Fastighetsbyrån Vasastan

Fastighetsbyrån Vasastan

Här i Vasastan hittar du allt från vackra promenadstråk till goda kommunikationer, caféer och shopping. Vi på Fastighetsbyrån här har många års erfarenhet av marknaden och är den ledande mäklarkedjan i Vasastan. På kontoret på Karlbergsvägen är vi hela 16 medarbetare som gärna hjälper dig med din bostadsaffär.

Vi erbjuder en komplett mäklartjänst, skräddarsydd efter dina behov och med starkt fokus på kundnöjdhet och marknadsföring. Här får du personlig service utöver det vanliga. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 1558 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vasastan 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    • Vasastan - S:t Eriksplan
    2021-05-17
    Robert känns trygg och positiv och kunnig. Resultatet blev också mycket bra!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    • Vasastan - Hagastaden
    2021-05-16
    Har stött på många mäklare, men Anna är i särklass den bästa jag haft att göra med och har anlitat henne vid varje försäljning sedan 2015. Och kommer fortsätta anlita henne. Mycket duktig, inger trygghet och förtroende för både köpare och säljare (har även köpt av henne). Anna är professionell, driven och sitter på mycket kunskap. Rekommenderar henne varmt!
    2021-05-15
    Anna är oerhört trevlig, förtroendeingivande och enkel att kommunicera med. Trots att min lägenhet skulle visa sig mer svårsåld än förväntat sviktade aldrig hennes engagemang. Hon höll mig hela tiden uppdaterad om processen och var lyhörd för mina frågor och inspel. Till sist fann hon rätt köpare och jag är väldigt glad både över processen och resultatet!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    2021-05-15
    Anna är positiv och håller humöret upp även när det är lite svårare.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Daniel Staaf en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    2021-05-14
    Vi upplevde att Daniel Staaf omedelbart förstod vad vi var ute efter för sorts lägenhet. Han var precis den sortens aktive och intresserade mäklare som man drömmer om som köpare. "Ingenting är omöjligt! sa han och det var sant. Vi genomförde en mycket smidig affär och kommer definitivt att vända oss till Daniel igen om vi ska sälja eller köpa någonting annat.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    2021-05-14
    Två lägenheter har sålts via Andreas Å.
    Lätt att samarbeta med och flexibel i sitt sätt att hantera olika situationer.
    Bra slutresultat via bra diskussioner om hur slutfasen skulle hanteras.
    Mycket nöjd
    Lars Skoglund
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Gabriella Anderek en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    2021-05-13
    vänligt, korrekt och trasparent
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Otilia Håkansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    2021-05-12
    Otilia sålde vår lägenhet på 2rum o kök 67 kvm till rekordpris såklart ,som hon sade.Vi fick ett bra intryck direkt när vi träffade henne.Hon är driven och älskar sitt arbete.Vi är mycket nöjda med hennes insats och tacksamma att vi valde henne. Pontus o Helene.
    2021-05-11
    Vi sålde vår tvåa i Vasastan väldigt snabbt och smidigt med hjälp av Otilia. Hon var otroligt lyhörd, trevlig, noggrann och tillgänglig mäklare som brinner för det hon gör. Uppskattar också att vi fick värdefulla råd gällande köpet av vår nya bostad. Vi kunde inte vara mer nöjda!
    Tack för ett väldigt fint omdöme Isabella! Det var ett riktigt bra samarbete, där ni gjorde ett jättebra jobb inför både visning och fotografering. Hoppas ni hinner njuta lite av det härliga vädret idag! // Otilia Otilia Håkansson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    • Vasastan - City/Norrmalm
    2021-05-10
    Underbar och professionell mäklare! Stort tack!
    Starkt rekommenderar.
    2021-05-10
    Professionell och lyhörd! Robert gjorde ett bra jobb!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    2021-05-10
    Anna var väldigt duktig och hjälpsam, svarade direkt om man hade frågor om nånting!
    5/5 stjärnor
    -Bostadsrätt.
    -Otroligt proffsigt bemötande, alltid tillgänglig, snabba svar, kändes väldigt tryggt då försäljningen skedde på distans.
    -Mycket nöjd.
    2021-05-10
    Tillmötesgående, bra och effektiv försäljning. Vi har även fått mycket bra rådgivning.
    Han levde upp till förväntningarna.
    2021-05-10
    Effektiv, kommunikativ och positiv. Anna sålde min lgh utanför marknaden och jag är jättenöjd med allt. Rekommenderas. Tack Anna!
  • skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    2021-05-08
    Det finns två faser under min försäljningsprocess med Anna.

Fas 1. Redan från start upplevdes Anna mycket professionell och kunnig. Anna har en rak, tydlig och ärlig kommunikation vilket gjorde det lätt att följa hela processen samt gjorde att jag kände mig trygg inför den stundande försäljningen. När lägenheten blev såld var egentligen Annas arbete ”klart”. Dock började fas 2.

Fas 2. Anna har fortsatt kommunicerat med mig nu främst för att hitta en ny lägenhet till mig. Förutom att Anna skickar tips på lägenheter som skulle passa mig så har Anna varit tydlig med att jag närsomhelst kan använda henne som bollplank vid eventuella frågor vilket känns ovärderligt.

Kan varmt rekommendera Anna som din nästa mäklare.
    2021-05-07
    Vi sålde en lgh 84 kvm på Hagagatan 50 i Vasastan.
    Vi fick genast en tillitsfull relation till Gabriella Anderek. Hon visade stor kunnighet vad gäller marknaden samt visade ett stort engagemang och glädje för att sälja vår lägenhet. Hon ingav ett stort förtroende från start och det kände vi under hela säljprocessen.
    Vi uppskattade hennes tydliga information och proffsiga kommunikation och snabba återkoppling. Gabriella visade både mod , kompetens och tilltro både till oss och till sitt yrkeskunnande.
    Vi kan varmt rekommendera Gabriella Anderek.
    Tack för ett inspirerande samarbete Gabriella!
    2021-05-07
    Det är andra gången vi säljer en lägenhet i Stockholm med Anna som ansvarig mäklare. Hon har bra kunskap och en väldigt ödmjuk framtoning. Jag gillar det så hon visar på ett väldigt proffsigt sätt respekt för både kund och säljare. Toppen bra medan andra ord!
  • Hans R
    sålde sin lägenhet med hjälp av Daniel Staaf en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    2021-05-06
    Sålt lägenhet i Vasastan. Fick ett mycket trevligt intryck av Daniel från första stund. Inte påträngande utan ödmjuk, intresserad, kunnig, lyhörd och vi fick en fin kontakt från första början. Daniel gjorde ett fint arbete och lyckades via sina kontakter sälja min lägenhet väldigt snabbt. Stort tacksam! H
    2021-05-05
    Anna ledde oss med säker hand genom hela processen, vi kände oss väldigt trygga med henne och hon var väldigt proffsig och hjälpsam!
    2021-05-05
    Annas var kunnig, ambitiös och positiv som mäklare och är en förtroendeingivande och social person, vilket var avgörande för mig vid val av mäklare. Tillsammans uppnådde vi ett pris vi båda var nöjda med, trots en något långsam marknad för ettor under våren 2021.
    2021-05-04
    Jag är mer än nöjd! Professionell, metodisk och bra stöd från start till slut. Utmärkt områdeskännedom och bra på uppskatta och värdera objekt samt möjligheter. Min upplevelse blev över förväntan. Rekommenderas starkt!
    Tusen tack för rekommendationen Hannes! Härligt att du känner dig nöjd, jag är så glad för att jag fick mäkla din fina bostad! Ha en fin dag! //Otilia :) Otilia Håkansson
    2021-05-04
    Jag har sålt en tvåa. Eftersom det var första gången jag sålde en bostad hade jag så klart ingen erfarenhet. Det var därför viktigt för mig att känna förtroende för den mäklare som skulle ha hand om försäljningen. Det fick jag direkt för Anna vid vårt första möte! Jag har känt mig trygg med att lägga en för mig stor och viktig försäljning i hennes händer. Jag kan varmt rekommendera Anna!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Gabriella Anderek en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    2021-05-04
    Köpt en liten etta på Sveavägen tillsammans med min dotter. Bra
    mäklare som kunde informera på ett pedagogiskt sätt. Serviceinriktad! Löste allt :-)
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    2021-05-04
    Mycket bra mäklare, trevlig och professionell!
    2021-05-04
    Gabriella var otroligt proffsig och hjälpte oss att snabbt stänga en väldigt bra affär. Jag skulle varmt rekommendera Gabriella till alla!
    2021-05-03
    Han hjälper oss sälja en lägenhet. Professionell, lyssnar på oss och tillmötesgår våra önskemål. Ärlig och rak, lovar inte för mycket men gör sitt bästa. Bra på att kommunicera och informera. Erfaren och bra kännedom om området han täcker.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    2021-05-03
    Stort engagemang och uppföljning med alla spekulanter
  • Per E
    2021-05-01
    Robert sålde vår lägenhet i Vasastan. Han är alltid snabb på att återkomma om man söker honom och han lade ner ett gediget arbete under budgivningen vilket ledde till att vi fick ett tillfredsställande pris. Han gjorde ett bra jobb med marknadsföringen vilket resulterade i ett stort intresse för lägenheten.
    2021-04-30
    Gabriella förmedlade vår försäljning av en bostadsrätt i Vasastan.
    Genom hela processen var hon tillgänglig, engagerad och transparent.
    Vi kan varmt rekommendera Gabriella för övriga förmedlingsuppdrag!
    2021-04-30
    Vi är jättenöjda med Gabriella ! Professionell och trevlig. Vi hade en bra dialog och hon var lyssnade på våra önskemål. Uppdaterade frekvent. Rekommenderar henne starkt
    • Vasastan - Hagastaden
    2021-04-30
    Gabriella levererade exemplariskt i sitt mäklaruppdrag för mig. Gabriellas hantering av mig (som till en början bara var en ”eventuell säljare”) och mina preferenser visar tydligt på att hon lyssnar på samt förstår kunden och dess behov.
    Vidare är Gabriella väldigt lätt att ha att göra med, flexibel och tillmötesgående.
    Gabriella rekommenderas starkt av mig!
    2021-04-27
    Sålt bostad.
    Anna visade ett proffsigt bemötande och uppfyllde våra förväntningar med råge. Affären gick väldigt snabbt och smidigt. Kändes oss trygga genom hela processen.
    Vi är toknöjda. Toppbetyg till Anna!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Daniel Staaf en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    2021-04-11
    Sålt en lägenhet 1 rok i Stockholm,Vasastan,

Lägenheten såldes snabbt och smidigt efter privatvisning som initierades av Daniel. Priset hamnade också i det intervall som Daniel angav i sin mäklaroffert.

Snabb och smidig försäljning med ett pris inom ramen för mäklarens bedömning och min förvänten.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    2021-04-10
    Efter att jag vunnit budgivningen på en lgh en fredag ångrade sig säljaren då Andreas direkt ville teckna avtal. Besviken bad jag A försöka förhandla med alla tänkbara argument. Efter fruktlösa försök att kontakta säljaren under helgen lyckades A på efterföljande måndag med några tillägg få säljaren att gå med på avtalsskrivande som skedde på måndagseftermiddagen.
    A hade naturligtvis ett egenintresse att avtalet blev av men jag är mycket tacksam över att han idogt fortsatte förhandla med för mig ett lyckat utfall.
    2021-04-09
    Jag har precis sålt min första lägenhet och kan varmt rekommendera Daniel som mäklare. Från start till mål har Daniel varit professionell, tillgänglig och engagerad. Det har aldrig varit några konstigheter och jag har känt mig trygg genom hela processen som dessutom har varit supersmidig med ett resultat jag är väldigt nöjd med!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sam Roshandel en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    2021-04-07
    Lyhörd, proffsig, kompetent. Gör allt för att affären ska gå igenom på ett smidigt sätt, där alla blir nöjda.
  • skrev om Otilia Håkansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    2021-04-06
    Den absolut sämsta mäklaren jag har haft kontakt med, varning. Anmäld till kundombudsman mm. Agerat mot all god mäklarsed. Väldigt oerfaren och mycket oprofessionell. Ingen som helst information efter visningar mm. Svarar inte på mail, och mycket långsam återkoppling. Dåligt bemötande, mycket otrevlig och ej neutral mellan inblandade parter.
    Hej Cecilia, tack för ditt omdöme. Då det viktigaste för mig är att ha nöjda kunder är det tråkigt att läsa att du känner såhär. Jag uppfattade det dock som att ni var väldigt nöjda med er försäljning då vi uppnådde rekordnivå avseende kvadratmeterpriset. Därutöver hade jag uppskattat om ni informerat mig om att ni befann er i en känslig situation privat. Jag hoppas att situationen mellan er löser sig på bästa möjliga vis för er båda. Med vänliga hälsningar Otilia Håkansson, Fastighetsbyrån Otilia Håkansson
    2021-04-06
    Vänligt. Helt ok. Inga klagomål från vår sida.
    Mötte förväntningarna på en seriös mäklare.
    2021-04-06
    Vi har köpt lägenhet i Vasastan. Anna var påläst och kunnig och bemötte parterna med respekt, bra kommunikation och service. Hon överträffade våra förväntningar och vi vi är mycket nöjda med affären och hennes insats som mäklare.
    2021-04-05
    Köpt bostad: Hagagatan 50A ög
    Mäklaren var påläst och kunnig. Dessutom hade hon ett trevligt bemötande!
    Mäklaren överträffade våra förväntningar!
    Vi är nöjda köpare och kan mycket väl tänka oss att vända oss till Anna Johansson vid en eventuell framtida fastighetsaffär!
    Med vänlig hälsning Irene Gustafsson
    2021-04-05
    Robert är en otroligt duktig mäklare som besitter högsta nivå av professionalism, kunskap och transparens. Han höll hög standard och god kommunikation från visning till överlämning.

Jag rekommenderar Robert starkt för alla som vill ha en förstklassig mäklare.
    2021-04-04
    Proaktiv i att bjuda in oss till förhandsvisning och agerade bra mellanhand mellan oss och säljaren. Trevlig och service-minded dessutom
    2021-04-03
    Vi har sålt en liten bostadsrätt i Stockholms city. Anna levde verkligen upp till förväntningarna. Hon svarade snabbt när vi hade fråcor och följde snabbt upp dom som var intresserade. Det ledde till att vi fick vår lägenhet såld fort och till ett bra pris.
    2021-04-02
    Sålt en liten etta
    Mycket bra bemötande med högt engagemang
    Anna lever upp till alla förväntningar
    2021-04-02
    Robert hjälpte oss att sälja 1:an i Vasastan. En trygg och stabil mäklare under hela säljprocessen. Han var flexibel och lyhörd mot våra önskemål. Vi blev mycket nöjda.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Otilia Håkansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    2021-04-01
    Väldigt bra, har ingenting att klaga på.

Alltid i tid
    Svarar i telefon när som helst på dygnet
    Kunden i första hand.
    Tack för rekommendationen Joel! Hoppas att du trivs i din nya, fina bostad! :) Ha en härlig dag! //Otilia Otilia Håkansson
    2021-04-01
    Kunnig och hjälpsam mäklare. Hanterade mitt köp på ett bra sätt.
    2021-04-01
    Anna hjälpte oss att sälja vår älskade etta i Vasastan.

Hon är en mycket proffsig och erfaren mäklare med trevligt bemötande. Anna har genom hela processen fått oss att känna oss väldigt trygga. Hon är snabb på att svara på frågor och presenterade från början en gedigen och genomtänkt säljplan. Anna levde verkligen upp till våra förväntningar. Kan varmt rekommendera Anna som mäklare.
    2021-03-31
    Jag sålde min lägenhet och Anna var en trygg mäklare att ha! Superbra kontakt och bra rådgivning genom hela processen!