Hötorget Kvarterskrog

• Badge2022
1 219
4.1
Boka bord Dela

Välkommen till Hötorget Kvarterskrog! Du hittar oss på Sergelgatan 22 där vi tagit över det berömda hörnet och skapat områdets första riktiga kvarterskrog. Vår filosofi är att vi ska ha någonting för alla. Du kan se det lite som ditt eget vardagsrum dit du kan glida in för en god stund, för dig själv, eller i goda vänners lag....

1219 omdömen om Hötorget Kvarterskrog

Sedan starten hos Reco 2021

Åsa W
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Miljö o meny toppen! Service sådär! Hon vi hade var inte på tå och varför engelsktalande?

Jessica H
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Ny servitör som försökte göra sitt bästa, hade dålig koll på menyn och dryck. Hade höga förväntningar då vi varit på Hornsgatans Kvarterkrog som är 10/10. Lite besviken, maten var helt ok men stack inte ut på något sätt. Kändes inte så personligt som Bockholmens krog på Hornsgatan.

Magnus E
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Sällskap om fyra som åt olika rätter gav fyra omdömen, snittet bilen en 3:a. Bra personal men tempot var högt , lunchtempo på middag.

Cecilia N
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

God lunch och mycket trevligt ställe

Kjell P
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Enkelt att boka bord, bra service, god mat och rimliga priser

Elisabeth N
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Väldigt god mat, och den kom fort. Väldigt bra o trevlig service

Camilla H
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Bra service med goda varmrätter!

Roxana S
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Lokalen var kul, maten var fantastik och personalen toppen!

Leif L
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Ouppmärksam personal. ÄäääääääääääääääääääÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Ulf H

Väl bemött, men servicen gick långsamt 15min väntan på förrätt. God mat

Anki N
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Bra bemötande och snabb service. Åt lammspett som var torrt och för hårt friterad pomfrites. Har varit här förut och ätit lunch som var mycket bättre. Hoppas detta var tillfälligt vill gärna komma tillbaks.

Lena L
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Middag m vin. Mycket god och vällagad mat. Jag går gärna dit igen. Persolens bemötande var ” mitt emellan” . Maten var upplevelsen.

Björn S
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Maten var jättebra. Servicen var bra från de flesta men lite arrogant från en av de som jobbade der.

Ann-Sofie B
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Jätte god mat ,jätte trevlig personal

Anders T
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Bra bemötande. Har varit där förut om dethar varit bra varje gång. Vi blev väl mottagna o maten motsvarade våra förväntningar.

Robin F
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Jättetrevlig personal, riktig god fisk & allmänt god upplevelse

Eva S
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Åt dagens lunch som var god och ganska generös. Hade önskat att kaffe ingår i lunchpriset.

Daniel F
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

God mat och finfin service. Gillar variationen av dagens luncher.

Christina K
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevligt o glatt bemötande. Hade inga större förväntningar. God mat/fisk.och gott vin därtill. De levererade på lite högre nivå än medel . Åt förrätt och varmrätt. Bekväm och möjlighet att få ett bord där det var lite lugnare. Bra!

K
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Fin restaurang, vackert inredd och fina dekorationer. Köttbullarna av kalv mycket goda, lammspettet likaså. All svensk mat på menyn kan rekommenderas, kocken kan sina saker, Gambas al pilpil var kalla, de ska vara rykande heta och komma direkt i ugnskärlet, men var upplagda på ett kallt metallfat (!) av någon anledning. Servera inte spansk mat om ni inte är bekanta med det. Sen ett litet minus för oss som är amex-gäster och får en gratis middag här. Det är inte trevligt när servitörer rynkar på pannan och har åsikter...

Ingrid L
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevlig servitör och rolig lite annorlunda mat.

Jesper N
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

God mat, trevligt bemötande och fin lokal

Malin H
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Fanstastisk mat o dryck, väldigt trevlig personal. Perfekt läge! Hade en fantastisk kväll! Hit kommer vi tillbaka!

Sara R
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Jättegod mat, men det tog jättelång tid att få den trots att det bara var dagens lunch, och det var väldigt hög ljudvolym, framförallt pga. hög musik, på lunchen.

Anna S
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevligt bemötande. Dock någpn grön krydda på typ alla rätter vi fick, tog bort den goda smaken av maten som annats var god.

Manjula F
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevlig personal men maten var medioker.

Mauritz A
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Bred meny med bra mat. Vi, sällskap om 6p, fick bra mottagande vid ankomst och bra service genom vår 2 rätters middag. Vi var här en tidig fredag kväll och blev dessutom förvånade när det spelades så bra musik, lagom volym, av en DJ på plats. Vi kommer tillbaka.

Sara M
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Lite personal för mkt folk, för nära placerade bord, råbiff övermalen/mos och för kryddad, husets vin inte i nivå med ett bättre husvin. Burratan jättegod!

Mona O
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Mysig bistro mitt o stan. Bra mat!

Eva K
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Vänligt bemötande. Över förväntan och snabb service är. Lite stor för att vara kvarterskrog

Pamela M
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Lika trevligt som alltid men lite snållt med de bruna små bröden!

Kim D
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Helt ok, ganska bra faktiskt.

Cajsa S
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

God mat och dryck, men vi fick vänta på maten cirka en timme och behövde fråga personalen om maten var påväg. De hade missat beställningen och tillagade därefter maten. Vi hade 2-3 servitörer för vårt bord, så det kändes lite rörigt och förmodligen därför beställningen glömdes bort kanske. Annars en trevlig upplevelse! :)

Rod B
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Bra bemötande Inte så höga men blev positiv överraskad.middag för tre. mellannivå

Louise G
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevligt bemötande och god mat!

Adam H
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Helt OK, kan inte rekommendera men ska ni till koncerthuset bredvid så finns det plankstek att bli halvt mätt på.

Malin K
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Otroligt god mat, trevlig service och skön atmosfär! Vi fick vänta en stund på varmrätten så därav en 4 istället för en 5!

Anna-Lena P
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Mycket bra och lugnt bemötande av personal. Förväntningar var att få trevlig atmosfär samt god mat och dryckupplevelse. Det fick vi. Att vi inte ger betyg 5 var att rätter vi ville beställa hade tagit slut och lite för hög musiknivå för samtal. Bra musikval annars, som passade oss.

Phurbu C
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Maten är så god och servicen är utmärkt! Jag är så nöjd och kommer att rekommendera alla att gå och äta där😍

Johan A
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

God och vällagad mat. Lättbegriplig meny. Inte överdrivet dyrt.

Stefan K
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevlig personal, god mat i trevlig miljö. Väl värt ett besök.

Rolf W
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

bra service och ett trevligt bemötande.

Emelie F
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Jättetrevlig personal, god mat och trevlig atmosfär.

Rose-Marie D
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevligt bemötande direkt välkomna leende ochönska trevlig kväll. Önskat lite avskilt bord fira födelsedag fick perfekt bord med trevlig servitris , allt super maten 3 olika rätter alla så nöjda och ett underbart vitt vin flaska chardene från USA allt perfekt 4 nöjda kunder som glatt kommer åter . TACK

Gunilla P
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevlig bemötande, god mat, för hög musik stundtals.

Marita C
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

God mat och mycket bra service. Trevlig atmosfär

Marcus W
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Mysig atmosfär och fantastiskt god mat. Personalen hade kunnat vara lite mer uppmärksam men totalt sett en riktigt bra upplevelse.

Ylva K
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevlig inredning och god mat av bra kvalitet. Något underbemannade under lunchen då man fick vänta relativt länge såväl på att få bord som att få beställa och därefter på maten.

Sten Gustaf Alexander L
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Trevligt bemötande och högkvalitativ lunch!!

Jill A
Skrev om Hötorget Kvarterskrog

Maten var ok. Köttet på planksteken var dock hårt. Svårt att få kontakt med personal när man ville betala.