Alla kategorier Konferens Stockholms län Nacka Yasuragi Hasseludden

Yasuragi Hasseludden

Hamndalsvägen 6, 132 81 Saltsjö-boo — Visa karta

Yasuragi Hasseludden utanför Stockholm är en fridfull oas där du kan njuta av japanska bad, aktiviteter, behandlingar och två förstklassiga restauranger. En helhetsupplevelse i en miljö inspirerad av det bästa från Japan.

Läs vad 26 kunder tycker om Yasuragi Hasseludden

• Jenny F skrev om Yasuragi Hasseludden
    Skulle besöka Yasuragi med en vän, men vaknade upp med feber och försökte avboka/boka om till annan dag. Fick ett drygt svar om att de inte har en sådan avbokningspolicy. Förlorade 3500kr och då skulle vi inte ens övernatta. Yasuragi är säkerligen ett fantastiskt ställe, men om du inte vill riskera att förlora massa pengar, förboka inte. Läs mer
  • Johanna L skrev om Yasuragi Hasseludden
    Mina skor blev stulna och sushibuffén på restaurangen fick man laga själv, utan vass kniv! :(
    Vid ankomsten blev jag tillsagd att lämna mina skor i entrén. När jag skulle gå hem var mina skor stulna och då sa personalen till mig att jag borde tagit skorna med mig till skåpet: Jag trodde att det inte var tillåtet, eftersom man sagt till mig att lämna skorna i entrén vid ankomst. Personalen sa då att det fanns en skylt på väggen. Skylten var så liten att jag inte kunde läsa vad det stod på den utan läsglasögon.
    Det utlovades sushibuffé, men gästerna förväntades göra sushin själva, men utan vass kniv, så man fick äta rullen med händerna och försöka bita av den torra beska sjögräsfyrkanten med tänderna. Läs mer
  • John B
    John B skrev om Yasuragi Hasseludden
    Hemskt, verkligen uselt ställe att koppla av på. Skrikande barn, seg personal och fullt av människor. Man kommer hem ännu mer stressad. Läs mer
    2018-08-01 Representant för Yasuragi Hassel svarar John B
    Tusen tack för din återkoppling efter er vistelse hos oss, det uppskattar vi mycket. Det är så klart tråkigt att läsa att ni inte upplevde det så bra bl.a. på grund av barnen som är gäster hos oss nu på sommaren. Varje sommar sänker vi vår åldersgräns från 16 år till 0 år, vilket uppskattas väldigt mycket av familjerna som kommer. Vi förstår så klart att det inte blir samma typ av upplevelse för er som kommer utan barn. Ni är varmt välkomna tillbaka efter 12 augusti igen, om ni önskar. Om du vill berätta mer om på vilket sätt du upplever oss som arbetar sega kan du gärna maila mig på sunniva.fallan.rod@yasuragi.se så vi kan se över hur vi arbetar så det inte upplevs på detta vis. Som vd är jag mycket stolt över det team som arbetar här, och i ledarskapet arbetar vi hela tiden med skapa förutsättningar för att må bra på vår arbetsplats och känna att man gör ett bra jobb. Tusen tack igen för din återkoppling. Jag ser fram emot att höra från dig igen.
    Varma hälsningar, Sunniva.
  • Mohammad Q
    Mohammad Q skrev om Yasuragi Hasseludden
    Nattmardröm på Yashuragi hotell, natten som jag någonsin har haft i mitt liv.

Jag var inbjudan från min arbetsplats till att deltaga på ett möta på Yasuragi hotell, Saltsjö-Boo, Hasseludden, Hamndalsvägen 6.
    jag har läst tidigare bra omdömen om hotellet, men tyvärr jag haft mardröm på hotellet.
    När jag tuggade den första skeden av efterrätten där var något mycket solid som kom i munnen (Sten, Mandelskal, osv.? ), jag kände plötsligt stark smärtan med en röst för att bryta tänder. Jag blev chockad och spottade ut allt var i munnen. Jag lämnande restaurangen lugn utan störning eller kritik av personalen som respekt till mina kollegor och gästerna.
    Jag gick omedelbart till receptionen och berättade för receptionisten om alt som hände med mig, hon var mycket sympatisk med mig, skrev skada rapport, ringde till restaurangens ansvarig, han kom direkt, var ledsen och bad om ursäkt.
    Jag träffade dagen efter en av cheferna C.E, var också sympatisk med mig, lovade mig att hotellet ska betala min tandbehandling, han skrev namn, e-mail och telefonnummer på litet blad och lämnat till mig för att lämna tandläkares räkning till honom efter tandläkare besök.
    Hotellets VD har mejlet mig efter 3 dagar berättade att hon vill undvika att acceptera ekonomiskt ansvar för händelsen pga. jag inte har sparat mitt spott som bevisa för händelsen, även resturangansvarig och receptionisten frågade inte mig om mitt spott vid händelse tiden. Chefen C. E frågade heller dagen efter.
    Jag förstått utifrån VDs mail att hon inte tror på receptionisten, resturangansvarig, chefen C.E, alla mina kollegor som var med mig på restaurangen, hon tror inte heller på tandläkaresbehandlingsplan och information om akut tandbehandling som jag har fått?!
    Det förstår inte als hur en människa som anställt som VD av ett stort hotell som Yasuragi hotell begär från en skadad människa som har fått plötslig allvarlig smärta och chock att ha koncentration vid händelse tiden att samla sitt spott och sparar i ett par dagar som bevis och visar det senare till VD för att hon eventuellt acceptera ansvar för försummelse och brist på kontroll av restaurangpersonalen.
    Jag har en fråga, varför Yasuragi hotells VD försöker till varje pris att försvara misstaget på hotellet och tänker inte på gästernas liv, hälsa och ekonomi.
    Jag ska betala som en konferens deltagare för bara en natt på Yasuragi hotell 20 000 kronor till behandling och reparation av min tand förutom smärta och förlust av min fysiska och psykiska hälsa. Läs mer
  • Maja K skrev om Yasuragi Hasseludden
    Jag har varit hos er från 1-4 gånger per år de senaste 12 åren. Förutom förra året.
    Idag åkte vi till ert spa första gången efter ombyggnationen.
    Ett kvällspaket kl 13-23 var det vi hade betalat för. 1150 kr inkl middag.
    Efter 50 minuter lämnade vi anläggningen.
    Längre än så stod vi inte ut.

1. Det började redan vid parkeringen. Er gigantiska parkeringsplats var full. Vi fick sitta och vänta på en ledig plats. Det var vi inte ensamma om. Det var kö, och bilar tog smitvägar för att först roffa åt sig något ledigt när någon åkte.
    Redan då anade vi att ni fått storhetsvansinne och tagit emot fler gäster än vad som är trevligt. Det har alltid varit luftigt på er parkering tidigare år.

2. Vid disken hänvisar ni oss ner till badet för att checka in. Vid badet möts vi av en skylt där det står att ”pga sjukdom måste alla checka in uppe vid receptionen”.

3. Man får ingen korg som tidigare att ha sina saker i. Plötsligt står man med x antal grejer (handdukar med mera) i händerna och undrar hur man ska röra sig i anläggningen med allt detta utan något att ha det i.

4. Tysta omklädningsrummen är borta. Nu är det ett och samma omklädningsrum för alla damer. Vi som ville ha lite lugn och ro tvingas lyssna på allt tjatter som liknar Eriksdalsbadet en lördagseftermiddag.

5. Så otroligt många gäster ni tar emot nu! Det är överfullt. Så trångt med massa små klädskåp. Skåp på en överrad, och skåp under. Man fick gå fram till sitt skåp när kvinnorna som hade sitt skåp under/bredvid precis gått undan. Snabbt fram- för att lägga in något föremål. Sen backa igen så någon av de andra skåpinnehavarna kunde gå fram och lägga in nåt i sina skåp. En bänk fanns mitt på golvet för alla skåp. Bänken var full så de flesta fick lägga sina saker på det blöta golvet.

6. Tvagningsrummet bra, dock uteblev upplevelsen pga ljudnivån.

7. De varma baden utomhus var överfulla av människor. Har aldrig varit med om något likande under mina 12 år här. Vi fick trängas med andra, och ljudnivån var jättehög. Till vänster några som pratade om sina personliga familjeproblem där vi ofrivilligt hörde varenda detalj och till höger några som bara skränade.

8. Vi gick in för att lägga oss på vilstolarna och läsa lite. Döm om vår förvåning när vi upptäckte att alls solstolarna var paxade med handdukar, böcker och tidningar. Varenda en. Det var fler som stod och konstaterade det, och sa att ”man kanske får stå på kö här för att få en stol”. Hur är det ens möjligt att paxa stolarna sådär? Är det möjligen ett fenomen som uppstår på överfulla anläggningar där folk förstår att ”här måste man armbåga sig fram”.

9. Ingenstans att ta vägen, ingenstans att få lugn och ro. Vi åkte därifrån. 50 minuter efter incheckningen.

Inget unikt med Yasuragi längre. Ert storhetsvansinne lär bli er undergång. Läs mer
  • M
    M skrev om Yasuragi Hasseludden
    Sämre för varje gång.

- vårt rum var inte klart när vi kom, vi hade bokat så vi kunde komma. redan 15 med diverse förval och tillägg till rummet. Men blev hänvisade till baren (dom bjöd inte på något) sedan när vi kom tillbaka efter tiden receptionisten sa var det samma visa igen och först då.ringde han och bad att rummet skulle städas.

- maten var inte bra och servitrisen var katastrof

- min sambos saker blev inlåsta i ett skåp

-mycket folk och servicen lämnar massvis att önska.

-dyrt för vad du får

+ för utsikten vid utomhuspoolen men trångt Läs mer
  • Moa L
    Moa L skrev om Yasuragi Hasseludden
    Frågade personal i restaurangen som ligger en våning ovanför receptionen vart man kan boka massage, och fick svar på frågan att de inte visste.
    Det var mycket folk, stressigt stundvis, och inte så fina lokaler.
    De behöver ta in någon som har känsla för inredning! Sladdar lite här och var, betongväggar etc
    Bodde i ett superior rum som hade en mycket skön säng, en badtunna för 1 person och två japanska tvagning platser. Rummet hade en fantastisk utsikt.
    Källorna utomhus var mysiga och mycket varma så vi kunde inte sitta där för länge.
    Maten på Teppanyaki var väldigt god och kocken var trevlig. Dock var servitrisen inte lika sympatisk.
    Tycker definitivt att de har överpriser. Läs mer
  • Nikola T
    Nikola T skrev om Yasuragi Hasseludden
    Åt precis en fantastisk middag på Restaurang Tokyo! Läs mer
  • Nikola T
    Nikola T skrev om Yasuragi Hasseludden
    Är här nu och njuter till fullo! Perfekt för kick-off, team building eller bara ren och skär avslappning. Jag gillar miljön och avskildheten. På Yasuragi får man verkligen en flykt från vardagen. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Alexander B skrev om Yasuragi Hasseludden
    Ett av dem sämsta spa:n jag har varit på , finns endast en väldigt klorad bassäng inomhus samt en liten uppvärmd utomhus. Väldigt dyra priser för ingenting. Maten på restaurangen är under all kritik. REKOMMENDERAS INTE !!!! Läs mer
  • Jacob K
    Jacob K skrev om Yasuragi Hasseludden
    Jag va här på konferans i 2 dagar. Konferansrummen var perfekta med bra el, projektor och tilltugg som kaffe, kaka o roliga juicer. Rummen är ganska små men fungerar bra på konferans. Sen va det perfekt att dem hade pool och varmbad utomhus men synd att dem inte serverade öl vid poolen. En rekommendation är att ta det dyra paketet med hibachi (när dem lagar mat framför en) och sushi band. Maten var helt okej men förväntade mig bättre. Läs mer
  • Mina skrev om Yasuragi Hasseludden
    Var hela familjen över natten. Vid incheckning vid 3 var inte vårat rum klart? Skulle bara ta några minuter... Blev hänvisade till terassen en trappa upp och satt där i 40 minuter innan vi tröttnade och gick ner igen och VIPS! Så hade vårt rum precis blivit klart!!!
    Korridorerna är ren betong med hålen för armeringsjärnen kvar, långa och rejält tråkiga. Sandalerna som tillhandahålls finns bara i 36-43 så över eller under det: BAD LUCK! Vi gick samuraistigen med våra 2 barn och efter ca halva stigen så var hela stigen full av ilskna pissmyror som genast gick till attack och bet våra fötter röda!! Där stod vi med våra toffler?!
    Middagen var riktigt usel, kan gå till vilken japansk restaurang i Stockholm som hellst och få bättre mat! 95 kr för ett halvt glas rött är också alldeles för dyrt!!!
    Det enda som får upp betyget från -, är deras utomhus "pool". Riktigt skönt + en del av personalen som var riktigt trevliga! Tror att det var sommarjobbare för de såg unga ut. Hade hört så mycket gott om detta ställe men blev så otroligt besviken!! Åker aldrig mer hit och rekomenderar det verkligen inte!! Läs mer
  • Jan V
    Jan V skrev om Yasuragi Hasseludden
    Tillbringade ett dygn här tillsammans med familjen under midsommarhelgen. Det var ganska lugnt och skönt trots att de kör "Yasuragi Kids" under sommaren, vilket innebär att alla i familjen är välkomna, annars är det åldersgräns. Nu var det främst frun som skulle njuta av bad och relax, eftersom det var morsdags-presenten, så jag ger ingen recension av bad-delen.

Rummen: Upplevs som ganska små när man kommer med familj och barnvagn. Badrummet var särskilt trångt.

Anläggningen i övrigt: Tycker korridorerna är lite trista, de kunde piffat dem lite mer. Grå betongväggar och tak som får en att tänka asbest känns inte så muntert. Detta är ju en gammal "vanlig" konferensanläggning, där kanske det var helt ok :)

Restaurangen: Vi valde två huvudrätter som inte var de bästa/godaste tyvärr, vi skulle nog gått på sushi i stället. Dryck: Vi beställde mousserande vin, att då personalen försöker komma med ett glas avslaget sådant som inte har en enda bubbla kvar, det är fräckt. Tror de inte att man ska märka det bara för att man har barnen med sig?

Nja, det blir tyvärr bara medelbetyg (den här gången i alla fall), det är ju inte ett jättebilligt ställe. Läs mer
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Yasuragi Hasseludden
    Ett perfekt ställe för en personaldag med jobbet.

Vi tillbringade en hel dag med konferens, lunch, behandling, bad och middag på detta ljuvliga ställe för en tid sedan. Det hela tyckte vi alla var helt fantastiskt och mycket berodde på att all personal var trevliga och hjälpsamma och kunniga. All mat smakade mycket bra och var väl genomtänkt för att passa just ett sådant ställe som Yasuragi är. Middagen nere i restaurangen var i högklass med en hovmästare som hela tiden förklarade ursprunget på våra maträtter och såg till att vi var nöjda hela tiden.

Jag tycker att detta är ett underbart ställe eftersom det var bra lokaler, fantastisk mat, bra behandlingar och personal som var "service-minded"

Toppbetyg till ett toppenställe!

/ Joakim B Läs mer
    Nikke L gillar detta
  • Christina S
    Christina S skrev om Yasuragi Hasseludden
    Vill man trängas med hundra andra kroppar i duschutrymmen och i pooler ska man åka hit. Vill man återuppleva BB där alla går i samma sunkiga kläder (på Hasseludden kimonos) och hasar runt i tofflor i stora frukostmatsalen är Hasseludden utmärkt. Önskar man riskera att den där stilla stunden i en av (de få) vilstolarna runt stora jättepoolen störs av att en grupp bakfulla finnar gör bomben i vattnet så rekommenderar jag en tur till Hasseludden.
    Detta måste vara det mest överhajpade spa som finns i hela landet. Bättre men kanske mer tidskrävande: leta reda på guldkornen istället. Där det går att vila, njuta och koppla av under former som motsvarar det pris man får betala. Läs mer
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Yasuragi Hasseludden
    Jag har varit på Yasuragi i olika sammanhang. Avslappning, teambyggande konferens och även för hårt arbete i samband med 24hbc då jag knappt hann med att se vattnet. Lika fantastiskt alla gånger. Det mest häpnadsväckande är att transformationen från LO-kursgård i 70-talsbetong till medatitiv byggnad i smakfull betong har gått så smidigt, och att lugnet och närvaron verkligen sänker sig över den som tillbringar några dygn här.
    Allra bäst är utomhuspoolen en tidig morgon när snön faller och minusgraderna dallrar i luften. Läs mer
  • a p skrev om Yasuragi Hasseludden
    Detta ställe var jättebra sist med goda persikor och lungt och skönt. I förrgår var jag där med ett presentkort. Nu billig trist frukt och ett företagsevent som de inte berättat om när jag bokade på morgonen. Damernas tysta var avstängt, folk sprang och fotade inne på badet. På kvällen vällde det in packade stojiga människor. Riktigt stressigt och dyrt.... Läs mer
  • Ulrika J
    Ulrika J skrev om Yasuragi Hasseludden
    Underbart avslappnande spa. Bästa upplevelsen får man om man ankommer tidig lördag när det inte är alltför mycket folk och går på aktiviteterna. Rekommenderar starkt "Klangresa". Läs mer
  • hanna c skrev om Yasuragi Hasseludden
    jättehärligt SPA! det mesta är bra men utomhus basängen är nog ändå bäst. om man tröttna på att bada kan kan till exempel passa på att lära sig att göra sushi. dock lite dyrt.. Läs mer
  • Kajsa L
    Kajsa L skrev om Yasuragi Hasseludden
    Högt betyg för såväl bad, massage och mat! Vi var på gratis sushiskola och stoppade i oss mängder med sushi (före middagen) ;)

Jag skulle önska att det fanns några fler "relax-platser" där man kan sitta och mysa utan att frysa, men har i övrigt inget att klaga på! Läs mer
  • Hannes F skrev om Yasuragi Hasseludden
    Otroligt bra ställe, värt varenda krona!!
    Bra service, trevlig personal. Läs mer
  • Robert N skrev om Yasuragi Hasseludden
    Riktigt trevligt spa som kan erbjuda det mesta. Du bör åka hit på vintern, det är då de varma källorna utomhus kommer till sin rätt. Läs mer
  • John B
    John B skrev om Yasuragi Hasseludden
    Riktigt trevlig anläggning i sitt slag med kunnig och serviceminded personal, det som drar ner betyget är prisbilden som jag tycker ligger i överkant. Läs mer
  • Emma K
    Emma K skrev om Yasuragi Hasseludden
    Fick en spahelg med övernattning. Eftersom mitt sällskap är en sån 5a så var det svårt att vara opartisk när det gäller vistelsen, men kom fram till att vissa delar kan nog Yasuragi helt klart förbättra. Det som egentligen gör hela upplevelsen är läget och badavdelningen, som är riktigt fin och som känns relativt välskött. (tror samma plåster satt kvar på utomhusbassängen sedan förra gången jag var där..)Överlag är det väldigt ojämn kavlité på de olika delarna. Vårt rum var fint med en väldigt bekväm säng, fint badrum så varför slänga in Ikea-möbler ala högstadieskola som bord? Som dessutom ser ungefär lika slitna ut? I korridorerna som är oändliga är tanken att man ska vaggas in i ro och själslig frid, så hur hjälper en skabbig, dammig Buddha inslängt i ett hörn med det? Tror de att man inte märker att det är bruna stänk över hela gardinen? Det känns som att de interiörmässigt helt enkelt missat det som kallas "Hel och ren". För att fylla ut ytorna känns det som ett haffsigt mixmax av designmöbler blivit inslängda, vissa nyare andra slitna.
    Jättebra massage, både den klassiska och ansiktsmassagen, men en annan sak som kändes oproffsigt var att kvinnan som gav mig ansiktsmassage inledde med att sälja in vilka behandligar jag behöver som hon kan ge på sin egen mottagning. Jag fick även en känsla ganska ofta på Yasuragi av löpande-band masshantering.
    Nu blev det lite mycket fokus på det negativa, eftersom allt som allt var det en underbar helg. Nästa gång kommer jag garanterat hoppa i bassängen snabbare däremot, det är verkligen det som gör hotellet och som gör att man vill komma tillbaka. Läs mer
  • Malou G
    Malou G skrev om Yasuragi Hasseludden
    Charmigt japanskt spa där man dels kan få behandlingar men även bara ta det lungt under en dag bland varma/kalla bad, bastu mm. Kan rekommenderas att åka kompisar emellan eller med flera par då killar och tjejer delas upp i omklädningsrummen och det är en procedur man gärna får dra ut på, då är det trevligare att ha sällskap. Ett måste när man är där är deras teppanyaki som är såväl en upplevelse för smaklökarna som för sinnerna! Läs mer
  • Nils v
    Nils v skrev om Yasuragi Hasseludden
    Japanskt spa i Stockholms skärgård som blivit populärt, på gränsen till folkligt, under senare år. På Yasuragi erbjuds diverse olika bad, med pooler inomhus och utomhus, samt behandlingar (diverse massagetyper). Dessutom kan man ta del av meditation, klangresor och andra avslappnande övningar av varierande klass. På det stora hela en behaglig upplevelse och den mat som serveras i restaurangen håller ok klass för denna prisklass - för mycket folk under högsäsongen dock, vilket drar ned mitt betyg. Läs mer

Lindhagensgatan 114, 11251, STOCKHOLM