Ardbeg Embassy

Ardbeg Embassy

Ring 08-791 90 90 www.ardbegembassy.se
4.5

Välkommen till oss på Ardbeg Embassy! Vi är en pub, bar och restaurang belägen på Västerlånggatan i Gamla stan. I vår lokal kan du avnjuta ditt besök i en tidlös och genuin miljö. Här blir du serverad ett brett sortiment av whisky, öl och maltdrycker. Vi har hela 24 svenska microbrygder på fat och 230 olika sorters single malts,...

108 omdömen om Ardbeg Embassy

Bo M
Skrev om Ardbeg Embassy

Trevligt bemötande vid bokning och när vi sedan var tvungna att boka om. Whiskey sortimentet är något att det bästa i Stockholm.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Eileen P
Skrev om Ardbeg Embassy

Väldigt detaljerad information om whisky. Vi fick en liten provning som var jättebra. Många olika smaker och hon förklarade väldigt bra hur smakarna blir till och historien om alla olika whisky. Även väldigt god mat! Tack

Per G
Skrev om Ardbeg Embassy

Trevligt bemötande av så väl bar personal som serveringen. Bra mat gott att dricka, mysig miljö.

Pã¤r S

Bra föreläsning om whisky, kanon bra mat och servicen var bra Tack Mvh Pär

Johnny S
Skrev om Ardbeg Embassy

Ardbeg Embassy vilket ställe! Trevlig och hjälpsam personal och ett grymt bra utbud av så klart whisky men även olika sorters öl. Dag1 dropp in med diverse drycker. Glatt överraskade av att vara på Ardbeg Embassy var vi tvungna att insupa denna atmosfär även Dag 2. Då vi självklar bokade bord för att äta i lugn och ro. Ett måste ställe om man är i Stockholm. Med vänlig hälsning Johnny

Catharina N
Skrev om Ardbeg Embassy

Vi var ett större sällskap. Alla var väldigt nöjda med maten och servicen var bra. Vi fick sitta så länge vi ville, inga begränsade sittningar. Kan verkligen rekommendera Ardbeg Embassy

Dan S
Skrev om Ardbeg Embassy

Trevligt bemötande och bra service God mat

Ami R
Skrev om Ardbeg Embassy

Mycket god mat och förstklassig service, återkommer gärna!

Daniel D
Skrev om Ardbeg Embassy

Vi var ett sällskap på 14st. Alla fick sin mat samtidigt och alla tyckte det var väldigt bra mat. Den absolut godaste oxfilé jag ätit👍. Innan maten hade vi ölprovning som var bra med en kunnig ” ölmästare”

Elisabeth A
Skrev om Ardbeg Embassy

Otroligt fin restaurang, fantastisk mat, jättetrevlig personal. allt superbra

Johan T
Skrev om Ardbeg Embassy

Bra bemötande och bra service, kunnig personal och väldigt bra mat och dryck.

Tommy H
Skrev om Ardbeg Embassy

Bra bemötande, kunnig och trevlig personal. Whiskeyprovning.

Mikael A
Skrev om Ardbeg Embassy

mysigt och bra ställe, prisvärt och kanon om man gillar whiskey!

Eva E
Skrev om Ardbeg Embassy

Middag för 2. Jag åt renfile och tyckte min portion var för liten, var alldeles för lite sås, fick be om mer sås. Personalen var trevlig, inget fel på henne.

Ursula R
Skrev om Ardbeg Embassy

Trevligt ställe och roligt med olika sorters öl att välja på. Tyvärr levde maten (kantarelltoast och klar sparrissoppa) inte helt upp till våra förväntningar. Borden står rätt tätt inpå varann.

Henrik N
Skrev om Ardbeg Embassy

Blvlclckgkc hfhk hffjkkv jghklj Hugh jggj

Adam K
Skrev om Ardbeg Embassy

God service oss kunnig personal inom både dryck och sortiment. Middagen höll en hög kvalité över lag.

Hans W
Skrev om Ardbeg Embassy

Jag bokade bord för 20 personer och servicen var absolut den bästa från början till slut. Alla fick sina rätter samtidigt och var mycket välsmakande.

Rikard H
Skrev om Ardbeg Embassy

Trevligt bemötande, god mat och bra service. Vi var 17 personer i sällskapet och blev då uppdelade på två bord. I övrigt jättebra.

Ulf N
Skrev om Ardbeg Embassy

Bra bemötande men inte så bra mat som jag hoppades på.

Björn G
Skrev om Ardbeg Embassy

Bra service, smidigt att kunna boka så många med kort varsel och inga problem att lösa uppgiften. JÄTTEBRA. Gjorde ett excelblad för att förbeställa maten till er. Den kan med fördel användas igen. Min mat var inte helt varm.. det var inte så bra. Fisken var inte så rikligt tilltagen med grönsaker och sås det kunde vara bättra.

Rickard L
Skrev om Ardbeg Embassy

Ardbeg Embassy är alltid ett säkert kort! Stort urval av Whiskey, massor av Svensk mikrobryggeri öl på fat och god mat. Passar bra för en whiskey/öl/drink/matbit efter jobbet och även för en komplett helkväll! Personalen är dessutom väldigt trevlig och serviceminded. Highly recommended!

Erik E
Skrev om Ardbeg Embassy

We said we would come to drink, but when we came no place had been reserved for us.. (, we got help to pull together some chairs...There is really no Ambience in the bar, but quite sterile

Enrico E
Skrev om Ardbeg Embassy

Ett nice ställe med ett stort utbud av whisky och öl, maten smakar ok men man får små portioner. Lite underväldigad... man lyckas bättre next door på Ayfur dock.

Tiina B
Skrev om Ardbeg Embassy

Vi har flera gånger varit gäster på Ardbeg embassy och har så nöjda varje gång. Man blir sett och uppmärksammad som kund och känner sig välkommen. Personalen är bäst! Maren har varit vällagad och god. Det bästa med AE är, bortsett ifrån personalen, deras stora utbud av whisky.

Thomas N
Skrev om Ardbeg Embassy

Allt var kanon från entré till hemgång👍

Leffe P
Skrev om Ardbeg Embassy

bra från början till slut, bra mat, bra rekomendationer med dryck och trevlig stämning. Tror få gäster inser hur bra köket är om man tror att det "bara" är en bra PUB...

Lennart R
Skrev om Ardbeg Embassy

Ett måste att besöka AE. Fantastiskt utbud av ädla drycker o bira. Maten mycket bra och personalen är såväl trevliga som kunniga. Alltid ett nöje att besöka.

Magnus S
Skrev om Ardbeg Embassy

Ardbeg Embassy är den bästa whisky restaurangen i Stockholm. Vi har varit där ett flertaget gånger med kunder och fått en perfekt kväll och ett proffsigt bemötande. Deras mat och dryck är enastående och alltid lika välbalanserat.

Patrik A
Skrev om Ardbeg Embassy

Hej, Jag är oerhört nöjd med vårt besök hos Ardbeg Embassy. Vår kontaktperson var väldigt tillmötesgående och flexibel. Kvällen ifråga blev perfekt och personalen visade att man utan problem kan hantera ett stort sällskap. Mycket bra! Patrik

Fredrik S
Skrev om Ardbeg Embassy

Väldigt trevligt, God mat och trevlig personal.

Joacim L
Skrev om Ardbeg Embassy

Trevligt bemötande i baren. Servering var stressad. En i sällskapet fick frusna viltköttbullar vilket gjorde att hon fick äta när vissa i sällskapet ätit klart varmrätten. En ursäkt hade varit på plats! Jag hade höga förväntningar på restaurangen. Förväntningarna infriades inte.

Lena V
Skrev om Ardbeg Embassy

Bra, trevligt bemötande från personalen.

Stefan Z
Skrev om Ardbeg Embassy

Helt ok service. Maten bra. Mysiga lokaler. Inte jättebilligt.

Nora E
Skrev om Ardbeg Embassy

It was a great experience, great environment, good food and nice service.

Per C
Skrev om Ardbeg Embassy

Galet kunnig o trevlig personal och riktigt bra käk! För att inte tala om wirren:)

Tobias L
Skrev om Ardbeg Embassy

Fantastiskt ställe med härlig atmosfär, underbar personal, hög kvalité på maten och ett dryckessortiment som gör både öl- och whiskyälskare nöjda.

Charlotta F
Skrev om Ardbeg Embassy

Det har varit rätt svårt att få svar på de mail som skickats ut. T ex när och var och hur många flaskor av den senaste Ardbegen som skulle släppas snart. Jag gillar märket mycket och bemötandet på krogen är helt fantastiskt.

Kunlé A
Skrev om Ardbeg Embassy

Hej, Jag deltog ej. det var min bokning men jag fick förhinder. Mvh, Kunlé Adédoyin

Per A
Skrev om Ardbeg Embassy

Jag besöker Ardbeg Embassy regelbundet. Skälet är enkelt - mycket bra mat, fantastiskt utbud av öl & whisky och inte minst en supertrevlig personal som verkligen får sina gäster att känna sig välkomna och omhändertagna! Rekommenderar alltid Ardbeg Embassy till vänner & bekanta.

Exitfree Ab A
Skrev om Ardbeg Embassy

Jag är regelbunden besökare på Ardbeg Embassy sedan drygt 15 år, dvs. redan innan ägarbyte och namnbyte. Jag har varit där med större grupper vid en mängd tillfällen för såväl interna evenemang som kundrepresentation, alltid lika uppskattat. Vi en grupp på 8 personer som besöker Ardbeg Embassy minst 4 gånger per år och har gjort så de senaste 11 åren. Ardbeg Embassy har alltid kännetecknats av väldigt trevlig och välkomnande personal och det gäller även nu! Profileringen är annars en whiskykrog och gastropub, där man...

Robert I
Skrev om Ardbeg Embassy

Bra service från första stund. Hjälpsam och kunnig personal som gärna hjälper till med val av dryck och mat.

Micke Caso W
Skrev om Ardbeg Embassy

Bra mat, trevlig atmosfär , trevlig personal och fantastiskt utbud av drycke! MEN , musiken , fy för bövelen sicket skräp! Den spellistan skulle inte passa in i en bar på Teneriffa tidigt 90-tal! Tänk om! En restaurang med den inriktningen borde ha något som höjer känslan !

Thomas K
Skrev om Ardbeg Embassy

Excellent local and Norrland'ds food in a rustik setting with an outstanding whiskey selection. This would be a missed opportunity in Gammal Stan if it was not on the Stockholm itinerary. Thank you. Sincerely, Thomas Kern

Jenny T
Skrev om Ardbeg Embassy

Har varit på Ardbeg Embassy ett par gånger och ätit. Bemötandet är alltid på topp - med kunnig och social personal! Maten är fantastisk god, med hög kvalitet. Det finns även ett gediget utbud på drycker!

Ann-marie L
Skrev om Ardbeg Embassy

Bra restaurang , kanske lite för enkel mat. Väldigt högljudd lokal. Helt ok service. Men min man gillade whiskeyutbudet. Trevlig personal i baren.

Robin E
Skrev om Ardbeg Embassy

Mycket bra personal och maten var kanon!

Kerstin T
Skrev om Ardbeg Embassy

Professionellt bemötande. Vi var 25 gäster och servicen var bra.

Sophie S
Skrev om Ardbeg Embassy

Jättebra mat och fin lokal med speciell, passande inredning.

Linda O
Skrev om Ardbeg Embassy

Jag har varit i kontakt med Ardbeg Embassy i två omgångar och båda gångerna har jag blivit väldigt bra bemött. Vi har haft mailkontakt och jag får snabba och trevliga svar. Väl på plats är det inga problem med något under hela vistelsen och maten är fantastisk!!