Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Vasastan

Fastighetsbyrån Vasastan

Karlbergsvägen 40, 113 57 Stockholm — Visa karta

Här i Vasastan hittar du allt från vackra promenadstråk till goda kommunikationer, caféer och shopping. Vi på Fastighetsbyrån här har många års erfarenhet av marknaden och är den ledande mäklarkedjan i Vasastan. På kontoret på Karlbergsvägen är vi hela 16 medarbetare som gärna hjälper dig med din bostadsaffär.

Vi erbjuder en komplett mäklartjänst, skräddarsydd efter dina behov och med starkt fokus på kundnöjdhet och marknadsföring. Här får du personlig service utöver det vanliga. Varmt välkommen till oss!
Mån-Tor: 09:00-18:00
Fre: 09:00-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 780 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vasastan

• 2019-03-20

Oskar V skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag sålde en tvåa i vasastan.
    Anna hade trevligt och proffsigt bemötande och lyssnade verkligen på mig som säljare. Hon var snabb och redo direkt från start.
    Från första mötet med Anna tills att lägenheten var såld var endast 13 dagar.
    Jag rekommenderar Anna starkt. Läs mer
  • 2019-03-18

Jaqueline H skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi anlitade Andreas på rekommendationer och han har nu sålt vår lägenhet i Vasastan. Vi hade höga förväntningar på honom, som han verkligen levde upp till. Han var kontaktbar, höll oss underrättade och återkopplade under hela processen.
    Han är kunnig, trygg och noggrann i sitt sätt att arbeta. Vi kommer att rekommendera honom vidare till våra vänner och kommer självklart att anlita honom igen. Läs mer
  • 2019-03-18

Markus K skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi var köpare av en bostadsrätt i Vasastan där Anna Johansson agerade mäklare.

Anna var tillgänglig, tillmötesgående och genomgående trevlig under hela processen. Detta kombinerat med en mycket god kunskap om såväl området som den aktuella bostaden och föreningen ingav en trygghetskänsla för oss som köpare.

Vi har ingenting att anmärka på och kan varmt rekommendera Anna för framtida uppdrag. Läs mer
  • 2019-03-17

Nimish S skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Trevlig och tydlig! Var inga problem att jobba med och han hade bra koll på hur allting fungerade och vad som behövde göras! Läs mer
  • 2019-03-17

Budh D skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag köpte lägenhet in Stockholm stad genom Robert. Han var lugn, efektiv och hjälpsam helatiden. Han gav mig rätt råd när jag konsultade honnom angående lägenheten men också om framtida Stockholm fastighetsmarknaden. Läs mer
  • 2019-03-15

Freddie O skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Kunnig och driven och har förmågan att både vara flexibel och bestämd när så krävs. Läs mer
  • Yvonne G

2019-03-14

Yvonne G skrev om Daniel Staaf en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi har sålt en etta i Vasastan genom Daniel Staaf. Vi fick genast förtroende för Daniel som tig hand om försäljningen på ett utomordentligt sett. Vi kan verkligen rekommendera honom!! Läs mer
  • 2019-03-14

Alma K skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    - Sålt min bostad med hjälp av Andreas
    - Alltid blivit väldigt trevligt och proffsigt bemött
    - Andreas överlevererade på alla mina förväntningar, både på hur försäljningen av min bostad gick samt hur han hanterade all kontakt
    - Jag rekommenderar Andreas till alla som planerar att köpa eller sälja bostad. Han är pålitlig och spelar korten på ett sjysst sätt vare sig man är köpare eller säljare. Jag är jättenöjd! Läs mer
  • 2019-03-14

Magdalena G skrev om Daniel Staaf en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålde min etta i Vasastan tack vare Daniel. Genomgående professionellt, positivt och ödmjukt bemötande genom hela processen. Han gjorde ett ambitiöst arbete med gott resultat trots en svår marknad. Läs mer
  • 2019-03-12

Philippa K skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna är en mycket engagerad mäklare. Jag kan varmt rekommendera henne! Läs mer
  • 2019-03-11

Daniel L skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi anlitade Robert vid försäljning av vår bostadsrätt i Vasastan. Under hela processen var Robert mycket enkelt att ha och göra med och svarade alltid på frågor snabbt. Allt sköttes på ett proffsigt sätt och vi kan varmt rekommendera Robert vidare. Läs mer
  • Malin G

2019-03-08

Malin G skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna hittade direkt rätt lägenhet till mig, och var väldigt professionell och engagerad i den snabba processen. Jag kan varmt rekommendera henne! Läs mer
  • Roger R

2019-03-08

Roger R skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna hjälpte oss att sälja vår 2a i Vasastan. Vid det inledande mötet lämnade hon ett väldigt engagerat, professionellt och kunnigt intryck som hon verkligen levde upp till under hela försäljningsprocessen. Anna lyckades hitta en köpare innan prospektet ens hunnit gå till tryck och det blev en lyckad affär. Vi är otroligt nöjda med Annas insats och ger henne våra varmaste rekommendationer! Läs mer
  • Johan L

2019-03-07

Johan L skrev om Caroline Dettker en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    ############################################ Läs mer
  • 2019-03-06

Peter K skrev om Emmie Grut en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålt bostadsrätt.
    Emmie är en synnerligen trevlig och professionell person.
    En fantastisk mäklare i alla faser i processen, från början till slut!
    Våra förväntningar var visserligen höga, men Emmie har infriat allt och dessutom överträffat våra högt ställda förväntningar i många avseenden.
    Sammanfattning: "Magic Emmie" var det senaste vi kallade henne. Läs mer
  • 2019-03-03

Charlotte A skrev om Inez Domé en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi sålde vår lägenhet tillsammans med Inez och vi sålde den som på gång. Tanken var att inte sälja förrän om ett år men Inez hittade en köpare till oss som var villig att betala ett bra pris för vår lägenhet så vi sålde direkt.

Inez är saklig, kunnig och duktig som mäklare och vi kan verkligen rekommendera henne till andra. Läs mer
    2019-03-04 Inez D svarar Charlotte A
    Tack för de fina orden! Det har varit ett sant nöje att få hjälpa er med försäljningen. Ser fram emot att supporta er i letandet efter en ny bostad. Bästa hälsningar, Inez
  • 2019-03-01

Kajsa B skrev om Inez Domé en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Inez är toppen och rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-03-04 Inez D svarar Kajsa B
    Tack för din rekommendation Kajsa. Härligt att höra att du är nöjd med din säljupplevelse! Varma hälsningar, Inez
  • 2019-02-28

Marcus S skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas hjälpte oss att sälja en 2:a i Vasastan.
    Han har varit otroligt tillgänglig, hjälpsam och framförallt väldigt duktig som mäklare. Han förlitar sig inte endast till hemnet och visningar utan ser till att maximera potentialen genom hårt arbete och genom att bearbeta och förstå varje enskildants särskilda behov.
    Kan varmt rekommendera Andreas och kommer att använda hans kunskap och erfarenhet i framtida försäljningar!
    Ni blir inte besvikna med Andreas. Läs mer
  • 2019-02-27

Annika S skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Trevlig, korrekt - men samtidigt personlig, ärlig med stor erfarenhet. Inte pushig. Vi kände oss helt trygga. Mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2019-02-27

Robin S skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Fortroendeingivande och ärlig till processen. Var också mycket behjälplig som bollplank, under bår process att köpa det nya objektet trots att han inte var del av den affären. Läs mer
  • 2019-02-26

Karin T skrev om Caroline Dettker en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Lyhörd, professionell och driven!
    Rekommenderar Caroline varmt till alla i Vasastan som planerar att sälja / Karin & Niclas Läs mer
  • Hugo M

2019-02-22

Hugo M skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    I dagens allt tuffare marknad behövs mäklare som Andreas, som när lägenheten plötsligt inte ”går av sig själv” ger upp (som den första mäklaren gjorde), utan lägger de extra timmarna som krävs för att leverera.
    Andreas var extremt proffsig och höll mig alltid välinformerad genom hela processen. Utan honom hade lägenheten troligtvis inte varit såld än… Läs mer
  • 2019-02-21

Jörg Ö skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna är väldigt hjälpsam och engagerad, finns alltid till hands. Köpte en liten tvåa i wasastan. Henne kan jag alltså starkt rekommendera som val av mäklare. Läs mer
  • Jacob G

2019-02-21

Jacob G skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna hjälpte mig att sälja min lägenhet på Rörstrandsgatan på ett fantastiskt sätt! Hon var engagerad, kunnig, professionell och kämpade stenhårt för att nå bästa möjliga försäljningspris. Hon stöttade mig även under det lägenhetsköpet jag själv gjorde, strax innan försäljningen! Jag kan verkligen rekommendera Anna! Läs mer
  • 2019-02-21

Johannes R skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna skötte försäljningen av min 28 kvm lägenhet på ett lysande sätt! Försäljningen sköttes professionellt men samtidigt hade Anna en bra personlig kontakt till mig som säljare! Kan rekommendera Anna inför framtida försäljningar! Läs mer
  • Martin N

2019-02-20

Martin N skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag sålde min lägenhet i Birkastan och Anna var min mäklare. Anna är en mycket lyhörd, trevlig och väldigt driven mäklare. Rakt igenom hela processen från första mötet genom fotograferingen, visnings- och budgivnings- dagarna till kontraktsskrivning kände jag stor tillit till Anna.

Hon var tydlig med att förklara hur marknaden såg ut och vad jag kunde förvänta mig, något hon träffade till 100%. Dagarna efter visningen kände jag att Anna gick den där extra milen för att vara tillgänglig mot ytterligare spekulanter.

Utöver Annas prestation arbetar hon med en riktigt duktig fotograf.

Kan inte annat än att säga att jag rakt igenom är jättenöjd. Läs mer
  • 2019-02-20

Monika M skrev om Daniel Staaf en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag har köpt en lägenhet i Vasastan. Daniel har varit mycket tillmötesgående och hjälpsam med olika frågor som dykt upp.

Superbra mäklare med god känsla för service. Läs mer
  • 2019-02-19

Henrik L skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna kunde inte ha varit mer hjälpsam under försäljningen av min bostad och gjorde ett strålande jobb för att maximera värdet. Hon är kunnig, förtroendeingivande och supertrevlig, helt klart en toppenmäklare! Läs mer
  • Åsa H

2019-02-15

Åsa H skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag sålde en tvåa i Vasastan med Andreas som mäklare. Han var väldigt proffsig och jag kände att jag fick bra stöd och återkoppling under hela vägen. Han var kunnig och lyhörd, och allt gick väldigt smidigt och snabbt! Läs mer
  • 2019-02-14

Anna P skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas är en mycket kompetent, förtroendeingivande och professionell mäklare. Han är alltid påläst och lyhörd och har en ödmjuk framförhållning.

Kan varmt rekommendera Andreas! Läs mer
  • Andreas H

2019-02-14

Andreas H skrev om Emmie Grut en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Emmie sålde vår lilla 3:a i Birkastan och slog rekord både i vår förening och i området! Hon är öppen, tillgänglig, nytänkande, proffsig och en supergo och trevlig person som verkligen tänker utifrån både säljares och köpares perspektiv! Vi hade höga förväntningar på Emmie och hon levererade dem med bravur! Vi rekommenderar henne starkt och kommer förhoppningsvis kunna jobba med henne igen snart. Dessutom känns det som att vi fått en vän på köpet!

Andreas & Johanna Läs mer
  • 2019-02-14

Andreas P skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas är en extremt ödmjuk och professionell mäklare. Andreas är påläst och har ett gott öga för design.
    Kan varmt rekommendera Andreas!
    Fam. Parback Läs mer
  • Johan O

2019-02-13

Johan O skrev om Caroline Dettker en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Professionell och påläst.
    Ger ett pålitligt intryck som fick oss att känna oss trygga i vårt lägenhetsköp.
    Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2019-02-13

Magnus S skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpte första lägenhet. Bra intryck genom hela processen. Läs mer
  • 2019-02-12

Lisa N skrev om Caroline Dettker en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Väldigt trevlig och engagerad! Läs mer
  • 2019-02-10

Inger V skrev om Emmie Grut en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag har köpt en tvåa på Norrbackagatan. Jag har känt att Emmi varit ett tryggt stöd hela vägen i affären, att hon delat både mina förhoppningar och min nervositet. Hon har alltid efter kort tid ringt upp eller återkopplat när jag behövt nå henne, det är också en trygghet. Läs mer
  • Martina G

2019-02-07

Martina G skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Superproffsig och genuint engagerad mäklare! Läs mer
  • 2019-02-06

Tobias E skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålde en 2a i Vasastan under en tid då marknaden var trög. Vi träffade flera olika mäklare innan vi bestämde oss för Anna. Valet var självklart då vi direkt märkte att Anna var en driven person med stenkoll på marknaden och hade en gedigen säljhistorik. Hon var väldigt tillgänglig under hela försäljningsprocessen och höll vid ett flertal tillfällen extravisningar för spekulanter som var intresserade. Hon var även ett väldigt bra bollplank för oss när vi köpte vår nya bostad. Sammanfattningsvis är vi otroligt nöjda med Annas insats och kan rekommendera henne starkt! Läs mer
  • Gustaf R

2019-02-01

Gustaf R skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag köpte en 3a på Rådmansgatan av Robert. Han var otroligt bra i säljprocessen, men efteråt när det blev strul blev han som så många andra mäklare, nämligen för rädd att få problem och var inte särskilt hjälpsam. Läs mer
    2019-02-02 Robert L svarar Gustaf R
    Hej Gustaf,
    Tack för trevliga dialoger även efter tillträdet och härligt att du är nöjd med säljprocessen. Hoppas såklart också ni njuter av ert fina boende.

Gällande den trasiga tvättmaskinen mm har jag försökt bistå på det sätt jag själv har laglig rätt till dvs neutralt både mot dig och säljaren för att hjälpa er hitta en gemensam lösning. Den kontaktinfo ni fått till vår oberoende kundombudsman som ej behöver vara neutral, är den väg det generellt går vid liknande felärenden efter tillträdet. Det är en väldigt bra service vi erbjuder våra säljare och köpare, där kostnadsfri rådgivning ingår. Detta då jag som mäklare inte får ta parti gällande felansvar/åtgärd pga min neutralitet er parter emellan, något jag också nämnt till er båda under våra dialoger. Jag ger er båda parter därför den neutrala hjälp jag kan bistå med från mitt håll.

Hoppas som jag nämnt tidigare på snabb och smidig lösning för er båda. Du vet var jag finns om ytterligare frågor dyker upp.

Allt gott så länge,
    vänligen Robert
    Gustaf R, Robert L gillar detta
  • 2019-01-30

Johanna W skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpte en trea i Vasastan av Andreas. Först och främst var mäklaren sen till visning men det kan hända den bäste. Mina frågor under visning bemöttes med att jag kunde få telefonnumret till ordföranden för att själv ringa och fråga. För mig är det en självklarhet att mäklaren själv erbjuder sig att ta reda på svar man inte kan för att förmedla till potentiella köpare. När vi sedan köpt bokade vi tillträdesdatum på en gång ca 3 månader framåt. Två veckor innan tillträdesdagen bekräftade jag tid och plats för tillträdet. 4 dagar innan tillträdesdagen blev vi uppringda och fick frågan om vi kunde signa en annan dag eftersom fastighetsbyrån skulle på kickoff. Vi gick fastighetsbyrån till mötes och bestämde signing till dagen innan (torsdag) den tidigare bestämda tillträdesdagen (fredag). Varpå vi återigen blir kontaktade med förhoppningen om att ”visst sa vi onsdag?”, eftersom fastighetsbyrån visst var på kick off torsdagen också. Riktigt pinsamt, dålig ordning och ingen framförhållning. Skaffa en annan byrå om ni kan. Läs mer

Daniel K skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas är en riktig toppmäklare med koll på läget. Kollade runt bland många mäklare och jämförde, till slut föll valet på Andreas, och han levde verkligen upp till sina fina betyg här på Reco. Han lyckades leverera en försäljning som nådde långt över mina förväntningar på en tuff marknad . Så letar du efter en vass mäklare i Vasastan/Norrmalm så är Andreas din go-to, värd 10 poäng! Läs mer

Jakob L skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Robert är kompetent, trevlig, återkom snabbt så fort frågor dök upp och hjälpte till med alla bedömningar på ett föredömligt sätt. Varma rekommendationer. Läs mer
  • Martin H

2019-01-26

Martin H skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Proffsig mäklare med stor erfarenhet, lugn trygg och riktigt bra.
    Trots våra oroligheter och motgångar var Andreas där och styrde upp och hjälpte oss med försäljningen.
    Han sålde till det pris vi önskade även om marknaden var allmänt dålig.

Det är ingen slump att Andreas lyckas med det han tar på sig, det ligger många timmar slit bakom. Andreas jobbar hårt!
    Tack för hjälpen och vi kommer fortsätta anlita Andreas så länge vi har möjlighet. Läs mer

Anna B skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Engagerad mäklare som hjälpte oss med allt vid köp av lgh i Vasastan Läs mer
  • Babak A

2019-01-25

Babak A skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi sålde vår lägenmhet, en 5:a i närheten med hjälp av Robert.
    Robert hanterade allt väldigt professionellt och gjorde ett mycket bra arbete. Kommunikationen med honom funkade väldigt bra, han var förstående till vår önskemål och det kändes som att han gav 100% för att vi skulle få så bra betalt som möjligt för lägenheten. Vi kan varmt rekomendera Robert! Läs mer
  • 2019-01-25

Emmy M skrev om Inez Domé en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Inez hjälpte oss att sälja vår lägenhet. Inez är tydlig och flexibel, jobbar hårt och engagerar sig i din försäljning. Hon bryr sig verkligen om att skapa en långsiktig relation. Läs mer
    2019-03-04 Inez D svarar Emmy M
    Stort tack för er fina rekommendation, det har varit enormt roligt att samarbeta med dig och Erik. Ser fram emot att hjälpa er med fler bostadsaffärer framöver. Vi ses på tillträdet!
  • 2019-01-17

Djamshid G skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålt en bostadsrätt I vasastan.

Mäklaren har varit bra, gett bra råd och kämpat trotts att det var trögt... Läs mer
  • 2019-01-12

Hanna skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna är en riktig stjärn-mäklare! Fantastiskt duktig och lämnar ingenting åt slumpen från första mötet till kontraktskrivningen! Vart ska jag börja? Detaljorienterad, håller än hela tiden uppdaterad och framförallt väldigt strategiskt skicklig - hon var helt avgörande i det slutpris vi fick i en vikande marknad. Jag anlitade en annan mäklare först, som inte alls höll måttet samt inte mådde bra prisnivåer. Anlitade Anna 3 veckor efter som hittade intressenter omgående innan vi ens fotograferat lägenheten och som lyckades sälja den innan Hemnet osv för ca 250 000 kr mer än vad den andra mäklaren åstadkommit! (Som hade bättre utgångsläge avseende timing). Hon har mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2019-01-12

Jacob H skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna är en mycket duktig och en mäklare som jag har högt förtroende för. Med Anna har jag sålt en lägenhet och köpt två. Hon är lyhörd och duktig på affären vilket leder till att alla parter alltid är nöjda. Läs mer
  • 2019-01-07

Malin O skrev om Emmie Grut en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Emmie var personlig, trevlig, engagerad och påläst om lägenheten. Superbra mäklare! Läs mer

Karlbergsvägen 40, 113 57 Stockholm