Welledge AB

Kornhamnstorg 6, 111 27 Stockholm — Visa karta

Vår ambition är att du skall må bra och uppnå de hälsoresultat du önskar med vårt stöd så snabbt som möjligt med varaktigt resultat. Vi kombinerar kiropraktik, biofeedback och Brain & SpineGym i våra program för att uppnå dina mål tillsammans med dig..

De som söker oss kommer främst av följande orsaker:
1. Smärta/värk och stelhet i ländrygg, bäcken, höfter, huvudvärk, nackbesvär, yrsel eller gnisslar tänder.
2. Stressrelaterade besvär som oro, ångest, nedstämdhet, sömnproblem och trötthet.
3. Funktionsförbättring av hjärnan och fysiologin, så som ökad muskelstyrka, ökad lungkapacitet, ökad koordination och balans.

Vi rekommenderar att du tar kontakt med oss för att få en bedömning om dina behov lämpar sig för vårt sätt att arbeta.

Din Hälsa mäts genom att se om du har ett balanserat nervsystem som responderar optimalt på belastningar i din miljö.

Vi arbetar med dig när du söker för ett problem, samt långsiktigt för att du skall må bra och vara på topp genom hela livet och alla dess skeden. Till oss kommer såväl hela familjer, barn i alla åldrar, vuxna och äldre. Alla med en ryggrad och nervsystem förtjänar att må bättre med stöd av Kiropraktik!

Welledge i Gamla stan grundades 2005 av kiropraktor Martin Fransson, yrkesverksam sen 1996. Med inriktning på kiropraktor system där arbetar med lätta kontakter för att påverka hjärnan och kroppens reflexsystem till förbättrad funktion.

Martin Fransson är författare till boken Din Hälsokälla är Du –Utveckla dina fem hälsopelare
som är en del av våra program.
Stationsgatan 46, 75324, UPPSALA
Runviks Osteopati
lena h:
Sökte för diskbråck, 3 st i ländrygg. Har besökt Pontus ett antal gånger i vintras och våras och är nu helt symptom fri! Min upplevelse är e...

Företag inom hälsovård nära Welledge AB:

Klarabergsviadukten 63, Stockholm
Atlasbalans | Högkvalitativ utrustning, utbildningar och tjänster inom friskvård... Läs mer ›
Gordana J:
Har bara positiva ord att skriva om Atlasbalans, behandlingen med vibben är helt suverän, går rätt bra på djupet av muskler och det känns vi...

Birkagatan 27, Stockholm
Vi hjälper dig ta bort tatueringar samt minska pigmentering och åldersfläckar m.... Läs mer ›
Jane N:
Super trevlig personal, man känner sig väl omhändertagen. Bra produkter till vettiga priser.
Mån: 08:00-18:00
Tis: 07:00-18:00
Ons-Tor: 08:00-18:00
Fre: 07:00-18:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 9 kunder tycker om Welledge AB

• Catherine H
    Catherine H skrev om Welledge AB
    Den bästa behandling för kropp och själ som jag har kommit i kontakt med Catherine H
  • Mimmi L
    Mimmi L skrev om Welledge AB
    Jag blev rekommenderad av min barnmorska att gå till Martin på Welledge för att kolla upp mitt bäcken efter förlossningen. Jag var lite skeptisk inför mitt första besök eftersom jag trodde att en kiropraktor knäcker kotor och symptomen bara tillfälligt försvinner. Men Martins mjuka tryck på kroppen gör otrolig skillnad och jag känner mig som en ny människa efteråt. Jag har blivit av med min ständiga huvudvärk efter att jag börjat gå på Welledge!
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Welledge AB
    Alternativa behandlingsmetoder för bättre hälsa brukade inte vara min grej. Men Martins metoder fungerar - detta är lika på riktigt som att gå till doktorn när du är ordentligt sjuk. Jag är ännu inte färdigbehandlad men både jag o ryggen är tydligt gladare!

Jag är också helt fascinerad av vad lätta beröringar på kroppen kan skapa för rörelser - magiskt! Martin är otroligt kunnig om kroppen och du mår bra bara av att komma hit.
  • Marcus G
    Marcus G skrev om Welledge AB
    Welledge ligger i många fall före läkare och myndigheter i rekommendationer om hälsa. Ett exempel är D-vitamin som länge propagerats för på Welledge och som nyligen Livsmedelsverket höjde rekommenderat dagligt intag för. Resultaten tar tid och är ofta diffusa, men bättre kondition, mer energi, bättre läkning, mer smidighet, färre och kortare förkylningar samt minskad pollenallergi är några saker jag märkt och det vore märkligt sammanträffande i tid om det inte fanns något orsakssamband.
  • Per H
    Per H skrev om Welledge AB
    Som ett led i min strävan att vara frisk och stark långt upp i åldern, går jag hos Martin Fransson regelbundet. Hans subtila metoder gör underverk. Eller hur ska jag förklara att hälsomätningen 2009 sammanfattades i att min kropp hade en biologisk ålder på 45 år. Vi mätningen nyss, fyra år senare, är samma hälsosammanfattning 33 år!!!

Om jag är nöjd? Ja!
    Per Hörberg, 57 år
  • Rasmus N
    Rasmus N skrev om Welledge AB
    Funkade kanon för mig på alla sätt. Bra system med grupptider...
  • Rosario R
    Rosario R skrev om Welledge AB
    Oerhört kunniga. Vänliga, de inbjuder till att du kommer i kontakt med det bästa inom dig :-)
  • Malin C
    Malin C skrev om Welledge AB
    Sedan jag börjat gå till Welledge har min migrän försvunnit, mina magproblem och även min onda höft. Har i flera år gått och försökt få hjälp, hos en naprapat lindras problemen tillfälligt men det onda kommer tillbaka. Welledge har också fått mig att kunna hantera stress. Även fast jag inte har problem går jag dit för att få slappna av och andas, min oas i en stressig tillvaro. Personalen är den bästa!... I LOVE IT!!
  • Thomas W
    Thomas W skrev om Welledge AB
    Har du huvudvärk, ont i ryggen eller kanske andra krämpor och ovanpå det inte mår bra psykiskt, då kan jag rekommendera att kontakta Welledge!!
    Martin Fransson är fantastisk, lugn sansad och har en fantastisk fingertoppskänsla!!
    Thomas

Kornhamnstorg 6, 111 27 Stockholm