Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Vasastan

Fastighetsbyrån Vasastan

Kungstensgatan 18, 113 57 Stockholm — Visa karta

Här i Vasastan hittar du allt från vackra promenadstråk till goda kommunikationer, caféer och shopping. Vi på Fastighetsbyrån här har många års erfarenhet av marknaden och är den ledande mäklarkedjan i Vasastan. På kontoret på Karlbergsvägen är vi hela 16 medarbetare som gärna hjälper dig med din bostadsaffär.

Vi erbjuder en komplett mäklartjänst, skräddarsydd efter dina behov och med starkt fokus på kundnöjdhet och marknadsföring. Här får du personlig service utöver det vanliga. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 638 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vasastan

• Shahin A
    Shahin A skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Mkt trevlig person, allting gick så smidigt,
    Tack till henne Läs mer
  • Tina M
    Tina M skrev om Natalia Hernandez en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Natalia är så skärpt, målmedveten och pedagogisk! Hon kommer få sälja alla mina lägenheter :) Läs mer
  • Malin S
    Malin S skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålt en bostadsrätt om 3 rum i Vasastan. Anna är mycket trevlig och tillgänglig! Hon har bra uppslag och utgjorde ett bra stöd under hela processen. Läs mer
  • Lena L
    Lena L skrev om Emmie Grut en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Allt har funkat toppen. Bostadsrätt i Vasastan Läs mer
  • Gustav H
    Gustav H skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Rekommenderar Matteus starkt. Extremt proffsig mot både mig och min sambo som båda sålde lägenheterna med honom. Gjorde verkligen det extra som krävdes för att få till bra försäljningar. Läs mer
  • Sofia L
    Sofia L skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Effektiv, saklig och rutinerad. Läs mer
  • Ros-Ninva P
    Ros-Ninva P skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Robert hade bra koll på vår bostadsrätt och marknaden.
    Trevlig och snabb i återkopplingen! Läs mer
  • Per S
    Per S skrev om Emmie Grut en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag sålde min etta i Vasastan genom Emmie och är supernöjd. Genomproffsigt och engagerat bemötande från början till slut. Tillsammans nådde vi en rekordförsäljning. Kan rekommendera Fastighetsbyrån Vasastan och framför allt Emmie till alla jag känner. Läs mer
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpt lägenhet på Sveavägen i Stockholm. Fick en bra personkontakt med Robert som är en mäklare med kunskap som gör det en bra mäklare ska göra, svarar på frågor och låter dig själv få en uppfattning av lägenheten. Vi har träffat alldeles för många mäklare som försöker ”pracka på” en lägenhet och ducka från vissa frågor. Robert var ärlig rakt igenom vilket gav ett intryck att man kan lite på honom. Under hela processen var han till hands om vi hade frågor och allt gick väldigt smidigt. Toppen! Läs mer
  • Samira L
    Samira L skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas är oerhört professionell, duktig och kompetent. Läs mer
  • Erik W
    Erik W skrev om Emmie Grut en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Grym mäklare! Lösningsorienterad och ser till att göra både säljare och köpare nöjda med affären. Vi träffade Emmie och beskrev vad för typ av lägenhet vi letade efter. Det tog inte lång tid innan hon hade hittat den perfekta lägenheten som uppfyllde alla våra krav. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Jessica G
    Jessica G skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi är oerhört nöjda över Andreas Helgosson som mäklare. Superengagerad, kunnig över både området samt fastigheten samt väldigt trevlig och lyhörd. Rekommendaras såklart! Tack igen Andreas. Läs mer
  • Stephan N
    Stephan N skrev om Fastighetsbyrån Vasastan
    Snabb och enkel affär med en kunnig mäklare, som bytt firma. Läs mer
  • Kerstin B
    Kerstin B skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    utmärkt.
    SÅLT BOSTADSRÄTT I VASASTADEN ,

trevlig, informativ, rak, tydlig och trovädig,
    Gör säljaren och köparen (?) en trygg i förvissning att allt kommer att gå problemfritt.. Läs mer
  • Marianne G
    Marianne G skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna hjälpte oss att sälja vår 3:a i Vasastan. Anna är väldigt engagerad, påläst, kunnig och noggrann. Anna brinner för sitt yrke vilket verkligen syns, och har ett mycket trevligt och genuint bemötande för både köpare och säljare. Vi har känt oss väldigt trygga med Anna som vår mäklare genom hela försäljningsprocessen. Tack vare Annas engagemang, kunskap samt lugna och trevliga bemötande, blev det en mycket smidig försäljning till ett pris vi blev mycket nöjda med. Vi ger Anna våra varmaste rekommendationer! Läs mer
  • Karin M
    Karin M skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Väldigt engagerad, duktig, tillgänglig och driven. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Ebba B
    Ebba B skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag sålde min bostadsrätt med Andreas och är precis som tidigare otroligt nöjd. Han levererar alltid och gjorde allt för att göra mig som säljare nöjd. Toppbetyg! Läs mer
  • Olof N
    Olof N skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna var utmärkt som mäklare av min etta i röda bergen! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Lotta N
    Lotta N skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålde min lägenhet.
    Han var bra på att ringa och uppdatera men kändes ganska oengagerad i själva säljandet. Läs mer
  • Mimmi J
    Mimmi J skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Fick rekommendation om Anna när jag skulle sälja min lägenhet och det är jag glad för! Redan från första mötet lyssnade hon på mina förväntningar och farhågor och bemötte dem på ett mycket bra och ärligt sätt, jag fick en bra bild av vad hon och Fastighetsbyrån kunde erbjuda. Under processens gång fick jag tips vad jag behövde och inte behövde göra för att optimera lägenheten inför visning och det var alltid lätt att få tag på henne om jag undrade något! Hon är en glad, flexibel och driven mäklare som jag skulle anlita igen! Läs mer
  • Anton L
    Anton L skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas var bra att jobba med. Vi hade en bra dislog där vi var tydliga med våra förväntningar och Andreas jobbade hårt för att möta våra krav. Läs mer
  • Lisa E
    Lisa E skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vann flera budgivningar (som säljarna valde att dra tillbaka då de inte var nöjda med prispengen) innan denna och blev bemött med respekt och en icke-säljig-approach. Upplevde inte samma i denna budgivning (som det blev affär på).

Exempel:
    -Uppdaterad annons på Hemnet med acceptpris utan att informera mig som köpare som vunnit budgivningen
    -Inbokning av fler visningar för att få in fler spekulanter
    -Jag fick ringa för att få uppdatering om hur säljaren tänkte dagar efter mitt senaste bud (även när jag budat över mig själv flera gånger)
    -Ville få med en del av möblemanget i prispengen varvid jag fick responsen "Det kommer inte gå då möbeln är väldigt dyr men jag kan kolla med säljaren". Möblemanget ingick sedan och när jag träffade säljaren på kontraktskrivningen var denna mycket nöjd med att inte behöva sälja av möblemanget.
    -Jag upplevde att jag som intressent inte var intressant eller respekterad under denna del av affären.

Ovan gäller den process som var under budgivning och kontraktskrivning. Bemötandet var betydligt bättre under överlåtningsdagen. Läs mer
  • Axel O
    Axel O skrev om Emmie Grut en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Mycket bra bemötande och engagemang genom hela försäljningen! Hade god kontakt med alla intressenter och jobbade hårt för att få ett bra pris. 👍 Läs mer
  • Agnes A
    Agnes A skrev om Emmie Grut en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpt en etta i Vasastan. Supertrevlig mäklaren och smidig kommunikation. Service över all förväntan. Läs mer
  • Jakob H
    Jakob H skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag har köpt en lägenhet på 88 kvm i Vasastan. Jag fick ett mycket gott bemötande från Andreas och bra information om objektet. Helt enkelt en mycket smidig affär. Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag är helt igenom nöjd (övernöjd!) av hur Fastighetsbyrån Vasastan hanterade försäljningen av vår bostad, från början till slut. Läs mer
  • Frida P
    Frida P skrev om Emmie Grut en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi sålde en liten trea i Birkastan. Vi är supernöjda med vår mäklare, Emmie var full av energi och gav verkligen allt! Vi blev hela tiden uppdaterade och kände oss väldigt trygga med henne. Läs mer
  • Lisa S
    Lisa S skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag har sålt en lägenhet i Vasastan i centrala Stockholm och haft Anna Johansson som mäklare. Jag skulle rekommendera henne till alla som planerat att sälja sin lägenhet. Hon har alltid ett stort leende på läpparna och ville verkligen nå vårt mål på bästa sätt. Tillsammans jobbade vi som ett team och det var också något hon själv ofta påpekade. Hon nådde upp till alla våra förväntningar och hon höll oss uppdaterade och gav oss kontinuerlig status. Hon har också en fantastisk personlighet och var alltid väldigt trevlig. Skulle rekommendera henne till alla! Läs mer
  • Madeleine L
    Madeleine L skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag sålde min lägenhet i Vasastan och tog kontakt med Andreas. Då han värderade min lägenhet några år tidigare och fick bra bemötande. Andreas är en duktig mäklare som är väldigt duktig på att lyssna på säljarens önskemål, kommer med bra förslag, återkopplade hela tiden, och väldigt tillmötesgående och social. Läs mer
  • Mina M
    Mina M skrev om Natalia Hernandez en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Natalia har gjort ett fantastiskt arbete i samband med att sälja vår lägenhet i Norrmalm. Proffsig, hög servicenivå och mycket kunnig. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • Jenny M
    Jenny M skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Kunnig, seriös, trevlig och förtroendeingivande. Läs mer
  • Iman H
    Iman H skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålde min 1:a i Vasastan med hjälp av Andreas som skötte affären galant. Proffsigt bemötande, snabbt avslut samt hjälpsam och kommunikativ. Supernöjd. Läs mer
  • Ove S
    Ove S skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas hjälpte oss att sälja en 3:a på TOMTEBOGATAN under en period våren 2018 då de nya amorteringskraven trädde i kraft. Marknaden var under denna tid avvaktande och det såg länge ut som om vi inte skulle nå ens utgångspris. Tack vare Andreas ihärdiga och målinriktade arbetsmetod fick han till slut ändå fart på budgivningen och slutbudet hamnade till sist över det som 5 olika mäklare hade värderat lägenheten till.
    Som säljare kände vi oss mycket trygga med Andreas professionella stil och lugna och metodiska arbetssätt.
    Personligen vill jag starkt rekommendera Andreas till alla som vill uppnå bästa slutpris när de säljer sin lägenhet! Läs mer
  • Daniel G
    Daniel G skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Gjort flera affärer med Andreas genom åren och han överlevererar varje gång.

Han skapar bra affärer som inte hade varit möjliga annars, tack vare sitt stora nätverk.

Väletablerad, kunnig, professionell, och med ett enormt driv.

Använder ingen annan. Läs mer
  • Leif N
    Leif N skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Ett otroligt positivt bemötande från första stund. Efter att ha varit i kontakt med många mäklare där de ibland upplevts stressade och där man som kund känt sig besvärlig så var upplevelsen helt annorlunda med Andreas! Otrolig proffsig, vänlig och känns så genuin. Oerhört imponerad av Andreas förhandlingsförmåga & affärsmässighet! Ständig återkoppling och information genom hela processen, vi behövde aldrig undra över status.

Har redan rekommenderat honom vidare till vänner och bekanta. Läs mer
  • Bernt G
    Bernt G skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Kunnig. Lyhörd och bra dialog under försäljningsprocesen för hur gå vidare och bästa möjliga avslut. Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Robert är en mycket engagerad och samarbetsvillig mäklare. Läs mer
  • Alexandra W
    Alexandra W skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna har en stor passion för sitt yrke och brinner för att hjälpa både köpare och säljare med största professionalism. Hennes härliga energi och karisma får vem som helst på en visning att känna "här ska jag minsann bo!". Trots att Anna ännu inte sålt någon av mina lägenheter, har jag varit på flertalet av hennes visningar och alltid blivit överraskad hur skicklig hon är på att bemöta olika sorters människor vilket krävs på en tuff marknad där både köpare och säljare känner sig osäkra. Hon har svarat på alla mina frågor kring bostadsköp/försäljning snabbt och utan krångel. Detta trots att hon inte har ett signat kontrakt med mig eller egentligen "tjänar" något på att hjälpa mig, där kan vi snacka kundservice i världsklass! Det visar på en sundhet som mäklare och framför allt gör det mig trygg på en annars skakig bostadsmarknad. Tack för allt Anna, nästa gång blir det du som säljer vår bostad! Läs mer
  • marie L
    marie L skrev om Natalia Hernandez en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag upplevde Natalia som proffesionell och vänlig. Rekommenderas! Läs mer
  • Iman H
    Iman H skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Otroligt nöjd med Andreas på Fastighetsbyrån Vasastan! Läs mer
  • Niklas J
    Niklas J skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Matteus var professionell, engagerad och gjorde ett trevligt intryck. Jag kan varmt rekommendera Matteus att sälja Er bostad.

//Niklas Läs mer
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Fantastiskt bemötande mot oss hela vägen. Tillgängligheten var suverän. Har träffat många mäklare från samma företag och andra firmor men ingen har levt upp till förväntningarna på samma sätt som Robert. Läs mer
  • Christian S
    Christian S skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpte min första bostad på västmannagatan 50. Blev bemött på ett väldigt professionellt sätt från start. Fick all hjälp jag behövde plus lite mer. Förväntningarna levde upp till 100% och är mer än nöjd med Anna Johansson.
    Hon hade inte kunna sköta allt på ett bättre sätt och rekommenderar henne till alla i hela Sverige. Läs mer
  • Madeleine V
    Madeleine V skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas överträffade verkligen alla våra förväntningar. Han var dedikerad, engagerad och lyhörd från början till slut! Vi kände oss trygga under hela säljprocessen. Våra varmaste rekommendationer till Andreas. Toppmäklare! Läs mer
  • Elin M
    Elin M skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    toppen, effektiv och trevlig! rekommenderar! Läs mer
  • Daniel G
    Daniel G skrev om Fastighetsbyrån Vasastan
    Enastående bra affär genomfört av Andreas på Fastighetsbyrån. Extremt kompetent och en möjlighet att skapa en affär som gynnar alla. Leverans över förväntan även i en skakig marknad! Läs mer
  • Elin M
    Elin M skrev om Fastighetsbyrån Vasastan
    toppen! Robert är en klippa som hjälpte oss att köpa och sälja. Jobbar snabbt och effektivt! Läs mer
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag och min sambo jobbade med Anna när hon hjälpte oss att sälja vår lägenhet och det var helt klart en fantastisk upplevelse, från början till slut. Det är under tider av skakig bostadsmarknad man behöver en mäklare och Anna var helt klart rätt val. Energirik, positiv, tillgänglig, flexibel, tydlig och otroligt engagerad är ord som beskriver Anna. Vi rekommenderar verkligen alla som ska sälja att anlita Anna! Läs mer
  • Anna N
    Anna N skrev om Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag kan ge Robert Ljungström på Fastighetsbyrån Vasastan mina bästa rekommendationer. Robert har fullt kundfokus och säkerställer att det blir en bra affär för både säljare och köpare och ger extra allt för att uppnå målet. Han är tydlig och snabb i sin kommunikation, mycket serviceminded och pragmatisk och lätt att arbeta med. Läs mer
  • Stephan N
    Stephan N skrev om Fastighetsbyrån Vasastan
    Den mäklare vi valde var utmärkt. Med detta sagt kan jag omöjligt betygsätta hela Fastighetsbyrån Vasastan. Läs mer

Kungstensgatan 18, 113 57 Stockholm