Värdelösa! Klockorna håller inte för aktiva barn. Abonnemangen är ännu sämre. Supporten tar 200år på sig att lösa ett sim-kort som inte ens fungerar. 3 gånger har vi behövt säga upp abonnemanget och skapa ett nytt för att det blir något ”fel” med sim-kortet.
Xplora Mobile AB
8 omdömen om Xplora Mobile AB
Jättebra klocka med sina funktioner men väldigt besvärligt att Betala fakturorna. Idag har man inte tid att sitta med Ocr nummer osv. Gör det enklare att betala med ex Swish eller direktbanköverföring.
Går inte att lägga till fler meddelande-kontakter. Laddat ner appen på två olika mobiler, uppdaterat, startat om mobilerna etc etc Går ej att chatta med kundservice på kvällstid heller.
Orkar du inte läsa allt så skrolla längt ner för kort svar. Köpte klockan X6 Play från en annan sida (webhallen) än xploras egna och tur var nog det. Inga problem att skicka tillbaka den där. Problemet är nu abonnemanget som jag försöker utnyttja min ångerrätt på. Har skickat in allt man ska men ingen återkoppling från Xplora än. Sa även upp abonnemanget för vad det verkar på många recensioner här är kontakten obefintlig, så vill inte att det tickar på. Hoppas ändå att min ångerrätt ska gälla. Skicka in det dagen efter...
Har skickat in dokument om min ångerrätt på abonnemang och klocka och ett skydd. Dom vill inte släppa mig som kund och svarar ibland på mina mejl. Då tar dom bara upp abonnemanget. Jag påtalar igen att ångerrätten gäller allt i köpet. Samma sak igen, dom paratar abonnemang. Nu har jag inte hört något från dom på ett bra tag. Apparna till vissa klockor funkar inte alls. Kommentarerna på FB i sina egna annonser är kunderna sura och besvikna på företaget. Pissföretag helt enkelt.
Avslutade mitt abonnemang för min dotter i februari och nu i oktober skickar dem ut nya fakturor. Svårt att komma i kontakt med någon om man inte nöjer sig med att prata med en robot
Har aldrig stött på ett mer oflexibelt företag. Jag var lite sen att förlänga mitt årsabonnemang. När jag gjorde det så kunde de inte låta förlängningen börja när den gamla slutade ut de hade hunnit skicka två fakturor emellan som de insisterade på att jag betalade innan mitt årsabonnemang kunde börja löpa. Deras app och inloggning på hemsidan är riktigt low tech. En väldigt bra produktidé men de har misslyckats totalt med att leverera den.
Jag är lite sur på företaget eftersom de spärrade mig för att grabben använt simkortet i en telefon och surfat. Det resulterade i att jag kastade klockan i en låda, skaffade ett riktigt teleabonnemang och glömde bort den. Sedan kom jag på det när de krävde mig på en faktura ett år senare. MEN, i grund och botten var det väl självförvållat och Xplora skall ha en eloge för att det var smidigt att säga upp tjänsten utan en massa tjafs. Som produkt är den helt ok både funktion och prismässigt. Men jag skulle nog rekommendera ett riktigt tel-abonnemang med fri surf.