Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Kungsholmen Mäklarhuset Mäklarhuset Innerstan

Mäklarhuset Innerstan

Norr Mälarstrand 72, 112 35 Stockholm — Visa karta

Att köpa eller sälja bostad är en av de största affärerna som man gör i sitt liv. Varje affär är unik och vi ser till att göra den trygg, enkel och framgångsrik.

Vi har förmedlat tusentals boenden i Stockholms Innerstad.
Detta gör att vi tryggt kan leda dig genom hela din bostadsprocess. Och eftersom vi jobbat länge och framgångsrikt tror vi oss kunna leverera det som är viktigt för just dig.

Vi står för personlig service och ett stort engagemang, vilket har gjort att Mäklarhuset, i flera år, haft landets mest nöjda kunder enligt SKI (Svenskt Kvalitetsindex).

Varmt välkommen att kontakta oss redan idag!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 764 kunder tycker om Mäklarhuset Innerstan

• Felipe R skrev om Jonas Tillman en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jonas har verkligen levt upp till den förväntningen och han gjorde allt han kunde för att både jag som säljare och köparen skulle få en snabb och smidig affär. Jonas var flexibel och styrde upp flera visningar utöver de inplanerade, både dag och kvällstid. Det är väldigt sannolikt att jag kommer kontakta Jonas om framtida bostadsaffärer. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-11-13 Jonas T svarar Felipe R
    Stort tack Felipe! Det var ett rent nöje att få hjälpa dig med försäljningen! Mvh Jonas
  • Richard N
    Richard N skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Varför chansa? Välj Mikael istället! Mikael var påläst, engagerad och driven genom hela processen – en riktigt bra mäklare! Han höll mig uppdaterad i stort och smått och såg till att upplevelsen av att sälja i en trögare marknad blev mindre orolig. När jag började tvivla på mina egna förväntningar på slutpriset menade Mikael att jag inte skulle ge upp. Det tog en omvisning, sen fick han rätt! Vid nästa försäljning kommer jag definitivt anlita Mikael igen. Läs mer
    2018-11-12 Mikael L svarar Richard N
    Tack Richard för det jättefina omdömet, tack för förtroendet och ett supertrevligt samarbete!! Mvh/Mikael
  • David S skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Valde Mikael genom reco för att sälja min etta på Kungsholmen. Fick ett mycket bra intryck av mäklaren direkt och behöll detta genom hela processen. Mikael är oerhört engagerad och gav bra råd och tips inför visning samt har en mycket god kännedom om bostäder, potentiella köpare och område. Är övertygad om att slutpriset till stor del är Mikaels förtjänst och rekommenderar honom varmt! Dessutom är han mån om att göra både köpare och säljare nöjda genom hela försäljningen. Läs mer
    2018-11-11 Mikael L svarar David S
    Wow, tack David för det jättefina omdömet!! Tack för förtroendet och ett supertrevligt samarbete!! Mvh/Mikael
  • Ulla P skrev om Patrik Lundberg en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jag blev rekommenderad att ta kontakt med Patrik, när jag skulle sälja. Det är jag oändligt tacksam för. Jag märkte vid första mötet med Patrik att det var rätt! Under hela försäljningsförloppet har jag känt mig trygg med honom. Jag kan inte nog uttrycka det, eftersom det kändes nervöst och lite otäckt att ge sig i kast med att sälja en stor lägenhet. Patriks förslag, att sälja innan jag hade ny bostad, visade sig helt rätt för mig. Patrik är erfaren, utstrålar säkerhet, han är positiv och är ständigt nåbar! Jag fick alltid kontakt med honom genast, vare sig jag ringde, sms;ade, eller mailade. Han till och med gjorde sig besvär att snabbt komma över till bostaden, då det var till hjälp. Jag vill påstå, att han är ytterst flexibel och har lösningar, som passar både säljare och köpare. Jag har känt att han har arbetat för att jag ska bli nöjd med försäljningen, men han har även hjälpt till och stöttat för att jag ska hitta mitt nya boende, vilket jag gjort. Jag rekommenderar Patrik Lundberg varmt! Läs mer
  • Christian S skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jakob sålde vår lägenhet för +125’/kvm på under 5 dagar i en nästintill omöjlig marknadssituation där andra misslyckats.
    Hans extraordinära precission, timing och strategiska förmåga löpte genom hela processen samtidigt som etik, trygghet och professionalism var ständigt närvarande.

Jag lämnar därför mina varmaste rekommendationer för Jakob och ser ingen annan väg än att använda honom igen.

Han är nr 1. Utan nämnvärd konkurrens.

//Christian Stenbeck Läs mer
  • Tommy K skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jakob är en mycket kompetent och skicklig mäklare, som leverera över förväntan! Läs mer
  • Dewi J skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Supermäklare! Jättetrevlig, engagerad, driven och en mycket bra förhandlare. Sålde både min och min sons lägenheter till priser långt över våra förväntningar! Läs mer
    2018-10-30 Mikael L svarar Dewi J
    Tack Dewi för det jättefina omdömet!! Supertrevligt samarbete igen!! Hälsa sonen din. Och hoppas du kommer att trivas nere i Malmö. Mvh/Mikael
  • Moa H
    Moa H skrev om Amanda Persson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jag som köpare är väldigt nöjd med Amandas snabba återkopplade under budgivning. Mycket kunnig och hade svar på frågor. Inbjudande energi som fick mig känna mig trygg i mitt köp. Kommer rekommendera Amanda till alla jag känner som ska sälja sin bostad! 😃 Läs mer
    2018-10-24 Amanda P svarar Moa H
    Tack för din fina rekommendation Moa! Det glädjer mig att du är nöjd med köpet och jag är helt övertygad om att du kommer stortrivas i ditt nya hem. Vi ses på tillträdet!😊
    Amanda P gillar detta
  • Lena K skrev om Christina Björkholmen en del av Mäklarhuset Innerstan
    Christina är en erfaren och mogen person som jag har känt mig trygg med hela vägen!
    Valde henne specifikt för min försäljning. Läs mer
  •  ekaterina V skrev om Jonas Tillman en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jonas är en engagerad och professionell mäklare. Vi var nöjda med att samarbeta just med honom Läs mer
    2018-10-19 Jonas T svarar  ekaterina V
    Stort tack för det snälla omdömet! Trevlig Helg
  • Kjell G skrev om Christina Björkholmen en del av Mäklarhuset Innerstan
    Bostadsrätt, hon har varit rak å klar utan tidskrävande utvikelser Läs mer
  • Daniel skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Vi upplever Jakob som en mycket kompetent och engagerad mäklare. Han tar sig tid till att ta diskussioner om strategier, för- och nackdelar och annat. Han höll oss löpande informerade om vad som hände i processen och vi kände förtroende rakt igenom. Rekommenderas. Läs mer
  • Maria C
    Maria C skrev om Michelle Carlsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    MIchelle hade hand om försäljningen av min lägenhet i Stockholms innerstad. Hon var engagerad och driven genom hela processen. All kommunikation mellan oss var snabb och enkel. Läs mer
  • Anna S skrev om Michael Björkung en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mycket trevlig mäklare. Väldig proffsig och lätt att fa kontakt.
    Jag kan varmt rekommendera honom. Jag har haft stor förtroende for honom.
    Anna Läs mer
  • Katalin T
    Katalin T skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    It is the first time I buy an apartment and Mikael made it such an easy process as he helped me with explaining all the details , negotiated a very good price for me , gave me a lot of good advice, I can only recommend him and will definitely rely on him again if I sell or buy ! Thank you Mikael! Katalin Läs mer
    2018-10-04 Mikael L svarar Katalin T
    Thank you Katalin for your fine review! Congratulations to a beautiful apartment! Get in touch with questions, or we'll see you on the access. Best regards/Mikael
  • Alexander H skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Vi har sålde en lägenhet på Kungsholmen med Jakobs hjälp. Jakob har under hela procesen varit väldigt seriös och professionell och utförde sitt uppdrag på ett utomordenligt sätt. Jakob motsvarade alla de förväntingar man kan ställa på en riktig fastighetsmäklare !

Vi lämnar Jakob vår allra bästa rekommendationer ! Läs mer
  • Roberto K skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    En på alla sätt enormt skicklig och driven mäklare. I Michael Lindström får man allt man kan önska sig vid en bostadsförsäljning. Michael är väl påläst när det gäller liknande försäljningar samt historik kring tidigare annonseringar och utgångspriser. En överhuvudtaget väldigt engagerad, knivskarp, lättillgänglig och mycket skicklig förhandlare. Båda gångerna som jag anlitat honom har han lyckats med konstycket att få både mig och köpare att varit helt nöjda med affären. Denna gången infriade han mina högsta förväntningar...bara för att någon timme senare överträffa mina vildaste förväntningar! Läs mer
    2018-10-04 Mikael L svarar Roberto K
    Wow, tack Roberto för det jättefina omdömet!! Supertrevligt och roligt samarbete igen!! Mvh/Mikael
  • Katarina D skrev om Patrik Lundberg en del av Mäklarhuset Innerstan
    Det bästa som hänt oss på bostadsmarknaden är att träffa Patrik vilket resulterat i en öppen, sund, realistisk och personlig dialog kring såväl köp som försäljning av bostad - en långsiktig kontakt sedan 2 år tillbaka som nu i sin tur resulterat i

1) en ny bostad i enlighet med våra behov och önskemål, Patrik var mäklare
    2) en professionell, trevlig och förtroendeingivande mäklare som nu skall sälja vår bostad

Kort och gott - Patrik fattar att en kundresa kan se olika ut för olika personer och han anpassar sig efter det samtidigt som han är tydlig, rak och konsultativ och uppvisar ett jäkla driv och energi. Vi är så nöjda och glada med Patrik och Mäklarhuset!!

! Läs mer
  • Louise A skrev om Patrik Lundberg en del av Mäklarhuset Innerstan
    Drivande, trevlig, ärlig, ambitiös och kunnig är ord som beskriver Patrik Lundberg som person och yrkesman. Läs mer
  • Pia G skrev om Niclas Gustavsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Bra bemötande
    Proffesionellt
    Trevlig Läs mer
  • Isabell W skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Smidigt och proffsigt, utmärkt leverans. Jag skulle rekommendera er. Läs mer
  • Christine skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Det märks att Mikael har ett stort engagemang och är en driven, duktig och lyhörd mäklare som ser detaljerna kring vad köparen värdesätter vid köp av lägenhet. Kan starkt rekommendera Mikael som mäklare! Läs mer
    2018-09-26 Mikael L svarar Christine
    Tack för det fina omdömet Christine! Grattis återigen till en superfin lägenhet!! Hör av dig vid frågor, annars ses vi på tillträdet. Mvh/Mikael
  • Mats G
    Mats G skrev om Niclas Gustavsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Niclas är snabb, flexibel o tillmötesgående. 👍😊 Läs mer
  • Anton N
    Anton N skrev om Michelle Carlsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Michelle har varit professionell och tillmötesgående under hela affären. Mer kan jag inte önska från en mäklare! Läs mer
    2018-09-26 Michelle C svarar Anton N
    Tack Anton, kul att få hjälpa till!
  • Klas L skrev om Jonas Tillman en del av Mäklarhuset Innerstan
    Vi har både köpt och sålt lägenhet genom Jonas och varit mycket nöjda med hela processen vid båda tillfällena! Proffsig och ambitiös! Rekommenderas starkt! Läs mer
    2018-09-25 Jonas T svarar Klas L
    Tack Klas! Det var superkul att få hjälpa er!
  • Digge Z skrev om Amanda Persson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Amanda var mycket drivande och flexibel och hjälpte oss att snabbt och smidigt få lägenheten såld. Rekommenderas! Läs mer
    2018-09-24 Amanda P svarar Digge Z
    Stort tack för er rekommendation Digge. Det var riktigt kul att få hjälpa er med försäljningen!
    Amanda P gillar detta
  • Mathilda L skrev om Åsa Grönwall en del av Mäklarhuset Innerstan
    Bara positiva saker att säga! Rekommenderas! Läs mer
  • Tommy S skrev om Åsa Grönwall en del av Mäklarhuset Innerstan
    Vi sålde en brf på söder och bättre mäklare får man leta efter 😃 Läs mer
  • Carl H skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Fantastisk mäklare som är engagerad och duktig i det han gör. Fastighetsförsäljningen gick över förväntningarna och jag är jättenöjd. Läs mer
    2018-09-20 Mikael L svarar Carl H
    Tack Carl för ditt fina omdöme om mig! Tack för förtroendet och ett trevligt samarbete! Mvh/Mikael
  • Izabella B skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Inför försäljning träffar jag alltid fler mäklare för att jämföra och trots semestertider fick jag snabba svar från Mikael. När han kom över för värdering så var det självklart för mig att gå vidare med just honom. Han har en charm som heter duga, kan marknaden väl och är en riktig eldsjäl!

Under processen inför visning fanns han alltid där, var lyhörd och jag kände mig trygg. Jag är väldigt petig och har alla känslor utanpå, så det är inte lätt att ha med mig att göra alla gånger men han skötte det galant!

När det sen blev dags så sa det bara pang! Budgivningen drog igång redan efter första visningen på söndagen och på måndag kväll var lägenheten såld. Jag har aldrig varit med om att det har gått så snabbt och till ett pris jag trodde var omöjligt.

Tack Mikael för den här gången, vi hörs när det är dags igen :) Läs mer
    2018-09-19 Mikael L svarar Izabella B
    Wow, tack Izabella för det extremt fina omdömet!! Tack för ett supertrevligt och roligt samarbete!! Jag hoppas du hittar ditt hus på landet som du drömmer om. När du gjort det, lova skicka bilder. Vi ses på tillträdet. Hälsn./Mikael
  • Lisa A skrev om Jonas Tillman en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jonas hjälpte oss med försäljning av en 3,5:a på Kungsholmen. Han var tog reda på våra förväntningar inför försäljningen, var engagerad, arbetade hårt, höll oss informerade hela tiden och gjorde ett bra jobb! Läs mer
    2018-09-18 Jonas T svarar Lisa A
    Stort tack för det fina omdömet!
  • Johanna-maria H skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Ett utmärk och proffsig bemötande Läs mer
  • Pia A
    Pia A skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mikael Lindström är den bästa mäklaren jag har varit i kontakt med. Mikael är professionell, förtroendeingivande och kunnig. Jag fick snabb återkoppling och svar på mina frågor. Jag är en väldigt nöjd köpare. Ska jag någon gång sälja min lägenhet så vet jag vem jag vill ha som mäklare och det är Mikael Lindström. Läs mer
    2018-09-17 Mikael L svarar Pia A
    Wow, tack Pia! Stort grattis till en toppen fin lägenhet till dig och din familj och stort tack för ett supertrevligt möte! Hälsa pappa din, han är super! Hälsn/Mikael
  • emilia b skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    "Mikael fick mig att känna mig trygg från dag ett. Han var superentusiastisk över att få sälja just min lägenhet och kom med mycket bra tips på förberedelser/styling inför visning. Han var engagerad under hela processen från fotografering till visning och genomförd försäljning. Han fick det pris jag önskade på lägenheten trots en svår bostadsmarknad och lägenheten var såld inom 3 arbetsdagar. Mikael lyckades få min lägenhet att säljas idag till samma pris som jag betalade för 2 år sedan då marknaden var som mest överhettad i högkonjunktur. Jag kunde inte ha varit mer nöjd med min mäklare, jag skulle rekommendera alla som ska sälja lägenhet på Kungsholmen att anlita Mikael då han är väldigt proffsig, trevlig och duktig!" Läs mer
    2018-09-13 Mikael L svarar emilia b
    Tack Emilia för ett jättefint omdöme om mig!! Ja, man får kämpa lite i denna marknad :) Tack för ett väldigt trevligt samarbete! Mvh/Mikael
  • Robin Ö
    Robin Ö skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mikael förmedlade min lägenhet i augusti/september. En något trög marknad men Mikael lyckades tack vare ett högt engagemang och driv sälja lägenheten till marknadsvärde, enligt förväntning. Kan starkt rekommendera Mikael till alla som är ute efter en fullt engagerad mäklare med stor kunskap inom sitt område!
    /Robin Läs mer
    2018-09-10 Mikael L svarar Robin Ö
    Tack Robin för det jättefina omdömet. Supertrevligt och roligt samarbete med dig. Mvh/Mikael
  • Mia A skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Har sålt flera bostäder under åren via Jakob Jakobsson och kommer absolut att anlita honom även nästa gång. Jag rekommenderar alltid honom till mina vänner. Han är professionell, duktig och erfaren! Läs mer
  • Cissela W skrev om Michelle Carlsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Michelle är påläst, lyhörd och mycket proffsig. Vi har verkligen kunnat lita på henne. Rekommenderar alla att välja Michelle när bostaden ska säljas. Hon lyckades sälja vår lägenhet till ett bra pris trots den svajiga marknaden. Tack Michelle! Läs mer
  • Anna H skrev om Pär Svensson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Pär hjälpte mig med min försäljning av en lägenhet i Vasastan och han överträffade verkligen alla mina förväntningar! Extremt driven, positiv och genuint engagerad. Jag kände mig trygg i hela processen och han levererade ett riktigt bra slutpris trots den tuffa marknaden som rådde. Jag skulle varmt rekommendera att alla att anlita Pär! Läs mer
  • Evelina G skrev om Christina Björkholmen en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jag har köpt en tvåa i Hägersten. Mycket trevlig och professionell mäklare som kan sin sak, och är mycket tydlig med information. Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • Lena H skrev om Christina Björkholmen en del av Mäklarhuset Innerstan
    Vi uppfattar Christina Björkholmen som:

Professionell
    Ärlig
    Vänlig

CB levde definitivt upp till våra förväntningar

Vi sålde en bostadsrätt på Sibyllegatan Läs mer
  • Verner L skrev om Christina Björkholmen en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mycket engagerad o väl insatt i lägenheten o dess historik.
    Konkret o relevant information. Snabb hantering i beslutsprocessen med omgående kontakter med säljaren.

Mycket bra och informativ lgh broschyr. Läs mer
  • Andreas H skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mikael förmedlade försäljningen av min lägenhet i augusti. I en skakig marknad kändes det tryggt att ha Mikaels kunnande och professionella bemötande i alla diskussioner innan och under försäljningen. Mikael skapade ett högt intresse inför försäljningen som också ledde till en mycket bra slutpris. Jag rekommenderar Mikael till alla som går i säljtankar i Stockholms innerstad. Tack! Läs mer
    2018-09-18 Mikael L svarar Andreas H
    Tack Andreas för ditt jättefina omdöme!! Ja det krävs lite extra insatser i denna marknad :-)!! Tack för ett kanontrevligt samarbete! Mvh/Mikael
  • Katja O skrev om Amanda Persson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Amanda är det bästa som har hänt mig. Hon ger sig inte, drar i alla trådar, frågar runt på andra kontor tillhörande Mäklarhuset. Hon kör visningar mitt i natten, på lunchen, på morgonen. Hon kör visningar medan du är på jobbet eller i tvättstugan. Ingenting är omöjligt för Amanda! Hon gör allt för att hitta en köpare.
    Man kan ringa Amanda vilken tid på dygnet som passar, och alltid få ett svar. Jag har aldrig varit med om denna typ av service. Nästa gång jag får för mig att sälja, hoppas jag verkligen på att Amanda är kvar i branschen och kan hjälpa mig. Amanda samarbetar dessutom med en sjukt bra stylist, som jag varmt kan rekommendera! Läs mer
    2018-09-24 Amanda P svarar Katja O
    Wow, tack! Vilken fin rekommendation Katja. Riktigt kul att du ser hur jag kämpar för att få ett bra slutpris. Jag hjälper dig mer än gärna nästa gång det är aktuellt för dig med försäljning!
  • Peter S skrev om Josephs Medford en del av Mäklarhuset Innerstan
    Vi köpte en 2:a på Rehnsgatan 19
    Josephs var mycket bra och korrekt, precis som man vill att en mäklare skall vara. Läs mer
  • Patrik T skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Proffsig, duktig, och engagerad. Jakob är den enda mäklaren jag kommer anlita framöver. Läs mer
  • Jenny S skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jakob sålde vår lägenhet och gjorde ett strålande jobb! Vi är mycket nöjda med hans insats. Läs mer
  • Alexander K skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jakob skötte hela affären på ett otroligt professionellt sätt, såg till att allt gick smidigt och levererade ett resultat över mina förväntningar. Kan varmt rekommendera Jakob! Läs mer
  • Abtin I skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jakobs bemötande är unik. Förtroendeingivande och träffsäker i sin analys och strategi.
    Resultatet vid vår försäljning blev långt över förväntan. Trots en dipp på marknaden och sviktande intresse så leverade han och sålde vår våning till rekordpris. Läs mer
  • Maria skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mikael kämpade på med oförtruten energi i en lång och utdragen process för att få lägenheten såld till ett pris som vi slutligen kunde acceptera. Mycket professionell, närvarande dygnets alla timmar för att svara på frågor och alltid på bra humör. Läs mer
    2018-08-27 Mikael L svarar Maria
    Tack Maria för ditt jättefina omdöme!! Ja det krävs lite extra energi och att aldrig ge upp i denna marknad :-)!! Tack för ditt förtroende och ett jättetrevligt samarbete! /Mikael
  • Anna B
    Anna B skrev om Christina Björkholmen en del av Mäklarhuset Innerstan
    Christina är en fantastisk mäklare på alla sätt-engagerad, lyhörd, tillgänglig och proffsig. Vi kan inte vara mer nöjda med vår säljprocess och kan varmt rekommendera henne. Läs mer
    2018-08-27 Christina B svarar Anna B
    Tack Anna! Det var bara roligt att få hjälpa er.
Mikael Lindström
Peter Eriksén