Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Kungsholmen Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kungsholmen

Fastighetsbyrån Kungsholmen

Hantverkargatan 27, 112 21 Stockholm — Visa karta

Fastighetsbyrån är Kungsholmens ledande mäklare. Vi har funnits här sedan år 1999 och genomför hundratals affärer varje år. Om du är intresserad av en bostadsaffär på Kungsholmen ska du komma in på vårt kontor på Hantverkargatan 27.

Vi brinner för det vi gör. Våra mäklare har passion, kunskap och erfarenhet och vi har dessutom en rad assistenter som hjälper till och stöttar. Vi gör allt för att din bostadsaffär ska bli så smidig och lyckad som möjligt. Varmt välkommen till oss - vi ser till att du får ut det mesta av din försäljning!

Läs vad 658 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsholmen

• Anna I
    Anna I skrev om Louise Rasmussen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Louise har varit helt fantastisk! Hon har agerat superproffsigt och samtidigt personligt i alla lägen. Hon har gett mig frekventa återkopplingar och alltid ställt upp och gjort det lilla extra och flera gånger mer än vad som faktiskt ingår i hennes arbetsuppgifter. Hon har varit ärlig och gjort att jag känt mig trygg när processen tog olika vändningar.
    1000 tack Louise, jag rekommenderar dig varmt till vem som helst och du skulle vara den första jag ringer om jag skulle sälja igen! //Anna Läs mer
  • Istvan K
    Istvan K skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Har sålt en trerumslägenhet, 77 m2, på Kungsholmen, Stockholm.
    Mycket trevligt bemötande av mäklaren.
    Förväntade mig något högre pris men inget som mäklaren kunde göra något åt. Läs mer
  • Lambert R
    Lambert R skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Mitt första lägenhetsköp fick jag genomföra med hjälp av Patrik. Det blev en stor etta på 44kvm på Kungsholmen. Patrik bemöte mig som köpare med väldigt hög professionalism och var tydlig och påläst igenom hela processen. Mina förväntningar var inte att det skulle gå så smidigt som det gjorde, då jag har hört skräckhistorier från vänner och kollegor men jag hade kanske turen med mig i mitt köp. Läs mer
  • Claes J
    Claes J skrev om Louise Rasmussen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt lägenhet på Kungsholmen, Stockholm.

Mäklaren trevlig och engagerad. Agerade proffsigt och lägenheten blev såld med förväntat resultat. Läs mer
  • Nils-Eric G
    Nils-Eric G skrev om Anna Hellstedt en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Hade bra erfarenhet av Fastighetsbyrån Kungsholmen sedan tidigare, varför det var naturligt att gå in där när vi skulle sälja vår lägenhet på Pipersgatan 16 i Stockholm.
    Anna var den som omgående reste sig i lokalen och blev den som hjälpte oss på ett ypperligt sätt genom hela affären.

Prisnivån hon satte överträffades med 500 000, mycket tack vara fina foton, inte minst kvällsfoto som Anna absolut ville skulle tas. Även hennes förslag på stylingföretag bidrog.

Sedan fick vi förslag på städföretag, som var "klockrent"

Lägenheten lades ut på måndag och kontrakt skrivet innan visning tisdag kväll.

Alla förväntningar överträffades med råge. Läs mer
  • Per N
    Per N skrev om Anna Hellstedt en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Anna var bra. Dock trött på all mailbombning från fastighetsbyrån vilket drar ner min upplevelse. Läs mer
  • Natalia W
    Natalia W skrev om Anna Hellstedt en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trevlig, kunnig & engagerad mäklare. Läs mer
  • Karin R
    Karin R skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi köpte vår första lägenhet genom Nicole. Hade letat ett bra tag och var lite trötta på hela situationen. Av en ren slump gick vi på en förhandsvisning och kärade ner oss direkt. Nicole var väldigt trevlig, lättsam och tillmötesgående. Vi lyckades lösa en affär redan dagen efter och slapp en allt för utdragen budgivningsprocess. Hon var förstående över att det var vårt första köp och gick noggrant igenom kommande steg i processen och vad alla delar i avtalet innebar. Allt gick väldigt smidigt och alla parter verkade nöjda. Rekommenderas! Läs mer
    2018-09-20 Nicole Å svarar Karin R
    Tack sååå mycket för rekommendationen Karin och Erik! Tveka inte att höra av er om ni behöver hjälp framöver.
  • Margareta A
    Margareta A skrev om Anna Hellstedt en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trevligt bemötande o omsorg om både säljare och köpare. Läs mer
  • Fredrik R
    Fredrik R skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Lägenhet
    Lugn, rak, tydlig och tillgänglig. Läs mer
  • Sofia W
    Sofia W skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpt en lägenhet via Natalie. Enkelt och smidigt att få till en extra visning. Hon är flexibel, professionell samt trevlig. Rekommenderar varmt. Läs mer
  • Norberg B
    Norberg B skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Bostadsrätt
    Mycket engagerad
    Önskade ett bättre pris, men vi slapp tidspressen.

Glad att affären genomföres snabbt Läs mer
  • Pär N
    Pär N skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi sålde vår bostad i Kristineberg genom Nicole Åman som mäklare. I sitt arbete visade hon på god kännedom om det lokala området och bostadsmarknaden i stort för lämpliga förväntningar och prissättning. Under försäljningsprocessens gång visade hon på engagemang, trevligt bemötande, flexibilitet och professionalitet. Hon arbetade både aktivt och proaktivt att ge oss som säljare den information vi behövde och visade på en intelligens i hur att marknadsföra försäljningen på bästa sätt. Vår uppfattning är att även köparen haft motsvarande goda upplevelse. Den positiva upplevelsen har även fortsatt efter försäljningen, då hon både minns detaljer om den lägenhet vi idag bor i och våra framtidsplaner och därmed vårt behov av ytterligare mäklartjänster. Vi kan varmt rekommendera Nicole Åman som fastighetsmäklare vid köp eller försäljning av din bostad.

Med vänliga hälsningar
    Pär Flygare & Ashley Glover Läs mer
    2018-09-13 Nicole Å svarar Pär N
    Tack sååå mycket för att ni rekommenderar mig, Pär & Ashley! Ser verkligen fram emot ett långsiktigt samarbete med er. Vi hörs när ni behöver hjälp med något igen!
  • Caroline Å
    Caroline Å skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Fin service. Sålde Vitalisvägen 6 i Fredhäll smidigt och bra. Snabb på att ge respons och i sin kommunikation. Förväntat pris blev lägenheten såld för.

Tack! Läs mer
    2018-09-13 Nicole Å svarar Caroline Å
    Tack för din varma rekommendation Caroline! Det är bara att du hör av dig om du behöver hjälp när du ska köpa/sälja igen. Kram!
  • Mats P
    Mats P skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt en etta i fredhäll som vi köpt via Nicole för ca 1,5 år sedan
    Snabbt och proffsigt bemötande med tydliga besked. , hanterade förtäckta fönster vid visning ( surprise) på ett smart sätt Läs mer
    2018-09-13 Nicole Å svarar Mats P
    Tack för den fina rekommendationen Mats! Ibland händer det oförutsedda saker, då gäller det att vara lösningsorienterad :) glad att ni uppskattade det!
  • Fedra V
    Fedra V skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    We bought a 2 bed flat in kungsholmen. Nicole was very professional; replied to our queries promptly and managed the overall purchasing process very efficiently. It was a pleasure to have her as our real estate agent. Läs mer
    2018-09-13 Nicole Å svarar Fedra V
    Thanks for the recommendation Fedra. Looking forward to hear from you if you need any help ahead!
  • Martin N
    Martin N skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpt bostadsrätt i Stockholm. Blev väldigt trevligt bemött av mäklaren och hon var väldigt lätt att få kontakt med för olika frågor och i samband med budgivningen. Sammantaget hade jag en mycket god erfarenhet av lägenhetsaffären och aktuell mäklare och mäklarbyrå. Läs mer
    2018-09-13 Nicole Å svarar Martin N
    Stort tack för dina varma ord om mig Martin!
  • Pete B
    Pete B skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag och min fru köpte en lägenhet på Kungsholmen via Fastighetsbyrån med mäklaren Nicole Åman. Vi blev bemötta på bästa möjliga sätt, Nicole skötte allt från själva visningen till att svara på alla våra frågor på ett mycket professionellt sätt. Hon tog god tid på säg och försäkrade sig om att vi som potentiell köpare stod i centrum.
    Själva lägenheten kändes rätt, Nicole’s professionella hållningssätt och service anda gjorde det enkelt för oss att lägga bud och resten är historia. Läs mer
    2018-09-13 Nicole Å svarar Pete B
    Tack sååå mycket för er rekommendation Peyman. Vi ses på tillträdet imorgon!
  • Helena N
    Helena N skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper är en riktigt kämpe som aldrig gav upp och överträffade alla förväntningar, rekommenderas! Läs mer
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi har köpt en bostadsrätt .Jesper varit mycket tillmötesgående och agerat mycket professionellt.Svarar snabbt på mail och telefon .
    Jesper har motsvarat de förväntningar vi haftutifrån mäklares roll.Vi kan verkligen rekommendera honom och skulle gärna ta kontakt med honom vid ev framtida säljeller köp av bostad. Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Malin Siekkinen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Malin höll precis allt hon lovade, allt stämde hela vägen och hon var alltid tillgänglig om jag undrade något. En riktig klippa som också lugnade ner en orolig säljare när det behövdes. Trovärdig och proffsig rakt igenom. Läs mer
  • Mårten R
    Mårten R skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi köpte en lägenhet som Michael var ansvarig mäklare på och är mycket nöjda med processen.

Michael var hela tiden tillgänglig och var särskilt behjälplig i kontakt med föreningen.

Han letade fram byggritningar, kontrollerade vad som byggts om i andra lägenheter samt hur och vad föreningen tillät att man byggde om.

Det var ett viktigt stöd för oss eftersom lägenheten krävde omfattande renovering. Läs mer
    Michael F gillar detta
  • Axel N
    Axel N skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper hjälpte oss att sälja vår 4a på Kungsholmen. Han gjorde ett mycket gott jobb på alla sätt, och sträckte sig långt över vad som kan förväntas. Han kom till första mötet väl förberedd, påläst, intresserad, välorganiserad och presenterade en säljplan för genomförande. Planen fungerade mycket väl och vi hade en mkt god dialog med Jesper under hela arbetet. Han förde processen i mål på ett mycket målmedvetet, engagerat, entusiastiskt, tryggt och professionellt sätt, med väldigt bra resultat. Toppbetyg från oss! Läs mer
  • Marcus N
    Marcus N skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi sålde vår tvåa med Michael som var mycket engagerad och trevlig. Han var noggrann, mycket tillgänglig på telefon och gjorde det lilla extra utöver sitt uppdrag. Läs mer
    Michael F gillar detta
  • Fanny C
    Fanny C skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper var ansvarig mäklare vid mitt första bostadsrättköp. Jesper var mycket professionell, kunnig och hjälpsam. Det jag verkligen uppskattade var has transparens och att han inte var "för på". Man märkte att han brydde sig om både säljare och köpare och inte bara ville sälja. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Markus O
    Markus O skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper har nyligen hjälpt mig att sälja min 1:a på Kungsholmen.
    Jag är mycket nöjd med hela processen och kan varmt rekommendera Jesper till andra som går i säljtankar! Läs mer
  • Miyuki A
    Miyuki A skrev om Anna Hellstedt en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Uppriktig och professionell. Affären gick av väldigt smidigt. Läs mer
  • Monica B
    Monica B skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt en lägenhet med hjälp av Natalie som har gjort ett fantastiskt bra jobb. Proffsig, engagerad, snabb återkoppling, vänligt bemötande, fixade extravisningar. Jag kan verkligen rekommendera Natalie. Läs mer
  • Robert C
    Robert C skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpt Lidnersplan 6. Fått bra hjälp från Patrik!

//Robert Läs mer
  • Astrid L
    Astrid L skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Nathalie är helt outstanding i sin roll som mäklare! Snabb på att återkoppla och på ett mycket genuint och ärligt sätt för både köpare och säljare. Det känns som hon alltid ger sitt yttersta, man känner sig alltid trygg med henne. Vi sålde vår 2:a på Kungsholmen med Nathalie och är super nöjda med henne. Nästa gång vi kommer sälja kommer vi absolut anlita Nathalie. All lycka till henne och hennes kunder framöver, hon är en stjärnmäklare! Läs mer
  • Emma S
    Emma S skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålde min bostad tillsammans med Natalie som gjorde att hela processen gick väldigt smidigt.
    Jag kontaktade henne med relativt kort varsel då vi vunnit en budgivning och behövde sälja inom 5 veckor för att slippa ha dubbla boenden. Blev väldigt nöjd med slutpriset och inflyttningsdatumet för nya ägare så att det löste sig optimalt för oss.
    Detta var andra gången jag sålde tillsammans med Natalie och jag har varit mer än nöjd båda gångerna. Läs mer
  • Annelie T
    Annelie T skrev om Louise Rasmussen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi har sålt en bostadsrätt som ägts gemensamt av vår nyss avlidne mor, mig själv och min bror. Ett tredelat ägande som krävde särskilt förfaringssätt.

Jag hade förutfattade meningar om hur säljprocessen skulle vara, mitt uppe i allt annat kring mammas frånfälle. Men allt har fungerat hur smidigt som helst!

Jag har en mycket positiv bild av Louise Rasmussen. Läs mer
  • Pauline E
    Pauline E skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    En mycket proffsig och trevlig mäklare. Läs mer
  • Göran C
    Göran C skrev om Louise Rasmussen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt
    Öppet , ärligt, enkelt
    99,99 %
    Trevlig, ingen bilföersäljare, och snabba återkopplingar! Läs mer
  • Rainer T
    Rainer T skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Mycket bra! Vi skulle gärna köpa igen med Natalie som mäklare. Läs mer
  • Joakim A
    Joakim A skrev om Anna Hellstedt en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Anna Hellstedt var på alla vis en kunnig och engagerad mäklare vid försäljningen av min bostad i Marieberg/Kungsholmen. I ett osäkert försäljningsläge var hon både beslutsam, kreativ, trygg och strategisk vilket gjorde att vi landade i en god försäljning. Anna Hellstedt är kunnig i området, tänker brett och är en sympatisk och varm person och lever upp till de krav du ska kunna ställa på din mäklare. Mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • Rikki T
    Rikki T skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    I bought my apartment and sold it with Natalie. When we were looking, we bid on an apartment the seller went back on their offer and asked for more - leaving us without a place and needing to move in just a few weeks time. She helped us to find a place quickly that worked for our budget and quick sellers. So we decided to use her again for the sell as we know she's looking out for the best interest of both the buyer and the seller. It went well and though we didn't get the price we wanted, this wasn't her fault and we feel she was extremely helpful, always informed and always in touch with information. Would highly recommend! Läs mer
  • Per B
    Per B skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Allting funkade väldigt bra och Natalie upplevdes som mycket proffsig och kunnig på det hon sysslade med!

Vi känner oss väldigt nöjda och glada med allt runtomkring vårt lägenhetsköp! Läs mer
  • Maria F
    Maria F skrev om Malin Siekkinen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt en lögenhet på Kungsholmen
    Väldigt bra bemötande av mäklaren
    Upplevt till förväntningarna.

Bra helhetsintryck. Läs mer
  • Jens R
    Jens R skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Natalie va proffsig, innovativ och med en bra plan för varje steg i vår försäljningsprocess. Hennes servicenivå är hög gentemot både köpare och säljare.
    /Jens & Charlotte Läs mer
  • Helena P
    Helena P skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Det här var tredje gången jag anlitade Natalie, denna gång för försäljning av min bostadsrätt på 76 kvadratmeter nära Fridhemsplan. Natalie är proffsig, ärlig, tillgänglig och en allmänt väldigt duktig mäklare som sålt alla mina bostadsrätter till ett bra pris. Jag är väldigt nöjd med Natalie! Läs mer
  • Julia S
    Julia S skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi köpte en jättefin etta uppe på berget i kristineberg med finfin utsikt. Patrik var väldigt trevlig, hjälpsam och lugn vilket var skönt för oss som första-gångsköpare. Han hade koll på läget och kändes inte hetsig som många försäljare är.
    Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Natalie är duktig med gott tålamod och även lyhörd för kundernas åsikter och idéer. Läs mer
  • Rickard L
    Rickard L skrev om Malin Siekkinen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Malin kan området, är seriös och kompetent. Läs mer
  • Maud H
    Maud H skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Niklas Hedin är en mäklare som i kraft av sin kompetens och sin erfarenhet skapar ett lugnt och förtroendefullt arbetsklimat. Han har mycket stor kunskap om fastighetsmarknaden och kan göra en realistisk bedömning av vilken nivå ens förväntningar bör ligga på. Min bostadsförsäljning lyckades med bra resultat trots att marknaden tillfälligt vänt neråt. Läs mer
  • Emelie C
    Emelie C skrev om Malin Siekkinen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Är mycket nöjd. Supersnällt att en extra visning kunde fixas eftersom vi hade långt att åka! Läs mer
    2018-05-02 Malin S svarar Emelie C
    Hej Emelie!
    Va glad jag blir av dina fina ord!
    Du har verkligen köpt en toppen lägenhet, är helt övertygad om att du kommer trivas kanon där och i Stockholm!
  • Nicole H
    Nicole H skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Upplevde Patrik som väldigt proffsigt och tillmötesgående och behagligt. Läs mer
  • Anne D
    Anne D skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Fischer var en helt ok mäklare och fullgjorde sitt arbete på ett noggrant och bra sätt. Han gjorde vad man kan vänta sig och var hela tiden trevlig och artig. Läs mer
  • Magnus C
    Magnus C skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Proffsig, trevlig, ej påstridig, lösningsorienterad, helt igenom en positiv erfarenhet! Läs mer
  • Wanda G
    Wanda G skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Påläst och engagerad i såväl område som förening. Som köpare kände jag mig trygg att gå vidare med bostaden. Ger mina Varmaste rekommendationer! Läs mer

Hantverkargatan 27, 112 21 Stockholm