Jakob Jakobsson
Registrerad mäklare sedan 2009
Aktiv på Reco.se sedan 2018
?
Jag är specialiserad på bostadsrätter i Stockholms innerstad och de senaste 10 åren har jag förmedlat nära 900 bostäder. Jag älskar mitt jobb och arbetar alltid för att överträffa mina kunders förväntningar.

2009-2013 hade jag rekordet för den dyraste lägenheten per kvm i Sverige någonsin.
2014 (Aftonbladet) och 2015 (DN) blev jag rankad bland de topp tio främsta mäklarna i Sverige.
2016 och 2017 var jag enligt Hittamäklare den mest rekommenderade mäklaren i hela Stockholms innerstad.
2018 har jag årets innerstadsrekord med 166 111 kr/kvm (Kungsholmen).

Mina toppresultat sedan 2009 har skapat åtskilliga stamkunder, jag vill gärna att du blir en av dom.

Kontakta mig gärna för ditt livs viktigaste affär! Läs mer

Läs vad 35 Läs vad Jakob Jakobsson

• Karina M skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan

2019-04-18

Jag anlitade Jakob för att sälja min bostadsrätt. Han var proffsig från början till slut. Jag rekommenderar verkligen Jakob! Läs mer
  • Marcus L skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan

2019-04-16

Mycket imponerad av Jakobs sätt att arbeta. Lyhörd, intresserad, målinriktad, påläst och driven. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Jonathan M
    Jonathan M skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan

2019-04-16

Jakob är extremt proffsig och tar verkligen sina försäljningar på största allvar. Jakob är mån om att inte ha för många objekt samtidigt för att säkerställa bästa möjliga fokus och upplevelse för säljaren samtidigt som han säkerställer att köpare får en så trygg affär som är möjligt med svar på samtliga frågor som kan komma upp. Jag skulle definitivt rekommendera Jakob till andra som går att fundera över vilken mäklare som kan passa. Läs mer
  • Mats T
    Mats T skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan

2019-03-17

3,5 rok på Erstagatan 20 Södermalm.Mkt bra bemötande. Transparent process som resulterade i ett mkt högt pris. Som kund kände man sig sedd och värderad.

Sammanfattningsvis skulle jag rekommendera Jakob till den som vill ha hjälp att få bästa möjliga resultat i sin försäljning: Läs mer
  • Gabriella C skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan

2019-03-14

Jakob kunde på ett tydligt sätt motivera hur han på bästa sätt skulle kunna optimera vår försäljning. Han var strukturerad och målinriktad och delaktiggjorde oss under hela processen. Vi är så nöjda med resultatet! Läs mer
  • Ulrika L skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan

2019-02-27

Jakob hjälpte mig att sälja min bostadsrätt, en 1:a på Lidingö. Jag hade blivit rekommenderad Jakob av vänner till min sambo. Redan vid första mötet med Jakob förstod jag varför vännerna rekommenderat honom. För Jakob har hög social kompetens; han vet hur man pratar både med mig som säljare men också till potentiella köpare. Han är målinriktad och tydlig. Inger lugn och förtroende. Visar att han har koll på läget, baserar sina försäljningsråd på fakta och statistik; något som hjälpte mig i alla mina beslut.
    Kort och gott: Med Jakob vid rodret blir din bostadsförsäljning enkel och bekymmersfri!
    Jag vet att jag kommer att ringa Jakob igen nästa gång jag ska göra en ny bostadsaffär!

Ulrika Lagerlund Läs mer
  • Ann-charlott J
    Ann-charlott J skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan

2019-02-27

Sålt bostadsrätt i centrala Stockholm. Jakob har på ett mycket professionellt sätt lotsat mig genom hela processen.

Det kunde inte gjorts på ett bättre sätt. Jag är mycket nöjd och skulle gärna anlita Jakob igen. Läs mer
  • Linda M skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan

2019-02-12

Jakob Jakobsson hjälpte oss att sälja vår lägenhet på Kungsholmen och var genom hela processen kunnig, hjälpsam, noggrann och hade ett mycket trevligt och proffsssionellt bemötande mot både oss och potentiella köpare. Kan varmt rekommendera Jakob som mäklare. Läs mer
  • Johan H skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan

2018-11-20

Mycket nöjd med ett högt slutpris vid försäljning av min lägenhet. Fick framför allt intrycket av att Jakob arbetade mkt aktivt med alla spekulanter och lyckades skapa en bra budgivning. Läs mer
  • Christian S skrev om Jakob Jakobsson en del av Mäklarhuset Innerstan

2018-11-06

Jakob sålde vår lägenhet för +125’/kvm på under 5 dagar i en nästintill omöjlig marknadssituation där andra misslyckats.
    Hans extraordinära precission, timing och strategiska förmåga löpte genom hela processen samtidigt som etik, trygghet och professionalism var ständigt närvarande.

Jag lämnar därför mina varmaste rekommendationer för Jakob och ser ingen annan väg än att använda honom igen.

Han är nr 1. Utan nämnvärd konkurrens.

//Christian Stenbeck Läs mer

Andra mäklare hos Mäklarhuset Innerstan