Fastighetsbyrån Vasastan

Karlbergsvägen 40, 113 57 Stockholm — Visa karta

Här i Vasastan hittar du allt från vackra promenadstråk till goda kommunikationer, caféer och shopping. Vi på Fastighetsbyrån här har många års erfarenhet av marknaden och är den ledande mäklarkedjan i Vasastan. På kontoret på Karlbergsvägen är vi hela 16 medarbetare som gärna hjälper dig med din bostadsaffär.

Vi erbjuder en komplett mäklartjänst, skräddarsydd efter dina behov och med starkt fokus på kundnöjdhet och marknadsföring. Här får du personlig service utöver det vanliga. Varmt välkommen till oss!
Mån-Tor: 09:00-18:00
Fre: 09:00-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 855 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vasastan

• 2019-10-15

Rayhan E skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas har på ett exemplariskt sätt hjälpt mig att sälja min bostad i Stockholm utan att jag behövt göra så mycket själv. Han hittade köpare och matchade oss perfekt samt tog hand om allt admin på ett smidigt sätt. Läs mer
  • 2019-10-15

Christel F skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi köpte av mäklaren, snabb återkoppling och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-10-14

Li E skrev om Daniel Staaf en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålt mindre lägenhet i vasastan. Det blev en smidig affär där allt kändes bra från början till slut. Daniel var engagerad, driven och trevlig. Fanns alltid ett samtal bort för frågor och var aldrig rädd att fråga själv. Samarbetet kändes därför väldigt genuint och uppfyllde mina förväntningar av en lyckad försäljning. Läs mer
  • Dennis F

2019-10-14

Dennis F skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna är väldigt skicklig, engagerad och framförallt mycket trevlig att samarbeta med, gjorde ett fantastiskt jobb med att sälja min etta på Norrtullsgatan. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-10-14

Hans Karl-Gustav B skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Proffsig och ärlig. Köpte via Andreas och han var väldigt tillmötesgående och serviceminded på alla sätt. Läs mer
  • 2019-10-13

Henrik A skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Rak och effektiv. Trevig och profsig i bemotandet. Har koll pa sina saker. Läs mer
  • 2019-10-09

Philip E skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi sålde vår lägenhet i Vasastan med Robert.

Under hela processen var Robert väldigt engagerad och påläst, han mötte definitivt våra förväntningar.

Vi rekommenderar starkt att använda Robert vid en försäljning. Läs mer
  • 2019-10-08

Vincent L skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi sålde en etta i Birkastan med Anna som mäklare och vi var väldigt nöjda med bemötandet och hela försäljningsprocessen. Skulle rekommendera Anna varmt till alla som funderar på att sälja. Läs mer
  • 2019-10-05

Simon E skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpte en lägenhet i Vasastan via Anna. Hon var mycket professionel, lyhörd, effektiv och trevlig. Hela processen gick mycket snabbt - och Anna var duktig på att hela tiden hålla mig uppdaterad i processen. Rekommenderar henne starkt. Läs mer
  • 2019-10-04

John N skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna har varit suverän som mäklare vid försäljning! Hon har varit tillgänglig, engagerad och väldigt informativ genom hela processen. Vi är väldigt nöjda med hur hon lade upp hela försäljningsprocessen.

Vi kan inte tänka oss en bättre mäklare. Läs mer
  • 2019-09-30

Ingrid Y skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Robert Ljungström hjälpte mig sälja min vindsvåning i Vasastan och han har varit som en coach genom hela processen, mycket proffsig. Och trevlig. Läs mer

Pontus L skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    1a i vasastan 33kvm

Väldigt väl bemött

Jag tycker att allt gick väldigt bra och på ett lugnt och strukturerat sätt,

Väldigt nöjd och tyckte att lägenhetsköpet gick smidigt Läs mer

Ludvig L skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Glad, snabb och gör det lilla extra. Allt man kan önska hos en mäklare Läs mer
  • Stefan C

2019-09-26

Stefan C skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpte en lägenhet på Tomtebogatan.
    Tack vare Andreas Ångströms seriositet och trevliga bemötande så valde jag att köpa lägenheten via honom och Fastighetsbyrån i Vasastan.
    Supernöjd med hela kedjan från visning till avslutat köp.

/Stefan C Läs mer

Margot K skrev om Daniel Staaf en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag har bara gott att säga om mäklaren som sålde min sexrummare på rekordtid enbart possitv allt var enkelt och mycket bra Läs mer
  • 2019-09-25

Mustafa Y skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas is quite professional and reliable. He is working really hard. Come up with very nice tips and managed to sell according to initial evaluation. Highly recommend him. Läs mer
  • 2019-09-24

Emil J skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpt lägenhet med hjälp av Anna Johansson på Fastighetsbyrån.
    Trevligt bemötande och väldigt hjälpsam med allt. Läs mer
  • 2019-09-21

Erika Våhlin E skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna är en otroligt proffsig och duktig mäklare! Hade inte kunnat vara nöjdare med min försäljning. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Gustaf P

2019-09-18

Gustaf P skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Robert är en social mäklare som värnar om att säljar-köparinteraktionen ska kännas bra och fungera. Han är erfaren, tydlig med instruktioner och bjuder gärna på kaffe under möten. Läs mer
  • 2019-09-17

Elin B skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålt en 2a i Vasastan, Stockholm. Robert hade ett väldigt professionellt bemötande och var driven och oerhört tillgänglig i hela säljprocessen vilket uppskattas. Jag tycker att Robert överträffade mina förväntningar genom hela försäljningsprocessen. Rekommenderar honom varmt. Läs mer
  • 2019-09-17

Martin G skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Robert är en väldigt duktig och kompetent mäklare som alltid håller dig som säljare uppdaterad och svarar på frågor oavsett tid på dygnet.

Robert hjälpte mig med försäljning men även analyser av nya intressanta objekt.

Jag kan starkt rekommenderar Robert!

/Martin Läs mer
  • 2019-09-16

Marcus W skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålde en lägenhet i Vasastan. Anna var mycket engagerad och trevlig. Mycket bra! Läs mer
  • 2019-09-16

Eva L skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Bostadsrätt Stockholm innerstad, helt ok bemötande träffades bara helt kort jag hade förväntat mig frågeformulär ifyllt av säljaren om man kände till några fel och brister, om hushållsmaskinerna fungerar osv bra att veta innan man flyttar in ,som man fyller i i samband med fastighetsförsäljning vid fråga svarade man att det gör man inte. Läs mer
  • 2019-09-13

Sofie N skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi sålde vår lgh med hjälp av Robert.
    Han har dedikerat ovärderlig (och mått med andra, baserat på tidigare erfarenheter) tid och engagemang för att vi som säljare ska uppnå vårt mål med försäljningen.
    Vi hade visserligen höga förväntningar då vi genom rekommendation tog kontakten. Dock hade vi aldrig kunnat gissa hur stort Robert engagemang kunde vara för just oss. Vi är i stort som litet otroligt tacksamma och glada att vi fick kontakt med Robert och rekommenderar alla att både sälja och köpa genom honom. Läs mer
  • 2019-09-13

Robert S skrev om Daniel Staaf en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Daniel Staaf hjälpte oss vid köp av en lägenhet i Vasastan och vi är mycket nöjda med hans arbete. Han fanns hela tiden tillgänglig under processen, löste allting på ett smidigt sätt och fick ihop affären trots att det var många parametrar att lösa. Vi kan verkligen rekommendera honom och kommer säkerligen ta hjälp av honom om eller när vi i i framtiden skall sälja lägenhet. Läs mer
  • 2019-09-12

Carl L skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna hjälpte till att sälja våran 3a inne i Vasastan. Vi blev väldigt väl bemötta och hon var väldigt lyhörd med vad vi gillade med lägenheten och vad vi ville uppnå.
    Under hela processen så kändes det som om hon hade en plan om nästa steg på en rätt seg bostadsmarknad.

Vi fick lägenheten såld till det priset vi ville. Vi rekommenderar Anna! Läs mer

Ghader M skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vår försäljning med Robert var en fullträff! Supertrevlig och alltid tillgänglig. Hade tydliga och bra svar på alla våra funderingar och det märktes redan vid första mötet att han vet vad han sysslar med. Robert har så mycket erfarenhet att det känns som att han kan se in i framtiden och vet precis vad som ska hända och när det ska hända. Vi slog rekord i området på vår försäljning och Robert hanterade hela processen väldigt professionellt och ingav ett stort lugn. Han får våra bästa rekommendationer alla dagar i veckan! Läs mer

Daniel G skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Bra kommunikation under försäljningen och ett väldigt trevligt bemötande. Vet vad han sysslar med, lyckades sälja vår bostad över förväntan på en utmanande marknad. Kan varmt rekommendera Robert om ni går i säljtankar:) Läs mer
  • Johan L

2019-09-11

Johan L skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi sålde vår lägenhet på ca 110kvm med Robert. Han var från första stund väldigt lyhörd för våra tankar samtidigt som han kom med ovärderliga tips inför försäljningen. Vi kontaktade Robert på rekommendation och blev trots tidigare lovord positivt överraskade. Hans extremt hårda arbete och förmåga att alltid vara tillgänglig är oöverträffad. Läs mer

Martin W skrev om Caroline Dettker en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpt lgh. Bra och trevligt bemötande. Ordnade visning med kort varsel. Lätt att få tag på och snabb. Läs mer
  • 2019-09-10

Caroline G skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag har sålt en etta i Vasastan, 33 kvm.
    Jag tycker att Robert har varit exemplarisk i hela processen. Han är alltid tillgänglig och tydlig. Känns väldigt tryggt!
    Alltid glad och positiv, men upplevs också som mycket ärlig.
    Summering - mycket nöjd. Kommer starkt rekommendera Robert till bekanta som ska sälja sina lägenheter. Läs mer
  • 2019-09-10

Tove N skrev om Daniel Staaf en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Daniel är väldigt driftig, trevlig, professionell & hjälpsam! Läs mer
  • 2019-09-08

Johanna W skrev om Daniel Staaf en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag köpte en 1a i Vasastan. Daniel hade ett trevligt och serviceinriktat bemötande under hela processen. Han var tillgänglig på obekväma tider och svarade alltid snabbt på mina frågor. Processen var mycket smidig och jag kunde inte få en bättre upplevelse av mitt första lägenhetsköp. Jag skulle rekommendera andra att använda Daniel som mäklare. Läs mer
  • 2019-09-08

Heikki Olavi A skrev om Daniel Staaf en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    vi sålde lägenhet 60 kvm vasastan
    mycket trevligt bemötande av Daniel Staaf

jag hade förväntat mig lite lägre slutpris och blev glad överraskat
    mäklaren var superbra
    kan gärna rekommendera Daniel till flera kunder Läs mer
  • 2019-09-07

Linnéa B skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna är en engagerad och duktig mäklare som gjorde försäljningen av vår lägenhet till en smidig och positiv upplevelse. Läs mer
  • Johanna W

2019-09-06

Johanna W skrev om Daniel Staaf en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag har sålt en bostadsrätt i vasastaden på 40kvm. Daniel har varit otroligt enkel att ha att göra med, snabb på att återkomma med svar på frågor och driva försäljningen framåt. Han har skött hela processen från start till mål väldigt professionellt och smidigt. Så kunde inte haft en bättre mäklare för att sälja min lägenhet. Läs mer
  • 2019-09-05

Sven Anders Christer S skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas mäklade en försäljning av vår etta på Holländargatan på ett alldeles utmärkt sätt. Vi kommer att rekommendera honom till vänskapskretsen om och när dom säljer eller köper. Läs mer

Hans Karl-Gustav B skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi sålde vår lägenhet via Anna efter att ha köpt vår nya via en av hennes kollegor. Är väldigt nöjda, Anna är proffsig, snabb och noggrann - väldigt lätt att jobba med som säljare. Läs mer

Christel F skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Lugn, stabil och oerhört pålitlig! Läs mer
  • 2019-09-04

Erik A skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Trevlig och rutinerad mäklare när det kom till säljprocessen. Var dock långsam på att svara på frågor och dåligt informerad om bostaden. Läs mer
  • I-Hsien H

2019-08-29

I-Hsien H skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Smooth and transparent communication. Great broker for both sides. Läs mer
  • 2019-08-25

Chris M skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi har köpt en bostad i Vasastan. Robert var glad och trevlig men dessvärre aningen stressad vid de tillfällen vi träffade honom. Vi upplevde därför att det hastades igenom när papper skulle skrivas och att frågor besvarades lite på volley. Vi har själva nyligen sålt en bostad och upplevde att den mäklare vi själva valde hade mycket mer utrymme för frågor/tid att läsa avtalet noga etc. Läs mer
    2019-09-05 Robert L svarar Chris M
    Hej Chris o Jonas, hoppas ni kommer trivas bra i er fina lägenhet.

Tack för er feedback, det är verkligen synd att ni upplevt det så, nöjda kunder är högst upp på min agenda, därav försöker jag alltid vara tillgänglig oavsett fråga. Detta är jag verkligen inte van att höra från mina kunder, tvärtom. Jag måste såklart kika på varför just ni kände så och försöka förändra det till nästa gång vi ses lr hörs igen. Tack igen.

Allt gott så länge!:)
    Vänligen Robert
  • 2019-08-22

Birgitta S skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Robert har med erfarenhet, kunskap och entusiasm lotsat min lägenhetsförsäljning i hamn och jag har uppskattat hans arbete och samarbetet med honom mycket! Läs mer
  • 2019-08-22

Filip B skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
  • 2019-08-21

Per W skrev om Daniel Staaf en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Daniel Staaf är den mäklare på Fastighetsbyrån som sålde vår övernattningslägenhet, en etta i Vasastan. Vi tycker att försäljningen gick väldigt smidigt och är tacksamma för mäklarens engagemang och de täta kontakter han hade med oss under hela processen. En bonus för oss var att det blev försäljning innan visning och allt som skulle ha följt med detta. Vi rekommenderar varmt Daniel Staaf. Läs mer

Lena H skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag har genom Anna köpt en lgh på Hälsingegatan.

Anna var fantastiskt tillmötesgående trots att hon råkat ut för en olycka. Hennes personliga och hjärtliga bemötande gjorde att jag kände mig så trygg.
    Trots sin unga ålder utstrålar Anna erfarenhet och hon är den bästa mäklaren jag haft kontakt med...och det är några stycken. Läs mer

Nicolas Nikula V skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas lyssnade på våra önskemål och gav bra råd tillbaka när det gällde vår försäljning. Grym mäklare, som önskar ha glada säljare samt köpare! Rekommenderas starkt! Läs mer

Marie N skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag är mycket nöjd med Anna som mäklare. Snabb, positiv och kompetent. Har precis sålt en 2 rumslägenhet i Vasastan och affären blev klar på mindre än 1 vecka trots att jag befann mig utomlands. Läs mer
  • 2019-08-15

Marcus W skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    helnöjda med köp genom andreas Ångström och fastighetsbyrån Vasastan. smidigt vänligt och lätt. Läs mer
  • 2019-08-14

Jennifer B skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Ett stort tack till Andreas som hjälpte oss att hitta vår drömlägenhet i Stockholm. Vi har bott utomlands i några år och han hjälpte oss så mycket trots att vi inte kunde vara på plats. 10/10. Läs mer

Karlbergsvägen 40, 113 57 Stockholm