Almviks Gårds Hantverk

Almviks Gårds Hantverk

Almviks Gårds Hantverk är ett litet personligt företag i Sörmland, grundat 2005. Vi drivs av att skapa lösningar helt anpassade efter kundens önskemål med ambitionen att förverkliga våra kunders drömmar och krav på funktionalitet. Vi arbetar på ett hållbart och ekologiskt sätt och utför alla våra projekt med så hög kvalitet...

55 omdömen om Almviks Gårds Hantverk

Jonas C
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Bra kommunikation, Dmitri var angelägen om att vi skulle vara med på vad som skulle ske och var vi var i processen. Lösningsfokuserad och diskuterade och föreslog olika lösningar på idéer vi hade. Hade en annan firma som renoverade vårt andra badrum då Dimitri inte hade möjlighet att påbörja det tidigare. Ångrar i efterhand att jag inte vänta in att Dimitri hade tid också för det då badrummet de gjorde blev så mycket bättre. Kan varmt rekommendera Almviks Gårds hantverk.

Moderna bad
4.5/5 i betyg av 105 omdömen 4.5 av 105 omdömen
BadgeThreeYears

Det här är andra gången jag köper deras tjänster (lägenhet och villa) och för andra gången nöjd från start till mål. Trevligt bemötande, kon

Pauline B
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Vi har mycket bra erfarenhet av Almviks Hantverk som har hjälpt oss med fasadförändringar, kakling, golvläggning, VVS och snickeri. Kommunikationen har varit bra och vi har uppfattat dom som väldigt lösningsorienterade, professionella och allt arbete har utförts enligt vad som lovats. Stort plus för bra projektledning och uppföljning! Rekommenderar varmt!

Carl Philip G
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Vet inte riktigt var jag ska börja. Deras snickare var duktig det ska dom ha. Men det vägdes ner av allt annat strul som var runt omkring. - De framhäver sig själva som att dom kan äldre hus och byggnadskonstruktionen. Detta kan dom kanske men isåfall struntade dom i det med vårat hus då de använde isolering som inte har hydroskopisk förmåga - De kontrollerade inte ordentligt vad som jobbet de skulle göra krävde. Så mitt i arbetet får vi till oss att det måste byggas ut för att få plats med det som saknades. I detta...

Svar från Almviks Gårds Hantverk

Ja, det verkar tyvärr som att förvirringen var ömsesidig. Det är svårt att bemöta kritiken annat än att i allmänna ordalag säga att vi har ett mycket annorlunda perspektiv.

Badrumsdröm Stockholm
5.0/5 i betyg av 33 omdömen 5.0 av 33 omdömen
Badge2023

Mycket sympatiskt företag. God dialog med Panos som alltid var tillgänglig och höll vad han lovade. Perfekt slutresultat. Rekommenderas varm

Lennart W M H
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Mycket vänliga, snabba på att svara och kommer snabbt. Vi är jättenöjda.

Jessica J
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Bra bemötande, lätt att få kontakt med och bra utfört arbete.

Sjödins Stenhuggeri
4.7/5 i betyg av 139 omdömen 4.7 av 139 omdömen

Lapital, ett företag med stenkoll. Lapital har gjort ett jobb som vi är fantastiskt nöjda med! Hela 8,20 meter köksbänkskivor i granit oc

Eva-Lotta S
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Almviks arbetar hållbart! Tydliga och väl specificerade fakturor. Väldigt lite material går till spillo. Hantverkarna har möjlighet att påverka sin arbetstid, har bra kläder och verktyg=god arbetsmiljö. De kan snabbt få kontakt med sin chef Dimitri och det kan jag som kund också få. Hos oss har de dragit nya rör, isolerat, satt nya innerväggar, tagit bort fönster ,tagit upp för nytt fönster, tapetserat och målat alla snickerier som de också bytt ut, Nytt kök och badrum kaklat och lagt klinkers. De kan fixa rubbet. Vi är nöjda, nästa år kommer de åter och lägger om taket.

Birgitta G
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Målning utomhus. Mycket nöjd med resultatet. Både ansv.chef och hantverkare hade ett professionellt, vänligt och respektfullt bemötande. Jag är så glad att jag anlitade Almviks Gårds Hantverk och känner mig trygg med det hur arbetet utfödes. Uppskattar också det miljövänliga materialvalet. Kan verkligen rekommendera Almviks Gårds Hantverk till de som behöver få kunnigt hantverk utfört.

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
SARA L
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Almviks Gårds Hantverk var helt fantastiska i att bygga om vårt badrum. Blev så snyggt och bra service under tiden som arbetet pågick. Tack och ser fram emot att fortsätta resan mot ett finare kök tillsammans.

Alrik W
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Mycket gott bemötande, trevliga och kommunikativa. Vi ville ha någon som kunde hjälpa oss att kakla delar av en vägg i tvättstuga vilket de gjorde proffsigt och med det lilla extra av hantverkskunnande. Min upplevelse är positiv och jag skulle gärna anlita dem igen samt rekommendera andra att anlita dem med.

Alexander T
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Vi är mycket nöjda med resultatet av hantverket. Några mindre grejer behövde korrigeras men kommunikationen var god och det var inga problem. Estimerad tidsåtgång och pris var något felaktig vilket drar ner betyget något.

Carina H
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Almviks gårds hantverk byggde ett attefallshus på 30 kvadrat med lösvirke. Vi är nöjda, huset blev bra till slut.

Elise H
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

De helrenoverade vårat kök. Vi blev väl bemötta, de gjorde ett mycket bra och noggrant jobb. Bra känsla för detaljer. Välkoordinerat mellan de olika personerna som jobbade, även med de svårigheter som Corona orsakade.

Kent E
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Vi gjorde en totalrenovering av vårt badrum och är så nöjda. Allt från första stund när vi beställde offerten till färdigställandet har varit tryggt och mycket trevligt bemötande av alla hantverkare. Mycket noggrant arbete och förslag på andra lösningar som blev bättre än vi planerat från början. Vi kommer absolut anlita dem igen när vi behöver hjälp med någon annan renovering av huset och kan varmt rekommendera dem till andra.

Eva L
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Vi beställde renovering av en övervåning på ett 1700-talstorp. De lyssnade mycket på våra idéer och kom även själva med mycket bra förslag för att ta tillvara atmosfären i huset och ändå till ett rimligt pris. Vi är supernöjda med vilken kunnighet, noggrannhet och känsla som vi fick hjälp. Vi kan varmt rekommendera Almviks Gårds Hantverk

DANIEL L
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Denna firma är fantastisk på alla vis! Har rekommenderat alla jag känner dessa duktiga trevliga hantverkare! Dom gjorde vårt badrum och kommer få göra mycket mer! Kommer inte vända mig till Nån annan! Oerhört trevliga ärliga och hjälpsamma! Önskar dom allt gott!

Carolina S
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Anlitade Almviks för renovering av ett gammalt badrum samt en toalett i källaren. Som alltid i gamla hus visade sig jobbet bli lite större än planerat med byte av gamla rör osv. Istället för att stressa sig igenom arbetet tog de sin tid och gjorde ett jättebra jobb. Jag kommer absolut att anlita Almviks igen om vi gör något annat på huset! :)

Sara B
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Vi är verkligen supernöjda med badrummet och med plattsättningen i hallen! Allt från hur snyggt det är gjort, till hur smidigt det har gått, till de förbättringar ni föreslagit löpande angående placering av tex handfat och handdukstork, är vi jätteglada för. Dessutom har vi uppskattat den snabba kommunikationen väldigt mycket. Tack!!

Ingegerd T
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Jag anlitade Almviks gårds hantverk för totalrenovering och tillbyggnad av mitt fritidshus. Bla byggdes ett helt nytt badrum, taket lades om, ny dränering gjordes. Har enbart positiva omdömen om företaget, de är skickliga hantverkare, noggranna, trevliga i bemötande och pålitliga. Är verkligen nöjd med resultatet. Rekommenderar dem gärna!

Monica G
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Vi behövde lägga om två tak på en bastu och ett gästhus, och Almviks Gårds Hantverk gjorde ett gediget jobb med snickeri, takläggning, plåtarbete och målning. Mycket skickliga hantverkare och ett trevligt bemötande. Vi kan verkligen rekommendera Almviks Gårds Hantverk! 🙂

Fritjof K
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Invändig renovering av kök och övervåning. Snyggt arbetat med ordning och reda. Bra städat och iordningplockat. Vi bedömer att arbetet ör proffsigt utfört.

Peter K
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Almviks Gårds Hantverk renoverade vårt badrum från grunden, rev ut vägg och golv ner till bjälklaget, bytte ut isoleringen, lade in nytt golv och nya väggar, med våtkskikt och klinker och byggde nytt duschutrymme. De bytte också ut det gamla taket i badrummet. Vi blev mycket vänligt bemötta av företaget och planeringssamtalen gick också bra. Det mesta av arbetet gjordes mycket proffsigt och till vår fulla belåtenhet, några missförstånd reddes ut och när kostnaden översteg offerten kunde också det klaras ut till vår belåtenhet.

Hägerstens Hundcenter - Bodil O
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Jag anlitade Almviks Gårds Hantverk för att renovera mitt badrum samt byta husets alla golv. Jag blev professionellt och vänligt bemött, jag har hållits kontinuerligt underrättad om hur det har gått och jobbet utfördes på utsatt tid. Jag är mycket nöjd med resultatet och kan varmt rekommendera Almviks Gårds Hantverk till andra!

David H
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Badrumsbygge i befintlig rum. Almvik har ett , bra bemötande vid anbudsgenomgång. Hade höga förväntningar på kvalite och genomförande Slutresultatet talar för sig själv och jag är väldigt nöjd. Daglig avstädning hade kunna vara bättre. Samt avslutningstädning.

Per-Ola N
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Almviks Gårds Hantverk har helrenoverat mitt badrum samt målat köket. De har uppträtt mycket professionellt och gjort ett utmärkt arbete. De höll den utsatta tidplanen och höll även i övrigt alla löften. Jag kan absolut rekommendera dem till andra arbeten.

Johanna L
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Fick hjälp med renovering av badrum/tvättstuga i källare. Nöjd med slutresultatet! Lätta att få tag på, bra bemötande. Blev lite fel med golvlutning vid brunnen men rättades till efter en påpekan utan problem.

Paul Erik Ö
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Renovering av badrum . Väldigt nöjd med slutresultatet. Tidtabellen höll perfekt. Kostnadsförslag höll som överenskommet. Kan bara varmt rekommendera firman för andra.

Magnus W
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Almviks har genomfört ett fantastiskt arbete. Vad gäller hantverksskicklighet så finns där ingenting att anmärka på. Ingenting. Under ett helt års tid har vi sett vårt fritidshus växa från de första syllarna till den sista lilla tröskeln i ek för det lilla maskinrummet. Varje gång vi kommit ut för att titta till bygget så har det funnits lite nytt att titta på. Inte en enda gång har något varit fel, konstigt eller skilt sig från ritningarna. Har det varit något som överraskat så har det bara varit positivt. Ofta har jag...

Olof H
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Vi har anlitat Almviks Gårds Hantverk för en total badrumsrenovering. Resultatet blev klart över förväntan, mycket skickliga hantverkare! Vi fick också mycket trevligt bemötande samt bra råd under arbetets gång. Almviks Gård passade alltid överenskomna tider, och det var inga problem att ha hantverkarna jobbande i huset. Hela tiden hölls arbetsplatsen och intilliggande ytor så rena som det var möjligt. Vi rekommenderar verkligen detta företag.

Saara M
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Hej! Almviksgård gjorde total badrumsrenovering hos oss i Gnesta bra jobb men lite kommunikationssvårigheter med hantverkarna men Dimitri och Joseph var mötesgående och lätta att ha att göra med👍🇫🇮

Per-ola A
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Byggt altan tak i trä. Alvins gårds hantverk med Dimitri som kontakt utförde arbetet mycket väl. Dom höll tidsplanen var tom 5tim snabbare än beräknat i offerten. Lyssnar bra på kundens önskemål. Hade två anmärkningar på arbetet och dessa åtgärdades omgående. Ska man säga någonting som kan förbättras så är det att man bör göra en skiss/ritning på uppdraget för att slippa missförstånd. Kan varmt rekommendera Almviks Gård till andra.

Martin F
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Fick ett enkelt jobb gjort med taket. Allt flöt på superbra. Enkel att kommunicera med.

Birgitta Titti G
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Anlitade Almsviks Gårds Hantverk för totalrenovering av dusch/toautrymme i vårt fritidshus under april. Arbetet omfattade klinker- och kakelsättning, installation av WC-stol och duscharmatur, golvvärme och takspots samt övrig badrumsinredning. Dimitri och hans medarbetare har varit mycket lyhörda för våra önskemål och gav redan från första stund ett seriöst intryck. Arbetet har utförts mycket professionellt och noggrant samt helt inom överenskommen tidplan. Vi är mycket nöjda med slutresultatet och kan därför varmt rekommendera Almsviks Gårds Hantverk. Birgitta o Ove

Sophie L
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Dimitri och hans team gjorde ett badrumsrenovering hos oss i februari-mars. Vi är väldigt nöjda med deras professionella bemötande och slutresultat blev toppen. Även om vi har under renoveringens gång var vi tvungna att beställa nya saker som upptäcktes när allt togs bort, skulle vi ha önskat bättre uppföljning angående arbetstimmarna. Detta har vi diskuterat med de och det löste sig väldigt smidigt. Vi rekommenderar de varmt!

Suad L
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

De var på uppdrag hos mig för att riva bort en bärande vägg och montera dit en limträbalk som vilar på 2st pelare.Dimitri och hans team rekomenderar jag starkt då de är noggranna och skickliga snickare.

Ilona T
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Fint arbete men det tog längre tid än tänkt och kostade mer.

Svar från Almviks Gårds Hantverk

Hej Ilona! Vi är glada över att du blev nöjd med vårt utförda arbete. Samtidigt är vi också ledsna för att det tog längre tid än vad vi först kom överens om. Detta berodde ju främst på att det blev lite annorlunda jobb än vad vi först diskuterade och gav offert om. Hursomhelst, vi tar till oss av din feedback och jobbar ständigt för att utveckla oss för att ha 100% nöjda kunder och hoppas vi får möjlighet att hjälpa er igen i framtiden. Med vänliga hälsningar Almviks Gårds Hantverk

Ingegerd N
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Helrenovering av badrum. Bra bemötande. Duktiga. Kunniga. Höll vad de lovade. Alltid tillgängliga. Levde upp till våra förväntningar.

Kristoffer S
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Hej Fick ett väldigt trevligt bemötande och ett proffsigt intryck :) Tyvärr drog det ut på tiden med vår omfattande badrumsrenovering vilket det nog skulle gjort med de flesta andra hantverkare med ;) Slutresultatet är vi väldigt nöjda med. 5 stjärnor i bemötande 4 stjärnor i helhet men 3 i tidåtgången så 4 totalt :)

Peter G
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Dimitri på Almviks gård är mycket noggrann och utförde entreprenaden på överenskommen tid. Vi är mycket nöjda med kakel och klinker arbetena i vår bastu.

Cina S
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Anlitade Almviks Gård på rekommendationen vilket vi inte ångrade. Totaltenovering av badrum med allt vad det innebär då badrummet var original från 1958. Bra att ha med att göra. Mycket bra arbete, noggranna kom med egna förslag då vi missat något. Gediget arbete, noggranna och prisvärt. Vi kommer absolut att anlita dom igen. Vi kan självklart rekommendera Almviks Gård Hantverk. Cina& Lasse Sehlstedt Farsta strand

Alexander W
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Vi renoverade i stort sett hela huset, och Almviks Gårds Hantverk hjälpte oss med samtliga väggar och tak. Mycket trevliga och tillmötesgående hantverkare, ingenting de inte kunde fixa- med utmärkt resultat att tillägga. Städade efter sig varje dag. Höll en hög kvalité på både arbete och bemötande från start till slut. Ser fram emot att anlita Almviks Gårds Hantverk igen i framtiden.

Ulf W
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Det är en fröjd att följa arbetet som Dmitri och han snickare gör. Arbetet är av högsta klass och noggrannhet.

Anna E
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Jag är oerhört nöjd med kaklingen av mitt fina badrum, som är det största arbetet som Almviks Gårds Hantverk har hjälpt mig med. Jag har därutöver fått hjälp med sanering och isolering i samband med en fuktskada i krypkällaren samt kakling i en tvättstuga. Jag har ett mycket gott intryck av Almviks Gårds Hantverk. Det finns en stor yrkeskunskap och alla arbeten har utförts på tid och med precision. Mycket gott betyg!

Thomas K
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Mycket trevligt bemötande och bra utfört arbete av altanbygge

Maria Och Kent F
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Vi är jättenöjda med Almviks Gård. Arbetet (byte av panel m m) blev precis som vi önskade. De var lyhörda och vi hade en fin dialog under arbetets gång. Vi kan varmt rekommendera dem. Hälsningar Kent och Maria

Tor N
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Punktliga. Inga fördyringar under resans gång om det inte är någon förändring under byggets gång. Jag kommer ifall jag behöver använda mig av dem flera gånger.

Lisa S
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

I februari anlitade jag Almviks Gårds Hantverk för att ta ned en vägg mellan mitt kök och närmaste rummet men också för riva ut gamla köket och bygga upp ett nytt. Hantverkarna var mycket noggranna och fattade genomtänkta beslut om, och innan, varje åtgärd, vilket krävs i ett gammalt hus som mitt. De städade dessutom upp efter sig varje arbetsdag. Jag upplevde företaget som mycket seriöst och pålitligt både beträffande tidsperspektiv och arbetsmoral. Högsta betyg till Almviks Gård! /Lisa

Ferdinando och Katja S
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Almviks Gårds Hantverk har renoverat mitt badrum och de har gjort ett fantastiskt bra jobb! De nyrenoverade badrummet med nytt golv, nya kaklade väggar och nytt tak. Arbetarna var väl kvalificerade och perfektionister. Kaklarna blev mycket fina, precis som jag önskade mig. Företaget har våtrumsbehörighet och gjorde allt väldigt proffsigt, De var också flexibla eftersom jag ville ha inkaklat badkar med en liten hylla på en sida. Mina beställda kaklar kom lite senare än planerad, men de anpassade jobbet efter det. De var...

Jan G
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

De gjorde ett bra jobb, höll tidplan samt höll snyggt och städat på arbetsplatsen och skötte fakturering snabbt och tydligt (och höll sig inom den budget som vi kom överens om). Hoppas att anlita dem igen.

Martin L
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Fem stjärnor rakt igenom. Duktiga och kunniga, höll vad de lovade och alltid tillgängliga! Stort tack för det nya badrummet, tvättstugan och gästtoaletten!

Per-Åke S
Skrev om Almviks Gårds Hantverk

Mycket vänliga och hjälpsamma. gediget kunnande. Vi lade om tak och förbättrade köket. Har bara positivt att säga. Hälsningar Per-Åke och Britt-Marie i Stjärnhov.