Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Baranowski Badrum & Kök

Döbelnsgatan 64, 113 52 Stockholm — Visa karta

Tycker du som många andra att en renovering verkar vara en komplicerad och ganska långdragen process? Vi på Baranowski Badrum & Kök har utvecklat ett system för att bygga badrum på bara 10 dagar, utan att tumma på kvaliteten i arbetet. Resultatet: du får ett vattentätt badrum efter dina specifikationer på under två veckor!

Vi är proffs på kök och badrum, men kan även hjälpa till med andra mindre byggprojekt. När du renoverar kanske du inser att du vill ha elementskydd som matchar de nya köksluckorna, slipade golv eller nya fönster. Vi fixar det mesta, och kan vi inte just det du vill få hjälp med kan vi med största säkerhet rekommendera någon som kan.

Kontakta oss för att boka ett besök så att vi kan ge dig en tydlig kostnadsfri offert på ditt projekt!

Läs vad 48 kunder tycker om Baranowski Badrum & Kök

• 2019-01-15

Christoffer B skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Vi anlitade Baranowski för en badrumsrenovering under slutet av 2018 och är supernöjda. Oliver kom med flera värdefulla förslag redan när han lämnade offert. Vi höll sedan löpande kontakt under renoveringen och Oliver tog stort ansvar för att det skulle bli så bra som möjligt. Renoveringen flöt på helt enligt tidsplan (cirka 4 veckor) och vi var otroligt nöjda med resultatet. En utomstående besiktning (vi gjorde en trestegsbesiktning) visade också att renoveringen var väldigt välgjord. Rekommenderar därför Baranowski med högsta betyg. Läs mer
    2019-01-15 Oliver B svarar Christoffer B
    Hej Christoffer,

Tack för de varma orden och för förtroendet för att renovera ert badrum. Vi hoppas att ni kommer trivas bra ert nya badrum i många år framöver.

Med vänliga hälsningar,
  • Hatem F

2018-12-21

Hatem F skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Vi är otroligt nöjda med Oliver Baranowski AB som genomförde en total renovering av vårt badrum på Södermalm. Alla hantverkare var otroligt trevliga, kompetenta och noga med att det ska bli rätt och se bra ut, samtidigt som de är snabba och effektiva. Från skiss och tydliga offerter till färdigt badrum med all dokumentation på plats, så var Oliver alltid flexibel och mån att göra oss så nöjda som möjligt. Vi är väldigt imponerade och kan varmt rekommendera Oliver och hans professionella team! Läs mer
    2019-01-15 Oliver B svarar Hatem F
    Hej Hatem,

Vi tackar och bockar för de fina orden och vi är faktiskt väldigt avundsjuka på ert fina badrum (en av de bättre vi gjorde år 2018).
    Lycka till i 2019!

Med vänliga hälsningar,
  • 2018-12-05

Elina L skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Vi har anlitat Baranowski för en badrumsrenovering under hösten och är mer än nöjda både med hur arbetet fortlöpt och med resultatet.
    Kommunikationen har varit toppen och entreprenören har varit mån om att leva upp till våra förväntningar.
    Vi anser att det här är ett mycket seriöst företag, med stor kompetens som inte tar några genvägar. Baranowski har varit mycket flexibla och hjälpsamma då vi hade en vattenskada som gjorde att projektet drog ut på tiden.
    Vi kan varmt rekommendera bolaget. Läs mer
    2018-12-06 Oliver B svarar Elina L
    Tack för era fina ord!

Vi är glada att vi har kunnat hjälpa er i återställandet av ett fuktskadat badrum. Vi vet att det är skönt att komma hem igen och framför allt till ett nytt och vattentätt badrum.

God Jul och Gott Nytt År önskar vi på Baranowski Badrum & Kök!
  • Frida J

2018-11-28

Frida J skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Vi är väldigt nöjda med arbetet och kommunikationen! Bra förslag på lösningar osv. Tidsplan och kostnad blev som planerat. Toppen! Läs mer
    2018-11-28 Oliver B svarar Frida J
    Tack för de fina orden och grattis till ert nya badrum!
    Hoppas det går bra med resterande arbeten i lägenheten!

Hälsningar,
    Baranowski badrum & kök
  • Suzanne M

2018-11-26

Suzanne M skrev om Baranowski Badrum & Kök
    En total "remake" av mitt badrum är precis genomfört av Oliver & Co. Plötsligt händer det! Allt funkar från första möte/skiss/offert till genomförande och utlovad tidsplan. Badrummet blev helt fantastiskt! Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-11-26 Oliver B svarar Suzanne M
    Tack Suzanne för förtroendet och vi hoppas att du kommer ha stor glädje av det nu större och mer funktionella badrummet!
    Vänliga hälsningar,
  • 2018-10-29

Ingrid W skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Total renovation of bathroom in apartment on Södermalm. Professional and reliable service from beginning to end. Excellent communication throughout the process, including valuable advice about materials and design choices. We are very happy with the final result. Helt nöjd. Varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2018-09-17

Erik S skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Duktiga yrkesmän. Oliver skötte arbetet smidigt och anpassade sig efter omständigheterna. Läs mer
  • Anna C

2018-08-28

Anna C skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Totalrenovering av badrum i lägenhet på Södermalm. Bra första möte/offert med tips och inspiration. En offert som höll hela vägen, både i pris och i tidsplan. En god kontakt med byggmästaren som alltid svarar på frågor. Jag är helnöjd med mitt nya badrum. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2018-08-19

Bo J skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Jag är mycket nöjd med Baranowskis renovering av mitt badrum. Skickliga och mycket professionella hantverkare. Och den utlovade tidsplanen höll! Läs mer
  • 2018-08-16

Ulrika B skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Jag anlitade Baranowski för att totalrenovera mitt badrum i juni 2018. Det innebar även sänkning av golv och total inbyggnad av allt vatten. Jag tycker att jobbet flöt på bra och jag är väldigt nöjd med mitt nya badrum, det är snyggt gjort och under vägen har jag fått väldigt bra råd och vägledning i olika beslut som jag har behövt ta. Baranowski är väldigt noggranna och ligger jämförelsevis bra till när det gäller offerter för sitt arbete. Jag kan också berätta att den firman som jag anlitade för att göra en trestegsbesiktning påpekade att Oliver Baranowski är en på 10 när det gäller renovering och noggrannhet! Läs mer
  • 2018-08-16

Marcus C skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Har använt Baranowski för flera arbeten. Tydliga och bra offerter, pris och tidsplan håller, bra dialog genom hela processen, mycket väl genomfört arbete. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Bibbi B

2018-08-14

Bibbi B skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Mycket nöjd med Baranowskis renovering av mitt badrum.
    Jag var trygg i alla delar av processen. Från idé, lösning, granskning av min byggvaruhusoffert, genomförande och uppföljning. Oliver hade ett mycket proffsigt sätt och var bra rådgivare i alla dessa faser. Kommunikationen fungerade väldigt bra med både Oliver och övriga inblandade. Höll offertpris och tidplan. Städade efter sig både under och efter genomförandet. Läs mer
  • 2018-08-07

Åsa B skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Suveränt bemötande och profisionellt utfört hantverk. Mycket nöjd med vårt nyrenoverade badrum. Läs mer
  • 2018-04-21

Per S skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Vi är mycket nöjda med vårt nya badrum. Allt fungerade mycket bra överenskomna tider och priset hölls. Dialogen med och återkopplingen från Oliver var mycket bra. Rekommenderas! Läs mer
  • Petra H

2018-04-18

Petra H skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Hundraprocentigt proffsigt bemötande och utförande, från första kontakt till avslutat jobb.
    Vi fick hjälp med allt vi behövde och lite till. Offert likväl som utfört jobb var av toppkvalitet. Oliver själv var alltid tillgänglig och behjälplig med varje fråga. Utöver det var killarna som var här otroligt hänsynsfulla och höll även efter skräp, utrustning och städ - dagligen!.. Läs mer
  • Petra J

2018-04-18

Petra J skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Jag rekommenderar verkligen baranowski :) trevliga och serviceminded ! Proffsiga på alla sätt , informerar direkt om det är något bra kommunikation rakt igenom ! Badrummet blev precis som jag tänkte mig Läs mer
  • 2018-01-15

Paul K skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Det bästa med Oliver & kompani är kommunikationen. Jag hade väldigt specifika önskemål och de förverkligades allihop till punkt och pricka. Läs mer
  • 2018-01-12

Fouad A skrev om Baranowski Badrum & Kök
    🌟🌟🌟🌟🌟 Allting gick bra. Allt som vi kom överens stämde, riktigt bra service. Kommer att använda de igen.🌟🌟🌟🌟🌟🌟😍 Läs mer
  • 2018-01-10

Maja B skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Jättebra och proffsigt gäng. Kunnig projektledare som stöttade i svåra stunder och beslut.

Vårat badrum blev jättefint och de få grejer som behövdes fixas åtgärdades direkt. Läs mer
  • 2017-10-30

Folke L skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Vi uppskattade mycket Baranowskis arbete. Vi hade bra kontakt med Oliver Baranowski, och de yrkesmän som gjorde jobbet hos oss, Luke och Pawel var duktiga, trevliga och pålitliga. Kanske är företaget inte det billigaste, men det viktigaste är ju resultatet, och då är vi mycket nöjda. Läs mer
  • Hedvig W

2017-10-19

Hedvig W skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Baranowski Badrum & Kök har totalrenoverat vårt badrum med platsbyggd bastu i glas och många speciallösningar. Allt arbete har gjorts med extrem noggrannhet och precision samt på utsatt tid. Det blev absolut perfekt in i minsta detalj och vi kan varmt rekommendera firman.
    Oliver Baranowski och hans personal är dessutom väldigt trevliga! Läs mer
  • Damon F

2017-10-11

Damon F skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Genomförde en totalrenovering i 20-talslägenhet. Alla moment från rivning & ändring av planlösning fram till slutfinish av både kök & badrum höll hög nivå inom tidsramen.

De frågetecken som uppstod genom hela processen hanterade han på ett proffsigt sätt in i mål.

Ett plus till Oliver som var ett dagligt bollplank till designval.

Rekomenderas! Läs mer
  • 2017-10-08

Björn N skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Vi har under vår levnad låtit renovera sammanlagt sex badrum i ett antal hus och lägenheter.

Denna gång vill vi verkligen uttrycka vår uppskattning av en synnerligen kompetent projektledning och ett gott genomfört arbete.

Efter noggrann undersökning offererade företaget en ganska komplicerad dold rördragning, som ett annat, mycket välrenommerat företag inte ansåg sig kunna leverera. Trots det var offerten mycket bra. Utgående från ett gemensamt planerat slutresultat, bedrevs arbetet mycket professionellt och med mycket snabb respons på önskade förändringar. Kvalitetssäkring skedde genom leverantörens kontinuerliga besök och inspektion av arbetsresultat. Förberedelsearbetet i form av golvtäckning, luftsluss etc. var gediget. Efter arbetets avslut åtgärdade företaget snabbt ett småfel och passade då på att göra ej beställda mindre förbättringar som bonus.

Fakturan motsvarade offerten, trots önskade modifieringar av oss under arbetets gång plus en del oförutsedda problem. Tidsplanen hölls med god marginal. Resultatet är i toppklass och vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Dino S

2017-07-29

Dino S skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Anställde Baranowskis för en totalrenovering av en bostadsrätt och är mycket nöjd med arbetet. Då jag själv jobbar inom byggsektorn fast vid större projket, måste jag säga att arbetet flöt på från början till slut. Tidsplanen hölls fast en oväntade problem dök upp och hanterades bra via arbetsledaren. Resultatet blev bättre än förväntat då budgeten var lite mindre. Kompetent företag som jag kommer rekommendera till andra! Läs mer
  • 2017-07-27

Ouisem S skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Vid en renovering av badrum repade hantverkarna vårt golv i hall och ett av sovrummen och när vi begärda att det skulle återställa golvet gjordes detta jobbet väldigt hafsigt. När detta har påtalats har vi blivit hänvisade till golvfirman som ville ha betalt för att slutföra återställningen.
    När fakturan kom var även hela felmarginalen (enl offerten) på 15% debiterad utan ngn som helst förklaring. Läs mer
  • 2017-06-28

Tomas S skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Kan varmt rekommendera. Proffsigt och kunnigt bemötande. Håll tidsplanen exakt. Löste uppkomna frågor snabbt och var alltid tillgänglig för frågor och gav bra tips.
    Renoverat flera badrum tidigare men detta var det första med Oliver och skulle använda han och hans gäng igen om nytt behov uppstår.
    Tomas Salzmann Läs mer
  • Andres V

2017-05-30

Andres V skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Bra och proffsigt utfört arbete! Hörde av sig med kort varsel och utförde arbetet snabbt o smidigt.
    Rekommenderas!
    mvh
    A Läs mer
  • 2017-04-18

Oscar J skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Mycket proffsiga och noggranna i allt från projektering till minsta detalj för ett bra slutresultat. De gjorde vårt badrum snabbt och mycket bra. Vi kan inte säga annat än att vi är jättenöjda. Läs mer
  • 2017-03-29

Fanny B skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Vi är oerhört nöjda med vårt badrum från Baranowski Badrum & Kök. Oliver var ett enormt tryggt stöd under hela processen. Han är kunnig, professionell, lätt att kommunicera med och få tag på och hans anställda gjorde ett väldigt fint jobb. De höll undan efter sig under arbetets gång och städade snyggt när de var klara. Slutpriset stämde bra överens med given offert och beräknade kostnader. Oliver såg till att processen var så smidig som möjligt för oss, plus det där lilla extra. Vi rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • 2017-01-13

Alin skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Allt gick jättebra och smidigt. Arbetet gick snabbare än förväntat och kommunikationen var jättebra. Har inget ont att säga och kommer ta hjälp av bolaget igen Läs mer
  • 2017-01-11

Pam F skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Jag har aldrig träffat en sådan professionell hantverkare som Oliver, allt minutiöst beskrivet och antecknat i avtalet, inga fel någonstans, och arbetet genomfört i tid och utan några fel.
    Överträffade mina förväntningar på alla möjliga sätt.
    Rekommenderas varmt! Läs mer

Clara D skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Jag har fått fantastik hjälp av Baranowski Badrum & Kök med en större vattenläcka i anslutning till badrum/vardagsrum samt med lite skönhetsfläckar i badrum. Baranowski är snabba, skickliga, trevliga, tydliga och väldigt pålitliga. Jag rekommenderar dem varmt och jag kommer att fortsätta anlita dem. Läs mer

Stefan N skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Jag drabbades av tätskiktsläckage i mitt badrum och var tyvärr tvungen att totalrenovera hela badrummet. Jag kontaktade 4 st entreprenörer och fick anbud som varierade stort och det var därför svårt att jämföra mellan dom. På rekomendation antog jag Baraniwskis anbud som inte var lägst men inte heller högst. Oliver B och jag gick igenom hur jag ville ha badrummet men Oliver hade flera ggr invändningar därför att mina idéer inte skulle uppfylla myndihets kraven. Jag uppskattar detta och hela renoveringsprosessen visade sedan att Oliver B vet vad han sysslar med. Hela arbetet fortlöpte snabbt och på mindre än beräknad tid. Jag är mycket nöjd med Det Baranowski har utfört och kan varmt rekomendera dem. Läs mer

Benjamin R skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Baranowski gjorde en totalrenovering av vårt badrum inklusive nya vitvaror. Baranowski var tillgängliga, responsiva och jobbade proaktivt för att hitta lösningar som skulle funka för oss. Arbetet började i tid, avslutades före överenskommet datum och var snyggt utfört. Därtill är Oliver mycket trevlig och skötte all kommunikation med grannar samt styrelse. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2016-09-05

Jonas N skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Baranowski bygg har gjort ett utomordentligt gott arbete när de renoverade mitt kök. Genomgående hög kvalitet på utförandet och de har en mycket bra känsla för detaljer. Jag har byggt ett avancerat kök från en lyxproducent varför kravet på hög finnish var viktig, och detta har Baranowski bygg lyckats upprätthålla utan undantag. Jag hade även många icke standadiserade lösningar vilket de byggde precis efter mina önskemål.

Oliver Baranowski som är byggledare är engagerad i processen och lätt att kommunicera med. Han har god smak och förståelse för detaljer. Det är hela tiden en feedback över hur arbetet går och han har kontroll över ekonomin och meddelar kontinuerligt förhållandet till budget.
    Detta inger en trygghet och sann professionalism.

Jag kan starkt rekommendera Baranowski bygg! Läs mer
  • 2016-06-30

Kerstin K skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Föreningen där jag bor har haft mycket problem med läckage vid renoveringar. Därför har styrelsen gjort en checklista för badrumsrenoveringar.
    Under våren 2016 kontaktade jag två olika firmor för min badrumsrenovering. Båda drog sig ur när jag presenterade checklistan.
    Därefter fick jag kontakt med Baranowski AB och där var förhållningssättet ett helt annat. De var väl medvetna om regelverket för badrum och kunde applicera det på mitt femtio år gamla badrum. De anlitade också certifierad elektriker och rörmokare.
    Arbetet kom snabbt igång, stor hänsyn togs till att 'damm- och skrapsäkra' väggar, golv och angränsande
    rum.
    Under arbetets gång anlitade jag en besiktningsman och samarbetet mellan honom och Baranowski AB var utmärkt - två yrkesmän som hanterade regelverk och förutsättningar för att uppnå bästa resultat.
    Arbetet blev klart i tid och var precis så som jag hoppats. Mina grannar tyckte att 'byggkillarna' varit trevliga och vänliga när de mötts i farstun.
    Jag är mycket nöje Läs mer
  • Carl B

2016-06-30

Carl B skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Riktigt bra och professionellt från start till mål. Bra hjälp med planeringen av bygget (vad man ska tänka på, material osv). Bra pris och bra kvalitet. Mycket nöjd. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2016-05-19

Joakim E skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Jag anlitade Baranowski Badrum & Kök för att totalrenovera mitt badrum. Det var den smidigaste och mest lyckade renovering jag hört om. Efter drygt två veckor hade jag ett färdigt badrum som blev precis som jag tänkt mig till ett bra pris. De var snabba och enkla att jobba med. En trygg dialog fördes under arbetets gång och det blev aldrig några missförstånd. De tog hand om allt från rena smakråd till besvärliga grannar. Jag fick uppriktiga rekommendationer kring materialval och samtidigt beaktades alla mina önskemål. I en värld av annars besvärliga hantverkare står Baranowski ut från mängden och jag kan ge dem mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • 2016-05-18

Antti N skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Jag är mycket nöjd med Baranowski Badrum & Kök. Läs mer
  • 2016-02-20

Susanne Ö skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Gjorde ett riktigt bra jobb med vårt totalrenoverade badrum! Effektiva och håller vad de lovar. Vi är nöjda. Läs mer

Charlie L skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Kan varmt rekommendera Baranowski Badrum & Kök! Yrkeskunniga hantverkare som levererade ett fantastiskt badrum. Lyhörd arbetsledare med ett estetiskt sinne som var toppen i att guida genom processen! Läs mer

Margareta L skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Allt perfekt från början till slut, bra kommunikation, hjälpsam, noggran o en vilja att diskutera o tillmötesgå våra önskemål och synpunkter. Verkligen seriöst. Rekommenderas med varm hand Läs mer

Emma L skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Toppklass! Inte bara fick vi vårt nya badrum på ganska prick tre veckor (inklusive rivning och etablering av ny vägg då vi gjorde badrummet nästan dubbelt så stort), vi fick också ett badrum i världsklass. Otroligt snyggt och proffsigt utfört! Vi är supernöjda! /Emma Läs mer
  • Wiktor P

2016-01-11

Wiktor P skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Väldigt nöjda med Baranowskis tjänster. Vi fick ett fint nytt badrum. Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • 2015-11-05

Jan R skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Duktigt gäng, de renoverade min lägenhet som tack vare renoveringen steg flera hundra tusen i värde, vilket var långt ifrån vad renoveringen kostade. Hantverket var också imponerande. Läs mer
  • Alve N

2015-11-04

Alve N skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Baranowski Badrum & Kök anlitades vid total renovering i 1930 tals lägenhet.

Arbetet utfördes med omsorg och alla steg i arbetets gång återkopplades och förklarades vilket kändes väldigt bra då jag hade önskemål om endel special lösningar.
    Hantverkarna arbetade effektivt och ett stort plus var den grundliga städningen efteråt.

Har egentligen inget att anmärka på.
    Tack för er tid. Läs mer
  • 2015-11-04

Eva L skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Mycket bra utfört jobb med tajta tidsramar. Trevlig personal. Läs mer
  • Inger W

2015-11-02

Inger W skrev om Baranowski Badrum & Kök
    Vi har just fått vårt badrum renoverat. Det blev verkligen fint. De lyssnade på oss och gav råd. (De vet ju bäst). Företaget höll vad de lovat vad gäller tidssram och kvalitet. Vi har det största förtroende och rekommenderar gärna Baranowski Badrum & Kök
    Inger och Bengt Läs mer

Döbelnsgatan 64, 113 52 Stockholm