Alla kategorier Konferens Stockholms län Nacka Yasuragi Hasseludden

Yasuragi Hasseludden

Hamndalsvägen 6, 132 81 Saltsjö-boo — Visa karta

Yasuragi Hasseludden utanför Stockholm är en fridfull oas där du kan njuta av japanska bad, aktiviteter, behandlingar och två förstklassiga restauranger. En helhetsupplevelse i en miljö inspirerad av det bästa från Japan.
Gredelbyleden 138, 74171, KNIVSTA
Nova Park Conference
Magdalena S:
Vi fick ett mycket bra bemötande av personalen på Nova Park och servicen var otroligt bra. Det gjorde att våra konferensdagar blev väldigt l...

Läs vad 19 kunder tycker om Yasuragi Hasseludden

• Moa L
    Moa L skrev om Yasuragi Hasseludden
    Frågade personal i restaurangen som ligger en våning ovanför receptionen vart man kan boka massage, och fick svar på frågan att de inte visste.
    Det var mycket folk, stressigt stundvis, och inte så fina lokaler.
    De behöver ta in någon som har känsla för inredning! Sladdar lite här och var, betongväggar etc
    Bodde i ett superior rum som hade en mycket skön säng, en badtunna för 1 person och två japanska tvagning platser. Rummet hade en fantastisk utsikt.
    Källorna utomhus var mysiga och mycket varma så vi kunde inte sitta där för länge.
    Maten på Teppanyaki var väldigt god och kocken var trevlig. Dock var servitrisen inte lika sympatisk.
    Tycker definitivt att de har överpriser.
  • Nikola T
    Nikola T skrev om Yasuragi Hasseludden
    Är här nu och njuter till fullo! Perfekt för kick-off, team building eller bara ren och skär avslappning. Jag gillar miljön och avskildheten. På Yasuragi får man verkligen en flykt från vardagen. Rekommenderas varmt!
  • Alexander B
    Alexander B skrev om Yasuragi Hasseludden
    Ett av dem sämsta spa:n jag har varit på , finns endast en väldigt klorad bassäng inomhus samt en liten uppvärmd utomhus. Väldigt dyra priser för ingenting. Maten på restaurangen är under all kritik. REKOMMENDERAS INTE !!!!
  • Jacob K
    Jacob K skrev om Yasuragi Hasseludden
    Jag va här på konferans i 2 dagar. Konferansrummen var perfekta med bra el, projektor och tilltugg som kaffe, kaka o roliga juicer. Rummen är ganska små men fungerar bra på konferans. Sen va det perfekt att dem hade pool och varmbad utomhus men synd att dem inte serverade öl vid poolen. En rekommendation är att ta det dyra paketet med hibachi (när dem lagar mat framför en) och sushi band. Maten var helt okej men förväntade mig bättre.
  • Mina
    Mina skrev om Yasuragi Hasseludden
    Var hela familjen över natten. Vid incheckning vid 3 var inte vårat rum klart? Skulle bara ta några minuter... Blev hänvisade till terassen en trappa upp och satt där i 40 minuter innan vi tröttnade och gick ner igen och VIPS! Så hade vårt rum precis blivit klart!!!
    Korridorerna är ren betong med hålen för armeringsjärnen kvar, långa och rejält tråkiga. Sandalerna som tillhandahålls finns bara i 36-43 så över eller under det: BAD LUCK! Vi gick samuraistigen med våra 2 barn och efter ca halva stigen så var hela stigen full av ilskna pissmyror som genast gick till attack och bet våra fötter röda!! Där stod vi med våra toffler?!
    Middagen var riktigt usel, kan gå till vilken japansk restaurang i Stockholm som hellst och få bättre mat! 95 kr för ett halvt glas rött är också alldeles för dyrt!!!
    Det enda som får upp betyget från -, är deras utomhus "pool". Riktigt skönt + en del av personalen som var riktigt trevliga! Tror att det var sommarjobbare för de såg unga ut. Hade hört så mycket gott om detta ställe men blev så otroligt besviken!! Åker aldrig mer hit och rekomenderar det verkligen inte!!
  • Jan V
    Jan V skrev om Yasuragi Hasseludden
    Tillbringade ett dygn här tillsammans med familjen under midsommarhelgen. Det var ganska lugnt och skönt trots att de kör "Yasuragi Kids" under sommaren, vilket innebär att alla i familjen är välkomna, annars är det åldersgräns. Nu var det främst frun som skulle njuta av bad och relax, eftersom det var morsdags-presenten, så jag ger ingen recension av bad-delen.

Rummen: Upplevs som ganska små när man kommer med familj och barnvagn. Badrummet var särskilt trångt.

Anläggningen i övrigt: Tycker korridorerna är lite trista, de kunde piffat dem lite mer. Grå betongväggar och tak som får en att tänka asbest känns inte så muntert. Detta är ju en gammal "vanlig" konferensanläggning, där kanske det var helt ok :)

Restaurangen: Vi valde två huvudrätter som inte var de bästa/godaste tyvärr, vi skulle nog gått på sushi i stället. Dryck: Vi beställde mousserande vin, att då personalen försöker komma med ett glas avslaget sådant som inte har en enda bubbla kvar, det är fräckt. Tror de inte att man ska märka det bara för att man har barnen med sig?

Nja, det blir tyvärr bara medelbetyg (den här gången i alla fall), det är ju inte ett jättebilligt ställe.
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Yasuragi Hasseludden
    Ett perfekt ställe för en personaldag med jobbet.

Vi tillbringade en hel dag med konferens, lunch, behandling, bad och middag på detta ljuvliga ställe för en tid sedan. Det hela tyckte vi alla var helt fantastiskt och mycket berodde på att all personal var trevliga och hjälpsamma och kunniga. All mat smakade mycket bra och var väl genomtänkt för att passa just ett sådant ställe som Yasuragi är. Middagen nere i restaurangen var i högklass med en hovmästare som hela tiden förklarade ursprunget på våra maträtter och såg till att vi var nöjda hela tiden.

Jag tycker att detta är ett underbart ställe eftersom det var bra lokaler, fantastisk mat, bra behandlingar och personal som var "service-minded"

Toppbetyg till ett toppenställe!

/ Joakim B
    Nikke L gillar detta
  • Christina S
    Christina S skrev om Yasuragi Hasseludden
    Vill man trängas med hundra andra kroppar i duschutrymmen och i pooler ska man åka hit. Vill man återuppleva BB där alla går i samma sunkiga kläder (på Hasseludden kimonos) och hasar runt i tofflor i stora frukostmatsalen är Hasseludden utmärkt. Önskar man riskera att den där stilla stunden i en av (de få) vilstolarna runt stora jättepoolen störs av att en grupp bakfulla finnar gör bomben i vattnet så rekommenderar jag en tur till Hasseludden.
    Detta måste vara det mest överhajpade spa som finns i hela landet. Bättre men kanske mer tidskrävande: leta reda på guldkornen istället. Där det går att vila, njuta och koppla av under former som motsvarar det pris man får betala.
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Yasuragi Hasseludden
    Jag har varit på Yasuragi i olika sammanhang. Avslappning, teambyggande konferens och även för hårt arbete i samband med 24hbc då jag knappt hann med att se vattnet. Lika fantastiskt alla gånger. Det mest häpnadsväckande är att transformationen från LO-kursgård i 70-talsbetong till medatitiv byggnad i smakfull betong har gått så smidigt, och att lugnet och närvaron verkligen sänker sig över den som tillbringar några dygn här.
    Allra bäst är utomhuspoolen en tidig morgon när snön faller och minusgraderna dallrar i luften.
  • a p
    a p skrev om Yasuragi Hasseludden
    Detta ställe var jättebra sist med goda persikor och lungt och skönt. I förrgår var jag där med ett presentkort. Nu billig trist frukt och ett företagsevent som de inte berättat om när jag bokade på morgonen. Damernas tysta var avstängt, folk sprang och fotade inne på badet. På kvällen vällde det in packade stojiga människor. Riktigt stressigt och dyrt....
  • Ulrika J
    Ulrika J skrev om Yasuragi Hasseludden
    Underbart avslappnande spa. Bästa upplevelsen får man om man ankommer tidig lördag när det inte är alltför mycket folk och går på aktiviteterna. Rekommenderar starkt "Klangresa".
  • hanna c
    hanna c skrev om Yasuragi Hasseludden
    jättehärligt SPA! det mesta är bra men utomhus basängen är nog ändå bäst. om man tröttna på att bada kan kan till exempel passa på att lära sig att göra sushi. dock lite dyrt..
  • Kajsa L
    Kajsa L skrev om Yasuragi Hasseludden
    Högt betyg för såväl bad, massage och mat! Vi var på gratis sushiskola och stoppade i oss mängder med sushi (före middagen) ;)

Jag skulle önska att det fanns några fler "relax-platser" där man kan sitta och mysa utan att frysa, men har i övrigt inget att klaga på!
  • Hannes F
    Hannes F skrev om Yasuragi Hasseludden
    Otroligt bra ställe, värt varenda krona!!
    Bra service, trevlig personal.
  • Robert N
    Robert N skrev om Yasuragi Hasseludden
    Riktigt trevligt spa som kan erbjuda det mesta. Du bör åka hit på vintern, det är då de varma källorna utomhus kommer till sin rätt.
  • John B
    John B skrev om Yasuragi Hasseludden
    Riktigt trevlig anläggning i sitt slag med kunnig och serviceminded personal, det som drar ner betyget är prisbilden som jag tycker ligger i överkant.
  • Emma K
    Emma K skrev om Yasuragi Hasseludden
    Fick en spahelg med övernattning. Eftersom mitt sällskap är en sån 5a så var det svårt att vara opartisk när det gäller vistelsen, men kom fram till att vissa delar kan nog Yasuragi helt klart förbättra. Det som egentligen gör hela upplevelsen är läget och badavdelningen, som är riktigt fin och som känns relativt välskött. (tror samma plåster satt kvar på utomhusbassängen sedan förra gången jag var där..)Överlag är det väldigt ojämn kavlité på de olika delarna. Vårt rum var fint med en väldigt bekväm säng, fint badrum så varför slänga in Ikea-möbler ala högstadieskola som bord? Som dessutom ser ungefär lika slitna ut? I korridorerna som är oändliga är tanken att man ska vaggas in i ro och själslig frid, så hur hjälper en skabbig, dammig Buddha inslängt i ett hörn med det? Tror de att man inte märker att det är bruna stänk över hela gardinen? Det känns som att de interiörmässigt helt enkelt missat det som kallas "Hel och ren". För att fylla ut ytorna känns det som ett haffsigt mixmax av designmöbler blivit inslängda, vissa nyare andra slitna.
    Jättebra massage, både den klassiska och ansiktsmassagen, men en annan sak som kändes oproffsigt var att kvinnan som gav mig ansiktsmassage inledde med att sälja in vilka behandligar jag behöver som hon kan ge på sin egen mottagning. Jag fick även en känsla ganska ofta på Yasuragi av löpande-band masshantering.
    Nu blev det lite mycket fokus på det negativa, eftersom allt som allt var det en underbar helg. Nästa gång kommer jag garanterat hoppa i bassängen snabbare däremot, det är verkligen det som gör hotellet och som gör att man vill komma tillbaka.
  • Malou G
    Malou G skrev om Yasuragi Hasseludden
    Charmigt japanskt spa där man dels kan få behandlingar men även bara ta det lungt under en dag bland varma/kalla bad, bastu mm. Kan rekommenderas att åka kompisar emellan eller med flera par då killar och tjejer delas upp i omklädningsrummen och det är en procedur man gärna får dra ut på, då är det trevligare att ha sällskap. Ett måste när man är där är deras teppanyaki som är såväl en upplevelse för smaklökarna som för sinnerna!
  • Nils v
    Nils v skrev om Yasuragi Hasseludden
    Japanskt spa i Stockholms skärgård som blivit populärt, på gränsen till folkligt, under senare år. På Yasuragi erbjuds diverse olika bad, med pooler inomhus och utomhus, samt behandlingar (diverse massagetyper). Dessutom kan man ta del av meditation, klangresor och andra avslappnande övningar av varierande klass. På det stora hela en behaglig upplevelse och den mat som serveras i restaurangen håller ok klass för denna prisklass - för mycket folk under högsäsongen dock, vilket drar ned mitt betyg.

Hamndalsvägen 6, 132 81 Saltsjö-boo