Bene Tandvård

Omdömen totalt
Snittbetyg
4.8

Om företaget

Här på Bene Tandvård hjälper vi dig med allt inom tandvård. Oavsett om det gäller en vanlig undersökning, tandimplantat eller kosmetiska ingrepp kan vi på Bene Tandvård stå till tjänst. Vi har ett tandtekniskt labb med modern utrustning och kan skapa nya tänder eller fasader medan du väntar. Är du tandvårdsrädd? Vi tycker...

504 omdömen om Bene Tandvård

Sedan starten hos Reco 2012

Visar 504 omdömen med 4.8 i snittbetyg
Erika Ellika Theresia M

Jag har gått till Bene tandvård under många år och varit nöjd, men när jag kom i år hade de höjt priserna med cirka 60-70 % för en standardundersökning/behandling jämfört med för två år sedan. Det känns inte prisvärt längre med den typen av ocker så det blir nog till att hitta en ny tandläkare.

Svar från Bene Tandvård

Hej Erika! År 2022 när du var här senast innan detta besök hade du hela 1200:- i innestående tandvårdsbidrag, hur mycket man får i allmänt tandvårdsbidrag är något som försäkringskassan och staten bestämmer. Läs gärna om hur det allmänna tandvårdsbidraget och det statliga tandvårdsstödet fungerar, det finns bland annat på 1177. Det stämmer inte att vi har höjt våra priser med 60-70%, hör gärna av dig direkt till oss om du har några fler frågor! Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Katarina K

Mkt nöjd med tandläkarbesöket

Hej Katarina, tack och glad sommar! 🌷🌻 Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Kerstin B
Skrev om Bene Tandvård

Jag blev väldigt fint bemött och omhändertagen av Hanna Bergström och Caroline. Så mitt första möte känns jättebra. Vänligen, Kerstin Knave Broström.

Svar från Bene Tandvård

Stort tack Kerstin! Det gläder oss så klart mycket, på återseende 😊 Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Susanne H
Skrev om Bene Tandvård

Vänligt och inlyssnande bemötande. Mina förväntningar var att få mina frågor besvarade vilket jag fick och även en ”plan för ev fortsatt behandling. Jag fick en grundlig undersökning.

Svar från Bene Tandvård

Hej Susanne, tack för att du tagit dig tid att skriva så fint om oss. Vi önskar dig en jättefin sommar! Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Carina L
Skrev om Bene Tandvård

Trevligt bemötande av proffsig personal!

Tack Carina! 😊🌻 Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Claes J
Skrev om Bene Tandvård

Suverän och professionell behandling. Allt vara mycket angenämt

Svar från Bene Tandvård

Hej Claes! Det är så klart roligt att läsa att ett tandläkarbesök till och med känns angenämt, på återseende och glad sommar 🌷 Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Andrew D

Trevligt och proffsigt bemötande

Ziggy S
Skrev om Bene Tandvård

Den bästa tandläkaren som finns. Kim Byagård förmodligen Sveriges bästa Tandläkare. Och mottagningen i sin helhet är proffsig och välkomnande.

Yvonne Ö
Skrev om Bene Tandvård

En tandläkare som inte var förberedd och inte läst min journal, har sämre bett och enormt ont efter och en tand som förmodligen behöver rotfyllning ni efter lagning. Mer skavsår och oerhört besviken.

Svar från Bene Tandvård

Hej Yvonne, det var tråkigt att läsa. Hör gärna av dig direkt till våran reception per mail eller telefon så vi kan följa upp detta ärande. Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Inkeri Raili M
Skrev om Bene Tandvård

Seriöst bemötande och omtänksam kunnig tandläkare. Rekommenderar starkt denna Tandvård klinik.

Kari S
Skrev om Bene Tandvård

Mycket bra. Pedagogiska och trevliga tandläkare.

Tack Kari! Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Lotta N
Skrev om Bene Tandvård

Kunniga, vänliga, lyssnar och svarar på ens frågor. Har varit här förut och är mycket nöjd efter varje gång. Kanonupplevelse och denna gång var det tandkräm som fattades mej.

Svar från Bene Tandvård

Hej Lotta, tack för din fina rekommendation! Vi önskar dig en fin sommar med ny tandkräm och ett glatt leende 🌻😊 Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Yvonne N
Skrev om Bene Tandvård

Jag blir alltid, liksom den här gången, så väl omhändertagen av såväl Therese som av Jacob. Bästa bemötandet och ”snälla” händer! Glad sommar!

Stort tack Yvonne, och glad sommar! 😊🌻🌷 Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Erik H
Skrev om Bene Tandvård

Hej, Har gått hos er i flera år och alla är alltid trevliga och professionella men det är också väldigt opersonligt. Jag förstår att er affärsmodell är att låta tandläkarna hantera flera patienter samtidigt och låta tandsköterskorna gör det mesta jobbet men det gör också att det inte blir någon kontinuitet i relationen. Och för mig är min tandläkare och relationen till hen bland det viktigaste när jag väl gör ett besök. Det handlar om tillit. Därför kommer jag byta tandläkare till en mindre mottagning inom den närmaste framtiden.

Svar från Bene Tandvård

Hej Erik! Tack för ditt omdöme, det gläder oss att du har gått här i flera år (det måste ju betyda att du hittills varit nöjd) Att vi jobbar i team och låter varje yrke använda den kompetens som finns tillgänglig för tandvårdens olika arbetsuppgifter känns viktigt. Vi avlastar tandläkarna genom att låta dom fokusera på diagnos/terapiplan och behandlingar, självklart är tilliten och patientbemötandet en stor prioritet i allt detta. Om du så önskar är du välkommen att höra av dig direkt till oss ang. ditt ärende så vi får...

Marina K
Skrev om Bene Tandvård

Känns trygga för en med tandläkarskräck.

Torkel D
Skrev om Bene Tandvård

Bättre kan det inte bli! Stort tack till alla på Bene tandvård. Hälsn Torkel Dahlstedt

Svar från Bene Tandvård

Stort tack Torkel och glad sommar till dig! Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Eva J
Skrev om Bene Tandvård

Personligt och trevligt bemötande med bra dialog om mina tänder.

Anette R
Skrev om Bene Tandvård

Alltid bra bemötande och professionellt utfört arbete.

Gerhard W
Skrev om Bene Tandvård

Trevligt bemötande och skickligt genomförd behandling. Mer tid för information om planerad vård vore önskvärt så man förstår hur och varför man gör tänkta ingrepp. Enkel skriftlig information om kostnadförslag med beaktande av ekonomiskt stöd av försäkringskassan. Komplicerade regler för en oinsatt patient.

Gun N
Skrev om Bene Tandvård

Trevligt bemötande! Röntgen och ingen annan åtgärd

Alexander Zsolt H
Skrev om Bene Tandvård

Efter besöket känner mig mycket nöjd och trygg inför den planerade behandlingen. (Tandköttet är svullet runt implantatet, och måste opereras, protesen ska äärensas.) Jag fick svar på alla mina frågor. Min erfarenhet visar att halva läkningsprocessen består av vetskapen om att man är i rätta händer.

Anica T
Skrev om Bene Tandvård

Ttrevlig personal och fina lokaler

Eva S
Skrev om Bene Tandvård

Trevligt bemötande och proffsigt omhändertagande!

Hej Eva, tack för fin rekommendation! Glad sommar till dig 🌞

Evalotta G
Skrev om Bene Tandvård

Jag gjorde en vanlig koll med röntgenbilder och fick samtidigt en molar lagad, för en spricka hade.uppstått. Det var en gammal amalgamfyllning. Snabbt fixat trots ont om tid, om jag fattade rätt. Både tandsköterskan och tandsköterskan var verkligen jättetrevliga så bemötandet var på topp. Sammanlagt blev det femstjärnigt Men jag tyckte det var jättedyrt, så jag kollade. Det är 61% dyrare än referenspriset enligt tandpriskollen.se. Jättetråkigt för jag har inte råd att fortsätta där. Efter tandhygienistbesöket som är inbokat i höst måste jag tacka för mig.

Christina A
Skrev om Bene Tandvård

Jag blev mycket vänligt bemött av alla och både tandhygienist Terese och tandläkare Jacob var noga med att löpande berätta vad de gjorde, vilket jag uppskattar. Mycket professionellt och dessutom personligt!

Svar från Bene Tandvård

Hej Christina! Tack för fin rekommendation, och högsta betyg. Önskar dig en fortsatt fin sommar! Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Barsom Ö
Skrev om Bene Tandvård

Tycker att dom är bra och bra service Bra bemötande och svarar direkt i telefon och dom är helt ok och bra information

Tack Barsom, glad sommar till dig! Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Anders G
Skrev om Bene Tandvård

VÄNLIGT BEMÖTANDE HAR STORT FÖRTROENDE FÖR DE ÅTGÄRDER SOM UTFÖRTS FÖR FORTSATT GOD TANDHÄLSA SEN 30 ÅR TILL BAKA

Svar från Bene Tandvård

Stort tack Anders för din fina och entusiastiska rekommendation, det sken upp denna regniga måndagseftermiddag! 🤗 Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Anna J
Skrev om Bene Tandvård

Bra bemötande. Vanlig standard udersökning, inget att anmärka på. Har en kindtand, som har vass kant, som jag ville ha slipad. Trots flera försök blev det inte bättre.

Svar från Bene Tandvård

Hej Anna, tack för att du skriver en recension om oss. Ring eller maila gärna till receptionen så kan vi se om det finns något mer vi kan göra för dig! Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Maria I
Skrev om Bene Tandvård

Trevlig personal. Ingen väntetid.

Svar från Bene Tandvård

Hej Maria! Tack för att du tog dig tid att skriva en rad om oss, önskar dig en fortsatt fin vecka 🌻 Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Fabian F
Skrev om Bene Tandvård

Alltid trevliga o glada i receptionen när man kommer. Min tandläkare är proffsig o tar hänsyn till min tandläkar skräck.

Svar från Bene Tandvård

Tack Fabian, en extra varm hälsning från oss i receptionen! Glad sommar till dig 😀 Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Ninnie R
Skrev om Bene Tandvård

Mycket bra 👍🏻 Har varit hos tandhygienisten nyligen. Hon gjorde verkligen ett proffs jobb 👌🏻

Svar från Bene Tandvård

Hej Ninnie! Stort tack för fin recension på tandhygienistbehandlingen, vi önskar dig en fin sommar! 🌷🌻🌼 Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Ewa V
Skrev om Bene Tandvård

Lika nöjd som efter alla mina tidigare besök på Bene tandvård

Svar från Bene Tandvård

Hej Ewa! Det var roligt att höra, på återseende och tack för att du tog dig tid att skriva 😀 Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Lidija G
Skrev om Bene Tandvård

Professionellt sätt och bemötande!

Svar från Bene Tandvård

Tack Lidija! Hoppas du får en fortsatt fin vecka denna soliga måndag 🌞 Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Susanne K
Skrev om Bene Tandvård

Bene har hjälpt mig bli av med min tandläkarskräck.

Svar från Bene Tandvård

Hej Susanne, det var mycket glädjande att läsa! Önskar dig en fin sommar 🌞 Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Sven L
Skrev om Bene Tandvård

Bra behandling.och bild av tänderna.

Stort tack Sven! Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Åke F
Skrev om Bene Tandvård

Mycket bra mottagande och genomgång och information.

Hej Åke, tack för din rekommendation! Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Bo G
Skrev om Bene Tandvård

Trevligt bemötande .Man slappnar av vid besöket.Gör ett bra jobb!

Tack Bo! Trevlig sommar önskar vi på Bene Tandvård 🌻

Frida Maria Louise F
Skrev om Bene Tandvård

Tack för att någonting läskigt blev helt okej och kommer att vara mindre läskigt nästa gång.

Svar från Bene Tandvård

Hej Frida! Tack för din fina rekommendation, och för att du hjälper andra som känner så att hitta till oss. På återseende! 😊 Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Peter A
Skrev om Bene Tandvård

Det känns tryggt att bli omhändertagen av tandläkare och tandhygienist Får dock intrycket av att Bene lider av personalbrist men hoppas det inte återspeglar sig på kvaliten och Förtroendet

Svar från Bene Tandvård

Hej Peter! Tack för din fina rekommendation och ditt tålamod, vissa behandlingar innebär en del väntan, men den som väntar på något gott... Vi har utökat både lokaler och personal de senaste året och ser fram emot att erbjuda fortsatt god vård och kvalitét! Vi ses snart! 🌻 Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Barbro O
Skrev om Bene Tandvård

Upplever alltid ett toppenbemötande. Undersökning Mina upplevelser har varit bra alla år

Svar från Bene Tandvård

Hej Barbro! Stort tack för din fina rekommendation, trevlig sommar önskar vi på Bene Tandvård 🌞

Marie G
Skrev om Bene Tandvård

Blev väl omhändertagen och fick proffsig undersökning, med alternativa lösningar.

Svar från Bene Tandvård

Tack Marie! Hoppas du får en bra start på veckan denna soliga måndag :-) Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Jonas F
Skrev om Bene Tandvård

Jag får allt ett mycket professionellt och vänligt bemötande på Bene tandvård. De ger kloka råd för skötsel av tänderna och ser inte bara till vad som behöver åtgärdas. Utrustningen uppfattar jag som den modernaste på marknaden, vilket jag uppskattar. Det känns tryggt och omhändertagande att gå hos Bene tandvård.

Svar från Bene Tandvård

Tack Jonas! Önskar dig en trevlig måndag och fortsatt fin vecka! Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Leif B
Skrev om Bene Tandvård

Blev bemött på ett vänligt sätt. Mycket proffsig tandsköterska och tandläkare. Kan verkligen rekommendera Bene Tandvård.

Svar från Bene Tandvård

Hej Leif! Stort tack, det var mycket roligt att få läsa. Önskar dig en fin sommar! Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Mats F

Trevlig personal, Bra utrustning

Tack Mats! Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Ulf T
Skrev om Bene Tandvård

Bra och kunniga. Fick goda råd

Svar från Bene Tandvård

Stort tack Ulf! Vi önskar dig en trevlig valborg och första maj! Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Ann L
Skrev om Bene Tandvård

Trevlig miljö och trevliga tandhygienister och tandläkare.

Svar från Bene Tandvård

Hej Ann! Tack för din fina rekommendation! Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Catharina Ö
Skrev om Bene Tandvård

Alltid lika trevligt och bemött på min ”årliga” undersökning av den bästa tandläkare jag haft - Kim Byagård. Professionellt, omtänksamt, lugnt, tryggt och vänligt. Har alltid hög förväntan som Bene Tandvård lever upp till.

Lillemor N

Vänligt och proffsigt bemötande

Tack Lillemor! Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Kerstin D
Skrev om Bene Tandvård

Både receptionen och tandhygienisten är jättesnälla. Jag går till Bene för de är specialiserade på de patienter som är tandvårdsrädda.

Svar från Bene Tandvård

Hej Kerstin! Tack för att du tog dig tid att skriva, det är mycket glädjande att läsa :-) Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Werner B
Skrev om Bene Tandvård

Bra bemötande. Proffesionellt arbete.

Stort tack Werner! Med vänliga hälsningar, Bene Tandvård

Filtrera omdömen