Hötorget Kvarterskrog

Snittbetyg
4.1
Boka bord Dela

Om företaget

Välkommen till Hötorget Kvarterskrog! Du hittar oss på Sergelgatan 22 där vi tagit över det berömda hörnet och skapat områdets första riktiga kvarterskrog. Vår filosofi är att vi ska ha någonting för alla. Du kan se det lite som ditt eget vardagsrum dit du kan glida in för en god stund, för dig själv, eller i goda vänners lag....

1274 omdömen om Hötorget Kvarterskrog

Sedan starten hos Reco 2021

Visar 1274 omdömen med 4.1 i snittbetyg
Catharina H
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevlig kväll och god mat. Servicen var också bra.

Mikael W
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Buratan var bland det bästa jag stött på, riktigt fin. Övrig mat var också god såklart.

Thomas T
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Relaxed place with great food. The lamb skeer is the best!

Jesper W
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Välsmakande lunch med bra och uppmärksam service.

Joviane J
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Maten var fantastisk och personalen var trevlig. Tartaren, omeletten och grisen var riktigt goda.

Fredrik P
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Supergod mat trevligt och mysig restaurang.

Thomas K
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevlig personal. Bra mat. Snabb service.

Linda B
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Jättebra mat, bra service och trevlig atmosfär :)

Susanne L
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Mycket god mat, bra o trevlig service, skön atmosfär med blandade gäster! Lilla vovve fick oxå följa med. Vi är helnöjda o kommer tillbaka!

Jesper K
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Dagens rätt var tyvärr slut redan 30min efter öppning, vilket vi fick veta 5-10min efter vi beställt. Rätten vi beställde i stället dröjde även den. Personalen gjorde dock så gott de kunde och bemötte oss vänligt och professionellt. Maten var god, om än inte den rätt vi hade hoppats på.

Robin D
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Bara varit där ett besök. Lite svajig service, men god schnitzel. Dock sladdriga pommes frites

Sebastian S
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Utsökt mat och bra service. Dagens lunch är en jättebra val

Lena T
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Hej, fick väldigt fint bemötande av alla på Restaurangen från hovmästare till övrig personal. Åt god bakad röding med gott vin till. Kan verkligen rekommendera Hötorget Kvarterskrog. Trevlig sommar tills vi ses igen. Hälsningar Lena

Emma F
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevligt bemötande och fantastisk mat!

Yun C
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Mycket trevlig personal och mycket god mat.

Anette S
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevligt bemötande och god service

Veronica P
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Mycket trevlig personal och god matv

Lena S
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Ett stenkast från Konserthuset, perfekt läge för en matbit efter konsertbesök. Trevlig personal och god mat.

Andreas K
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Väldigt bra bemötande och bra service. Trevligt ställe och väldigt god mat.

Richard B
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevlig miljö, även om rottingväven hade lossnat i nästan varenda möbel. Trevlig personal. Jag och mitt sällskap beställde varsin omelett med ost och skinka som hade varit bra om den inte hade haft en fyllning av soltorkade tomater som inte fanns redovisad på menyn. Nästan ingen jag känner gillar soltorkade tomater i pureform och det är nog skälet till att det inte ingått i en enda rätt, förutom just våra omeletter, sedan 2002.

Anna-Karin D
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevlig restaurang. Bra service och god mat i en mysig atmosfär.

Liliane K
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Bra bemötande och bra service 👍

Ida K
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

God mat och vin. Ligger centralt. Vi önskade sitta ute och det fick vi. Vi åt planka och röding och samtliga i sällskapet var mycket nöjda.

Jonas A
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Bra bemötande, bra serveringspersonal, maten OK+ för en meny som serveras till + 20 personer. Trevligt att sitta i deras chambré så alla kunde umgås och prata med varandra.

Bengt L

Bra service God mat Bra viner

Julia S
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

gott, snabbt och bra bröd. Inte allt för högljutt.

Eva F
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Bemötandet var trevligt. Vi fick hjälp med att byta plats då vi satt inne och blev bländade av eftermiddagssolen. Solen är sällan ett problem men blir man bländad och varm borde det finnas persienner/lätta gardiner att dra för. Beställde gratinerad fårost som var god med salladen runtomkring var "trött": varma salladsblad blev tråkiga. Annars gott. Vi hade svårt att få tag på en serviceperson för att be om notan, trots att restaurangen nästan var tom.

Driss B
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Väldigt bra service och varmt bemötande!

Caroline A
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Jätte gott och jätte trevlig personal! Kunde varit lite roligare inredning. Tack kram

Inga Lill N
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Vi blev oerhört trevligt bemötta. Servicen var bra. Dock fick vi vänta länge på maten (simpel förrätt). Det kan bli bra med lite träning

Soile S
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

God mat trevlig personal xxxxxxxxxxxxxcxcxcccccccccccccccccccv

Eva-britt H

Hej! God mat! Servitören ganska ointresserad

Katarina B
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Vänlig men väldigt stressad servering. Verkar överväldigade eller underbemannade. Uteserveringen har ett bra läge där man ser folklivet. Maten helt OK.

Hanna L
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Maten var fantastisk god, men servicen var ikke så bra. Vi ventet 45 minutter for å bestille drikke når vi kom og da måtte jeg be om å få bestille. Vi ventet også i 30 minutter på å få bestille dessert, og igjen måtte vi gå og be om å få bestille. Jeg forstår at det er svært travelt, og stressende. Men servitørene var ikke vennlige eller trevliga. Vi var ikke vanskelige, ønsket bare å bestille. Og musikken var ekstremt høy. Takk for nydelig mat, men alt i alt en ikke så trevlig opplevelse.

Henrik J
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Service personalen var otroligt ouppmärksam. Vi satt 20 min och fick sen ropa på personalen för att beställa drycker. Kom en manlig servitris som verkade undra varför vi ropat??? Efter flöt allt på bra. Otroligt god mat!

Jan G

Trevlig personal bra service. Tog bara en AW

Katarina S
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevligt ställe, men menyn stämde inte överens med vad som fanns vilket gjorde det hela lite förvirrat. Trevlig personal, men fick intrycket av att de var för få, vi kände oss lite bortglömda från det att varmrätten kom in.

Embla Lif L
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

God mat. Dj kan förbättras då det var lite för mycket party musik

PATRIK P

👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Susanne W
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Har ätit här flera gånger och varit nöjd. Tog plankstek pluma denna gång och den var helt smaklös. Inget salt eller kryddor. Min man beställer ett glas husets vita. Kyparen kommer ut med ett annat vin och säger; det andra var inte kallt så du får det här istället och häller på ett annat vin. På notan hade han slagit in det dyrare vinet, det skiljde 30 kr glaset. Inte hela världen men det är en principsak. Det ska ju dom stå för. När vi påpekade det började han och tjafsa emot men korrigerade ändå notan.. Han kanske hade en dålig dag helt enkelt. Personalen är annars trevliga där.

Börje K
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Inget att klaga på!!! Mycket gottlam och röding.Smakrikt!

Siv B
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevligt ställe trevlig personal Önskvärt lite mer variation på menyn

Bella B
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Betyget för besöket dras ner famförallt för att det är väldigt irriterande att behöva prata engelska med personalen. Jag vill inte det även om jag kan. Bra läge! Trevlig inredning. Mellanrätt sparris var mycket gott. Råbiffen var trist. Dessutom var det alldeles för mycket majonäs. Det passade inte ihop.

Zebastian C
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Fantastiskt bemötande, grym service, vi hade bokat chambre séparée och trots en del sena ankomster i sällskapet löste dem detta på bästa sätt! Maten var väldigt god och mycket prisvärd, jag hade rekommenderat Hötorget Kvarterskrog till vem som helst som söker en trevlig restaurangupplevelse!

Bernt S
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Väl bemötta av både hovmästare och servis Maten motsvarade förväntningarna avseende smak tillagning och mängd Tyvärr fanns inte allt på menyn och den informationen hade inte nått den som tog vår beställning utan först efter en stund återkom servitören med besked att rätten inte fanns I samband med att huvudrätterna serverades så kom tillbehören ( pommes) in flera minuter efter Mycket goda och nygjorda men dålig timing Allt väldigt gott dock från förrätterna vi testade och likaså huvudrätterna Kommer gärna åter

Roger R
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Bra bemötande och trevlig personal. Det som drar ner betyget var att fick vänta länge innan vi kunde beställa något när vi kom. Och när vi bestllde en öl efter förrätten, kom den inte förrän middagen kom. Och till middagen skulle vi dricka vin. Men alla var nöjda med mat och dryck. Smakade bra. Trevlig personal men skulle behövas mer så att dom hinner med.

Svar från Hötorget Kvarterskrog

Hej Roger, Vill börja med att säga stort tack för din feedback & be om ursäkt för väntan. All feedback är bra för oss för att kunna fortsätta att ständigt bli bättre. Vill ni prata mer om er upplevelse med oss så tveka inte att höra av er till vår mail; hotorget@bockholmengruppen.com Bästa hälsningar!

Ulrika R
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Perfekt för affärsluncher! Trevlig service och bra mat!

Pia L
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevligt bemötande och god mat. Hade hört bra om krogen och det stämde . Vi åt köttbullar och lammspett.

Pia K
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Riktigt god mat, uppmärksam och trevlig personal. Rekommenderas varmt!

Lotta K
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Mycket trevlig krog, familjär och varm känsla. Bra service och god mat!

Filtrera omdömen