Jakob Jakobsson
Registrerad mäklare sedan 2009-04-02
Aktiv på Reco.se sedan 2020-05-13
2020-03 - 2020-06
Jag är specialiserad på bostadsrätter i Stockholms innerstad och de senaste 11 åren har jag förmedlat över 1 000 bostäder. Min bakgrund som civilekonom samt att jag är uppvuxen i fastighetsbranschen har gjort mitt arbetssätt ytterst strukturerat och resultatinriktat. För mig är det viktigt ha full kontroll över allt som händer i försäljningsprocessen och jag gör alltid mitt yttersta i varje affär, för varje kund. Widerlöv grundades 1995 och är Sveriges näst största fristående mäklarfirma med över 75 medarbetare. Vårt engagemang och kunskap finns med från början till slut i alla delar av uppdraget. I valet av mäklare är den enskilda mäklarens resultat en viktig faktor att ta hänsyn till. Jag jobbar alltid maximalt för att nå högsta möjliga slutpris. Här är några av mina meriter:
2009-2013 Högsta pris/kvm i Sverige någonsin (136 000 kr/kvm, Skeppargatan 4).
2009-2017 Årets mäklare (bäst försäljningsresultat) på Karlsson & Uddare 9 år i rad.
2014 blev jag av Aftonbladet rankad bland de topp 6 bästa mäklarna i Sverige.
2015 blev jag av DN rankad bland de topp 10 bästa mäklarna i Sverige.
2016 var jag den mest rekommenderade mäklaren i Stockholms län (HittaMäklare).
2017 var jag den mest rekommenderade mäklaren i Stockholms kommun.
2018 blev jag av Dagens Industri rankad 4:a i hela Sverige (1:a i Stockholm).
2018 satte jag årets innerstadsrekord med 166 111 kr/kvm (Kungsholmen).
2019 Q1 och Q2 - den mest rekommenderade mäklaren i Stockholms kommun.
2019 2:a-platsen bland alla Mäklarhusets ca 600 medarbetare i Sverige och Spanien.
2019 fick jag från HittaMäklare/Booli/Mäklarvärden utmärkelsen ”Sveriges mest transparenta mäklare” med nöjdast kunder av alla mäklare på alla byråer.
2020 när Mäklarhuset Innerstan blev Widerlöv var jag 1:a av alla Mäklarhusets ca 600 medarbetare i Sverige och Spanien.

Mina många rekordförsäljningar och toppresultat sedan 2009 har skapat åtskilliga rekommendationer och stamkunder, jag vill gärna att du blir en av dom. Kontakta mig gärna för ditt livs viktigaste affär.
Jakob Jakobsson, 0707-69 21 00, jakob.jakobsson@widerlov.se Läs mer

Läs vad 19 Läs vad Jakob Jakobsson

• Mikael H sålde sin lägenhet med hjälp av Jakob Jakobsson en del av Widerlöv Kungsholmen

2020-07-06

Kungsholmen
    Vi är riktigt nöjda med Jakobs insats från första kontakt till lägenheten var såld. Jakob var alltid tillgänglig för frågor och uppdaterade oss löpande under hela tiden. Jakobs totala insats överträffade våra förväntningar. Mikael o Ann"
    säljare på Kungsgatan 86 Läs mer
  • Christina G sålde sin lägenhet med hjälp av Jakob Jakobsson en del av Widerlöv Kungsholmen

2020-06-22

Kungsholmen - Nedre Kungsholmen
    Kompetent, trevlig och väldigt tillgänglig mäklare som varmt rekommenderas vid försäljning av lägenhet! Läs mer
  • Hengameh B sålde sin lägenhet med hjälp av Jakob Jakobsson en del av Widerlöv Kungsholmen

2020-06-17

Kungsholmen
    Vi sålde en lägenhet. Jakob Jakobssons bemötande var trevlig och professionell. Han upplevdes som en mycket professionell, kunnig, snäll, alltid anträffbar och fanns tillhands, punktlig och hjälpsam. Han levde upp till alla våra förväntningar. Vi skulle absolut rekommendera honom till andra folk. Läs mer
  • Niclas E sålde sin lägenhet med hjälp av Jakob Jakobsson en del av Widerlöv Kungsholmen

2020-06-16

Kungsholmen - Nedre Kungsholmen
    För oss var valet enkelt gällande både person och företag.
    Jakob levererar som alltid!!
    Vänlig, trevlig, kunnig och oerhört professionell.
    Jakob törs även säga sin egegen åsikt vilket inte alla gör!!

Tusen tack Jakob:) Läs mer
  • Mehrzad D sålde sin lägenhet med hjälp av Jakob Jakobsson en del av Widerlöv Kungsholmen

2020-06-16

Kungsholmen
    Sålt bostadsrätt. Mycket duktig, trevlig och kunnig mäklare. Jag rekommenderar Jakob starkt. Läs mer
  • Carl V sålde sin lägenhet med hjälp av Jakob Jakobsson en del av Widerlöv Kungsholmen

Kungsholmen
    Sålde 2a på Kungsholmen. Väldigt proffsigt bemötande av Jakob. Alltid tillgänglig vid frågor, och han höll oss uppdaterade under hela processen.

Vi är mycket nöjda med Jakob och kommer definitivt anlita honom igen nästa gång det är dags att sälja. Läs mer
  • Johan A sålde sin lägenhet med hjälp av Jakob Jakobsson en del av Widerlöv Kungsholmen

Kungsholmen - Kungsholms strand
    Riktigt säljare!
    Detaljfokuserad och lösningsorienterad. Läs mer
  • Leilei T sålde sin lägenhet med hjälp av Jakob Jakobsson en del av Widerlöv Kungsholmen

1.5:a
    Kungsholmen - Kristineberg
    Sålde en lägenhet i Kungsholmen med Jakob från Widerlöv. Tyckte att han var en ypperlig mäklare - strukturerad, proffsig och en duktig säljare! Han är erfaren och det märks.

Rekommenderar honom varmt till alla som ska sälja. Är mån om att både säljare och köpare ska bli nöjda. Läs mer
  • Michaela B sålde sin lägenhet med hjälp av Jakob Jakobsson en del av Widerlöv Kungsholmen

2020-05-29

Kungsholmen
    Sålde en 3a på 67kvm på Kungsholmen.
    Vi är så tacksamma för Jakob! Tveklöst den bästa mäklaren vi träffat och vi är otroligt nöjda med Jakob från början till slut. Han upplevs väldigt erfaren och gav oss bra förståelse för marknaden i denna osäkra tid. Han har alltid tid för ett samtal, väldigt lyhörd, ger allt och lämnar inget åt slumpen. Du kommer bli nöjd om du säljer med Jakob! Läs mer
  • Carin D sålde sin lägenhet med hjälp av Jakob Jakobsson en del av Widerlöv Kungsholmen

2020-05-16

3.5:a
    Kungsholmen - Norr Mälarstrand
    Sålt en bostadsrätt på kungsholmen. Trots epedemin lyckades Jakob, tack vare enträget arbete, sälja den till hyfsat pris. Jakob kommunicerade med oss löpande så vi kände oss uppdaterade på nuläget.
    Alltid ett bra bemötande och positiv inställning till en lösning.
    Rekommenderar Jakob varmt. Läs mer

Senaste försäljningarna