Fastighetsbyrån Kungsholmen

Hantverkargatan 27, 112 21 Stockholm — Visa karta

Fastighetsbyrån är Kungsholmens ledande mäklare. Vi har funnits här sedan år 1999 och genomför hundratals affärer varje år. Om du är intresserad av en bostadsaffär på Kungsholmen ska du komma in på vårt kontor på Hantverkargatan 27.

Vi brinner för det vi gör. Våra mäklare har passion, kunskap och erfarenhet och vi har dessutom en rad assistenter som hjälper till och stöttar. Vi gör allt för att din bostadsaffär ska bli så smidig och lyckad som möjligt. Varmt välkommen till oss - vi ser till att du får ut det mesta av din försäljning!

Läs vad 897 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsholmen

• 2020-02-21

Rakel L skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    När andra mäklare sa att vi troligtvis inte ens skulle få tillbaka pengarna gav Patrik sig tusan på att han skulle sälja vår lägenhet med vinst. Lägenheten som är 3,5:a på 98kvm lades ut på ”på gång” och några månader senare sålde vi mot alla odds lägenheten med en vinst på 700k. Vi är så tacksamma att vi gav Patrik uppdraget att sälja vår lägenhet och han har varit otroligt engagerad, professionell och tillgänglig under hela processen. Läs mer
  • 2020-02-21

Andreaz P skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Patrik Rekommenderade oss att lägga ut våran lägenhet Som är en 3,5 :a på 98 kvm på ”på gång ” vilket visade sig vara ett geni drag. Patrik har från första kontakt varit otroligt engagerad, tydlig och väldigt lätt att sammarbeta med. Det som varit en trygghet för oss i våran försäljningsprocessen är att Patrik är extremt kunnig och proffsig i sitt arbetssätt då vi har haft en tät kontakt och han har alltid ställt upp när vi har frågor eller funderingar.

Patrik hjälpte även oss med att kontakta sina kollegor på Fastighetsbyrån i nacka när vi köpte vårat drömhus! Utan denna hjälp hade vi inte hittat det objekt vi sökte! Att engagera sig så när han har sålt våran lägenhet visar verkligen proffsighet! Så vi är otroligt tacksamma att vi valde just Patrik! Läs mer

Håkan A skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper hjälpte mig och min fru på ett professionellt sätt att sälja vår lägenhet på Kungsholmen innan visning till ett pris som överträffade våra förväntningar. Läs mer

Britta-stina K skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper hjälpte oss att på ett proffesionellt och smidigt sätt sälja vår 3:a på Kungsholmen innan visning till ett pris som överträffade våra förväntningar! Läs mer

Peter M skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi blev bemötta på ett positivt sött med raka besked på våra frågor och vilja att tillgodose våra önskemål om snabb kontraktskrivning Läs mer
  • 2020-02-18

David W skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt en 3a på kungsholmen. Jesper var mycket professionell och hjälpte även oss granska nya föreningar och lägenheter på ett trovärdigt sätt. Läs mer
  • 2020-02-18

Irsa A skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi sålde vår bostad. Jag kände från början att jag kan lita på Nicole. Hon lyssnade på vad vi sa och var tillgänglig när som vi hade frågor. Läs mer
  • 2020-02-17

Valmire F skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag var ute efter en enkel och smidig försäljning av min bostadsrätt och det var precis vad Patrik levererade. Tydlig och saklig i sin kommunikation vilket jag föredrar hos en mäklare. Läs mer
  • 2020-02-17

magnus l skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Förutom att Natalie är väldigt trevlig och sympatisk som person så är hon framför allt mycket duktig som mäklare.
    Vi är väldigt nöjda med hennes arbete under vårt köp av en bostadsrätt, en 4-rummare på Kungsholmen i Stockholms innerstad i november 2019.

Redan på visningen var hon påläst och kunnig om lägenheten och föreningen.
    Vidare under budgivningen var Natalie lättillgänglig, "serviceminded" och kommunikativ om vad som hände i varje steg.
    Slutligen under köpet och tillträdet var Natalie fullt närvarande och hjälpte tillsammans med mäklarassistenten Julia till med alla våra frågor och önskemål.

Vi rekommenderar Natalie om ni önskar en trevlig, kompetent och effektiv mäklare på Kungsholmen. Läs mer
  • Maya H

2020-02-13

Maya H skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag har både köpt och sålt av Natalie, och är jättenöjd, hon är trevlig, ambitiös och proffsig! Läs mer

Karolina S skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trevligt och korrekt bemötande såsom jag förväntar mig av en mäklarkontakt. Läs mer

Michel W skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi sålde vår 2 rummare på 40kvm vid Fridhemsplan med hjälp av Natalie som gjorde ett otroligt bra jobb!

Kan inget annat än verkligen rekommendera Natalie som mäklare, kommer definitivt ta in henne igen när det är dags för nästa försäljning. Läs mer

MALIN Å skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Patrik hjälpte mig att sälja min lägenhet och skötte hela processen superproffsigt, från start till mål. Han var engagerad och lade verkligen den där extra energin som gjorde en trygg igenom affären. Plus också för pedagogiska beskrivningar av processer och ett alltid lika glatt bemötande. Rekommenderar mer än gärna Patrik vidare! Läs mer
  • 2020-02-08

Eva S skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Proffsigt bemötande och snabba svar! Läs mer
  • Gustav N

2020-02-08

Gustav N skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Otroligt bra service genomgående under processen. Kan inte tänka mig någon bättre mäklare i Stockholm/Sverige!! Läs mer

Tore F skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trevligt och proffsigt bemötande Läs mer

Helena J skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Har köpt en liten övernattningslägenhet. Patrik ringde runt och fixade fram flera objekt som matchade mina önskemål bara någon dag efter att jag tagit kontakt med honom. Sedan tog det bara EN vecka från visning till att jag höll i nycklarna. Super bra jobbat och fint bemötande! Rekommenderar verkligen honom. Läs mer

Mattias E skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Kompetent, lyhörd och lugn. Jag var stressad över allt som hade med försäljningen att göra. Men det försvann när Natalie kom in.

Kan verkligen rekommendera Natalie! Läs mer
  • 2020-01-31

Michael L skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt en tvåa i Kristineberg. Bra och professionellt bemötande, snabb på att återkoppla och inkännande. Michael var ett bra stöd hela vägen från förberedelse av försäljning till kontraktskrivning. Läs mer
  • 2020-01-31

Linda E skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Trevligt bemötande. Hjälpsam. Läs mer
  • Jonathan R

2020-01-30

Jonathan R skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi sålde vår tvåa på Kungsholmen med Michael och fick både ett rekordhögt pris i vårt område samt en otroligt snabb och smidig försäljning utan att behöva fota och ha öppna visningar. Michael var inlyssnande och gav oss bra råd i såväl stylingen som säljprocessen. Vi kan varmt rekommendera Michael! Läs mer
    2020-01-31 Michael F svarar Jonathan R
    Tack så mycket för dina fina ord Jonathan!

(Denna lägenhet är såld underhand genom Fastighetsbyråns egna marknad och interna register "på gång". Slutpris syns inte på Hemnet, Hittamäklare eller i andra register som baseras på den öppna marknaden.)

Adress: Alströmergatan 45B, 57 kvadrat, 2 381 kr/mån, våning 4, Såldes för 5 600 000 kr (På mindre än 24 timmar)
  • Malcolm G

2020-01-30

Malcolm G skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jesper Täktblad är en föredömlig mäklare på alla sätt. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-01-29

Jessica E skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpte. Bra bemötande, öppen kommunikation, överlag väldigt bra. Läs mer
  • 2020-01-29

Fredrik H skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi sålde vår 2a på kungsholmen med Malins hjälp. Hon gjorde allt för att försäljningen skulle bli så bra som möjligt och var väldigt professionell. Höll extra visningar och bra kommunikation. En smidig och bra försäljning. Läs mer
    2020-01-30 Malin B svarar Fredrik H
    Tusen tusen tack Fredrik det fina omdömet :)
  • 2020-01-27

JONATAN W skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Nicole är professionell, jordnära och ödmjuk. Hon sticker ut (med all rätt) bland mäklarkåren! Läs mer
    2020-01-28 Nicole Å svarar JONATAN W
    Tack Jonatan för din fina spontana rekommendation direkt efter kontraktsskrivningen igår! Jag är säker på att du kommer trivas i din efterlängtade egna lägenhet. Vi hörs vidare och ses på tillträdesdagen!
    Nicole Å gillar detta
  • 2020-01-27

Peter S skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    mycket serviceinriktad och trevlig i telefon. Läs mer

Åsa B skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Sålt lägenhet på Fleminggatan. Supertrevligt bemötande. Duktig, bra information. Kändes tryggt. Läs mer
    2020-01-30 Malin B svarar Åsa B
    Tusen tack Åsa för det fina omdömet! Hopas du trivs bra i nya lägenheten :)

Peter S skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi är mycket nöjda med mäklaren, Peter Läs mer
    2020-01-30 Malin B svarar Peter S

Inga Å skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Hej
    Malin var väldigt trevlig och engagerad i vårt köp av lgh, och vi arbetar gärna med henne igen framöver. Läs mer
    2020-01-30 Malin B svarar Inga Å
    Tusen tack för det fina omdömet :) Hoppas allt går bra med renoveringen av lägenheten!
  • Maria V

2020-01-24

Maria V skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Malin är tydlig tillgänglig och trygg. Ger information som efterfrågas och är vänlig och proffesionell. Vi är mycket nöjda🤗💖 Läs mer
    2020-01-26 Malin B svarar Maria V
    Tusen tack för de fina orden :) Hoppas ni trivs bra er i er nya bostad :)
  • 2020-01-24

Erika W skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Supernöjd med Malin! Snabb och smidig försäljning, var aldrig något problem. Läs mer
    2020-01-26 Malin B svarar Erika W
    Tusen tack Erika för de fina orden :) Kul att du är nöjd med försäljningen :)
  • 2020-01-22

Simon S skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Otroligt bra bemötande och allt utfördes över mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-01-22

Ian B skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Proffessionellt bemötande hela vägen! Läs mer
  • ERIC O

2020-01-21

ERIC O skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag sålde min lägenhet på Kungsholmen med Malins hjälp. Hon var professionell, oerhört serviceinriktad, svarade alltid snabbt på mina frågor och bokade in extra visningar när det behövdes för ett avslut. Jag tipsade därefter min flickvän om Malin varefter hon även fick uppdraget att sälja hennes lägenhet. Extra plus var att hon även hjälpte oss med tips och värderingar av nya lägenheter. Läs mer
    2020-01-21 Malin B svarar ERIC O
    Tusen tusen tack Eric för det fina omdömet :) Hoppas ni trivs bra i nya bostaden :)
  • 2020-01-19

Camilla B skrev om Michael Forsberg en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Professionell, kunnig, förtroendeingivande.
    Sympatisk, varm och empatisk.
    Klienten i fokus.
    Mycket god och inlyssnande dialog - från start till mål.
    Jag har på resan sålt en lägenhet innanför tullarna i Stockholm.
    För en helt igenom trygg säljresa baserad på mycket goda professionella kunskaper och stor tillit till att jag som klient kan vara trygg i genomförandet kan jag varmt rekommendera Michael Forsberg. Läs mer
  • 2020-01-17

Tommi A skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi fick jättebra hjälp av Malin Bogdanoff när vi sålde lägenhet på Kungsholmen. Hela processen kändes väldigt professionell och när extra visningar krävdes så var det inga problem. Malin drev verkligen på för att få intressenter på plats och affären i hamn. Läs mer
    2020-01-30 Malin B svarar Tommi A

ERICA R skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi tog hjälp av Malin Bogdanoff när vi skulle sälja vår lägenhet på Kungsholmen. Genom Malins kontaktnät fick vi till en snabb och lyckad affär. Vi är mycket nöjda och kan starkt rekommendera Malin. Läs mer
    2020-01-30 Malin B svarar ERICA R

FELIX R skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Malin Bogdanoff hjälpte mig med försäljning av lägenhet på Kungsholmen. Malin var mkt professionell genom hela processen och är säljande samtidigt som hon har integritet, vilket jag uppskattar hos en mäklare. Jag fick också bättre pris än förväntat! 👍🏻 Läs mer
    2020-01-30 Malin B svarar FELIX R

SAMIRA M skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Malin är en superbra mäklare; professionell, ärlig och trevlig! Hon återkopplar snabbt och höll oss ständigt uppdaterade genom hela försäljningsprocessen. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-01-17 Malin B svarar SAMIRA M
    Tusen tack Samira för ditt fina omdöme :) Det värmer något otroligt! Hoppas ni trivs bra i nya bostaden :)

Daniel D skrev om Nathalie Jensen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Mycket nöjd med Nathalies insatser vid försäljningen av min lägenhet. Professionell, tillgänglig och med stort engagemang. En trygghet att ha sådan lots genom försäljningsprocessen. Särskilt uppskattade jag hennes lyhördhet och servicekänsla. Läs mer
    2020-01-16 Nathalie J svarar Daniel D
    Tusen tack Daniel för dina ord och din rekommendation, det värmer verkligen varmt! Det har varit ett nöje att samarbeta tillsammans med dig och är jätteglad att höra att du är nöjd.

Vi hörs och ses snart igen!

Vänligen, Nathalie Jensen
  • JACOB S

2020-01-16

JACOB S skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Malin Bogdanoff sålde min lägenhet på Kungsholmen. Superduktig och trevlig mäklare som fick mig som säljare att känna mig trygg under hela försäljningsprocessen. Malins jobb ledde till en mycket bra affär! Kan varmt rekommendera Malin och Fastighetsbyrån. Läs mer
    2020-01-17 Malin B svarar JACOB S
    Tusen tusen tack för det fina omdömet! Så kul att du blev nöjd :)

Michael M skrev om Nathalie Jensen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Underbar bemötande av Natalie snäll och pratglad och allt gick jätte bra. Bättre än förväntat 😎😎 Läs mer
    2020-01-16 Nathalie J svarar Michael M
    Stort tack Michael för dina fina ord och din rekommendation! Ser fram emot att få komma förbi hos dig när du kommit i ordning ordentligt i lägenheten :) Vi hörs och ses snart igen!

Vänligen, Nathalie Jensen

Per J skrev om Nathalie Jensen en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Köpte lägenhet på Kungsholmen. Proffsigt och bra bemötande trots en lång säljprocess. Läs mer

DANIEL N skrev om Natalie Strand en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Väldigt professionell och erfaren mäklare. Kunnig och engagerad genom hela processen. Får högsta betyg. Läs mer
  • VENUS A

2020-01-15

VENUS A skrev om Jesper Täktblad en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag och min sambo köpte precis vår drömlägenhet. Jesper får 5/5 poäng för fantastisk bra och framförallt snabb service. Läs mer
    2020-01-18 Jesper T svarar VENUS A
    Tack för den fina rekommendationen Venus.
    Ni köpte verkligen drömlägenhet! Stort grattis och lycka till vidare.
    Är det några frågor eller funderingar får ni höra av er.
  • 2020-01-13

Osama J skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    It was good and very skilled process. It is highly recommended.
    Thanks for helping and support. Läs mer
    2020-01-17 Malin B svarar Osama J
    Thanks Osama for those kind words :)
  • 2020-01-13

Marina A skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Vi har sålt en lägenhet på 64 kvadrat på Kungsholmen i stockholm. Vi fick ett bra bemötande av Patrik, som utstråla trygghet, pålitlighet och lyhördhet. Vilket vi värdesatte hos den mäklaren vi ville samarbeta med. Vi tycker att Patrik levde upp till våra förväntningar ovan. Patrik har vart engagerad och gett snabba svar på våra frågor, funderingar och allt som tillkommer när man säljer sin lägenhet. Toppenbra! Läs mer
  • Oskar S

2020-01-13

Oskar S skrev om Patrik Fischer en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Patrik har tagit hand om försäljningen av vår trea på Kungsholmen. Vi tycker Patric gjort detta på mycket gott sätt. Han har varit lyhörd kring våra önskemål och alltid funnits tillgänglig.

Patrik är lugn och trevlig i sitt agerande, han ger ett proffesionellt intryck.

Oskar & Marina Läs mer
  • 2020-01-12

CAROLIN H skrev om Malin Bogdanoff en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Jag har köpt en lägenhet på Kungsholmen på 37 kvm. Malin bemötte mig bra, var flexibel och hjälpsam. Från början var servicen lite sämre än de andra fastighetsbyråerna jag var i kontakt med, men i slutet var det super. Jag är överlag väldigt nöjd med min upplevelse. Läs mer
    2020-01-17 Malin B svarar CAROLIN H
    Tusen tack Carolin för det fina omdömet! Hoppas du trivs bra i din nya bostad :)
  • 2020-01-10

Elin W skrev om Nicole Åman en del av Fastighetsbyrån Kungsholmen
    Fantastisk service och fint bemötande! Läs mer
    2020-01-23 Nicole Å svarar Elin W
    Varmt tack igen för din rekommendation om mig Elin. Blir så glad av dessa. Ser fram emot att hjälpa er när det blir dags nästa gång. Kram!
    Nicole Å gillar detta

Hantverkargatan 27, 112 21 Stockholm