Fastighetsbyrån Kungsholmen

Hantverkargatan 27, 112 21 Stockholm — Visa karta

Fastighetsbyrån är Kungsholmens ledande mäklare. Vi har funnits här sedan år 1999 och genomför hundratals affärer varje år. Om du är intresserad av en bostadsaffär på Kungsholmen ska du komma in på vårt kontor på Hantverkargatan 27.

Vi brinner för det vi gör. Våra mäklare har passion, kunskap och erfarenhet och vi har dessutom en rad assistenter som hjälper till och stöttar. Vi gör allt för att din bostadsaffär ska bli så smidig och lyckad som möjligt. Varmt välkommen till oss - vi ser till att du får ut det mesta av din försäljning!

Läs vad 789 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsholmen

• 2019-10-15

Karolina O skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Natalie gav mig stor tillit till mäklaryrket. Proffsig som visste vad hon ville och hade en tydlig målbild med försäljningen. Läs mer

Cornelia R skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Är väldigt nöjd med Natalie som sålt vår lägenhet. Positiv och härlig energi. Läs mer

Andreas B skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi sålde vår 3a på Kungsholmen och vi ær vældigt nøjda med det arbete som Nicole gjorde. Då vi inte ær bosatta i Sverige fick hela processen skøtas på distans, något som fungerade vældigt bra. Nicole var vældigt lyhørd vilket jag tycker ær viktigt samtidigt som hon drev processen framåt på ett effektivt sætt. Jag kan varmt rekommendera Nicole till andra som funderar på att sælja. Läs mer

Martin E skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Nathalie var mäklare vid våran försäljning av lägenhet på Kungsholmen.
    Hon är seriös och duktigt, det har känts tryggt att ha med henne i processen.
    Vi rekommenderar henne starkt! Läs mer
  • 2019-10-09

Mats T skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trevligt och proffsigt bemötande
    Gjorde ett mycket bra jobb Läs mer

Philipp S skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    allt gick utan problem. Självklart lite på dyrare sidan, men då vet man att det kommer att funka utan krångel. Läs mer
    2019-10-08 Nicole Å svarar Philipp S
    Hej Philipp! Tack för att du tagit dig tiden att skriva en rekommendation om mig. Det uppskattas verkligen!

Ann S skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Har sålt en 3:a centralt på Kungsholmen. Har fått ett bra, entusiastisk och lyhört bemötande hela vägen. Relevant och tydlig information löpande och vi hade en bra diskussion kring budgivning och förhandlingen som ledde till försäljning. Läs mer

Armando T skrev om Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Malin är verkligen en toppmäklare på alla sätt! Ärlig, snäll, duktig och samtidigt väldigt trevlig med 100% fokus på sina kunder, både köpare och säljare. Vi sålde vår lägenhet på Kungsholmen via Malin och är mycket nöjda med hennes insats och kan varmt rekommendera Malin. Läs mer

Ludvig T skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper hjälpte mig sälja min 1a lägenhet på Kungsholmen. Väldigt trevlig kille med ruggigt gott bemötande genom hela processen. Satte höga förhoppningar från start men levererade verkligen och sålde lägenheten inom några dagar till efterfrågat pris. Över förväntan. Rekommenderas VARMT. Läs mer
  • Emilia M

2019-10-05

Emilia M skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag köpte min lägenhet av Natalie och när det nu var dags att sälja var hon den enda mäklaren jag tog kontakt med. Natalie är hygglig, pålitlig och juste. En väldigt reko person som dessutom har stort tålamod med stressade säljare. Hon såg till att det blev ett snabbt avslut (visning söndag, papper påskrivna på tisdagen). Och att så väl köparen som jag var nöjda med priset. Ska du sälja på Kungsholmen kan jag absolut rekommendera Natalie! 🌸 Läs mer
  • 2019-10-05

Meng C skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper is the superstar! He offered us solid advice, transparency and above all, extremely passionate and friendly service. Jesper was with me at every step, every detail. I trust him because he has an extensive knowledge of market dynamics. His hard work and dedication to my apartment make me appreciated a lot!! Läs mer
  • 2019-10-05

Victoria R skrev om Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Världens bästa mäklare! Vi är så nöjda med Malin! Hon är riktigt duktig och professionell och vänlig! Läs mer
  • 2019-10-04

Sasan D skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag köpte en etta på Kungsklippan 11. Jag håller mig kort, Patrik var trevlig, effektiv, ärlig och all kommunikation var bra. Han levde upp till alla förväntningar. Läs mer
  • 2019-10-03

Klas E skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpt 31kvm Kungsklippan 11 vån5.

Patrik var mycket proffsig, pålitlig och lätt att få tag på. Mycket nöjd! Läs mer
  • HANNA Å

2019-10-02

HANNA Å skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag köpte en lägenhet som Nicole förmedlade och var väldigt nöjd med att ha henne som mäklare. Hela processen kändes väldigt smidig och hon var alltid tillgänglig för att svara på frågor. Väldigt trevlig och tillmötesgående! Läs mer
    2019-10-08 Nicole Å svarar HANNA Å
    Vad kul att du varit nöjd och upplevt mig som väldigt tillgänglig och tillmötesgående! :) Vi ses i veckan!

Mia E skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Nicole hjälpte oss att sälja vår vindsvåning på Kungsholmen. Hon gjorde det yttersta i alla lägen och visade på stor flexibilitet o hög servicegrad! Läs mer
    2019-10-08 Nicole Å svarar Mia E
    Tack för er fina rekommendation Mia! Håller tummarna för att ni hittar ert hus snart!

Erik F skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Kunde inte valt en bättre mäklare! Läs mer

Hanna F skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi har sålt vår 3.a i Fredhäll med hjälp av Natalie Strand.
    Natalie är extremt professionell, saklig och trevilg att jobba med.
    Hon inger förtroende för både köpare och säljare och vi har känt oss trygga från början till slut. Vilket är skönt då det är mycket nerver inblandat vid försäljning av sin bostad.

Vi skulle rekommendera Natalie som mäklare vilken dag som helst, vare sig du köper eller säljer bostad! Läs mer
  • 2019-09-30

Anna J skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag har precis sålt min 1’a på Kungsholmen med hjälp av Jesper.

Jesper har hela tiden varit lätt Att gå genom hela säljprocessen och jag har känt mig helt trygg med hans effektivitet och kunnighet om området.

Sammanfattningsvis så fick jag precis all den professionella hjälp av Jesper runt försäljningen, som jag hade kunnat önska mig. Läs mer
  • 2019-09-24

Karl K skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Uppvisar ett föredömligt ansvar för såväl köpare som säljare. Med sitt lugn och erfarenhet skapas optimala förutsättningar för en trygg affär och smidig process hela vägen. Läs mer
    2019-10-01 Nicole Å svarar Karl K
    Hej Karl! Vad glad jag blir att höra att ni som köpare verkligen är nöjda med mig och upplevde er affär som trygg och smidig! Ser fram emot att träffa er när ni renoverat klart i lägenheten. Bara att slå en pling så kommer jag gladeligen förbi er 😃
  • 2019-09-23

ANTON E skrev om Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper Täktblad är Stockholms bästa mäklare! Han hjälpte mig väldigt snabbt och effektivt då min boendesituation var kritisk! Tack! Läs mer
  • 2019-09-22

Michaela R skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag kan verkligen rekommendera Michael om ni ska sälja er bostad! Han är positiv och motiverande när det behövs i den tuffa processen ä, med alla beslut som ska tas. Allt gick så smidigt med Michael! Läs mer
    2019-09-30 Michael F svarar Michaela R
    Tack så mycket för dina fina ord Michaela!

(Denna lägenhet är såld underhand genom Fastighetsbyråns egna marknad och interna register "på gång". Slutpris syns inte på Hemnet, Hittamäklare eller i andra register som baseras på den öppna marknaden.)

Adress: Pilgatan 26, 39 kvadrat, 2438 kr/mån, våning 1, Såldes för 3 450 000 kr.
  • 2019-09-21

Emily S skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Bästa mäklaren i Stockholm! Otroligt ärlig, kunnig och proffsig. Hela försäljningen gick snabbt och smidigt, från fotografering till kontrakt. Han jobbar hårt med att bearbeta alla möjliga nätverk och överträffade alla mina förväntningar. Supernöjd! Läs mer
    2019-09-21 Jesper T svarar Emily S
    Tackar varmast för den fina rekommendationen Emily.
    Tack för att du varit så samarbetsvillig igenom hela processen.
    När du och killen ska leta nytt hjälper jag er mer än gärna!
  • 2019-09-20

Camilla J skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Natalie levererar på alla plan, mycket kunnig, påläst, lugn och professionell i sin mäklarroll samt en fantastisk coach i både sälj/köp stadie. Läs mer
  • 2019-09-15

Malin E skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag och min sambo köpte en lägenhet på Sankt Göransgatan via Nicole. Jag tycker att Nicole var en utmärkt mäklare! Trevlig, tillmötesgående och tillgänglig, löste t ex så att vi fick tidigt tillträde via föreningen. Väldigt bra upplevelse! Läs mer
    2019-09-23 Nicole Å svarar Malin E
    Åh vad glad jag blir av att läsa hur nöjda ni är Malin. Ja det var ju himla bra att ni kunder tillträda två veckor efter kontrakt. Ser fram emot att få komma och titta på er lägenhet när ni renoverat klart. Kram!
  • 2019-09-12

Lars E skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi har köpt en lägenhet. Jesper uppfyllde med råge våra förväntningar på en mäklare. Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2019-09-21 Jesper T svarar Lars E
    Tack för rekommendationen Lars.
    Jag är övertygad att ni kommer trivas i nya bostaden.
    Är det något så får ni höra av er!
  • 2019-09-10

Rasha M skrev om Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag och min sambo köpte en lägenhet på Fleminggatan. Malin Bogdanoff var mäklaren till den lägenheten. Malin var otroligt tillmötesgående, vänlig och duktig. Hon fanns tillhands när man behövde hjälp och besvarade alltid våra frågor. Vi kände oss extremt trygga med Malin, och är väldigt tacksamma över att just hon var mäklaren.

Vi rekommenderar henne starkt! Läs mer
  • 2019-09-09

Frida L skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Har både sålt och köpt av Jesper Täktblad under sommaren 2019, och jag kan bara hylla hans insattser. Otroligt driven och engagerad och gav verkligen sitt allt under hela processen. Otroligt nöjd med Jesper, och kommer absolut välja honom igen.

Jesper är inte bara en skicklig mäklare, utan även social och trevlig och har lätt att göra med alla typer av människor. Jag kommer verkligen rekommendera Jesper till mina vänner och bekanta. Läs mer
    2019-09-21 Jesper T svarar Frida L
    Tack Frida för er fina rekommendation.
    Är så glad att jag fått hjälpa er i både försäljning och vid köp av ny bostad.
    Vi gjorde ett grymt samarbete ihop och jag hoppas vi får chansen att jobba ihop igen.
    Stort lycka till nu!
  • 2019-09-09

Martina P skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag har sålt min bostad i Fredhäll på 34 kvadrat. Natalie var redan påläst inför vårt första möte och hon fortsatte kännas väldigt trygg och kunnig genom hela processen. Hon fick mig som säljare att känna mig trygg genom hela försäljningen och det var alltid trevligt att prata med henne. En glad och positiv person som jag ville att mina eventuella köpare skulle mötas av :)

Mina förväntnignar var just att hon skulle var kunnig och tillgänglig för frågor, vilket hon var genom hela försäljningen.

Sammanfattningsvis så är jag väldigt nöjd med Natalie och skulle rekommendera henne till alla mina vänner :) Läs mer
  • 2019-09-08

Wnseung C skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    He was very kind and helpful to all of things. I'm happy and want to recommend him to other people. Läs mer

Per L skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Allting gick supersmidigt och Nicole Åman var fantastisk mäklare. Läs mer
    2019-09-23 Nicole Å svarar Per L
    Tack för din rekommendation Per. Hoppas du trivs bra i din fina lägenhet nu!

Sophie W skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag köpte min första lägenhet och blev väldigt bra bemött genom hela köpet. Jesper har varit mycket behjälplig i alla mina frågor och skött allting jättebra!
    Jag skulle utan tvekan ta hjälp av Jesper vid försäljning! Läs mer
    2019-09-21 Jesper T svarar Sophie W
    Tack för rekommendationen Sophie.
    Du är nu äger till en underbar bostad.
    Är det några frågor eller funderingar framöver får du höra av dig.
    Lycka till och må gott!

Peter B skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Positiv och kunnig. Påläst och engagerad. Läs mer
    2019-09-21 Jesper T svarar Peter B
    Tack för rekommendationen Peter.

Maria S skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi köpte en lägenhet på Kungsklippan som förmedlades av Jesper. Det var imponerade hur tillgänglig och lösningsorienterad har är .Hela affären gick snabbt och smärtfritt och vi är verkligen supernöjda ! Läs mer
    2019-09-21 Jesper T svarar Maria S
    Tack för rekommendationen Maria.
    Önskar er stort lycka till framöver och är det några funderingar får ni höra av er.
  • 2019-09-05

Melissa R skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi sålde vår lägenhet tillsammans med Natalie och hade höga förväntningar som verkligen uppfylldes! Snabb återkoppling, ett gott bemötande och ett väl utfört jobb med ett öga för detaljer. Läs mer
  • 2019-09-03

Emelie S skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi sålde vår lägenhet via Michael. Michaels styrkor, enligt min uppfattning, är att han är tillgänglig, engagerad och har en positiv utrålning. Jag kan rekommendera Michael som mäklare. Läs mer
  • 2019-09-03

ANDREA B skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Supernöjd med Jesper som mäklare, rekommenderar honom varmt till alla i säljtankar! Sålde min älskade 1:a på Kungsholmen med hjälp av Jesper nu i augusti, och allt har gått hur bra som helst. Jag hittade Jesper genom att läsa omdömen på en massa mäklare i Stockholms-området, och föll för att Jesper har jättebra omdömen från både säljare och köpare, vilket jag verkligen gillade. Efter att nu ha fått jobba med Jesper förstår jag varför alla parter är så nöja; Jesper är lyhörd, oerhört kompetent och inläst på marknaden/området, snabb på att besvara alla frågor, skapar realistiska förväntningar samtidigt som han har en enorm glöd för en bra affär för alla parter, samt ger ett mycket förtroendeingivande, varmt och trevligt intryck.

Vi påbörjade processen redan tidigt i våras, och trots att jag var ute i löjligt god tid så har Jesper alltid haft tid för mina frågor och funderingar, samt har kommit med jättebra råd gällande bästa tidpunkt för försäljning och vassa insikter gällande hur hela säljprocessen ska läggas upp steg för steg. Som en nervös förstagångssäljare har han gjort resan smidig och rolig, med lysande resultat. Bästa mäklaren! Läs mer
    2019-09-21 Jesper T svarar ANDREA B
    Tack snälla för den fina rekommendationen Andrea.
    Vi gjorde ett grymt samarbete ihop som ledde fram till en lysande affär.
    Om du och pojkvännen behöver hjälp att hitta ny bostad i framtiden får ni höra av er.

Stort tack och lycka till!
  • 2019-09-01

Marlene E skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Michael skötte försäljningen av min BR på Kungsholmen högst professionellt i alla de steg som en mäklare har att hantera.
    Michael. är en ambitiös och målinriktad mäklare, dessutom lyhörd och genuint närvarande, vilket är förtroendeingivande. Jag uppskattade speciellt vår raka, öppnade kommunikation under hela processen. Läs mer
  • 2019-08-31

Sandra D skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt etta på Kungsholmen. Vänligt, säkert och lugnt bemötande. Alltid tillgänglig. Läs mer
    2019-09-04 Nicole Å svarar Sandra D
    Stort tack Sandra för din fina rekommendation om mig. Kom ihåg att höra av er nu när ni är ute och letar för fullt om ni önskar hjälp av mig som köpcoach.
  • 2019-08-30

Jens M skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper har varit tydlig och informativ genom hela säljprocessen. Han har ett proffsigt och förtroendeingivande bemötande. Läs mer
    2019-09-21 Jesper T svarar Jens M
    Tack Jens & Sandra för rekommendationen.
    Stort lycka till vidare.
  • 2019-08-28

Sepehr P skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    We bought an apartment with Mikael, he is nice and friendly. He is very concerned and very considerate about his customers and very reasonable. He is very well organized and the meetings went very well and he is easily reachable on the phone. During the shopping time, he was very supportive and willing to help with the procedure and arrangements. Läs mer
  • 2019-08-28

Emma L skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpte en två på Kungsholmen! Bra bemötande och snabba svar på alla frågor vi hade. Är väldigt nöjd med upplevelsen! Läs mer
  • Nima N

2019-08-27

Nima N skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper is a professional and hardworking broker with a good knowledge about the neighborhood. He helped me to buy my new apartment and sell my old one. All the deals went pretty smooth and without stress. Läs mer
    2019-09-21 Jesper T svarar Nima N
    Thank you so much for the recommendation Nima.
    It's been a pleasure to work with each other and I wish you good luck in your new home!
  • 2019-08-26

Jonas L skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt en lägenhet med Natalie, har varit toppen från start till mål. Mycket bra och kunnigt bemötande och hantering av försäljningen! Läs mer
  • 2019-08-26

Eva A skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper var väldigt hjälpsam och lättillgänglig via telefon under mitt bostadsköp. Jag är mycket nöjd med hans insats som mäklare! Läs mer
    2019-09-21 Jesper T svarar Eva A
    Tack snälla för rekommendationen Eva.
    Jag hoppas och tror du kommer trivas bra i nya bostaden.
    Är det några frågor får du höra av dig.
  • 2019-08-25

Nima N skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    2019-09-21 Jesper T svarar Nima N
    Thank you so much for the recommendation Nima.
  • 2019-08-24

Marcus G skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper är lätt att jobba med. Han tig tidigt reda på vad som var viktigt för mig som säljare.
    Han gav en ärlig förväntning på slutpriset men lyckades även leverera ett högre slutpris.
    Ärlig, rak och skön! Läs mer
    2019-08-26 Jesper T svarar Marcus G
    Stort tack för den fina rekommendationen.
    Det var ett sant nöje att jobba ihop Marcus.
    Är det något så bara hör av dig.
    Vi hörs och ses!
  • 2019-08-23

Annie H skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trevlig och professionell. Tillmötesgående Läs mer
    2019-09-04 Nicole Å svarar Annie H
    Varmt tack för rekommendationen Annie. Hoppas ni trivs bra i er ljuvliga bostad!
  • 2019-08-21

Andreas E skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag köpte en lägenhet som Nicole förmedlade. Hon är lätt att prata med och anstränger sig för att båda parterna ska vara nöjda. Läs mer
    2019-09-04 Nicole Å svarar Andreas E
    Tack för rekommendationen Andreas! Hoppas du kommer trivas i pärlan. Bara att du hör av dig om det är något! :)
  • 2019-08-19

Alice B skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag köpte min första bostad av Patrik och valde även honom som mäklare när jag två år senare skulle sälja samma bostad. Patrik är väldigt professionell och ödmjuk. Han har mycket tålamod med extra visningar när jag känt mig osäker. Kan verkligen rekommendera honom som mäklare! Läs mer

Hantverkargatan 27, 112 21 Stockholm