Alla kategorier Bilverkstad Skåne Helsingborg Bil & Motor i Ekeby

Bronsgatan 3, 265 39 Åstorp — Visa karta

Celsiusgatan 38A, 21214, MALMÖ
Mekonomen Bilverkstad Katrinelund
Eme N:
Fick akut hjälp på direkten! Min bils ljuddämpare hade gått sönder. Snabbt fixat av killarna! Vänligt bemötande som alltid. 10 bilar av ...

Bilverkstäder nära Bil & Motor i Ekeby:

Gåsebäcksvägen 12, HELSINGBORG
Trygg och kvalitetssäker bilservice hos oss på Speedy i Helsingborg. Vi erbjuder... Läs mer ›
Jan J:
Fick rekommendation av kompis När jag ville ha snabb hjälp med min AC som ej fungerade kunde ej Hyundai fixa det. Vände mig då till speedy...

Kapplöpningsgatan 10, Helsingborg
Vi hjälper dig med allt som kan hända din bil, oavsett märke och modell! Läs mer ›
Dieter E:
Dom lokalisera felet direkt och åtgärda det bums till vår belåtenhet.

Landskronavägen 26, Helsingborg
Varmt välkommen till oss på Däckbytarna när du behöver köpa, byta eller förvara ... Läs mer ›
Ingrid O:
Är mycket nöjd. Har fått hjälp utöver däckbyte när jag ville sälja gamla däck som ingen var intresserad av.

Landskronavägen 33, Helsingborg
AC-service, däckhotell och plåtverkstad - vi hjälper dig med det mesta som kan k... Läs mer ›
Ann-charlotte Maria B:
Bra service och bemötande. Byte av del avgasrör, snabbt åtgärdat och meddelande när bilen var klar

Läs vad 3 kunder tycker om Bil & Motor i Ekeby

• David H
    David H skrev om Bil & Motor i Ekeby
    Mycket proffsiga och väldigt kunnig personal.
    Har motoroptimerat 4 av mina bilar där och rekomenderar alla mina vänner att åka och besöka dem.

Kan även tilläga att de har en väldigt fin verkstad också.

Hälsn David
  • Viktor E
    Viktor E skrev om Bil & Motor i Ekeby
    Måste bara säga vilket otroligt trevligt bemötande och proffsigt upplägg.

Vi kommer att lämna in vår bil hos er igen.

Tack ännu en gång !
  • Jessika H
    Jessika H skrev om Bil & Motor i Ekeby
    Anförtrodde dem med min BMW E38 740d -00 som jag ville ha motoroptimerad.

I samband med detta frågade jag om han gjort just E38 740d innan, han svarade att de var likvärdiga gamla 530d. Jag påpekade att 740d har både en master och slave ECU jämfört med en enda ECU i 530d och att jag läst mig till på diverse chiptuningforum att just E38 740d var vanskiga att trimma via OBD, han svarde att det inte var några som helst problem för honom och att han visste vad han höll på med.

När Dennis Stendahl som driver firman kopplade upp sin utrustning för att ladda upp filen, gick det problemfritt enligt dataloggen. Han kopplade loss utrustningen och stängde huven och sa att nu var det klart.

Jag satte mig i bilen för att köra hem, men... bilen startade inte.
    Sa åt honom att återställa bilen till ursprungligt skick, men efter inläsning av originalfilen startade bilen fortfarande inte!

Istället för att gå till botten på problemet tog han sig an en annan kundbil och lämnade mig i sticket med min bil som inte längre fungerade.

Han skjutade därefter hem mig och sa att han skulle laga bilen under morgondagen.

Han hörde inte av sig och den fjärde dagen ringde jag till honom och undrade om jag kunde komma och hämta min bil. Då sa han att eepromén hade låst sig och att han var tvungen att byta denna i ena ECU´n.

Början av nästkommande vecka hade han fortfarande inte lagat bilen som stod ute på gatan med nästan nya 19" fälgar med nya märkesdäck.

I mitten av veckan ringde jag honom och han sa att han hade fått eeprom och att den bara skulle programeras och löddas in i ECU. Dock var dilemmat att han inte hade läst ur hela originalfilen, utan bara en bytesekvens med motorparametrarna.
    Dvs. behöde han en ny originalfil...

När han fått tag i en annan bils originalfil, stämde inte länge chassienummret och därmed DDE-EWS synkroniseringen. Bilen kan då givetvis inte starta.
    Han stod handfallen eftersom han inte har utrustning för att reda ut detta.

Då sa han att han skulle bogsera bort bilen till Jarls bilservice, BMW expert som har tillgång till DIS mm. mm.
    De skulle säkert ordna upp situationen enligt honom.
    Bil & Motor bogserade ut bilen (automatlåda...) till Jarls och ställde bilen utanför på gatan tills dagen efter.
    Fortfarande nonchalant så att tjuvar lätt kunde stjäla mina 19" fälgar.

Den tredje veckan var jag väldigt förbannad över det hela och ringde upp och undrade om jag nu äntligen kan hämta min bil nu när Jarls ordnat upp situationen.
    NEJ!, de kunde inte få kontakt med DDE med sin utrustning eftersom han gjort något fel när han programerade eeprom.

Boxen skulle plockas ur bilen och eeprom lödas ur programeras om och åter igen försöka kodas av Jarls.

När jag någon dag senare ringde igen sa jag att nu får det räcka, att jag under denna tid varit tvungen att köpa en annan bil istället för BMW, som jag behövde dagligen, fick jag som svar att jag måste förstå att detta inte är några enkla grejor.

Istället för att göra allt för att ställa tillrätta det Bil & Motor förstört, åker Dennis Stendahl till Thailand, gör sig oanträffbar och låter bilen stå hos Jarls Bilservice.

Nu har det gått 6 månader och bilen är fortfarande inte lagad.
    Dennis Stendahl har dessutom under denna tiden utan mitt medgivande tagit bilens ena nyckel, EWS-styrenhet och bilen både motorstyrenheter och skickat iväg dessa till okänt plats.

Stämningsansökan är inlämnad.
    Polisanmälan inlämnad för stöld av bilens styrenheter, samt nyckel.

Jag har fått en offert från Paulssons bil i Helsingborg på ca. 30000kr för att återställa bilen.

Under hela tiden har Dennis farit med lögner, ingett falska förhoppningar och haft ett väldigt arrogant beteende.

Bronsgatan 3, 265 39 Åstorp