningsorienterade och riktigt jävla trevliga. Lämnar snabba offerter och tar ansvar för sina jobb, vi kommer ta in dem till fler projekt framöver!
    Stort tack för det fina omdömet och förtroendet!
    Vi finns alltid ett samtal bort, så tveka inte att höra av er om ni har några frågor eller funderingar.

2022-01-24 Insamlad av företaget
    Jag rekommenderar starkt Ventilio. Jag anlitade firman för flytt av ventilationsrör i samband med renovering. Trots komplikationer och förseningar under renoveringen så var killarna tillmötesgående och löste de problem som dök upp. Mycket trevliga och proffsiga. Kommer att anlita dem igen.
    Bugar och bockar för ditt fina omdöme Darine.
    Är det något i framtiden är vi ett samtal bort. :)

Trevlig kväll,

2022-01-22 Insamlad av företaget
    Trevliga gubbar och arbetet är proffsigt utfört. Allt fungerar som det ska. Skulle det bli några problem så vet jag att Ventilio ställer upp till att avhjälpa felet
    Vi ställer alltid upp, även på helgen ;). Stort tack för ditt fina omdöme Rolf!

2022-01-22 Insamlad av företaget
    Vänliga, trevliga, snabba, professionella, rekommenderas varmt.
    2022-01-20 Insamlad av företaget
    Jag hade sökt flera företag som jag tänkte kunde hjälpa mig med min lite äldre ventilationsanläggning, men utan att få hjälp. När jag fick kontakt med Ventilio gick det oerhört snabbt och smidigt att få hjälp med felsökning, byte av mekaniska delar och att aggregatet sedan fungerade fint igen. Mycket nöjd!
    2022-01-20 Insamlad av företaget
    Väldigt professionella grabbar. Efter installationen var det ett tjutande ljud från aggregatet. Talade om det för. De kom tillbaks och fixade det omgående.
    Rekommenderar de starkt.
    2022-01-20 Insamlad av företaget
    Bra service o proffsigt utförande
  • 2022-01-09 Spontant omdöme
    Vi bytte vårt Mekanisk från- och tilluft med värmeåtervinning (FTX) ifrån 1981 till nytt Med hjälp av Ventilio. Group AB. Proffsigt hela vägen ifrån offert, informations inhämtning av Rickard Lyrsell och killarna som utförde jobbet på en dag Mitte och Oskar. Kan varmt rekommendera detta företag och skulle använda mig av dem igen.
    2021-12-05 Insamlad av företaget
    Mycket duktig och noggrann tekniker. Bra pris och fakturerad enigt överenskommelse. Svarar snabbt på frågor innan och efter utförande. Rekommenderas!
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Bra från första kontakten till info både före besöket och under besöket, seriöst och noggrant.
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Vi behövde en genomgång av ventilationen. Kontaktade Offerta och valde då Ventilio group av 4 förslag. Ett mycket bra val, visades det sig. Vi blev mycket bra mottagna av dem. Fick klara besked av mycket kunnig personal. Arbetet hos oss sköttes av en omtänksam, duktig och kunnig man. Offerten visade vad som gällde och följdes helt. Vi är helt nöjda, kunde inte ha varit bättre, så vi vill rekommendera Ventilio group för ventilationarbeten
    2021-10-20 Insamlad av företaget
    Byte av FTX aggregat på vind.
    Snabbt utfört med bra resultat.
    2021-10-18 Insamlad av företaget
    Jätteseriöst och bra företag!
    Kom när de sa och utförde arbete med bravur!
    2021-09-25 Insamlad av företaget
    Jag fick den hjälp jag behövde .med ventilationsproblem.
  • 2021-09-25 Insamlad av företaget
    Jag upplevde dom som noggranna och seriösa
    2021-09-25 Insamlad av företaget
    Trevliga, proffsiga, gjorde ett bra jobb med service av vår ventilation till rimlig kostnad.
    2021-09-23 Insamlad av företaget
    Supertrevlig kille som kom till mig! Förklarade vad han gjorde hela tiden, tack för allt 🌷
    2021-09-10 Spontant omdöme
    Trevliga, professionella och noggranna. Kommer anlita dem igen.
    2021-09-03 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och seriöst underhåll av ventilationen i mitt radhus.
    2021-09-02 Insamlad av företaget
    Servicevänliga och trevliga.
    Verkar kunna sina saker och gav tips och råd inför framtiden.
    2021-09-01 Insamlad av företaget
    Vänlig och trevlig kille, noggrann. Väldigt oväsen från maskinen.
    2021-08-31 Insamlad av företaget
    Allt bra, nöjd men heter inte Kari utan Stefan Karlsson Ugglevägen 67 och äger minfastighet.
    2021-08-31 Insamlad av företaget
    Väldigt nöjd med både personal och deras metod, de kom med proffsutrustning och det blev jättebra.

Rekommenderar denna firma, kommer anlita dom igen.
    2021-08-31 Insamlad av företaget
    Blev väldigt seriöst och vänligt bemött av både bokare och serviceman när jag köpte venilationstjänst hos Ventilio.