Bilcenter Personvagnar Norje Sölvesborg HB

Läs vad 9 kunder tycker om Bilcenter Personvagnar Norje Sölvesborg HB

• Ahmad A

2020-07-10

Ahmad A skrev om Bilcenter Personvagnar Norje Sölvesborg HB
    Bästa ställe rekomenderas bra priser långa garantier jättebra finansieringar kunniga Läs mer
  • Reco tipsar!
    Auto Classica
    4.4 / 5 i betyg — 43 omdömen
    Badge2019
    "After few years in Sweden it has been hard find nicest cars with good trustable dealers than this place, this place offers quality and selec"
    ANNE-MARIE A
  • 2020-04-25

LARS S skrev om Bilcenter Personvagnar Norje Sölvesborg HB
    Vill ni köpa fordon av en seriös bilhandlare så är min bestämda rekommendation att undvika Bilcenter i Bromölla.

Som spekulant på en bil på Blocket mailade jag företaget på tisdagen med några kompletterande frågor samt en förfrågan om en prisindikation på min nuvarande bil vid inbyte varvid jag uppgav registreringsnummer och mätarställning.

Samma dag fick jag mailledes svar på frågorna och ett ungefärligt inbytesvärde på min bil.

Dagen efter följde ytterligare mailutbyte varefter jag kontaktade försäljaren på telefon. Vi kom då överens att jag skulle maila foton på min bil för en mer precis värdering då avståndet till bilfirman är ca 30 mil.

På torsdagen mailade jag 15 st högupplösta bilder där några av bilderna var fokuserade på några smärre skavanker. Senare under dagen erhöll jag ett mail där värderingen var sänkt 5000 kr pga skavankerna.

Enär jag ansåg det justerade priset rimligt, och i paritet med uppgifter från annan bilhandlare, ringde jag upp försäljaren på fredag förmiddag och accepterade budet. Vi gjorde då upp om att jag skulle hämta bilen efterföljande tisdag och att han redan under dagen skulle maila över köpehandlingar.

Jag anmälde då semester för kommande tisdag och lösgjorde medel från en placering med väsentligt högre avkastning än ordinärt bankkonto men anade redan under eftermiddagen oråd då inget mail dök upp.

Mycket riktigt, på lördagen ringde försäljaren och påstod att han vid värderingen av min bil förväxlat den med en mer exklusiv AMG-variant och erbjöd sig att utföra en förnyad värdering men med ett då betydligt lägre värde. I min värld är det är en besynnerlig förklaring att en professionell bilförsäljare med tillgång till registreringsnummer och 15 högupplösta foton förklarar omvärderingen med en sådan förväxling.

Min ekonomiska förlust är av blygsam art men det tråkiga är att i mitt snart 60-åriga liv har jag försökt uppträda ärligt och även muntliga överenskommelser har jag ansett giltiga. Bilcenter i Bromöllas värderingar tycks ligga långt, långt ifrån mina.

Lars Ström Läs mer
  • 2014-04-16

Peter K skrev om Bilcenter Personvagnar Norje Sölvesborg HB
    Oerhörd bra service när jag köpte min bil Niclas säljaren var jättetrevlig och verkligen brydde sig hit kommer jag nästa gång med vid nästa affär Läs mer
  • 2013-10-10

Catarina s skrev om Bilcenter Personvagnar Norje Sölvesborg HB
    Tack bilcenter för all hjälp vi fick i samband med vårt bilköp Läs mer
  • Hans O

2013-10-08

Hans O skrev om Bilcenter Personvagnar Norje Sölvesborg HB
    Vi har köpt 2 st bilar på Bilcenter och vår erfarenhet är jämfört med andra firmor att de alltid ställer upp, sedan finns människor som klagar på allt tyvärr Läs mer
    Catarina s gillar detta
  • Petri H

2013-10-08

Petri H skrev om Bilcenter Personvagnar Norje Sölvesborg HB
    Norje bilcenter har agerat bra och tillsammans har vi nått en uppgörelse där båda är nöja. Mycke missförstånd som retts ut. Läs mer
  • 2012-05-31

jesper k skrev om Bilcenter Personvagnar Norje Sölvesborg HB
    Vi kommer alltid åka till Bilcenter bra fikahörna gott kaffe o billiga priser Läs mer
  • 2010-08-10

Lennart S skrev om Bilcenter Personvagnar Norje Sölvesborg HB
    Jättebra service ,billiga priser

Lennart S Läs mer
    Catarina s, jesper k gillar detta
  • 2010-02-19

Niklas E skrev om Bilcenter Personvagnar Norje Sölvesborg HB
    Dåligt kundmottagande. Behandlar kunden nedvärderande och säljaren visar mycket dålig attityd mot kunden. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte