Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Kungsholmen Mäklarhuset Mäklarhuset Innerstan

Mäklarhuset Innerstan

Norr Mälarstrand 72, 112 35 Stockholm — Visa karta

Att köpa eller sälja bostad är en av de största affärerna som man gör i sitt liv. Varje affär är unik och vi ser till att göra den trygg, enkel och framgångsrik.

Vi har förmedlat tusentals boenden i Stockholms Innerstad.
Detta gör att vi tryggt kan leda dig genom hela din bostadsprocess. Och eftersom vi jobbat länge och framgångsrikt tror vi oss kunna leverera det som är viktigt för just dig.

Vi står för personlig service och ett stort engagemang, vilket har gjort att Mäklarhuset, i flera år, haft landets mest nöjda kunder enligt SKI (Svenskt Kvalitetsindex).

Varmt välkommen att kontakta oss redan idag!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 581 kunder tycker om Mäklarhuset Innerstan

• Max-sebastian H
    Max-sebastian H skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Allt perfekt, från första värdering till tillträde.
  • Leif H
    Leif H skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Fick bra kontakt med Peter från första stund och förtroende för upplägget.
    Försäljningen utfördes på ett mycket bra och proffsigt sätt.
    Detta trots de under försäljningstiden mycket negativa artiklarna i medierna.

Kungsholmsbo.
    2017-11-20 Peter E svarar Leif H
    Tack Leif.
    Jag är glad att allt gick snabbt och smidigt i dagens tröga marknad.
    Peter
  • Leonard P
    Leonard P skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Vi fick ett riktigt bra intryck av Peter Eriksén när vi köpte vår nya bostad på Kungsholmen. Han gick den extra milen för att ta reda på de frågor som just vi hade inför vår stora investering och var proffsig och påläst. Vi är jättenöjda!
  • Sandra O
    Sandra O skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Anna var väldigt proffsig. Hon hade ett vänligt bemötande både på visningen och vid kontraktskrivningen. Hon var snabb med återkoppling efter kontraktsskrivningen och allt gick snabbt och smidigt.
  • Johan E
    Johan E skrev om Amanda Persson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Amanda är en lugn och trygg mäklare att ha igenom hela resan. Ärlig och proffsig med en äkta passion för yrket. Hon jobbar hårt och har verkligen det där extra engagemanget som gör skillnad. Jag kommer anlita henne igen.
    2017-11-09 Amanda P svarar Johan E
    Tack så mycket för dina fina ord och ditt förtroende Johan, det har varit ett sant nöje att göra affärer med dig. Såklart kommer jag att hjälpa dig och Samantha i framtiden. Jag är säker på att ni kommer att stortrivas i er nya lägenhet.
  • Simon W
    Simon W skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jag och min sambo köpte en lägenhet som Mikael var mäklare för, vi har bara bra saker att säga!

Vi upplevde han som otroligt professionell och seriös genom hela processen. Då detta även var vårt första köp så tog han sig verkligen tiden att förklara processen och såg till vid kontraktskrivningen att vi verkligen fick allt förklarat.

Vi skulle garanterat rekommendera Mikael som mäklare till vänner och familj!
    2017-11-09 Mikael L svarar Simon W
    Tack för ert fina omdöme! Stort grattis till ert köp av en toppenfin lägenhet! Är övertygad om att ni kommer stormtrivas! Hör av er vid frågor annars ses vi på tillträdet. Med vänlig hälsning, Mikael
  • Anders E
    Anders E skrev om Pär Svensson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Pär levde mer än väl upp till våra förväntningar. Vi valde bland 4 olika mäklare och fastnade för Pär för hans positiva inställning, tillmötesgående, förmåga att anpassa sig samt beslutsamhet.
    Vi skulle utan tvekan välja Pär i framtiden.
  • Per-olof E
    Per-olof E skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    I september diskuterade vi med Mäklarhuset angående försäljning av vår fina 3:a på västra Kungsholmen. Vi hade turen att få kontakt med Mikael Lindström som blev den mäklare vi anlitade.

Marknadsläget stod och vägde, men fortfarande var det enbart en eventuell risk att marknaden skulle bromsas upp. För att undvika denna risk ville vi köra på så snabbt som möjligt och Mikael bistod med en mycket bra kontakt med en styling-firma (Insyn Interiör i Tullinge) som snabbt kom hit och gjorde ett väldigt bra jobb. Fotografierna blev väldigt fina och en viktig faktor för att annonseringen blev lyckad.

När lägenheten kom ut på marknaden hände saker snabbt. Lokalpress, rikstidningar och radio och TV rapporterade var och en åtminstone ett par gånger i veckan att nu hade marknaden tvärstannat. Det är här vi är så nöjda med Mikael.

Med Mikaels professionella hållning gentemot spekulanter och att han ställde upp på ett flertal enskilda visningar (förutom de fyra ordinarie) så kunde han till slut hitta en nöjd köpare åt oss. Vi var förstås tvungna att justera vår prisbild, men även där kändes det mycket bra att ha Mikaels kunskaper att bolla med i våra ställningstaganden.

Sammanfattningsvis så kan min fru och jag ge de bästa rekommendationer till Mikael!
    2017-11-09 Mikael L svarar Per-olof E
    Tack P-O & Ann-Charlott för det jättefina omdömet!! Riktigt bra sammanfattat av marknadsläget och vårt arbetssätt! Jag tackar för ett bra teamwork, utan det hade det varit svårt att gå i mål. Önskar er all lycka i nya staden Norrköping. Med vänlig hälsning, Mikael
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mikael kändes självklar från första stund. I en tuff marknad där det krävdes en extra engagerad mäklare fick Mikael verkligen visa vad han gick för. Under en period med oerhört slit och driv långt över mina förväntningar utstrålade Mikael alltid positiv energi som gav goda resultat! Jag hade inte kunnat önska mer från en mäklare!
    2017-10-27 Mikael L svarar Fredrik E
    Tack Fredrik för det jättefina omdömet! Det känns alltid extra bra när man fått kämpa lite:). Hoppas du trivs i nya radhuset. Hälsn. /Mikael
  • Mikaela W
    Mikaela W skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Anna hjälpte oss med en försäljning innan visning. Hon var snabb och tillgänglig för frågor. Det kändes som att hon ville göra det lilla extra på en lite skakig marknad.
    2017-11-09 Anna H svarar Mikaela W
    Tack för din rekommendation, så roligt att ni är nöjda :) Lycka till med nya boendet!
  • Henrik  G
    Henrik G skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Min upplevelse i köpprocessen underlättades med en serviceminded och kunnig mäklare som Mikael som även skapar förtroende och gav en rättvis och neutral syn av marknaden.
    Bra kommunikation och kundnöjdhet genomsyrar Mikaels arbetssätt!
    2017-10-20 Mikael L svarar Henrik G
    Tack för det fina omdömet!!
    Grattis återigen till en superfin lägenhet!!
    Hör av dig vid frågor, annars ses vi på tillträdet. Mvh/Mikael
  • Roja M
    Roja M skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jag har under lång tid och med olika mäklare försökt att sälja min lägenhet. Jag träffade Mikael på en visning i mitt hus och kände direkt att han var ett proffs. Så när sista mäklarens tid var förbrukad ringde jag Mikael. Vet inte med ord hur jag ska beskriva hans arbetssätt & insats... Men om jag använder ett ord, är sammanfattningen SUPERPROFFS!!!!!!

Sååååå himla nöjd!!!! /Roja
    2017-10-18 Mikael L svarar Roja M
    Wow, tackar Roja!! Man bockar och bugar för ditt fina omdöme!! Hoppas du kommer att stortrivas i ditt nu boende!
    Hälsn/Mikael
    Mikael L gillar detta
  • Johan
    Johan skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Ambitiös, engagerad och fokuserad mäklare som inte lämnar något åt slumpen.
    2017-11-20 Mikael L svarar Johan
    Tack Johan för ett fint samarbete!! Kämpa är ett måste ;) //Mikael
  • Alexander P
    Alexander P skrev om Pär Svensson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mycket trevlig och bra bemötande. Saklig och väldigt bra att ha och göra med.
  • Beatrice  E
    Beatrice E skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Vi valde att träffa fyra olika mäklare. Alla var väldigt trevliga och tillmötesgående. Men Mikael stack helt klart ut ifrån mängden. Vi kände direkt att Mikael var rätt mäklare att sälja vår lägenhet.

Vi har sålt ett antal bostäder genom åren, men har aldrig träffat någon mäklare som Mikael förut. Hans hårt slitande, tillgänglighet och att ställa upp med all typer av rådgivning/frågor - under alla tider på dygnet. Han gör verkligen sitt yttersta och tycker aldrig något är för mkt begärt.

Sedan något som verkligen urskiljer Mikael från mängden, är att han besitter på en medfödd fingertoppskänsla hur man får till en affär!! Som tyvärr många mäklare saknar!

Vi rekommenderar Mikael Lindström till allt och alla, han är helt enkelt bäst!!

//Jan & Beatrice
    2017-10-17 Mikael L svarar Beatrice E
    Tack Bea & Jan för ert fina omdöme. Det var ett sant nöje att få hjälpa till. Känns extra bra när man fått slita lite ;) Hälsn./Mikael
  • Peter K
    Peter K skrev om Pär Svensson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Many mäklare we have met in the past months have been professional and friendly, but Pär is also outstandingly competent, honest and human.
  • Anna P
    Anna P skrev om Pär Svensson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Pär har under hela processen varit mycket proffessionell. Han har varit lyhörd, ärlig och driven i att se till att göra bästa affär för säljaren medan han samtidigt, på ett balanserat sätt, har repesenterat köparen.
  • Agneta W
    Agneta W skrev om Pär Svensson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Väldigt positiv och vänlig.
    Omtänksam, nyfiken och frågvis
    Intresserad
  • Sara Å
    Sara Å skrev om Michael Björkung en del av Mäklarhuset Innerstan
    Levde upp till förväntan av bemötande, bedömning och försäljning. Snabb på att svara avs vår försäljning och hjälpsam vid frågor om vårt nya bostadsköp.
  • Jessica R
    Jessica R skrev om Therése Lindgren en del av Mäklarhuset Innerstan
    Therese är en mkt kompetent mäklare som på ett professionellt sätt hjälpte mig med min lägenhetsförsäljning.
    Vidare är Therese lätt att samarbeta med och väldigt engagerad.
    om jag får för mig att sälja mitt nästkommande boende så kommer jag anlita henne igen.
    Mvh Jessica
  • Sofia Ö
    Sofia Ö skrev om Patrik Lundberg en del av Mäklarhuset Innerstan
    Tryggt och trevligt bemötande. Allt gick snabbt och enkelt och vi kände oss trygga hela vägen. Patrik sålde vår lägenhet till vårt drömpris!
  • Tony H
    Tony H skrev om Michael Björkung en del av Mäklarhuset Innerstan
    Michael Björkung var trevlig, kunnig och hjälpsam
    2017-10-04 Michael B svarar Tony H
    Stort tack Tony, säker ni kommer stormtrivas i er nya bostad. Sköt om er, hörs inom kort :)
    // Michael
  • Sarah O
    Sarah O skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Anna är en otroligt kunnig och engagerad mäklare. Supertrevlig och noggrann. Jag är väldigt nöjd med Anna och kan varmt rekommendera henne.
    2017-10-02 Anna H svarar Sarah O
    Tack Sarah för din fina uppföljning! Nu ska vi bara se till att hitta en ny lägenhet till er :)
  • Josephine E
    Josephine E skrev om Pär Svensson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Fick ett mycket bra intryck. Trevligt, professionell och förklarade bra för förstagångsköpare hur allt gick till.
  • Elisabet T
    Elisabet T skrev om Patrik Lundberg en del av Mäklarhuset Innerstan
    Smidigt och effektiv process, uppskattat!
  • Rozbeh K
    Rozbeh K skrev om Patrik Lundberg en del av Mäklarhuset Innerstan
    Trevlig, duktig och kunnig. Tack Patrik!
  • Joe M
    Joe M skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    När jag skulle sälja min lägenhet föll valet naturligt på Stans vassaste mäklare Peter.

Peter är en mycket trevlig och lyhörd person med stort engagemang som känns ärligt.
    Han inger ett gott förtroende och man känner sig trygg genom hela affären från start till mål.
    Han är en mycket duktig mäklare som jag varmt kan rekommendera lyhörd.

Tack för ett bra jobb! :)
  • Juan G
    Juan G skrev om Therése Lindgren en del av Mäklarhuset Innerstan
    Super proffsig och kunnig mäklare som överträffade våra förväntningar samt slutpris. Väldigt drivande och fokuserad genom hela affären. Vi kommer garanterat att kontakta henne när det är dags för nästa bostadsaffär.
  • Jessica M
    Jessica M skrev om Therése Lindgren en del av Mäklarhuset Innerstan
    Det märktes vid första mötet att Therése är en mycket engagerad och kunnig mäklare. Hon rapporterade löpande om alla steg i försäljningsprocessen och alla kontakter var alltid lika trevliga och professionella och vi upplevde att de som köpte vår bostad var lika imponerade av henne som vi. Det var toppenbra att det var Therése som hela tiden vad den som hörde av sig och inte olika personer. Vi kan verkligen rekommendera henne.
    2017-10-03 Mäklarhuset Innerstan svarar Jessica M
    Tack Jessica för den fina rekommendationen!
    Det var ett sant nöje att göra affär med er!
  • Stina N
    Stina N skrev om Therése Lindgren en del av Mäklarhuset Innerstan
    Therese gav ett smidigt och proffsigt intryck och bemötande från första till sista mötet.
    Jag och min sambo är mycket nöjda med henne och kan starkt rekommendera henne till alla som vill sälja sin bostad.
    Dessutom höll hon det hon lovade - ett bra slutpris!
    2017-10-03 Mäklarhuset Innerstan svarar Stina N
    Tack för det fina omdömet. Det var väldigt trevligt att jobba med er!
  • Caroline B
    Caroline B skrev om Therése Lindgren en del av Mäklarhuset Innerstan
    Otroligt proffsig och lyhörd mäklare. Hon strävade under hela processen efter vårt mål och överträffade våra förväntningar. Vi fick bra betalt och hon kommer att vara vårt första val när det är dags att sälja igen!
    2017-10-03 Mäklarhuset Innerstan svarar Caroline B
    Tack Caroline för det fina omdömet. Ett sant nöje att få hjälpa er med försäljningen av er fina bostad!
  • Lena B
    Lena B skrev om Niclas Gustavsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Niclas var mycket trevlig och tillmötesgående. Han gjorde ett bra jobb vid försäljningen av vår lägenhet.
  • Kristin E
    Kristin E skrev om Therése Lindgren en del av Mäklarhuset Innerstan
    Vi är mycket nöjda med försäljningen och kan varmt rekommendera Therése som mäklare.

Genom hela försäljningen fanns Therése som ett stöd för oss.
    2017-09-22 Mäklarhuset Innerstan svarar Kristin E
    Tack för de fina orden. Roligt att ni är nöjda!
  • Stig-arne H
    Stig-arne H skrev om Niclas Gustavsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Bra och trevligt bemötande jobbet med försäljningen var mycket bra.
  • Börje S
    Börje S skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Trevligt och affärsmässigt korrekt.
  • Harry P
    Harry P skrev om Michael Björkung en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mycket bra bemötande, kunnig och lugn i sätt att framställa fakta
  • Elisabeth Q
    Elisabeth Q skrev om Amanda Persson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mycket bra bemötande, lyhörd och tillmötesgående. Såg till att vi fick all information under hela försäljningsprocessen. Amanda är kunnig och vi rekommenderar henne gärna.
    2017-09-19 Amanda P svarar Elisabeth Q
    Hej Elisabeth, tack så oerhört mycket för de snälla orden! Det gläder mig att höra att ni gärna rekommenderar mig, det har varit ett nöje att få jobba med dig och din man. Jag är övertygad om att köparna kommer stortrivas i er fina lägenhet! Vi ses snart på tillträdet.
    Amanda P gillar detta
  • Katja L
    Katja L skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mycket professionell i sitt agerande, kombinerad med ett trevligt bemötande. Lägenheten såldes snabbt och till ett mycket bra pris. Jag kan varmt rekommendera Anna .
    2017-09-22 Anna H svarar Katja L
    Tack Katja! Så kul att du är nöjd. Nu ska vi hjälpa dig att hitta ny bostad också :)
  • Patrik N
    Patrik N skrev om Michael Björkung en del av Mäklarhuset Innerstan
    Väldigt kunnig och respektfull. Gjorde väldigt bra jobb för mig och min fru. Vi är mycket nöjda!
    2017-09-09 Michael B svarar Patrik N
    Tack Patrik, jätte kul att ni är nöjda. Vi hörs av om ert nya boende. Mvh Micke
  • Magnus J
    Magnus J skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    I dagens aktuella marknad när det är mycket bostäder ute på marknaden, är det extremt viktigt att ha en fastighetsmäklare som är superduktig!! Mikael Lindström är en sådan mäklare till 100%!!

Vi hade vår lägenhet ute med två stycken andra mäklare innan och det hände ingenting. Sedan blev vi tipsade om Mikael. Det var en väldig skillnad direkt från start!! Han är driven, idérik, påläst, kunnig, skiljer sig från mängden, supertrevlig och besitter på en kunskap hur man sammanför en köpare och säljare för att få till en affär. Mikael är en toppmäklare i alla kategorier!! Vår lägenhet är nu såld för rekordpris som vi trodde var omöjligt i denna bostadsmarknad.

Stort tack Mikael, vi är extremt nöjda med din insats och ditt super professionella arbetssätt!!

Med vänliga hälsingar,
    Magnus & Mona Jansson
    2017-11-20 Mikael L svarar Magnus J
    Tack Magnus och Mona för era komplimanger och era fina ord om mig! Det var ett sant nöje att få hjälpa till! Med vänliga hälsingar, Mikael
  • Siala P
    Siala P skrev om Michael Björkung en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mycket professionell, trevlig och kunnig person. Vi kände oss trygga och hade ett bra samarbete med Michael.
    2017-09-08 Michael B svarar Siala P
    Tack Siala & Harry för ert förtroende.
    Hoppas ni kommer trivas i ert nya boende :) // Michael
  • Anna H
    Anna H skrev om Josephs Medford en del av Mäklarhuset Innerstan
    Professionell, tydlig och angenäm att ha kontakt med.
    2017-09-20 Josephs M svarar Anna H
    Stort tack för ditt fina omdöme Anna!
    Josephs M gillar detta
  • Joakim M
    Joakim M skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mikael är verkligen en grym person att ha i sin ringhörna. Alltid tillgänglig, proffisionell, rak och ärlig. Bra förhandlare, noggrann, på läst, kan innerstan som sin egen bakficka. Ger sin bild av lägenheten och lyssnar på dina krav. En fröjd att ha och göra med!
    2017-09-07 Mikael L svarar Joakim M
    Man tackar och bockar för det jättefina omdömet! Det var ett sant nöje att få hjälpa till och tack för förtroendet!
    Joakim M gillar detta
  • Caroline B
    Caroline B skrev om Pär Svensson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Pär är mycket trevlig och jag kunde känna mig trygg under hela processen
  • Isabell J
    Isabell J skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Som köpare upplevde jag att Mikael var supertrevlig, kunnig och enkel att ha kontakt med- han har svarat snabbt på alla frågor jag haft och inga funderingar har varit för små. Jag kände på visningen att jag verkligen ville ha lägenheten och ett dygn senare var den min- supersmidig och snabb affär ! Jag kunde inte varit nöjdare.
    2017-09-06 Mikael L svarar Isabell J
    Grattis återigen till en superfin lägenhet!! Tack för det fina omdömet!! Hör av dig vid frågor, annars ses vi på tillträdet. Mvh/Mikael
  • Sara Y
    Sara Y skrev om Pär Svensson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Världsklass bemötande, snabb feedback. Viljan att sälja och hitta bästa lösningen lyste klart.
  • Fredrik V
    Fredrik V skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Peter Eriksén var enormt engagerad och driven under hela försäljningsprocessen. Han hade en bra fingertoppskänsla för värdet på lägenheten och när den skulle läggas ut. Vi fick alltid snabba svar på de frågor vi hade och kände oss prioriterade. Skulle vi sälja igen så skulle jag välja Peter alla dagar i veckan. Kan varmt rekommendera Peter som mäklare.
    2017-11-20 Peter E svarar Fredrik V
    Stort tack för de fina orden Fredrik.
    Peter
  • Linda G
    Linda G skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Som köpare är min upplevelse att Mikael är en trevligt, serviceminded, professionell, engagerad och kunnig mäklare.
    Varit snabb med svar och pedagogisk o tydlig i guidning kring alla processer för köpet.
    Jag skulle även utan tvekan anlita Mikael att sälja min bostad om jag varit i den situationen.
    / Linda
    2017-09-01 Mikael L svarar Linda G
    Återigen grattis till en toppen fin lgh! Tack så jättemycket för det fina omdömet!
    Med vänlig hälsning, Mikael
  • Sofia D
    Sofia D skrev om Peter Eriksén en del av Mäklarhuset Innerstan
    Peter är mycket driven och målinriktad. Alltid lätt att få tag på. Rekommenderar gärna Peter vidare.
  • Karsten S
    Karsten S skrev om Mikael Lindström en del av Mäklarhuset Innerstan
    Mikael er en meget kompetent ejendomsmægler som leverer en god service under hele salgsprocessen. Han virker meget troværdig, og formidler en fornuftig forhandling mellem sælger og de potentielle købere.

Samlet set har vi været yderst tilfredse med valget af Mikael som mægler.
    2017-08-30 Mikael L svarar Karsten S
    Tack Karsten för förtroendet! Blir glad att höra att ni är nöjda med mitt arbete och att vi fick till affären med den tuffa tidsaspekten. Önskar dig och din familj en bra flytt till Danmark. Mvh/Mikael

Norr Mälarstrand 72, 112 35 Stockholm