Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Stockholm Östermalm Bene Tandvård
Rekommenderat företag 2016 - Bene Tandvård
Rekommenderat företag 2015 - Bene Tandvård

Bene Tandvård

Artillerigatan 16, 114 51 Stockholm — Visa karta

Bene Tandvård hjälper dig med allt inom tandvård. Vi har ett eget tandtekniskt laboratorium och den modernaste utrustningen. Oavsett om det gäller en undersökning, ett tandimplantat eller ett kosmetiskt ingrepp kan Bene Tandvård alltid erbjuda dig tandvård av högsta kvalitet.
Mån-Tor: 07:00-19:00
Fre: 08:00-15:30
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 83 kunder tycker om Bene Tandvård

• Annalie M
    Annalie M skrev om Bene Tandvård
    Efter så många år med tandlagningar som lossnat och felaktigt nedslipade tänder som gett problem i stort sätt varje dag!
    Så har jag nu funnit en fantastisk tandläkare Dr Sara Floberg Bene tandvård. Hon är så ödmjuk och helt fantastiskt duktig!!! Jag har nu helt fantastiska vita Hollywood tänder i porslin! Jag har aldrig varit så lycklig som nu, ! Finns inte tillräckligt med positiva adjektiv för att beskriva mitt glädjerus:) Annalie Minlin
  • Ann-marie J
    Ann-marie J skrev om Bene Tandvård
    Snabb behandling. Smärtfri rotfyllning och fastsättning av egentillverkad krona på tanden.Allt genomfört inom 15 dagar. Trevligt bemötande av alla. Bene Tandvård kan verkligen rekommenderas.
    2016-11-29 Bene Tandvård svarar Ann-marie J
    Tack snälla Ann-Marie!
    Det var roligt att få hjälpa dig och vad härligt att du är nöjd med oss alla!
    Hälsningar från oss alla på Bene Tandvård!
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Bene Tandvård
    Väldigt trevligt bemötande och kompetent personal. Min tandläkare är Johan Graf.
    2016-10-17 Bene Tandvård svarar Henrik S
    Stort tack för de vänliga orden! Hälsningar Johan Graf med personal
  • Lars J
    Lars J skrev om Bene Tandvård
    Mycket trevligt bemötande. Fått hjälp med byte av fyllning samt lagning av 3 tänder nyligen bl. a. Man känner sig väl mottagen och välkommen!
    2016-10-10 Bene Tandvård svarar Lars J
    Tack Lars!
    Vad härligt att du är nöjd och belåten!

Hälsningar Bene Tandvård
  • Tony H
    Tony H skrev om Bene Tandvård
    Johan Graf förstod att jag hade en sjukdom i munnen och remitterade mig till en tandkirurg. Efter sju sorger och åtta bedrövelser, dock ingen skuld på Johan eller BENE, har jag nu blivit av med all amalgam vid en stor insats av Johan och andra. Själv sov jag genom hela operationen, genom narkos. Nu, bara någon månad efter, är jag betydligt bättre, ja nästan helt bra. Johan är alltid positiv och bäst. Min tandhygienist, Anna, är tålmodig och låter mig slippa den "vibrerande "djävulsmaskinen" och sköter om mina tänder manuellt. Hon är också bäst! Jeanette i receptionen är alltid hjälpsam med en strulputte, som jag, som gång efter gång ändrar tider och ställer till det. Hon är också bäst.
    En liten sak som kan vara negativ är att det ibland kan vara lång väntan, när man ringer.
    2016-09-29 Bene Tandvård svarar Tony H
    Tusen tack Tony! Det har varit en ära och jätteroligt att hjälpa dig.
    Kram Johan och övrig personal
  • Divna N
    Divna N skrev om Bene Tandvård
    Bene-tandvord är jätte bra.From början fick jag hjälp ock var nöjd
    So är det fortfarande.
    Jag kan bara säga tack till alla menniskor som arbetar där.Man kan go dit
    utan ångest,behandelt vill utan ONT
    Divna Hellmark
    2016-09-23 Bene Tandvård svarar Divna N
    Tack snälla Divna för de vänliga orden. Vad roligt att du är nöjd!
  • Mari L
    Mari L skrev om Bene Tandvård
    Har en fruktansvärd obehagskänsla av att besöka tandläkare vilket resulterat i att det gått 15 år sedan jag besökte en tandläkare senast. Hittade Bene Tandvård då jag googlade efter en klinik som jag kunde känna förtroende för. Fastnade för dem då man enkelt kunde sända ett meddelande om kontakt samt att de hade egna tandtekniker i huset och möjligheten att söva ned mig som patient.

De återkopplade proffsigt per telefon kort efter och hade tid att lyssna på mitt problem och mitt obehag att beträda en tandläkarklinik. Nu var det dock ett måste då jag bitit av en större bit av en tand. Kände mig lugn och trygg redan när jag pratat med dem och bestämde mig för att ge det hela en chans.

Möttes upp av tandsköterska Caroline som genast förmedlade förtroende och fick mig att gå upp för trappan och längre in i kliniken. Har gjort några försök genom åren på olika mottagningar men alltid vänt i dörren och gått vidare i livet utan tandläkare. När jag satt mig ned i stolen och Caroline som inte lämnat min sida sedan hon hämtade upp mig i entrén, kom TANDLÄKAREN! Tandläkaren hette Sara och förmedlade ett lugn, var saklig och efter en första undersökning berättade precis vad som behövde göras. Vilka olika metoder det fanns och de materialval som kunde användas. Raka och enkla prisförslag för de olika lösningarna gjorde det lätt att få en överblick och besluta sig för vilken behandling som passade mig bäst.

Jag var även djupt imponerad av all den otroliga teknik som fanns att tillgå på kliniken. Scannrar, röntgen, den lustiga maskinen som spelade så glatt när den filmade inför gjutning av inlägg till tänder. Proffsigt.

Det blev några besök som kändes välplanerade och effektiva. Detta då jag hade ”omfattande renoveringsbehov”. Med en rotfyllning och fem inlägg i porslin som tillverkades på plats av deras tandtekniker blev resultatet över förväntan! Jag vill verkligen säga TACK till er alla underbara människor som hjälpte mig.
    //Mari
    2016-07-01 Bene Tandvård svarar Mari L
    Tack Mari för dina fina ord!
    Det har varit en ära för oss att få hjälpa dig och det glädjer oss att det nu känns lite lättare för dig att gå till tandläkaren.
    Stor kram från Sara och Caroline samt resten av Bene Tandvård
    Glad sommar!
  • Maja B
    Maja B skrev om Bene Tandvård
    Bene Tandvård sätter patient i centrum.De som arbetar där är vänliga och omtänksamma allt från receptionen till tandläkaren. Utrustningen är toppmodern. Labb på plats så man slipper besök hos expertis på stan. Jag tycker om att gå dit . Obs till tandis, gillar jag att gå. Jag kan varmt rekommendera Benen Tandvård
    2016-06-27 Bene Tandvård svarar Maja B
    Tack Maja för din fina rekommendation!
    Kram från Bene Tandvård
  • Silke S
    Silke S skrev om Bene Tandvård
    Har varit hos Bene för att dra en visdomstand. Jag är lite rädd så jag läste att dem är duktiga på detta. Jag kan bara säger: FANTASTISK!!! Dem är snabb, snäll, noggrann, billigare och super bra på allt.
    Tack till Er
    2016-06-13 Bene Tandvård svarar Silke S
    Härligt att du är så nöjd! Stort tack till dig Silke!
  • Elisabeth F
    Elisabeth F skrev om Bene Tandvård
    Superbra! Alla är jättegulliga positiva och vänliga! Att gå till tandläkaren ärdärför ren avkoppling och det gör inte ont! Tack för att ni finns!
    MVH Elusabeth F
    2016-06-07 Bene Tandvård svarar Elisabeth F
    Tack Elisabeth, Det är alltid en fröjd att ha dig här på kliniken!
    Med vänlig hälsning
    Bene Tandvård
  • Magdalena V
    Magdalena V skrev om Bene Tandvård
    Toppen bemötande, finns service, utmärkt information vad man än frågar efter;alltid återkommer enl ök. REKOMMENDERAR Benetandvård varmt till alla! Jättenöjd kund, glad att kunna vara kund där !!!
    2016-06-13 Bene Tandvård svarar Magdalena V
    Tack snälla Magdalena för de fina orden och dina varma rekommendationer!
  • Staffan O
    Staffan O skrev om Bene Tandvård
    Trevligt bemötande mycket vänlig och omsorgsfull tandläkare. Har toppmodern utrustning och proffessionellt mycket bra. Satte in två porslinskronor som gick fort och blev mycket bra
    2016-02-18 Bene Tandvård svarar Staffan O
    Tack Staffan för de fina orden!
  • Sara N
    Sara N skrev om Bene Tandvård
    Toppen! Sara Floberg hjälpte mig med mina tänder som varit ett dåligt samvete i flera år! Nu mår jag mycket bättre.
    2016-01-14 Bene Tandvård svarar Sara N
    Tack så mycket för din rekommendation!

• Fredrik C
    Fredrik C skrev om Bene Tandvård
    Som tandvårdsrädd hade jag inte varit i kontakt med någon tandvård alls på cirka 15 år. Men när läget blev mer eller mindre akut, tvingade jag mig själv att kontakta en tandläkare med uttalad profil mot tandvårdsrädda patienter. Från första stund hos Bene har jag blivit bemött med förståelse, försiktighet och stor professionalism. Jag tror min tandvårdsrädsla är borta nu och jag slipper ha tanken på dåliga tänder och känslor av otillräcklighet ständigt malande i huvudet.
    Hos Bene har jag fått ett par hål lagade, varav ett stort. De har dragit ut en visdomstad och jag har träffat tandhygienisten två gånger.
    Jag har ju inget att jämföra med, men jag vet inte vad som hade kunnat vara bättre hos någon annan tandläkare.
    2015-11-30 Bene Tandvård svarar Fredrik C
    Tack så mycket för din rekommendation!
  • Marie E
    Marie E skrev om Bene Tandvård
    Jag valde att få bort allt amalgam plus tandsten på en gång under narkos - ville bli av med allt snabbt och effektivt i ovaket tillstånd ;-). Det självklara valet för mig då var Bene Tandvård. Fick ett så vänligt, varmt och proffsigt bemötande. EQ i kombination med yrkesskicklighet och bra teamwork - det finns hos er på Bene.Tror till och med att min tandläkarrädsla lugnat ner sig efter besök hos er. Tack för en toppenbehandling! Marie Eriksson
    2015-11-30 Bene Tandvård svarar Marie E
    Tack Marie för din fina rekommendation! Varma hälsningar från oss på Bene Tandvård
  • Ana S
    Ana S skrev om Bene Tandvård
    Väldigt duktiga och trevliga! Rekommenderas verkligen!
  • Ninna B
    Ninna B skrev om Bene Tandvård
    Jag är sedan mer än tio år patient hos Bene Tandvård med Johan Graf som min tandläkare. Jag kom dit första gången för att få en utdömd tand ersatt. Men Johan ville annat. Han såg en möjlighet att reparera och få behålla den egna tanden och så blev det. Tanden är fortfarande i perfekt skick tack vare Johans yrkesskicklighet och viljan att sätta det bästa för patienten i fokus. Naturligtvis fortsatte jag att få mina tandvårdsbehov utförda på Bene.
    Under alla år har jag blivit mycket fint bemött, med vänlighet och respekt samt att där råder en mycket trevlig atmosfär, med lite småprat och skämtande. Även personalens trevliga sätt att vara mot varandra skapar trivsel och inger trygghet.
    Under så lång tid som patient - jag skulle hellre säga kund - har jag erfarenhet av allt från årliga kontroller till avancerade åtgärder av tandläkare Johan. Allt med perfekt resultat. All personal på Bene har stor yrkesskicklighet och utför sina arbetsuppgifter med största noggrannhet. Jag går regelbundet till min tandhygienist Anna, som utöver arbetsuppgifterna som hygienist, kommer med goda råd och tips om vad man själv kan göra för tandhälsan.
    Vid det senaste besöket fick jag två laboratorieframställda, jättesnygga, fasader utförda av Benes egen tekniker, Maria, i deras eget laboratorium. Fantastiskt samarbete mellan tandläkare och tekniker, som möjliggör att en sådan åtgärd kan fixas under en och samma dag.
    Jag är mycket, mycket nöjd med Benes insatser och kan, utan minsta tvekan, rekommendera dem till andra och skulle själv inte tänka mig att byta tandvårdsklinik.
    Ninna.
    2015-11-02 Bene Tandvård svarar Ninna B
    Tusen tack Ninna för din fina rekommendation.

Varma kramar från hela personalen på Bene Tandvård
  • Kerstin W
    Kerstin W skrev om Bene Tandvård
    Mycket bra bemötande! Har bl a fått en rotfyllning gjord och krona på tanden. Som tandvårdsrädd känns det helt fantastiskt att ha klarat av detta med hjälp av Bene Tandvård!
  • Agneta B
    Agneta B skrev om Bene Tandvård
    Jag är mycket nöjd med hur jag blev bemött, då jag behövde få en ny krona. Proffsigt och trevligt tog dom hand om mig. Förklarade vilka ingrepp som behövde göras.
  • Nelly A
    Nelly A skrev om Bene Tandvård
    Min tandläkare heter Johan Graf och jag träffade honom redan 1996. Efter fyra stora inplantat och senast sju bländande kronor på främre tänder, går jag fortfarande hos Johan. Han har samma höga ambition, strävan efter kompromisslöst resultat och viljan använda den bästa tekniken som utvecklas ständigt. Jag vill tacka Johan för all hjälp jag fått under nästan 20 år och gratulera honom att han ingår i ett fantastiskt team av kollegor och medarbetare på Bene Tandvård! Om jag skulle nämna alla lyhörda, kunniga tandsköterskor/hygienister och tekniker skulle behövas minst lika stort skriftutrymme. Så lycka till min bästa klinik! Önskar er nöjda kunder som jag, Nelly, med det nya leendet!
    2015-09-17 Bene Tandvård svarar Nelly A
    Tusen Tack för den fina rekommendationen Nelly! Vi är så glada att ha dig som kund hos oss och hoppas på minst 20 fantastiska år till!

Kramar från hela teamet på Bene Tandvård
    2015-09-17 Nelly A svarar Bene Tandvård
    Bästa "hela teamet"! Kram på er med! Kära Anna, Linda, Caroline-"skulptris" och underbara Jeannette! Tack att ni hjälper mig att leva med friska tänder till "tresiffrigt" ålder som Johan brukar säga. Skall försöka inte göra er besvikna. Nelly
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Harald N
    Harald N skrev om Bene Tandvård
    Jag, Harald har under åren (rätt många) alltid bemötts med en både personlig och samtidigt ett riktigt profesionellt bemötande hos Bene Tandvård. Jag tillhör de som är ordentligt tandläkarrädd. Stämningen i tanläkarstolen är den att jag får behålla känslan att jag är med och styr behandlingen och får bli tillgodosedd känslomässigt.
    Att jag fick uppleva deras kvalitetsmedvetande igår (2015-08-10) förstärker min syn på deras proffsighet. Jag var med om en panoramaröntgen av mina tänder.
    Helt klart att de även satsar på den senaste tekniken.
    "De lirar i den högsta ligan"
    Jag rekomenderar verkligen Bene Tandvård
    Harald Näslund,
    Nelly A, Bene Tandvård gillar detta
  • Jörgen G
    Jörgen G skrev om Bene Tandvård
    Jag har varit hos Johan Graaf som är min tandläkare. Det bemötande jag fick var helt fantastiskt hos Bene tandvård. Jag har sen jag kan minnas levt med tandläkarskräck, den är numera helt borta. Detta tack vare Johan och den personal som jobbar där.
    Jag genomgick en inplantat operation av min överkäke med ett resultat som ligger långt över det jag förväntade mig. Det är nu 5 år sen denna operation genomfördes. Jag sammanfattar det så här.
    Jag vet inte vad jag skall göra om jag inte har Bene tandvård att gå till:

Jörgen Gustafsson
    2015-09-17 Bene Tandvård svarar Jörgen G
    Tack så mycket Jörgen! Vi är glada att ha dig som kund hos oss!

Vänligen Bene Tandvård
  • Inger N
    Inger N skrev om Bene Tandvård
    Trevligt och proffsigt bemötande av tandhygienisten Karin, mycket nöjd med behandlingen!

Vill också nämna känslan av varmt välkomnande av receptionisten Jeanette.
    Nelly A, Bene Tandvård gillar detta
  • Erik A
    Erik A skrev om Bene Tandvård
    Extremt personligt och samtidigt professionellt bemötande. Mycket väl utförd operation: jag drog ut en visdomstand på nolltid och hade inte ens ont efteråt. Jag kan verkligen rekommendera Bene!
    2015-06-22 Bene Tandvård svarar Erik A
    Tack snälla! Ha en skön sommar!
  • Maria Ö
    Maria Ö skrev om Bene Tandvård
    Fantastiskt bemötande, helt klart i en klass för sig.
    Var hos superteamet Sara och Vanessa för att göra porslinsfasader och är SÅ nöjd.
    Proffsiga och så noggranna. Kände mig extremt trygg och nöjd i deras händer.
    Självklart val för mig för framtida tandläkarbesök, oavsett vad det gäller.
    2015-06-08 Bene Tandvård svarar Maria Ö
    Tack Maria för de fina orden!
  • Dan R
    Dan R skrev om Bene Tandvård
    Jag blev väldigt fint bemött av personalen samt av tandläkaren.
    Tandläkaren har bytt ut 2 porslinskroner och jag tycker att hon arbetar
    väldigt mjukt och fint. Har även varit hos Patrik som också är en klippa. Det är en fröjd att komma till Er på Bene tandvård.
    2015-06-02 Bene Tandvård svarar Dan R
    Tack Dan för den fina rekommendationen!
  • Sotirios P
    Sotirios P skrev om Bene Tandvård
    Supertrevlig personal. Bra service. Smidigt och enkelt. Jättenöjd.
  • Mirna B
    Mirna B skrev om Bene Tandvård
    Väldigt trevlig och mycket kunnig personal. Helt pålitliga i sitt yrke!!! Oavsett om du jobbar heltid el inte de kommer att finna en tid som passar dig! Rekomenderas varmt!
    2015-05-25 Bene Tandvård svarar Mirna B
    Tack Mirna! Ja, visst har det sina fördelar att vi har öppet 7-19.30 :)
  • Elisabeth P
    Elisabeth P skrev om Bene Tandvård
    Väldigt nöjd med mitt besök. Fick en snabb tid hos tandhygienisten Anna som var noggrann och gjorde rent ordentligt.Trevligt mottagande och fräscha lokaler. Tummen upp!
  • Carl-georg N
    Carl-georg N skrev om Bene Tandvård
    mycket bra personal, tandläkare, tandsköterskor, tandtekniker och
    receptionist. mycket bra tekniknivå.
  • Philippa E
    Philippa E skrev om Bene Tandvård
    Då jag har tandläkarskräck valde jag Bene för att de går ut med att specialicera sig på detta. Upplevelsen har varit odelat positiv!
  • Birgitta R
    Birgitta R skrev om Bene Tandvård
    Jag går regelbundet två gånger per år hos tandhygienist Karin och
    tycker att hon och övrig personal bemöter mig på ett trevligt och
    personligt sätt. En gång per år röntgar Karin mina tänder - och se i år, 2015, hittade hon ett litet håll, som tandläkare Johan
    lagade dagen därpå! Har även köpt hemblekning av tänderna. Utmärkt!
  • Anders L
    Anders L skrev om Bene Tandvård
    Har fått hjälp med tandlossningproblem i form av bland annat implantat, bro i nederkäken bettskena och kontinuerlig rengöring. Bra bemötande, stor yrkesskicklighet, trevliga medarbetare, mycket lyckat slutresultat. /Anders Lindh
  • Cathrine J
    Cathrine J skrev om Bene Tandvård
    Besökte tandhygienist och fick otroligt bra bemötande, professionellt utfört arbete i trevliga lokaler och jag är hur nöjd som helst.
  • Monica H
    Monica H skrev om Bene Tandvård
    Jag tycker alla på Bene tandvård är jättetrevliga! Och min tandläkare Jan Bardell gör ett jättebra arbete! Därför rekommenderar jag Bene!

Monica
  • Kidde F
    Kidde F skrev om Bene Tandvård
    Mycket trevligt och proffesionellt bemött som ny kund. Även hög kompetens på vården som utförs. Toppbetyg!
  • Evelina P
    Evelina P skrev om Bene Tandvård
    Perfekt, Proffisionellt och mycket prisvärt! ??
  • Bjön E
    Bjön E skrev om Bene Tandvård
    Modern teknik och proffsig personal.
  • Sussane V
    Sussane V skrev om Bene Tandvård
    amalgamsanering

Jag är mycket nöjd med det professionella utförandet och det lugna och trygga bemötandet
  • Therese J
    Therese J skrev om Bene Tandvård
    Jag har varit på Bene Tandvård för vanlig undersökning. Karin Karlsson var den tandhygienist som tog hand om mig under mitt besök. Mycket professionellt bemötande, jag kände mig väldigt trygg och omhändertagen under hela mötet! I jämförelse med tidigare besök hos andra tandläkare överträffar verkligen Bene Tandvård med Karin Karlsson i spetsen mina förväntingar och jag kommer definitivt att komma tillbaka för framtida undersökningar och behandligar.
  • Anna H
    Anna H skrev om Bene Tandvård
    Bene tandvård har en fantastisk servicenivå och man känner sig alltid 100% omhändertagen. Jag har gjort allt från vanlig undersökning till att operera ut tänder och inget har gett mig några som helst komplikationer eller besvär efteråt.
    2015-01-30 Bene Tandvård svarar Anna H
    Tack Anna! Vi ser fram emot ditt nästa besök till oss. Kramar från Bene Tandvård
  • Elin Å
    Elin Å skrev om Bene Tandvård
    Kompetent och trevlig personal!
  • Jennie H
    Jennie H skrev om Bene Tandvård
    Väldigt trevlig och proffsig personal!
  • Valentina V
    Valentina V skrev om Bene Tandvård
    En tandläkarklinik med otroligt hög känsla för service! Det märker man redan i receptionen. Här får man tydliga besked, snabb och proffsig behandling. Ett speciellt stort tack till Anna, Therese, Caroline och Johan! Hit kommer jag att återkomma om jag får problem med tänderna.
  • Sara F
    Sara F skrev om Bene Tandvård
    Har gått hos samma tandläkare i 15 år och skulle inte byta för allt i världen. Trevligt och varmt bemötande för mig med tandläkarrädsla, och både läkare och hygienister har gott yrkeskunnande. Dessutom har de senaste tekniken (tror jag?) och använder ultraljud när de tar bort beläggningar och tandsten, vilket gör den processen kortare och mindre skrapig :)
  • Per A
    Per A skrev om Bene Tandvård
    Service- inriktade, proffsiga, något dyra men man får full valuta för pengarna. Jag, som själv tycker att allt vad tandläkarbesök innebär är obehagligt, känner mig nära nog botad från min tandläkarskräck.
  • Inger U
    Inger U skrev om Bene Tandvård
    Alltid gott bemötande. Utmärkt tandvård av alla slag.
    Bene Tandvård håller hög standard på såväl personal som produkter. Alla är mycket uppdaterade vad gäller nya produkter och nya rön.
  • Sanna L
    Sanna L skrev om Bene Tandvård
    Bästa tandläkaren jag någonsin varit hos . Alla är så trevliga å hjälpsamma . Å alla vet precis vad dom sysslar med . Å man känner sig så välkommen när man träffar kvinnan i receptionen också . Ni är underbara !
  • Nils J
    Nils J skrev om Bene Tandvård
    Mycket bra, bra service,vård och ett trevligt bemötande av personalen. Man känner sig trygg. Ett företag som jag verkligen kan rekommendera.
  • Ann R
    Ann R skrev om Bene Tandvård
    Det är inte Ann som svarar untn Bernd efter att jag blev frågat om jag kunde ställa upp att ge ett utlåtande.

1. Har under alla åren tillsammans med Johan Graf fått en professionell behandling.
    2. Efter noggrann undersökning åtgärdades problem jag ibland inte ens var medveten om.
    3. Helt ok
    4. Svårt att svara. Har dock aldrig känt så att behöva höra mig för.
    5. Kommer med stor sannolikhet inte avbryta behandlingen. En god behandling bygger man upp på långvarigt ömsesidigt förtroende.

Artillerigatan 16, 114 51 Stockholm