1KOMMA5° Sverige

1KOMMA5° Sverige

www.1komma5.se
  • BadgeSevenYears
4.4

1KOMMA5° (tidigare Cell Solar) har funnits sedan 2016 och är ett av Sveriges ledande leverantörer av solcellssystem, laddboxar och batterier för ellagring. Vårt mål är att öka antalet energismarta hem - ett villatak i taget. Det är enkelt och tryggt att beställa en solcellsanläggning från oss. Vi tar hand om hela resan, från...

271 omdömen om 1KOMMA5° Sverige

Sedan starten hos Reco 2017

Tomas A
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Mycket nöjd med hela processen, från mötet med säljaren till slutbesiktning och uppföljning. Uppskattar helhetslösningen där 1komma5 tar hand om allt, jag behövde inte engagera mig alls. Trevlig/ödmjuk säljare, proffsiga och trevliga installatörer som gjorde en snygg installation. Kundtjänst som kontaktat mig och följt upp under hela processen. Snygg och lättförståelig App för att kunna se vad systemet levererar. Köpt anläggning: 15 premiumpaneler, 3 batterier (10 kWh) och Heartbeat samt billaddare. Fantastiskt nöjd hela vägen👍👍

Behdad B
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Kunnig och duktig killar. Installationen gick enligt plan i 3 dagar.

Sören H
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Från kontakten med försäljaren tills inkopplingen av mitt solpanelssystem med batteri och styrsystem har allting fungerat helt otroligt bra. Materialet levererades veckan innan installation. Installatörerna var kunniga, trevliga och väldigt energiska. Elektrikerna kom några dagar senare och var också kunniga, trevliga och duktiga. Styrsystemet kopplades in ytterligare en vecka senare. Supporten och informationen har varit utomordentlig. Det hela var på plats en månad innan det var utlovat. Jag har enbart gott att säja om 1komma5grader och är mycket nöjd med allting.

Robert M
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Allt har fungerat utan större problem, trevlig och kunnig säljare och bra kundservice per telefon, (mail fungerar inte lika bra). 1komma5-appen behövde lite justeringar men fungerar nu bra.

Masis S
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Dålig info kring produkt och allt som ”ingår”. ca 6 månader försenad installation som förvisso kompenserades. Men den största lögnen var dock alla sk ”rabatter” som drogs av på fakturan (grön teknik). Säljare blev informerad om att min fru studerar och inte hade någon inkomst men enligt säljare så spelar det inte någon roll utan de fixar allt så att det blir rätt. Detta resulterade att 1komma5 fick sina 35000kr från skatteverket medans min fru åkte på en skattesmäll. Mycket svårt att få kontakt och hjälp efter man betalat....

Göran Fredrik H
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Bra bemötande, snabb konsultation. Trevlig och kunnig personal. Installerade solcellspaket med batterilagring, mycket nöjd, kan gott rekommendera 1komma5

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Göran. Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Vi är glada att höra att du är nöjd med installationen, Nu ser vi fram emot ljusa dagar och många kWh av egenproducerad solel till ditt hem. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Christian G
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Har haft mycket problem med installationen av batterier. Efter fyra hembesök av installatören har inte alla problem lösts. Har skrivit och angett fel som har uppstått och fortfarande efter tre veckor inte fått någon återkoppling. Jag tog då kontakt med battertillverkaren Enphases support och fick omedelbart kontakt med dem. Jag skulle ringa deras support men jag har inte gjort detta än för min teknisk engelska är väl inte den bästa och jag har ingen direkt kunnande inom batteriteknik och dess lösningar.Jag tog kontakt med...

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Christian, tack för att du tar dig tid att skriva. Vi beklagar er upplevelse av oss och tar till oss av er konkreta feedback. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Sten Ewert Tobias B
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Jättebra att ha och göra med fram till installation. När det började strula slutade de höra av sig. Då fick jag hela tiden ringa dem och se till att problemen löste sig. Enda gången de kontaktade mig var när de ville skicka fakturan innan allt var klart. Upplyste dem flera gånger att jag tyckte de betedde sig märkligt men ingen förbättring. Som tur var har de en jättebra kille på teknisk support.

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Sten, stort tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Vi uppskattar din konkreta feedback och tar till oss av den så att vi kan förbättra våra processer. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Leif D
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Väl genomfört arbete både av säljare och montörer. Min solcellsanläggning kom på plats lagom före vintern.

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Leif, tack för att du tog dig tid till att skriva och för ditt fina betyg! Väldigt roligt för oss att höra att du är nöjd och att vi levererat enligt plan och med kvalitet. Önskar dig en fin vår och många fina år med egenproduktion av solel till ditt hushåll. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Ragnar S
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

1komma5 er profesjonelle ifra selger til montering til alt er i drift. De er bare 100% til å stole på. Kundeservice er helt utrolig. 1komma5 er fremtiden for miljøet og plånboken.

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Ragnar, stort tack för ditt fina betyg! Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Byron V
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Det har varit extremt dålig kommunikation med projektledare och support. Har ett flertal gånger försökt att få hjälp eller svar på frågor som dök upp under tiden från beställning till installation och driftsättning. Det har tagit ett halvår och vi har fortfarande inte fått igång heartbeat. Trots att vi bett supporten att ringa, så gör man inte detta. Ringer vi så har vi fått sitta i kö i 45 minuter och kommer inte ens fram utan samtalet bryts. Vi har lyft detta via mejl och fått ursäkter men vi har inte sett någon förbättring....

SVERKER N gillar detta
Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Byron, stort tack för din konkreta feedback och att du skriver hur du upplevt vår process så vi kan arbeta på förbättringsområden. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5

Stefan S
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Företaget krävde betalt innan installationen var helt klar. Ansvarig chef svarade inte på mail, trots påminnelser, för att lösa situationen. Mycket svagt kundbemötande.

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Stefan, vi beklagar er upplevelse av oss. Vänligen ring till oss på 08-228890 så vi kan se över detta tillsammans med dig. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Kari V
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Vil ni ha duktiga säljare så ,ring och bjud ett jobb ,för det kanske är just det som de här behöver . har fått offert ,men kan inte samarbeta för jag får så idiotiska förslag att det bara bli stopp . även om produkten skulle vara OK så det fattas kompetens från första början tyvärr . är du en elektriker med lite längre erfarenhet , kan detta vara ett fynd , för det är just det som är problemet . man försöker sälja lätta klipp för varje pris .och så klart vem vill inte det . men det finns inga kunder som gillar sånt . man...

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Kari, tråkigt att du fått denna upplevelse från oss och att du tolkat våra samtal på det sättet du beskriver. Ni är välkommen tillbaka till oss för vidare kommunikation på 08-228890. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Bo L
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Mycket proffsigt och bra bemötande i hela processen vid installationen av solceller och batteri!

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Bo. Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Vi är glada att höra att du är nöjd med installationen, Nu ser vi fram emot ljusa dagar och många kWh av egenproducerad solel till ditt hem. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

First-Name L
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

lätt att komma överens med... skötte alla papper.. problemfri montering... har fungerat helt OK sedan start

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej, tack för att du tar dig tid att skriva och för ditt fina betyg! Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Berit E
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Trevlig personal, lätt att få kontakt med. Allt fungerade som de lovat. Mycker nöjd

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Berit, tack för att du tog dig tid till att skriva och för ditt fina betyg! Mycket roligt för oss att höra att du är nöjd och att vi levererat enligt plan och med kvalitet. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Leif C
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

*På vilket sätt blev du bemött av 1KOMMA5° Sverige? BRA *Vilka förväntningar hade ni och hur levde 1KOMMA5° Sverige upp till dem? STORA *Sammanfatta din upplevelse och beskriv gärna vad du köpte för vara eller tjänst: Solceller. Lite problem under resans gång men 1KOMMA5 hade ett positivt synsätt på att försöka lösa problemen

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Leif, tack för att du tog dig tid att skriva. Vi önskar dig en god produktion av din nya anläggning. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Mats K
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Kunnig personal. Montörarna är enastående. Negativa är att de är svårt att få telefonkontakt. Kontakten sker via mail och då får man vänta 1 till 2 dagar. Även information och utbildning saknas. Saknar instruktionsböcker/ häften.

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Mats, stort tack för din konkreta feedback och att du skriver hur du upplevt vår process så vi kan arbeta på förbättringsområden. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5

Rene B
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Vi blev mycket professionellt bemötta utifrån de specifika behov som vi hade på installationen. Upplevde att de var seriösa och inte ville sälja på oss olika solcellslösningar till varje pris. Tycker också att företaget gav ett seriöst intryck gentemot sina installatörer genom att avboka vid sämre väder, bra och ordentliga byggställningar mm

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Rene, stort tack för ditt fina betyg! Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Johan S
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Jag är helnöjd! Heartbeat är ett stort + nu när solen inte lyser så laddar den batteriet när det är billigt och använder när det är dyrt!

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Johan, stort tack för ditt fina betyg! Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Kristoffer M
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Ville ha en offert för vad det skulle kunna komma att kosta oss vid en framtida installation om ett par år, personen i fråga svarade direkt 100-150k efter grönt avdrag, utan ens veta något om huset. Kändes helt ärligt inte som han ville sälja till någon som ville ha solceller om 2år.

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Kristoffer, tack för att du skriver. Vi beklagar detta naturligtvis och ber dig återkomma igen till oss för bättre hantering. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

First-Name L
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Extremt dåliga på kommunikation. Vet inte hur många gånger jag skrivit till dem eller hur många gånger jag ringt och de lovat att ringa tillbaka samma dag eller dagen efter. Ingen återkoppling över huvud taget.

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Nils Åke, tack för att du tar dig tid att skriva. Beklagar din upplevelse av oss på 1komma5 grader. Vänligen mejla oss på customer@1komma5.se eller ring oss på 08-228890 så ska vi naturligtvis hjälpa dig. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Marianne E
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Vi fick solceller installerade i början på mars 2023. Vi blev nöjda med installationen, sånär som på att montörerna tappade en panel, vilket åstadkom några mindre skador på huset. Vi har fortfarande ett skadeärende öppet för detta och har stött på flera gånger, men utan någon tillfredsställande respons. Det skulle kunna bli en hel uppsats om jag ska beskriva alla turer kring detta, men jag konstaterar att det hela är uruselt hanterat. Dock har den tekniska supporten varit bra, med snabb respons den gången vi behövt kontakta den.

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Marianne, stort tack för din konkreta feedback och att du skriver hur du upplevt vår process så vi kan arbeta på förbättringsområden. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Kent V
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Nöjd med arbete och installation och det fungerar som förväntat.

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Kent, tack för att du tog dig tid att skriva. Vi önskar dig en god produktion av din nya anläggning. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Christoffer N
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Jag var nyinflyttad till ett system installerat och 1komma5. För att kunna koppla upp mitt system och följa produktionen så kontaktade jag kundtjänsen och fick otroligt bra support. Bra hjälp, bra beskrivningar och en fin uppföljning. En stor eloge till Jon! Tack!

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Christoffer, stort tack för ditt fina betyg! Jon är en mycket uppskattad kollega. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Samuel Emil Mikael R
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Rak och tydlig kommunikation. Säljaren Peter Ringberger gav mig precis den information jag sökte. Anläggningen kom upp precis på utlovad tid, och är väldigt snyggt installerad. Jag köpte min anläggning i augusti förra året och fick den installerad i februari. Jag fick kontaktuppgifter till min projektledare som alltid gick att få tag på. Elektrikern Rasmus är en artist, så himla snygga eldragningar! Nöjd kund!

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Samuel, tack för att du tog dig tid till att skriva och för ditt fina betyg! Väldigt roligt för oss att höra att du är nöjd och att vi levererat enligt plan och med kvalitet. Önskar dig en fin vår och många fina år med egenproduktion av solel till ditt hushåll. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Carl S
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

- Dålig kommunikation, har fått jaga information om när installatörer ska dyka upp sen dyker de inte upp ändå utan kommer en halv dag senare eftersom underentreprenören åkt från Malmö till Göteborg för att göra installationen. - Installationen gick smidigt och blev nästan rätt, besiktningen som jag redan från början flaggat för att det skulle komma en slog dock ner på ett par saker. - 1KOMMA5° lovar att fixa, dvs ni ser till att underentreprenören som gjorde jobbet får komma tillbaka från Malmö för att fixa. - Underentreprenören...

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Fredrik, stort tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Vi uppskattar din konkreta feedback och tar till oss av den så att vi kan förbättra våra processer. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA

Emma Lisa Marie B
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Skulle aldrig rekommendera 1 komma 5. Stöter du på problem, små som stora sköts det bedrövligt och total avsaknad av kundservice. Att tjäna pengar är deras främsta syfte och kundgaranti är inget dem har som målbild.

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Emma, tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Vi uppskattar att du meddelar hur du uppfattat processen så att vi kan arbeta på våra förbättringsområden. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Kari T
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Summerar hur jag upplevt köp och leverans av solcellslösning från 1Komma5. Måste tyvärr sammanfatta att jag inte rekommenderar dessa som leverantör av solcellslösningar. Försöker att vara objektiv när jag skriver denna recension. Positivt Egentligen inget mer än att de är trevliga och monterar det som de ska göra. Inget positivt sticker ut. Har fått två slags rabatter på 6.000 resp. 5.000 kr. Negativt Här blir listan längre • Får svar på nästan alla frågor från säljaren. En fråga som inte besvaras är, hur man kvalitetssäkrar...

Daniel Micael H
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Skulle inte rekommendera 1komma5 till någon. Ända tips jag kan ge till er som nu använt er av de besikta anläggningen. Vill ni som jag har en massa bulor i taket. Total avsaknad av vind och snölast beräkningar. Utgående besiktnings dokument för ca 2 månader sedan. Egenkontroll som inte stämmer med verkligheten. Skenor som sitter på fel avstånd. Kablar som hänger mot taket under panelerna. Allt montage system skruvat med helt fel skruvar. Kunna använda 40a i en elcentral som inte klarar detta. Utebliva svar vid mail kontakt. Då ska ni kontakta 1komma5.

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Daniel, tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Vi uppskattar att du meddelar hur du uppfattat processen så att vi kan arbeta på våra förbättringsområden. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Kent B
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Säljaren (Martin) visade att han sitt jobb Duktiga grabbar som utförde jobbet lätt och smidigt. supporten hjälpte till med uppkopplingen på ett föredömligt sätt , det var inte helt problemfritt men allt löste sig på bästa sätt. Kan bara rekommendera 1 komma 5 för nya uppdrag

Lars-Göran H
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Har en solcellsanläggning och fick bytt en trasig panel idag. När montören hade lämnat tappade anläggningen internetuppkoppling. Jag ringde supporten fick prata med Carlos och senare med Gustav. De är toppen bra på att hjälpa till med problem och har tålamod med en oteknisk kund. Jätte nöjd med hjälpen

Karin L
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Vi är helnöjda med vår kontakt med företaget. Bra och tydlig information av säljare Jenny W. Snygg och proffsig installation. Allt löpte på fint och anläggningen togs i bruk långt innan överenskommet slutdatum. Vi ser er fram emot en solig sommar!

Alexander B
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Brukar inte lämna recensioner, särskilt inte när man är nöjd men i detta fallet har 1komma5 överträffat mina förväntningar med råge och vill därför särskilt lyfta min positiva upplevelse till andra om detta företag. Processen har gått över förväntan från första samtalet med en mycket kompetent säljare till färdig installation. De har varit lätta att få kontakt med och snabb respons vid frågor under hela tiden. Jag har dessutom löpande och i god tid fått tydlig information och haft en mycket bra dialog med dem. Installation...

Pierre F
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Jag brukar inte ge full pott men när man inte hittar nåt att klaga på så är det svårt att undvika🤩 kom en månad innan preliminär tid och trots detta så ringdes det till mig o frågade om dom fick komma ytterligare nån dag tidigare, allt har funkat klockrent från försäljaren till installation. Nu ska vi bara ha en besiktning också🤩bra jobbat!

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Tack Pierre, glädjande att höra. Stort tack för fint omdöme och för att du tog dig tid på att skriva en recension. Lycka till som egen solelsproducent! Varma hälsningar från oss alla på 1KOMMA5°

Lars O
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Jag brukar inte lämna omdöme 5/5 men än så länge är jag jättenöjd med installationen. Nu får vi se vad besiktningen säger Lasse

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Lasse. Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Vi är glada att höra att du är nöjd med installationen, Nu ser vi fram emot ljusa dagar och många kWh av egenproducerad solel till ditt hem. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Niklas S
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Gedigen insats i en knepig tid. Jenny på sälj fantastiskt trevlig och kunnig. Väl genomförd installation och bra support från dem back-office. Halvkomplex anläggning om 37 paneler på 5 olika ytor, blandat 400/500 W om totalt 15.8 kWp. All in all "Så som man önskar att alla får sina anläggningar levererade". //Niklas, Höviksnäs Tjörn.

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Tack för fint omdöme Niklas och stort tack för att du tog dig tid att skriva. Nu ser vi fram emot en ljus tid med många soltimmar. Varma hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Eddie N
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Trevliga personer och ett fantastiskt jobb med montering av paneler till 2 tak. Eddie N

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Tack Eddie för finaste betyg och för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Roligt att höra att vi gjorde ett bra jobb med monteringen på dina 2 tak. Vänligaste hälsningar från oss alla på 1KOMMA5°

Ylva Marie P
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Trevliga i kontakt men kompetens är viktigare! Anläggningen togs i drift i början på juni 2022. I FusionSolar appen visades ingen elproduktion men vår elkonsumtion ökade tre gånger och batterierna laddades och urladdades kontinuerligt utan någon styrning. Sju veckor senare och många påstötningar och telefonsamtal med 1Komm5 kundtjänst så kom en elektriker till oss och hittade två glappkontakter. Vi blev i telefon informerade att vi skulle få ersättning för vår förlorad elproduktion och ökade elkonsumtion. Siffran 8000kr...

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Ylva, tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Vi uppskattar att du meddelar hur du uppfattat processen så att vi kan arbeta på våra förbättringsområden. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Kåre B
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Victor Persson, fantastisk trevlig och ärliga säljare som höll kontakten hela vägen igenom processen. Vi sku få monterad solceller i april 2023, men fick dom redan i mars. 2 dagars installation, sen elektriker och slutbesiktining på det - det gick helt endl. planen och väldigt smärtfritt. Toppen företag ärlig och rak hela vägen, inget krussidull - bara kvalitet i alla led. mvh Kåre, Kävlinge

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Varmt tack Kåre för bästa betyg och för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Väldigt roligt för oss att höra att du är nöjd och att vi levererat enligt plan och med kvalitet. Önskar dig en fin vår och många fina år med egenproduktion av solel till ditt hushåll. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Jan Z
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Fantastiskt snabb leverans och montering som utgjordes på bästa sätt. Bemötande från säljare, administration och montörer har varit superbra. Vid kontakt känns det naturligt och genuint.

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Tack Jan för ditt omdöme och för att du tog dig tid att skriva. Det uppskattar vi enormt och är glada att höra att du är nöjd med vår arbete, från sälj till installation. Vänligaste hälsningar från oss alla på 1KOMMA5°

Lars Göran Oskar J
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

1KOMMA5 har genomfört en perfekt installation. De har agerat professionellt och engagerat under hela processen från offert till installation och igångsättning. Jag tycker att jag har gjort ett bra val av leverantör. En leverantör som jag kan rekommendera.

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Lars Göran, det glädjer oss att höra. Tack så hjärtligt för finaste betyg och för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Nu ser vi fram emot att vi går mot ljusare och ljusare dagar med hög solelsproduktion! Vänligaste hälsningar från all på 1KOMMA5°

Rolf H
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Mycket nöjd med 1komma5, kan verkligen rekommenderas. Hela processen, från offert till montering och inkoppling av solcellerna utfördes på ett proffsigt och strukturerat sätt.

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Tack Rolf för din recension och finaste betyg. Det uppskattar vi enormt och är glada att höra att du är nöjd med vår arbete, från offert till installation. Vänligaste hälsningar från oss alla på 1KOMMA5°

Fredrik D
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Köpet av solceller är kanske inte det lättaste man gör för att det är en del faktorer att ta hänsyn till. Dels är det här med optimerare som just 1Komma5grader säljer sina solceller en sak som fick mig att välja just dem. Kontroll i en app och säkerhet vid eventuell brand som gör det säkrare för räddningstjänsten. Men allt gick smidigt vid köp och snabbt kom en faktura ... dock ett sätt som många solcellsleverantörer använder sig av och även andra köp som kräver en handpenning. Sedan var det tyst och tillslut fick jag...

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Fredrik, stort tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Vi uppskattar din konkreta feedback och tar till oss av den så att vi kan förbättra våra processer. Glada att din solcellsanläggning nu är uppe och att vårens sol snart är här. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Claes Marcus Zixten R
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Genomgående bra process. Var igång lite innan hela marknaden exploderade och olika förslag kunde bollas effektivt. Troligen inte billigast men alla ligger ganska nära. Sedan lång väntan på att vintern ska nå sin kulmen. Sedan när väl startdatum för installation kunde lämnas har det rullat på fint. Projektkoordinatorn Angela gör ett bra jobb med information och tillgänglighet. Nu väntar jag på elnätsägarens (Boo Energi) klartecken och de bekräftar per telefon att det tar ett par dagar. Sedan får vi väl se och följa upp om...

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Claes och varmt tack får både fint betyg och för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om processen. Vi ser också fram emot din kommande produktion av solel, och att både elräkningen går ner och solen står opp! Vänligaste hälsningar från teamet på 1KOMMA5°

Karl Martin P
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Alla funktioner från offertfas till elektrikerns slutmontage har utförts av kunniga och trevliga personer. Information har skickats via mail, SMS och telefonsamtal i god tid, jag har aldrig behövt undra över något. Jag kan varmt rekomendera företaget om du går i solcellstankar!

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Karl Martin, det värmer att höra att allt fungerat smidigt. Stort tack för din rekommendation och för fint omdöme. Varma hälsningar från oss alla på 1KOMMA5°

Alexander S
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Väldigt serviceminded och god kundkontakt.

Svar från 1KOMMA5° Sverige

Tack Alexander för fint omdöme och för att du tog dig tid att skriva. Vänligaste hälsningar från oss på 1KOMMA5°

Mats S
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Mycket bra säljare. När väl installationen datum blev kom dom inte. Hade glömt att medela mig om att dom hade fått förhinder Väldigt trevliga installatörer och elektriker.

Michaëla H gillar detta
Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Mats, stort tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme och värdefull feedback kring kommunikation. Vi är glada att höra att du uppfattar både vår säljare, installatörer och elektriker som bra och trevliga. Nu ser vi tillsammans med dig fram emot ett ljust år med många egenproducerade kilowattimmar. Vänligaste hälsningar från oss alla på 1KOMMA5°

Marcus Lennart Wilhelm J
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Snabba ryck från första kontakt till färdig installation av solcellerna och igångkörning. Fick alla eventuella frågor besvarade och blev vänligt bemött.. Proffsigt beteende från början till slut. Nu snurrar allt på som det ska. Marcus Johansson

Michaëla H gillar detta
Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Marcus, varmt tack för ditt fina omdöme. Vi blir så glada att höra att hela processen fungerat bra från början till slut och att du nu kan producera egen grön el till ditt hushåll. Önskar dig ett fortsatt fint 2023. Varma hälsningar från alla på 1KOMMA5°

EVA H
Skrev om 1KOMMA5° Sverige

Ett företag jag varmt kan rekommendera! Kom i kontakt med deras säljare som kom hit och mätte och fotograferade. Någon vecka senare kom killarna som installerade solcellerna, snyggt och professionellt gjort! Anläggningen blev direkt godkänt av mitt nätverksbolag. Alla inblandade har varit jättetrevliga och lätta att ha och göra med. Jag kan verkligen rekommendera 1KOMMA5 här nere i Skåne. Bästa investeringen någonsin!

EVA H gillar detta
Svar från 1KOMMA5° Sverige

Hej Eva och god fortsättning på det nya året! Varmt tack för ditt fina omdöme och för att du tog dig tid att skriva en rekommendation. Vi blir glada att höra om din positiva upplevelse och att installationsprocessen flöt på som det ska. Nu ser vi fram emot många år av solelsproduktion till ditt hushåll. Vänligaste hälsningar från alla på 1KOMMA5°