Alla kategorier Lägga golv Västra Götaland Göteborg Backa Renovering AB

Backa Renovering AB

Olshammarsgatan 4, 422 47 Hisingsbacka — Visa karta

Vi utför alla typer av renoveringsarbeten i Göteborgsområdet, till ett rimligt pris.

Våra specialiteter är många och vi har en bred kompetens i bolaget. Renovering av kök och badrum, belysning och elinstallation, golv- och kakel, målning...listan på vad vi är bra på kan göras lång. Våra hantverkare är yrkeskunniga och erfarna inom sina respektive områden och när vi fått veta ditt renoveringsbehov ger vi dig en tydlig prisbild och tidsram för arbetet.

Hör av dig för en kostnadsfri konsultation och prisförslag! Vi bokar sedan in ett hembesök och ger dig en detaljerad offert på arbetet.

Läs vad 57 kunder tycker om Backa Renovering AB

• Fredrik W skrev om Backa Renovering AB
    Efter att jag hade tagit in offerter från BraByggare.se i augusti 2017 för en badrumsrenovering, så anlitade jag Din Renovering SR. Radovan var trevlig och de uppgav sig för att vara ett seriöst och certifierat företag, BKR logon var även synlig på offerten. Projektet började bra, men blev sämre med tiden.

Positiva
    + Trevliga och avslappnade
    + Hjälpsamma/flexibla
    + Kunde snabbt påbörja jobbet efter första kontakt

Negativa
    - Företaget har tilldelat mig ett falskt våtrumsintyg (företaget har aldrig varit registrerade hos GVK eller BKR)
    - Kraftigt försenade (20-25d i offerten, 59d i verkligheten, start 2017-08-28 till slut 2017-11-21)
    - Bristande kvalitet och noggrannhet på plattsättning och fogar
    - Den nya väggen i badrummet är 4 cm sned (mätt på kortsidorna)
    - Jobbet utfördes till stor del på vår fritid, dvs kvällar och helger
    - Mina egna verktyg blev ofta använda
    - Fallet i badrummet gjordes om 3 ggr (idag är det OK)
    - <10 klinkerplattor har fog/fix fläckar
    - Det städades inte, varken under projektet eller slutstädning
    - Inga dammskydd sattes upp (huset blev täckt av damm)
    - Projektet och den bristande kvaliteten har krävt mycket energi och tid från mig
    - Radovan var kränkande när jag ifrågasatte varför GVK anser att våtrums intyget är falskt

Jobbet är i princip klart, även om resultatet kan diskuteras, men jag är fortfarande utan ett giltigt våtrumsintyg.
    GVK, BKR, BraByggare och Villaägarna har kontaktats, och jag väntar nu på hur vi går vidare. Läs mer
  • Sara O skrev om Backa Renovering AB
    Hittade RenoveraBadrum på nätet, kontaktade dem om en offert o bara några dagar senare kom de på besök. Fick ett väldigt bra intryck redan från början. Arbetet drog igång på avtalad tid, det flöt på smidigt o de var väldigt hjälpsamma o tillmötesgående. Resultatet blev jättebra, kanonduktiga killar! Jag är väldigt nöjd med RenoveraBadrum o skulle absolut rekommendera dem. Läs mer
  • Christine A skrev om Backa Renovering AB
    Vi är jättenöjda med renoverabadrum, de helrenoverade våra 2 badrum och tvättstuga. Det gick fort och smidigt och blev jättefint! Om vi får något mer som behövs kallas hemma så kommer vi anlita dem igen! Läs mer
  • Roger J skrev om Backa Renovering AB
    Jag tycker allt fungerade perfekt från början till slut, har inget att klaga på direkt.
    Det var lite småfel som jag påpekade, de åtgärdades utan något tjat, de höll också
    tidplanen perfekt, så jag är mycket nöjd med allt de gjort. Läs mer
  • Erik F skrev om Backa Renovering AB
    Arbetet utfört snabbare än vad som skrevs vid arbetsstart och resultatet blev väldigt bra. Arbetet utfördes också till fastpris vilket gjorde att inga överraskningar uppstod. Läs mer
  • Per-henrik D skrev om Backa Renovering AB
    Mycket bra jobb, prisvärt.
    Kommer att få hjälpa oss med nästa badrum också.
    Toppen :-) Läs mer
  • Jennie B
    Jennie B skrev om Backa Renovering AB
    Jättenöjd. Lite besviken att det inte kom någon och fyllde i de "håll" som glömts och som jag sa till om och fick som svar att det kommer någon och fyller i det där. Ingen kom. Annars supernöjd verkligen! Läs mer
    2016-01-26 RenoveraBadrum.Nu B svarar Jennie B
    Hej Jennie
    Ber om ursäkt för att vi missat fylla i fogen.
    Återkom på 0700907071 eller info@renoverabadrum.nu när du kan vara hemma.
  • Per J skrev om Backa Renovering AB
    Bra och trevligt bemötande. Välorganiserad renovering. Lätta att Kommunisera med.
    De hade gärna fått erbjuda fler möjliga tillägg. Så som målning av fönster och dörrar i samband med renovering. Läs mer
  • Maarit L skrev om Backa Renovering AB
    RB renoverade mitt badrum. Renoveringen gick snabbt och effektivt. Det skulle ta en månad, men de var klara på 3 veckor - vilket var jätteskönt. Bra tillmötesgående personal. Läs mer
  • Pelle skrev om Backa Renovering AB
    Helrenovering av badrum på 3 veckor.
    Seriösa och oerhört bra/smidiga att ha och göra med.
    Utfört arbete motsvarade klart förväntningarna.
    Prisvärt! Läs mer
  • Monica N skrev om Backa Renovering AB
    Renovering av toalett i källare. Bra jobb till ett bra pris med extra beröm till kakelsättaren. Bra kommunikation med arbetsledare. Läs mer
  • Tony E skrev om Backa Renovering AB
    Renovering av badrum.Mycket bra från offert till slutfinish.Offerten bra specificerad och tydlig. Bra kommunikation utan krusiduller. Det som blev fel åtgärdades snabbt och villigt.Alla inblandade arbetare var jättebra och trevliga.Snabba, blev klara före utsatt tid.Priset helt okej.Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Conny M
    Conny M skrev om Backa Renovering AB
    All planering och projektering som gick bra, jobbet med de olika hantverkarna fungerade långt över förväntan och slutresultatet blev verkligen bäst. Bra dialog och bra service hela tiden. Mycket nöjd kund! Läs mer
  • Malin L skrev om Backa Renovering AB
    Fantastiskt duktiga killar!
    Allt gick väldigt smidigt. Vi beställde möbler som RenoveraBadrum hämtade kostnadsfritt efter ett otroligt bra kaklingsarbete.
    Inga dolda kostnader

Med vänlig hälsning, Malin L Läs mer
  • Mattias T skrev om Backa Renovering AB
    Effektivt arbete. De höll sina löften, gjorde ett snyggt jobb till ett bra pris. Läs mer
  • Emma S skrev om Backa Renovering AB
    Hej! Jag använde mig av Renovera Badrum för att göra en totalrenovering och är super nöjd! De höll budgeten som de hade lovat och var till och med klara 5 dagar innan utsatt tid! Jag kan varmt rekommendera dem! Resultatet blev jättefint! Tummen upp! //Emma Läs mer
  • Michael R skrev om Backa Renovering AB
    Helrenovering av 70-talsbadrum i hus. Efter renovering bokades löpte allt på.
    startade som avtalat. Snabbt arbete / bortforsling av mtrl innan varje veckoslut/ / flytt av golvbrunn i betonggolv mm / Bra utfört arbete / skötte dialogen med firman via e-post fungerade utmärkt/ de få klagomål (småfel) rättades till direkt.
    Hade gjort ritningar / skisser som firman kunde följa så det blev som vi ville.
    Totalt tog det 3 veckor efter start till fullt färdigt. Läs mer
  • Peter A skrev om Backa Renovering AB
    Bra bemötande, bra utfört arbete och rimligt pris. Rekommenderar absolut Firman Läs mer
  • Sara K skrev om Backa Renovering AB
    Ett total renoverat badrum.

Jättebra bemötande, trevliga och tillmötesgående. Effektiva, duktiga och nogranna.

Väldigt nöjd! Läs mer
  • Yves G skrev om Backa Renovering AB
    Bra jobb och bra kommunikation. Vi kommer absolut att anlita Renoverabadrum igen och kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • Charlotta B skrev om Backa Renovering AB
    Trevliga, lämnade bäst pris och jag upplevde dem som professionella. Jättefin plattläggning, väldigt bra återmontering av inredning (läge justerades på vissa saker som blev bättre än innan) men kanske inte fullt lika bra återställning av snickerier. Läs mer
  • Dick D skrev om Backa Renovering AB
    Bra och proffsigt bemötande från start till avslut. Detaljerad och välspecificerad offert som gjorde det lätt att följa arbetets gång och följa upp när väl arbetet var klart.

Höll budgeten och tidsramen utan snack, även när det blev smärre ändringar.

Trevlig och flexibel personal. Utförde hela renoveringen på ett föredömligt sätt, inklusive städning och bortfraktning av gamma inredning.

Helnöjd med resultatet som dessutom var mycket prisvärt. Läs mer
  • Marius C skrev om Backa Renovering AB

snabba, effektiva, flexibla och pålitliga Läs mer
  • Lina J skrev om Backa Renovering AB
    Mycket nöjd med detta företag, snabba, effektiva och snabb återkoppling när det var något.
    Kan varmt rekommendera dem!!! Läs mer
  • Jan-Olof J skrev om Backa Renovering AB
    Renovering av badrum. Mycket bra dialog och kontakt med entrepenören. Badrummet blev mycket bra och i enlighet med vår beställning. De justeringar som behövde göras var det inget problem med. Läs mer
  • Bianca B skrev om Backa Renovering AB
    Jag kan varmt rekommendera företaget till alla som behöver hjälp med ombyggnad av badrumet/våtutrymmen m m, och inte bara det du kan även få råd och stöd inför inköp av inredningen/kaklet till badrummet/köket. De jobbar utan avbrott ingen rast och ingen vila, man får nästan tvinga på dem en kopp kaffe. Supertrevliga och mycket professionella kakelsättare, elektriker, rörläggare och inte minst ägaren som höll koll på läget till 110%. Prisvärt och tiden för renoveringen var mycket kortare än man kunde förvänta sig. Fick offert inom en dag snacka om service. Omtänksamhet är deras starka sida, saknar de glada gänget och alla goa skratt som de bidrog med. Kan varmt rekommendera Renoverabadrum.nu till er som vill ha ett bra slutresultat.

Med vänliga hälsningar
    Bianca Björk Läs mer
  • Renée G skrev om Backa Renovering AB
    Jättebra! Väl utfört arbete, vi är jättenöjda. Läs mer
  • Elisabeth G skrev om Backa Renovering AB
    Nöjd, höll tiden, lite svårt att kommunicera då arbetaren och vi inte talade samma språk Läs mer
  • Staffan L skrev om Backa Renovering AB
    Företaget har gjort ett utmärkt arbete vid uppförandet av vårt badrum Läs mer
  • Karin A skrev om Backa Renovering AB
    Renovera badrum gav en mycket bra offert där tid o material stämde med verkligheten. Bra hantverk och vi blev väldigt nöjda med badrummet. De var noga ända ut i små detaljer. Efter avslutad dag städade de undan efter sig. Vi kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • Johan H skrev om Backa Renovering AB
    Mycket prisvärt och effektivt. Vissa skavanker i slutresultatet som gör att det inte blir fullt betyg. Överlag nöjda med såväl service som priset, tiden och själva renoveringsarbetets kvalitet. Läs mer
  • Stefan J skrev om Backa Renovering AB
    Jag rekommenderar Renoverabadrum Göteborg. Bra bemötande, bra dokumenterande av arbete, bra slutresultat och han kunde komma på kort varsel. Arbetet gällde reparation av kakelvägg i badrum som en annan, mindre skicklig,
    hantverkare förstört. Läs mer
  • Alexander M skrev om Backa Renovering AB
    Anlitade Renoverabadrum för att riva ut hela badrummet och bygga upp det från grunden.

De hade god service hela vägen från start av byggen och även efter att allt var klart.

Ska ni renovera ert badrum ska ni kontakta Renoverabadrum! Läs mer
  • Ronny C skrev om Backa Renovering AB
    Renoverabadrum renoverade mitt badrum.
    Dom gjorde ett bra jobb.
    Kontakten med ägaren/arbetsledare var smidig.
    Några av arbetarna pratade bara polska.
    Vissa fel blev det men dom rättades till utan diskussion. Läs mer
  • Lillian M skrev om Backa Renovering AB
    Kan varmt rekommendera detta företag. Dom renoverade min tvättstuga. Rev ut allt gammalt och byggde upp de igen. Bra samarbete mellan alla yrkesgrupper tex rörmokare, plattsättare, elektriker. Hela arbetet gick snabbt o smidigt.
    Mycket tillmötesgående. Rimligt pris.
    Min tvättstuga är så fin. Är mycket nöjd :) Läs mer
  • Lennart N skrev om Backa Renovering AB
    Helrenovering av badrum inklusive rivning, bilning av golv, spackling av väggar, avvägning av golv, värmegolv, klinker och kakel, vatten, avlopp och installation av VVS-möbler.
    Mycket bra bemötande och planering, utförande och städning efteråt. Badrummet fungerar helt enligt förväntan. Utmärkt!! Läs mer
  • Daniel L skrev om Backa Renovering AB
    Priset i offerten stämde på kronan. Snyggt arbete och billigt. Rekommenderas! Läs mer
  • Hans P skrev om Backa Renovering AB
    Inget att klaga på.
    Professionellt utförande på alla nivåer. Läs mer
  • Jan H
    Jan H skrev om Backa Renovering AB
    Bra service
    Kundvänlig, trevligt bemötande.
    Höll lovade tider.
    har gjort ett gott intryck på mig Läs mer
  • Linnea A skrev om Backa Renovering AB
    Jättenöjd! Lätta att få tag på, höll tiden och gjorde allt för att jag som kund skulle bli nöjd. Kom med bra idéer och förslag då mitt badrum var litet. Rekommenderas! Läs mer
  • Ann G skrev om Backa Renovering AB
    Renovera Badrum var jätteproffsiga, och vi blev mycket nöjda. De höll sig till avtalad offert och var smidiga att ha att göra med. Läs mer
  • Nina M skrev om Backa Renovering AB
    Trevligt bemötande som levde upp till det arbetssätt som vi önskade och höll tidsplanen. Små detaljer var inte 100% som att man kunde valt att fästa badrumsskåpen och andra detaljer i fogar istället för att borra stora hål rakt genom kakelplattor. Fogar och silikonlister var inte detaljerat nog enligt mig. Läs mer
  • Ewa T skrev om Backa Renovering AB
    Renoveringen av mitt badrum 2013 har utförts inom den tid som vi kom överens om.Jag är mycket nöjd med hur arbetet gjordes och slutresultatet.Vissa mindre fel rättades till snabbt och på ett riktigt sätt.Jag rekommenderar verkligen Renovera badrum. Mvh Ewa Terborn Läs mer
  • Magnus R skrev om Backa Renovering AB
    Snabba, effektiva, följde offerten, städade. De gör mitt nästa badrum också. Läs mer
  • Arezi E skrev om Backa Renovering AB
    Jag kan bara säga att jag är jätte nöjd med renovera badrums arbete. Bra jobbat! Tack Läs mer
  • Branislav M skrev om Backa Renovering AB
    Ett fantastiskt företag. 100 procent proffsigt. Bra pris väldigt kunniga och trevliga. Ett företag som håller vad dom lovar.Kan starkt rekommendera dom. Läs mer
  • Stig Ove E skrev om Backa Renovering AB
    De gjorde ett utmärkt jobb, på utsatt tid och tii överenskommet pris!
    Renovering av badrum. Läs mer
  • Malin M skrev om Backa Renovering AB
    Mycket bra bemötande, seriös offert, bra tidshållning, bra återkoppling när problem uppstår. Svarar på alla frågor och rättar till felaktigheter. Läs mer
  • Klas K skrev om Backa Renovering AB
    Klinkers i tvättstuga inkl golvvärme och byte av golvbrunn.

Bra bemötande och svar på frågor.

Genomförandet OK Läs mer
  • Peter S skrev om Backa Renovering AB
    Vi är mkt nöjda och resultatet va bättre än väntat! Den mannen som va här och gjorde i stort sett allt jobb ( tror han va från Polen) gjorde ett enastående jobb och arbetade på väldigt flitigt!! Stor eloge till honom! Läs mer

Olshammarsgatan 4, 422 47 Hisingsbacka