Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Kungsholmen HusmanHagberg HusmanHagberg Kungsholmen

HusmanHagberg Kungsholmen

Hantverkargatan 42, 112 21 Stockholm — Visa karta

Vi vet att det är ett stort beslut, och för de flesta en stor affär, att byta bostad. Därför anstränger vi på HusmanHagberg oss lite extra för att ha hjärtat med i din bostadsaffär, varje gång. Dessutom bor flera av oss i närområdet, så vi har koll på hur det är att bo på Kungsholmen.

Våra fastighetsmäklare har stark vinnarinstinkt och kan verkligen Kungsholmens bostadsmarknad utan och innan. Det är en stor fördel för dig, oavsett om du ska köpa eller sälja bostad!

HusmanHagberg är en fristående fastighetsmäklare och vi är inte knutna till varken bank eller försäkringsbolag. Genom vårt samarbete med Avtal24 kan du dock enkelt få rådgivning i juridiska frågor inför bostadsaffären.

Läs vad 348 kunder tycker om HusmanHagberg Kungsholmen

• 2019-03-20

Peter J skrev om Stina Bodlund en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Stina Bodlund har hjälp oss sälja en ärvd bostadsrätt. Hon har ställt upp över all förväntan och har aldrig varit tveksam till att hjälpa med andra uppgifter utöver själva försäljningen. Vi är mer än nöjd med all hjälp och bemötande vi fått av Stina. Ett stort tack till henne! Läs mer
  • 2019-03-18

Nicolina S skrev om Anders Lindskog en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Anders sålde en lägenhet till oss med väldigt bra bemötande. Han var under hela processen proffessionell, tillgänglig och tillmötesgående. Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2019-03-11

Sara N skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Vi sålde en tvåa på Kungsholmen är är mycket nöjda med Kajsa som mäklare! Väldigt professionell, strukturerad och engagerad. Hon höll oss informerad längs hela processen! Läs mer
  • 2019-03-08

Cecilia N skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Sålt 2:a på Hornsbergsstrand.
    Bra och proffsigt bemötande.
    Lyhörd
    Effektiv och strukturerad Läs mer
  • 2019-03-08

Jörgen C skrev om Stina Bodlund en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Dålig service
    Kunde inte fixa någon i mö som kunde hålla öppet
    Hoppas det blir bättre innan övertagandet
    /Jörgen carlsson Läs mer
  • 2019-02-28

Richard T skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Envis och kunnig. Vilket känns som två utmärkta drag hos en framgångsrik mäklare. Läs mer

Mats B skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Mycket serviceminded, tydlig och tillmötesgående. Filmade på min begäran. Läs mer
    2019-03-08 Kajsa A svarar Mats B
    Tack så mycket! Det var bara kul att kunna hjälpa till så att du fick till ett bostadsköp fast du inte hade möjlighet att närvara fysiskt vid visningen. Hoppas att du trivs bra i den fina lägenheten! Vänligen, Kajsa

Michelle W skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Köpte lägenhet på Kungsholmen. Proffsigt och bra bemötande. Läs mer
    2019-03-08 Kajsa A svarar Michelle W
    Tusen tack för fin ord! Du hittade verkligen en riktig pärla på Kungsholmen. Hoppas att du trivs bra! Vänligen, Kajsa

Åke F skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Kajsa är mycket professionell och seriös.
    Kan marknaden på Kungsholmen väldigt bra.

Jag ger Kajsa mina bästa rekommendationer. Läs mer
    2019-03-08 Kajsa A svarar Åke F
    Stort tack för att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen! Det var väldigt trevligt att jobba tillsammans med er och även kul att jag fick komma förbi och titta på er nya lägenhet efter den omfattande renoveringen som ni gjorde. Ni har verkligen fått det otroligt fint. Vänligen, Kajsa

Jens K skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Duktig och engagerad. Kan varmt rekommendera Kajsa! Läs mer
    2019-02-28 Kajsa A svarar Jens K
    Tack för att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen! Hoppas att allt är bra med dig och Erika. Vänligen, Kajsa

Katarina W skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Mycket kompetent och skicklig. Läs mer
    2019-02-28 Felicia T svarar Katarina W
    Stort tack, Katarina! Hoppas att allt är bra med er och att ni trivs bra i er nya bostad. Vänligen, Kajsa

Margareta F skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Mötte flera mäklare för min försäljning. Kajsa stod ut vid det första mötet genom sin professionalism och grad av förberedelse. Hon levde sedan upp till det intrycket under hela processen. Mycket nöjd. Läs mer
    2019-02-26 Kajsa A svarar Margareta F
    Stort tack för fina ord och tack för att jag fick förtroendet att hjälpa till med försäljningen! Vänliga hälsningar, Kajsa
  • 2019-02-23

Ella H skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Bra och proffessionellt bemötande Läs mer
    2019-02-26 Kajsa A svarar Ella H
    Stort tack, Ella! Vi ses när det är dags för dig att tillträda din nya bostad. Vänliga hälsningar, Kajsa
  • 2019-02-18

Mats B skrev om Anders Lindskog en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Vi sålde en liten lägenhet (39 kvm) på Kungsholmen, i ett lite okänt område. Vi valde Anders för att han agerat profsigt och kompetent på andra visningar vi varit på i området. Anders har varit stabil och krigat på under hela vår försäljningsprocess vilket drog ut på tiden något. Många helgvisningar och många privata visningar och till slut hittade han en köpare, mycket bra jobbat. Läs mer
  • 2019-02-18

Annika B skrev om Anders Lindskog en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Vi har sålt bostad med Anders. Vi har generellt fått ett väldigt bra och proffsigt bemötande. Jag tycker att Anders överlag levde upp till våra förväntningar - all kommunikation har varit bra och han har fått arbeta hårt med visningar och annat. Ibland kanske vi hade önskat ännu lite mer råd om hur lägenheten kunde bli ännu mer attraktiv för en köpare, men utöver det är vi väldigt nöjda. Läs mer
  • 2019-02-17

Axel T skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Min första kontakt med Javier var i samband med köp av bostadsrätt som han mäklade försäljningen av. Efter den positiva upplevelsen valde jag sex år senare att anlita Javier som mäklare när jag sålde min bostadsrätt. Javier är professionell, noggrann, lyhörd, och har såväl hög arbetskapacitet som ett mycket trevligt bemötande. Jag skulle inte tveka att anlita honom igen, såväl som rekommendera honom till andra. Läs mer
    2019-02-18 Javier B svarar Axel T
    Underbar känsla att få förtroende från tidigare köpare och det har varit en fröjd att få hjälpa dig även som säljare. Extra glad blir jag till det fina slutpriset samt smidig process trots avvaktande marknad! Hoppas ni blir kvar här på Kungsholmen :)
  • 2019-02-11

Mathias S skrev om Anders Lindskog en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Sålt en liten lägenhet på 36 m2.
    Stor hjälp och bra kommunikation med mäklaren under hela perioden.
    Väldigt nöjd! Läs mer
  • 2019-02-11

Lotta S skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Har köpt en brf på 53 kvm. Hon är mycket vänlig och lugn och noggrann. Hade alla papper i ordning och återkommer så fort hon kan på telefon när man ringer. Läs mer
    2019-02-26 Kajsa A svarar Lotta S
    Tack så mycket för en fin rekommendation! Det är en otroligt fin bostad som du köpt. Jag hoppas att du kommer att trivas bra. Vänliga hälsningar, Kajsa
  • 2019-02-04

Carina H skrev om Anders Lindskog en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Vi har sålt en tvåa i Västra Kungsholmen.
    Trevligt bemötande Snabb och korrekt. Läs mer
  • 2019-02-03

Alexander Jangmo V skrev om Anders Lindskog en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Anders är ju fantastiskt trevlig och noggrann. Läs mer
  • 2019-01-31

Lars S skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Mycket bra bemötande! Köpt en tvåa på Kungsholmen. Mycket nöjd! Läs mer
    2019-02-26 Kajsa A svarar Lars S
    Stort tack för fina ord! Det var otroligt roligt att jag kunde hjälpa er att hitta en lägenhet. Beatrice kommer att få det så bra när hon kommit på plats. Vi ses vid tillträdet. Vänliga hälsningar, Kajsa

Vladan P skrev om Stina Bodlund en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Stina sålde våran lägenhet snabbt och för ett förväntat pris under en mycket trög marknad.Det började lite trögt men Stina kämpade och fick till en affär,det va någon som sa till oss innan vi anlitade Stina att hon är Kungsholmens bästa mäklare och efter våran lägenhets försäljning så kan man ingeting annat än att instämma.
    Stina rekommenderas starkt och vi kommer att anlita henne igen till nästa försäljning . Läs mer

Sara L skrev om Anders Lindskog en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Min sambo och jag var på jakt efter en ny bostad och fann en pärla på Kungsholmen! Anders Lindskog har varit mycket professionell, hjälpsam och det har varit en bra kontakt och samarbete hela vägen! Läs mer

Katarina S skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Sålt en bostadsrätt på Kungsholmen.
    Proffsigt och seriöst intryck.
    Överträffade våra förväntningar. Läs mer
    2019-02-26 Kajsa A svarar Katarina S
    Tusen tack för en fin rekommendation! Det har varit väldigt trevligt att samarbeta tillsammans med er mot ett lyckat avslut. Vänliga hälsningar, Kajsa
  • 2019-01-28

Georgios D skrev om Stina Bodlund en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Professionell och varm mäklare som får både säljer och köpare bekväma. Lyhörd person som gör det lilla extra ingen annan mäklare gjort för oss. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-01-24

Magnus E skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Javier gjorde ett gediget arbete när han sålde min bostad Läs mer
    2019-01-24 Javier B svarar Magnus E
    Stort tack för denna underbara feedback! Tacksam för ert tålamod på denna minst sagt kluriga marknad. Till slut hittade jag er köpare som kommer att stormtrivas. Önskar er all lycka i ny stadsdel och stor bamsekram till familjen.
  • 2019-01-23

Mats J skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Bra service och bra kommunikation vid både köp och sälj processen! Läs mer
    2019-02-26 Kajsa A svarar Mats J
    Tack så mycket! Och tack för att jag fick förtroendet att hjälpa er med även med försäljningen efter att ni köpt. Hör av er när ni är klara med renoveringen så kommer jag gärna förbi för att se hur fint ni fått det. Vänliga hälsningar, Kajsa
  • 2019-01-20

Emma B skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Sålde vår etta med hjälp av Kajsa och vi är väldigt nöjda med hur proffsig hon vart under hela processen. Från första mötet, alla telefonsamtal och mail till avslutad affär. Hon har även gett råd i jakten på ny bostad och vart ett bollplank. Vi rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2019-02-26 Kajsa A svarar Emma B
    Tack så hemskt mycket Emma! Det har varit ett rent nöje att samarbeta med både dig och Marcus för att sälja din fina lägenhet. Vi ses när det är dags för er att frånträda lägenheten. Vänligen, Kajsa
  • 2019-01-17

Malin O skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Vi sålde vår lägenhet genom Kajsa och hon har genom hela processen visat på stort tålamod och en positiv inställning. Jag kan varmt rekommendera Kajsa som mäklare. Läs mer
    2019-01-18 Kajsa A svarar Malin O
    Stort tack för fina ord! Och tack för ett trevligt samarbete. Hoppas att bostadsletandet går bra! Sköt om er så ses vi och hörs av framöver. Vänliga hälsningar, Kajsa
  • 2019-01-16

Siu Fung W skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Very proactive and supportive in selling our apartment in a very good time. Läs mer
    2019-01-18 Kajsa A svarar Siu Fung W
    Thank you very much for the nice review. I wish you the best of luck with the search for your new home. Best regards, Kajsa

Agneta S skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Kajsa var en mycket kunnig mäklare som man fick förtroende för. Kunnig, professionell och mycket trevlig. Läs mer
    2019-01-18 Kajsa A svarar Agneta S
    Tack så mycket för ett fint omdöme! Nu får vi hoppas att våren kommer så småningom så att ni kan njuta av den fina utsikten från balkongen och vardagsrummet. Sköt om er! Vänliga hälsningar, Kajsa

Jaana K skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    1:a med balkong på Kungsholmen.
    Kajsa var engagerad och verkligen professionell.

Tydlig och höll oss uppdaterade. Lätt att få tag på. Vi är mycket nöjd. Läs mer
    2019-01-18 Kajsa A svarar Jaana K
    Tack för fina ord! Så roligt att jag kunde hjälpa er att hitta en lägenhet. Hoppas att Adam trivs bra. Trevlig helg! Vänliga hälsningar, Kajsa

Olof Ö skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Väldigt proaktiv. Jobbade hårt med kunderna samt föredömlig konstant återkoppling. Läs mer
    2019-01-18 Kajsa A svarar Olof Ö
    Stort tack för ett fint omdöme och tack för att jag fick förtroendet att hjälpa dig med försäljningen. Vänliga hälsningar, Kajsa
  • 2019-01-14

Christoffer S skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Köpt en bostadsrätt på Kungsholmen.

Kajsa var trevlig och gav ett lugnt och förtroendeingivande intryck. Hon var påläst om lägenheten och förmedlande kontakten med säljarna på ett bra sätt. Läs mer
    2019-01-18 Kajsa A svarar Christoffer S
    Stort tack för ett fint omdöme! Ni har köpt en oroligt fin bostad med en underbar utsikt ner mot vattnet. Sköt om er så hörs vi av framöver. Vänliga hälsningar, Kajsa
  • 2019-01-14

Astrid L skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Jag behövde en bostad i Stadshagen, Kungsholmem och kom i kontakt med Kajsa Allermalm den vägen. Kajsa har svarat på alla mina frågor och bemött mig på ett mycket bra sätt. Jag har nu en bostad där jag önskade och är glad att jag det var Kajsa som förmedlade den.
    Jag blev rekommenderad Kajsa av nära anhöriga som också köpt sin bostad av henne. Det är lätt för mig att varmt rekommendera Kajsa vidare.
    Nöjd köpare Läs mer
  • Soili B

2019-01-13

Soili B skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Sålt min bostadsrätt.

På ett proffsigt, trevligt sätt, nyfiken och intresserad av objektet. och uppdraget.

På att få till ett bra samarbete mellan henne och mig, Och så blev det också. Vi jobbade under speciella omständigheter, då fastigheten samtidigt. fasadrenoverades.

Kajsa var lyhörd inför mina önskemål och jobbade envetet och med stort tålamod för ett bra avslut. En mäklare jag gärna rekommenderar. Läs mer
  • 2019-01-13

Patricia K skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Sålde en bostadsrätt på Kungsholmen. Proffsig och trevlig mäklare! Läs mer
  • Jonatan W

2019-01-13

Jonatan W skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Vi anlitade Javier för att sälja vår 2:a på 65kvm efter att ha sett honom på tidigare visningar i vår förening. Han är en engagerad och tydlig fastighetsmäklare som är mån om att spekulanterna ser potentialen i objektet. Detta lyckas han med genom att vara påläst om föreningen samt att se och lyfta fram dolda värden. Javier är väldigt trevlig, optimistiskt lagd och en lysande säljare - det märks att han gillar sitt jobb! Läs mer
    2019-01-14 Javier B svarar Jonatan W
    Tack för de fina orden och oerhört tacksam att ni valde mig som er mäklare. Blir väldigt glad att beslutet togs efter att ha sett mig i action på annan visning, då fick ni se hur jag jobbar och hur jag bemöter era potentiella köpare. Det har varit en fröjd att få hjälpa er och jag önskar er all lycka i framtiden.
  • 2018-12-23

Carolina B skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    I särklass den bästa mäklare jag har anlitat! Jag kan verkligen varmt rekommendera Javier Basile Leon om du ska sälja din lägenhet - jag kunde inte vara mer nöjd!

En granne, som köpt sin lägenhet av Javier, gav mig hans namn efter att jag träffat tre andra mäklare, men inte kände att jag hittat den/det jag sökte. Javier visade sig vara helt rätt! Han är lika rutinerad som engagerad, oerhört proffsig och kunnig, energisk och positiv, strategisk, och samtidigt vänlig, flexibel och alltid nåbar. (Jag har tänkt efter, men kan faktiskt inte komma på något som skulle kunna ha gjorts/skötts bättre.) Helt enkelt en otroligt duktig säljare som brinner för det han gör och levererar med råge - det märks att Javier hamnat helt rätt och verkligen gillar sitt jobb!

Hans långa erfarenhet gör att han kan marknaden väldigt väl och ser med en gång styrkor (och svagheter) i objektet, vilket bidrog till att rätt utgångspris sattes på min lägenhet. Annonsen var jättefin - den stylingfirma och fotograf som Javier jobbar med kan jag också varmt rekommendera.

Javier lyckades sedan skapa mycket stort intresse för min lägenhet på en minst sagt oförutsägbar marknad, och hanterade budgivningen på helt fantastiskt sätt. Jag blev uppdaterad löpande och slutpriset överträffade mitt ”nöjdpris” med stor marginal! Det faktum att jag var utomlands när lägenheten såldes var inget som helst problem och är bara ett exempel på hur Javier (där andra kan se svårigheter) alltid ser lösningar och möjligheter.

När jag letade mäklare var jag även mån om att hitta någon som kunde ge råd genom hela processen, dvs även vid köp av ny lägenhet. Även här levererade Javier till hundra procent och delade med sig av goda råd och klokskap när jag letade, budade och sedan köpte, på väldigt engagerat och kunnigt sätt.

Jag kommer med glädje rekommendera Javier till vänner och bekanta! Läs mer
    2018-12-25 Javier B svarar Carolina B
    Blir så glad när en säljare uttrycker sig så utförligt! Kommunikationen mellan oss fungerade galant och det var en fröjd att samarbeta med dig. Tacksam för att du helt och hållet lät mig göra jobbet fullt ut och att ditt förtroende för mig aldrig sviktade. Du tog till dig de rekommendationer jag gav för att kunna skräddarsy försäljningsprocessen för optimalt utfall. Även glad att du kände mitt stöd och hade ett bollplank under köpprocessen. Tack för denna magiska feedback, helt klart den bästa julklappen man kan få och hoppas fler säljare kan komma att känna likadant!
  • 2018-12-20

Hedda S skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Vi har blivit väl bemötta under hela bostadsaffären. Javier har hållit oss uppdaterade om vad som händer och gett oss tips om tex stylister och städbolag. Kontakten har varit smidig. Javier jobbar snabbt och har varit lyhörd inför våra önskemål. Vi rekommenderar honom med glädje. Läs mer
    2018-12-20 Javier B svarar Hedda S
    Tack för de fina orden! Är så lyckligt att ni är nöjda och vill rekommendera mig till vänner och bekanta. Tacksam för att ni varit noggranna med era önskemål så jag kunnat tillgodose och skräddarsydd en försäljningsplan samt infria era förväntningar. Önskar er fina familj all lycka i framtiden.
  • Melvin C

2018-12-03

Melvin C skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    I would say we were very happy with the whole experience on how Javier has supported during the whole process. He has been very professional, honest and passionate about his work. He was very attentive to our calls, willing to arrange viewing in short notice and contious weekends if needed. He even gave us some tips on how to decorat our place and lent us a piece of chair because we missed one. Despite the final result was not as high as we expected we knew Javier has done his best for us, and if we have chances in the future, will be more than happy to ask for Javier to sell our place and highly recommend to anyone who needs a good real estate agent. Läs mer
    2018-12-03 Javier B svarar Melvin C
    Thank you for your wonderful feedback and I am so glad we finally found our buyer! It has been my pleasure to help you thru this process and that you can continue the journey with your beautiful family. You have been patient which helped to boost my energy even more even if the current market has been very uncertain. Allways feel free to contackt me in the future and send my best regards to the family./Javier
  • 2018-11-21

Eva S skrev om Stina Bodlund en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Trevlig, professionell , kunnig , tillgänglig. Läs mer
  • Staffan P

2018-11-05

Staffan P skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Javier har sålt min Bostadrätt på Kungsholmen. Jag träffade 4 st olika mäklare innan jag bestämde mig för vilken mäklare jag skulle använda mig utav. Valet föll på Javier och det var helt rätt beslut. Han är oerhört proffsig. Har ett bemötande som tilltalar mig och han har skött allting till 100 % professionellt.
    Jag kan med glädje rekommendera Javier Basile Leon. Läs mer
    2018-11-05 Javier B svarar Staffan P
    Tack för denna underbara feedback, värmer helt klart mitt lilla mäklarhjärta. Det har varit ett sant nöje att få hjälpa er med försäljningen och tacksam för effektiv kommunikation och trevligt samspel mellan oss. Hälsa familjen så gott!
  • Aron Y

2018-11-03

Aron Y skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Kajsa är en mäklare som verkligen förstår sig på vad mäkleri innebär. Hon har varit ett fantastiskt stöd i en lång och halvstökig försäljning där hon alltid varit tillgänglig samt bidragit med professionella råd och fantastiskt stöd.
    Hon är väldigt inlyssnande och försöker förstå vilka faktorer som är viktiga för klienten.
    Information är underbyggd med statistik samt hennes gedigna erfarenhet och förståelse av branschen. Sammantaget hjälper hon dig att göra rätt prioriteringar och känna dig trygg med din bostadsaffär och jag kan varmt rekommendera henne som mäklare oavsett om ni säljer eller köper. Läs mer
  • 2018-10-29

Felix V skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Vi köpte en lägenhet på Kungsholmen genom Javier. Javier var trevlig, professionell och tydlig i sitt bemötande. Läs mer
    2018-10-29 Javier B svarar Felix V
    Tack för de fina orden! Väldigt viktigt för mig att ni som köpare känner er trygga i processen och välinformerade om lägenheten, föreningen och området. Extra kul att just ni drog det längsta strået. Tveka inte att kontakta mig om ni har frågor eller funderingar gällande ert boende.
  • Agnes Ö

2018-10-21

Agnes Ö skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Köpte tvåa på Kungsholmen. Trevligt och professionellt bemötande genom hela processen! Läs mer
    2018-10-21 Javier B svarar Agnes Ö
    Tack för underbar feedback. Ni kommer stormtrivas i er nya lägenhet.
  • 2018-10-17

Magnus A skrev om Kajsa Allermalm en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Professionell och noggrann. Väl genomtänkt plan och försäljning hela vägen från första kontakten till fullt genomförd affär. Över förväntan. 5/5 möjliga. Läs mer
  • 2018-10-12

Theresa H skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Kan varmt rekommendera Javier som mäklare! Läs mer
    2018-10-12 Javier B svarar Theresa H
    Väldigt tacksam för denna positiva feedback. Värmer mitt lilla mäklarhjärta!
  • 2018-10-11

Axel W skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Inför försäljningen(min första lägenhets försäljning) av min lägenhet så hade jag angett mina uppgifter på mäklaroffert.se varpå jag under loppet inom 30 min vart uppringd av 10 mäklare. Jag hade naturligtvis inte tid eller intresse av att träffa alla 10 utan jag nöjde mig med 5, som kom förbi min lägenheten, tittade på den, värderade den och la upp en ev. Försäljningsstrategi osv.

Under dessa möten så fick jag höra många mäklar klyschor som ”jag får de högsta slutpriserna”, ”jag använder bara de bästa fotograferna” och ”jag använder mig av mina parallella försäljningskanaler” etc etc. De absolut flesta mäklarna gav dock ett seriöst och förtroendegivande intryck.

Javier fångade dock snabbt mitt intresse då han vältaligt och motiverat förklarade (även om någon mäklar klyscha slank ut..)
    för mig vad som gjorde min lägenhet unik vid en försäljning iform av planlösning och funktionalitet ist för att bara säga ”fina färger och snygg diskbänk”.
    Javier nämnde att en kollega till mig hade köpt en lägenhet av honom för något år sedan för att sedan sålt den åt honom något år senare, han rekommenderade mig att kontakta min kollega - vilket jag gjorde.
    Min kollega svarade bara kort på frågan vad han hade att säja om Javier med följande ord: ”han är MIN mäklare” och ”han är säljaren med stort S”.

Det kändes därefter naturligt att välja Javier och vi gick igenom en tidsplan, osv, han rekommenderade mig visserligen att köpa styling av lägenheten, men jag tyckte det verkade dyrt, då man för mindre medel(och lite jobb) kan piffa till lägenheten innan försäljning för mindre summa än proffistionell styling, för att efter försäljning få behålla grejerna. Fotografering avlöpte smidigt. Bra och rimlig objekts beskrivning - utan för många ”mäklar klyschor”.

När väl lägenheten publicerades på hemnet så anförtrodde jag mig helt och hållet åt att Javier skulle ha en bra prisstrategi, vilket jag kände mig trygg med.

Efter publiceringen så var det enligt honom en ganska bra intresse för att ha förhandsvisning då han bedömde som det var ändå 6-7 som hade frågat om det. Vi körde en öppen förhandsvisning och runt 11 spekulanter kom.

Efter huvudvisningen så blev budgivningen publik, Javier hade lyckats attrahera runt 14 spekulanter till den samt 10 till sekundär visningen. Även en extra privat visning sattes in efter huvudvisningen, med kort notis.

Det kändes verkligen som Javier la om taktiken beroende på intresse, då hela processen är väldigt dynamisk, och det gäller att smida medans järnet är varmt. Vidare så upplevde jag inte honom som om han la ner jobbet vid 17:30, utan att han ringde runt och var aktiv bra mkt längre än så på kvällen.

När väl budgivningen hade börjat dö ut så lyckades Javier få högsta budgivare att höja sitt egna bud för att få ett snabbt avslut. Detta är i mina ögon ett kvitto på att även köparen kände ett stort förtroende för mäklaren.

Nu när bostadsmarknaden är lite ryckig så skulle jag säga att det är viktigt att ha en lokal mäklare som vet om de ”konkurrerande lägenheterna” ska stambytas eller har en mögelfläck i taket osv osv. Javier har närmare 10 års erfarenhet här på Kungsholmen, vilket ingav ett lugn och stabilitet.

Nu när jag är på jakt efter min nästa lägenhet så är även Javier behjälplig med tankar och prisstatistik.

Det ska mycket till för att Javier inte ska vara mitt förhandsval vid min nästa lägenhetsförsäljning. - rekommenderas starkt! Läs mer
  • Mats H

2018-10-10

Mats H skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Jag har sålt min stora tvåa på Kungsholmen nu efter sommaren. Det har varit en stor utmaning med helt avvaktande köpare inför valet och förändringar på bomarknaden.

TACK o LOV då för en engagerad, optimistisk och framförallt kompetent mäklare som gav sig an uppgiften med en passion jag inte upplevt tidigare hos mäklare. Jag rekommenderar Javier alla dar i veckan och är tacksam för att nu kunna komma vidare och flytta in i mitt nya boende. Min försäljning är rekordnotering i vår förening som har över 400 lägenheter. Det säger allt. /Mats Läs mer
    2018-10-10 Javier B svarar Mats H
    Tack för de väldigt fina orden, värmer helt klart mitt mäklarhjärta! Är verkligen tacksam att jag fått förtroendet att hjälpa dig genom denna försäljning, dessutom på en minst sagt klurig marknad. Vi har haft ett fint och transparent samspel som definitivt bidrog till detta rekordpris! Har under processens gång känt stark pepp från din sida som gör att man gladeligen ger det lilla extra!

Hantverkargatan 42, 112 21 Stockholm