Jakob Jakobsson
en del av Mäklarhuset Innerstan

Jag är specialiserad på bostadsrätter i Stockholms innerstad och de senaste 10 åren har jag förmedlat nära 900 bostäder. Jag älskar mitt jobb och arbetar alltid för att överträffa mina kunders förväntningar.

2009-2013 hade jag rekordet för den dyraste lägenheten per kvm i Sverige någonsin.
2014 (Aftonbladet) och 2015 (DN) blev jag rankad bland de topp tio främsta mäklarna i Sverige.
2016 och 2017 var jag enligt Hittamäklare den mest rekommenderade mäklaren i hela Stockholms innerstad.
2018 har jag årets innerstadsrekord med 166 111 kr/kvm (Kungsholmen).

Mina toppresultat sedan 2009 har skapat åtskilliga stamkunder, jag vill gärna att du blir en av dom.

Kontakta mig gärna för ditt livs viktigaste affär!
Norr Mälarstrand 72
112 35 Stockholm — Visa karta

Vad tror Jakob att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 24 kunder tycker om Jakob Jakobsson

• Daniel skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Vi upplever Jakob som en mycket kompetent och engagerad mäklare. Han tar sig tid till att ta diskussioner om strategier, för- och nackdelar och annat. Han höll oss löpande informerade om vad som hände i processen och vi kände förtroende rakt igenom. Rekommenderas. Läs mer
  • Alexander H skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Vi har sålde en lägenhet på Kungsholmen med Jakobs hjälp. Jakob har under hela procesen varit väldigt seriös och professionell och utförde sitt uppdrag på ett utomordenligt sätt. Jakob motsvarade alla de förväntingar man kan ställa på en riktig fastighetsmäklare !

Vi lämnar Jakob vår allra bästa rekommendationer ! Läs mer
  • Mia A skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Har sålt flera bostäder under åren via Jakob Jakobsson och kommer absolut att anlita honom även nästa gång. Jag rekommenderar alltid honom till mina vänner. Han är professionell, duktig och erfaren! Läs mer
  • Patrik T skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Proffsig, duktig, och engagerad. Jakob är den enda mäklaren jag kommer anlita framöver. Läs mer
  • Jenny S skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jakob sålde vår lägenhet och gjorde ett strålande jobb! Vi är mycket nöjda med hans insats. Läs mer
  • Alexander K skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jakob skötte hela affären på ett otroligt professionellt sätt, såg till att allt gick smidigt och levererade ett resultat över mina förväntningar. Kan varmt rekommendera Jakob! Läs mer
  • Abtin I skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jakobs bemötande är unik. Förtroendeingivande och träffsäker i sin analys och strategi.
    Resultatet vid vår försäljning blev långt över förväntan. Trots en dipp på marknaden och sviktande intresse så leverade han och sålde vår våning till rekordpris. Läs mer
  • Elin G skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Grymt duktig och proffsig mäklare. Han är seriös och tar hand om sina kunder på största allvar. Läs mer
  • Louise A skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jakob Jakobsson har sålt två lägenheter i Stockholms innerstad åt oss de senaste åren.
    Jakob är mycket seriös och förtroendeingivande. Han alltid mycket påläst och han ringer hellre en gång för mycket för att säkerställa att alla bud verkligen är inkomna.
    Med Jakob har vi känt att affären gått rätt till och att han inte lovat köparen för mycket men att han ändå fått det absolut bästa priset för våra lägenheter.
    Kan varmt rekommendera Jakob! Läs mer
  • Fredrik P skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Sålde min 2:a på Kungsholmen till ett väldigt bra pris trots att marknaden var skakig. Jacob är en väldigt noggrann mäklare som inte lämnar något åt slumpen. Väldigt professionell genom hela säljcykeln. Kan rekommendera Jacob varmt till alla som vill ha en mäklare i toppklass.

// Fredrik Persson Läs mer
  • Carolina F
    Carolina F skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jakob har varit del av mina försäljningar och köp vid flertalet tillfällen, tack och lov!
    Supertrevlig, proffsig, rak och oerhört kunnig. Jag kommer ALDRIG göra EM till bostadsaffärer utan hans medverkan. Läs mer
  • Ida T skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jakob hjälpte oss att sälja vår lägenhet på Odengatan för några år sedan och jag kan inte ge honom annat än högsta betyg. Lyhörd, mycket enkel att arbeta med och otrolig proffsig. Att han gjorde att vi fick betydligt mer för lägenheten än vad vi kunnat drömma om och är en fantastiskt rolig människa ger honom extra guldkant. Ska jag sälja min innerstadslägenhet igen finns det ingen annan jag skulle kunna tänka mig att anlita. Läs mer
  • Erik N skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jag har sålt via Jakob 2 gånger och har bara gott att säga, både om hans proffsighet samt förmåga att hela tiden få mig som säljare att känna mig trygg genom hela processen det innebär att sälja en lägenhet. Brukar normalt inte skriva rekommendationer men med tanke på vilket jobb Jakob gjort för mig är detta det minsta jag kan göra. Jag rekommenderar honom gladeligen till alla jag känner och har ca 5-6 vänner som använt Jakob och även de har rekommenderat honom vidare. Ett bättre betyg som mäklare än så går inte att få. / Erik Läs mer
  • Pehr L skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Sålt flera lägenheter genom Jacob. Alltid proffsig, kunnig och fokuserad på att genomföra processen på bästa sätt för både säljare och köpare. Kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • Åsa Ö skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Processen blev enkel för mig. Jag fick bra svar på mina frågor. Sålde lgh innan för 13 års sedan så marknad och regelverk hade ändrats. jag hade inte behov av juridisk,ekonomisk råggivning pga av mitt yrke.
    Jag både köpte och sålde min lgh med hjälp av jakob Jakobsson. Bemötande var professionellt och hanteringen via mäklar assistenter fungerade också utmärkt.
    De förväntningar jag hade på service, kunskap, hjälp infriades. Och processen var helt utan problem. Läs mer
  • Mathias S skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jag skulle sälja min 2:a på Västmannagatan i Vasastan. En lägenhet som låg mig varmt om hjärtat och som jag hade väldigt höga förväntningar och krav på vad jag ville sälja denna för.

Min mäklare Jakob Jakobsson bemötte mig från start med exakt det jag vill känna, förtroende! Han var proffsig, rak och tydlig och ett otroligt engagemang. Jag kände att min förväntningar på försäljningen kommer uppfyllas.

Det gjorde den också och mer därtill. Min lgh såldes för 143 000/kvm. Jag har allt att tacka Jakob Jakobsson och jag rekommenderar honom varmt vidare till nästa person som har höga förväntningar och få det som man vill ha av en mäklare, förtroende.

Med vänlig hälsning,

Mathias Svensson Läs mer
  • Maria W skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jakob har en unik förmåga att kombinera hög professionalism och kunskap med ett personligt bemötande. Jakob ser till varje kunds specifika behov och önskemål inför en försäljning. Hans långa erfarenhet ger hans kunder fördelar genom hans kloka råd. Objekten lyfts fram på fördelaktigaste sätt för att optimera försäljningen utan att för den skull kompromissa med ärlighet och nödvändiga fakta till köparen.
    Jag kan varmt rekommendera Jakob till nya klienter. Läs mer
  • Krister S
    Krister S skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jag har genom åren vid flera tillfällen anlitat Jakob och han har alltid levererat Noggrann, påläst, återkopplar och förtroendeingivande. Mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • Marcus A
    Marcus A skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Sålt sammanlagt 2 lgh genom Jakob.

Ena på Fridhemsplan, den andra i Vasastaden.

Jag fick tips om Jakob genom bekanta och efter den första försäljningen var jag så nöjd att han fick uppdraget att sälja den andra.

Från första handslag till sista underskrift gav Jakob mig 100% för att göra en lyckad affär.

Och det gjorde vi.

Jag rekommenderar Jakob starkt och hans resultat talar för sig själv. Läs mer
    2018-08-24 Jakob J svarar Marcus A
    Stort tack för ditt fina omdöme Marcus, kul att ni trivs bra i Nacka. Med vänlig hälsning, Jakob
  • Anna S skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Vi sålde en tvåa nära Kungsholmstorg. Jacob var oerhört proffsig hela vägen och vi var helt övertygade om att han fick ut bästa tänkbara pris för lägenheten utifrån den marknad som rådde.

Han hittade bla genom sitt nätverkande flera potentiella köpare som kom på special/extravisningar. Han sprang de extra milen, vilket visade sig vara avgörande. (Merparten av budgivarna kom från extravisningarna). Läs mer
    2018-08-24 Jakob J svarar Anna S
    Stort tack för din varma rekommendation, ett sant nöje att få hjälpa er med försäljningen av er fina bostad, hoppas ni trivs finfint nu i Östergötland. Med vänlig hälsning, Jakob
  • Johan F skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Motiverad och tillmötesgående mäklare. Vi fick mycket bra betalt för vår lägenhet. Läs mer
    2018-08-24 Jakob J svarar Johan F
    Hej Johan, kul att ni blev nöjda, önskar er ett fint slut på sommaren. Med vänlig hälsning, Jakob
  • Costin M skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jag har själv sålt tre stycken lägenheter i innerstand med hjälp av Jakob; en 1:a på vanadisvägen, en 3:e på Smala Gränd och en 4:a på Tegnérgatan. Samtliga försäljningar gick fantastiskt bra och Jakob gjorde ett fantastiskt jobb. Engagerad, kunnig och man kände sig mycket prioriterad som kund. Jag har rekommenderat Jakob till väldigt många vänner som sedermera arbetat med honom och responsen har genomgånde varit densamma - mycket nöjda kunder som känt att Jakob gjort allt för uppdraget i fråga. Läs mer
    2018-08-24 Jakob J svarar Costin M
    Bästa Costin, det är kunder som du som får mig att älska mitt jobb, stort tack för förtroendet! Med vänlig hälsning, Jakob
  • Vera B skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jag har haft många mäklare innan Jakob, när han tog hand om försäljning av min lägenhet på Kungsholmen då gick det som smör, mycket professionell, kunnig vet vad han pratar om. Fick reda på allt som rörde sig om själva lägenheten, det fans inga frågor han kunde inte svara på, självsäker. Man blir lugn när man har honom som mäklare, då vet jag att han säljer den med det bästa priset, det gjorde han. De mäklarna jag hade innan honom kunde inte sälja min lägenhet, men han sålde den utan tvekan med 1,5 millioner i vinst. Visst han får bästa betyg från mig. Med vänlig hälsning Vera Bjurling Läs mer
    2018-08-24 Jakob J svarar Vera B
    Stort tack Vera för din varma rekommendation, du är en drömkund, tack för ett lyckat samarbete! Med vänlig hälsning, Jakob
  • Emilia M
    Emilia M skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan
    Jag har sålt med Jakob vid flera tillfällen och skulle garanterat göra det igen. Han är mycket kompetent och jobbar extremt hårt. För rätt pris skulle Jakob sälja både sin egen och din mamma, men han skulle samtidigt se till att precis varje detalj var i ordning och att inget lämnades åt slumpen. Jakob är också den mäklare som alla andra mäklare ser upp till. Det om något borde ju vara ett gott betyg. Läs mer
    2018-08-24 Jakob J svarar Emilia M
    Tack bästa Emilia för din varma rekommendation. Ett sant nöje att få hjälpa dig med försäljningarna, tack för ett lyckat samarbete! Med vänlig hälsning, Jakob
Mikael Lindström
Peter Eriksén