Fastighetsbyrån Kungsholmen

Hantverkargatan 27, 112 21 Stockholm — Visa karta

Fastighetsbyrån är Kungsholmens ledande mäklare. Vi har funnits här sedan år 1999 och genomför hundratals affärer varje år. Om du är intresserad av en bostadsaffär på Kungsholmen ska du komma in på vårt kontor på Hantverkargatan 27.

Vi brinner för det vi gör. Våra mäklare har passion, kunskap och erfarenhet och vi har dessutom en rad assistenter som hjälper till och stöttar. Vi gör allt för att din bostadsaffär ska bli så smidig och lyckad som möjligt. Varmt välkommen till oss - vi ser till att du får ut det mesta av din försäljning!

Läs vad 1013 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsholmen

• 2020-07-03

Diana R skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpt en etta på Kungsholmen. Fått väldig bra bemötande och mäklaren var snabb/tillgänglig. Endast positiv feedback :) Läs mer
  • 2020-07-01

Philip S skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Natalie har varit uppriktig och ärlig under hela processen. Duktig mäklare som kan sin grej. Alltid tillgänglig och super trevlig. Läs mer
  • 2020-06-29

Erik O skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper har drivit försäljningsprocessen mycket professionellt och engagerat. Jag rekommenderar honom gärna till andra som ska sälja sin bostadsrätt. Läs mer
  • 2020-06-28

Agapios N skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper var väldigt professionell, han höll oss uppdaterade genom hela säljprocessen. Det var alltid lätt att få tag i honom och få snabba svar på frågor och funderingar. Jag skulle absolut rekommendera Jesper till andra säljare. Läs mer
  • 2020-06-28

Mehdi B skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag köpte en lägenhet på Kungsklippan 12 med hjälp av henne! En jätte trevlig person. Smidigt process hela vägen utan problem.

Hälsningar, Mehdi Bakhshian Läs mer
  • 2020-06-27

Hanna B skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper hjälpte mig att sälja min lägenhet. Trevlig, ärlig, rolig och snäll som person. Duktig på sitt jobb. Var väldigt informativ. Jag är väldigt tacksam för Jespers hjälp och rekommenderar honom starkt som mäklare. Läs mer

Malin J skrev om Nathalie Jensen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Nathalie hjälpte mig att sälja min lägenhet. Det var ett toppensamarbete från början till slut. Nathalie är lyhörd, entusiastisk, professionell och på alla sätt väldigt enkel att ha att göra med! Jag är väldigt glad över mitt val av mäklare! Läs mer

Henrik R skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Malin hjälpte oss med försäljning av en lägenhet på Kungsholmen i Stockholm. Vi har varit fantastiskt nöjda med Malin under hela processen. Bra och positivt bemötande hela tiden, tillgänglig, professionell och inger ett stort förtroende. Våra förväntningar blev 100% motsvarade och lite till. Läs mer
    2020-06-29 Malin B svarar Henrik R
    Tusen tack för det fina omdömet! Hoppas ni får en helt fantastisk sommar :)

Björn W skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag både köpte en vindsvåning och sålde en 4 rummare på Kungsholmen med Jesper.

Jesper var proffsig, snabb, kunnig och viste vad han höll på med. Super bra mäklare.

Jesper överträffade faktiskt mina förväntningar. Kan bara ge honom bästa betyg.

Min upplevelse blev att jag kände mig trygg o harmonisk genom hela mitt köp och sälj av min bostad. Därför fick Jesper båda uppgifterna. Läs mer
  • 2020-06-23

Tommy Ö skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Allt har fungerat till full belåtenhet Läs mer
    2020-06-24 Malin B svarar Tommy Ö
    Tusen tack för det fina omdömet!
  • 2020-06-20

Elliot E skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jättebra jobb av Malin, är väldigt nöjd! Läs mer
  • 2020-06-17

Jonas H skrev om Nathalie Jensen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Väldigt engagerad och hjälpsam. Bra stöttning genom hela processen. Kunde inte blivit bättre! Läs mer
    2020-06-26 Nathalie J svarar Jonas H
    Tack snälla för dina fina ord Jonas! ser fram emot att få komma och titta i er nya bostad när ni kommit i ordning. Vi ses på tillträdet :)
  • 2020-06-17

Peter B skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Efter att jag en tid bott i andra hand i en fantastisk liten 1,5:a med uteplats på Kungsholmen blev det aktuellt att köpa lägenheten. Den förre ägaren köpte lägenheten genom Patrik och var mycket nöjd, och det var därför naturligt att anlita Patrik för att sköta pappersarbetet även denna gång, något Patrik gjorde mycket professionellt och smidigt. Högsta betyg. Jag kan verkligen rekommendera Patrik och skulle anlita honom igen. Läs mer
  • 2020-06-16

Ylvie B skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Är jätteglad att vi hade Jesper som säljare! Han är mycket tryckt med det han gör! Mvh ylvie Läs mer
  • 2020-06-16

Nikola M skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Otroligt smidig försäljning!
    Snabba uppdateringar, svarar alltid och är snabb på bollen. Läs mer
  • Bambi S

2020-06-15

Bambi S skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi är mycket nöjda med Jesper. Sålde vår lägenhet i ett läge där vi inte visste vad man kan förvänta sig av marknaden. Försäljningen gick precis som vi önskade. Tack Jesper för engagemang och fin kommunikation genom hela processen. Läs mer
    2020-06-15 Jesper T svarar Bambi S
    Tack för den fina rekommendationen Bambi.
    Det var så roligt att jobba ihop med er.
    Synd att ni flyttar från Kungsholmen.
    Trevlig sommar på er!
  • 2020-06-14

Deniz B skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper är otroligt proffsig, hjälpsam och flexibel. Tydlig, rak i kommunikationen och tillgänglig. Kände mig trygg hela vägen när jag köpte min lägenhet, kommer utan tvekan anlita honom vid behov. Läs mer
    2020-06-15 Jesper T svarar Deniz B
    Tack snälla Deniz för den fina rekommendationen.
    Jag hoppas och tror du kommer stortrivas i den nya bostaden.
    Är det några frågor framöver så vet du vart jag finns!

(Denna lägenhet är såld underhand genom Fastighetsbyråns egna marknad och interna register "på gång". Slutpris syns inte på Hemnet, Hittamäklare eller i andra register som baseras på den öppna marknaden.)

Adress: Vitalisvägen 13, 40 kvm, 2201 kr/mån, våning 3, Såldes för 2 880 000 kr.
  • 2020-06-12

Anders J skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Michael var mycket kompetent och kundfokuserad. Har bra koll på Kungsholmen och leverar verkilgen resultat. Han är bra på att kommunicera och höll oss uppdaterade under hela processen. En utav de bättre mäklare jag har träffat. Läs mer
  • 2020-06-11

Nellie D skrev om Nathalie Jensen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Nathalie har ett mycket trevligt bemötande och hon känns genuin. Hon var alltid tillgänglig på telefon med en trevlig attityd. Läs mer
  • 2020-06-11

Patric A skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    *Sålt bostadsrätt i Stockholm.
    *Blivit bemött på ett professionellt sätt med god coaching igenom hela processen.
    *Förväntningar var att ha en mäklare som gör det extra för att få affären så bra som möjligt - detta införlivades
    *Haft en mycket god upplevelse Läs mer
  • 2020-06-10

Ellen Rue H skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper var verkligen tillgänglig under hela processen. Läs mer
    2020-06-15 Jesper T svarar Ellen Rue H
    Tack Ellen för den fina rekommendationen.
    Vill ni ha hjälp att hitta ny bostad får ni återkomma till mig.
  • Mia D

2020-06-08

Mia D skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Natalie guidade oss hela vägen till ett lyckat bostadsköp på Kungsholmen! Jag är så nöjd med hennes arbete och hjälp.
    Blev en supersmidig affär! Läs mer
  • 2020-06-07

Nikolina J skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper hjälpte oss sälja vår lägenhet på Kungsholmen på ett snabbt och proffsigt sätt mitt under pågående pandemi våren 2020. Vi fick högt förtroende för Jesper direkt och gav honom fria tyglar att hantera processen. Jesper var genomgående lugn och trygg och skötte hela säljprocessen på ett utmärkt sätt och överträffade våra förväntningar. Han nyttjade sitt kontaktnät och kändes från start till mål som en perfekt partner vid försäljningen av vår lägenhet! Läs mer
    2020-06-15 Jesper T svarar Nikolina J
    Tack Nikolina för den fina rekommendationen.
    Ett grymt samarbete som ledde till en toppenaffär.
    Tack för allt och på återseende!
  • 2020-06-07

Emil P skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Otroligt engagerad mäklare som sätter säljaren i fokus. Alltid anträffbar och väldigt trevlig :) Läs mer
  • 2020-06-06

Riikka H skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi köpte denna lägenhet 2015. Dåvarande mäklare var Natalie :) Nu, 5 år senare, gjorde vi ett försök med en annan mäklare, blev besvikna och sålde inte, Natalie som stöd hela tiden. Till slut fick Natalie ta hand om försäljningen och lägnheten var såld en månad efter vår "första" kontakt. En dag efter visningen. Stort tack till Natalie, hon är världens bäst <3 Läs mer
  • 2020-06-05

Katarina T skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi har köpt en lägenhet på Kungsholmen. Mycket kunnig och trevlig. Läs mer

Christian M skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Bästa mäklaren! Både köpt och sålt lägenhet med samma mäklare! Läs mer

Shanaz F skrev om Nathalie Jensen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag tycker Nathalie var sjukt proffsig och hjälpsam. Läs mer
  • Lionel L

2020-06-04

Lionel L skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Malin hjälpte oss med att sälja vår 2:a på Kunsgsholmen, mitt i Corona krisen.
    Vi har varit imponerade att se hur Malin är som person (väldigt trevlig, alltid tillgänglig, kommunikativ, kreativ och öppen) och som professionell (7 år erfarenhet som mäklare, snabb, försiktig med detaljer och duktig allmänt).
    Vi har varit extremt nöjda med Malins sätt att kommunicera och leverera, från början till slut, och kan bara rekommendera henne varmt! Läs mer
    2020-06-04 Malin B svarar Lionel L
    Tusen tusen tack för det fina omdömet!! Det värmer verkligen :) Kul att ni är nöjda!

Anke S skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Natalie was an absolute professional when I sold my apartment. Special circumstances due to the Covid-19 pandemic made it especially challenging. Natalie took everything in a stride. I will most definitely recommend Natalie to anyone looking for a professional with impeccable work ethics and dedication. Läs mer
  • 2020-06-03

Bernt S skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi har köpt en etta på Kungsklippan. Mäklaren bemötte oss med positiv attityd och objektivt. Det hela blev en mycket snabb affär
    utan några komplikationer. Läs mer

Johan T skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trevlig, professionell och tillgänglig. Bra mäklare! Läs mer
  • 2020-05-28

Cathrin W skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trevlig, ärlig och effektiv! Vi fick toppen bra service och Malin lyckades möta både säljare och köparens behov. Läs mer
    2020-05-29 Malin B svarar Cathrin W
    Tusen tack för det fina omdömet! :)
  • 2020-05-28

Ronnie N skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi har både köpt och sålt bostad tillsammans med Jesper Täktblad. Han har bemött oss på ett alldeles utmärkt sätt, från det att vi köpte vår nya lägenhet tills vi sålde den nuvarande. Eftersom vi köpte före innan vi sålde, förstod Jesper direkt att vi var tvungna att handla snabbt. Han startade försäljningsarbetet direkt och var snabb med att skicka utkast på förslag till annonstext, boka fotograf, annonsering och boka visningstider. Vår lägenhet var såld efter två veckor att vi skrivit på kontraktet på den ny. Det var också var Jespers egen prognos, så han prickade rätt, vilket tyder mycket god kännedom om Kungsholmsmarknaden. Vi kände oss trygga. Han kom också med bra tips på hur vi skulle göra vår lägenhet så attraktiv som möjligt. Efter visningarna och underbudgivningarna höll han oss löpande informerade på ett alldeles utmärkt sätt. Vi kan verkligen rekommendera Jesper Täktblad! Läs mer
    2020-06-15 Jesper T svarar Ronnie N
    Tack Ronnie för den fina rekommendationen. Det är kunder som ni som gör att detta jobb är värt varenda sekund!
    Vi hörs och syns framöver :)

Lars Gustav S skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi köpte en lägenhet vid Fridhemsplan med Malin som mäklare. Malin är väldigt trevlig och tillmötesgående, och fick processen att kännas trygg. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-05-26 Malin B svarar Lars Gustav S
    Tusen tack för det fantastiska omdömet! Hoppas ni trivs bra i lägenheten, ska bli spännande och se hur den ser ut efter renoveringen :)

Kasper Ö skrev om Nathalie Jensen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Nathalie var trevlig, proffsig och skötte hela försäljningen av min lägenhet mkt bra :) Läs mer

Tiina O skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi har sålt 2 r o k Kristinebergsstrand
    Nicole är service minded och vi upplever henne som kunnig och kompetent. Vi har haft bra diskussioner om marknaden, prisläge och efterfrågan. Nicole har gjort sitt bästa för både oss som säljare och som köpare. Väl balanserad och förtroendeingivande. Nicole har levt upp till våra förväntningar. Läs mer

Christian W skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    37 kvm lgh åt min son på Kungsholmen i Sthlm.
    Bra bemötande speciellt eftersom affären genomfördes utan budgivning.
    Jag tyckte Malin gav bra service (trots att vi inte anlitat henne) och var klar och tydlig i sin dialog med oss. Läs mer
    2020-05-26 Malin B svarar Christian W
    Tusen tack för de fina orden :) Hoppas att sonen trivs i sitt nya boende :)

Karl F skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Lyhörd och väldigt engagerad genom hela processen! Läs mer
    2020-06-15 Jesper T svarar Karl F
    Tack för den fina rekommendationen Karl.
    Stort lycka till i den nya bostaden och är det något får du höra av dig.

Susanne P skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Det fungerade bra med Nicole. Vi fick bra och snabba svar på våra frågor och hela affären flöt smidigt. Läs mer
  • 2020-05-23

Mark W skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Nicole is a diligent realtor who genuinely listens to your needs and works tirelessly to meet them. I highly recommend her! Läs mer
    2020-05-25 Nicole Å svarar Mark W
    Thanks for your recommendation Mark! Was a pleasure to help you :)
  • 2020-05-21

Johanna H skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpt en 2a på Kungsholmen, väldigt bra bemötande och hjälp. Läs mer
  • 2020-05-20

Malin D skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt vår 2:à på Kungsholmen med Natalie som genomgående haft ett väldigt bra bemötande, hon har genom sin erfarenhet och lyhördhet guidat oss som säljare rätt i hur vi bör tänka och prioritera vår försäljning. Natalie har varit tillgänglig och har kunnat svara på många frågor längs vägen och har gett oss värdefulla tips och råd. Våra förväntningar var höga när vi signerade avtal med Natalie då vi hade fått ett väldigt bra intryck av henne vid första mötet och hon levde verkligen upp till våra förväntningar. Läs mer
  • 2020-05-15

Annika N skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag sålde min tvåa på Kungsholmen med Jesper. Vi kom i kontakt med Jesper på en visning och fick ett mycket gott intryck. Därav fick han uppdraget att sälja min lägenhet.
    Han levererade vad han lovade i sin säljpresentation och är lätt att ha att göra med. Mycket trevlig och professionell. Jag är nöjd. Läs mer
    2020-06-15 Jesper T svarar Annika N
    Tack för den fina rekommendationen Annika.
    Stort lycka till i den nya bostaden och är det något framöver får ni höra av er direkt.
  • 2020-05-15

Christian M skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Michael gjorde ett grymt bra jobb och fixade en jättebra affär när vi sålde vår lägenhet! Han överträffade våra förväntningar! Läs mer
  • 2020-05-14

Mahrou F skrev om Nathalie Jensen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag har nyligen sålt en bostadsrätt med hjälp av Nathalie som är proffsig, trevlig och snabb i sin kontakt med både köpare och säljare. Jag är jättenöjd med mitt val av mäklarfirman och rekommenderar varmt Nathalie till andra säljare.
    Mahrou F. Läs mer
    2020-05-26 Nathalie J svarar Mahrou F
    Tusen tack Mahrou för dina fina ord. Ser fram emot att träffa er igen på tillträdet :)
  • 2020-05-12

Lisa-marie F skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Nicole hjälpte oss att sälja vår 2:a på Kungsholmen i april. Hon sålde även vår förra lägenhet och det var en självklarhet för oss att välja just henne för även denna försäljning. Alltid full av härlig positiv energi och med båda fötterna på jorden anpassade hon sig till corona-krisen och körde en snabb värdering via FaceTime för att sedan snabbt få upp lägenheten på Hemnet och köra visningar. Vi hade låga förväntningar på säljpris just på grund av corona, men Nicole överträffade sig själv och fick igång en spännande budgivning som nådde upp till priset hon hade värderat lägenheten till. Kommer definitivt ta hjälp av henne i framtida försäljningar också! Läs mer
    2020-05-25 Nicole Å svarar Lisa-marie F
    Åh tack Lisa (och Johan) för att ni tagit er tiden att skriva den här långa rekommendationen! Blir så himla glad! Hoppas att ni hittar något på Kungsholmen igen så att jag kan hjälpa er vidare även nästa gång. Vi hörs och ses! Ta hand om er och varmt lycka till med bröllopet. Kram!
  • 2020-05-11

Martina F skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Betryggande, transparent och närvarande, även för köparen! Läs mer
  • 2020-05-09

Jimi B skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag är själv mäklare till ett konkurrerande bolag och har nu köpt bostad av Nicole. Jag är väldigt kritisk som person och jag kan säga att Nicole är en riktig stjärna på det hon gör.
    Hon är väldigt närvarande vad gäller den enskilda affären och extremt engagerad, vilket är unikt att man inte bara ser den som ett höstrå i stacken av alla affärer.

Som spekulant känner man förtroende för Nicole och hon är väl tillgänglig, kunnig, kreativ, kommunikativ och rent ut sagt PROFFSIG.

Om jag inte väljer en mäklarkollega nästa gång när jag ska sälja så skulle jag alla dagar i veckan kunna anlita Nicole. Keep up the good work 👊🏻 Läs mer
    2020-05-25 Nicole Å svarar Jimi B
    Tack för din magiska rekommendation Jimi! Hoppas renoveringen går bra. Vi håller dialogen framöver! ;)

Hantverkargatan 27, 112 21 Stockholm