Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Kungsholmen Mäklarhuset Mäklarhuset Innerstan

Mäklarhuset Innerstan

Norr Mälarstrand 72, 112 35 Stockholm — Visa karta

Att köpa eller sälja bostad är en av de största affärerna som man gör i sitt liv. Varje affär är unik och vi ser till att göra den trygg, enkel och framgångsrik.

Vi har förmedlat tusentals boenden i Stockholms Innerstad.
Detta gör att vi tryggt kan leda dig genom hela din bostadsprocess. Och eftersom vi jobbat länge och framgångsrikt tror vi oss kunna leverera det som är viktigt för just dig.

Vi står för personlig service och ett stort engagemang, vilket har gjort att Mäklarhuset, i flera år, haft landets mest nöjda kunder enligt SKI (Svenskt Kvalitetsindex).

Varmt välkommen att kontakta oss redan idag!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 704 kunder tycker om Mäklarhuset Innerstan

• Nick N
    Nick N skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Skicklig mäklare som lägger ner hjärta och själ för att det ska bli en så bra affär som möjligt! Läs mer
    2018-05-21 Mikael L svarar Nick N
    Tack Nick, blir glad av att du är nöjd med mitt arbete och engagemang!
    Mvh/Mikael
  • Erik B
    Erik B skrev om Josephs Medford en del av Mäklarhuset Innerstan
    Vi har sålt våran lägenhet i Vasastan med hjälp av Joseph`s, han löste detta säljuppdrag galant från början till slut. Mycket engagerad, trevlig och återkopplar snabbt.
    Han hjälpte han även oss med att vara bollplank när vi letade och köpte vår nya bostad som han verkligen inte behövt göra. Läs mer
    2018-05-17 Josephs M svarar Erik B
    Tack för er positiva feedback Erik, va kul att höra att ni är nöjda med hela processen. Ett sant nöje att få hjälpa er, tack för förtroendet!
  • Josefin S
    Josefin S skrev om Josephs Medford en del av Mäklarhuset Innerstan
    Fantastisk mäklare från början till slut! Han gav tips och råd utan att vara påträngande och vi blev mer än nöjda! Det kändes tryggt att Ha Josephs som mäklare och det är inte sista gången vi tar hjälp från honom. Läs mer
    2018-05-16 Josephs M svarar Josefin S
    Tack Josefin för din varma rekommendation. Ett sant nöje att få hjälpa er med försäljningen av er bostad! Tack så oerhört mycket för förtroendet.
  • Sandra A
    Sandra A skrev om Jonas Tillman en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jonas hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt på Kungsholmen under våren 2018. Han är trevlig, professionell och flexibel och gjorde allt för att vi skulle få till en så bra försäljning som möjligt. Läs mer
    2018-05-16 Jonas T svarar Sandra A
    Tack Sandra! Det var så kul att få förtroendet att sälja er fina lägenhet!
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Josephs Medford en del av Mäklarhuset Innerstan
    Joseph har varit så tillmötesgående och trevlig genom hela försäljningsprocessen. Sedan sålde han vår lägenhet för mycket mer än vad vi hade förväntat oss, vilket såklart är ett plus! Läs mer
    2018-05-15 Josephs M svarar Johanna B
    Tack för er positiva feedback Johanna, va kul att höra att ni är nöjda med hela processen. Ett sant nöje att få hjälpa er, tack för förtroendet!
  • Karin P
    Karin P skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jag anlitade Anna för försäljning av min lägenhet i Vasastaden. Jag är väldigt nöjd med Annas insats. Hon va kunnig, snabb, alltid nåbar och lugn och trygg genom hela processen. Jag kan varmt rekommendera Anna! Läs mer
    2018-05-14 Anna H svarar Karin P
    Hej Karin! Så roligt att höra att du är nöjd :) Det har varit ett nöje att få hjälpa dig och jag är väldigt glad att du anlitade mig till försäljningen.
  • Viktoria V
    Viktoria V skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mikael var otroligt engagerad i försäljningen från början till slut. Hans beslutsamhet och kunskap, tillsammans med fingertoppskänsla och driv gör att jag kan varmt rekommendera honom! /#mycketnöjdsäljare Läs mer
    2018-05-14 Mikael L svarar Viktoria V
    Tack Viktoria för ditt fina omdöme. Superglad att du är nöjd med mitt arbete och det var ett stort nöje att få hjälpa till! Mvh/Mikael
  • Bobo S
    Bobo S skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mikael är engagerad, hjälpsam och flexibel. Tack för hjälpen! Läs mer
    2018-05-13 Mikael L svarar Bobo S
    Tack själv för förtroendet och ett trevligt samarbete! Hoppas ni kommer att trivas i er nya bostad. Mvh/Mikael
  • Gertie R
    Gertie R skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mycket proffsig och effektiv samtidigt hela tiden trevlig Läs mer
  • Elena Y
    Elena Y skrev om Pär Svensson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jag är riktigt nöjd hur Pär hanterade försäljning av min 1,5:a på Gärdet. Han är otroligt hjälpsam och trevlig att jobba med. Kan absolut rekommendera honom till mina bekanter. Läs mer
  • Jonas S
    Jonas S skrev om Josephs Medford en del av Mäklarhuset Innerstan
    Kundservice i världsklass!
    Joseph's Medford är ett proffs som vet hur man behandlar en kund. Väldigt bra bemötande från första kontakt till kontraktskrivning. Kommer helt klart rekommendera Joseph's till vänner och bekant som ska sälja sin bostad. Läs mer
    2018-05-14 Josephs M svarar Jonas S
    Tack Jonas för din varma rekommendation. Ett sant nöje att få hjälpa er med försäljningen av er bostad! Tack så oerhört mycket för förtroendet.
  • Majid S
    Majid S skrev om Michael Björkung en del av Mäklarhuset Innerstan
    Proffsigt och tryggt, väldigt kompetent mäklare! Läs mer
  • Bo P
    Bo P skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jag tycker att Anna H varit en utomordentligt bra mäklare när jag sålde min bostadsrättslägenhet i Vasastan. Jag har under hela processen upplevt att hon varit kompetent och aktiv , att hon hållit mig väl uppdaterad om läget och att vi har haft en bra dialog om vad som borde göras för att få lägenheten såld. Jag är mycket nöjd med Annas insatser och kan verkligen ge henne de bästa rekommendationer! Läs mer
    2018-05-14 Anna H svarar Bo P
    Tack så mycket för din fina rekommendation, den värmer verkligen :) Lycka till med nya lägenheten!
  • Serif Z
    Serif Z skrev om Pär Svensson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Professional, efficient and competent. It is a pleasure to do business with people like Pär. He is client oriented, very approachable and it was quite easy to buy apartment from his client. I highly recommend anyone to take him as a broker, they will be extremely satisfied with his service. Läs mer
  • Frans G
    Frans G skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Allt hopp var ute. Jag hade redan bestämt mig för att skriva under papprenna nästa dag och sälja lägenheten för ett pris jag inte hade förväntat mig. Marknaden kanske dippar ännu mer, vem vet? Då ringer Mikael.

Han har då (tack vare hans kundbas när.det kommer till ettor i innerstan?) raggat upp en köpare från en av hans andra visningar och lotsat denne vidare till min lgh för en privat visning. Han får ur sig att han dunkat upp priset 150 000, vilket lät som ett skämt och gjorde oss mållösa hemma.

Snacket i dagarna efter handlade om en enda sak. Hur sant det som alla säger är: Satan vad viktigt det är att välja rätt mäklare.

Tack, Mikael Läs mer
    2018-05-03 Mikael L svarar Frans G
    Tack Frans, ja i bland måste man ha lite medvind i denna marknad också :-) Tack för ditt förtroende och ett trevligt samarbete! /Mikael
  • Richard S
    Richard S skrev om Christina Björkholmen en del av Mäklarhuset Innerstan
    Trevlig och lätt att ha att göra med Läs mer
    2018-05-17 Christina B svarar Richard S
    Tack detsamma Richard! Hoppas du trivs i din nya, fina lägenhet.
  • Göran L
    Göran L skrev om Niclas Gustavsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Niclas hjälpte mig att köpa ett skepp att bo i.
    Jag hade önskemål om en snabb affär, och Niclas ordnade det på ett väldigt professionellt sätt.
    Han hade ett jättetrevligt bemötande, och var väldigt bra insatt i alla frågor som rörde försäljningen.
    Han hade bästa tänkbara ordning och reda på alla papper som behövde skrivas på.
    Jag fick det allra bästa förtroendet för Niclas, och gör gärna affärer med honom igen, om det skulle behövas. Läs mer
  • Emil R
    Emil R skrev om Christina Björkholmen en del av Mäklarhuset Innerstan
    Ihärdigt, behjälpligt, många förslag och idéer i en svår tid att sälja. Läs mer
    2018-05-17 Christina B svarar Emil R
    Tack Emil! Lycka till med ert nya boende. Hoppas vi hörs/ses igen.
  • Jonna N
    Jonna N skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mikael sålde min lägenhet väldigt fort trots att marknaden har dippat under det senaste året. Hade inte kunnat hitta en effektivare och skickligare mäklare, en stjärna helt enkelt! Läs mer
    2018-04-29 Mikael L svarar Jonna N
    Tack Jonna för ditt fina omdöme om mig och tack för ett grymtbra teamwork! Mvh/Mikael
  • Christina E
    Christina E skrev om Pär Svensson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Bra erfarenhet så här långt. Vi har skrivit kontrakt och betalat handpenning för en våning, 94 kvadratmeter på Södermalm. Tillträde blir i mitten av augusti. Förväntar mig att den sista biten av affären också går smidigt. Läs mer
  • Susanne L
    Susanne L skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Vi  fick ett väldigt professionellt intryck av Mikael redan på visningen och kände direkt ett stort förtroende för honom.

Mikael är väldigt engagerad och driven men samtidigt väldigt mån om att både säljare och köpare ska känna sig nöjda under processen.

Mikael är kort och gott en fantastisk mäklare och en mycket sympatisk person. Läs mer
    2018-04-27 Mikael L svarar Susanne L
    Tack Susanne & Robban, det värmer i hjärtat :-) Och återigen ett stort grattis till en toppenfin våning!! Mvh/Mikael
  • Lena P
    Lena P skrev om Pär Svensson en del av Mäklarhuset Innerstan
    I samband med att vi skulle sälja vår mammas lägenhet så blev jag rekomenderad att kontakta Pär och det är jag glad över att jag gjorde. Pär är en profesionell och engagerad person, alltid tillgänglig med svar på det man undrar över och han har en mycket positiv attityd. Jag kände mig väldigt trygg med att veta att det var han som höll i allt runt försäljningen.
    Vill man hitta en mäklare med maximal servicekänsla så ska man definitivt välja Pär! Läs mer
  • Johanna T
    Johanna T skrev om Pär Svensson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Pär sålde min lägenhet på Norrtullsgatan. Pär gav ett jättebra intryck redan vid vårt första möte och levde sedan upp till mitt val av mäklare!

Pär är engagerad, lyhörd och positiv men mycket humor och gjorde ett toppenjobb i försäljningen av min lägenhet.

Kan verkligen rekommendera Pär! Läs mer
  • Zeki
    Zeki skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mikael är en otroligt engagerad och lyhörd mäklare som inger ett tryggt och gott förtroende. Han balanserar sin förhandlingstaktik med en ödmjukhet som kommer naturligt och det märks tydligt att han älskar yrket. Skön kille helt enkelt Läs mer
    2018-04-25 Mikael L svarar Zeki
    Tack Zeki för din fina beskrivning av mig och tack själv för ett grymt trevligt samarbete!! Hälsn/Mikael
  • Lena S
    Lena S skrev om Amanda Persson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Väldigt bra bemötande. Superengagerad och driven. Tog sig tid, och var tydlig. Jag är jättenöjd! Läs mer
    2018-04-21 Amanda P svarar Lena S
    Tack så mycket Lena!
    Det har varit superkul att ha dig som säljare och få sälja din fina lägenhet!
    Lena S, Amanda P gillar detta
  • Karolina B
    Karolina B skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Anna var proffsig och la upp en bra plan på hur vi skulle få bostaden såld. Hon var även bra på att uppdatera oss. Snabbt , smidigt och proffsigt. Läs mer
    2018-05-14 Anna H svarar Karolina B
    Tack för din fina rekommendation! Jag gör alltid mitt bästa för att få nöjda kunder :) Hoppas att ni ska trivas i ert nya boende.
  • Michael W
    Michael W skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Anna var redan från början väldigt tillmötesgående och hade en strategi för att sälja sitt objekt. Läs mer
    2018-05-14 Anna H svarar Michael W
    Hej! Tack för ditt fina betyg, önskar er lycka till i framtiden :)
  • Victoria S
    Victoria S skrev om Jonas Tillman en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jonas är verkligen bäst!

Han är professionell, kompetent på vad han gör och är verkligen inriktad på en bra kundupplevelse. Jag kan starkt rekommendera Jonas. Läs mer
    2018-04-16 Jonas T svarar Victoria S
    Tack Victoria! Nu får vi hoppas att du trivs lika bra i den nya bostaden, som du har gjort i denna.
  • Anina F
    Anina F skrev om Jonas Tillman en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jonas var mycket engagerad, målinriktad och professionell. Man kände sig trygg att han tar hand om affären. Läs mer
    2018-04-16 Jonas T svarar Anina F
    Stort tack Anina! Kul att du är nöjd!
  • Peter M
    Peter M skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Smidigt och enkelt. Inget krångel och trevligt bemötande. Jag rekommenderar verkligen Mäklarhuset. Läs mer
  • Jim L
    Jim L skrev om Josephs Medford en del av Mäklarhuset Innerstan
    Bästa mäklaren jag använt mig av. Läs mer
    2018-04-11 Josephs M svarar Jim L
    Tack för din positiva feedback Jim, va kul att höra att du är nöjd med hela processen.
  • Mathias O
    Mathias O skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Trevligt, effektivt och personligt. Gjorde ett kanonjobb rakt igenom och underlättade hela processen på ett proffsigt sätt. Läs mer
    2018-04-10 Mikael L svarar Mathias O
    Tack Mathias & stort grattis till en toppenfin lägenhet! Mvh/Mikael
  • Ann Viktoria H
    Ann Viktoria H skrev om Josephs Medford en del av Mäklarhuset Innerstan
    Lätt att prata med. Trevlig o kunnig i sin yrkesroll Läs mer
    2018-04-11 Josephs M svarar Ann Viktoria H
    Tack Ann Viktoria, hoppas du kommer trivas i din nya bostad!
  • Kevin J
    Kevin J skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Här har ni den exemplariska mäklaren som är villig att gå det extra steget för att få det bra för säljaren, köparen och sig själv. Detta uppskattades något enormt!

Att själv ta intiativ att kontakta olika personer istället för att komma tillbaka med ett tråkigt svar att man får lösa det själv så har Mikael hjälpt mig med min första lägenhet vilket jag är oerhört tacksam för. Rekommenderar starkt! Läs mer
    2018-04-08 Mikael L svarar Kevin J
    Tack Kevin! Ja det krävdes lite extra insatser från oss alla att få till affären :-). Stort grattis till en toppfin lägenhet - är övertygad att du kommer att stortrivas. Hör av dig vid frågor annars ses vi på tillträdet. Mvh/Mikael
  • Elisabet B
    Elisabet B skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Att i en vikande marknad vara lyhörd för både mig som säljare och för köparens behov och önskemål är ibland en balansgång.

Mikael gör alltid sitt yttersta för samtliga parter, tar tid att informera och förklara på ett sätt som får en att känna sig trygg och ständigt uppdaterad, självklart kan tyckas men helt beundransvärt!

Med fingertoppskänsla stöta på och lösa de utmaningar säljare och köpare står inför.
    Att gå den extra milen, att aldrig ge upp och att kämpa för att varje enskild part skall vara nöjd ligger i Mikaels natur, han gör det så himla bra!

Mikael har gjort ett utomordentligt bra jobb att förmedla och förenkla säljprocessen.
    Jag ger Mikael mina högsta rekommendationer. Läs mer
    2018-04-08 Mikael L svarar Elisabet B
    Wow, tack Elisabet & Daniel! Det är kunder som er som får en att kämpa varenda dag för att maximera varje steg i försäljningen! Tack för ett grymt trevligt samarbete även denna gång. Med vänlig hälsning, Mikael
    Mikael L gillar detta
  • Joacim S
    Joacim S skrev om Josephs Medford en del av Mäklarhuset Innerstan
    Josephs upplever vi som ärlig, transparent och tillgänglig i vår relation till honom dom mäklare, då vi köper ny bostad.

Tack för ett bra samarbete hittills!
    Vi ser fram emot ett smidigt tillträde 15 juni.

Joacim Sundell och Petra Lindberg Läs mer
    2018-04-07 Josephs M svarar Joacim S
    Tack Joacim och Petra för er varma rekommendation. Vad roligt att höra att ni är nöjd med hela processen, hoppas ni kommer trivas i er nya bostad!
  • David E
    David E skrev om Michelle Carlsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Snabb och smärtfri process där prislappen översteg mina förväntningar. Mycket nöjd! Läs mer
    2018-04-05 Michelle C svarar David E
    Tack David, det var kul att få hjälpa dig sälja din lägenhet!
  • Oscar S
    Oscar S skrev om Jonas Tillman en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jonas har varit både vänlig, professionell och tillmötesgående under hela processen och jag är mycket nöjd med hur han skött sitt arbete. Det märks att han inte bara tar sitt arbete på allvar utan att han också säkerställer att hans klienter ska vara så nöjda som möjligt. Läs mer
    2018-04-06 Jonas T svarar Oscar S
    Tack Oscar! Det är precis så jag försöker jobba! Trevlig Helg!
    Jonas T gillar detta
  • Mathias Ö
    Mathias Ö skrev om Pär Svensson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Väldigt trevlig och kunnig mäklare som ger ett förtroendeingivande intryck. Läs mer
  • Michael O
    Michael O skrev om Christina Björkholmen en del av Mäklarhuset Innerstan
    -Konkreta besked och inga luftslott
    -Bra affärsupplägg
    -Välbalanserad värdering
    -God förhandlingsvana
    -Levde väl upp till förväntningarna Läs mer
    2018-05-17 Christina B svarar Michael O
    Tack Michael! Det var trevligt att ha att göra med dig också.
  • Roberto K
    Roberto K skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    I Mikael får man en mäklare som är professionell ut i fingertopparna. Återkopplar häpnadsväckande snabbt och verkar till synes outtröttlig i sitt engagemang. Mot ett redan fastställt arvode förhandlade Mikael oförtrutet vidare med budgivaren då jag redan slagit mig till ro med initial budet. Han fick min ende budgivare att höja sitt eget bud två gånger om. Det torde ligga i Mikaels personlighet att, oavsett omständigheterna, alltid alltid leverera maximalt. För övrigt var köparen också mycket nöjd med lägenhetsaffären. Läs mer
    2018-03-28 Mikael L svarar Roberto K
    TACK!! Superglad att du är nöjd med mitt arbete. Det var ett nöje att få hjälpa till! Mvh/Mikael
  • André M
    André M skrev om Michelle Carlsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Michelle har hjälpt mig köpa en 1:a i centrala stockholm.
    Ett utmärkt bemötande och gott humör har hon visat. Jag kände mig omhändertagen och fick hjälp med att förstå köpprocessen. Hon var alltid tillgänglig och besvarade mina frågor och önskemål på ett mycket bra sätt.
    Min uppfattning av Michelle är att hon behandlar köparen på ett professionellt och ärligt sätt. Läs mer
    2018-03-26 Michelle C svarar André M
    Tack så hemskt mycket för det fina omdömet André! Det var väldigt kul att få träffa dig och hjälpa dig finna ditt nya boende.

Varma hälsningar,

Michelle Carlsson
  • Karin E
    Karin E skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mikael gjorde en fantastik insats med vår försäljning. Allt var smidigt och vi fick ut ett väldigt bra pris innan ordinarie visning! Supernöjda! Läs mer
    2018-03-23 Mikael L svarar Karin E
    Tack Karin för det fina omdömet!
    Ett sant nöje att få hjälpa till! Mvh/Mikael
  • Charles W
    Charles W skrev om Åsa Grönwall en del av Mäklarhuset Innerstan
    Åsa hjälpte till att sälja min Brf. Bra och tydlig kommunikation. Allt var glasklart från första mötet. Läs mer
    2018-03-28 Åsa G svarar Charles W
    Tack så jättemycket för de snälla orden. Det var väldigt roligt att visa och sälja din lägenhet och det var mycket positiva kommentarer från spekulanterna. Ha en härlig påskhelg så ser jag fram emot att ses på tillträdet!
  • Michaela A
    Michaela A skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Köpte min första lägenhet av Mikael!
    Upplevde honom som en oerhört proffsig, trevlig och agerade snabbt!
    Rekommenderar verkligen Mikael! Läs mer
    2018-03-21 Mikael L svarar Michaela A
    Tack Michaela och stort grattis till en toppenfin lägenhet! Mvh/Mikael
  • Mimmi N
    Mimmi N skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jag har köpt en lägenhet i Hornstull. Jag är nöjd med min mäklares arbete. Hon har bemött mig bra. Läs mer
    2018-04-05 Anna H svarar Mimmi N
    Hej Mimmi! Ska bli spännande att se hur du renoverar lägenheten :) Hoppas du ska trivas!
  • Sten N
    Sten N skrev om Christina Björkholmen en del av Mäklarhuset Innerstan
    Trevlig kontakt, snabbhet, kundorienterad. Läs mer
    2018-03-21 Christina B svarar Sten N
    Tack Sten! Roligt att få hjälpa er.
  • Inger C
    Inger C skrev om Christina Björkholmen en del av Mäklarhuset Innerstan
    Vi har köpt en lägenhet via Christina. Hon är trevlig och effektiv. Våra kontakter är inte slut ännu men allt han fungerat perfekt hittills. Läs mer
    2018-03-21 Christina B svarar Inger C
    Tack Inger! Lovar att allt kommer gå smidigt och fint hela vägen.
  • Ewa M
    Ewa M skrev om Josephs Medford en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jag köpte en etta i Hornstull på juridisk person. Allting gick snabbt men jag fick bra hjälp och är nöjd. Läs mer
    2018-03-20 Josephs M svarar Ewa M
    Va kul att du är nöjd med hela processen Ewa.
  • Robert H
    Robert H skrev om Jonas Tillman en del av Mäklarhuset Innerstan
    En otroligt energisk och professionell mäklarna. Han ger sig aldrig utan kör på ända tills allt är i mål.

Uppskattar särskilt att han tar hand om olika problem som dök upp under vägen. Läs mer

Norr Mälarstrand 72, 112 35 Stockholm