Välkommen till Ampere-Experten!

Vi är din erfarna och kompetenta elektriker i Stockholm med omnejd. Med många års erfarenhet inom yrket utför vi alla typer av elarbeten och har alltid dig som kund i fokus.

För oss på Ampere-Experten är säkerheten A och O. Alla våra medarbetare är utbildade, erfarna och jobbar under vårt egenkontrollprogram som är registrerat hos Elsäkerhetsverket och vi har både ansvarsförsäkring som gäller för dig som kund och försäkringar för våra anställda.

Vi tar aldrig några risker och håller en dialog med dig som kund genom hela processen så du kan känna dig trygg med att våra installationer blir som du önskar.

Läs vad 125 kunder tycker om Ampere-Experten 2

2022-01-31 Verifierad kund
    Jättebra elektriker och service (installerade dimmers och trefasuttag). Däremot fick jag först fakturan efter flera månader.
    2022-01-27 Verifierad kund
    Bra, ingen väntetid och effektivt genomfört uppdrag.
    2022-01-24 Verifierad kund
    Snabbt och smidigt. Professionellt och bra bemötande
    2022-01-24 Verifierad kund
    Bra respons vid förfrågan och bokning, samt trevlig och kunnig personal på plats sedan! Vi behövde byta dimrar på toaletterna och få lite råd om hur vi skulle kunna förändra belysningen i resten av huset.
    2022-01-24 Verifierad kund
    Litet jobb med byte av kontakter och kontroll av takkontakter. Bra, snabbt och vänligt bemötande!
    2022-01-24 Verifierad kund
    De har hjälpt oss med elen i hela lägenheten. Kan inte bli nöjdare!
    2022-01-22 Verifierad kund
    Mycket trevliga och skickliga. Kommer definitivt anlita igen
    2022-01-22 Verifierad kund
    Jag behövde en mindre elinstallation förutebruk. Elektrikern var trevlig och kompetent. Bra pris. Lite långsamma i kommunikationen.
    2022-01-20 Verifierad kund
    Kunniga anställda som löste problem prefekt!
    2022-01-20 Verifierad kund
    Mycket proffsigt jobb! Snabbt, effektivt och mycket väl utfört. Kom dessutom precis den tid som utlovats.
    2022-01-08 Verifierad kund
    Montering av kökslampa
    Snygg och snabbt gjort
    Jag är nöjd🌷
    2022-01-05 Verifierad kund
    De upplevde helt våra förväntningar.
    2022-01-03 Verifierad kund
    Fick hjälp med diverse elarbete. Smidig kontakt och kompetent personal.
    2022-01-03 Verifierad kund
    Snabb hjälp. Bra lösning utan att man försökte sälja in extra prylar. Trevligt o korrekt bemötande!
    2022-01-03 Verifierad kund
    Jag hade ett enklare elektriker-jobb med ett el-uttag som behövde bytas ut. Jag fick bra kontakt med Ampere-Experten och de var väldigt proffsiga. Priset verkade vara runt bransch-standard efter en snabb jämförelse. Visst är det dyrt men kvalitet och fackmannamässighet kostar. Jag skulle rekommendera Ampere-experten till vem som helst.
    2022-01-03 Verifierad kund
    Jag renoverade köket själv och blev otroligt bra bemött när vi diskuterade olika problem och hur vi skulle lösa dom. Vi drog ny el för spis, ugn och diskmaskin. Allting lösta sig på extremt kort tid och de elektriker som åkte ut till oss var väldigt professionella. Om jag skulle vara i behov av elektriker igen skulle jag garanterat använda mig av Ampere-Experten igen!
    2021-12-29 Verifierad kund
    Bra service både vid bokning samt under genomförande
    2021-12-12 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Företaget levde upp till alla mina förväntningar. Fick elkabel dragen till strömlöst eluttag. Vid behov kommer jag att kontakta företaget för nya elarbeten.
    2021-12-09 Verifierad kund
    Bra och snabbt bemötande. Lösningsfokuserade och duktiga elektriker.
    2021-12-09 Verifierad kund
    Bra, kunnig och trevlig personal.
    2021-11-26 Verifierad kund
    Anlitade Ampere-Experten för installation av badrumsskåp och dimmer. Jag är väldigt nöjd med deras arbete och tycker att det var prisvärt.
    2021-11-23 Verifierad kund
    Bra och snabb hjälp och duktiga personer på bolaget!
    2021-11-04 Verifierad kund
    Fick hjälp med bara några dagars varsel. Trevligt bemötande per telefon, väldigt punktlig och bra elektriker dök upp som rättade till alla problem. Anlitade samma företag igen ett par veckor senare med samma resultat. Fakturan var ingen otrevlig överraskning heller!
    2021-11-01 Verifierad kund
    Vi fick hjälp med montage av spotlights hemma. AE svarade snabbt på förfrågan och var hjälpsamma med val av armaturer, placering etc. Väl på plats fick vi även hjälp med diverse småfix också vilket uppskattades.

AE höll sig till avtalat pris och prioriterade så man fick snabb hjälp när arbetet väl var bestämt. Utförande var proffsigt och AE är registrerade på Elsäkerhetsverkets hemsida så det kändes tryggt.

Vi kommer ringa AE igen nästa gång vi behöver elhjälp hemma. Rekommenderas👍🏼
    2021-10-30 Verifierad kund
    Kom till en bra lösning på vårt belysningsproblem till en rimlig kostnad. Under väntan på att arbetet skulle genomföras dök ett nytt elfel upp. Reparation av detta lades in smidigt på arbetslistan

Blev väldigt positivt bemött både av företagets ledning och elektrikern på platsen.
  • CAMILLA M
    skrev om Ampere-Experten
    2021-10-30 Verifierad kund
    Otroligt bra och dessutom fantastisk service både från elektrikern på plats men även med Christer som hjälpte till med bokningen.
    2021-10-29 Verifierad kund
    Ett tillmötesgående och vänligt bemötande. Jag beställde en dimmer till taklampa i badrummet och det utfördes på ett seriöst och professionellt sätt. Jag är mer än nöjd.
    2021-10-26 Verifierad kund
    Bra bemötande och det utförda arbetet motsvarade mina förväntningar. Extra plus kom på en lördag när de inta han komma enl tidigare ök. Byte av två strömställare och en dimmerratt.
    2021-10-13 Verifierad kund
    Snabb och trevlig hjälp med nedtagning av 4 st taklampor inför flytt.
    2021-10-11 Verifierad kund
    Allt har gått bra och varit smidigt från beställning till utförande. De svarar snabbt på frågor. Deras elektriker är kompetenta, trevliga, och arbetar väldigt effektivt.
    2021-10-05 Verifierad kund
    Allt funkade bra för den tjänst jag köpte, från bokning till utförandet :)
    2021-09-29 Verifierad kund
    Snabbt och bra bemötande. Överraskad över den snabba responsen från ett företag.
    2021-09-16 Verifierad kund
    Smidigt och enkelt, snabba svar med bra bemötande och ett professionellt utfört arbete.
    2021-09-09 Verifierad kund
    Otroligt professionella och trevlig installatör. Har anlitat Ampee-Experten två gånger och lika bra alla gånger. Dessutom bra prismässigt!
    2021-08-28 Verifierad kund
    Superbra service, prisvärt, snabbt och effektivt
    2021-08-20 Verifierad kund
    Toppen! Trevliga och duktiga! Och snabba.
    2021-08-19 Verifierad kund
    Väldigt nöjd med Ampere-Experten. Professionellt och vänligt bemötande. Stort plus för transparent prissättning, dvs. inga dolda avgifter eller extra timmar som dyker upp på fakturan. Går absolut att hitta de med något lägre timdebitering, men då får man ofta betala för den tid som läggs på materialinköp och därtill ofta hutlösa påslag på inköpspriser, vilket i slutändan oftast kostar betydligt mer än skillnaden i timdebiteringen.
    2021-08-13 Verifierad kund
    Arbetet utfördes på ett mycket bra sätt och jag blev glatt överrakad när fakturan kom.
    Gunnar Bergendahl
  • BJÖRN V
    skrev om Ampere-Experten
    2021-08-03 Verifierad kund
    Vänligt bemötande. Snabba att svara och lätt att boka tid med kort varsel. Arbetet utfördes enligt önskemål. Snyggt och redigt. Det jag uppskattar mest är den tydliga dialogen samt snabbhet o transparens i pris.
    2021-07-30 Verifierad kund
    Väldigt nöjd från början till slut!
    2021-07-29 Verifierad kund
    proffsigt utfört arbete, rekommenderas till det bästa.

mvh rolf
    Tack för ditt fina omdöme Rolf...
    Välkommen åter och fortsatt fin sommar önskas
    2021-07-29 Verifierad kund
    Trevligt bemötande vid kontakten med företaget. Elektrikern som sedan utförde jobbet var metodisk och noggrann.
    Roligt att du är nöjd Björn och tack för ditt fina omdöme...
    2021-07-25 Verifierad kund
    Snabbt svar och snabbt hembesök. Elektrikern utförde inte bara det önskade elarbetet (ett perilex-uttag) utan åtgärdade även en koppling i den spis som skulle kopplas in samt förvissade sig om att allt fungerade efteråt.
    Roligt att du är nöjd Nicholas och tack för ditt fina omdöme...
    2021-07-25 Verifierad kund
    Bra utfört arbete och flexibla med tidsbokning, tyvärr kom fakturan efter arbetet bort men efter några veckor dök den upp.
    Roligt att du är nöjd Olof och tack för ditt fina omdöme...Tyvärr hade vi lite faktura strul här under semestertiderna och alla fick inte sin faktura i tid...men det löste ju sig till slut :)
    2021-07-25 Verifierad kund
    Dåligt kommunikation. Kände mig bortglömd som kund. Personerna som skulle komma kom inte i tid trots att vi hade bestämt en tid.
    Överraskad av slutliga priserna för en timmes arbete i hemmet. Dyrt som fan.
    Rekommenderar inte.
    Hej Angele !
    Tråkigt att du inte känner dig nöjd, Vi kom lite sent till dig pga. en intern miss i kommunikationen och det ber vi om ursäkt för...
    Gällande priset är jag mycket frågande till din kommentar ovan, du skriver att du är överraskad av det slutliga priset... trots att vi i offerten som du sen svarade på med din beställning hade våra priser (665 kr/tim och minsta debitering 1,5 tim) vilket även fakturan hamnade på.
    Så offerten som du tackade JA till stämde exakt med det fakturerade beloppet och därför tycker jag det är konstigt att du är överraskad av priset och tycker det är "dyrt som fan"...
    Jag tror det är svårt att hitta en behörig elektriker som kommer ut till dig som kund för mindre än de 1087kr som vi debiterade inkl servicebil, material och trängselavgift.
    2021-07-25 Verifierad kund
    Proffsig snabb hantering. Prisvärt.
    Felsökte och löste problem med jordfelsbrytare som utlöstes.
    Skulle anlita igen.
    Roligt att du är nöjd Magnus och tack för ditt fina omdöme...
    2021-07-25 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Snabb och trevlig service.
    Mycket nöjd.
    Roligt att du är nöjd Ulf och tack för ditt fina omdöme...
    2021-07-24 Verifierad kund
    Snabb återkoppling, noggrant utfört arbete, bra pris.
    Roligt att du är nöjd Daniel och tack för ditt fina omdöme...
    2021-07-23 Verifierad kund
    Snabbt, bra, prisvärt och trevligt bemötande med genomgående bra kommunikation!
    Roligt att du är nöjd Jan och tack för ditt fina omdöme...
    2021-07-23 Verifierad kund
    Från första kontakt alltigenom trevligt bemötande. Tydlighet i offerten, proffsigt utförande, jag är mycket nöjd!
    Roligt att du är nöjd Pia och tack för ditt fina omdöme...