African Tours & Safaris

African Tours & Safaris

• BadgeThreeYears

Välkommen till African Tours & Safari! Sedan starten 2008 har African Tours & Safaris varit en ledande arrangör av resor till Afrika. Alla som arbetar på African Tours & Safaris har bott, arbetat eller rest väldigt mycket i södra och östra Afrika. Vår passion är att skapa fantastiska upplevelser för alla våra resenärer. Vi...

255 omdömen om African Tours & Safaris

Sedan starten hos Reco 2019

Carl Magnus C
Skrev om African Tours & Safaris

African Tours hjälpte oss att skräddarsy en fantastisk resa. Vi tillbringade en vecka på safari i Lake Manyara, Ngoro, Ngoro och Serengeti. Vår guide, John, var en underbar man med stort kunnande och en fantsatisk vilja att ge oss allt. Därefter var vi en vecka på Zanzibar och en på Mafia Island. Dessa veckor spenderades med dykning och avkoppling. Boendena har varit riktigt fina, både tält lodgerna på savannen och de mer påkostade på öarna. Transfer och flygresor har fungerat fint även om de mindre inrikesplanen har tidtabeller...

Tulle D
Skrev om African Tours & Safaris

Bra, tydlig och lyhörd kommunikation från början till slut. Rekommenderar varmt.

Christian P
Skrev om African Tours & Safaris

Allt fungerade perfekt, från första kontakt till att vi var hemma efter en fantastisk resa. 👍👍

Svar från African Tours & Safaris

Hej Christian! Tack för dina fina feedback! Trevligt att höra att allt har gått bra på resan

Åsa A
Skrev om African Tours & Safaris

Jag saknar ord för hur magiskt & bra allt var ordnat! Kunnig & så härlig guide, fantastiska boenden, all kontakt med Malin innan resan, tillgänglighet, all personal på boendena, flygresorna! Jag kan bara säga Res med African Tours & Safari!!!

Gary H
Skrev om African Tours & Safaris

Vi valde att skräddarsy vår resa med African Tours så att vi skulle få den upplevelsen just vi önskade. De(Malin) var otroligt kunniga och proffsiga. Tipsen vi fick var ovärdeliga då vi ej varit på något liknande tidigare. Hade 4 olika boenden och alla var fantastiska. Alla transporter funkade perfekt och vår egna guide var en härlig man med enorm kunskap om allt vad gäller djur, natur och kultur. Sammanfattningsvis hade vi en fantastisk resa och upplevelse!

Helen L
Skrev om African Tours & Safaris

Tack för en fantastisk resa, Ni har varit fantastiska

Svar från African Tours & Safaris

Hej Helen! Tack så jättemycket för dina fina ord!

Malin L
Skrev om African Tours & Safaris

Allt var perfekt från början till slut. Planeringen var suverän. Vi fick uppleva allt och lite till. Och supporten under resans gång var suverän. Vi återkommer. Tack Hanna!

Christina L
Skrev om African Tours & Safaris

Allting flöt smärtfritt, fick hjälp ifrån början till slut. Detta var min listetta på bucketlisten, därför otroligt viktig resa. Bra och spännande boenden, våran guide Emanuel var oerhört kunnig om alla djur och samhällsfrågor en verklig klippa som gjorde resan otroligt minnesvärd. Det svåra var att bedöma hur mycket dricks man skulle ge, fick lite vägledning från AT. Kan absolut rekommendera AT, och även anlita dem till annat resmål. Bernt & Kicki

Lisa A
Skrev om African Tours & Safaris

Bra bemötande och engagerade säljare som tos stort ansvar från start till mål även under resans gång plus återkoppling när vi åter var hemma igen Vi ville ha hjälp att boka en resa utifrån eget önskemål, detta fungerade utmärkt. Resan var en kombination av storstad i Kapstaden, safari i Kruger Parken och sol och bad på Mauritius. Rekommenderas varmt:-)

Peter A
Skrev om African Tours & Safaris

Mycket bra bemötande och engagemang vid bokning av resan. Höga förväntningar; ni uppfyllde verkligen dessa. Vi köpte en upplevelse resa till Sydafrika med safari och avslutade på Mauritius. En helt suverän kombination. Vi är verkligen nöjda med denna resa och kan varmt rekommendera den till andra. Anna och Peter

Henrietta S
Skrev om African Tours & Safaris

Jag har rest med African Tours flera gånger , de jobbar med en modern app där de lägger upp allt gällande resan och resmålet, de uppdaterar förändringar där under resans gång vilket känns tryggt. De som jobbar på resebyrån har även själva besökt alla destinationer vilket jag tycker är bra. Vi har både varit i Sydafrika och Mauritius med dem. Vi har alltid varit nöjda.

Mikael A
Skrev om African Tours & Safaris

Trevligt bemötande. Bra service. Dock ett par fel i bokningen men de rättades snabbt till. Väldigt bra resa! Mycket bra guide! Bra upplägg. Fina boenden. Fantastisk safari!

Anna-karin I
Skrev om African Tours & Safaris

Vi är otroligt nöjda! 3 resor med African Tours och allt har varit perfekt! Upplevelser för livet!

Anette K
Skrev om African Tours & Safaris

Superproffs! Eget upplägg för Rovos Rail o Victoria Falls! Allt praktiskt fungerad perfekt! Victoria Falls hotell var underbart! Tågresan spännande, maten o service på top! (Undvik flygplats i Addis Abbeba!)

Göran A
Skrev om African Tours & Safaris

Mycket bra researrangör. Altt klaffade över förväntan på hela resan till Sydafrika cape town krüger och till sist Mauritius

Anders H
Skrev om African Tours & Safaris

Safariupplevelsen var mycket bra, och på de få dagarna vi var på safari kunde vi inte upplevt mer i djur-väg! Vi var på safari dem dagar och på Zanzibar i sex dagar. På safarin bodde vi på tre olika lodges. Så här i efterhand hade vi ändrat i upplägget och stannat fler dagar på varje lodge och gjort dagsutflykter med lodgen som utgångspunkt. Vi fick i praktiken sitta länge i bilen och kombinera safari på fm med transport till nästa lodge på em, som mest satt vi 10 timmar i bil en dag. Detta upplever vi inte att vi blivit...

Christina N
Skrev om African Tours & Safaris

Från början till slut har allt fungerat till 100%! Trevligt kunnande bemötande, tips på utflykter, samt bokande av dessa. Alla upphämtningar har varit i tid och funkat. Duktiga guider. Vägen i Serengeti var helt sönderkörd pga regnen, men det kan ingen människa hjälpa. Vi gick en vandring i byarna och besökte en skola, det uppskattade jag väldigt mycket. Jag åker gärna med African tours and safaris igen och har redan rekommenderat till flera.

African Tours & Safaris A gillar detta
Svar från African Tours & Safaris

Hej Christina! Tack för dina fina ord. Det är med stor glädje vi läse rom hur lyckad er resa var.

Pär Å
Skrev om African Tours & Safaris

Fantastisk resa och extremt bra dialog hela vägen

Svar från African Tours & Safaris

Hej Pär! Tack för dina fina feedback, vi är glada att er resa blev så lyckad!

Niclas T
Skrev om African Tours & Safaris

Ett intresserat och proffsigt bemötande rakt igenom och snabbt och kunnigt framtagna förslag. Vi har känt stor tillit hela vägen.

Mats D
Skrev om African Tours & Safaris

Mycket trevlig personal, bra service och fint boende. Kan rekommenderas.

Thomas F
Skrev om African Tours & Safaris

Jag blev tipsad av en kollega på jobbet om att African Tours kunde vara ett bra företag att lyssna med om jag ville göra en safariresa i Tanzania. Redan vid första kontakten överraskade man mig genom att lyssna på mina önskemål och komma med konstruktiva förslag på resrutt utifrån våra önskemål. Förslagen presenterades även på ett mycket smakfullt sätt och visade sig dessutom vara klart konkurrenskraftiga i pris jämfört med konkurrenter. Väl på resan möttes vi bara av trevliga och proffsiga medarbetare från African Tours....

Svar från African Tours & Safaris

Hej Thomas! Verkligen roligt att läsa att du blev rekommenderad att resa med oss och att vi lyckades uppfylla förväntningarna på resan.

Hans-Erik W
Skrev om African Tours & Safaris

Över förväntan! Jackson är kung, otroligt kunnig och pedagogisk. Hela familjen var jättenöjda.

Svar från African Tours & Safaris

Tack för din fina feedback Hans-Erik! och tack för att du ringde och berättade om er resa Vi har, naturligtvis, vidarebefordrat era fina ord om Jackson till honom.

Inga M
Skrev om African Tours & Safaris

Ngorongoro+ Serengeti 4 dagar. Zanzibar 8 nätter Snabb och bra service vid förfrågan o bokning Under resan hölls alla tider, informationen var korrekt, alla transporter genomfördes punktligt och av omdömesgilla chaufförer. Guiden på safarin var både kunnig och trevlig

Svar från African Tours & Safaris

Hej Inga! Tack för din feedback, det är roligt att läsa att er resa blev så bra och att allt fungerade som de ska .

Carina N
Skrev om African Tours & Safaris

Proffsigt bemötande. Trevlig och bra presentation av programmet. Väldigt bra upplägg. Har redan rekommenderat Afrocan Tours till andra

Svar från African Tours & Safaris

Hej Carina! Tack för att d tog dig tid att skriva en recension och tack för att du rekommenderar oss, det gläder oss att läsa.

Agnes Margareta P
Skrev om African Tours & Safaris

Bra arrangemang, otrolig service speciellt från får chaufför Dennis nere i Tanzania. Kände mig trygg med African Tours & Safaris under hela resan. Sammanfattningsvis är vi otroligt nöjda och rekommenderar redan andra att göra samma resa med African Tours & Safaris.

Svar från African Tours & Safaris

Hej Agnes! Tack för fina ord och tack för att du rekommenderar oss till andra. Vi har vidarebefordrat er feedback till Dennis.

Frida A
Skrev om African Tours & Safaris

Fantastisk resa till Tanzania som innehöll magiskt safari och sedan sol och bad på Zanzibar. Helt perfekt skräddarsydd resa av David! Fantastisk support från dag 1 till att vi var hemma igen.

Svar från African Tours & Safaris

Hej Frida! Tack för er fina feedback, vi är verkligen glada att er resa blev så bra!

Christina S
Skrev om African Tours & Safaris

Det har varit en fantastisk resa! Har många positiva erfarenheter av Africa. tours & Safaris!

Ann-Christine S
Skrev om African Tours & Safaris

Safari i Maisaa Mara och därefter bad och sol i Mombasa. Mycket bra Bemötande av såväl persobal i Sverige som i Kenya. Chaufförer och guider superduktiga och trevligaSllt har fungerat perfekt.

Svar från African Tours & Safaris

Hej Ann-Christine! Tack för din feedback, roligt att läsa att er resa blev så bra, både safari och sol och bad delen av resan.

Annica B
Skrev om African Tours & Safaris

Malin Ternebrink planerade och bokade vår resa till Cape Town, Grahamstown Lentaba Game reserve och Jeffreys bay. Vi hade höga förväntningar och då framförallt på safarin som ändå motsvarade alla våra drömmar. Fick se the big 5 och flera gånger dessutom. 9 nätter var vi iväg totalt och planerar redan vår nästa resa till Africa och kommer absolut att anlita African Tours igen :)

Yvonne S
Skrev om African Tours & Safaris

Väldigt väl mottagna, trevlig personal, så hjälpsamma. En resa där barn och barnbarn blev bjudna för att visa det bästa av mitt Africa. Mina önskemål blev uppfyllda. Med underbara platser och boende. En upplevelse som blev så lyckat med allt från flyg, transfers och boende.

Gunilla Å
Skrev om African Tours & Safaris

Toppen , hjälpte till med allt vi frågade om!

Johan A
Skrev om African Tours & Safaris

Vi fick hjälp av Hanna på African Tours med att utforma vår resa för oss som familj; två vuxna samt två vuxna barn. Det kunde inte blivit bättre. Resan gick via Kapstaden, Franschhoek, Hermanus, Knysna, effreys bay till avslutande safari i Amakhala. Hanna hade valt mycket fina och mindre hotell för samtliga dessa platser, genomgående god logistik, vi fick utmärkt guidning i Kapstaden. Det blev en fantastisk avslutning på resan med valet av Safari lodge . Detta var vår första resa till Sydafrika och ska vi resa till Afrika igen gör vi det gärna med African Tours igen. Familjen Amnéus, Värmdö

Birgitta H
Skrev om African Tours & Safaris

Safari Tanzania / Zanzibar 23/24 Resan överträffade alla våra förväntningar! Planering och bokning gick lätt, snabbt och smidigt med Davids hjälp. Alla transfers fungerade perfekt och vi fick ett mycket vänligt bemötande. Vi fick direkt förtroende för Dennis, vår guide på safarin., som också visade sig vara en hejare på däckbyte, då vi fick punka 2 ggr. Det enda jag tänkte på var att foton i prospekt/offert på boende i Arusha, Ngorongo och Serengeti inte var så bra i prospektet. Men det kanske inte går att visa...

Svar från African Tours & Safaris

Hej Birgitta! Tack för er feedback, trevligt at höra att resan överträffade era förväntningar.

Thomas Börje Z
Skrev om African Tours & Safaris

Africa tours ger ett proffsigt och personligt bemötande och lyssnade in vilka önskemål vi som kund hade. Vi, familj på 6 vuxna och 4 barn, fick en skräddarsydd resa till Zanzibar och därefter flyg till Tanzanias fastland för några dagars safari i Serengeti. Allt väldigt väl planerat där allt fungerade. Vi har nu anlitat African tours 2 gånger ( första gången till Sydafrika) och har bara positiva upplevelser av personalen och resorna som helhet. Kan starkt rekommenderas

Svar från African Tours & Safaris

Hej Thomas! Verkligen roligt att höra att du och hela stora familjen är nöjda med er resa. /David

Mari-Ann S
Skrev om African Tours & Safaris

Resan var mkt trevlig, Vi blev väl omhändertagen av både chauffören o guiden på vår safari. Guiden hette Madij o han var mycket påläst o erfaren. Det märktes att han hade länge jobbat med safariresor. Vi var mycket nöjda. Tyvärr fick vi alla magsjuka efter att ha ätit på Rhino lodge, annars var övernattning där bra o exotisk. Fantastiskt grönska i bergen o mycket djur att se i det vilda. Hotellet i Arusha var bra, mycket välkomnande för gäster. Ett stort pluss var det fina bassängen. Hotellet på Zanzibar var lyxigt,...

Svar från African Tours & Safaris

Hej Mari-Ann! Det var tråkigt att höra att ni blev magsjuka. Vi har pratat med Rhino Lodge så de vet om incidenten och ser över sina rutiner med matlagningen. Underbart att läsa att ni i övrigt hade en bra resa. Jacob Maji (Maji är hans efternamn) är en superbra guide vi är glada att ha honom hos oss.

Margareta Å
Skrev om African Tours & Safaris

Vi hade en mycket trevlig och kunnig guide Madji. Hotellet i Arusha var vi lite besviken på. De hade ett mycket krångligt system för att betala vår dryck. När vi anlände andra gången så fick vi smutsiga tvättlappar som luktade surt. Inte så trevligt att tvätta av ansiktet med. De har kunnat upplysa oss om att vi kunde lämna packningen och ha med bara en ryggsäck på safarin. Vi blev magsjuka på boendet i Ngorongoro även vår guide. Zanzibar var fantastisk. Men i stort sett var vår resa jättebra. Alla transfer fungerade mycket bra vi kände oss verkligen omhändertagna.

Svar från African Tours & Safaris

Hej Margareta! Tack för din feedback. Vi kommer att prata med hotellet om detta. Naturligtvis ska det inte vara så. Roligt att höra att du , torts detta är så nöjd med er resa.

Lena S
Skrev om African Tours & Safaris

Vi är supernöjda med vår resa till Sydafrika.

Svar från African Tours & Safaris

Hej Lena! Tack för att du tog dig tid att ge oss en recension. trevligt att höra att ni är nöjda med er resa.

Malin K
Skrev om African Tours & Safaris

Lyhörda på våra önskemål inför resa till Sydafrika. Malin valde ut boenden med omsorg som passade oss perfekt då vi föredrar mindre hotell med personlig charm. Allt har fungerat enligt plan, flyg, transfer, bilhyra och hotell.

Svar från African Tours & Safaris

Hej Malin, Tack för er fina recension! Så härligt att er skräddarsydda resa blev så lyckad! Mvh Malin Ternebrinkl / African Tours & Safaris

Hillevi L
Skrev om African Tours & Safaris

Från min första kontakt med Malin, har det känts helt rätt! Jag fick verkligen förtroende för dig och för alla tips och råd som du delade med dig av. Du lyssnade verkligen in och förstod vad jag/vi var ute efter. Vi hade en helt magisk resa till Tanzania och Zanzibar i november. Vi är supernöjda med safarin och att få vara tillsammans som familj och att dela sådana fantastiska natur, djur och spännande upplevelser. Vår safariguide Mr Jackson var suverän, så vänlig, kunnig och bjöd hela tiden in till spännande information/historier...

Svar från African Tours & Safaris

Stort tack Hillevi för din fina feedback. Så härligt att resan blev precis fantastisk som du önskade och att ni fick fira din stora dag på allra bästa sätt. Underbara minnen att ha tillsammans. Med vänlig hälsning, Malin på African Tours & Safaris

Susanne S
Skrev om African Tours & Safaris

Vi fick hjälp att sätta ihop vår resa på ett utmärkt sätt. Den var lyhörda från första början

Svar från African Tours & Safaris

Hej Susanne! tack för fina feedback!

Teodor L
Skrev om African Tours & Safaris

utmärkt service och uppmärksamhet på resenärerna.

Svar från African Tours & Safaris

Hej Teodor! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension, vi uppskattar verkligen din feedback!

Hillevi J
Skrev om African Tours & Safaris

Mycket väl arrangerad resa. Allt har fungerat mycket bra. Bra guider på plats! Hotellet var mycket fint, men låg tyvärr i ett område där man inte kunde gå ut på kvällarna man kunde bara hänga på hotellet.

Svar från African Tours & Safaris

Hej Hillevi! Tack för din feedback, roligt att höra att ni hade en bra resa.

Maria Pernilla Å
Skrev om African Tours & Safaris

Vi blev väl mottagna när vi kom till Zanzibar och Safarit i Tanzania. Allt var planerat och fixat, det blev så bra som vi hoppades. Mycket rolig och minnesrik resa.

Svar från African Tours & Safaris

He! tack för er feedback, det är roligt att resan levde upp till era förväntningar!

Christel P
Skrev om African Tours & Safaris

Fantastiska på att möta våra önskemål med tips och bokningar. Snabba med svar. Mycket trevliga och hjälpsamma. Allt funkade SÅ bra på vår golf och vinresa i Sydafrika. Återkommer gärna!!!

Svar från African Tours & Safaris

Tack snälla Christel och Håkan för era fina ord. Det har varit så himla kul att få arrangera er resa och vi är superglada att ni är SÅ nöjda 😊 Hoppas ni har med er massa härliga minnen hem.

Annelie Christina R
Skrev om African Tours & Safaris

Vi har precis kommit hem ifrån en super bra resa i Tanzania och Zanzibar. Allt har fungerat så bra, vi har bott på 3 olika hotell på safarin som har varit i toppklass. Och våran guide John visade och berättade, så honom vill vi gärna ha som guide igen när vi åker. 😀 Kan verkligen rekommendera African tours att planera din resa, kunniga och hjälpsamma.

Svar från African Tours & Safaris

Hej Annelie! Tack snälla för era fina ord. Vad glada vi blir över att att höra att ni haft en så bra resa. Vi ska skicka vidare era fina ord till John.

Marcus K
Skrev om African Tours & Safaris

Mycket bra vad gäller det mesta. De hade kunnat vara mer lyhörda vad gäller önskemål på ”det lilla extra”. Ex business på flyget, lyxigare camp etc. Vi var på tented Lodge i Tanzania med safari samt solsemester på Zanzibar. Men över det hela är vi väldigt nöjda!

Svar från African Tours & Safaris

Hej Marcus! Tack för er feedback, roligt att höra att ni hade en så bra resa!

Steve W
Skrev om African Tours & Safaris

Det var en fantaskisk resa och allt fungerade toppen med transfers osv. Jätte nöjda och varmt rekommenderas.

Svar från African Tours & Safaris

Hej Steve! tack för er feedback, det är verkligen roligt att höta att ni är så nöjda med resan.

Elisabet D
Skrev om African Tours & Safaris

Vi bokade en resa till Tanzania och Seychellerna, allt fungerade toppenbra med transfer företaget Mason travel, väldigt fint och vänligt bemötande under resan. Vi hade en toppen guide i Tanzania, Serengeti och alla vi mötte på hotellen var väldigt hjälpsamma. African Tours och Safaris hade förstått vad vi ville ha och vi fick en väldigt bra kombinationsresa. Kontakten med Mason travel på plats var helt suverän, de var väldigt hjälpsamma och service minded. Vi har haft en toppen resa!

Svar från African Tours & Safaris

Hej Elisabeth! Tack för er feedback. Roligt att höra att ni hade det så bra både i Tanzania och Seychellerna.

Per R
Skrev om African Tours & Safaris

African Tours hjälpte oss med att förstå våra behov inför resan och gav oss tips och rekommendationer på ett upplägg som blev helt rätt för vår familj! Allt fungerade utan några som helst problem och vi fick uppleva allt vi hoppats på och lite till!

Svar från African Tours & Safaris

Tack Per för ett fint omdöme! Trevligt att få pratas vid också och få höra ännu mer om er upplevelse på Makutsi. Fantastiskt att få ha dessa minnen tillsammans i familjen. Vi hörs igen när det blir dags för nästa äventyr!!

Gunnel K
Skrev om African Tours & Safaris

Blev väldigt väl bemött av en mycket trevlig kvinna. Hade inga direkta förväntningar för vi hade inte varit i kontakt med företaget tidigare utan ville bara kolla läget inför vår resa till Sydafrika. Redogjorde för vilket område vi ville besöka och vad vi ville göra, fick ett mycket bra förslag som vi köpte helt av. och vi fick en fantastisk resa, skulle absolut kontakta företaget igen om det blir en ny resa.

Svar från African Tours & Safaris

Tack Gunnel för ert fina omdöme! Så härligt att ni fick en lyckad resa och fick se och uppleva mycket! Ser fram emot att höra av er när det blir dags igen!