Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Vasastan

Fastighetsbyrån Vasastan

Karlbergsvägen 40, 113 27 Stockholm — Visa karta

Här i Vasastan hittar du allt från vackra promenadstråk till goda kommunikationer, caféer och shopping. Vi på Fastighetsbyrån här har många års erfarenhet av marknaden och är den ledande mäklarkedjan i Vasastan. På kontoret på Karlbergsvägen är vi hela 16 medarbetare som gärna hjälper dig med din bostadsaffär.

Vi erbjuder en komplett mäklartjänst, skräddarsydd efter dina behov och med starkt fokus på kundnöjdhet och marknadsföring. Här får du personlig service utöver det vanliga. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 633 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vasastan

• Daniel G
    Daniel G skrev om Fastighetsbyrån Vasastan
    Enastående bra affär genomfört av Andreas på Fastighetsbyrån. Extremt kompetent och en möjlighet att skapa en affär som gynnar alla. Leverans över förväntan även i en skakig marknad! Läs mer
  • Elin M
    Elin M skrev om Fastighetsbyrån Vasastan
    toppen! Robert är en klippa som hjälpte oss att köpa och sälja. Jobbar snabbt och effektivt! Läs mer
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag och min sambo jobbade med Anna när hon hjälpte oss att sälja vår lägenhet och det var helt klart en fantastisk upplevelse, från början till slut. Det är under tider av skakig bostadsmarknad man behöver en mäklare och Anna var helt klart rätt val. Energirik, positiv, tillgänglig, flexibel, tydlig och otroligt engagerad är ord som beskriver Anna. Vi rekommenderar verkligen alla som ska sälja att anlita Anna! Läs mer
  • Anna N
    Anna N skrev om Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag kan ge Robert Ljungström på Fastighetsbyrån Vasastan mina bästa rekommendationer. Robert har fullt kundfokus och säkerställer att det blir en bra affär för både säljare och köpare och ger extra allt för att uppnå målet. Han är tydlig och snabb i sin kommunikation, mycket serviceminded och pragmatisk och lätt att arbeta med. Läs mer
  • Stephan N
    Stephan N skrev om Fastighetsbyrån Vasastan
    Den mäklare vi valde var utmärkt. Med detta sagt kan jag omöjligt betygsätta hela Fastighetsbyrån Vasastan. Läs mer
  • Ulrika S
    Ulrika S skrev om Caroline Dettker en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Trevlig, informativ, rak, tydlig. Kunnig och tillmötesgående. Läs mer
  • Maria J
    Maria J skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Superengagerad, jättetrevlig och otroligt duktig mäklare! Har bara positivt att säga om Andreas! Läs mer
  • Daniel I
    Daniel I skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag har såld en lägenhet i Vasastan och Andreas var jätte engagerad från början till slut. Läs mer
  • Filiph N
    Filiph N skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålde en lite etta i Vasastan med Anna. Blev jättenöjd med affären och hennes arbete under hela tiden. Läs mer
  • Gabriella F
    Gabriella F skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpt en 1:a på St. Eriksplan.

Väldigt skicklig och flexibel mäklare. Kunde inte ha fått ett bättre bemötande eller en smidigare process! Läs mer
  • Maurizio G
    Maurizio G skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Friendly, professional and very well knowledgeable agent. Great contact! Definitively to be selected as a broker. Läs mer
  • Marianne G
    Marianne G skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag köpte en tvåa i innerstan. Matteus var hjälpsam, flexibel och tillmötesgående. Bra erfarenhet! Läs mer
  • Camilla O
    Camilla O skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpt en jättefin lägenhet som Robert sålde:)
    Är nöjda med bemötandet! Läs mer
  • Malin J
    Malin J skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Seriös o pålitlig.
    Sålt lägenhet i City. Läs mer
  • Sunniva G
    Sunniva G skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag och min sambo köpte vår första lägenhet. Hon visade engagemang och var ”taggad” för vår skull - väldigt roligt! Hon bjöd på sig själv och kändes personlig. Mycket uppskattat! Läs mer
  • Oscar W
    Oscar W skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi köpte en bostadsrätt. Mäklaren var trevlig!

Vi förväntade oss att mäklaren skulle vara påläst om objektet, historik, defekter etc. Mäklaren kunde inte svara på alla frågor, och verkade stundtals tycka att frågorna var besvärliga. Fick uppfattningen att detta bara var en av mängden sålda lägenheter. Borde släppa "sälj"attityden och fokusera på kundens behov. Som privatperson är en bostadsaffär något av de största man gör och detta borde mäklaren ta i beaktande. Vi är mycket nöjda med Ida som arbetade som administratör på kontoret, där fick vi snabba och utförliga svar på frågor.

Fastighetsbyrån borde ställa högre krav på sina mäklare gällande kunskap, kundapproach och säljteknik. Läs mer
  • Kenny L
    Kenny L skrev om Anette Stridh en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi köpte av Anette och upplevde henne som väldigt förtroendeingivande och korrekt. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag köpte lägenhet med hjälp av Anna som mäklare tidigare i år. Hon har varit superproffsig genom hela processen. Lagom På, väldigt tillgänglig och generellt påläst :) Läs mer
  • John B
    John B skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålde med Andreas i våras på en dippande marknad - Andreas visade god förståelse för vad vi ville ha och hade bra koll på marknaden.

Ingav ett lugn och månade extremt mycket om att vi var nöjda med utfallet.

Ser alltid alternativa vägar och kör sällan fast när det går tungt.
    Kan gladeligen rekommendera Andreas till alla som vill sälja sin bostad! Läs mer
  • Kjell-Ole H
    Kjell-Ole H skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Mycket proffesionellt agerande med klar och tydlig kommunikation. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Erika N
    Erika N skrev om Emmie Grut en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Emmie hjälpte mig att sälja min 1:a i Vasastan. Jag tycker att hon har en väldigt härlig energi och jag upplever att jag alltid fick snabb hjälp och svar på frågor. Lägenheten såldes innan visning och jag tycker att Emmie gav goda råd och stöttade genom hela processen. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Helene P
    Helene P skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Proffsig och väldigt engagerad mäklare som höll oss uppdaterade och informerade om nästa steg i säljprocessenbhela tiden. Vi sålde vår pärla på kort tid och till bra pris. Toppen, verkligen! :) Läs mer
  • Margareta W
    Margareta W skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Uppmärksam, vänlig, nåbar och trovärdig. Vi är väldigt nöjda. M har sålt två lägenheter för vår räkning och vi har köpt en där han var mäklare. Läs mer
  • Christopher S
    Christopher S skrev om Anette Stridh en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålt 1a i Vasastan. Superbra och proffsigt bemötande och väl genomförd affär. Läs mer
  • Johannes Ö
    Johannes Ö skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Har både köpt och sålt lägenheter via Andreas. Duktig, målinriktad, alltid tillgänglig. Läs mer
  • Peter F
    Peter F skrev om Anette Stridh en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpt brf i Vasastan, bra och tydlig information om objektet och bra hanterad budgivning. Läs mer
  • Susanne I
    Susanne I skrev om Natalia Hernandez en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Natalia sålde vår lägenhet i Vasastan. Hon var otroligt taktiskt duktig. I en svår tid att sälja så var hon extremt noga med vilken ordning allt skulle vara i och när lägenheten skulle visas och läggas ut på Hemnet.
    Hon var också alltid till hands när vi hade frågor. Vi uppskattade samarbetet med henne väldigt mycket och kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • Joel E
    Joel E skrev om Fastighetsbyrån Vasastan
    Robert på Fastighetsbyrån, Vasastan, kan varmt rekommenderas! Mycket närvarande och engagerad genom hela processen vilket gjorde oss trygga. Läs mer
  • M
    M skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålde bostadsrätt, bra initialt intryck. Bra bemötande. Personligt och självsäkert på ett bra sätt. Mycket energi och intryck av stor erfarenhet. Dock blev värderingen fel i förhållande till slutpriset på försäljningen. Blev en del jagande och pushande mot slutet från vår sida för att komma i mål. Hade önskat närmare kontakt och mer specifik information från visningarna. Men helhetsbedömningen känns helt okej. Läs mer
  • Katarina S
    Katarina S skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna är super proffsig och engagerad samt att hon har en underbar energi. Ett stort plus att hon kunde översätta allt till engelska för min Italienska sambo då väldigt få mäklare anstränger sig för att göra det. Vi skulle absolut anlita Anna igen. Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Anette Stridh en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    har inte nåt negativt att säga om min kontakt med fastighetsbyrån
    I synnerhet inte mäklaren , Anette Stridh, som rekomenderas å det varmaste. Stor proffsighet och mycket lättsam att ha kontakt med
    Gav en bra feedback under processen som gör att du känner en trygghet med mäklaren Läs mer
  • Michael B
    Michael B skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Supernöjd. Stort engagemang och hårt arbete för att göra både säljare och köpare nöjda. Läs mer
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna var mäklare när jag och min sambo köpte bostadsrätt i Vasastaden. Hon var tillgänglig, professionell och effektiv genom hela processen. Rekommenderas verkligen! Läs mer
  • Johan R
    Johan R skrev om Emmie Grut en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Emmie har ett stort driv är engagerad och disciplinerad. Kändes tryggt att lägga min lägenhetsförsäljning i hennes händer. Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • Kjell-Ole H
    Kjell-Ole H skrev om Fastighetsbyrån Vasastan
    Mycket proffesionellt skött med snabb återkoppling Läs mer
  • My F
    My F skrev om Emmie Grut en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Emmie Grut har varit rolig och enkel att samarbeta med. Hon är proffessionell, kunnig och trevlig och hjälpte oss att sälja vår lägenhet till högre pris än vi förväntat oss. Vi rekommenderar henne varmt! Läs mer
  • Lina A
    Lina A skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Proffsig och trevlig! En väldigt smidig affär, och kändes som alla kort låg på bordet och både jag och säljare blev nöjda. Läs mer
  • Frida J
    Frida J skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi var jättenöjda med Anna som mäklare! Mycket lätt att samarbeta med, lyhörd, engagerad, noggrann, proffsig och pålitlig. Kan varmt rekommendera Anna. Läs mer
  • Sanna F
    Sanna F skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag kan varmt rekommendera Andreas. Han var superproffsig genom hela försäljningsprocessen och hade en positiv attityd. Jag kände mig väldigt trygg med honom som mäklare. Läs mer
  • Ove
    Ove skrev om Fastighetsbyrån Vasastan
    Med stor kunskap om bostadsområdet och målinriktad fokus på uppdraget känns det som Fastighetsbyråns mäklare lyckades göra den bästa affären någon kunnat på en för stunden orolig marknad. Tack! Läs mer
  • Jens &Susanne I
    Jens &Susanne I skrev om Natalia Hernandez en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Natalia har agerat oerhört proffessionellt genom hela processen vid försäljning av vår lägenhet. Natalia visar en enorm kompetens som mäklare och kan marknaden på sina fem fingrar.
    Hon höll vad hon lovade i form av process, återkoppling och transparens.
    Vi kan varmt rekommendera Natalia på Fastighetsbyrån vid försäljning av bostadsrätt. Läs mer
  • Karin L
    Karin L skrev om Natalia Hernandez en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Mycket professionellt. Jag kunde inget om bostadsförsäljning och fick all hjälp jag behövde. Dessutom vänligt och omtänksamt bemötande. Läs mer
  • Emilie L
    Emilie L skrev om Fastighetsbyrån Vasastan
    Mäklaren hade inte koll på marknaden och satte därför ett belopp på vår bostad som var nästan en miljon kr från det belopp vi sålde den för. Mäklaren var även slarvig i skrift och tog inte reda på allt om lägenheten. T.ex. så hade vi en jättefin innergård som aldrig visades på bild i Hemnet-annonsen då mäklaren inte letat reda på en bild. Vi känner också att vi fick dålig information om semestrar som mäklaren hade. Det var flera helger som vår lägenhet inte visades på marknaden för att vår mäklare inte var tillgänglig. Läs mer
  • Erik H
    Erik H skrev om Emmie Grut en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Ihärdig, kommunikativ och en god människokännare som värnar om säljare tillika köpare. Vi sålde med Emmie och var mycket nöjda med hur hon balanserade våra önskemål med konstruktiva råd samtidigt som vi fick känslan av vi alltid var högprioriterade under den ungefärliga månaden som försäljningen pågick. Emmie är rätt mäklare att ha på sin sida även under osäkra marknadsförhållanden då hon jobbar inte bara hårt men även på rätt sätt. Läs mer
  • Gustaf E
    Gustaf E skrev om Emmie Grut en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Kan inte annat än att rekommendera Emmie! Hon gjorde ett mycket bra första intryck och vi kan nu i efterhand säga att hon helt levde upp till det - vi är supernöjda! I en osäker marknad kändes det tryggt att Emmie tog hand om vår försäljning, vilket hon lyckades med över vår förväntan! Vi fick känslan av att hon hade tänkt på många olika scenarier som kunde inträffa och planerat för att möta dem på bästa möjliga sätt samtidigt som hon är trevlig, social och duktig. Läs mer
  • Tobias H
    Tobias H skrev om Natalia Hernandez en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi hade ett bra första möte och valde att skriva kontrakt med Natalia.
    Hon har varit toppen och levt upp till förväntan under hela processen. Läs mer
  • Sammi H
    Sammi H skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Fantastiskt bra mäklare och härlig som person som gav mig en trygghet igenom hela affären. Jag skulle verkligen rekommendera Anna för andra personer och kunde inte önska mig en bättre mäklare i in första bostadsaffär. Läs mer
  • Richard L
    Richard L skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    - Anna sålde min lägenhet i Vasastan för 144 000/kvm i februari 2018. - Det säger en hel del om jobbet Anna lägger ner.
    - Serviceminded.
    - Rolig att ha och göra med.
    - Ärlig och mån om både köpare och säljare.
    - ANLITA ANNA OM DU SKA SÄLJA DIN BOSTAD!

Vänligen,

Richard Läs mer
  • Anna H
    Anna H skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Som köpare har jag aldrig stött på en sämre mäklare. Svarar extremt långsamt (kunde dröja flera dagar och svaret kom först efter påminnelse från mig) med otydliga, undvikande svar. Han ringde oss inte en enda gång. Vi var villiga att gå upp flera hundra tusen kronor men blev aldrig frågade om detta, och eftersom vi inte heller fick någon indikation om hur säljarna ställde sig till en affär på den prisnivå vi lagt så drog vi tillbaka budet. Det tog flera dagar (och en påminnelse) innan Robert ens tog ner budet från hemsidan.

Vi kom över en annan lägenhet vi var intresserade av, men då vi såg att Robert var mäklare så vill vi inte ens titta på den. Läs mer
    2018-04-18 Robert L svarar Anna H
    Hej Anna, stort tack för din feedback. Ser nu att du varit delaktig som budgivare i en budgivningsprocess där det inte blev något avslut all, detta då säljarens förutsättningar förändrats pga rådande marknadsläge.

Jag försöker alltid göra allt för att både säljare och köpare ska vara nöjda både före under och efter processen, ser det som ett nederlag när mina kunder inte är nöjda. Sorry och ska verkligen ta till mig att det du nämner. Marknaden har senaste halvåret varit väldigt speciell med en kraftig nedgång på kort tid, vilket gjort att processer generellt sett tar längre tid då både köpare och säljare har längre beslutsvägar och därför en betydligt mer avvaktande marknad. Avgörandet gällande vilken prisnivå lägenheterna ska säljas på ligger dock på säljarens bord och ibland kan även det vara en bidragande orsak till att det blir en mer utdragen dialog, med färre snabba beslut och avslut. Detta till stor del pga att säljare ibland ställs inför svåra beslut att sälja med förlust, samt att många intressenter senaste halvåret visat starkt köpintresse utan att lägga formella bud. Som helhet vill man som köpare generellt sett alltid köpa en lägenhet direkt när man lagt ett bud, vilket säljaren inte alltid är med på, speciellt om intresse finns från annat håll också. Om du vill får du gärna återkomma direkt till mig din feedback, detta hjälper mig att utvecklas än mer, tack. Jag hoppas kunna hjälpa dig köpa din drömlägenhet. Vill alltid att både du som budgivare och potentiell köpare samt säljare ska vara nöjd med mitt arbete. Hoppas kunna hjälpa dig på bästa sätt nästa gång vi ses. Allt gott så länge, vänligen Robert
  • Marcus L
    Marcus L skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna var otroligt duktig och jobbade verkligen stenhårt för att vi skulle få ett lyckat resultat. Vi kunde i vara mer nöjda! Läs mer

Karlbergsvägen 40, 113 27 Stockholm