Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Kungsholmen Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kungsholmen

Fastighetsbyrån Kungsholmen

Hantverkargatan 27, 112 21 Stockholm — Visa karta

Fastighetsbyrån är Kungsholmens ledande mäklare. Vi har funnits här sedan år 1999 och genomför hundratals affärer varje år. Om du är intresserad av en bostadsaffär på Kungsholmen ska du komma in på vårt kontor på Hantverkargatan 27.

Vi brinner för det vi gör. Våra mäklare har passion, kunskap och erfarenhet och vi har dessutom en rad assistenter som hjälper till och stöttar. Vi gör allt för att din bostadsaffär ska bli så smidig och lyckad som möjligt. Varmt välkommen till oss - vi ser till att du får ut det mesta av din försäljning!

Läs vad 740 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsholmen

• 2019-08-19

Alice B skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag köpte min första bostad av Patrik och valde även honom som mäklare när jag två år senare skulle sälja samma bostad. Patrik är väldigt professionell och ödmjuk. Han har mycket tålamod med extra visningar när jag känt mig osäker. Kan verkligen rekommendera honom som mäklare! Läs mer
  • 2019-08-18

Dorio C skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Patrik la mycket tid & energi när jag sålde min lägenhet. Bra jobbat. Läs mer
  • 2019-08-16

Tessa Daniela H skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Som första gångsköpare var vi lite nervösa med hur dialog med mäklare kommer att se ut och förväntningarna var snarare en generalisering av stereotypen för mäklare, inget mer. Jesper tog död på den nervositeten, genom att alltid finnas tillgänglig och hade han inte svar på en gång återkom han alltid inom rimlig tid med svaret.

Trots att vi var sena till visningen tog han sig tiden att visa lägenheten för oss och när det sedan blev dags för budgivning hade han kontinuerlig kontakt med oss oavsett om han fått tag på säljarna eller ej. Vi behövde aldrig känna oss ovetandes om hur situationen låg till.

Jesper gjorde vårt första köp till en trevlig upplevelse! Läs mer
    2019-08-17 Jesper T svarar Tessa Daniela H
    Tack snälla för den fina rekommendationen.
    Är så glad att jag fick hjälpa er till ert första köp av bostad.
    Ni vet att ni alltid kan höra av er till mig om det är något.
    Stort lycka till nu!
  • 2019-08-14

Pär Axel H skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpt en lägenhet på Kungsholmen med Jesper som mäklare. Allt har verkligen fungerat klockrent från visning till inflyttning! Stort tack för allt Jesper! Läs mer
    2019-08-17 Jesper T svarar Pär Axel H
    Tack för den fina rekommendationen.
    Är så glad att ni är nöjda med er nya bostad.
    Jag finns som bollplank om det är något.
    Må gott!
  • 2019-08-13

Kristoffer L skrev om Fastighetsbyrån Kungsholmen
    * Bostadsrätt 20 m2.
    * Mycket bra bemötande.
    * Förväntningarna uppfylldes väl.
    * Den sammansfattade upplevelsen är att processen var proffsig och upplevdes enkel för mig som säljare. Bra strategi för att uppnå det önskemål som jag hade. Läs mer
  • 2019-08-11

Ashkan S skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    I en motig situation som vi skapade åt oss själva behövde vi en sympatisk, pragmatisk och professionell mäklare på Kungsholmen och vi fick tips om Patrik. En mäklare som konstant varit närvarande och hjälpsam, en person som på riktigt brytt sig och hjälpt oss genuint. Hatten av för din professionalism, attityd och passion. Förhoppningsvis behöver vi inte flytta på ett tag men gör vi det är du den enda mäklaren vi ringer! Tusen tack Patrik för allt. Läs mer
  • Louise B

2019-08-11

Louise B skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpte en sekelskiftesetta på Kungsholmen, så himla fin! Har bara bra saker att säga om Nathalie, proffsigt bemötande, alltid trevlig, inte hetsig utan behaglig i bemötandet och så serviceinriktad. Kan bara ge mina bästa rekommendationer! Läs mer
  • 2019-08-09

Carl E skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Mycket trevligt bemötande, regelbunden kontakt och väldigt bra stöd under hela säljprocessen. Skulle rekommendera Jesper varmt till alla som går i säljtankar! Läs mer
    2019-08-17 Jesper T svarar Carl E
    Tack snälla för rekommendationen Calle.
    Vi gjorde ett grymt jobb ihop som resulterade i en grymt bra affär.
  • 2019-08-09

Ajmal R skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag har sålt min 24kvm och Patrick har gjort super bra jobb, han är bästa mäklare i min område . Jag Skulle rekommendera honom till alla som bor på Kungsklippan område . Läs mer
  • 2019-08-07

Staffan B skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Natalie framstod som seriös och trovärdig i en roll som ska balansera mellan säljaren och köparen. Jag var köpare Läs mer
  • 2019-07-29

Margareta B skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Nicole är lyhörd för kundens behov. Mycket uppskattat! Läs mer
  • 2019-07-25

Niklas S skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Aktiv i sitt arbete och svarade snabbt i korrespondens. Kändes som att han hade både säljaren och köparens intressen i åtanke. Läs mer
  • 2019-07-22

Anita T skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Michael gav ett mycket professionellt stöd i samband med försäljningen av min bostadsrätt. Samarbetet genom hela processen har givit mig ett mycket högt förtroende för Michaels arbetssätt.
    Uppskattar också bra återkoppling, smidighet, effektivitet och bemötande genom hela processen! Läs mer
  • 2019-07-21

Carin I skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trevligt bemötande av både mäklare och andra på kontoret! Läs mer
  • 2019-07-19

Lena R skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper har visat ett mycket starkt engagemang under säljprocessen av vår etta på Kungsholmen. Läs mer
    2019-08-17 Jesper T svarar Lena R
    Tack för rekommendationen Lena.
    Önskar er stort lycka till i nya bostaden.
    Dyker det upp några frågor på vägen får ni ringa mig.
  • 2019-07-17

Lena N skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt lgh under sommaren, Jesper är supertrevlig och otroligt hjälpsam. Läs mer
    2019-08-17 Jesper T svarar Lena N
    Tack för rekommendationen Lena.
    Det har vart väldigt enkelt och trevligt att arbeta med dig.
    Önskar dig all lycka vidare.
  • 2019-07-12

Linus O skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Kunnig mäklare som sydde ihop affären snabbt och smidigt på en bra nivå. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-07-09

Ludvig P skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpt tvåa på Kungsholmen. Nathalie har under hela processen varit professionell, trevlig, tålmodig men också ytterst snabbfotad när det väl hettade till. Läs mer
  • 2019-07-08

Sara R skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi har köpt en bostadsrätt och fick bra hjälp av Patrik. Min dotter som ska bo där och haft kontakten med Patrik upplevde ett bra förtroende för honom. Läs mer
  • 2019-07-08

Christopher C skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper har ett ödmjukt bemötande, följsam och pedagogisk i processerna som kommer i en bostadsförsäljning och har en bra uppföljning.
    Rekommenderar Jesper varmt. Läs mer
    2019-08-17 Jesper T svarar Christopher C
    Tack för rekommendationen Christopher.
    Lycka till vidare.
  • 2019-07-05

Fredrik A skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Försäljning av lägenhet 2 rok 60 kvm på Kungsholmen. Jesper var mycket engagerad, tydlig och öppen i sin kommunikation samt väldigt professionell. Vi uppskattade verkligen Jesper som mäklare och kan varmt rekommendera honom. Läs mer
    2019-08-17 Jesper T svarar Fredrik A
    Tack för rekommendationen Fredrik.
    Är så glad att ni äntligen hittade er en ny bostad och tack för ett gott samarbete vid er försäljning.
    Hoppas och tror ni kommer trivas i nya bostaden.
  • 2019-07-04

Anton H skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpte min första lägenhet genom Jesper.
    En trygg upplevelse samt engagerad mäklare som har både köparen & säljaren i fokus. Snabb på återkoppling och som gjorde processen tydlig och smidig.

Rekommenderar starkt. Läs mer
    2019-08-17 Jesper T svarar Anton H
    Tackar varmast för den fina rekommendationen Anton.
    Har ni några frågor eller funderingar så vet ni vart jag finns.
    Må gott!
  • 2019-07-04

Anna W skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpte min drömbostad med hjälp av Jesper. Det kändes skönt att han förstod mina krav, mina förutsättningar att köpa bostaden. Han var bra på att kommunicera med både köpare och säljare vilket ledde till att båda parter kände sig nöjda med affären.
    Tycker att Jesper och hans kollegor levererar hög service till sina kunder och kan därför med varm hand rekommendera Jesper Täktblad.
    /Anna Läs mer
    2019-08-17 Jesper T svarar Anna W
    Tack snälla för den fina rekommendationen Anna.
    Önskar dig stort lycka till i den nya bostaden!
  • 2019-07-03

Lina P skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Utmärkt förmedling av lägenhet där jag kände att Patrick verkligen försökte få både köpare och säljare nöjda. Läs mer
  • Nils V

2019-07-03

Nils V skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålde min 1a på kungsholmen med Jesper och blev riktigt nöjd! Riktigt enkel att jobba med, lätt att komma i kontakt med och lyckades verkligen få fram känslan i min lägenhet! Läs mer
    2019-08-17 Jesper T svarar Nils V
    Tack Nils för rekommendationen.
    Vilket samarbete vi har haft. Är övertygad om att ni kommer stortrivas i nya bostaden.
    Har ni några frågor är det bara att ringa.
  • 2019-06-28

Anna L skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper ger trygghet och personlig service och jag kan inte vara mer nöjd med mitt val av mäklare! Dessutom levererar han professionellt ett bra resultat :) Läs mer
    2019-08-17 Jesper T svarar Anna L
    Tack snälla för din rekommendation.
    Nu ska vi hjälpas åt att hitta ny bostad åt er!
  • 2019-06-26

Lukas K skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Snabba svar och raka puckar! Tack Mike! Läs mer
  • 2019-06-25

Thomas S skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper var vår mäklare när vi skulle sälja vår lägenhet.
    Vi fick ett väldigt positivt intryck redan första mötet och så fortsatte det.
    Engagerad, rak, ärlig och lätt att ha att göra med. Oavsett tid på dygnet så var han snabb med att svara på våra eventuella frågor, på ett lugnt och förtroendeingivande sätt.
    Vi kan verkligen rekommendera Jesper om du skall sälja din bostad. Läs mer
    2019-08-17 Jesper T svarar Thomas S
    Tack för den fina rekommendationen.
    Vi gjorde ett grymt arbete tillsammans som lede fram till en lyckad affär.
    Lycka till vidare och har ni några frågor vet ni vart ni når mig.
  • 2019-06-24

Max L skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag anlitade Patrik vid försäljning av en tvåa i Kungsklippans Brf. Patrik gav ett mycket gott intryck och bemötande. Han var professionell och kunnig inom föreningen och området, och var dessutom väldigt trevlig. Gav oss inga falska förhoppningar men lade ner mycket tid och arbete på uppdraget.

Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-06-24

Anton S skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpt en tvårumslägenhet på norra Kungsholmen. Vi var försenade till visningen och bad Jesper stanna kvar ytterligare några minuter för att vi skulle hinna se den, och trots att Jesper skulle iväg på ytterligare en visning en kvart senare stannade han kvar, visade oss runt och svarade på frågor om lägenheten. Jesper är i övrigt lätt att få tag på (såväl via SMS som per telefon) och enkel att kommunicera med, två karaktärsdrag som är väldigt uppskattade när man ska ta och genomföra ett så stort beslut som en bostadsaffär är. Läs mer
    2019-06-24 Jesper T svarar Anton S
    Tack snälla Anton för den fina rekommendationen.
    Uppskattar verkligen de fina orden.
    Skulle ni ha några frågor eller funderingar nu efter köpet är det bara att ni hör av er.
    Ha en magisk sommar!
  • Alexander H

2019-06-14

Alexander H skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Riktigt duktig och professionell! Sålde lägenheten utan problem med Patrik. Läs mer
  • 2019-06-14

Andreas R skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålde vår lägenhet på Kungsholmen med Nathalie och vi är jättenöjda. Ärlig, tydlig och rak. Försäljningen gick bättre än vi trodde och vi uppskattade att N värderade lägenheten realistiskt vilket gav en härlig känsla när vi sålde och fick mer än jämförbara objekt. Tack Nathalie för ett riktigt bra jobb. A & E Läs mer
  • 2019-06-12

Christer R skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Patrik är professionell och är noga vilket leder till inga onödiga samtal eller onödiga visningar. Resultatet blir enkel försäljning och högt pris. Mycket nöjd :) Läs mer
  • 2019-06-12

Fredrik H skrev om Nathalie Jensen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Nathalie är fantastisk på alla sätt. Engagerad, kunnig, professionell, lyhörd och väldigt trevlig.

Hon levde upp till alla förväntningar jag hade angående kunskap, engagemang och bemötande. Läs mer
    2019-06-17 Nathalie J svarar Fredrik H
    Tack så hemskt mycket Fredrik för din rekommendation och de fina orden! Det värmer väldigt mycket att höra och jag är verkligen glad att du är nöjd. STORT lycka till framöver så hörs vi och ses vi! Och dyker det upp några frågor är det bara att slå en signal! :)
    Nathalie J gillar detta
  • 2019-06-09

Nadim P skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi köpte en bostadsrätt. Natalie var mycket vänlig och tillmötesgående från början, och guidade oss och gav oss bra stöd genom hela processen. Vi kunde inte förvänta oss mer. Läs mer
  • 2019-06-06

Erik K skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Michael var väldigt responsiv och kunnig. Trots en lite svårare marknad så fick vi mer betalt än likvärdiga objekt som såldes samtidgt. Läs mer
  • 2019-06-05

Dennis N skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpte bostad via Jesper. Mycket tydlig och ärlig kommunikation gjorde oss väldigt nöjda. Läs mer
    2019-06-24 Jesper T svarar Dennis N
    Tack för den fina rekommendationen Dennis.
    Jag hoppas ni stortrivs i nya bostaden.
    Skulle det vara något så tveka inte att höra av er.
    Ha en fin sommar!
  • 2019-06-03

Lisa K skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Proffsigt och engagerat bemötande genom hela säljprocessen. Läs mer
  • 2019-05-29

HANNA J skrev om Nathalie Jensen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Nathalie är HELT suverän!!! Kunde inte haft mer tur. Otroligt engagerad, kunnig och proffsig. Sålde min lägenhet på Kungsholmen långt över förväntningarna. Läs mer
    2019-06-17 Nathalie J svarar HANNA J
    Tusen tack Hanna för de fina och värmande orden! Jag är väldigt glad att jag fick äran att hjälpa dig i din bostadsaffär och ser fram emot att få kika in i din nya bostad framöver! :) Kram!
    Nathalie J gillar detta
  • 2019-05-24

John A skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag sålde min lägenhet med Nicole, som var lätt att jobba med, supertrevlig, effektiv och ett bra stöd och bollplank genom hela processen. Läs mer
    2019-05-28 Nicole Å svarar John A
    Så härligt att få jobba med dig John! Hoppas att vi ses igen när du kommer tillbaka till Kungsholmen ;) Kram Nicole
    Nicole Å gillar detta
  • 2019-05-24

Nils W skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Engagerad, kunnig och målinriktad. Håller en uppdaterad och är flexibel. Läs mer
  • 2019-05-22

Maja J skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Ett helt okej bemötande men tråkigt beteende att flytta fram visningstiden med 30 minuter precis innan den egentligen skulle ha börjat. Dessutom ser det inte professionellt ut att stå och sms:a under flera minuter i sträck under visningen - hade gärna sett att han var mer närvarande. Och slutligen fick den tidigare ägaren informera om ålder på vitvaror och att köket hade renoverats, enligt Michael hade ingenting förutom stamrenovering gjorts sedan 1997, då ägaren flyttade in.

När det gäller avtalsskrivning fick hans kollegor rycka in i hans ställen vid samtliga tillfällen på grund av olika anledningar. Läs mer
    2019-05-23 Michael F svarar Maja J
    Hej Maja.
    Stort grattis återigen till din fantastiska bostad, jag hoppas verkligen du kommer trivas! =)
    Tack för din feedback. Jag tar gärna emot konstruktiv kritik för framtida uppdrag. Jag ska tänka på det du nämnt så inte framtida köpare upplever det du upplevt. Jag anser dock att det är missvisande att jag skulle ha ”flyttat fram visningstiden med 30 minuter precis innan den egentligen skulle ha börjat” vet ej vad du fått detta ifrån, du måste ha blandat ihop mig med någon annan mäklare och lägenhetsvisning, för detta har inte ens hänt. Angående att jag ska ha sms:at efter visningen hände, men det hände för att jag lät dig och din far stanna kvar efter ordinarie visningstid för att mäta och kika vidare m.m, förmodligen meddelade jag nästa kund att jag ev blir sen och frågade om det var ok, inte så att jag inte var närvarande varje gång du eller din far hade en ny fråga. Angående avtalsskrivningen så är det väl fantastisk bra att mina kollegor kan hoppa in och göra klart jobbet när det krockar för mig, precis samma sak gör jag för dom flera gånger i månaden och det är så man gör i detta yrke det är inget konstigt med det.
    Du är alltid varmt välkommen att höra av dig om det skulle vara något, önskar dig en fantastisk dag Mvh Michael.
  • 2019-05-21

Eric W skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Nicole var väldigt driven och hade alltid tid för mina frågor och funderingar. Jag kände att jag kunde lita på hennes råd och omdöme. Läs mer
    2019-05-23 Nicole Å svarar Eric W
    Hej Eric, vad glad jag blir att du kände det förtroendet trots att jag kom in sent i processen. Hoppas att jag har ett objekt som ni kan köpa snart också!
    Nicole Å gillar detta
  • 2019-05-20

Emil V skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Med ett hår som Henke Lundkvist, en tandrad lika rak som en linjal samt Sveriges bästa munläder så kan inget gå fel, är man i Michaels händer så är man klar. Mer påläst och engagerad mäklare kan man titta i himlen efter. Aldrig träffat på en människa som sprider så bra spirit, han är alltid positiv och det ända han ser är lösningar! Läs mer
    2019-05-20 Michael F svarar Emil V
    Tack så mycket för dina fina ord Emil!

(Denna lägenhet är såld underhand genom Fastighetsbyråns egna marknad och interna register "på gång". Slutpris syns inte på Hemnet, Hittamäklare eller i andra register som baseras på den öppna marknaden.)

Adress: Sankt Eriksgatan 40, 28 kvadrat, 334 kr/mån, våning 1, Såldes för 3 300 000 kr.
  • 2019-05-20

Anneli W skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpt bostad på Kungsklippan. Trevlig och kunnig mäklare. Positiv, stödjande och service-inriktad. Inga oklarheter, vilket är ett topp-betyg! Mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-05-19

HANNA J skrev om Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Helt suverän! Så otroligt tacksam för Nathalies hjälp och stora engagemang!! Läs mer
  • 2019-05-17

Andreas J skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Väldigt kommunikativ, trevlig och väldigt behjälplig.
    Engagerad och kunnig.

Rekommenderar Patrik starkt! Läs mer
  • 2019-05-16

Hamed H skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi köpte en lägenhet i Fridhemsplan och Natalie hjälpte oss mycket att passera alla steg så smidigt.
    hon är en super centrerad person och varm att prata med. Hon hjälpte också till att hitta finansinstitut med bättre service.
    natalie inspirerade oss att göra vår nya ännu vackrare och användbar med en mini renovering! Nu har vi en trevlig vän i Kungsholmen. Läs mer
  • 2019-05-15

Andreas O skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag köpte en lägenhet av Patrik Fischer under hösten 2018. Han är verkligen en mäklare jag rekommenderar. Köpet och tillträdet skedde helt utan problem och jag trivs superbra i den nya lägenheten. Mycket professionell, trevlig och absolut en mäklare jag kommer att använda mig av om jag köper/säljer lägenheter i framtiden. Läs mer
  • 2019-05-15

Erik W skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålde min 1a och allt gick galant. Patrik är mycket professionell och levererade helt klart över förväntan. Läs mer

Hantverkargatan 27, 112 21 Stockholm