Svensk Fastighetsförmedling Vasastan

Karlbergsvägen 41, 113 37 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling i Vasastan!

Här hittar du en av Stockholms mest populära stadsdelar. Närheten till Vasaparken och storstadspulsen gör att det är omöjligt att inte trivas. Vi på Svensk fastighetsförmedling har god kännedom både om bostadsbranschen, och brinner för att hjälpa dig hitta den allra bästa lägenheten för just dig både i Vasastan och i Gamla stan.

Vi tillhör Sveriges främsta mäklarkedja som har hela 80 års erfarenhet inom branschen. Oss kan du fråga om vad som helst gällande ditt bostadsköp eller din försäljning. Kontakta oss så hjälper vi till!

Läs vad 134 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Vasastan

• 2020-03-29

Patrik Z skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi kände oss verkligen trygga som köpare med Patrick som mäklare. Han gav oss ett genomgående professionellt bemötande och var tydlig i sin kommunikation. Vi rekommenderar gärna Patrick som mäklare vid försäljning eller köp av lägenhet. Läs mer
  • 2020-03-28

Anna L skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Köpte en lägenhet i Vasastan. Mäklaren var inte så påläst om objektet men var trevlig! Han tog reda på svar på våra frågor.
    Hade inte jättemkt kontakt. Men har inga invändningar Läs mer
  • 2020-03-28

Ef:marcus P skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Bra och professionellt samt tryggt Läs mer
  • Björn A

2020-03-28

Björn A skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi är mycket tacksamma över Patricks hjälp. Han är mycket professionell och engagerad. Dessutom bjöd han på den trevligaste kontraktsskrivningen någonsin. Vi är mer än nöjda och rekommenderar honom varmt. Läs mer
  • 2020-03-27

Philip A skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Patrick gjorde ett grymt jobb vid försäljningen av vår lägenhet och var väldig proffsig under hela processen. Läs mer
  • 2020-03-26

Ef:emma S skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Snabb, hungrig och lyckades sälja lägenheten trots Corona Läs mer
  • 2020-03-22

Anna B skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Patrick sålde min 2a på 55 kvm i Sibirien, Vasastan. Han har varit trevlig från första möte och enkel att arbeta med. Han är lyhörd och kommer med tips. Han har varit ett stöd genom processen och snabb att återkoppla. Jag skulle rekommendera Patrick för att sälja din lägenhet! Läs mer
  • 2020-03-19

Douglas H skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Professionell, resultatinriktad och trevlig. Läs mer
  • 2020-03-17

Malin F skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Jag både köpte och sålde lägenhet genom Nicola. En mer kunnig, engagerad, välplanerad, transparent och trevlig mäklare går faktiskt inte att hitta. Imponerande med tanke på Nicolas ålder ! (Jag har köpt och sålt många ggr i Stockholm, bästa jag mött.) Läs mer
  • 2020-03-17

Liv H skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Köpte en lägenhet på Upplandsgatan av Nicola. Otroligt professionell och tillgänglig i hela processen. Kommer absolut att anlita Nicola när/ om det är dags att sälja. Läs mer
  • 2020-03-12

Birgit S skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Redan från början fick jag förtroende för Nicola. Sättet han presenterade sig själv och upplägget av försäljningen. På ingen punkt har han gjort mig besviken - tvärtom. Han är kompetent, kunnig och höll mig uppdaterad hela tiden. Dessutom är han väldigt trevlig. Jag ger honom mina bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2020-03-06

Enrique L skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    I bought an apartment in Vasastan in Stockholm, Nicola was very helpful and quick to respond to all my texts and emails even before the visning. He was very clear when explaining the different steps of the process and he was kind enough to do it in English since I am not fully fluent in Swedish.

He definitely was above expectations and above the expectations I had with other brokers in the past. Läs mer
  • 2020-02-29

Sara Z skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Bra och professionellt mäklare Läs mer
  • 2020-02-26

TOVE D skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Nicolas är definitivt marknadens absolut bästa mäklare! Rekommenderar alla människor som ska sälja sin lägenhet att anlita Nicolas som mäklare. Genom hela processen kände vi oss trygga med att vi valt den mäklare som har bästa egenskaperna för att nå bästa möjliga resultat. Det var otroligt skönt att genom hela processen kunna ha en sån bra samarbetspartner att bolla med, som var tillgänglig, tydlig, professionell, kunnig om marknaden, säljande och förtroendeingivande. Läs mer
  • 2020-01-31

Tatjana J skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Fått hjälp med att sälja en lgh i en väldigt pressad situation; skilsmässa.
    Patrick återkom snabbt, var punktlig och gav ett trevligt bemötande med sakkunnighet, genuint intresse och ett tydligt driv i att vilja göra en bra affär för oss.
    Kommer absolut rekommendera Svensk fastighetsförmedling och Patrick. Läs mer
  • 2020-01-29

Alexander B skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Patrick hjälpte oss sälja vår bostad i Vasastan till ett oerhört bra pris och var exemplarisk under hela processen, både mot oss som säljare men även mot köparna. Han var väldigt professionell och öppen vilket skapade en trygghet och lugn hos oss såväl som köpare, något som bidrog till den lyckade affären. Från visning till försäljning gick det endast tre dagar vilket var över all förväntan. Vi kan varmt rekommendera Patrick! Läs mer
  • 2020-01-29

Josefin F skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Väldigt nöjd med Patricks insatts i försäljningen av vår lägenhet, det hade inte kunnat gå smidigare. Han återkopplade kontinuerligt, gav tydlig och saklig information och lyssnade på våra önskemål.
    Kommer att rekommendera honom till alla i min närhet som går i tankarna att sälja/köpa bostad. Läs mer
  • 2020-01-13

Fredrik J skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Bra bemötande, kunnig, tog sig tid att förklara processen ordentligt vilket var viktigt för mig som förstagångsköpare. Läs mer
  • 2020-01-10

Christer R skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Han höll vad han lovade och höll oss uppdaterade hela tiden. Det uppskattas. Läs mer
    Nicola G gillar detta
  • 2019-12-19

Stefan A skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi har sålt en bostadsrätt i Vasastan. Jag uppfattade mäklaren som väldigt engagerad, vi blev positivt bemötta och fick bra löpande information. Mäklaren lade ner ett enormt jobb med många visningar och jag är övertygad om att hans ansträngningar gjorde att vi fick maximalt betalt utifrån marknadens förutsättningar. Läs mer
    Nicola G gillar detta
  • Carina A

2019-12-06

Carina A skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Patrick förmedlade min lägenhet i Birkastan och han ingav stort förtroende redan vid första mötet. Han känner området och marknaden väl. Men det var när oförutsedda problem uppstod som jag verkligen förstod att jag träffat rätt mäklare. Med lugn parad med effektivitet tog sig Patrick an detta och affären kunde slutföras på bästa tänkbara sätt. Läs mer
  • Carl D

2019-12-05

Carl D skrev om Alexander Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Alexander var mäklaren som sålde lägenheten när jag köpte den av förra ägarna. Jag valde att anlita honom nu inför min försäljning pga hans fina bemötande och härliga energi. Det märks att Alexander har en känslig fingertoppskänsla.

Objektet vi sålde var en liten tvåa på 37kvm intill norrmälarstrand. Jag rekommenderar honom stort och varmt till alla jag känner som (framförallt) bor på Kungsholmen eller i Vasastan eftersom han har gedigen erfarenhet av områdena i fråga. Alexander gjorde det där extra för att vi skulle bli nöjda med resultatet.

Stort tack! Läs mer
    Alexander N gillar detta
  • 2019-11-30

Martin S skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Stjärnkille,
    Jag bad honom sälja den till ett bra pris. Han gjorde precis vad han lovade. Över mina förväntningar. Kan varmt rekommendera Patrick och skulle gladeligen använda honom igen.
    Stort tack
    /Martin Sjölander Läs mer
  • 2019-11-17

Ingrid R skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Patrik gav bra service, ledde köp/säljprocessen smidigt och var genomgående tydlig och informativ. Läs mer
  • 2019-11-08

Benjamin G skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Patrick hjälpte mig att sälja min 2:a i Vasastan och jag är mycket nöjd med hela processen. Patrick gav ett seriöst intryck redan från början och har en tydlig strategi för hela säljprocessen samt visar på stor lyhördhet inför säljarens önskemål. Läs mer
  • 2019-11-05

Stefan S skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Tydlig kommunikation, skapar trygghet, nåbar, professionell. Läs mer
  • 2019-11-05

Ida M skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Mycket trevlig och tillmötesgående! Läs mer
  • 2019-10-27

Anette E skrev om Ulf Friberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Kan varmt rekommendera Ulf till alla som behöver en mäklare. Nästa gång jag ska köpa/sälja så är han mitt självklara väl.
    Mvh Anette Läs mer
  • 2019-10-24

Julia N skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi träffade Nicola på en visning när vi jagade lägenhet. Trots att vi inte hade anlitat Nicola vid försäljningen av vår egen lägenhet hjälpte han och stöttade oss otroligt mycket i vår lägenhetsjakt. När man har varit på runt på 40+ visningar som vi har varit stöter man på en del mäklare och Nicola är verkligen den vi gillat absolut bäst. Hade vi inte redan sålt vår lägenhet hade vi absolut anlitat honom. Läs mer
    2019-10-24 Nicola G svarar Julia N
    Hej Julia!

Ni gjorde precis min dag, precis som här som får ett härdat mäklarhjärta att mjukna! Även om ni varken köpt eller sålt via mig så glädjer det mig att ni ÄNTLIGEN har hittat ert nästa boende. Förhoppningsvis får jag sitta framsäte under nästa försäljning. Tack för era fina ord!

Trevlig dag!
    /N
  • 2019-10-23

Peter H skrev om Ulf Friberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi köpte en lägenhet i Stockholm city. Mäklaren kändes osäker från början och visade senare genom hela processen att han slarvade med det mesta, framför allt allt skrivet. Summor, datum, utskick, mm. Frågan vi ställde oss till slut: Är han helt ofokuserad och oengagerad eller bara slarvig generellt...? För det är omöjligt att han hade otur och ett antal dålig dagar bara när det gäller vårt lägenhetsköp, så mycket fel som det var. Läs mer
    2019-10-24 Ulf F svarar Peter H
    Hej Peter och tack för ditt omdöme,

jag ber jag så hemskt mycket om ursäkt om ni har upplevt att jag har varit slarvig under processen, det är såklart inget jag vill förknippas med. Jag försöker alltid att göra mitt bästa och vara noggrann i allt jag gör och jag tar givetvis åt mig feedback.
    Hoppas att ni blev nöjda med er lägenhet.
  • 2019-10-22

Katarina L skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    En 1:a i Vasastan i Stockholm. Engagerad och serviceinriktad mäklare. Dock upplevde att det tog längre tid än jag hade förväntat mig att komma i mål. Läs mer
    2019-10-24 Nicola G svarar Katarina L
    Hej Katarina!

Lägenheten hade den sista planerade visningen den 29/9 och hade då legat på hemmet i 6 dagar. Kontrakt skrevs sedan den 3/10 alltså 4 dagar efter den officiella söndagsvisningen vilket anses som ett snabbt avslut i min bransch. Ni har i varje fall en superhärlig lägenhet att se fram emot i november månad :)

Trevlig dag!
    /N
  • 2019-10-22

Carina L skrev om Alexander Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Ett smidigt samarbete med bra tips inför min försäljning. Kändes rätt från början till slut! Jag rekommenderar Svensk Fast. helhjärtat!!! Läs mer
  • Lena B

2019-10-21

Lena B skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Jättenöjd med mitt val av mäklare. Kan varmt rekommendera Nicola Grez-Pancetti om du vill ha en driven alert och duktig mäklare som gjorde sitt yttersta för att vi alla skulle få till en riktigt bra affär. Läs mer
    2019-10-21 Nicola G svarar Lena B
    Tack för dina fina ord Lena! Ska bli så himla skoj att även få se hur fin Karlbergsvägen 80A kommer att bli! Trevlig dag! Mvh/N
  • 2019-10-20

Jie L skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    han är en bra mäklare som man kan lita på. Läs mer
    2019-10-21 Nicola G svarar Jie L
    Tack för dina fina ord Jie! Hoppas allt är fint med dig och familjen! Mvh/N
  • 2019-10-20

Katarina L skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi sålde en 4:a vid Odenplan tidigare i år.

Patrick gav oss ett jättebra bemötande och tack vare idoghet arbete lyckades han få till en jättebra försäljning.

Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2019-10-20

Madelene Ellen L skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Första lägenhetsköpet och vi är så glada att vi hade en mäklare som Nicola. Sakkunnig och professionell med en positiv attityd. Toppbetyg! Läs mer
    2019-10-21 Nicola G svarar Madelene Ellen L
    Tusen tack för era fina ord Madelene och Karl! Värmer ett gammalt mäklarhjärta såhär i början av veckan! Vi hörs i veckan! Mvh/N
  • 2019-10-20

Lennart T skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Bra bemötande. Sålt 4:a på Rådmansgatan. Prisöversikterna var kanske av mindre värde eftersom man inte nådde upp till dessa. Läs mer
    2019-10-21 Nicola G svarar Lennart T
    Tack Lennart! Hoppas du lever loppan i Liljeholmen! Mvh/N
  • 2019-10-20

Hanna L skrev om Alexander Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Köpt bostadsrätt. Nonchalant mäklare. Läs mer
  • Alexandra R

2019-10-20

Alexandra R skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi har med Nicolas hjälp både sålt en minitvåa och en 4:a i Vasastan, alltså två lägenheter. Nicola var enormt tillmötesgående, positiv men samtidigt saklig, och alltid tillgänglig. Han lotsade oss tryggt genom processerna. Han hade alltid tid för våra frågor och våra behov av diskussioner inför beslut. Han är väldigt kunnig och erfaren med ett enormt engagemang och fick oss att känna att han arbetade 100% för oss trots att vi visste att han hade andra objekt. I båda fallen gick själva försäljningen prismässigt bättre än förväntat. Vad gäller ena lägenheten hade vi försökt sälja tidigare med andra mäklare. Vi är enormt nöjda med Nicolas arbete och rekommenderar honom varmt. Läs mer
    2019-10-21 Nicola G svarar Alexandra R
    Hej Alexandra och Tristan! Ja jäklar vad mycket vi har gått igenom tillsammans, både en och två marknader har vi fäktats häftigt emot men alltid kommit ut som vinnare i slutändan! Det har varit en ära att få hjälpa er med två lägenheter och jag skulle inte tveka en sekund på att hjälpa er en tredje gång :) Hoppas livet leker på för dig, Tristan samt familj! Trevlig dag! Mvh/N
  • 2019-10-20

Kathinka S skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Mycket duktig och professionell mäklare! Rekommenderas Läs mer
  • Gunnel O

2019-10-20

Gunnel O skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Jag sålde min lägenhet i Vasastan i Stockholm. Patrick Björkman var professionell, vänlig och hade ett varmt bemötande. Jag vet ännu inte hur hjälpen med deklarationen kommer att te sig. Men om den också stämmer överens med mina förväntningar är det mycket bra. Med vänlig hälsning. Gunnel Ottenby Läs mer
  • 2019-10-19

Rebekka N skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Snabb, trygg och pålitlig hjälp vid försäljning av min lägenhet! Läs mer
    2019-10-21 Nicola G svarar Rebekka N
    Tack Rebekka! Hoppas allt är fin med dig! Mvh/N
  • 2019-10-19

Micaela E skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Jag har sålt min lgh i Rödbergen i Stockholm med hjälp av Patrick och jag kan varmt rekommendera honom som mäklare till den som behöver.
    Han arbetar mkt effektivt och engagerat vilket bidrar till att både jag som säljare men även köparen känner att vi båda gjort en bra affär. Läs mer
  • 2019-10-19

Lars L skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    professionellt bemötande.skötte affären mycket bra Läs mer
    2019-10-21 Nicola G svarar Lars L
    Tack för dina fina ord Lars! Hoppas allt är fint med dig! Mvh/N
  • 2019-10-18

Robin N skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Nicola Grez-Pancetti är en fatastisk mäklare. Processen från första mötet till stängd affär genomsyrades av professionalism och kvalitet. Kan inget annat än rekommendera Nicola till alla som vill sälja sin bostad. Läs mer
    2019-10-21 Nicola G svarar Robin N
    Nöjet var på min sida Robin, återigen tack för förtroendet! Jag är redo för nästa när ni är det ;) Trevlig dag! Mvh/N
  • 2019-10-18

Nilas L skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Köpt en mindre lägenhet. Mäklaren bemötande har varit bra. Det som vi upplevt besvärande är att avslutet drog ut på tiden. Vi blev uppringda och fick information om att affären var mer eller mindre i hamn men mäklaren skulle bara ringa ett samtal. Detta hände 2 dagar i rad och efter varje samtal kom det in en ny budgivare som lade ett bud men så fort vi höjde en liten summa så lade sig de nytillkomna vilket förefaller lite konstigt. var de bara inne för att driva ett högre pris? Läs mer
    2019-10-18 Nicola G svarar Nilas L
    Hej Nilas!

Lägenheten hade den sista planerade visningen den 29/9 och hade då legat på hemmet i 6 dagar. Kontrakt skrevs sedan den 3/10 alltså 4 dagar efter den officiella visningen vilket anses som ett snabbt avslut i min bransch. Alla bud som kommer mig tillhanda innan pennan har nuddat pappret på en kontraktsskrivning är jag som mäklare skyldig att registrera vilket jag även var noggrann att punktera för din fru som skött budgivningen från er sida. Hur övriga budgivares taktiker såg ut låter jag vara osagt men under tillträdet redovisas en budförteckning och ni kan själva kontakta de budgivarna om lusten faller in :)

Hoppas ni får en fin helg!
  • 2019-10-18

Peter B skrev om Alexander Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Very helpful and realistic in his assessment. Seamless process and flexible assistance when needed. Läs mer
  • 2019-10-18

Thuy Nga N skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Köpte en lgh i Vasastan. Jätteglad att jag hade Nicola. Han visste exakt allting och tänkte alltid steget före och skötte allting utmärkt! Läs mer
    2019-10-21 Nicola G svarar Thuy Nga N
    Tusen tack för dina fina ord Thuy! Nöjet var på min sida! Hoppas livet leker på! Mvh/N
  • 2019-10-18

Sofia O skrev om Patrick Björkman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Mycket driven och pålitlig mäklare! Läs mer
  • 2019-10-18

Per Ingvar S skrev om Nicola Grez-Pancetti en del av Svensk Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi köpte bostadsrätt på Surbrunnsgatan 45. Mäklaren var verkligen aktiv och lätt att få tag på. Mycket bra Läs mer
    2019-10-18 Nicola G svarar Per Ingvar S
    Nöjet var på min sida Per! Hoppas ni trivs som fisken i vattnet!

Karlbergsvägen 41, 113 37 Stockholm