Autohallen i Stenungsund AB

1.0 i betyg av av 2 omdömen

Läs vad 2 kunder tycker om Autohallen i Stenungsund AB

• 2018-11-30

Henrik S skrev om Autohallen i Stenungsund AB
    Rekommenderar att aldrig köpa en begagnad bil av Autohallen. Efter mitt köp av en begagnad bil som visade sig ha ett fel som innebar att den sporadiskt ej startade tog de noll ansvar och vägrade göra annat än erbjuda sig sälja bilen vidare för halva priset. Detta trots att felet funnits tidigare, jag som köpare provkört bilen innan köp och de är ansvariga enligt konsumentköpslagen. De har också tidigare negativa recensioner just när det kommer till reklamationer. Köp ej din bil här. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Car 4 Sale
    4.6 / 5 i betyg — 239 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Rekommenderar alla ett besök hos car4sale. Sökte efter ett bra alternativ till vår andra bil och då jag är mkt nöjd med min första volvo ja"
    Kristofer G
  • Zlatan P

2014-08-22

Zlatan P skrev om Autohallen i Stenungsund AB
    Varning för denna skojarfirma och deras så kallade mekaniker.

I juni 2014 köpte jag en begagnad Skoda Fabia TDI från 2007 som var fullservad på Skoda, varav de flesta gångerna var på Autohallen i Stenungsund. 300 mil efter senaste servicen lossnade en stor plastkåpa under bilen under motorvägsfärd. Detta skedde med ett brak och var absolut inte trafiksäkert varken för mig eller mina medtrafikanter.

Efter kontakt med Skoda Göteborg i annat ärende fick jag rådet att kontakta Autohallen i Stenungsund för att få en ny kåpa eftersom den gamla uppenbarligen inte var ordentligt ditskruvad efter senaste servicen (kåpan sitter under motorn och måste tas loss för oljebyte). Vid första kontakt med Autohallen lät allt positivt och jag skulle få en ny kåpa. Tid bokades in en vecka senare. När jag väl tog ledigt från arbetet i Göteborg och infann mig i Stenungsund fick jag beskedet att jag självklart inte skulle få en ny kåpa då bilen bytt ägare den senaste månaden och dessutom kunde den gamla kåpan varit sliten. Detta fick jag till mig av servicerådgivaren och VD:n på företaget. Att en illa ditskruvad kåpa är en illa ditskruvad kåpa oavsett ägarbyte samt att en service är till för att upptäcka slitna saker på bilen och påtala dessa för ägaren spelade ingen roll alls för Autohallen.

Detta utspelade sig i början av juli 2014 men det är inte det värsta! Efter min semester kom jag hem bara för att upptäcka en oljepöl under bilen som hade stått i garage. Vid närmare kontroll visade det sig att det droppade olja från oljepluggen. Körde bilen till verkstad där jag fick domen att oljepluggen varit för hårt åtdragen och att gängorna är förstörda. Pluggen går varken att skruva ut eller in. Autohallens inkompetens hade alltså orsakat två större fel på bilen, varav det sista felet kräver ett byte av oljetråg vilket är omfattande och tidskrävande.

Som sagt, varning för denna skojerfirma. De är säkerligen väldigt trevliga när man slantar upp men vid reklamation är det kalla handen totalt och man skyller på ägaren. Detta framgick även av andra omdömen på Eniro.se/Rejta.se. Även jag skrev ner mina erfarenheter där men tyvärr är det möjligt för företag att blockera samtliga omdömen på den sidan vilket Autohallen gjorde dagen efter mitt inlägg. Oseriöst. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte