Wärngrens Måleri

Wärngrens Måleri

Starka anor och lång tradition av måleri och tapetsering i Uppsala gör att vi på Wärngrens måleri, idag som på 30-talet, litar på att hög kvalitet ger nöjda kunder!

Resan har varit lång och tre generationer målare har utvecklat och stärkt bolaget vilket lett till att vi idag kan erbjuda dig som kund personlig service vid både in- och utvändig målning eller tapetsering.

Sedan 2013 är vi medlemmar i företagsgruppen Nordisk Yta och genom nätverket kan vi erbjuda tjänster som t.ex. målning av plåttak och antikvariskt måleri av kulturhistoriska byggnader med tidsenliga tekniker och material.

Vi tar på oss både små och stora projekt och jobbar utefter dina behov och önskemål. Hör av dig så finner vi en lösning för just dig!

Läs vad 31 kunder tycker om Wärngrens Måleri 2

• 2020-10-26
    Slutresultatet är vi tillslut nöjda med, men vägen dit var kantad av dålig kommunikation och slarvigt utförande. Då vår lägenhet är gammal med en del sneda vinklar är det inte konstigt att man får göra avvägningar mellan olika mindre bra utfall - i sådana lägen är det dock ytterst viktigt att man upprätthåller en tydlig kommunikation mellan kund och hantverkare. I vårt fall var detta minst sagt en bristvara.

Arbetsledaren var svår att få tag på, glömde konsekvent bort att svara på våra mail och hörde inte av sig trots att han så lovat. I situationer då vår input borde ha varit av stor vikt blev vi inte kontaktade, utan fick i efterhand ringa och påpeka hur vi egentligen ville ha det då inte utfallet blivit som vi muntligen avtalat. I dessa frågor var bemötandet inte positivt, kommentarer som "vi tyckte inte det var värt att köpa en till tapetrulle så vi struntade i att göra det" gjorde oss mycket frustrerade då detta inte tagits med oss. Många gånger var det också tydligt att de önskemål vi uttryckligen förmedlat och kommit överens om med arbetsledaren inte nått målaren som utförde arbetet. Ett exempel är att vi innan arbetet inleddes gick igenom flera stilistiska detaljer som inte förmedlades till målaren, utan mycket fick korrigeras i efterhand efter vår egen genomgång och granskning. Några detaljer är fortfarande inte så som vi ursprungligen kom överens om.

I flera aspekter kändes inte arbete och bemötande professionellt. T.ex. var tapeter ojämn skurna längs lister, i ett hörn var det fyra centimeters skillnad i höjd på tapeterna som skulle mötas i hörnet, fondvägg som började två cm in på väggen - förutom 15 cm i takhöjd där tapeten gick ända fram till hörnet.

Wärngrens har dock varit rimliga i att de åtgärdat de fel vi påpekat (exemplen ovan behövde påpekas!)utan kostnad och i slutändan blev det bra - men de många turerna och den haltande kommunikationen gjorde projektet till en påfrestande affär som drog ut på tiden.
    Hej Tobias, Det är väldigt ledsamt att läsa att du är missnöjd. Jag är tacksam för din kritik om den haltande kommunikationen så jag kan bättra mig mot nya kunder. Glädjande att du är nöjd i slutändan efter vi åtgärdat felen. Vänligen Jonas Westlund Projektledare Wärngrens Måleri Wärngrens Måleri
    2018-03-26
    Målning väggar 1 rumm
    Snabb jobb rätt tid bra resultat
    2018-03-23
    Trevligt bemötande och goda råd.
    Arbetet klarades av på cirka 2,5 dagar.
    Stefan Palm är utomordentligt noggrann och tillmötesgående .
    "Fixade" det mesta'.
    Stefan och Jonas Westlund: Tack för er hjälp med att flytta bokhyllor och en säng som vi inte klarat av själva.

Arbetet bestod av målning och tapetsering av kök och ett sovrum,
    även målning av taken./ Ulla och Kjell Hamrin.
    2018-03-19
    Vi har anlitat Wärngrens Måleri i samband med bättrings och ommålning av konferensrum och andra lokaler inom Ukk. Bemötandet var trevligt och professionellt, tidplan, pris och slutkundens förväntan har uppfyllts med gott resultat.
    2018-03-16
    Renovering av lägenhet o inköp av "maskiner".
    Lätt att ha kontakt med. Lovade vad vi kommit överens om men var inte riktigt klara när vi skulle flytta in.
    2018-03-16
    Div uppsnyggningar av utrustning dörrar luftrummor mm.
    Kontakten jag haft med företaget är via målarna som arbetat här på siten. Mkt trevliga och lätta att ha och göra med. Företaget har levt upp till det vi efterfrågat. Vi anlitar gärna företaget i framtiden. Vid ett tillfälle lite problem med en faktura, det är löst. Viktigt att överenskommet pris och faktura överenstämmer.
    2018-03-14
    Målning av altan och räcke.

Proffsigt bemötande. Väl utfört och mycket trevliga. Vi är mycket nöjda!
    2018-03-14
    Vi har beställt målning och bemötandet och utförandet var mycket proffsigt och levde helt upp till förväntningarna. Vi kommer att anlita dem igen!
    2018-03-14
    Målning av hall tak. Arbetet bra utfört och utfört på den tid som vi kom överens om.
  • Torbjörn P
    2018-03-14
    Jag har positiva erfarenheter från Wärngrens Måleri. Målarna är positiva och flexibla vilket är viktigt för oss.
  • Johan H
    2018-03-14
    Bäst hittills! Bemötande o proffessionalitet ut i fingerspetsarna!
    2018-03-14
    Hej de är fantastik bra företag och bra kontakt personer att jobba med. starkt rekommenderat
    vi har jobbat många år med de och det är snabbt och bra service.
    2016-12-30
    Trevligt proffsigt bemötande. Tydlig kommunikation. Väl utfört arbete. Rekommenderas varmt!
  • 2016-12-21
    Vi har använt Värngrens måleri och är helt nöjda.
  • 2016-12-20
    De har hjälpt oss med anbudsförfrågningar och ett antal mindre objekt.
    Bemötandet har varit utmärkt och arbetet utan anmärkningar.
  • Simon K
    2016-12-19
    Snyggt målat, lyhörda och enligt tidsplan. Proffsigt!
  • 2016-12-19
    Stefan är en klippa när vi i somras hade problem att få fram en målare till våra sex stycken rum här på Engelska parken ställde han och firman upp och hjälpte oss. Kan djupt rekommendera dom snabba och gör ett fint jobb.
    2016-12-19
    Funkade bra . Snabbt jobb. Nöjd och belåten
  • 2016-12-19
    Ställer alltid upp, har bra med resurser både till att räkna på jobb och utföra dem.
    Bra kvalitet på jobben.
    Fakturerar dock sent, annars hade det blivit toppbetyg.
  • 2016-12-19
    Jag har beställt allt möjligt, vävsättning, snickerier, tapetsering etc. ofta i kulturhus. Det funkar finfint. bra bemötande och överenskommelser hålls.
    2016-12-18
    A difficult job.Wärngrens made sure thT the dandblasting and plastering wete done to the highest specifications.
    The house, an old mill from 1755 is now an amazing white building and outhouses: it literally "glows".

Thankyou everybody for gettong the job done and being so considerate.
    Proffsiga, trevliga ,utmärkt utfört arbete
    2016-12-17
    Superfint jobb och otroligt trevliga att ha och göra med.
    Smidigt, bra kommunikation.
    Enligt förväntningar.
    2016-12-16
    Har anlitat Wärngrens två gånger för målning i min lägenhet. Var jättenöjd första gången så tvekade inte på att anlita dem en gång till. Resultatet blev super. Trevliga, proffsiga och snabba. Allt klart inom utsatt tid eller tidigare!
    2016-12-15
    Bra jobb, bra pris och trevliga målare på plats!
  • Inger S
    2016-12-15
    Mycket bra utfört arbete - och trevliga målare!
    2016-12-15
    Snabb service och proffsigt utfört arbete.
    Komme absolut att anlita wärngrens måleri igen
    2016-12-15
    Bra från början till slut. Lät att göra med. målarna var duktiga och trevliga.
    2016-12-15
    Bra företag. De kom när de sa att de skulle komma och gjorde det de sa att de skulle göra. Det är vad jag förväntar mig, men sällan får, när jag köper hantverkshjälp. Alltså nöjd! Skulle anlita dom igen
    Allt enligt önskemål.
    Bra service.