Fastighetsbyrån Kungsholmen

Hantverkargatan 27, 112 21 Stockholm — Visa karta

Fastighetsbyrån är Kungsholmens ledande mäklare. Vi har funnits här sedan år 1999 och genomför hundratals affärer varje år. Om du är intresserad av en bostadsaffär på Kungsholmen ska du komma in på vårt kontor på Hantverkargatan 27.

Vi brinner för det vi gör. Våra mäklare har passion, kunskap och erfarenhet och vi har dessutom en rad assistenter som hjälper till och stöttar. Vi gör allt för att din bostadsaffär ska bli så smidig och lyckad som möjligt. Varmt välkommen till oss - vi ser till att du får ut det mesta av din försäljning!

Läs vad 833 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsholmen

• 2019-12-10

Agnes D skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi köpte vår första tvåa genom Michael Forsberg på Fastighetsbyrån. Från första telefonsamtal fram till tillträde hade vi en jättebra kontakt, Michael var alltid tillgänglig och svarade och gjorde sitt bästa för att vi skulle ha så mycket information som möjligt så snabbt som möjligt. Saknade han någon information tog han fram den och återkom direkt.

Vi hade haft mycket kontakt med olika mäklare innan Michael och tycker absolut att han är en av de med bäst bemötande. Vi upplevde också att han hade bra koll på området Kungsholmen där vi köpte. Han såg också till att vi fick skriva kontrakt samma dag trots att säljaren inte kunde ses förrän sent på kvällen.

Kan verkligen rekommendera Michael och Fastighetsbyrån för att köpa och sälja lägenhet, vi kommer förmodligen att vända oss till dem igen i framtiden. Läs mer
  • 2019-12-08

Daniel V skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    En engagerad fastighetsmäklare med fingertoppskänsla för marknaden. Mikael gör det lilla extra som krävs för att uppnå goda resultat. Vi är väldigt nöjda med Mikaels insats, både för den dialog vi haft under försäljningen och slutresultatet. Läs mer

Mattias N skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpte en bostad. Blev bemött på ett mycket bra sätt och mäklaren var lättillgänglig under hela förfarandet. Läs mer

Birgitta S skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Har sålt en större lägenhet på Kungsholmen.
    Vi blev bemötta mycket trevligt, tydligt och korrekt.
    Glad, positivt och tillmötesgående med glimten i ögat.

Våra förväntningar uppfylldes helt och fullt.
    Vi hade förväntningar som vi diskuterade innan och han lyssnade in och genomförde försäljningen helt klanderfritt efter detta.

Rekommenderas på det varmaste! Läs mer

Bahram S skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålde vår lägenhet på Kungsholmen med Natalie. Vi ör jättenöjda, hon är trevlig, professionellt ,tydlig och lätt att få tag på .Säljeprovessen gick smidigt och snabbt. Vi rekommenderar henne varmt. Läs mer

Amirfarzad A skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    I bought an apartment in Kungsholmen from Nicole. She managed to finish the whole process from price negotiations to sign the contract in less than 24 hours. Everything went smoothly and I am happy that she was my broker. I totally recommend her. Läs mer

Linda M skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi har sålt vår 3:a på Norr Mälarstrand och hela processen har gått fantastiskt bra tack vare Jesper. Han har verkligen lyssnar in våra behov och anpassat sitt arbete och förhållningssätt efter dessa, vilket vi verkligen uppskattat. Han har haft tålamod med oss och gett oss tid när vi behövt det, han har varit snabb när vi behövt skynda, och han har varit serviceminded under hela processen. Sedan har vi dessutom fått ett utomordentligt fint pris för vår lägenhet. Vi är så nöja och Jesper får såklart bästa betyg! Läs mer

Eunhye Grace K skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Patrick was helpful and kept all the process clear! Läs mer
  • Amilie J

2019-12-01

Amilie J skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt bostad i fredhäll på 28 kvm.
    Patrik har haft ett professionellt bemötande under hela processen. Han är väldigt varm och trevlig.
    Jag förväntade mig att försäljningen skulle gå lätt och smidigt. De förväntningarna uppnåddes.
    Jag har inget negativt att lägga till. Kan verkligen rekommendera Patrik till kommande säljare på Kungsholmen. Läs mer
  • 2019-11-29

Terje U skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper är lugn, trygg och strukturerad i sitt arbete, vilket jag som en lite nervig förstagångssäljare uppskattat enormt.

Är överlag supernöjd och kan rekommendera Jesper varmt! Läs mer
  • Gustav L

2019-11-28

Gustav L skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag sålde min lägenhet på Kungsholmen. Toppen tack till Patrick. Bra på kommunikation och bra på att peka på möjliga riktningar vad gäller nästa steg i försäljning. Jag lät värdera min lägenhet för att få till ett annat lån och i den processen så tog vi också bilder och la upp en annons på fastighetsbyrån, då jag misstänkte jag skulle till å sälja inom närmsta åren.
    Ett år efter det så var det dags och nu är affären klar. Läs mer
  • 2019-11-26

Malin O skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vid köp utav lägenhet så har Natalie som mäklare funnits där vid alla frågor och givit bra svar. Hon har givit en genuin och otroligt bra service, som första gångs-köpare så har det varit en ynnest att få ha Natalie som mäklare. Natalie har varit trovärdig och givit ett betydelsefullt lugn i stressade situationer. Jag skulle absolut rekommendera henne till vänner och bekanta! Läs mer

Hanna B skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Supersmidig, tydlig och engagerad! Jag kände mig väldigt involverad och uppdaterad i processen. Och allt var väldigt proffsigt. Läs mer
    2019-11-26 Nicole Å svarar Hanna B
    Tack Hanna för din rekommendation, så glad jag blir av att höra att du är nöjd :D

Peter F skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Patrik hjälpte mig med försäljning av en bostad på Kungsholmen.
    Jag är väldigt nöjd med hantering kring affären och Patrik har hanterat allt kring detta på ett föredömligt sätt.

Detta är en mäklare jag kan rekommendera starkt utifrån mina erfarenheter av Patrik samt Fastighetsbyrån på Kungsholmen. Läs mer

Jesper L skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Perfekt arbete såld före visning! Läs mer

Jessica E skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålde en lägenhet vid Thorildsplan i Stockholm om 80 kvm.
    Hade tidigare haft lägenheten ute med hjälp an en annan mäklare som inte lyckades sälja lägenheten. Jag tog kontakt med Jesper och lägenheten blev såld på mindre än 24 H.

Kan varmt rekommendera Jesper. Han är tillgänglig, duktig och vet vad som krävs för att få en lyckad försäljning. Läs mer
  • 2019-11-18

Olivia J skrev om Nathalie Jensen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Superhärligt bemötande och jag kände mig trygg genom hela processen. Läs mer
    Nathalie J gillar detta
  • 2019-11-17

Rosell A skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Professionell och snabb service!
    Lugn och hjälpsam. Läs mer
  • 2019-11-13

Amir S skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Patrik hjälpte oss att sälja vår lägenhet i Kungsholmen. Vi kände oss väldigt trygga genom hela affären och upplevde att Patrik var väldigt engagerad och arbetade hårt för att få i hamn försäljningen. Rekommenderar Patrik starkt! Läs mer
  • 2019-11-13

Stefan W skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Michael är en fantastiskt bra mäklare som jag rekommenderar starkt. Han är både driven, coachande och inlyssnande för att säkerställa att försäljningen går till på bästa möjliga sätt. Alla delar blev riktigt bra, vill speciellt lyfta fram bilderna som togs på lägenheten, han har tillgång till riktigt bra fotografer!

Att Michael hela tiden var tillgänglig, både för mig och potentiella köpare uppskattas, och jag upplevde att relationen till potentiella köpare sköttes på bästa möjliga sätt! Processen upplevdes som trygg och professionell med väldigt hög kundnöjdhet som resultat! Läs mer
    2019-11-13 Michael F svarar Stefan W
    Tack så mycket för dina fina ord Stefan!

(Denna lägenhet är såld underhand genom Fastighetsbyråns egna marknad och interna register "på gång". Slutpris syns inte på Hemnet, Hittamäklare eller i andra register som baseras på den öppna marknaden.)

Adress: Sven Rinmans gata 3, 37 kvadrat, 2008 kr/mån, våning 2, Såldes för 4 000 000 kr.
  • Carina J

2019-11-11

Carina J skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi har sålt bostad på Kungsholmen
    Michael Forsberg var vår mäklare.
    Mycket kompetent, snabb, proffsig, mycket trevligt bemötande.
    Rekommenderas varmt att använda denna mäklare.
    Jag är riktigt nöjd
    Carina Jenmert Läs mer
  • 2019-11-11

Josefine S skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpte bostad. Jesper var flexibel vad gäller privat visning och anpassade sig till mig som kund. Upplevde att han förmedlade bostäder och med det menar jag att han uppträdde i mitt tycke osedvanligt opartiskt och värnade om en god affär även för mig som köpare, och inte enbart fokuserade på säljarnas önskemål om högsta pris. Tydlig process även rent administrativt så snart kontraktsskrivningen var genomförd. Med steget före höll kontoret regelbunden kontakt och underlättade med digitala kopior, en kundportal med relevant info och checklistor samt erbjudanden kopplade till bostadsbyte. Jesper har en personlig approach i sitt bemötande (utöver kunskap om bostaden förstås) och håller vad han lovar, tittade även till mig på sms vid inflytt. Trevligt initiativ. Läs mer
    2019-11-11 Jesper T svarar Josefine S
    Jag och hela kontoret tackar varmast för den fina rekommendationen Josefine.
    Skulle det dyka upp några frågor eller funderingar framöver får du höra av dig.
    Jag hoppas och tror du kommer stortrivas i nya bostaden :)
  • 2019-11-10

Filip R skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper hjälpte oss med vår första försäljning av en lägenhet. Hans hjälp och coaching har varit mycket uppskattad. Nästa gång vi säljer vänder vi oss direkt till honom. Läs mer
    2019-11-11 Jesper T svarar Filip R
    Tack snälla Filip för rekommendationen. Vi gjorde ett bra arbete ihop och jag hjälper er gärna igen. Må gott så hörs vi.

Jan A skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi har sålt vår lägenhet på Kungsholmen.
    Natalie S har varit en mycket bra rådgivare, och vi fick från början ett väldigt bra intryck och starkt förtroende för henne, och våra förväntningar infriades med råge!
    Hennes glada och trevliga sätt har varit ett stort stöd vid vår försäljning av lägenheten.
    Lillemor och Jan Andersson Läs mer

Sara S skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    We bought a new and sold our apartment in Kungsholmen with the help of Jesper as our broker. Both processes went smooth and successful.
    Jesper was always available and had good recommendations. He had a realistic strategy. Läs mer
    2019-11-11 Jesper T svarar Sara S
    Thank you so much for the recommendation Sara.
    I hope you and Nima will enjoy your new apartment and if you have any questions don't hesitate to call me.

Anna P skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag har med Patrik Fischers hjälp sålt min lägenhet på Kungsholmen. Processen var snabb och effektiv, men inte minst, den kändes trygg. Just tryggheten var viktigt för mig eftersom bostadförsäljning är något man som privatperson sällan gör. Jag önskade en mäklare som var tydlig och rak i kommunikation, och som jag kände var där för mig. Patrik Fischer har infriat på alla punkter, och blir det några bostadsaffärer för mig i framtiden, vill Patrik vara den som jag kontaktar. Jag kan på det varmaste rekommendera Patrik Fischer. Läs mer

Johan T skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Michael var proffsig i hela processen. Läs mer

Sofie Madeleine M skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi köpte en lägenhet av Nicole på Kungsholmen och har bara positiva saker att säga om hennes agerande under hela köpprocessen. Hon höll oss ständigt uppdaterade och svarade på alla våra frågor. Det vi uppskattade speciellt med Nicole var hennes goda kommunikationsförmåga och att hon satte sig in i vår situation som köpare. Tack vare Nicole gick affären mycket smidigare än vi räknat med. Vi är mycket nöjda. Läs mer
    2019-11-12 Nicole Å svarar Sofie Madeleine M
    Tack Sofie för din fina rekommendation! Ser fram emot att se hur ni gör lägenheten till er. Kram

Joel Gustav H skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag har bara goda erfarenheter av Nicole. Hon är trevlig, lättsam och professionell. Läs mer
    2019-11-12 Nicole Å svarar Joel Gustav H
    Stort tack före rekommendationen Joel! Vi ses på tillträdet och som jag skrev till Sofie ska det bli riktigt kul att få se vad ni göra med lägenheten!

Per S skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Michael Forsberg är extremt professionell och är, utöver att vara en grym mäklare, väldigt lugn i alla situationer vilket var väldigt skönt för mig som säljare.

Kan varmt rekommendera Michael för alla som vill ha sin lägenhet såld. Läs mer
    2019-11-07 Michael F svarar Per S
    Tack så mycket för dina fina ord Per!

Adress: Wargentinsgatan 7, 40 kvadrat, 2 291 kr/mån, våning 4, Såldes för 3 775 000 kr.
  • Per B

2019-11-07

Per B skrev om Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag sålde min 2:a i Stadshagen med Malin Bogdanoff. Malin
    var otroligt tillmötesgående, vänlig, duktig men framförallt väldigt tillgänglig och flexibel. Hon var även väldigt tydlig vilket gjorde att man fick rätt förväntningar i affären. Malin är den trygghet man behöver i sina bostadsaffärer och jag skulle absolut rekommendera alla att välja Malin. Läs mer
  • 2019-11-05

Sixten L skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Allt har gått smidigt och funkat bra! Jesper har varit väldigt hjälpsam och förtroende ingivande! Läs mer
    2019-11-11 Jesper T svarar Sixten L
    Tack för den fina rekommendationen Sixten!
    Är det några frågor eller funderingar framöver tveka inte att ringa!
  • André J

2019-11-04

André J skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vid köp av min lgh på Kungsholmen kom jag i kontakt med Patrik och måste säga att han verkligen levde upp till alla mina förväntningar på hur en ”bra” mäklare är.
    Han var professionell men kunde ändå vara personlig. Lyhörd, tydlig, flexibel m.m
    Två tummar upp. Läs mer
  • 2019-11-03

Milad M skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålde vår lägenhet under en trög och volatil marknad. I sådana lägen krävs lugn och erfarenhet, precis de egenskaper Natalie besitter!

Erfaren mäklare som förstår marknaden och är rationell i sina värderingar. Otroligt duktig i sitt bemötande och pressar aldrig till att sälja eller göra något som man inte känner är rätt.

Rekommenderar Natalie starkt! Läs mer
  • 2019-11-02

Elin E skrev om Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Så himla trevlig och enkel att ha att göra med. Snabb och bra återkoppling. Vi är jättenöjda! Läs mer
  • 2019-11-01

Jodi S skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Natalie, provided excellent, realistic, guidance when I was selling my apartment. She was also very helpful advice when buying my new apartment.

She made me feel very reassured at every stage of the process.

I would highly recommend her and will definitely use her again for any future apartment sales. Läs mer
  • Åsa S

2019-11-01

Åsa S skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Michael hjälpte mig att sälja min 3-rummare. Han var hjälpsam, engagerad och mån om just mina önskemål. Dessutom är han duktig på att förhandla. Jag fick därför ett mycket bra pris för lägenheten och är mycket nöjd med Michaels arbete! Läs mer
  • 2019-10-29

Johan L skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålde en etta på Kungsholmen.
    Trevligt och tillmötesgående bemötande.
    Han brinner och är framåt i sitt yrke.
    Som det ser ut på bostadsmarknaden idag så tyckte jag att han lyckades på proffesionellt sett att sälja min lägenhet till en bra pris.
    Är väldigt nöjd med honom.
    Johan Lundkvist Läs mer
  • Marcus A

2019-10-28

Marcus A skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpte en lägenhet i Kristineberg av Nicole, och har uteslutande goda erfarenheter. Nicole är tydlig i sin kommunikation, tillgänglig, ger ett pragmatiskt intryck och agerar professionell. Läs mer
    2019-11-05 Nicole Å svarar Marcus A
    Tack för att du tagit dig tiden att skriva en rekommendation Marcus. Blir så glad! Vi ses på tillträdet! :)
  • Malin E

2019-10-28

Malin E skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag tog hjälp av Jesper för att sälja min 2a på Kungsholmen. Jesper gav ett otroligt bra och trovärdigt intryck redan vid första mötet, något som verkligen höll i sig genom hela processen. Det blev en längre försäljningsprocess där jag genomgående upplevde stor transparens samt väldigt bra återkoppling och bollning från hans sida. Det var även tydligt att det viktigaste var att jag skulle bli nöjd. Jag rekommenderar starkt att sälja med Jesper! Läs mer
    2019-11-11 Jesper T svarar Malin E
    Tack för de fina orden Malin.
    Vilket team vi var! Det var jättekul att jobba ihop med dig och jag hoppas vi får göra det igen.
    Behöver ni hjälp att hitta ny bostad framöver tveka inte att höra av dig.
    Må gott!
  • 2019-10-28

Wilhelm H skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Mycket bra mäklare! bra kommunikation och pålitlig! Läs mer
  • 2019-10-20

Gustav J skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Mycket tydlig och enkel kommunikation. Alltid närvarande och bra i dialogen. Stor tumme upp. Läs mer
  • 2019-10-20

Sara R skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    God bemötande, snabb avslut, duktig på att kommunicera. Kommer anlitas igen. Rekommenderar. Har stark förtroende inför nästkommande affär. Läs mer
  • 2019-10-16

Alexander K skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålde min 1:a i Kristineberg och väldigt nöjd med Nicole som förmedlade lägenheten. Uppskattade främst den raka och ärliga kommunikationen. Dessutom tillgänglig, flexibel, trevlig och engagerad. Själv var jag på andra sidan Sverige, men Nicole såg till att allt gick smidigt. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-10-21 Nicole Å svarar Alexander K
    Åh tack Alexander för dina varma ord. Det glädjer mig verkligen och motiverar mig att fortsätta på samma spår! Hoppas du hittar din drömlägenhet i Gbg snart :)
  • 2019-10-15

Karolina O skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Natalie gav mig stor tillit till mäklaryrket. Proffsig som visste vad hon ville och hade en tydlig målbild med försäljningen. Läs mer

Cornelia R skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Är väldigt nöjd med Natalie som sålt vår lägenhet. Positiv och härlig energi. Läs mer

Andreas B skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi sålde vår 3a på Kungsholmen och vi ær vældigt nøjda med det arbete som Nicole gjorde. Då vi inte ær bosatta i Sverige fick hela processen skøtas på distans, något som fungerade vældigt bra. Nicole var vældigt lyhørd vilket jag tycker ær viktigt samtidigt som hon drev processen framåt på ett effektivt sætt. Jag kan varmt rekommendera Nicole till andra som funderar på att sælja. Läs mer
    2019-10-21 Nicole Å svarar Andreas B
    Stort tack för din rekommendation Andreas. Vad roligt att ni känner att jag varit lyhörd utefter era behov. Vi hörs vidare!

Martin E skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Nathalie var mäklare vid våran försäljning av lägenhet på Kungsholmen.
    Hon är seriös och duktigt, det har känts tryggt att ha med henne i processen.
    Vi rekommenderar henne starkt! Läs mer
  • 2019-10-09

Mats T skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trevligt och proffsigt bemötande
    Gjorde ett mycket bra jobb Läs mer
    2019-10-28 Jesper T svarar Mats T
    Tack för den fina rekommendationen Mats.
    Skulle ni ha några frågor framöver får ni hör av er.
    Tack för förtroendet.
  • 2019-10-07

Philipp S skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    allt gick utan problem. Självklart lite på dyrare sidan, men då vet man att det kommer att funka utan krångel. Läs mer
    2019-10-08 Nicole Å svarar Philipp S
    Hej Philipp! Tack för att du tagit dig tiden att skriva en rekommendation om mig. Det uppskattas verkligen!

Hantverkargatan 27, 112 21 Stockholm