Fastighetsbyrån Vasastan

Karlbergsvägen 40, 113 57 Stockholm — Visa karta

Här i Vasastan hittar du allt från vackra promenadstråk till goda kommunikationer, caféer och shopping. Vi på Fastighetsbyrån här har många års erfarenhet av marknaden och är den ledande mäklarkedjan i Vasastan. På kontoret på Karlbergsvägen är vi hela 16 medarbetare som gärna hjälper dig med din bostadsaffär.

Vi erbjuder en komplett mäklartjänst, skräddarsydd efter dina behov och med starkt fokus på kundnöjdhet och marknadsföring. Här får du personlig service utöver det vanliga. Varmt välkommen till oss!
Mån-Tor: 09:00-18:00
Fre: 09:00-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1151 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vasastan

• 2020-02-28

Hanna B skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi har sålt en 2a; högt i tak, kakelugn, sekelskifte solig balkong. Mäklaren bemötte oss toppenbra och levde verkligen upp till våra förväntningar. Vi har redan bestämt oss för att hon ska vara vår mäklare även nästa gång vi säljer. Superbra jobb och supertrevlig! Läs mer
  • 2020-02-27

Josefin L skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi sålde nyligen vår lägenhet i Vasastan med Thérèse. Under hela processen har Thérèse varit mycket lyhörd, kommunikativ och engagerad. Hon svarar snabbt på frågor och är en väldigt behaglig och snäll person. Det märks att Thérèse älskar sitt arbete och hon gör det bra! Läs mer
  • Sara S

2020-02-27

Sara S skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Engagerad, tillgänglig och helt fantastiskt. Det märks att hon brinner för sitt yrke och gör allt för en lyckad affär. Kan inget annat än att rekommendera! Läs mer

Kristina N skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Mycket nöjd med köpet av vår lägenhet i Vasastan. Allt löpte på och gick som planerat. Kompetent ,kunnig och ett trevligt bemötande av Anna Johansson. Läs mer

Hannes B skrev om Sam Roshandel en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sam medlade både försäljning av bostad, samt köp av ny bostad. Alltid tillgänglig och alert på uppföljning. Bra områdeskännedom vilket var till stor nytta för både försäljning, och för säljcoachning av ny bostad. Läs mer

Caroline N skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Mycket bra bemötande från början till slut. Läs mer
  • 2020-02-24

Hampus L skrev om Sam Roshandel en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Lite seg början men fick ett fint avslut! Läs mer
    2020-02-24 Sam R svarar Hampus L
    Tja Hampus! Tack för din rekommendation! Jag håller med dig, det tog inte fart efter första visningen men till slut efter otaligt många privatvisningar och förhandling så fick vi till en toppnotering i föreningen =) Tack för förtroendet och hoppas att vi ses på visningar framöver!
  • 2020-02-24

Ulf N skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpt en bostadsrätt, på distans.

Fungerade smärtfritt, med ett trevligt bemötande på tillträdesdagen. Läs mer
  • Anna A

2020-02-22

Anna A skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi sålde vår lägenhet rekordsnabbt med Annas hjälp och till ett pris vi inte kunnat drömma om. Tillgänglig, lyhörd, proffsig och supertrevlig. Kan varmt rekommendera Anna. Läs mer
  • 2020-02-21

Kashira R skrev om Sam Roshandel en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sam har på ett föredömligt och proffsigt sätt skött försäljningen av vår lägenhet på Roslagsgatan. Utöver försäljningen där han levde upp till våra förväntningar fullt ut har han även hjälpt oss kring köp av ny bostad i Vasastan. Vi kan starkt rekommendera Sam och kommer garanterat använda oss av honom vid eventuella framtida bostadsaffärer. Läs mer
    2020-02-24 Sam R svarar Kashira R
    Hej Kashira! Stort tack för din rekommendation. Hoppas att ni trivs bra i nya lägenheten och jag minns att ni ville bjuda mig på middag när ni kommit tillrätta... Jag kommer gärna förbi på det! Sköt om er så ses vi!
  • 2020-02-20

Elinor B skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Bra bemötande och professionell hantering av försäljning. Läs mer
  • 2020-02-19

Diana C skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Great help, very friendly and clear. Also - thank you for speaking English! 🙂 Läs mer
  • Ylva S

2020-02-17

Ylva S skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    På rekommendation av vår tidigare mäklare anlitade vi Anna vid försäljningen av vår bostadsrätt. Anna är kompetent, noggrann, effektiv och trevlig. Vi kommer sannolikt anlita Anna igen i framtiden. Läs mer
  • 2020-02-17

Carina W skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Robert hjälpte oss vid försäljning av våran lägenhet och vi är supernöjda. Robert levde verkligen upp till våra förväntningar och mer därtill. Skulle vi eller någon annan ha objekt på gång i framtiden kommer Robert vara den första vi kontaktar eller rekommenderar Läs mer
  • 2020-02-16

Malin S skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna gav ett proffsigt intryck från första stund. Vi upplevde henne också som väldigt ärlig och personlig i sitt bemötande. Vi kände oss trygga i vår lägenhetsförsäljning och kommer definitivt anlita Anna igen vid försäljningar i framtiden och kan varmt rekommendera henne även till andra. Läs mer

Linda S skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Therese är mycket professionell, engagerad och har utfört sitt mäklaruppdragen på ett utmärkt sätt. Vi är väldigt nöjda med Therese insats och rekommenderar henne varmt. Läs mer

Gun A skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålt en stor bostad i Vasastan med god hjälp av Therese. Hon har varit proffsig, tålmodig, följsam och alltid på gott humör. Allt detta har betytt mycket för mig som har en del fysiska krämpor och inte är så alert.
    Det märks att Therese tycker mycket om sitt jobb som mäklare och jag tycker att hon är perfekt för jobbet. Läs mer

Fredrik S skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Therese hjälpte oss med stor entusiasm och sålde och stängde affären snabbt enligt våra önskemål. Hon uppfyllde alla våra förväntningar som vi hade och vi valde henne i stor konkurrens med andra mäklare. Therese kan vi med glädje rekommendera till andra potentiella kunder. Läs mer
    Therese L, Thérèse L gillar detta

ANNA O skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpte via Anna. Väldigt nöjd och bra hjälp längs hela resan Läs mer
  • 2020-02-12

Stefan F skrev om Sam Roshandel en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sam och jag klickade direkt, en lugn och odramatisk försäljning. Proffsig och gjorde allt som en mäklare ska göra. Dessutom uppnådde han det mål vi hade hoppats på, men det visste jag att han skulle fixa. Guldmedalj till Sam
    Hälsning, Stefan Förnerud Birger Jarlsgatan 113B Läs mer
    2020-02-12 Sam R svarar Stefan F
    Hej Stefan! Stort tack för förtroendet! Det har varit ett sant nöje att få hjälpa er med försäljningen och tack för dina fina ord! Lycka med allt framöver =)
  • 2020-02-11

William D skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    I vårt köp av bostadsrätt kände vi oss nöjda med Andreas. Andreas utförde allt enligt konstens reglar och försäljningen kändes glasklar och trygg. Men utöver det fick jag inte uppfattningen av att Andreas gav det lilla extra för varken säljare eller köpare under försäljningen. Vår affär kändes som en i mängden och att det var mer av ett industriellt löpande band för honom. Jag har förståelse för att så också kan vara fallet men jag förväntar mig ändå mer personligt engangemang av en mäklare när man gör sin livs största affär. Läs mer
  • 2020-02-11

Mathilda C skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi köpte en lägenhet i Vasastan med Anna som mäklare. Hon var väldigt hjälpsam och ställde upp på visning på snabb tid vilket underlättade processen. Anna bemötte oss på ett oerhört trevligt sätt och gjorde processen enkel. Anna levde upp till förväntningarna på en bra insatt mäklare. Läs mer
  • 2020-02-10

Filippa N skrev om Sam Roshandel en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag kan verkligen rekommendera Sam! Han hjälpte mig att sälja min lägenhet i Vasastan till ett drömpris. Han är väldigt proffsig, kunnig, trevlig och hjälpsam. Han gav goda råd både med försäljning och när jag skulle köpa en ny lägenhet vilket var guld värt. Gav allt från start till slut! Jag är otroligt nöjd och kommer absolut välja Sam igen för nya uppdrag. Läs mer
    2020-02-12 Sam R svarar Filippa N
    Hej Filippa, tack så himla mycket för chansen att få hjälpa till och jag hoppas att ni kommer att trivas bra på Södermalm nu =)
    Vi ses när ni flyttar tillbaka till Vasastan =)
  • 2020-02-09

Max H skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpte en vindsvåning.

Andreas var lättillgänglig och löste problem som man hade under tiden utan att få det att kännas jobbigt (trots att det säkert var det för honom).

Bra bemötande, svarade i telefon och sms, klar och tydlig kommunikation.

Jag kommer be Andreas att värdera min nya lägenhet i framtiden och kan tänka mig anlita honom vid en försäljning. Läs mer
  • 2020-02-06

Maximilian H skrev om Magnus Wallberg en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Snyggt jobbat av Magnus som alltid var på hugget och höll mig uppdaterad! I slutändan såldes lägenheten till ett pris jag var nöjd med i en snabb affär med bra villkor. Läs mer
  • 2020-02-03

Ted N skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    En mäklare utöver det vanliga. Med stort engagemang, ett jäkla driv och en ärlig och rak dialog så landade vi en riktig bra försäljning. Kan inte annat än att ge Anna högsta betyg! Läs mer
  • 2020-02-01

Kristofer S skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag kan bara säga gott om Robert som mäklare. Under processen med försäljningen av vår ägenhet har Robert varit ett proffsigt pch tryggt stöd på alla sätt . Därtill gick affären bättre än väntat. 10 av 10! Läs mer
  • 2020-01-31

Arve B skrev om Sam Roshandel en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag kan starkt rekommendera Sam som hjälpte oss med köp av lägenhet i Vasastan! Sam var bra påläst om objektet, alltid tillgänglig vid frågor och funderingar som han återkopplade snabbt och konkret. Läs mer
    2020-02-07 Sam R svarar Arve B
    Tack för ditt omdöme, Arve! Hoppas att ni trivs magiskt bra i vindsvåningen =)
  • 2020-01-31

Veronica B skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna Hansson hjälpte mig med försäljningen av min lägenhet i Vasastan på ett mycket professionellt sätt. En snabb affär som överträffade mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-01-29

Linda L skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna sålde min 2:a i Vasastan och levererade på bästa sätt och över mina förväntningar! Kunnig, inkännande och otroligt proffsig. Läs mer
  • 2020-01-28

Helena A skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag har sålt en lägenhet med Annas hjälp.
    Hon har varit väldigt effektiv, proffesionell och hon har ett fint bemötande.
    Kan varmt rekommendera att anlita Anna! Läs mer
  • Elin K

2020-01-28

Elin K skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Tack vare Robert köpte vi vår drömlägenhet i Vasastan! Robert var toppen under hela processen, vi upplevde honom som väldigt pålitlig vilket såklart är viktigt vid en bostadsaffär. Vi rekommenderar honom varmt. Läs mer
  • 2020-01-19

Tomas M skrev om Daniel Staaf en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi fick hjälp av Daniel med ett skrivuppdrag och köp av en lägenhet i Vasastan.
    Daniel har under hela processen varit otroligt professionell, positiv och snabb att svara på alla frågor och hjälpa.
    Vi var under lång period under processen på resande fot och i helt andra tidszoner. Daniel överträffade verkligen våra förväntningar i sitt sätt att hjälpa oss och svarade snabbt på både Mail och telefon långt utanför normala arbetstider.

Vi fick stort förtroende för Daniel och kan varmt rekommendera honom som mäklare. Läs mer
  • 2020-01-18

Sara Karin D skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi är mycket nöjda med både bemötande och hantering vid försäljning av vår lägenhet. Anna arbterar hårt för att uppnå bra resultat! Läs mer
  • 2020-01-18

Daniella C skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Supertrevlig och höll allt transparent, precis som jag önskade! Läs mer
  • 2020-01-17

Cim E skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Fantastisk kompetent mäklare. Lyssnar och förstår sig på säljaren. Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2020-01-17

Emma E skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna sålde vår lilla 1:a i Vasastan!
    Anna är supertrevlig, oerhört kompetent och professionell. Kan inte vara mer nöjd, ger henne mina allra bästa rekommendationer! Läs mer
  • 2020-01-15

Anton D skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Robert har varit mycket trevlig och tillmötesgående under hela processen.

Stabilt! Läs mer
  • 2020-01-13

Rikard N skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Mycket bra överlag! Kan verkligen rekommendera Anna! Läs mer

Lars W skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi, min hustru och jag samt våra två barn med familjer har vid denna smått komplexa affär erhållit en mycket kompetent och professionell hjälp att navigera korrekt och smidigt i för oss närmast okända farleder och kontakten mellan fastighetsmäklaren och vår bank har uppenbarligen varit framgångsrik för oss.
    Frågan om mäklarens bemötande kan endast bedrivas som synnerligen gott och vi hoppas att vårt eget varit accepterat. Vi är alla mycket tillfreds med vår ”affär”. Läs mer

Donna H skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpte när Anna var mäklare i Vasastan. Otroligt hjälpsam, alert och enkel att ha och göra med. Kommer definitivt att anlita henne när jag väl vill sälja sen! Läs mer

Hussein K skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Professionell, schyst, punktlig, och dessutom söt. Läs mer
  • 2019-12-30

Anna W skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Kan varmt rekommendera Robert, min man har tidigare anlitat honom för försäljning efter att ha träffat honom på visning.
    Återkopplar och fick oss att känna oss trygga genom hela processen. Stort tack Robert! Läs mer
  • 2019-12-30

Catherine E skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Dalagatan 39 27 kvm
    Anna har varit mycket flexibel och har ett mycket trevligt bemötande.
    Kontaktar gärna Anna igen. Läs mer

Hugo H skrev om Daniel Staaf en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag köpte en lägenhet i Vasastan. Supernöjd med hela bemötandet. Ett självklart val av mäklare för mig vid nästa affär. Läs mer

Lina W skrev om Daniel Staaf en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi köpte vår lägenhet genom Daniel och har känt oss trygga med honom hela vägen. Rekommenderar starkt! 😃 Läs mer

Kristina Maria B skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas har kämpat hårt, aldrig tappat sugen och gjort det yttersta hela tiden. Pålitlig och engagerad. Läs mer
  • 2019-12-20

Joakim R skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpte bostadsrätt i Vasastan på förhandsvisning och Anna var mycket hjälpsam och professionell och hjälpte oss komma fram till en bra lösning för alla parter. Jag skulle rekommendera Anna både för köpare och säljare av lägenheter i Vasastan då hon har god lokalkännedom. Läs mer
  • 2019-12-19

Stephan P skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Bra och relevant hjälp med allt! Läs mer
  • 2019-12-18

Åsa R skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Väldigt kompetent och trevlig! Gott omdömde, mycket bra bollplank kring pris mm. Läs mer

Karlbergsvägen 40, 113 57 Stockholm