Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Kungsholmen Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kungsholmen

Fastighetsbyrån Kungsholmen

Hantverkargatan 27, 112 21 Stockholm — Visa karta

Fastighetsbyrån är Kungsholmens ledande mäklare. Vi har funnits här sedan år 1999 och genomför hundratals affärer varje år. Om du är intresserad av en bostadsaffär på Kungsholmen ska du komma in på vårt kontor på Hantverkargatan 27.

Vi brinner för det vi gör. Våra mäklare har passion, kunskap och erfarenhet och vi har dessutom en rad assistenter som hjälper till och stöttar. Vi gör allt för att din bostadsaffär ska bli så smidig och lyckad som möjligt. Varmt välkommen till oss - vi ser till att du får ut det mesta av din försäljning!

Läs vad 682 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsholmen

• Sebastian B skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt en etta i Fredhäll, fick det vi ville ha och lite utöver det. Fastigheten såldes snabbt och smidigt. Läs mer
  • Hanna W skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Tack vare Jesper och Fastighetsbyrån blev vår lägenhetsförsäljning lyckad och smidig. Vi kommer att ta hjälp av dem vid framtida bostadsaffärer. Varma rekommendationer. Läs mer
    2018-11-18 Jesper T svarar Hanna W
    Tack för den fina rekommendationen Hanna.
    Ska bli så kul och följa er framöver.
    Ha de bäst :)
  • Claes W skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi sålde vår tvåa på Kungsholmen med Jesper från Fastighetsbyrån. Jespers förmåga att omvandla ord till handling imponerade på oss. Han gjorde en ordentlig behovsanalys och vi kände att han lyssnade på oss och våra behov. Svarar snabbt på frågor och om han inte har svaret så återkommer han inom kort med korrekt info och ett stort leende. Tack Jesper för att du hjälpte oss med vår bostadsaffär! Läs mer
    2018-11-18 Jesper T svarar Claes W
    Tack snälla för den fina rekommendationen Claes.
    Det har varit så kul att följa er resa och jag önskar er stort lycka till i nya bostaden på söder.
    Ni vet att ni närsomhelst kan höra av er vid frågor :)
  • Per B skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Korrekt, trevlig och service minded Läs mer
  • Guillaume L skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Väldigt proffsig och effektiv. Läs mer
  • Benita E skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag har sålt min lägenhet. Jag blev rekommenderad Natalie Strand och kände stort förtroende för henne direkt när vi träffades.
    Hon kändes kunnig och engagerad, samtidigt som hon lotsade mig genom min första lägenhetsaffär så att jag kände mig trygg.
    Jag kan verkligen rekommendera henne till andra säljare. Läs mer
  • Maja M skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag har inte ångrat en sekund att jag inför min försäljning av en 1,5rok vid Fridhemsplan i Stockholm la ned väldigt mycket tid och omsorg på att hitta den allra bästa mäklaren. Genom sökningar på vilka mäklare som mitt område säljer till bästa kvadratmeterpris och tidigare omdömen hittade jag snabbt till Natalie Strand och redan vid första telefonkontakten hade jag bestämt mig.

Det som utmärker Natalie som mäklare är att hon har förmågan att vara mycket lyhörd samtidigt som hon vågar vara tydlig. Som mäklare är hon mycket närvarande och engagerad - hon deltog t.ex. personligen under fotograferingen av lägenheten för att se till att bilderna blev så bra som möjligt och tack vare hennes personliga kontakter med spekulanter tog budgivningen fart. Det bör nämnas att samtliga av dem som var med under budgivningens slutskede inte hade sett lägenheten via Hemnet primärt utan kontaktats av Natalie själv. Jag är därför mycket glad för att jag valde en mäklare med ett stort kontaktnät.

Som säljare kände jag mig under hela processen mycket trygg i att Natalie skötte processen på allra bästa sätt och jag kunde därför luta mig tillbaka. I efterhand kan jag inte vara annat än mycket nöjd m. På bara ett par veckors tid från mitt första möte med Natalie var nämligen lägenheten såld till ett mycket bra pris. Jag kan därför bara varmt rekommendera andra att anlita Natalie - ni kommer inte ångra er! Läs mer
  • Saira A skrev om Anna Hellstedt en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trygg och stabil
    Tillgänglig
    Serviceinriktad
    Helhetstänk Läs mer
  • Sara F skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Natalie fanns där för både säljare och köpare, alltid tillgänglig och proffsig! Som säljare hade jag fullt förtroende för Natalie som alltid höll mig uppdaterad och informerad. Jag helt säker på att köpare/besökare på visningarna som Natalie höll i lägenheten blev väl bemötta. Jag kan varmt rekommendera Natalie!! Läs mer
  • Anders I
    Anders I skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi har köpt en sekelskifteslägenhet vid Fridhemsplan. Jesper har under hela processen varit jättetrevlig med positivt och härligt bemötande. Han har varit lätt att kommunicera med och inom kort alltid besvarat våra frågor både under visningar samt vid mail och sms-kontakt. Vi skulle absolut rekommendera honom till både säljare och köpare. Läs mer
    2018-11-17 Jesper T svarar Anders I
    Tack Anders för den fina rekommendationen.
    Ska bli så spännande och se hur ni gör om lägenheten. Dyker det upp några frågor längs vägen så är det bara att ni hör av er till mig.
    Stort lycka till nu!
  • André G skrev om Malin Siekkinen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    5 av 5 stjänor på alla punkterna. Mäklaren var mycket professionell och jag fick mycket bra svar när jag ringde henne angående funderingar. Läs mer
  • Andreas B skrev om Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Patrik Fischer gjorde ett kanonjobb, från start till mål! Realistisk men positiv gav ett riktigt bra resultat! Läs mer
  • Philip E skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag var ansvarig för försäljningen av min å mina föräldrars lägenhet, 3a på kungsholmen. Antagligen den största affär vi kommer göra i våra liv. Därför kändes det otroligt viktigt att känna sig trygg med mäklare och alla detaljer kring denna viktiga affär. Från första sekund gav Jesper ett otroligt tryggt, ärligt och kompetent intryck som gjorde att jag gärna lämnade mäklaruppdraget i hans händer. Han skulle också visa sig överträffa mina förväntningar. enormt professionell på alla punkter. Prickfri och enkel kommunikation, stor lyhördhet för våra krav, en otrolig arbetsmoral och egenskaper som säljare och person. Skulle varmt rekommendera Jesper! Läs mer
    2018-11-17 Jesper T svarar Philip E
    Philip, Desiree & Torkel!
    Det var så fantastik att få jobba ihop med er.
    Jag uppskattar den fina rekommendationen. Det finns inget roligare och höra att man överträffat kundernas förväntningar.
    Önskar er all lycka i framtiden och hoppas din resa blir toppen Philip.
    Vi ses på tillträdet efter nyårsskiftet.
  • Alfonso A skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Utomordentligt bra mäklare som är med hela vägen. Bevisat att hon kan sälja både när marknaden är bra men även när den gått sämre.

Jobbar stenhårt och är alltid anträffbar samt att hon är enormt professionell. Läs mer
  • Elsa S skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpt lägenhet. Blev mycket bra bemött och hade bra kontakt med mäklaren. Uppskattat att han var så tillgänglig och att man inte kände sig i vägen vid något tillfälle. Bara bra!!! Läs mer
    2018-11-17 Jesper T svarar Elsa S
    Tack för den fina rekommendationen Elsa.
    Jag hoppas och tror du kommer trivas toppen i nya bostaden.
    Dyker det upp några frågor eller funderingar vet du vart du når mig!
  • John Q skrev om Josefin Widman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag är väldigt nöjd med Josefine som mäklare och med försäljningen av min etta på Kungsholmen. Jag rekommenderar henne varmt för dig som har tankar om att sälja. Läs mer
  • Michael R skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Lägenhet på Kungsholmen.
    Natalie kändes väldig proffsig och var verkligen lyhörd för de önskemål som jag hade.

Kände mig trygg från budgivning till avslut! Läs mer
  • Karin S skrev om Louise Rasmussen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag var på två privata visningar med Louise som var alldeles utmärkt bra, tydlig, och kunnig! Läs mer
  • Stephanie C
    Stephanie C skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    I flera månader har jag sökt efter min första bostad och det var via Fastighetsbyrån som jag fann den rätta. Jakten på den första bostaden har varit svår men Michael fick det att kännas otroligt enkelt! Förutom en otrolig tidsflexibilitet som avlastade mycket stress från mina axlar var han alltid på gott humör och sitt genuina mäklande får en att känna sig väl omhändertagen.
    Inget strul och inget trassel- enbart härligt bemötande och du kan lita på att det ligger i hans intresse att ge dig den bästa vägledningen i ditt bostadssökande. Läs mer
  • Daniel Z skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Bara bra enligt förväntnigarna. Kommunikativ och självsäker. Använder facebook och sms. Läs mer
    2018-11-17 Jesper T svarar Daniel Z
    Tack för rekommendationen Daniel.
    Hoppas du kommer stortrivas i ditt nya boende :)
  • Andreas G skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Michael var mycket snabb på att svara i telefon och med att boka ett möte för förhandsvisning. Väl på visning kände vi ingen stress och vi fick gott med tid att kika och känna in lägenheten och Michael hade en skön men samtidigt professionell approach. Gav oss tips på möjligheterna som fanns med lägenheten. Läs mer
  • Fredrik S skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper är skicklig och kunnig inom sitt yrke samt är väldigt engagerad genom hela processen.
    Alltid tillgänglig för att bolla frågor, högt och lågt!
    Mycket nöjd med min försäljning! Läs mer
    2018-11-17 Jesper T svarar Fredrik S
    Tack Fredrik för den fina rekommendationen.
    Jag är så glad att ni var nöjda med mig som mäklare och jag hoppas jag får hjälpa er i framtida affärer.
    Lycka till så ses vi på tillträdet :)
  • Johanna L skrev om Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Från första samtalet otroligt proffsigt bemötande från mäklaren, transparens i kommunikationen och många uppdateringar om läget. Jag kände mig trygg med att min mäklare tog ansvar för försäljningen och att jag kunde lita på bästa möjliga resultat. Läs mer
  • Kjell S
    Kjell S skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt bostadsrätt på Kungsholmen
    Michael har varit aktiv genom hela processen på ett personligt och engagerat sätt. Han har varit noga med att hela tiden hålla oss underrättade om vad som händer och inhämtat vårt godkännande i alla steg.

Michael är en trevlig och engagerad mäklare som inger ett stort förtroende.

Michael har mer än väl motsvarat våra förväntningar och vi kan absolut rekommendera honom till andra. Läs mer
  • Anna K skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpt o sålt lägenheter på Kungsklippan i Stockholm. Patrik är en kunnig och engagerad mäklare med vimken jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Miriam K skrev om Anna Hellstedt en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Kunde inte önskat mig en bättre mäklare. Anna har förmedlat trygghet från start till slut. Alla borde få ha en Anna vid försäljning av bostad. Läs mer
  • Daniel T skrev om Anna Hellstedt en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt bostad, otroligt nöjd med allt genom hela processen Läs mer
  • Fredrik A skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpt lägenhet på kungsklippan. Han är proffsig, påläst och förtroendeingivande. Mycket bra person! Läs mer
  • Joakim H skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt 2:a 59 m2 på Kungsholmen.

Vi var mycket nöjda med Jesper Täktblad. Han la ner ett stort engagemang i vår försäljning och fick oss som kunder att känna oss prioriterade. Han hade ett jordnära och förtroendeingivande sätt kombinerat med en talang en för försäljning. Därtill var han duktig på att skapa relation med människor. Läs mer
    2018-11-17 Jesper T svarar Joakim H
    Tack Joakim och Hanna för rekommendationen.
    Håller tummarna för att ni hittar ert drömboende. Tveka aldrig att höra av er om ni behöver hjälp.
    Ses på tillträdet 11/12
  • Martin B skrev om Anna Hellstedt en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Gott omdöme och förtoendeingivande. Läs mer
  • Anna I skrev om Louise Rasmussen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Louise har varit helt fantastisk! Hon har agerat superproffsigt och samtidigt personligt i alla lägen. Hon har gett mig frekventa återkopplingar och alltid ställt upp och gjort det lilla extra och flera gånger mer än vad som faktiskt ingår i hennes arbetsuppgifter. Hon har varit ärlig och gjort att jag känt mig trygg när processen tog olika vändningar.
    1000 tack Louise, jag rekommenderar dig varmt till vem som helst och du skulle vara den första jag ringer om jag skulle sälja igen! //Anna Läs mer
  • Istvan K
    Istvan K skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Har sålt en trerumslägenhet, 77 m2, på Kungsholmen, Stockholm.
    Mycket trevligt bemötande av mäklaren.
    Förväntade mig något högre pris men inget som mäklaren kunde göra något åt. Läs mer
  • Lambert R
    Lambert R skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Mitt första lägenhetsköp fick jag genomföra med hjälp av Patrik. Det blev en stor etta på 44kvm på Kungsholmen. Patrik bemöte mig som köpare med väldigt hög professionalism och var tydlig och påläst igenom hela processen. Mina förväntningar var inte att det skulle gå så smidigt som det gjorde, då jag har hört skräckhistorier från vänner och kollegor men jag hade kanske turen med mig i mitt köp. Läs mer
  • Claes J skrev om Louise Rasmussen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt lägenhet på Kungsholmen, Stockholm.

Mäklaren trevlig och engagerad. Agerade proffsigt och lägenheten blev såld med förväntat resultat. Läs mer
  • Nils-Eric G skrev om Anna Hellstedt en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Hade bra erfarenhet av Fastighetsbyrån Kungsholmen sedan tidigare, varför det var naturligt att gå in där när vi skulle sälja vår lägenhet på Pipersgatan 16 i Stockholm.
    Anna var den som omgående reste sig i lokalen och blev den som hjälpte oss på ett ypperligt sätt genom hela affären.

Prisnivån hon satte överträffades med 500 000, mycket tack vara fina foton, inte minst kvällsfoto som Anna absolut ville skulle tas. Även hennes förslag på stylingföretag bidrog.

Sedan fick vi förslag på städföretag, som var "klockrent"

Lägenheten lades ut på måndag och kontrakt skrivet innan visning tisdag kväll.

Alla förväntningar överträffades med råge. Läs mer
  • Per N skrev om Anna Hellstedt en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Anna var bra. Dock trött på all mailbombning från fastighetsbyrån vilket drar ner min upplevelse. Läs mer
  • Natalia W skrev om Anna Hellstedt en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trevlig, kunnig & engagerad mäklare. Läs mer
  • Karin R skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi köpte vår första lägenhet genom Nicole. Hade letat ett bra tag och var lite trötta på hela situationen. Av en ren slump gick vi på en förhandsvisning och kärade ner oss direkt. Nicole var väldigt trevlig, lättsam och tillmötesgående. Vi lyckades lösa en affär redan dagen efter och slapp en allt för utdragen budgivningsprocess. Hon var förstående över att det var vårt första köp och gick noggrant igenom kommande steg i processen och vad alla delar i avtalet innebar. Allt gick väldigt smidigt och alla parter verkade nöjda. Rekommenderas! Läs mer
    2018-09-20 Nicole Å svarar Karin R
    Tack sååå mycket för rekommendationen Karin och Erik! Tveka inte att höra av er om ni behöver hjälp framöver.
  • Margareta A skrev om Anna Hellstedt en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trevligt bemötande o omsorg om både säljare och köpare. Läs mer
  • Fredrik R skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Lägenhet
    Lugn, rak, tydlig och tillgänglig. Läs mer
  • Sofia W skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpt en lägenhet via Natalie. Enkelt och smidigt att få till en extra visning. Hon är flexibel, professionell samt trevlig. Rekommenderar varmt. Läs mer
  • Norberg B skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Bostadsrätt
    Mycket engagerad
    Önskade ett bättre pris, men vi slapp tidspressen.

Glad att affären genomföres snabbt Läs mer
  • Pär N
    Pär N skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi sålde vår bostad i Kristineberg genom Nicole Åman som mäklare. I sitt arbete visade hon på god kännedom om det lokala området och bostadsmarknaden i stort för lämpliga förväntningar och prissättning. Under försäljningsprocessens gång visade hon på engagemang, trevligt bemötande, flexibilitet och professionalitet. Hon arbetade både aktivt och proaktivt att ge oss som säljare den information vi behövde och visade på en intelligens i hur att marknadsföra försäljningen på bästa sätt. Vår uppfattning är att även köparen haft motsvarande goda upplevelse. Den positiva upplevelsen har även fortsatt efter försäljningen, då hon både minns detaljer om den lägenhet vi idag bor i och våra framtidsplaner och därmed vårt behov av ytterligare mäklartjänster. Vi kan varmt rekommendera Nicole Åman som fastighetsmäklare vid köp eller försäljning av din bostad.

Med vänliga hälsningar
    Pär Flygare & Ashley Glover Läs mer
    2018-09-13 Nicole Å svarar Pär N
    Tack sååå mycket för att ni rekommenderar mig, Pär & Ashley! Ser verkligen fram emot ett långsiktigt samarbete med er. Vi hörs när ni behöver hjälp med något igen!
  • Caroline Å skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Fin service. Sålde Vitalisvägen 6 i Fredhäll smidigt och bra. Snabb på att ge respons och i sin kommunikation. Förväntat pris blev lägenheten såld för.

Tack! Läs mer
    2018-09-13 Nicole Å svarar Caroline Å
    Tack för din varma rekommendation Caroline! Det är bara att du hör av dig om du behöver hjälp när du ska köpa/sälja igen. Kram!
  • Mats P skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt en etta i fredhäll som vi köpt via Nicole för ca 1,5 år sedan
    Snabbt och proffsigt bemötande med tydliga besked. , hanterade förtäckta fönster vid visning ( surprise) på ett smart sätt Läs mer
    2018-09-13 Nicole Å svarar Mats P
    Tack för den fina rekommendationen Mats! Ibland händer det oförutsedda saker, då gäller det att vara lösningsorienterad :) glad att ni uppskattade det!
  • Fedra V skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    We bought a 2 bed flat in kungsholmen. Nicole was very professional; replied to our queries promptly and managed the overall purchasing process very efficiently. It was a pleasure to have her as our real estate agent. Läs mer
    2018-09-13 Nicole Å svarar Fedra V
    Thanks for the recommendation Fedra. Looking forward to hear from you if you need any help ahead!
  • Martin N skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpt bostadsrätt i Stockholm. Blev väldigt trevligt bemött av mäklaren och hon var väldigt lätt att få kontakt med för olika frågor och i samband med budgivningen. Sammantaget hade jag en mycket god erfarenhet av lägenhetsaffären och aktuell mäklare och mäklarbyrå. Läs mer
    2018-09-13 Nicole Å svarar Martin N
    Stort tack för dina varma ord om mig Martin!
  • Pete B
    Pete B skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag och min fru köpte en lägenhet på Kungsholmen via Fastighetsbyrån med mäklaren Nicole Åman. Vi blev bemötta på bästa möjliga sätt, Nicole skötte allt från själva visningen till att svara på alla våra frågor på ett mycket professionellt sätt. Hon tog god tid på säg och försäkrade sig om att vi som potentiell köpare stod i centrum.
    Själva lägenheten kändes rätt, Nicole’s professionella hållningssätt och service anda gjorde det enkelt för oss att lägga bud och resten är historia. Läs mer
    2018-09-13 Nicole Å svarar Pete B
    Tack sååå mycket för er rekommendation Peyman. Vi ses på tillträdet imorgon!
  • Helena N skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper är en riktigt kämpe som aldrig gav upp och överträffade alla förväntningar, rekommenderas! Läs mer
    2018-11-16 Jesper T svarar Helena N
    Tack för rekommendationen Helena. Jag försöker alltid överträffa mina kunders förväntan och jag är så glad att jag lyckades leverera de förväntningarna du hade på mig.
    Ses på tillträdet 28/11 :)
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi har köpt en bostadsrätt .Jesper varit mycket tillmötesgående och agerat mycket professionellt.Svarar snabbt på mail och telefon .
    Jesper har motsvarat de förväntningar vi haftutifrån mäklares roll.Vi kan verkligen rekommendera honom och skulle gärna ta kontakt med honom vid ev framtida säljeller köp av bostad. Läs mer
    2018-11-16 Jesper T svarar Cecilia L
    Tack för rekommendationen Cecilia.
    Självklart hjälper jag er i framtida köp eller försäljning.
    Ses på tillträdet 28/11

Hantverkargatan 27, 112 21 Stockholm