Svensk Fastighetsförmedling Vasastan

Karlbergsvägen 41, 113 37 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling i Vasastan!

Här hittar du en av Stockholms mest populära stadsdelar. Närheten till Vasaparken och storstadspulsen gör att det är omöjligt att inte trivas. Vi på Svensk fastighetsförmedling har god kännedom både om bostadsbranschen, och brinner för att hjälpa dig hitta den allra bästa lägenheten för just dig både i Vasastan och i Gamla stan.

Vi tillhör Sveriges främsta mäklarkedja som har hela 80 års erfarenhet inom branschen. Oss kan du fråga om vad som helst gällande ditt bostadsköp eller din försäljning. Kontakta oss så hjälper vi till!

Läs vad 111 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Vasastan

• 2019-11-17

Ingrid R skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Patrik gav bra service, ledde köp/säljprocessen smidigt och var genomgående tydlig och informativ. Läs mer
  • 2019-11-08

Benjamin G skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Patrick hjälpte mig att sälja min 2:a i Vasastan och jag är mycket nöjd med hela processen. Patrick gav ett seriöst intryck redan från början och har en tydlig strategi för hela säljprocessen samt visar på stor lyhördhet inför säljarens önskemål. Läs mer
  • 2019-11-05

Stefan S skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Tydlig kommunikation, skapar trygghet, nåbar, professionell. Läs mer
  • 2019-11-05

Ida M skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Mycket trevlig och tillmötesgående! Läs mer
  • 2019-10-27

Anette E skrev om Ulf Friberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Kan varmt rekommendera Ulf till alla som behöver en mäklare. Nästa gång jag ska köpa/sälja så är han mitt självklara väl.
    Mvh Anette Läs mer
  • 2019-10-24

JULIA N skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi träffade Nicola på en visning när vi jagade lägenhet. Trots att vi inte hade anlitat Nicola vid försäljningen av vår egen lägenhet hjälpte han och stöttade oss otroligt mycket i vår lägenhetsjakt. När man har varit på runt på 40+ visningar som vi har varit stöter man på en del mäklare och Nicola är verkligen den vi gillat absolut bäst. Hade vi inte redan sålt vår lägenhet hade vi absolut anlitat honom. Läs mer
    2019-10-24 Nicola G svarar JULIA N
    Hej Julia!

Ni gjorde precis min dag, precis som här som får ett härdat mäklarhjärta att mjukna! Även om ni varken köpt eller sålt via mig så glädjer det mig att ni ÄNTLIGEN har hittat ert nästa boende. Förhoppningsvis får jag sitta framsäte under nästa försäljning. Tack för era fina ord!

Trevlig dag!
    /N
  • 2019-10-23

Peter H skrev om Ulf Friberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi köpte en lägenhet i Stockholm city. Mäklaren kändes osäker från början och visade senare genom hela processen att han slarvade med det mesta, framför allt allt skrivet. Summor, datum, utskick, mm. Frågan vi ställde oss till slut: Är han helt ofokuserad och oengagerad eller bara slarvig generellt...? För det är omöjligt att han hade otur och ett antal dålig dagar bara när det gäller vårt lägenhetsköp, så mycket fel som det var. Läs mer
    2019-10-24 Ulf F svarar Peter H
    Hej Peter och tack för ditt omdöme,

jag ber jag så hemskt mycket om ursäkt om ni har upplevt att jag har varit slarvig under processen, det är såklart inget jag vill förknippas med. Jag försöker alltid att göra mitt bästa och vara noggrann i allt jag gör och jag tar givetvis åt mig feedback.
    Hoppas att ni blev nöjda med er lägenhet.
  • 2019-10-22

Katarina L skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    En 1:a i Vasastan i Stockholm. Engagerad och serviceinriktad mäklare. Dock upplevde att det tog längre tid än jag hade förväntat mig att komma i mål. Läs mer
    2019-10-24 Nicola G svarar Katarina L
    Hej Katarina!

Lägenheten hade den sista planerade visningen den 29/9 och hade då legat på hemmet i 6 dagar. Kontrakt skrevs sedan den 3/10 alltså 4 dagar efter den officiella söndagsvisningen vilket anses som ett snabbt avslut i min bransch. Ni har i varje fall en superhärlig lägenhet att se fram emot i november månad :)

Trevlig dag!
    /N
  • 2019-10-22

Carina L skrev om Alexander Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Ett smidigt samarbete med bra tips inför min försäljning. Kändes rätt från början till slut! Jag rekommenderar Svensk Fast. helhjärtat!!! Läs mer
  • Lena B

2019-10-21

Lena B skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Jättenöjd med mitt val av mäklare. Kan varmt rekommendera Nicola Grez-Pancetti om du vill ha en driven alert och duktig mäklare som gjorde sitt yttersta för att vi alla skulle få till en riktigt bra affär. Läs mer
    2019-10-21 Nicola G svarar Lena B
    Tack för dina fina ord Lena! Ska bli så himla skoj att även få se hur fin Karlbergsvägen 80A kommer att bli! Trevlig dag! Mvh/N
  • 2019-10-20

Jie L skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    han är en bra mäklare som man kan lita på. Läs mer
    2019-10-21 Nicola G svarar Jie L
    Tack för dina fina ord Jie! Hoppas allt är fint med dig och familjen! Mvh/N
  • 2019-10-20

Katarina L skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi sålde en 4:a vid Odenplan tidigare i år.

Patrick gav oss ett jättebra bemötande och tack vare idoghet arbete lyckades han få till en jättebra försäljning.

Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2019-10-20

Madelene Ellen L skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Första lägenhetsköpet och vi är så glada att vi hade en mäklare som Nicola. Sakkunnig och professionell med en positiv attityd. Toppbetyg! Läs mer
    2019-10-21 Nicola G svarar Madelene Ellen L
    Tusen tack för era fina ord Madelene och Karl! Värmer ett gammalt mäklarhjärta såhär i början av veckan! Vi hörs i veckan! Mvh/N
  • 2019-10-20

Lennart T skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Bra bemötande. Sålt 4:a på Rådmansgatan. Prisöversikterna var kanske av mindre värde eftersom man inte nådde upp till dessa. Läs mer
    2019-10-21 Nicola G svarar Lennart T
    Tack Lennart! Hoppas du lever loppan i Liljeholmen! Mvh/N
  • 2019-10-20

Hanna L skrev om Alexander Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Köpt bostadsrätt. Nonchalant mäklare. Läs mer
  • Alexandra R

2019-10-20

Alexandra R skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi har med Nicolas hjälp både sålt en minitvåa och en 4:a i Vasastan, alltså två lägenheter. Nicola var enormt tillmötesgående, positiv men samtidigt saklig, och alltid tillgänglig. Han lotsade oss tryggt genom processerna. Han hade alltid tid för våra frågor och våra behov av diskussioner inför beslut. Han är väldigt kunnig och erfaren med ett enormt engagemang och fick oss att känna att han arbetade 100% för oss trots att vi visste att han hade andra objekt. I båda fallen gick själva försäljningen prismässigt bättre än förväntat. Vad gäller ena lägenheten hade vi försökt sälja tidigare med andra mäklare. Vi är enormt nöjda med Nicolas arbete och rekommenderar honom varmt. Läs mer
    2019-10-21 Nicola G svarar Alexandra R
    Hej Alexandra och Tristan! Ja jäklar vad mycket vi har gått igenom tillsammans, både en och två marknader har vi fäktats häftigt emot men alltid kommit ut som vinnare i slutändan! Det har varit en ära att få hjälpa er med två lägenheter och jag skulle inte tveka en sekund på att hjälpa er en tredje gång :) Hoppas livet leker på för dig, Tristan samt familj! Trevlig dag! Mvh/N
  • 2019-10-20

Kathinka S skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Mycket duktig och professionell mäklare! Rekommenderas Läs mer
  • Gunnel O

2019-10-20

Gunnel O skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Jag sålde min lägenhet i Vasastan i Stockholm. Patrick Björkman var professionell, vänlig och hade ett varmt bemötande. Jag vet ännu inte hur hjälpen med deklarationen kommer att te sig. Men om den också stämmer överens med mina förväntningar är det mycket bra. Med vänlig hälsning. Gunnel Ottenby Läs mer
  • 2019-10-19

Rebekka N skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Snabb, trygg och pålitlig hjälp vid försäljning av min lägenhet! Läs mer
    2019-10-21 Nicola G svarar Rebekka N
    Tack Rebekka! Hoppas allt är fin med dig! Mvh/N
  • 2019-10-19

Micaela E skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Jag har sålt min lgh i Rödbergen i Stockholm med hjälp av Patrick och jag kan varmt rekommendera honom som mäklare till den som behöver.
    Han arbetar mkt effektivt och engagerat vilket bidrar till att både jag som säljare men även köparen känner att vi båda gjort en bra affär. Läs mer
  • 2019-10-19

Lars L skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    professionellt bemötande.skötte affären mycket bra Läs mer
    2019-10-21 Nicola G svarar Lars L
    Tack för dina fina ord Lars! Hoppas allt är fint med dig! Mvh/N
  • 2019-10-18

Robin N skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Nicola Grez-Pancetti är en fatastisk mäklare. Processen från första mötet till stängd affär genomsyrades av professionalism och kvalitet. Kan inget annat än rekommendera Nicola till alla som vill sälja sin bostad. Läs mer
    2019-10-21 Nicola G svarar Robin N
    Nöjet var på min sida Robin, återigen tack för förtroendet! Jag är redo för nästa när ni är det ;) Trevlig dag! Mvh/N
  • 2019-10-18

Nilas L skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Köpt en mindre lägenhet. Mäklaren bemötande har varit bra. Det som vi upplevt besvärande är att avslutet drog ut på tiden. Vi blev uppringda och fick information om att affären var mer eller mindre i hamn men mäklaren skulle bara ringa ett samtal. Detta hände 2 dagar i rad och efter varje samtal kom det in en ny budgivare som lade ett bud men så fort vi höjde en liten summa så lade sig de nytillkomna vilket förefaller lite konstigt. var de bara inne för att driva ett högre pris? Läs mer
    2019-10-18 Nicola G svarar Nilas L
    Hej Nilas!

Lägenheten hade den sista planerade visningen den 29/9 och hade då legat på hemmet i 6 dagar. Kontrakt skrevs sedan den 3/10 alltså 4 dagar efter den officiella visningen vilket anses som ett snabbt avslut i min bransch. Alla bud som kommer mig tillhanda innan pennan har nuddat pappret på en kontraktsskrivning är jag som mäklare skyldig att registrera vilket jag även var noggrann att punktera för din fru som skött budgivningen från er sida. Hur övriga budgivares taktiker såg ut låter jag vara osagt men under tillträdet redovisas en budförteckning och ni kan själva kontakta de budgivarna om lusten faller in :)

Hoppas ni får en fin helg!
  • 2019-10-18

Peter B skrev om Alexander Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Very helpful and realistic in his assessment. Seamless process and flexible assistance when needed. Läs mer
  • 2019-10-18

Thuy Nga N skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Köpte en lgh i Vasastan. Jätteglad att jag hade Nicola. Han visste exakt allting och tänkte alltid steget före och skötte allting utmärkt! Läs mer
    2019-10-21 Nicola G svarar Thuy Nga N
    Tusen tack för dina fina ord Thuy! Nöjet var på min sida! Hoppas livet leker på! Mvh/N
  • 2019-10-18

Sofia O skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Mycket driven och pålitlig mäklare! Läs mer
  • 2019-10-18

Per Ingvar S skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi köpte bostadsrätt på Surbrunnsgatan 45. Mäklaren var verkligen aktiv och lätt att få tag på. Mycket bra Läs mer
    2019-10-18 Nicola G svarar Per Ingvar S
    Nöjet var på min sida Per! Hoppas ni trivs som fisken i vattnet!
  • 2019-10-18

Adam Peter Å skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi sålde vår lägenhet i röda bergen med Patrick sommaren 2019.

Hade försökt tidigare under våren med en annan mäklare, men utan att det ens kommit igång någon budgivning. Vi gjorde ett nytt försök med Patrick, och då lossnade det.

Han var mycket engagerad, hade en tydlig strategi och kändes trygg genom hela processen. Det hela gick väldigt smidigt och vår uppfattning är att både vi som säljare samt köparen var nöjda med utfallet. Läs mer
  • 2019-10-18

Desirée B skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Nicola sålde min etta i Vasastan och överträffade alla mina förväntningar. Nicola fanns alltid tillgänglig och skötte allting supersmidigt. Kan varmt rekommendera honom till vem som helst som vill ha en trevlig och engagerad mäklare med stor kunskap om marknaden och branschen. Läs mer
    2019-10-18 Nicola G svarar Desirée B
    Tack för förtroendet Desiree! Det var ett nöje från start till slut! Kul att du även köpte av oss! :)
  • 2019-10-18

Niklas A skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Professionell

Nogran

Trevlig

Omtänksam Läs mer
    2019-10-18 Nicola G svarar Niklas A
    Tack Niklas! Hoppas livet rullar på!
  • 2019-09-20

Jag har sålt en lgh i Rödbergen och har fått ett mkt bra bemötande under hela processen av mäklaren.
    De har varit mkt professionella och kunniga.
    Jag kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • 2019-09-20

Jenny J skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Jag köpte en bostadsrätt i Sthlms innerstad av Patrick. Patrick har en hög nivå av service, är transparent och ärlig i sin kommunikation och har en härlig positiv energi. Jag är jättenöjd med mitt köp och skulle gärna köpa bostad via Patrick igen! Läs mer
  • David L

2019-09-18

David L skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Har sålt en bostadsrätt på Norrmalm och Nicola kunde verkligen området, var effektiv och trevlig och rodde tryggt fram det hela till en bra affär. Läs mer
  • 2019-09-17

Katja B skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Patrick hjälpte oss att sälja en etta i Birkastan. Superbra intryck från start och väldigt hjälpsam genom hela processen. Patrick var väldigt engagerad och förtroendegivande vilket var anledningar till varför vi valde honom som mäklare och han visade sig också leva upp till dessa förväntningar. Han var väldigt engagerad i försäljningen, alltid tillgänglig och gav relevant input gällande allt från visningstider till styling av lägenheten. Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • 2019-09-17

Karl-Oskar A skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Engagerad, ambitiös och driven i sitt arbete! Professionell och trevlig i sitt bemötande och gjorde sitt yttersta in i det sista tills lägenheten var såld! Skulle absolut välja Nicola vid framtida försäljning av bostad. Läs mer
  • 2019-09-17

Annette F skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Sålt en etta. Patrick agerade professionellt och bidrog på ett bra sätt i hela processen. Han var bra på att kommunicera kring de steg som togs och ge återkoppling. Han levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Mats J

2019-09-01

Mats J skrev om Alexander Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Ett sextiotal likvärdiga bostadsrätter var till salu i samma område så det var stor konkurrens om kunderna. Alexander var bra på att återkoppla, gjorde ett utmärkt jobb med att skapa intresse för lägenheten och vi är nöjda med resultatet! Läs mer
  • Maria G

2019-08-20

Maria G skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi har sålt vår 2a i Vasastan med Patrick, och kunde inte vara mer nöjda med hans bemötande och arbetssätt. Vi förväntade oss en mäklare med mycket engagemang, och Patrick levde definitivt upp till detta. Han hade en tydlig strategi för försäljningen som gav fina resultat vad gäller intresse för bostaden. Han var tydlig och rak i sin kommunikation med alla parter. Hela processen var mycket smidig! Läs mer
  • 2019-08-14

Niklas A skrev om Alexander Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Alexander var grym - från början till slut - och gav ett professionellt och drivande intryck, samt en trygghet i processen. En person med förtroende och med säljaranda på en bra nivå.

Skulle rekommendera honom vilken dag i veckan som helst. Läs mer
  • 2019-06-26

Carl H skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Patrick var lyhörd och mycket aktiv genom hela processen. Jag som säljare är väldigt nöjd med Patriks insats och vill ge honom min allra bästa rekommendation. Läs mer
  • 2019-06-24

Karl Fredrik T skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Nicola hjälpte oss att sälja vår etta. Han överträffade våra förväntningar. Lånade ut och hjälpte till att bära kontorets soffa till visningen. Detta i regn på Karlbergsvägen. Nicola gjorde allt och lite till för att få bästa pris i försäljningen. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
    2019-06-24 Nicola G svarar Karl Fredrik T
    Hej Fredrik! Tusen tack för dina fina ord, det var inte bara jag som konkade soffan i spöregn utan även du, stor guldstjärna till oss båda två! Önskar er all lycka med huset på Ingarö!

Mvh,
    Nicola
  • 2019-06-24

Daniel B skrev om Alexander Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Efter många visningar på grund av en trög marknad och närhet till sommaren så svek aldrig engagemanget från Alexander, stort tack för ett hårt jobb. Kan bara rekommendera! Läs mer
  • 2019-05-24

Jens N skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Sålde min lägenhet i Vasastan på 42 kvm.
    Var lyhörd och rak genom hela dialogen och det kändes som Nicola hade full kontroll på alla moment både sett till min som säljare och mot köparen, skulle rekommendera alla dagar i veckan Läs mer
    2019-05-24 Nicola G svarar Jens N
    Tusen tack för dina fina ord Jens, nöjet var på min sida!
  • Klas I

2019-05-15

Klas I skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi upplever att Patrick va proffsig i sitt bemötande, va rak och tydlig i sin kommunikation med oss som gjorde att vi verkligen kände oss superbekväma att anlita honom. Skiljde sig avsevärt mot de mäklare vi konkurrensutsatte honom med som ändå va några st.

Som vi upplevde det så jobbade han stenhårt med att följa upp alla som lämnat intresse och rekommenderade att vi skulle ha förhandsvisning som vi inte hade tänkt men som vi är väldigt glada för att vi gjorde iom att vi sålde innan visning till ett pris vi va supernöjda med.

Vi letar nu lägenhet och upplever inte att de mäklare vi hört av oss till är lika intresserade av att följa upp på samma sätt utan mer väntar på att vi ska höra av oss igen.

Kan starkt rekommendera Patrick till andra som ska sälja sina lägenheter. Läs mer
  • 2019-05-08

Max Åke Jacob M skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Köpt 2:a om 40kvm i Vasastan, Sthlm april 2019.
    Mycket bra bemött av Nicola som ärligt och kunnigt besvarade alla frågor. Snabb affär, hade inte känt mig trygg med den utan Nicola som mäklare. Rekommenderar starkt. Läs mer
    2019-05-08 Nicola G svarar Max Åke Jacob M
    Hej Max! Tusen tack för dina fina ord, nöjet var på min sida! Hoppas du får en fortsatt fin dag! Mvh, Nicola
  • Adam C

2019-04-29

Adam C skrev om Alexander Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Kanonfin hjälp från start till slut. Är otroligt nöjd och upplevde Alexander som både professionell och trevlig. En mäklare jag varmt kan rekommendera! Läs mer
  • 2019-04-28

nina e skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Mycket god erfarenhet av Patrick då jag köpte min lägenhet i Vasastan! Läs mer
  • 2019-04-23

Karin Elisabeth T skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    I samband med försäljning av min bostadsrätt har jag fått ett mycket professionellt bemötande och stort engagemang. Bra tempo och utmärk lotsning mot försäljning. Skönt också med support i min uppfattning om hur min lägenhet skulle exponeras bildmässigt och presenteras vid visning. Rekommenderar gärna min mäklare till grannar och vänner. Läs mer
  • 2019-03-22

NIKLAS G skrev om Alexander Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Jag som tidigare arbetat själv som mäklare har höga krav på den mäklare jag själv vill anlita. Jag och min sambo är otroligt nöjda att vi lät Alexander sköta vår försäljning och vi har känt oss i trygga händer från början till slut. Han har förmedlat både kontakt med stylist och fotograf vilket ledde till en otroligt fin annons. Slutpriset blev långt över förväntan trots en utmanande marknad. Sammanfattningsvis så får Alexander ett toppbetyg och vi kommer rekommendera honom till alla vi känner som antingen ska sälja eller köpa bostad. Läs mer
  • 2019-03-18

Linn L skrev om Ulf Friberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Väldigt nöjd med Ulfs insats under försäljningsprocessen, samt hur allt hanterades när lägenheten väl sålts. Försäljningen gick fort från de att vi började till det att den sålts, och gick enligt förväntan från min sida. Läs mer
    Ulf F gillar detta

Karlbergsvägen 41, 113 37 Stockholm