Fastighetsbyrån Kungsholmen

Hantverkargatan 27, 112 21 Stockholm — Visa karta

Fastighetsbyrån är Kungsholmens ledande mäklare. Vi har funnits här sedan år 1999 och genomför hundratals affärer varje år. Om du är intresserad av en bostadsaffär på Kungsholmen ska du komma in på vårt kontor på Hantverkargatan 27.

Vi brinner för det vi gör. Våra mäklare har passion, kunskap och erfarenhet och vi har dessutom en rad assistenter som hjälper till och stöttar. Vi gör allt för att din bostadsaffär ska bli så smidig och lyckad som möjligt. Varmt välkommen till oss - vi ser till att du får ut det mesta av din försäljning!

Läs vad 1167 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsholmen

• 2020-10-22

Emelie A skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag upplevde Malin som väldigt erfaren och kompetent, trevlig, engagerad, snabb och lyhörd. Fastighetsbyrån hade smidiga verktyg för kommunikation kring objektet och annan administration och fotograferingen blev väldigt bra. Jag är mycket nöjd! Läs mer
    2020-10-23 Malin B svarar Emelie A
    Tack Emelie för de fina orden, värmer verkligen :) Ses till tillträdet!
  • 2020-10-22

Niclas Ö skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper är en mycket professionell mäklare och säljare. Han säljer på ett mycket respektfullt och lyhört sätt och är medveten om att ett lägenhetsköp är en inre process hos kunden. Bästa av rekommendationer! Läs mer
  • 2020-10-21

Olivier T skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Natalie is a very responsive broker, giving regular updates when needed.
    She also adapted to the market conditions to be able to meet my target price.
    I would recommend Natalie for selling you apartment. Läs mer
  • 2020-10-21

Sara R skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi köpte en 2:a på Kungsholms Strand. Vi har varit väldigt nöjda med bemötande mm. Det har varit enkelt att komma i kontakt med Natalie och vi har fått svar på alla frågor som dykt upp under processen. Läs mer

Maria M skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    bra dialog!
    kändes bra, tyvärr blev resultatet inte det förväntade!
    men en bra process allt som allt. Läs mer
    2020-10-20 Michael F svarar Maria M
    Tack för ett fint samarbete Maria! :)
    Jag är så glad för din skull! Att jag lyckades hoppa in som ny mäklare, hitta en spekulant som köpte din bostad, endast på några dagar. (Du hade köpt nytt och behövde sälja inom kort). Så skönt att allt ordnade sig!
    Du är alltid välkommen att höra av dig igen om du behöver hjälp i framtiden.
    Önskar dig en fortsatt trevlig dag.

Gabriel B skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Bra mäklare. Engagerad och tillgänglig. Rekommenderas! Läs mer

Erik H skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag valde att vända mig till Jesper för att sälja min lägenhet. Han har skött hela försäljningen på ett proffsigt sätt genom att hålla mig uppdaterad med information i alla steg. Haft ett grymt bemötande och levererat ett resultat som jag är nöjd med. Jag rekommenderar Jesper och jag kommer anlita honom igen. Läs mer

Pia R skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi är väldigt nöjda med Jesper insats och skulle gärna rekommendera honom. Vi uppfattar honom som seriös, kunnig och duktig på att tillvarata både säljarens och våra (köparens) intressen. Läs mer

Amanda B skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi använde Michaels tjänster när vi valde att sälja vår bostad på Kungsholmen. Vi är mycket nöjda. Han fanns där som bollplank under tiden vi hade bostaden på gång och hade en tydlig strategi när vi väl valde att lägga ut bostaden på Hemnet och ha visningarna. Michael lyckades sälja över förväntan och på rekord tid. Han skötte processen galant från början till slut. Vi rekommenderar honom starkt. Läs mer

Johanna C skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Superduktig mäklare, bra bemötande mot både säljare och köpare. Bra på att förhandla utan att bli för "säljig". Skulle absolut rekommendera Malin till vem som helst som vill sälja/köpa bostad! Läs mer
    2020-10-19 Malin B svarar Johanna C
    Tusen tack för de fina orden! Värmer verkligen!

Josefina H skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpte bostad via Patrick. Väldigt lätt att då tag på och väldigt trevlig. Läs mer
  • 2020-10-15

Pontus L skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Bra stöd och dialog genom hela processen. Läs mer
    2020-10-19 Malin B svarar Pontus L
    Tusen tack för de fina orden! Värmer verkligen!
  • 2020-10-13

Olof B skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Bra och professionellt stöd genom hela processen Läs mer
  • 2020-10-12

Andony J skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålde min 1,5a på Kungsholmen. Snabb och heltäckande service samt mycket bra bemötande. Estimeringen stämde väl med utfallet och vi sålde tom lite över. Kan varmt rekomenderas! Läs mer
  • 2020-10-11

Per E skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper hjälpte oss att smidigt och snabbt kunna sälja vår tvårummare på Kungsholmen. Jesper kommunicerade på ett bra sätt och förstod vad som var viktigt för oss. Han har ett stort nätverk av potentiella köpare och värnar om relationen med dem. Överlag är vi väldigt nöjda med Jesper. Läs mer
  • 2020-10-10

Malin R skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Michael är trevlig, driven och engagerad. Bra på att övertyga, med glimten i ögat. Läs mer
  • 2020-10-08

Tobias E skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Michael var mycket behjälplig vid vår försäljning och trots att det drog ut på tiden så uppvisade han alltid en positiv inställning och förde en löpande dialog med mig som säljare. Michael var lyhörd och professionell genom hela processen. Ger han mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2020-10-07

Mikael H skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trots att det, på grund av stor beslutsångest från vår sida, tog över ett år för oss att gå från första kontakt till såld lägenhet höll Jesper alltid humöret uppe och svarade tålmodigt på alla frågor. När vi väl bestämde oss gick allting mycket smidigt. Läs mer
  • 2020-10-07

Tomas F skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi såld en bostadsrätt på kungsklippan 11.
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande.
    En mycket trevlig och påläst mäklare.
    Det blev en mycket snabb och smidig försäljning. Läs mer
  • 2020-10-06

Elise K skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Malin sålde min etta på Kungsholmen. Otroligt trevlig, trygg och framförallt full av kompetens. Lyhörd och tydlig i all kommunikation och lämnade inget åt slumpen. Dessutom ett öga för styling vilket var mycket hjälpsamt inför fotografering och visning. Heja Malin!! Läs mer
    2020-10-07 Malin B svarar Elise K
    Tusen tack för det fina omdömet Elise! Kul att du är nöjd med min insats :)
  • 2020-10-05

Rolf S skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi är mycket nöjda med Natalie Strand Läs mer
  • 2020-10-05

Per S skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt en lägenhet på kungsholmen Läs mer
    2020-10-05 Malin B svarar Per S
    Tack för det fina omdömet! Kul att ni är nöjda :)
  • 2020-10-03

Jens S skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt en lgh på Stadshagen .malin gjorde ett otroligt bra jobb lyckades sälja min lgh innan visning till ett bra pris hon var en klippa under hela uppdraget. Höll mig uppdaterad hela tiden. Läs mer
    2020-10-05 Malin B svarar Jens S
    Tusen tack för det fina omdömet! Kul att du är nöjd :)

Sofi L skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Malin är superbra att jobba med, lyhörd, tillgänglig, smidig och har koll på marknaden. Läs mer
    2020-10-05 Malin B svarar Sofi L
    Tack för det fina omdömet! Kul att ni är nöjda :)

Julia N skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag har köpt min första lägenhet med Malins hjälp. En 1.5 på 28kvm på Kungsholmem.
    Malin var super trevlig, genuine och svarade på alla mina frågor, återkopplade snabbt och var hjälpsam genom hela processen.
    Jag skulle gärna använda Malin igen som min framtida mäklare. Läs mer
    2020-10-05 Malin B svarar Julia N
    Tusen tack för det fina omdömet Julia! Hoppas du trivs bra i din nya bostad :)

Tarik D skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Very professional and responsive. Not much to add. Good job and easy contact. Läs mer
    2020-10-05 Malin B svarar Tarik D
    Thanks so much for your kind words! :)

Petra H skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Malin did a great job when selling our apartment. She is the type of person who is very motivated and willing to go the extra mile for you, in addition to having a very kind and friendly personality and an extremely professional and driven working attitude. We sold our home on Kungsholmen with her when we already had moved abroad, and we never had imagined that the whole selling process would go so smooth. Her work exceeded our expectations by far and we can recommend her without restrictions! Läs mer
    2020-10-05 Malin B svarar Petra H
    Thank you so much for the kind for the kind words Petra! Im glad that you and your husband are satisfied with my job. Hope to see you soon! Bs, Malin
  • 2020-09-30

Jimmy S skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper Täktblad sålde min 44m2 på Norr Mälarstrand 92.

Jesper är lätt att ha och göra med och vi hade en tät dialog genom hela processen. Jesper är väldigt driven och engagerad. Vi hade någorlunda samma förväntningar på slutpris och arvodet var rimligt. Ska jag anmärka på något är det att Jesper kunde dykt upp tidigare vid visning för genomgång etc. Rekommenderas! Läs mer
  • Pär D

2020-09-30

Pär D skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag sålde min vindslägenhet genom tjänsten på gång. Jag var tidigt i kontakt med Jesper i min process. Han var lagom på och förstod direkt min situation. Han visade ett intresse för mig och mitt objekt Det gjorde valet lätt när jag väl bestämde mig för att sälja. Under försäljningsprocessen gav han mig tydliga underlag för att fatta beslut. För och nackdelar med olika tillvägagångssätt blev tydliga och jag fattade samtliga beslut utan någon som helst ”press”. Läs mer
  • 2020-09-30

Inger Margareta S skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vår andra bostad som Natalie säljer åt oss på Kungsholmen. Vi är lika nöjda denna gång som förra gången. Natalie agerar snabbt och guidar oss på bästa sätt genom hela försäljningen. Hon är förtroendeingivande och har väldigt bra kunskap om marknaden och området. Därutöver är hon väldigt professionell och engagerad. Hon har våra bästa rekommendationer. Läs mer
  • Halldor H

2020-09-29

Halldor H skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Patrik Fischer hjälpte oss at sälja voran lägenhet på Kungsklippan 11, De var enkelt och skönt att jobba med han, vi tyckte att han gjorde riktigt bra jobb.

Tack so mycket för hjälpen Patrik.
    /Halldor och Steffi. Läs mer
  • 2020-09-29

Faiez A skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag köpte en lägenhet i Stockholm. Jesper är mycket trevlig och hjälpsam, samt svarar på olika frågor på sms/email snabbt. Läs mer
  • 2020-09-28

Carl E skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålde en etta på fredhäll. Nöjd med affären och mäklarens arbete. Läs mer
  • Bernardo C

2020-09-28

Bernardo C skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålde en bostadsrätt med hjälp av Patrik. Blev utmärkt bemött av Patrik och blev rekordförsäljning i området. Läs mer
  • Johan S

2020-09-25

Johan S skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    "Sålde min lägenhet med Michael och det var en snabb och smidig affär utan frågetecken då han är en pålitlig och oerhört förtroendeingivande mäklare som är lyhörd, proffessionell och tar försäljningen på största allvar. Jag som säljare kunde slappna av under försäljningsprocessen. Kommer definitivt att anlita Michael för kommande köp/försäljningar samt rekommendera honom för de som går i köp eller säljtankar i Kungsholmen! Läs mer
  • 2020-09-25

Mario N skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    En kompetent och professionell mäklare med hög social förmåga. Läs mer
  • 2020-09-25

Lisa L skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi köpte vår första lägenhet av Natalie och är supernöjda. Vi fick en väldigt bra känsla av Natalie och hon var väldigt hjälpsam med de frågor vi hade. Hon var aldrig så på som man kan känna att andra mäklare är och hon byggde en kontakt med oss som gjorde att vi kände oss trygga. Läs mer
  • 2020-09-23

Susanna J skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Försäljning av en 1,5 rok på Kungsholmen.
    Väldigt nöjd med Natalie! Professionellt bemötande. Lugn och tydlig vid möten och genomgångar.
    Har förmedlat kontakter avseende tjänster runt försäljningen, styling och städ vilket uppskattas så att man har något att utgå ifrån.

Rekommenderas och skulle anlitas igen om det vore aktuellt i framtiden! Läs mer

Cecilia B skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper hjälpte mig att sälja min lägenhet. Han har haft ett väldigt bra och proffsigt bemötande under processen, vilket jag verkligen uppskattar och något jag värdesätter högt hos en mäklare. Jag skulle verkligen rekommendera Jesper och använder honom gärna igen vid en framtida försäljning! Läs mer
  • 2020-09-21

A.edelman Fastighetsmäkleri Ab A skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper var mycket professionell genom hela försäljningsprocessen. Han är trygg, tydlig och konkret samt höll oss ständigt uppdaterad under processen. Jesper har en hög energinivå och ett imponerande driv vilket visade sig i slutresultatet. Vi är mycket nöjda med Jesper och kan varmt rekommendera honom som mäklare!

Säljare Scheelegatan 22 Läs mer

Lars T skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt 3:a på Kungsholmen. Proffsig och snabb hantering. Superbra på plats vid visningen. Bra och tät dialog hela vägen. Läs mer
  • Lisa T

2020-09-20

Lisa T skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi sålde vår trea med Jesper och är väldigt nöjda med hur han skötte hela processen! Kan verkligen rekommendera honom! Läs mer
  • 2020-09-19

Jonas G skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Tydlig, kunnig, lugn och trevlig.

Vi har både köpt och sålt flera gånger och är supernöjda med Natalie.

Hon är bäst helt enkelt !! Läs mer
  • 2020-09-18

Ebba K skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålde med Nathalie. Trevlig, effektiv och fick mig att känna mig trygg genom hela processen! Läs mer
  • 2020-09-17

Alexandra P skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi har sålt vår bostadsrätt på Kungsholmen. Först: Jespers värdering stämde och det är bra eftersom man är så beroende av den vid köp av en ny bostad. Vad gäller förfarandet: Jesper är lyhörd och rak i sin kommunikation. Han berättar tydligt om planen för försäljningen och hur man går vidare givet olika scenarier. Som kund får man en tydlig bild av vilka som varit på visningen. Han läser av spekulanterna och anpassar sitt bemötande av dem. Han vet således när det finns möjlighet till förhandling och när det inte finns och hur denna ska ske. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-09-16

Nima F skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi kontaktade Michael då han haft ett antal framgångsrika försäljningar i vår förening. Redan vid första mötet fick vi stort förtroende för honom och han gick igenom hela processen och var väldigt lyhörd för våra frågor och funderingar. Michael var under hela processen tillgänglig och enkel att göra med. Det finns ingenting som är omöjligt för honom och han drivs av att alltid överträffa sig själv och leverera mycket bra slutresultat. Vi är extremt nöjda med Michael och rekommenderar honom starkt och hoppas att vi kommer kunna göra fler affärer tillsammans framöver. Läs mer
  • 2020-09-13

Elin S skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Patrik hjälpte oss att sälja vår tvåa vid Rådhuset. Vår upplevelse av Patrik är att han är en väldigt proffsig och kompetent mäklare som alltid var tillmötesgående trots långdragen process. Vi rekommenderar gärna Patrik vidare, om vi köpt eller sålt bostad i Stockholm igen hade vi definitivt tagit hjälp av Patrik. Läs mer
  • 2020-09-13

Suvi L skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi sålde vår lägenhet på Kungsholmen med hjälp av Jesper och är väldigt nöjda med allting. Om vi säljer igen, kommer vi att anlita honom igen. Han är extremt driven och kunnig och dessutom trevlig och varm som person och vi kan varmt rekommendera honom som mäklare. Läs mer
  • 2020-09-08

Emma E skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Patrik skötte försäljningen av vår lägenhet precis som vi förväntat oss! Eftersom vår lägenhet låg under ”på gång” under flera månader medan vi letade hus innan det till sist blev dags att publicera den, så måste jag ge Patrik en extra eloge för hur han engagerade sig i vår lägenhet under hela denna tid! Läs mer
  • 2020-09-06

Kristina D skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Investerat i del av en bostad. Inte varit så delaktig i själva processen eller diskussionen.
    Har egentligen inte så stor upplevelse av mäklaren. Träffat alldeles för få tillfällen för att ha en uppfattning Läs mer

Hantverkargatan 27, 112 21 Stockholm