Bilia Kista

Danmarksgatan 52, 164 40 Kista — Visa karta

Bilia säljer nya Volvo, Renault, Ford och Hyundai. Dessutom har vi tusentals begagnade bilar, över 50 verkstäder och hyrbilar för alla behov.

Läs vad 1 kund tycker om Bilia Kista

• Alex R skrev om Bilia Kista
    Lämnade bilen (Volvo 2011) där för att den lät konstigt i motorn och den gick ryckig.. De på Bilia i Kista tyckte att det var pga en mjukvara som behövde uppdateras. Uppdateringen kostade några tusenlappar. Problemet var dock inte borta efter uppdateringen. Jag tog kontakt med dem igen och fick lämna bilen där igen, men den här gången tyckte de att det är EGR-ventilen som är problemet. Denna gång blev det mycket dyrare såklart. Men en extra försäkring som jag hade på bilen täckte dessa. De ringde och sa att bilen är klar och när jag skulle hämta den gick det inte ens att starta bilen! De hade alltså inte besvärat sig att ens starta bilen efter ett EGR-byte! Den gick extremt ryckig men de sa att man ska köra den några dagar för att EGRn kalibrerar sig självt. Det gjorde jag men bilen gick fortfarande dåligt och missljudet (felet från början) var fortfarande kvar! När jag ringde och frågade dem om vad de egentligen håller på med, tyckte han vadå "det var väl inte du själv som betalade för EGRn och mjukvarouppdateringen!!!" Han menade alltså eftersom försäkringen betalade för deras kalas så borde jag vara tacksam och inte gnälla nåt mer fast felet inte var åtgärdat! Jag bad att få träffa deras verkstadschef som hade tid att träffa mig nästan 3 månader senare! Då när han körde bilen säger han att "det ljudet och ryckningarna KAN vara normalt för denna modell", Jo men det hade varit mycket trevligare att berätta det INNAN ni byter EGR och gör uppdateringar och begär en massa betalt, tänkte jag! Men han ville ändå att de tittar på bilen igen, och det skulle kosta ca 4000:- !!! Jag gav upp och lämnade bilen på en annan verkstad för felsökning. Det visade sig att missljudet kom från kamremmen och ryckningarna var från drivaxlarna. Jag tog kontakt med försäkringsbolaget och berättade det hela men nu ville de inte betala nåt mer! Jag fick bråka med försäkringsbolaget pga. Bilias kalas i ett år nu och ärendet ligger hos ARN idag. Sammanfattningsvis, Bilia allmänt och den i Kista specifikt, är ett dagis och ett stort skämt! Man tror att de är professionella och kan Volvo men icke! Läs mer

Bästa reservdelsförsäljarna i Stockholm:

Oxenstiernsgatan 21-23, 11527, STOCKHOLM