Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Vasastan

Fastighetsbyrån Vasastan

Karlbergsvägen 40, 113 57 Stockholm — Visa karta

Här i Vasastan hittar du allt från vackra promenadstråk till goda kommunikationer, caféer och shopping. Vi på Fastighetsbyrån här har många års erfarenhet av marknaden och är den ledande mäklarkedjan i Vasastan. På kontoret på Karlbergsvägen är vi hela 16 medarbetare som gärna hjälper dig med din bostadsaffär.

Vi erbjuder en komplett mäklartjänst, skräddarsydd efter dina behov och med starkt fokus på kundnöjdhet och marknadsföring. Här får du personlig service utöver det vanliga. Varmt välkommen till oss!
Mån-Tor: 09:00-18:00
Fre: 09:00-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 733 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vasastan

• Hanna M

2019-01-12

Hanna M skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna är en riktig stjärn-mäklare! Fantastiskt duktig och lämnar ingenting åt slumpen från första mötet till kontraktskrivningen! Vart ska jag börja? Detaljorienterad, håller än hela tiden uppdaterad och framförallt väldigt strategiskt skicklig - hon var helt avgörande i det slutpris vi fick i en vikande marknad. Jag anlitade en annan mäklare först, som inte alls höll måttet samt inte mådde bra prisnivåer. Anlitade Anna 3 veckor efter som hittade intressenter omgående innan vi ens fotograferat lägenheten och som lyckades sälja den innan Hemnet osv för ca 250 000 kr mer än vad den andra mäklaren åstadkommit! (Som hade bättre utgångsläge avseende timing). Hon har mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2019-01-12

Jacob H skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna är en mycket duktig och en mäklare som jag har högt förtroende för. Med Anna har jag sålt en lägenhet och köpt två. Hon är lyhörd och duktig på affären vilket leder till att alla parter alltid är nöjda. Läs mer
  • 2019-01-07

Malin O skrev om Emmie Grut en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Emmie var personlig, trevlig, engagerad och påläst om lägenheten. Superbra mäklare! Läs mer
  • 2018-12-28

Jonathan B skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    profesionell, trevlig, fick en egen visning med genomgång, smidigt, Läs mer
  • 2018-12-28

Maria Å skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi köpte en tvåa på Frejgatan.
    Snabbt smidigt och effektivt!! Läs mer
  • 2018-12-27

Lucia C skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Erfaren, proffsig och bra. Vi blev nöjda med försäljningen på en allmänt dålig marknad. Trevlig och mycket tillmötesgående trots mycket strul och extra arbete på tuff marknad. Läs mer
  • 2018-12-26

Anna W skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Professionell, tillgänglig, ambitiös och personlig! Läs mer
  • Emanuel J

2018-12-25

Emanuel J skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Kunnig, Trevlig och Professionell. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-12-22

Anna H skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt i Vasastan. Oerhört snabb och smidig process som gick på två veckor från första kontakt till kontraktsskrivning. Vi fick ett mycket bra pris och en trevlig köpare trots en svår marknad. Andreas är mycket professionell och kunnig och samtidigt väldigt ödmjuk och trevlig. Rekommenderar honom varmt till alla och skulle gärna anlita honom igen! Läs mer
  • 2018-12-21

Sara L skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas är proffsig och kunnig inom sitt område, kändes tryggt hela affären igenom. Tack! Läs mer
  • 2018-12-20

Maryrose D skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Mycket professionell och samarbetsvillig mäklare. Tacksam för affären vi fick göra tillsammans med Andreas och hans säljare. Läs mer
  • 2018-12-20

Ioanis F skrev om Daniel Staaf en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Hej vi ger högsta möjliga betyg till Daniel.
    Vi är mycket nöjda med Daniels bemötande. Från att vi kom i kontakt och under hela försäljnigs processen har det skötts utomordentlig och proffsigt.
    Att vi fick ett avslut är det på grund av
    Daniel har varit engagerad ett hundra
    Procent.
    God jul
    Med vänliga Hälsningar
    Mariana Eklund Ioanis Fanourgakis. Läs mer
  • David N

2018-12-19

David N skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi anlitade Robert efter att ha träffat ett antal mäklare. Det som avgjorde valet var hans professionella sätt och erfarenhet manifesterad i antalet genomförda transaktioner.

Detta visade sig också genom försäljningsprocessen där han var snabb på att svara och ge oss det stöd under processen som vi behövde.

Vi kan rekommendera Robert som mäklare! Läs mer
  • Caroline N

2018-12-19

Caroline N skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Robert är kunnig, proffsig och väldigt trevlig. Min första lägenhetsförsäljning gick som en dans, mycket tack vare honom. Skulle definitivt anlita honom igen! Läs mer
  • 2018-12-17

Sofia H skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag har köpt en tvåa i Vasastan med Andreas som mäklare. Andreas har varit extremt hjälpsam under hela processen. Det jag framförallt uppskattat har varit hans kunnighet om lägenheten, föreningen och förfarandet i köparprocessen, hans råd utöver själva köper samt hjälpsamhet även efter att köper var genomfört. Jag har varit otroligt nöjd med Andreas som mäklare! Läs mer
  • 2018-12-17

Sabra P skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi sålde våran lgh (74kvm) i Vasastan genom Andreas. Han har alltid varit tillgänglig, uppdaterad oss och försökt sitt allra bästa för att uppnå de mål vi satt!
    Vi rekommenderar honom varmt för en personlig service och bra resultat. Läs mer
  • 2018-12-13

Christoffer M skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas var oerhört hjälpsam och engagerad i försäljningen av min lägenhet i Vasastan — från första mötet till avtalsskrivning. Rekommenderas varmast! Läs mer
  • Stefan D

2018-12-13

Stefan D skrev om Caroline Dettker en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpt lägenhet och Caroline var kompetent på sakfrågor, servicenummer och vänlig Läs mer
  • 2018-12-13

Helena G skrev om Caroline Dettker en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi har köpt en liten tvåa i Vasastan som förmedlades av Caroline på Fastighetsbyrån. Hon gav ett professionellt, förtroendeingivande och varmt intryck under hela förfarandet. Vi kände oss helt trygga med hela processen, och att Caroline både hade säljaresoch köpares bästa i åtanke. Läs mer
  • Predrag S

2018-12-13

Predrag S skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna sålde min lägenhet i Vasastan och gjorde ett kanonjobb. Var väldigt atkiv med återkopppling under hela processen, arrangerade flera extravisningar, hörde av sig till spekulanter som kollat på andra liknande objekt tidigare men som inte hade gjort affär ännu. Kände mig trygg under hela affären. Professionellt bemötande rakt igenom och väldigt hjälpsam.

Har dessutom träffat henne på flera andra visningar och hon är den mäklaren som helt klart gett bäst intryck av alla man stött på genom åren. Kommer definitivt att anlita henne igen, inget snack om saken.

Rekommenderar Anna starkt och kommer definitivt att ta hjälp av henne i framtiden. Läs mer
  • 2018-12-12

Anna Danielsson B skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna Hansson levde upp till alla förväntningar jag hade. Anna har agerat mycket professionellt och genomfört uppdraget på ett ambitiöst och noggrant sätt. Läs mer
  • 2018-12-08

Tomas E skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Matteus har hjälpt mig både sälja och köpa lägenhet i flera omgångar. Han är kunnig och seriös och sätter alltid kunden i fokus. Han har visat att han klarar av att hålla sitt fokus och lugn även när det har uppstått spänning mellan köpare och säljare. Det är i mitt tycke det bästa betyg man kan få, man får alltid visa vad man går för när man stöter på motgångar. Läs mer

Jonatan L skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålde lägenhet med Andreas. Var alltid engagerad och driven. Gjorde allt som krävdes för att affären skulle bli bra. Läs mer

Filip L skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Bra och professionellt bemötande med tydlig plan för hur försäljningen skulle gå till vilket resulterade i ett högt slutpris. Läs mer

Emil H skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi sålde en lägenhet med Andreas där vi gick från första möte till kontraktsskrivning (fotografering, visningar och hela paketet) på två veckor! Kan inte tänka mig att det skulle kunna gå smidigare. Andreas var en klippa från början till slut, vi rekommenderar honom varmt! Läs mer

Mikael S skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålde vår tvåa. Anna var alltid tillgänglig och höll oss uppdaterade under hela säljprocessen. Vid tillfället var marknaden lite trög men Anna jobbade på bra med de spekulanter som fanns.

Anna är en seriös, noggrann och tillmötesgående mäklare som vi absolut kan rekommendera. Läs mer

Lina H skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålde vår lägenhet med Andreas hjälp och är mycket nöjda med hand insats. Han var engagerad, tillgänglig och såg till att vi fick den bästa tänkbara affären! Läs mer
  • Kristina J

Kristina J skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Proffesionell och serviceminded! Sålde min lägenhet och trots oturen att köparen strulade, så gjorde Andreas så att affären löpte smidigt. Läs mer

Jesper D skrev om Emmie Grut en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Supertrevlig och proffsig. Koll på allt från helhet till minsta detaljerna. Rekommenderas starkt Läs mer

Paula V skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålde en trea i Vasastan och är väldigt nöjd med Andreas, proffsig, bra bemötande och går den extra milen för sina kunder. Läs mer
  • Julia S

Julia S skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna sålde vår 3:a i Vasastan. Hon gjorde ett fantastiskt jobb från början till slut och vi kan varmt rekommendera henne!

Anna är väldigt lyhörd, ambitiös, driven och kunnig. Hon har full koll på läget när hon tagit på sig ett projekt.

Hon såg till att ha alla fakta och kunde lika mycket som vi eller tom mer om lägenheten än vi. Hon kunde verkligen sin sak och var otroligt skarp. Hon hade dessutom bra relation med sina tidigare kunder, vilket gjorde att hon hade flera potentiella köpare redan före visning i vårt fall.

Förutom ambitiös och allt ovan är Anna lätt att kommunicera med och lätt att få tag på och hon höll en tät kontakt med oss genom hela processen vilket var mycket uppskattat.

Våra förväntningar på Anna efter första mötet var rätt höga, men hon höll måttet hela vägen och levererade på topp! Över förväntan!

Anna kommer vi använda igen och jag har redan rekommenderat henne till bekanta i min omgivning. Läs mer
  • Sebbe K

Sebbe K skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna är duktig på det hon gör, uppdaterar, och målmedveten. Full poäng. Nästa gång min familj kommer behöva mäklar hjälp så är det hon som får uppdraget utan tvekan. Läs mer
  • 2018-12-04

Anna H skrev om Inez Domé en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Flyttar från Observatorieg 7 till Sandhamnsg 75C Brs bemötande Ines levde upp till förväntningarna Över lag bra samarbeteInes är mycket duktig och kompetent En bra upplevelse som varit spännande Läs mer
    2018-12-04 Inez D svarar Anna H
    Tack för din rekommendation Anna, det glädjer mig att du har haft en bra försäljningsupplevelse. Vi ses på tillträdet i januari!
  • 2018-12-03

Cesar H skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi både sålde vår gamla och köpte vår nya lägenhet via Anna. Anna är väldigt engagerad, alltid tillgänglig och väldigt taktiskt skicklig. Läs mer
  • Gunnel E

2018-12-02

Gunnel E skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålt en charmig liten lgh centralt i Stockholm. Jag hade förväntningar om engagerat och uppriktigt bemötande för både mig och spekulanter. Att vara tillgänglig för mina funderingar och ha bra koll på värderingsläget. Andreas uppfyllde alla mina förväntningar med råge! Han informerade mig kontinuerligt och ville ha mitt godkännande iinför alla viktiga beslut. Förtroendeingivande. Läs mer
  • 2018-12-01

Kajsa D skrev om Natalia Hernandez en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Natalia är lätt att kommunicera med och väldigt professionell i sin yrkesroll. Läs mer
  • Anna T

2018-11-30

Anna T skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpte en 2a i Vasastan och Anna var superbra att ha och göra med och gav mycket bra information, även lättillgänglig och proffsig. Blev ett supersmidigt köp, kan rekommendera henne starkt! Läs mer
  • 2018-11-29

Marie E skrev om Natalia Hernandez en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpt en bostad.
    Bra och trevlig mäklare
    Bra person back office (Ida)
    På minussidan och det är ganska anmärkningsvärt:
    Alla nycklar var inte på plats vid överlåtelsen (källare/tvättstuga), fick lösa det på egen hand
    Dålig flyttstäd (borde ha anlitat städfirma som Fastighetsbyrån rekommenderar)
    Överlåtelsedagen tidigarelas 14 dagar, detta hade inte kommit till kännedom till BRF:s ordförande.
    Vi har sålt två fastigheter under året genom Fastighetsbyrån, vilket har fungerat alldeles utmärkt, varför vi har att jämföra med. MVH Marie Edström Läs mer
  • 2018-11-27

Daniel R skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Lyhörd och vinner mycket på hennes trygghet genom hela affären. Läs mer
  • 2018-11-26

My skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Ger mina allra bästa rekomendationer till Anna som gjort ett fantastiskt jobb från dag ett och genom hela processen. Anna har varit superproffsig, effektiv, lyhörd för våra önskemål och har fört en tydlig kommunikation i varje steg. Supernöjd att vi valde Anna! Läs mer
  • 2018-11-19

Ida P skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag jobbar själv som mäklare och jag vet vad som krävs för att få till en bra försäljning! Eller rättare sagt jag trodde jag att visste, då Andreas överträffade alla mina förväntningar och gav mig en försäljningsprocessen som gick fantastiskt smidigt. Andreas höll mig under hela försäljningen ordentligt uppdaterad och hade smarta och taktiska idéer. Den tröga marknaden till trots så gav Andreas mig ett försäljningspris långt över vad jag hoppats på samt ett försäljningsrekord i föreningen! Andreas utstrålar professionalism och får dig att känna dig oerhört trygg med honom vid rodret. Kan inte annat än att ge Andreas min varmaste rekommendationer. Välj Andreas! Läs mer
  • 2018-11-18

Helena Å skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Tillgänglig, engagerad, lyhörd och driven. På en väldigt utmanande marknad lyckades Robert leverera ett försäljningspris högt över förväntan. Vi rekommenderar verkligen att anlita Robert som mäklare! Läs mer
  • 2018-11-17

Aida B skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jättetrevlig, proffsig, gjorde sitt yttersta för att vi skulle vara nöjda som kunder. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Chenbi Y

2018-11-16

Chenbi Y skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    En superb mäklare som hjälper dig med det mesta och de råd han kommer med ger resultat, stark rekommenderas Läs mer
  • 2018-11-16

Cristina Sohl S skrev om Natalia Hernandez en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag har sålt en bostadsrätt genom Natalia Hernandez som var trevlig, kunnig, effektiv och tjänstvillig . Läs mer
  • Lina O

2018-11-15

Lina O skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Första gången jag träffade Matteus så sålde han en nyproducerad lägenhet till mig och min familj. Vi var väldigt nöjda med hans bemötande så vi gav honom uppdraget att sälja vår dåvarande lägenhet vilket gick fantastiskt bra. Så när vi nu skulle flytta igen så var det självklart att ringa Matteus. Han har varit tydlig i kommunikationen och framförallt återkopplat information vilket alltid är ovärderligt i så stora transaktioner som lägenhetsköp. Läs mer
  • 2018-11-14

Mina S skrev om Natalia Hernandez en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag har sålt min bostad genom Natalia och ger henne högsta betyg för att:
    - Jag sålde min lägenhet under en mycket hektisk jobbperiod och N tryckte på utan att hetsa/stressa mig och jag upplevde verkligen att jag fick en välanpassat och flexibelt bemötande.
    - N gjorde sitt yttersta för att jag skulle få ut så mycket som möjligt från min lägenhet
    - trevlig, saklig, svarade snabbt Läs mer
  • 2018-11-10

Anna H skrev om Caroline Dettker en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Bra bemötande.
    Lyhörd och alltid tillgänglig och kompetent Läs mer
  • 2018-11-08

Gabriella W skrev om Caroline Dettker en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag sålde en lägenhet om 39kvm i Atlasområdet. Caroline skötte hela processen väldigt bra, väldigt trevlig och lyhörd för mina önskemål. Läs mer
  • 2018-11-05

Sara B skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi har köpt en tre i Vasastan på 85 kvadrat. Mäklaren var positiv och hjälpsam.
    Det var helt klart en positiv upplevelse. Mäklaren var hjälpsam och professionell. Förväntningen var att det skulle gå smidigt utan orosmoln, vilket var fallet. Läs mer

Karlbergsvägen 40, 113 57 Stockholm