Alla kategorier Jurist Stockholms län Stockholm Norrmalm Advokatbyrån Maria Turesson AB

Advokatbyrån Maria Turesson AB

Drottninggatan 25, 111 51 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Advokatbyrån Maria Turesson!

Advokat Maria Turesson har sedan år 1998 arbetat med att hjälpa privatpersoner i juridiska angelägenheter. Maria Turesson startade advokatbyrån i början av år 2004 efter att ha arbetat vid andra advokatbyråer. Advokatbyrån bedriver sin verksamhet från Drottninggatan 25 i centrala Stockholm nära Sergels Torg. Advokatbyrån arbetar inom de rättsområden som vanligen förekommer där privatpersoner företräds – personskador, familjerätt, utlänningsrätt och brottmål. Advokat Maria Turesson har arbetat med personskaderätt (skadestånd på grund av personskada) sedan år 1999 och har därför mycket stor erfarenhet av att företräda personskadade mot försäkringsbolag (bl.a. whiplashskadade) och av att biträda brottsoffer med skadeståndsanspråk såsom målsägandebiträde i domstol.

Vi kan hjälpa dig om du behöver juridisk hjälp rörande vårdnad, boende eller umgänge med barn eller om du blivit misstänkt för ett brott. Advokat Maria Turesson har arbetat som försvarare i brottmål sedan år 2003.

Du kan även vända dig till oss om du har frågor kring uppehållstillstånd i Sverige. Vi har möjlighet att hjälpa till på vietnamesiska språket.

Vi företräder klienter på alla orter i Sverige, du kan läsa mer under våra rättsområden. Enklare juridisk rådgivning kan lämnas utan kostnad per telefon.

Gå gärna in och läs en artikel om oss i Enterprise Magazine; http://www.enterprisemagazine.se/nyheter/AdvokatbyranMariaTuresson
Kindstugatan 1, 11131, STOCKHOLM
Monica N:
Anna har varit mig behjälplig och tillmötesgående. Noggrann och gett mig råd hela tiden - har aldrig varit i Tingsrätten tidigare! Det ...

Jurister nära Advokatbyrån Maria Turesson AB:

Kindstugatan 1, STOCKHOLM
Anna Rinman hjälper dig med allt vad gäller familjerätt och arvsrätt, migrations... Läs mer ›
Monica N:
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1 kund tycker om Advokatbyrån Maria Turesson AB

• Johan H
    Johan H skrev om Advokatbyrån Maria Turesson AB
    Drygt ett år efter senaste kontakt fick jag en rejält "saltad" räkning. Enligt advokatsamfundets regler skall räkning debiteras så snart det är möjligt efter att ärendet avslutats el. dyl.
    Jag fick betala drygt 10000 kr för en utredning jag inte beställt. Rekommendation avrådes starkt!

Drottninggatan 25, 111 51 Stockholm