Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Kungsholmen Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kungsholmen

Fastighetsbyrån Kungsholmen

Hantverkargatan 27, 112 21 Stockholm — Visa karta

Fastighetsbyrån är Kungsholmens ledande mäklare. Vi har funnits här sedan år 1999 och genomför hundratals affärer varje år. Om du är intresserad av en bostadsaffär på Kungsholmen ska du komma in på vårt kontor på Hantverkargatan 27.

Vi brinner för det vi gör. Våra mäklare har passion, kunskap och erfarenhet och vi har dessutom en rad assistenter som hjälper till och stöttar. Vi gör allt för att din bostadsaffär ska bli så smidig och lyckad som möjligt. Varmt välkommen till oss - vi ser till att du får ut det mesta av din försäljning!

Läs vad 623 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsholmen

• Daniel W
    Daniel W skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Kunnig, tydlig och professionell mäklare.
  • Elvira T
    Elvira T skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Natalie var en fantastiskt duktig mäklare som jobbade snabbt och noggrant under hela processen. Natalie är dessutom väldigt trevlig och vi fick ett superfint bemötande.
  • Vince A
    Vince A skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    She's been amazing, really kind and always there when I needed help. She's been very professional the entire time, and patient. I would totally recommend her to someone else if I had the chance to do it.
    2017-10-09 Nicole Å svarar Vince A
    Thanks for your recommendation Vincenzo! I really hope you enjoy your first apartment here in Stockholm!
  • Elin L
    Elin L skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Nicole var en toppenbra mäklare. Engagerad, trevlig & mycket hjälpsam. Hon tog sig tid att verkligen svara på alla mina frågor ordentligt. Alltid nåbar och bra återkoppling. Rekommenderas varmt. Jag kommer definitivt kontakta henne när det blir dags att köpa&sälja bostad nästa gång.
    2017-10-09 Nicole Å svarar Elin L
    Ser fram emot ett långsiktigt samarbete med dig! Hoppas du trivs i din fina pärla! Kram
  • Harald S
    Harald S skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    jättetrevligt bemötande. proffsigt men ändå personligt. kan varmt rekommenderas!
    2017-09-25 Nicole Å svarar Harald S
    Varmt tack för er fina rekommendation! Hör av er om jag kan hjälpa er med något framöver. Hoppas nya lägenheten blir toppen för Maria!
  • Bertil Å
    Bertil Å skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Hon Glad och possitiv, samt mycket sammarbetsvillig, ganska snabb också
    2017-09-25 Nicole Å svarar Bertil Å
    Det var verkligen ett nöje att samarbeta med dig! Vi ses snart igen!
  • Helen L
    Helen L skrev om Louise Rasmussen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Louise var väldigt engagerad, tillgänglig, kunnig och trevlig. Jag kan varmt rekommendera andra att anlita Louise!
  • Göran K
    Göran K skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trygg och aktiv genom hela processen.
  • Lars W
    Seriös
    Positiv
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om David Daging en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    David gjorde ett bra arbete inför och under försäljningen av min bostadsrätt och var ett bra stöd. Seriöst och professionell intryck. Kan verkligen rekommendera Fastighetsbyrån och David Daging.
  • Adam W
    Adam W skrev om Louise Rasmussen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jätte bra bemötande och var inga problem att få svar på frågorna vi hade. Grym!
  • Maja M
    Maja M skrev om Louise Rasmussen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Bra och trevligt bemötande från Louise, hjälpte oss att genomföra affären snabbt och effektivt.
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trygg och trevlig! Hon tog väl vara på både säljare och köpare.
    Ulrik Q skrev om David Daging en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Mycket nöjd från start till mål.
    Kunnig,proffsig,trevlig och Djurgårdare!
    Ulrik Q skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Mkt nöjd från start till mål.
    Proffsig,trevlig o lätt att nå.
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Nathalie is a fabulous estate agent. She looked after both parties in our transaction. Her communication was prompt and professional and she was extremely approachable. I recommend her highly.
  • Sara L
    Sara L skrev om Louise Rasmussen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Glatt humör, tålmodig, hon kämpade så för oss tills lägenheten blev såld! Positiv och bra på att kommunicera med oss kring visningar och spekulanter.
  • Jenny S
    Jenny S skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Nicole är väldigt trevlig och professionell! Rekommenderar er att vända er till henne vid försäljning av lägenhet.
    2017-09-25 Nicole Å svarar Jenny S
    Tack så hjärtligt för din fina rekommendation Jenny! Vi hörs absolut framöver. Hoppas du trivs i nya lägenheten också. Kram!
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Proffsig, kunnig med ett ödmjukt och förtroendeingivande förhållningssätt.
  • Mikaela G
    Mikaela G skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Skulle välja Nicole alla dagar i veckan!
    Trevlig, alltid nåbar och mötte alla mina förväntningar jag hade som säljare.
    2017-09-25 Nicole Å svarar Mikaela G
    Vad glad jag blir av din fina rekommendation Mikaela! Hoppas vi ses framöver och att du kommer trivas i nya pärlan! Kram
  • Kåre J
    Kåre J skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Otroligt bra. Natalie var väldigt trevlig, kunnig och ambitiös, vilket landade i en försäljning som jag var riktigt nöjd med.
  • Vera J
    Vera J skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi har träffat Natalie vid flera olika tillfällen när vi sålde och köpte vår nya lägenhet. Från första stunden har vi upplevt Natalie som en mycket kunnig person inom sitt yrkesområde. Hon tillhör den lilla gruppen av människor som man omedelbart känner ett stort förtroende för. Dessutom är Natalie en mycket sympatisk person som utstrålar stor glädje. Hennes sätt att bemöta människor, att lyssna noga och kunna besvara alla frågor, att föra en professionell diskussion är något som man verkligen behöver när man gör stora affärer i livet. Vi önskar Natalie allt gott i fortsättningen och framgångar inom sitt yrke. Om vi i framtiden behöver liknande hjälp som vi har fått från henne kommer vi att kontakta Natalie. Vi kommer även rekommendera henne för våra vänner och bekanta
  • Daniel M
    Daniel M skrev om David Daging en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Grym kille med härlig energi som har djup kunskap och engagemang för både köpare och säljare. Dock, det enda som betyder något är ju kvadratmeterpris och det essade han.
  • Ann-christin R
    Ann-christin R skrev om Louise Rasmussen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    I våra möten (inte så många eftersom jag är bosatt i Gbg) har jag upplevt henne som trevlig, mån om mig, kompetent och seriös.
    Hon har under hela processen skickat mail varje vecka och informerat om antal besökare på "kommande objekt". Även då vi låg ute till försäljning har jag fått löpande info via både mail och telefon.
    Dessvärre fick jag inte betalt som jag hade hoppats på men har ingen anledning att tro att Louise har med det att göra. Budgivningen var lite konstig - men så går det tydligen till. Avräkning och betalning m m sköttes enligt avtalat.
  • Joe T
    Joe T skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Hon är mycket trevligt, hon förklara frågor tydligt och bra. Jag rekommendera henne till andra. Mvh Joe
    2017-09-25 Nicole Å svarar Joe T
    Vad roligt att höra att ni är nöjda och vill rekommendera mig vidare till andra. Vi ses snart på tillträdet!
  • Joacim H
    Joacim H skrev om David Daging en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trevlig, professionell, smidig.
  • Corinne A
    Corinne A skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Natalie är proffsig och jag är genomgående nöjd med den hjälp jag fått.
  • Göran B
    Göran B skrev om Louise Rasmussen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Duktig säljare med mycket bra bemötande och service under merparten av processen. Dock lite smolk i glädjebägaren i det att hon inte höll upp servicen ända in i mål (när affären väl var klar ville hon inte kännas vid tidigare överenskommelser om att hon skulle sköta kontakten med städbolaget, varför slutstädningen inte blev utförd - vi som säljare fick därför etablera kontakten med Städbolaget i efterhand och stämma av med köparen på sätt så denne blev nöjd).
    2017-09-21 Louise R svarar Göran B
    Hej Göran,
    Jag är väldigt ledsen att jag inte levde upp till era förväntningar vad gäller just den biten. Från min sida har det givetvis aldrig varit fråga om att inte vilja ge den servicen utan det var ett rent missförstånd. Eftersom jag inte hört något sedan vår senaste kontakt var jag övertygad om att det ordnat sig på ett bra sätt, men skulle det kvarstå några frågor eller funderingar får ni gärna kontakta mig så hjälper jag mer än gärna till.
  • Ann-charlotte S
    Ann-charlotte S skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Bra. Kändes engagerad och kunnig.
    2017-09-25 Nicole Å svarar Ann-charlotte S
  • Mats L
    Mats L skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi upplevde Natalie som en väldigt professionell och förtroendeingivande mäklare. Hon gjorde ett jättebra jobb vid försäljningen av vår lägenhet.
  • Axel L
    Axel L skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Alltid tillgänglig, trevlig, proffsig.

Kom in i bostadsmarknaden med Nicole som första mäklare och hon förklarade hur allt gick till på ett snyggt och enkelt sätt som får även såna förstagångsköpare som jag att förstå precis.
    2017-09-25 Nicole Å svarar Axel L
    Stort tack för din rekommendation Axel! Vad glad jag blir att höra att det var enkelt att förstå alla steg i processen. Hoppas renoveringen går bra och hör av er så fort det är klart så lovar jag att ge dig en uppdatering på värdet.
  • Daniel N
    Daniel N skrev om Malin Carlens en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Proffsig från start till mål! Bra byrå och mäklare!
  • Antonino C
    Antonino C skrev om Louise Rasmussen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    I came across Louise when I approached the real estate market as a buyer. Dhe was the broker for several apartments that I considered as option for my future home in Stockholm. I was immediately impressed by Louise´s sympathy and strive to put the buyer´s at ease since the first "visning" I attended. Louise immediately put me at ease and convinced me to place a bid, and I must say I am not a customer who easily places bids unless is fully convinced about the opportunity. I learned that buyers in the local market are much more emotional instead when it comes to bidding. I believe she immediately understood the type of customer I fit in and was able to provide fast only the information which was relevant for me to take a step forward. In that particular occasion - despite I placed several bids - I was not able to finally purchase the apartment, because unfortunately the seller decided to remove it from the bid at the last moment, probably because was planning to sell it at a higher price. However Louise tried as much as she could to finalize the transaction, also working late at night and being available for a last second viewing early in the next morning. I believe there was already a very good connection with Louise when I met her as the broker for another apartment I was interested in. This is why it was the same day I saw the flat that I decided to place the offer which made me, eventually, a homeowner in Sweden. I am happy that I met Louise as a business partner, and I strongly recommend her as a broker. It was also with passion that I showed all my colleagues the newspaper article that reported her as he seller of the smallest apartment in Stockholm. I proudly showed to my friends "This is the broker that sold me the flat I just bought".
  • Sebastian A
    Sebastian A skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Natalie skötte sig strålande genom hela affären!
  • Ellen P
    Ellen P skrev om Malin Carlens en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Malin är en riktigt grym mäklare som alltid gör sitt bästa i alla lägen!
  • Katrin H
    Katrin H skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Fick direkt en väldigt bra bild av Natalie och hon kändes helt rätt som mäklare för vår försäljning.
  • Anna S
    Anna S skrev om Louise Rasmussen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Tålamod som en get och energi som en kattunge. Superhärlig och hjälpsam. Första samtalet kändes som 10 års vänskap. Grym tjej!
  • Eric L
    Eric L skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vädligt nöjd med Natalie, kunnig, trevlig och lätt att jobba med.
  • Lena H
    Lena H skrev om Malin Siekkinen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Det är andra ggn jag anlitar Malin S för en lägenhetsaffär och om vi ska göra en till så tänker vi absolut söka upp henne igen. Bortsett från att hon är urtrevlig så är hon otroligt kunnig och saklig och har den rätta känslan både i kontakt med säljare och köpare. All kontakt går smidigt och man får alltid snabba svar. Malin vägledde oss igenom hela processen, försäljningen gick effektivt och vi fick ett mycket bra pris för lägenheten.

Malin S (och Fastighetsbyrån) är verkligen hundra procent seriös och man kan alltid känna sig trygg.

Vill varmt rekommendera Malin S till den som ska köpa eller sälja en fastighet, ni kommer bli mycket nöjda.

Lena H
  • J
    J skrev om Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Min uppfattning är att mäklaren saknade driv och förmåga att få spekulanter att avge bud. Trots ca 10-15 visningar (både öppna och enskilda) samt mellan 20-25 olika spekulant-sällskap så kom inte ett enda bud. Vissa sällskap var på både 2- och 3 visningar. Vid kontroll av mäklarens bakgrund, visade det sig att hon var i princip helt ny som registrerad mäklare. Något som hon inte informerade om i samband med vårt första möte. När detta senare framkom, då jag på allvar var oroad över hennes förmåga att sälja bostaden, påtalade jag detta faktum för hennes chef och att mäklaren rimligen inte kan besitta den erfarenhet och kunnande som Fastighetsbyrån utger sig att ha. Chefens reaktion visade tydligt att det inte fanns någon som helst förståelse för min oro eller att det skulle vara rimligt att mäklaren informerar om sådana viktiga sak-omständigheter. Tillträde till vår nyköpta bostad var kommunicerat till mäklaren såsom till den 2 oktober 2017. Vårt önskemål till mäklaren var att köparna ska tillträda i närtid till detta datum. När mäklaren till slut hittade en spekulant, togs vikten av nära tillträde till den 2 oktober upp, vilket inte var något problem enligt mäklaren då spekulanterna och sedermera köparna redan hade sålt. I samband med kontraktsskrivningsdagen framkom att mäklaren kommit fram till tillträdesdatumet 31 oktober tillsammans med köparen, vilket är högst olämpligt. Det ska också tilläggas att bostaden försåldes för avsevärt lägre belopp än Fastighetsbyråns två egna värderingar av bostaden.
  • Elise T
    Elise T skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Efter att sprungit på alldeles för många visningar och träffat alldeles för många mäklare måste jag verkligen säga att Natalie sticker ut. Hennes bemötande är otroligt varmt och proffsigt och man känner att hon är väldigt mån om både köpare och säljare. Jag kan varmt rekommendera henne vidare, hon kommer göra er affär till ett rent nöje. Tack Natalie
    2017-08-17 Natalie S svarar Elise T
    Tusen tusen tack Elise för ditt fina omdöme, nu är det bara att räkna dagarna tills du får flytta in!
  • Isak
    Isak skrev om David Daging en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sådär bemötande i telefon. Kändes också som att det saknades viktig information i de prospekt som delades ut.
    2017-08-15 David D svarar Isak
    Hej Isak!

Vad tråkigt att du inte var nöjd med bemötandet på min visning.

Har du konstruktiv feedback kring vilken information som saknades får du gärna kontakta mig så jag kan förbättra mig inför kommande visningar.

David
  • Erik E
    Erik E skrev om David Daging en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Suveränt bemötande med gehör och saklighet. Proffsig och kunnig om området, vilket var ett extra plus.
  • Mårten S
    Mårten S skrev om David Daging en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trevlig, lyhörd, professionell och effektiv.
  • Nikita J
    Nikita J skrev om David Daging en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Kan verkligen rekomendera David som mäklare! Han har skött försäljningen av min lägenhet på ett proffsigt sätt! Han höll vad han lovade och vi behövde inte ens lägga ut lägenheten innan han hade sålt den!!
    Ulrik Q skrev om Fastighetsbyrån Kungsholmen
    En mkt väl fungerande mäklartjänst. Vi har mkt goda erfarenheter både som köpare och säljare. Bra jobbat Nathalie och David!
    Natalie S gillar detta
  • Johanna N
    Johanna N skrev om Malin Siekkinen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Malin har varit väldigt lyhörd, noggrann och kunnig. Rekommenderar Malin vid försäljning av lägenhet.
    2017-06-12 Malin S svarar Johanna N
    Hej Johanna!
    Tusen tack för förtroendet att förmedla din lägenhet. Och stort tack för de fina orden, de uppskattas verkligen!
    Hoppas du kommer trivas bra i din nya stad!
  • Stefan E
    Stefan E skrev om Malin Siekkinen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi hade tidigare sålt genom Fastihetsbyrån och då varit nöjd med mäklartjänsten. På rekommendation från tidigare mäklare valde vi Malin till försäljningen av vår lägenhet. Malin uppvisade ett trevligt bemötande, gav professionella svar och vägledde oss genom god information och kommunikation från start till avklarad försäljning. Marknadsföringen var oerhört proffsig vilket generade välbesökta visningar och många intresserade spekulanter. Vi är mycket nöjda med Malin och kan varmt ge henne våra rekommendationer.
    2017-06-12 Malin S svarar Stefan E
    Hej Stefan!
    Stort tack för de fina orden, uppskattar verkligen att ni tog er tid.
    Tusen tack för förtroendet att förmedla er lägenhet, kul att ni är nöjda!

Vi ses snart och hoppas ni kommer trivas bra i ert nya hus!
  • Ludvig H
    Ludvig H skrev om Malin Carlens en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Väldigt professionell och serviceinriktad! Skulle alla dagar i veckan anlita Malin igen. Hon är väldigt duktigt på att återkoppla och uppdatera genom hela proseccen alltid nåbar. Helt klart en erfaren mäklare som har alla egenskaper för att göra en lyckad bostadsförsäljning
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trevlig, kunnig och effektiv mäklare . Är nöjd med både köp och sälj!
    2017-06-13 Nicole Å svarar Birgitta B
    Tack för dina fina ord Birgitta! Snart ses vi igen! Kram Nicole