Fastighetsbyrån Vasastan

Karlbergsvägen 40, 113 57 Stockholm — Visa karta

Här i Vasastan hittar du allt från vackra promenadstråk till goda kommunikationer, caféer och shopping. Vi på Fastighetsbyrån här har många års erfarenhet av marknaden och är den ledande mäklarkedjan i Vasastan. På kontoret på Karlbergsvägen är vi hela 16 medarbetare som gärna hjälper dig med din bostadsaffär.

Vi erbjuder en komplett mäklartjänst, skräddarsydd efter dina behov och med starkt fokus på kundnöjdhet och marknadsföring. Här får du personlig service utöver det vanliga. Varmt välkommen till oss!
Mån-Tor: 09:00-18:00
Fre: 09:00-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1122 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vasastan

• 2020-07-03

Mats O skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Nybyggd Vindsvåning i tidig fas
    Proffsigt, med bra koll på priser och utveckling av områden. Höga förväntningar , som han levde upp till.
    Blev som som förväntat. Han kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2020-07-03

Björn N skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Trevlig, kunnig men lite dåligt påläst och förberedd. Läs mer
  • 2020-07-02

Annica R skrev om Sam Roshandel en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Bra bemötande o god service vid köp av bostadsrätt Läs mer
  • 2020-06-29

Lars-göran D skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålt bostad Torsgatan 46
    Mycket bra och snabb service från Robert.
    Vi fick våra förväntningar väl uppfyllda. Läs mer
  • Nathalie J

2020-06-29

Nathalie J skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag fick Andreas namn genom ett tips av en f.d. mäklare som verkligen kunde rekommendera honom. Jag skulle beskriva Andreas som mycket engagerad, professionell och lösningsorienterad. Det var första gången jag sålde en lägenhet och jag fick tips och råd genom processen vilket fick mig att känna mig trygg. Jag blev nöjd med affären och kan varmt rekommendera Andreas. Läs mer
  • Maria Ö

2020-06-28

Maria Ö skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag köpte en lgh. Mäklaren var professionell och kunnig.
    Det blev en snabb och smidig affär.
    Kändes tryggt att låta Anna hålla i allt det praktiska kring kontrakt mm. Läs mer
  • 2020-06-26

Magnus Ö skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Mkt bra mäklare med service mind! Läs mer
  • 2020-06-26

Oscar W skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Engagerad, lätt att jobba med, fantastisk mäklare! Läs mer
  • 2020-06-24

Mats C skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag träffade Therese när hon visade en lägenhet som jag själv var potentiellt intresserad av och hon kändes som en person som var säljande utan att vara för pushig. Självklart ville hon veta vad jag själv hade att sälja. Hon följde upp flera gånger och släppte mig inte trots att tiden gick - allt utan att jag kände att hon låg på för mycket.

Så när det blev dags räckte det för mig att testa bara en svag signal - och pang, så visade hon intresse, vilket är viktigt för mig.
    Genom hela processen var hon taggad och vid planeringen frågade hon vad som var viktigt för mig. Mitt svar: Att jag genom hela processen kan känna att jag litar på att vi är på samma sida när det gäller energin att sälja min lägenhet på bästa sätt.
    Hon levererade rakt igenom! Läs mer
  • 2020-06-24

Jonathan M skrev om Sam Roshandel en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Hela köp-processen gick smidigt, skulle dock velat ha lite mer information och beskrivning av bostaden på visning. Läs mer
  • Viktor L

2020-06-22

Viktor L skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpte en 1a i Vasastan, Anna var trevlig, proffsig och engagerad. Mycket nöjd och kommer garanterat tillbaka den dag det blir dags att sälja. Läs mer
  • 2020-06-22

Jan M skrev om Sam Roshandel en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Bra och trevlig kommunikation med Sam före, under och efter försäljningen av vår etta i Vasastan. Läs mer
  • 2020-06-18

Sven Johan J skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas hjälpte oss att sälja vår 5 rummare i Vasastan.
    Andreas var seriös och noggrann med att samla information om bostadsrätten för att kunna svara på potentiella kunders frågor om allt från föreningen till byggnadsteckniska frågor.
    Han pressenterade strategier för hur försäljningen skulle gå till och arbetade flitigt med att nå potentiella kunder.
    Som helhet är vi väldigt nöjd med Andreas seriösa och trevliga sätt att bemöta oss och kan varmt rekomendera honom till andra som går i säljtankar. Läs mer
  • 2020-06-16

Michel W skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna skötte allting enligt förväntan och önskemål. Hon förhandlade fram en bra och trygg affär för både mig som säljare och även för köparen.

Rekommenderas 👍 Läs mer
  • 2020-06-16

Axel B skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna är trevlig och glad, hon mäklade vårt köp av bostadsrätt på ett bra sätt. Läs mer
  • 2020-06-09

Fabian A skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Proffsig attityd. Engagemang utan stress. Trevlig. Läs mer
  • 2020-06-09

Peter J skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Robert är full av energi och riktigt bra på det han gör. Under en längre tid var han behjälplig i en rad frågor så när det var dags att sälja var Robert vårt självklara val. Kan varmt rekommendera Robert Läs mer

Hampus J skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Har sedan dag 1 varit otroligt nöjda med Roberts engangemang, optimism och ärlighet. Trots skakig marknad lyckades han sälja vår lägenhet till ett drömpris. Kan varmt rekommenderar Robert! Läs mer

Julia Svensson D skrev om Magnus Wallberg en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpte en två på 40 kvm i Vasastan. Det var en snabb och smidig affär och Magnus gjorde hela processen väldigt enkel, från visning till slutlig kontraktsskrivning! Alla förväntningar jag som köpare hade uppfylldes på ett mycket trevligt sätt. Kan varmt rekommendera Magnus och Fastighetsbyrån vidare! Läs mer

Selen Ö skrev om Sam Roshandel en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sam gav ett vänligt intryck, han var engagerad men absolut inte för angelägen vid visningstillfället. Mycket bra kommunikation under budgivning och efter avslutad affär. Läs mer
    2020-06-08 Sam R svarar Selen Ö
    Hej Selen! Stort tack för din reco! Hoppas att du och Pontus kommer att trivas magiskt bra i en av Vasastans bästa tvåor =) Vi hörs när det är dags att byta upp sig!
  • 2020-06-07

Andreas S skrev om Sam Roshandel en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpt en bostadsrätt på karlbergsvägen vasastan.
    Blev extremt trevligt och professionellt bemött! Sam var hjälpsam och snabb med svar och funderingar.

Extremt nöjd med handlingen av mitt köp och vet vart jag kommer vända mig vid min nästa försäljning! Läs mer
    2020-06-08 Sam R svarar Andreas S
    Tjena Andreas! Stort tack för fina ord! Hoppas att du och frugan kommer att trivas väl i lyan, jag ser fram emot att svänga förbi och kika när ni har rustat upp den där pärlan =) Allt gott!
  • 2020-06-01

Kristina W skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna skötte min lägenhetsförsäljning säkert och snabbt. Hon ingav förtroende från första mötet och behöll det genom hela processen. Jag var inställd på att försäljningen skulle ta tid och innebära jobb för mig, men utan stress gick allt väldigt snabbt och enkelt. Jag är mycket nöjd med samarbetet med Anna och att försäljningen gick så bra. Läs mer
  • 2020-06-01

Jonas P skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålt en liten lägenhet.
    Thérèse var väldigt trevlig och duktig på sitt jobb!
    Rekommenderas starkt! Läs mer

Marcus E skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Kör sin grej och gör det väldigt bra Läs mer

Anna L skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Hej! Har köpt en bostadsrätt. Mäklaren bemötte oss trevligt och professionellt! Som förväntat gick mäklaren igenom hela processen och mäklaren överträffade förväntningarna i tydlighet. Läs mer

Alma L skrev om Anna Hansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag köpte en bostad av Anna i vasastaden och hon var professionell och hade trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-05-24

Emil S skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpte en lägenhet i Vasastan av Anna. Allting gick super bra och Anna är mycket trevlig och professionell. Läs mer
  • Olivia H

2020-05-22

Olivia H skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Robert är toppen! Snabb och proffsig, otroligt hjälpsam. Läs mer
  • 2020-05-21

Ulrika H skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Thérèse hjälpte mig att sälja min lägenhet i Vasastan mycket snabbt och smidigt! Thérèse är en mycket trevlig och proffsig mäklare. Hon är engagerad och driven på ett förtroendeingivande sätt! Snabb och smidig att jobba med. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-05-20

Gustav K skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Mycket trevligt bemötande, mycket smidig kontakt genom hela processen. Läs mer
  • 2020-05-18

Pontus F skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Anna var superproffsig från första mötet till genomförd försäljning. Tydlig kring hur processen skulle gå till samt proaktiv när det kom till utförandet. Rekommenderar henne starkt. Läs mer
  • 2020-05-18

Patrick T skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Hej,
    Vi köpte en liten två i Vasastan av Robert.
    Robert var engagerad och bistod med de frågor vi hade.
    Han är en riktigt trevlig kille. Läs mer

Torvald O skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Trevlig och vinnande sätt
    Flexibel och lösningsorienterad för att visa lägenhet Läs mer

Sandra G skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Toppenmäklare! Supernöjd med hennes insats. Läs mer

Pontus O skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Väldigt engagerad och dedikerad genom hela processen. Transparent och professionell under säljprocessen. Vi är jättenöjda med Anna som helhet! Läs mer
  • 2020-05-13

Martin G skrev om Sam Roshandel en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sam var otroligt professionell genom hela vår försäljning. Han ser till att vara otroligt påläst och har stenkoll på alla parametrar. Han har också ett väldigt lugnt, tryggt och förtroendeingivande sätt att kommunicera på.

Jag kan starkt rekommendera Sam. Läs mer
    2020-05-18 Sam R svarar Martin G
    Tack för din rekommendation Martin! Så himla kul att få hjälpa er igen och jag hoppas att ni kommer stormtrivas i huset framöver! :)
  • 2020-05-09

Christoffer L skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Försäljning av sekelskifteslägenhet i Birkastan, Stockholm. Anna skötte försäljningsprocessen på ett ypperligt och felfritt sätt från start till mål. Med kundens intresse i fokus samt en exceptionell noggrannhet, professionalism och tålamods har Anna en förmåga att uppnå bästa möjliga resultat. Helt klart Vasastans vassaste mäklare med en lysande framtid framför sig! Läs mer
  • 2020-05-08

André F skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpare av lägenheten. Tydlig och enkel att ha att göra med samt löste så att vi kunde kolla på lägenheten i dagsljus vilket var positivt. Läs mer
  • 2020-05-08

Henrik S skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Robert uppfyllde mina förväntningar och höll en riktigt bra servicenivå. Läs mer
  • 2020-05-07

Malin A skrev om Sam Roshandel en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Fantastiskt mäklare som överträffar alla förväntningar! Kan varmt rekommendera Sam. Läs mer
    2020-05-13 Sam R svarar Malin A
    Tack Malin! =)
    Det var så kul att få hjälpa dig och jag är så glad för din skull! Vi hörs om ett halvår när det är dags att köpa nytt!
  • 2020-05-06

Louise N skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi hade förmånen att få visning på en söndag av Andreas (eftersom vi ej bor i Stockholm) och han gjorde ett kanon jobb och tog sig tiden att visa oss ett antal lägenheter. Vi fick förmånen att kolla på en lägenhet som ej var fotat ens och det var denna vi föll för sen … Så stor tack till Andreas för mkt bra service. Läs mer
  • 2020-05-06

Eric N skrev om Sam Roshandel en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    köpte en bostad av sam, väldigt duktig mäklare. proffsig och kunnig i det han gör Läs mer
    2020-05-06 Sam R svarar Eric N
    Tja Eric! Tack för dina fina ord och hoppas att du kommer trivas i lägenheten framöver.
    Vi hörs när det är dags att flytta till större! =)
  • 2020-05-04

Emelie G skrev om Sam Roshandel en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Det är nu tredje gången vi är i kontakt med Sam, vi har tidigare både köpt och sålt med honom. Denna gång hjälpte han oss att sälja vår lgh. Han är en otroligt proffsig mäklare som får högsta betyg i alla möjliga kategorier. Vi är och har alltid varit väldigt nöjda med honom! Läs mer
    2020-05-06 Sam R svarar Emelie G
    Hej Emelie! Stort tack för din fina rekommendation och det känns superkul att jag fick hjälpa er ännu en gång, jag är så glad för er skull! Hoppas att ni kommer att trivas bra i huset framöver och lycka till med bebisen! =)
  • 2020-05-02

Johan M skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålde vår 3:å till rekordpris i föreningen. Anna gjorde ett jättebra jobb och vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • 2020-04-29

Ingrid ‭ skrev om Anna Johansson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    3a på Sankt Eriksplan. i valde Anna efter att ha läst hennes rekommendationer här, och hade inte kunnat vara nöjdare med hennes insats. Från första till sista mötet har hon varit professionell, förtroendeingivande och tillgänglig. Vi upplevde henne som ärlig och hon ingav inga falska förhoppningar i värderingen. Vi valde att ta lägenheten till visning, trots bra förhandsbud. Anna gjorde ett fantastiskt jobb under budgivningen. Hon lade mycket tid på att prata med spekulanterna, och slutpriset blev över det vi hoppats på. Det var tydligt att även köparen var väldigt nöjd med Anna som mäklare, och det måste vara ett väldigt bra betyg som mäklare :-)
    Anna var dessutom ett stöd i vårt husletande, Anna är en grymt bra och professionell mäklare, vi är så nöjda! Läs mer
  • Tomas E

2020-04-28

Tomas E skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas sålde både min och min flickväns lägenhet. Vi är otroligt nöjda och skulle inte tveka använda honom i framtiden. Läs mer
  • Mattias S

2020-04-27

Mattias S skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi har sålt en lägenhet om 4 RoK i Vasastan. Robert gav ett professionellt intryck genom hela processen och visade god kunskap kring hur vi skulle sköta försäljningen, kommunicera med köpare och bemöta omvärldsoro.

Robert levde upp till alla förväntningar vi hade och kunde genomföra en snabb, enkel och smidig affär med ett bra slutresultat. Läs mer
  • 2020-04-27

Victoria D skrev om Andreas Ångström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålt bostadsrätt
    Han gjorde ett bra jobb trots coronatider. Läs mer
  • 2020-04-26

Lars N skrev om Robert Ljungström en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag tycker att Robert Ljungström var en fantastisk mäklare; lyhörd, lugn, saklig, skicklig, vänlig och resultatet av vårt samarbete kunde inte ha slutat bättre. Jag är alltså väldigt nöjd och kommer att hänvisa vänner som har behov av en mäklare till Robert.
    Vänligen
    Lars Noren Läs mer
  • 2020-04-25

Eva H skrev om Sam Roshandel en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi fick professionell och effekriv hjälp att sälja vår bostad! Läs mer
    2020-04-27 Sam R svarar Eva H
    Hej Eva,
    Tack för din rekommendation och hoppas att ni kommer att trivas i nya lägenheten framöver!
    Hälsa Johan så gott så ses vi om några veckor vid tillträdet!

Karlbergsvägen 40, 113 57 Stockholm