Hötorget Kvarterskrog

Hötorget Kvarterskrog

Välkommen till Hötorget Kvarterskrog!

Du hittar oss på Sergelgatan 22 där vi tagit över det berömda hörnet och skapat områdets första riktiga kvarterskrog. Vår filosofi är att vi ska ha någonting för alla. Du kan se det lite som ditt eget vardagsrum dit du kan glida in för en god stund, för dig själv, eller i goda vänners lag.

Oavsett om du är morgon- eller kvällsmänniska, hund- eller kattälskare, med vänner eller ovänner så finns det något för dig hos oss på Hötorget Kvarterskrog!

Vi håller våra portar öppna sju dagar i veckan och du väljer själv om du vill komma på en tidig eller sen lunch, en stökig AW sent in på småtimmarna eller bara för att vila en stund.

Läs vad 25 kunder tycker om Hötorget Kvarterskrog 2

2021-09-17
    Jag var där på lunch med kunder som bjöd. Alla andra var nöjda men jag som Vegan hade inget alternativ på menyn så jag mailade innan då dom sa att jag kunde få en matig sallad så beställde det.
    Jag fick: salladsblad, 6 tunna skivor gurka, 5 cocktailtomater, 5 bitar paprika, lite olika lök och en halv avokado.
    Så omodernt att öppna en resturang år 2021 utan ett enda veganskt alternativ och sen säga att man kan göra något som visar sig vara en "side salad". omatigare sallad har aldrig tidigare skådats! Jag var hungrigare när jag gick än när jag kom dit.
    Tips: lägg till potatis, kikärter eller vad som helst som faktiskt gör salladen matig eller ännu bättre: ha ett riktigt veganskt alternativ på menyn.
    2021-09-17
    Vi blev bemötta med ett trevligt leende av hovmästaren. Det var dock servitrisen som gjorde vår kväll. Mycket proffsigt agerande, precis lagom mycket interaktion med oss, hon fanns i bakgrunden hela tiden. Anledningen till att det inte blev 5 ploppar var musiken som var en aning för hög….trist när man behöver höja röstläget vid samtal. Och rårakan var för hårt gräddad. Annars mycket goda pilgrimsmusslor, vi blev mätta men inte övermätta.
    2021-09-17
    Härlig stämning, bra service och god mat.
    2021-09-14
    Mycket bra ställe med bred meny och trevlig personal!
    2021-09-12
    Trevlig personal. Maten var tyvärr en besvikelse. Fick åka tillbaka ut i köket.
    2021-09-12
    God mat, bra service. Utmärkt!
    2021-09-11
    Toppentrevlig personal
    Maten var bra , alla 4 vid bordet var supernöjda
    Att vi fick ta med våra hundar ger många +
    2021-09-11
    Fantastisk god och prisvärd lunch i trevlig miljö. Bra service av glad personal.
    2021-09-10
    Trevlig personal. Men sisådär mat tyvärr...
    Omeletten med kantareller var en besvikelse.
  • Hans-gunnar L
    2021-09-10
    Helt ok ställe. Varför ska jag skriva 30 tecken?
    2021-09-10
    Känns bra och fräscht varje gång man är där.
    2021-09-09
    trevligt men lite långsam service
    2021-09-09
    trevligt möte och snabbt att beställa. Sen kom servitrisen med fel mat, och när rätt mat kom var det inte som jag beställt, dvs utan potatis och mer sallad. Det tog ganska lång tid att få ngn att betala till.

På positiva sidan var det rikligt och mycket gott, f a dagens fångst som var en hel fisk
    2021-09-08
    Kvarterskrogen på Hötorget ger en känsla av en fransk bistro av hög klass inte bara på maten utan servicen upplevs som både lokal och lyxigt proffsig. Maten är är både intressant komponerad och smakar förträffligt.
  • Annica H
    2021-09-07
    Snyggt, otroligt gott och fantastisk service! Vi kommer självklart tillbaka fler gånger! Och jag älskar att det finns Kattvikslykta på bordet. 😍
    2021-09-07
    Trevlig personal, rejäla portioner och god mat.
    2021-09-07
    Trevligt bemötande och bra mat när jag besökte Hötorget Kvarterskrog för lunch.
    2021-09-07
    God mat, trevlig personal, inte hög musik så man kan prata med sina vänner.
    2021-09-05
    Jättebra service från er personal, vi fick hjälp av en kille (vet ej namn) men han hade örhänge och honom vill vi tacka för ett jättebra bemötande!!!
    2021-09-05
    God mat och professionell och bra service. Jag kommer gärna hit igen!
    2021-09-05
    Entrecote var bra, råbiffen och bolognese var-
    Vinet var gott
  • Björn V
    2021-09-04
    Riktigt trevlig restaurang / krog. Fin atmosfär, bra mat och proffsig service. Klart prisvärd lunch för 135kr.
    Det kommer bli fler ggr👌🏼
    2021-09-04
    Kom kl 11 och beställde dagens lunch. Trots glest med folk kom inte maten förrän 11.25. Mate dock ok, men inte jättebra.
    2021-09-03
    Trevlig stämning, god mat och vänligt bemötande! Rekommenderas!
    2021-09-03
    Väldigt bra service och en trevlig miljö. Jag har ätit på restaurangen ett tiotal gånger och tycker överlag dagens lunch håller en bra kvalitet. Det enda negativa är att portionerna ibland är något små.